Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

bekeringsverhalen...

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: bekeringsverhalen...
    Geplaatst op: 07 januari 2005 om 08:03

Assalamoe alykoem,

het zal leuk zijn, als dit gedeelte voor bekeringsverhalen zal worden, ik heb gemerkt dat veel broeders/zusters op dit forum bekeerd zijn, dus hun verhalen zijn hier welkom, ja Amier, gooi maar hier...

de bekeringsverhalen van anderen uit het internet zijn ook hier welkom....plak maar en denk niet aan de regels van dit forum..

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2005 om 09:24
waar blijven die verhalen ??
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2005 om 14:00

Salaam alaikoem wa rahmatoellahi wa barakatuhu.

Het begon allemaal bij mijn zoektocht naar God. Ik vond een geloof, een mooi iets, het was iets waardoor je beter ging leven, iets waaraan je je vast kon houden in moeilijke tijden. Mijn vader is ongelovig, mijn moeder is katholiek, maar ze doet eigenlijk niks aan haar geloof, dus geloof heeft in mijn kindertijd niet zo'n grote rol gespeeld. Maar goed, ik was dus op zoek. Op zoek naar een goede manier om in God te geloven, en zo ook mijn leven beter te leven dan dat ik op dat moment deed. Ik doe de opleiding verzorgende, en ik moest stage gaan lopen op een kloosterverzorgingshuis. Daar leerde ik het Christendom wat beter kennen, en vond het wel een mooi geloof. Alleen het vader-zoon gedoe sprak me niet zo aan. Ik vond het zo onlogisch. Jezus was de zoon van God, en later werd hij zelf God? Dat ging er bij mij niet in. Vooral niet toen ik aan een zuster vroeg hoe het precies zat, en zij tegen me zei dat ik dat maar gewoon moest aannemen. Dus ging ik verder op zoek. Er werkte ook een vrouw daar op het klooster en die zei dat mijn naam ( Tara toen nog ) afkwam van de witte boeddha. Ik weet niet waarom, maar ik dacht misschien is het boeddhisme iets voor mij. Ik begon er over te lezen, maar ik was al snel weer uitgelezen. Het beeld dat ik had van het boeddhisme sprak me echt niet aan. Ik zag het alsof ik mijn leven eenzaam en vol moeite moest leven, om het maar te laten eindigen in niets, zodat ik niet meer zou bestaan? Nee, dat was het ook niet. Toen werd het een tijdje stil eigenlijk. Ik had het zowat opgegeven, en dacht bij mezelf, ik doe het wel op mijn eigen manier. Maar toen begon de Ramadan. Het was eigenlijk ten eerste helemaal niet mijn intentie om over de Islaam te lezen zodat ik eindelijk gevonden had wat ik zocht, maar ik wilde gewoon weten waarom mensen aan de Ramadan meededen. Maar ik begon te lezen, en er kwam zo'n masha'Allah gevoel over me. Ik voelde dat het juist was, ik was zo overtuigt. Ik ben verder blijven lezen. Lezen, lezen, lezen, was het enige wat ik die eerste weken deed. Ik leerde hoe ik moest bidden etc. maar toch nog niet met heel mijn hart. Ik wist dat ik mijn imaan groter moest maken, mijn liefde voor Allah swt. Die is nu al een heel stuk groter, maar nog niet groot genoeg. Maar ik ga de goede kant op vind ik zelf. Ik ben zo blij dat Allah swt mij naar de Islaam heeft geleidt. En insha'Allah zal ik mijn leven leiden zoals Hij het wil.

Liefs Thara

ma'asalama

ps. Mijn naam is trouwens voortaan geen Tara meer, maar Thara. Eerst was het Tarah omdat Tara naar de witte boeddha leidde. Toen kwam ik erachter dat Thara in de Islaam rijkdom betekent, dus is het voortaan Thara.

ps2. Waar blijft jou verhaal Abou Jabir? leuk idee trouwens...  Djazaki Allah!

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 03:06
Salamoe 3alaikoum oegti Thara

Masha ALLAH verhaal en moge ALLAH je blijven leiden...allahoema ameen

Aghi abou jabir...oegti vroeg et al? Wat is jou wederkeringsverhaal want ik neem aan dat je niet altijd praktiserend bent geweest toch??

Dusse alle van 'huis uit moslims' ook leuk om jullie verhaal te lezen insha ALLAH over hoe je uiteindelijk dit pad op gegaan bent terwijl je voorheen slechts moslim bij naam bent geweest en dus niet echt praktiserend...wa allahoe a3lem....

Of zijn er ook zusters of broeders die sinds jongs af aan al praktiserend zijn??

