Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Tekenen van Allah

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Tekenen van Allah
    Geplaatst op: 08 januari 2005 om 04:01
raadpleeg meerdere bronnen , vooraleer je de moslims bestempeld met anti-aalmoes geven
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2005 om 04:33
Inderdaad, wantrouwen en (de laatste zin) complete xenofobie en onmenselijkheid.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Hadj Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hadj Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2005 om 05:20

8 van de 10 indonesiers is Moslim? en wat heeft dat met de Arabische landen te maken?  Alleen 20 % van alle Moslims is Arabier, de andere 80 % is geen Arabier.  En dan komen ze hier met "olie-rijke" land, ja wacht dan totdat ze de olie hebben, 3.2 Miljard is niks, dat is pas een schaamte.  Het is niet eerlijk om de Arabische landen te nemen om te kijken hoeveel de Moslims hebben gegeven, er zijn ongeveer 2 miljard Moslims, kijk hoeveel ze allemaal hebben gegeven, en dan moet je ze vergelijken met de 'Christenen', 'Joden' enz, veel Moslims leven ook in Armoede, terwijl de Amerikaanse acteurs niet eens een stuiver weggeven, en doe alsjeblieft niet gierig, geef en hou verder je mond.  Ik weet niet of jullie het weten, maar er wonen ook veel Moslims in het westen, dus hun bijdrage mag je lekker ook mee gaan tellen met die 3,2 Miljard.

En wat heeft dat met de Islam te maken?, ik weet niet hoelang jullie in een grot hebben geleefd, maar geld geven aan een goede doel is een van de vijf zuilen in de Islam, alle Moslims geven aan goede doelen, terwijl veel van de niet-moslims niks geven, wij zijn juist diegene die wat geven, veel moskeeen in Indonesie geven onderdak aan mensen en ook hun eten.  Wees huizen zijnkomen van het voorbeeld van de Profeet Mohammed(vzmh), en het verzamelen van het geld voor de goede doelen ook.

Palastijnse zelfmoord terroristen??, de terroristen zijn diegene die Isreal supporte en de Isrealiers zelf, ze stelen eerst de land van de Palestijnen, maken babies doed en kleine kinder, slachten onschuldigen mensen jaren lang, verkrachten vrouwen, vernietigen palastijnse huizen en bouwen hun villa's daar, en wat doen ze ze geven geld aan de Isrealiers, plus wapens.

Spreek voor jezelf, de zogenaamd weste heeft alleen 3.2 Miljard kunnen geven, en dankzij de Moslims nog ook he, echt een schande voor jullie.

En neem alsjeblieft geen artiekelen van anti-Moslim sites.

Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2005 om 08:06
Kimmii , jij bent zo een persoon waarvan men kan zeggen :" deze geeft geen geld om de slachtoffers te steunen, maar om zijn/haar maatschappelijk status een hoger aanzien te krijgen. " Om te pochen dus .

en weeral word de boel offtopic gedreven door de ongelovigen .

De tekens zijn er voor mensen die begrijpen

Terug naar boven
bouchra islamia Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 07 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bouchra islamia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2005 om 08:43

De tekens zijn er voor mensen die begrijpen

Ben  het helemaal met je eens
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2005 om 09:05

In eerste instantie geplaatst door Boraq

Kimmii , jij bent zo een persoon waarvan men kan zeggen :" deze geeft geen geld om de slachtoffers te steunen, maar om zijn/haar maatschappelijk status een hoger aanzien te krijgen. " Om te pochen dus .

en weeral word de boel offtopic gedreven door de ongelovigen .

De tekens zijn er voor mensen die begrijpen

Lees mijn posts even goed aub, ik heb het nergens gehad over een eigen bijdrage of wat dan ook.  Even goed lezen voor je domme dingen komt vertellen, is dus wel aan te raden...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
sabar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 54
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sabar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2005 om 09:07

Assalm walaikum wr.wb. broeder hadj

Waarom zo boos is nergens goed voor.