Haha wat een vragenlijst......ik vul je verhaal een klein beetje aan hoor abou misschien dat men dan wel verhalen gaat plaatsen

Allahoe Ghair
m3a salama
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 03:50

Assalamoe alykoem,

haha, er is zeker een wederkeringsverhaal, niet zo spannend als die van Thara natuurlijk, maar goed , bij mij gebeurde dat in 1 dag subhanAllah toen ik 16 was, in 1 dag venderde alles, alsof ik een nieuw persoon was, k ben wel best vroeg begonnen met het gebed te verrichten, als ik me goed kan herrineren toen ik 11, 12 was, maar het waren meer bewegingen die ik verrichtte, en sommige dagen wel sommige niet, zonder een gevoel van iets, ik deed dat vaak om me moeder tevreden te stellen, totdat er een dag kwam waar ik dacht dat ik verkeerd bezig ben, ik merkte dat ik veel zondes makkelijk bega, alsof het niets is, alhamdulillah kende ik wel de arabische taal, dus ging ik Quran lezen, en ik begreep bijna alles, ik schrok daarvan, ik dacht dat de Quran een boek is die niet te begrijpen is, alleen door imams en zo, daarna ging ik de dingen die ik niet begreep opzoeken, en kwam ik telkens een bevredigende antwoord tegen, zo een beetje bij beetje voel ik het geloof in Allah stijgen, en de heerlijkheid ervan, dus kennis opgedaan heeft mij het meest geholpen, daarom ben ik op deze site om de kennis aan mij broeders en zusters door te geven, en natuurlijk zelf van anderen te leren, de kennis is een zee, doe dieper je erin zwemt, hoe dieper het lijkt, alsof het geen einde heeft, en het heeft ook geen einde, niemand zal de volle kennis hebben, die heeft alleen Allah swt, dit doet me denken aan ene verhaal van de profeet Mozes toen hij met een andere profeet was die meer kennis heeft dan Mozes, hij heet AlKadir, ze waren in een boot, toen landde een kleine vogeltje en nam een slokje water van de gigantische zee, waarna AlKhadir tegen Mozes zei: "dat slokje water vergeleken met deze gigantische zee, is het zelfde met onze kennis vergeleken met de kennis van Allah"

tja.., wat kan ik nog verder zeggen, alleen moge Allah ons standvastig maken, en onze kennis en geloof doen vermeerden, amien, en alle dank gaat naar de Schepper der werelden..

andere verhalen zijn nog welkom, en djazakie Allahoe kheirna voor je verhaal Thara, en oegt merjem vul maar aan....

wassalaam

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 04:25

Assalamoe alykoem,

Lees in dit artikel het bijzondere verhaal van een Nederlandse vrouw die zich, ondanks haar achtergrond, alhamdoullilah bekeerde tot het ware geloof: De Islam.

Assalamoe aleikoem broeders en zusters,

Na bijeenkomsten als die in de moskee van Eindhoven wordt mij vaak gevraagd wat mijn "verhaal" is. Maar omdat ik mij ongemakkelijk voel dit voor de zoveelste keer te vertellen, wil ik mijn verhaal voor jullie op papier zetten, zodat degene die het niet interesseert het niet hoeft te horen. Toch zullen velen wel willen weten wat ik te vertellen heb; het blijft voor velen interessant te horen hoe een doorsnee Nederlandse als ik was, moslim is geworden.

En eerlijk gezegd, na hier meerdere malen over verteld te hebben, blijft bij mij de overtuiging dat Allah , moge Hij jullie en mij leiden, hier meer mee te maken had dan ik.

Ik weet niet waarom de een wel en de ander niet moslim word. Ook in mijn Nederlands-islamitische vriendenkring zijn de persoonlijke verschillen heel groot, zodat ik niet kan zeggen: dit soort type mens kan moslim worden. Ikzelf groeide op met een katholieke moeder en een zichzelf joods noemende vader. Ik zeg dit zo omdat ik vaak discussies met hem heb gehad over zijn joods-zijn. Hij eet geen varkensvlees, heeft wat joodse spulletjes in huis staan en voelt zich erg joods, maar hij heeft nauwelijks theologische kennis.

Hoewel ik thuis niet katholiek en niet joods werd opgevoed, heeft mijn vader mij wel heel sterk het gevoel van joods-zijn bijgebracht. Jodenmoppen en programma's over de oorlog trok ik mij persoonlijk aan en ik heb hier ook menige ruzie door gehad. Door deze interesse ben ik mij, ook in het kader van mijn latere opleiding hbo-islam, gaan verdiepen in het jodendom. Niet te diep, maar ik bezit hierdoor een beetje kennis over de basisdingetjes van het jodendom en dit was al meer dan vader wist. Ondanks dit sterke identiteitsgevoel, heb ik nooit maar een seconde overwogen het jodendom te gaan praktiseren. Het idee kwam niet eens bij mij op. En hoewel mijn moeder er op stond dat ik naar een katholieke basisschool en middelbare school ging, heeft het katholicisme mij helemaal nooit getrokken. Ik had genoeg aan mijzelf en ik geloofde wel dat er wat was, maar ik wist niet wat precies. En omdat ik nog jong was, dacht ik verder niet over na.