Het is niet eerlijk om de Arabische landen te nemen om te kijken hoeveel de Moslims hebben gegeven

Hoezo niet eerlijk,SA laat zichzelf toch graag zien als basis van de islam.Lijkt me daarom ook normaal,dat ze liefdadigheid laten zien aan de muslim bevolking in Atjeh,Sri Lanka,Thailand,Somalie,etc.

Het is natuurlijk heel leuk,dat SA binnenkort weer tonnen aan Qur�n en andere islam boeken stuurt over de islam naar Atjeh,maar ik denk dat de nood daar nu anders is.Volgend jaar komen er zeker weten weer een hoop mensen uit SA om de moskeeen op te bouwen,want beste Hadj de moskeeen die je op de foto's ziet zijn allemaal,of de afgelopen 10 jaar door en met SA geld gebouwd of gerestaureerd.Dit is namelijk hulp nummer 1 als het gaat om liefdadigheid vanuit SA in Indonesia.Oh ben nog 1 ding vergeten,zullen ook weer madrasas gebouwd worden,met de nodige SA leraren.Zullen ze denk ik op dit moment in Atjeh heeeeeeeeeeeeeel erg blij mee zijn.

En hadj als je tv kijkt: Amerika probeert door deze ramp weer zich te bewijzen als "vriendelijk" land.Ik ben bang dat door de hulp die ze op dit moment geven ze dat zal lukken.Amerika en andere "Westers" landen zullen deze ramp aangrijppen om hun "populariteit" in de wereld weer te herveroveren.En ik ben bang als SA en andere muslim landen niet snel aktie zullen ondernemen,dit ook zal gebeuren.

Wasalam sabar

Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2005 om 09:40
In eerste instantie geplaatst door Boraq

Kimmii , jij bent zo een persoon waarvan men kan zeggen :" deze geeft geen geld om de slachtoffers te steunen, maar om zijn/haar maatschappelijk status een hoger aanzien te krijgen. " Om te pochen dus .

en weeral word de boel offtopic gedreven door de ongelovigen .

De tekens zijn er voor mensen die begrijpen



doei , Boraq !
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2005 om 09:54
In eerste instantie geplaatst door sabar

En hadj als je tv kijkt: Amerika probeert door deze ramp weer zich te bewijzen als "vriendelijk" land.Ik ben bang dat door de hulp die ze op dit moment geven ze dat zal lukken.Amerika en andere "Westers" landen zullen deze ramp aangrijppen om hun "populariteit" in de wereld weer te herveroveren.En ik ben bang als SA en andere muslim landen niet snel aktie zullen ondernemen,dit ook zal gebeuren.

Ben het helemaal eens met de rest van je post, en ook met dit stuk.  Ik zie Bush zichzelf al op de borst staan kloppen.  Maar langst de andere kant doen ze het toch maar...  Ik bedoel, misschien is hun doel niet helemaal onzelfzuchtig, maar het belangrijkste is dat er wat gebeurt. Bovendien heeft Bush zichzelf toch getoond toen hij 10.000 dollar van zijn kapitaal van 30 miljoen schonk
Wat betreft de bevolking van de westerse landen, en ook vele regeringen (waaronder zeker de nederlandse en belgische en nog heel wat), volgens mij zijn velen gewoon echt aangegrepen.  Hoe kan je ook anders bij het zien van zulke beelden?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2005 om 09:55

In eerste instantie geplaatst door Boraq

In eerste instantie geplaatst door Boraq

Kimmii , jij bent zo een persoon waarvan men kan zeggen :" deze geeft geen geld om de slachtoffers te steunen, maar om zijn/haar maatschappelijk status een hoger aanzien te krijgen. " Om te pochen dus .

en weeral word de boel offtopic gedreven door de ongelovigen .

De tekens zijn er voor mensen die begrijpen



doei , Boraq !

Lezen was blijkbaar al een lastig punt voor je, schrijven nu ook?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
sabar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 54
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sabar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2005 om 11:21

Hoi Kimmie

We zijn het met elkaar eens,gebeurd ook niet vaak

Over Bush,is mijn aandacht niet waard,wat een nare man(zacht uitgedrukt,maar mag als muslim niet schelden).

Maar over de betrokkenheid van de nederlanders en de belgen,ja ik denk ook dat hun betrokkenheid echt is,maar toch een opmerking.Als de ramp alleen in Atjeh was,was er nooit zo'n aandacht voor geweest.

Wie in Nederland heeft niet de vakantie beelden van vrienden of familie gezien of is zelf in Thailand/Sri Lanka geweest.We voelen ons betrokken omdat veel nederlanders/belgen de plekken in kwestie personelijk kennen.En vergeet niet,dat er waarschijnelijk 2500 westerlingen zijn omgekomen.Men krijgt hierdoor in Europa het gevoel,dit had hun ook had kunnen overkomen.Dus ja lijkt me daarom logisch, dat men daarom gevoelsmatig zich betrokken voelt bij deze ramp.

En nog 1 ding ben heel erg benieuwd of het beloofde geld ook datwerkelijk wordt uitgekeerd,het verleden heeft aangetoond,dat de beloftes van de westers landen vaak gebakken lucht is.We zien wel over een half jaar,of men dan nog steeds zo betrokken is.

Groetjes sabar 

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2005 om 15:33

het komt ook door de media die er zo vaak op terug komt, ik heb de laatste weken bijna alleen maar nieuws over de zeebeving gezien en gehoord op het journaal. Ook doordat er zoveel doden zijn omgekomen, en er zoveel is verwoest. Ze hebben gewoon helemaal niks meer daar. En dan nog die vrouw die haar hele familie was verloren aan de ramp. Zulke dingen raken je wel. En dan hebben we ook nog de bedrijven etc. die mee willen helpen. Bijna alle bedrijven hebben wel een actie zodat ze geld in kunnen zamelen voor Azie. Dus jah dat alles bij elkaar, dan gaat iedereen zich toch meeleven en een beetje schuldig voelen, en zoals sabar ook al zei het zou hier ook kunnen gebeuren, en dan denken de mensen onbewust misschien van als ik geld geef, dan voel ik me niet zo schuldig, dan zal het hier niet gebeuren.

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2005 om 15:33

Hoi Sabar,

dat klopt inderdaad.  Dat is nu ook bv het probleem van Somali�, zij hadden niet het 'geluk' westerse hotels langst de kustlijn te hebben, maar hebben ook enorme schade geleden.  Voorst is het niet enkel een kwestie van er-zijn-ook-landgenoten-omgekomen, maar gewoon dat het nieuws dan wel makkelijker het gebied uitkan, meerbepaald onder de vorm van video's en ooggetuigenverhalen.

Soit, op welke manier dan ook, het belangrijkste is dat de mensen in die gebieden geholpen worden.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Hadj Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hadj Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2005 om 04:49

Sabar jij begrijpt mij niet, kijk die kafir is het met je eens, dat klopt niet.  Dat betekent dat jullie beiden niet weten wat jullie zeggen, en ik ben niet boos, alleen haar artiekel is rasistisch, ze neemt gelijk de Islam erbij en dat nog bij een artiekel die afkomstig is uit een anti-moslim site, als je de artiekel lees zie je het gelijk. 

Het klopt niet en het is niet eerlijk om de arabische landen te nemen om te kijken hoeveel de Moslims hebben gegeven!!, zoals ik al zei, alleen 20% van de Moslims is Arabisch, de grootste bevolking woont in Indonesie zelf!!, Moslims wonen ook in het westen, bijna 10 % van Nederland is Moslim, in Amerika is de Islam de tweede grootste religie, ook in Engeland enz en dus moet je ook bij die 3,2 de Moslims meetellen!!!

Daarom zeg ik geef en hou verder je mond, als je kijkt naar alle religies dan kun je zien dat de Islam het meeste uitgeeft, geld geven aan goede doelen is een verplichting voor elke Moslim, het is zelfs een zuil, en dan vraagt diegene die de artiekel heeft gepost of dit de liefdadigheid is van de Islam, niet-moslims geven bijna nooit geld uit, zogenaamd is er nu een ramp en dan gaan ze stoer doen dat ze zoveel hebben gegeven, dat is haram, geven en stoer doen mag niet, ze willen er namelijk iets voor terug.

En zoals ik al zei, het verzamlen van geld dat naar goede doelen gaan komt van de Islam en van de voorbeelden van de Profeet Mohammed(vzmh), hij heeft gezegd dat je geld moet verzamelen en daarna brengen naar arme, weeshuizen komen ook van zijn voorbeeld, het geld geven aan goede doelen en aan arme en het verzorgen voor wees kinderen of zelfs eentje nemen is een verplichting voor elke Moslim.

Denk na voordat jullie wat zeggen!

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2005 om 05:44
In eerste instantie geplaatst door Hadj

Sabar jij begrijpt mij niet, kijk die kafir is het met je eens, dat klopt niet.  Dat betekent dat jullie beiden niet weten wat jullie zeggen, en ik ben niet boos, alleen haar artiekel is rasistisch, ze neemt gelijk de Islam erbij en dat nog bij een artiekel die afkomstig is uit een anti-moslim site, als je de artiekel lees zie je het gelijk. 

De enige die hier nu rascistisch klinkt, ben jij. 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Hadj Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hadj Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2005 om 07:00
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Hadj

Sabar jij begrijpt mij niet, kijk die kafir is het met je eens, dat klopt niet.  Dat betekent dat jullie beiden niet weten wat jullie zeggen, en ik ben niet boos, alleen haar artiekel is rasistisch, ze neemt gelijk de Islam erbij en dat nog bij een artiekel die afkomstig is uit een anti-moslim site, als je de artiekel lees zie je het gelijk. 

De enige die hier nu rascistisch klinkt, ben jij. 

Nee dat ben ik niet, de artiekel poster sprak rasistisch over de hele Islam,dus over alle Moslims.  Als het woord Kafir een scheldwoord zou zijn dan zou ik het ten eerste hebben tegen 1 persoon en dat is niet rasistisch.  Ga eerst leren wat het woordje Kafir betekent dan kun je verder praten. Ten tweede was dat nadat jij, ik weet niet meer of jij die artiekel had gepost, een rasistische opmerking had gemaakt.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2005 om 07:06

Nee, idd discriminerend dan. Wil je ook die zogenaamde rascistische opmerking van mij posten?  Ik ben benieuwd...

Het artikel is trouwens niet van mij, dat kan je zien door naast het artikel de naam van de poster te lezen. 

Dat kafier (kaffer) hier een scheldwoord is (in de nederlandse taal dus) was ondertussen toch al lang duidelijk?  Goed, dat kan je misschien niet weten als nieuw lid, maar misschien kan je die discussie eens opzoeken? Maar soit, je kan me ook gewoon Kim noemen ipv 'die kafier'.  Als het al geen scheldwoord voor je is, doe je dan toch wel moeite het zo te laten overkomen.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2005 om 07:10

Men kan trouwens ook niet rascistisch zijn tov de Islam, immers t is geen ras  Als we dan toch de puntjes op de i zetten...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2005 om 07:43
Kafir is geen belediging Kimmii het is een stempel, stempel der godloochenaars en profeetontkenners

maar dat zul je niet begrijpen, Allah leidt immers wie Hij wil

zo zijn er bijvoorbeeld veel Kafirs op dit forum , die de islam proberen af te breken, maar de slechte zullen niet slagen

zonder enige twijfel is allah De Schepper
Terug naar boven
sabar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 54
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sabar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2005 om 07:55

Assalam walaikum broeder hadj

Ik denk dat jij mijn stuk niet helemaal goed hebt begrepen.Ik weet heel erg goed wat zaqaat en sadaqat is en weet dat dit een verplichting is voor elke muslim.

Wat ik bedoel en bedoelde is, dat ik het een domme aktie vind van SA, door zo laks te zijn.SA ziet zichzelf graag als middelpunt van de Islam.Als toonbeeld voor ons muslims.Het land van onze Profeet Mohammad(vzmh).Ik zie er echter niet zoveel van terug,tijdens deze ramp.

Mijn post is een reaktie op SA en niet op de muslims.Echter ik vind dat SA zijn verplichting niet nakomt.Ik weet dat tijdens Aid al-Adha er veel,heel veel geld wordt gegeven voor Atjeh.Ik weet dat heel veel muslims reeds geld hebben gegeven voor Atjeh,maar het neemt niet weg,dat ik vind dat SA zijn voorbeeld funktie in mijn ogen niet nakomt.

En Hadj als je men eerdere 2 posts beter had gelezen,had je misschien geweten, dat ik een angst heb uitgesproken.En wel deze Amerika en het Westen gebruiken deze aktie als public relation.Ze willen weer laten zien,hoe mensliefend ze wel niet zijn.Ze gebruiken deze ramp als een politiek spel om weer aanzien te krijgen in de wereld,"oh wat zijn wij een goed land kijk hoe wij die zielige muslims helpen,kijk hoe gaat wij zijn."Amerika probeerd met deze aktie hun ware gezicht te bedekken. Ik hoef toch niet met een muslim een discusie te gaan voeren over wat Amerika voor beestachtige dingen doet in Afghanistan,Irak,Palastina,etc. ik neem aan,dat jij als muslim dit wel weet.

En broeder Hadj, kimmie was het ten dele met mij eens en ik ten dele met haar, als je beter had gelezen,had je dat misschien begrepen.

Broeder hadj,een vriendelijk verzoek, zeg niet dat ik men mond moet houden. Ik ben hier op een forum,ik schrijf men mening,als je het niet met me eens bent zeg het,kom met argumenten,of reageer niet ook goed,maar om te zeggen dat ik men mond moet houden..........Nee,ik denk niet,dat je zo met mij en met anderen zo moet omgaan.

Een verzoek aan alle muslims,vergeet de slachtoffers van deze ramp niet in je doa.En geef tijdens Aid Al-Adhah voor de slachtoffers in Atjeh,laten we met ons geld Atjeh weer opbouwen.En vergeet onze broeders en zusters in Somali� niet, Somali� krijgt van niemand hulp.

Wassalam Sabar 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2005 om 08:41

In eerste instantie geplaatst door Boraq

Kafir is geen belediging Kimmii het is een stempel, stempel der godloochenaars en profeetontkenners

Zie discussie over het woord kafier/kaffer.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2005 om 08:48
wat wil je zeggen ? dat jij geen kafier bent ?

moge Allah leiden wie Hij wil
zonder enige twijfel , Allah is De Schepper
Soebh�n All�hi
Wal hamdoe lill�hi
Wa L� il�he illallahoe
Wall�hoeAkbar
Wa l� hawla wa l� qoewwate ill� bill�h
verheerlijk Allah 100x en je zal 1000 hasanats ontvangen of zonden wissen

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2005 om 09:01
Dat het in het nederlands wel degelijk een scheldwoord is.  Verder ben ik ook geen ongelovige, in die zin van het woord kafier.
Maar goed, ik verwijs je naar die discussie omdat daar staat uitgelegd wat kafier hier betekent, en een bijhorende discussie. Gr Kim
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2005 om 09:40
In eerste instantie geplaatst door sabar

Assalm walaikum wr.wb. broeder hadj

Waarom zo boos is nergens goed voor.

Het is niet eerlijk om de Arabische landen te nemen om te kijken hoeveel de Moslims hebben gegeven

Het is natuurlijk heel leuk,dat SA binnenkort weer tonnen aan Qur�n en andere islam boeken stuurt over de islam naar Atjeh,maar ik denk dat de nood daar nu anders is.Volgend jaar komen er zeker weten weer een hoop mensen uit SA om de moskeeen op te bouwen,want beste Hadj de moskeeen die je op de foto's ziet zijn allemaal,of de afgelopen 10 jaar door en met SA geld gebouwd of gerestaureerd.Dit is namelijk hulp nummer 1 als het gaat om liefdadigheid vanuit SA in Indonesia.Oh ben nog 1 ding vergeten,zullen ook weer madrasas gebouwd worden,met de nodige SA leraren.Zullen ze denk ik op dit moment in Atjeh heeeeeeeeeeeeeel erg blij mee zijn.

Wat jij hier zegt is allemaal wel leuk en aardig maar, ben je vergeten hoe Saudi-Arabie aan dat geld is gekomen. De nauwe samenwerking met de Amerkanen heeft inderdaad zo haar vruchten afgeworpen

En hadj als je tv kijkt: Amerika probeert door deze ramp weer zich te bewijzen als "vriendelijk" land.Ik ben bang dat door de hulp die ze op dit moment geven ze dat zal lukken.Amerika en andere "Westers" landen zullen deze ramp aangrijppen om hun "populariteit" in de wereld weer te herveroveren.En ik ben bang als SA en andere muslim landen niet snel aktie zullen ondernemen,dit ook zal gebeuren.

Waar heb je het over. Welke moslim landen?? Trouwens de regering van Saudi-Arabie kennende zullen ze zich toch weer achter Amerika aansluiten. Waarom de populariteit weer veroveren, de verkiezingen hebben laten blijken dat die populariteit er altijd is geweest.

Wasalam sabar

Terug naar boven
sabar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 54
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sabar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2005 om 14:02

Assalam walaikum wr.wb. abdoe Allah

Hum eigenlijk heb je wel een beetje gelijk,als je praat over "de volgzame" regering van Sa.En klopt er zijn geen muslim/Islamitische landen,daar er geen enkel land op deze wereld volgens de Sharia leeft.

wassalam sabar

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2005 om 14:06
Moge Allah swt ze leiden...
Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote BlAcKsHaDoW15 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2005 om 16:12

sallaamahleikom

 

Ikheb een vraagje: Waarom worden er in SA handen afgehakt van de diefen als de land niet met sharia regeert?

wasallaam

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 06:50
Waarom staat in SA de doodstraf op het afstappen van de Islam, als de sharia daar niet regeert?
Terug naar boven
Hadj Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hadj Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 14:53

In eerste instantie geplaatst door Anne

Waarom staat in SA de doodstraf op het afstappen van de Islam, als de sharia daar niet regeert?

haha weloo kennis bij deze mensen.  Jij weet niet eens wat de Sharia is en de wetten, veel wetten van de sharia zijn ook overgenomen door Europa, zoals de vier rechters in Nederland bijv komt van de Koran enz enz.  In Saudi Arabie staat niet de doodstraf op het afstappen van de Islam, dat is pure propaganda wat je hebt zitten lezen.  En de doodstraf op afstappers heeft niks te maken met de Sharia.  De Islam is de eerste die andere geloven tolereert, en die het toelaat dat andere gelovigen in een Islamitische land mogen wonen.  Onthoud goed als je zo dom wilt blijven, dan doe je dat alleen voor je zelf, je zorgt er zelf voor of je in de hel of in de hemel wilt komen.

Terug naar boven
Hadj Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hadj Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 14:54
En nog iets, Iblis was toch ook een Kafir?, maar hij geloofde toch wel?, weet jij wel wat Kafir betekent Kafir kan ook 'rejecter' betekenen, en dat is precies wat jullie doen.  Ga even de basis leren over de Islam aub, boeken voor kinderen bijv
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.