Toen ik een Marokkaanse jongen leerde kennen, was mijn interesse nog steeds niet gewekt; ik was tenslotte ook pas 14. Ik merkte wel dat hij een andere achtergrond had dan ik; zo mocht ik hem niet bellen en haalde ik het niet in mijn hoofd om mij binnen 300 meter van zijn huis te begeven. Als we met een groep op het winkelcentrum hingen en er kwam een oudere Marokkaanse man langs dan werd er niet meer gesproken en zeker niet tussen de jongens en de meisjes. Ik vond dit soms wel raar, maar dacht er verder niet bij na; ik paste mij aan.

Pas toen de toekomst ter sprake kwam en de Marokkaanse jongen mij doodleuk vertelde dat er helemaal geen toekomst voor mij en hem was, realiseerde ik me dat het verschil tussen ons misschien toch groter was dan ik dacht.Ik stelde hem vragen waar hij geen antwoord op wist en dus ging ik zelf op zoek naar informatie over de Marokkaanse cultuur. Al gauw kwam ik daarbij uit op een godsdienst waarvan ik alleen op school wat had geleerd; de islam. Om te beginnen nam ik een verouderde versie van de Qoraan al-Kariem mee naar huis. Daar zou ik vast in vinden wat ik zocht.

Dat bleek niet helemaal het geval. Stiekem in bed, uit het zicht van mijn moeder las ik Allahs woorden. Ik snapte er maar weinig van, maar voelde soms wel een angst in mij opwellen die ik nooit eerder had gevoeld, toen Allah (swt) de ongelovigen Djehennem beloofde, moge Hij ons hiertegen beschermen. Ik wist wel dat er mensen waren, met name christenen dacht ik, die in een hemel en een hel geloofden, maar dat ik wel eens aan de verkeerde kant terecht zou kunnen komen, dat ik had ik nooit serieus genomen. Ik probeerde deze gedachte van mij af te zetten door andere boeken over de islam te lezen. In het begin vertelde ik de Marokkaanse jongen wat ik had gelezen en vroeg wat hij daarvan vond. Natuurlijk vertelde ik hem dat ik had gelezen dat een moslim heel goed kan trouwen met een joodse of christenvrouw. Had hij even geluk; ik was het allebei! Hij werd onzeker door mijn woorden en begon zich ook steeds meer in zijn eigen godsdienst te verdiepen.

Toch merkte ik dat wat mij aangezet had tot deze zoektocht, namelijk het willen trouwen met iemand die zichzelf moslim noemde, langzaam verdween. Ik vertelde hem steeds minder wat ik las en wat ik dacht, maar ik voelde des te meer. Ik voelde een warmte in mijn hart die ik niet kon omschrijven; ik had nog geen idee wat de islam inhield, ik las soms ook zulke tegenstrijdige dingen en zag nog meer tegenstrijdigheden om mij heen. Maar toch, het voelde alsof ik omarmd werd door een Iets, een Wezen, een Zijn dat ik niet kende maar waarvan ik voelde dat Hij mij wel kende.

Opeens voelde ik: ik wil moslim worden. Dit waren geen uitgesproken woorden, daar durfde ik nog niet aan, ik probeerde het zelfs te onderdrukken omdat ik bang was ergens aan te beginnen en het dan niet af te maken, dat ik het voor die jongen deed of dat anderen dat zouden denken, dat ik niet wist waar ik aan begon, ik had nauwelijks kennis, kon niet eens uitleggen wat ik voelde. Ik kon vragen over de islam van anderen niet beantwoorden, ik wist alleen: dit gevoel wil ik niet meer kwijt. Toen mij enige tijd later tijdens een bijeenkomst van andere nieuwe moslims werd gevraagd of ik de sjahada wilde afleggen, heb ik dan ook huiverend "ja" gezegd.

Ik had intussen een beetje leren bidden en mijn kleding wat meer aangepast, maar wat voor impact deze twee zinnetjes op mijn leven zouden hebben, kon ik niet beseffen.

Allereerst moest ik mijn ouders, met name mijn moeder bij wie ik na de scheiding woonde, op de hoogte stellen. Ik vond dit doodeng en heb het ook zo lang mogelijk uitgesteld. Ik wist niet hoe ze zou reageren, maar mijn intu�tie zei dat het niet al te juichend zou zijn. Ik had natuurlijk ook al wel gemerkt dat de islam nou niet bepaald de meest geliefde godsdienst bij Nederlanders was.

Op een dag zou ik bij mijn zus gaan slapen. Zij is het makkelijke type, dus vertelde ik haar dat ik wel moest bidden omdat ik moslim was. Ze was wel even verbaasd, maar reageerde nogal laconiek. Toen zij de hond uit ging laten, pakte ik een handdoek en begon te bidden in de huiskamer. Dit was niet zo slim, want mijn zus was terug voordat ik klaar was met bidden en de hond stoof over de handdoek op mij af. Ik ben toch doorgegaan met bidden, maar dit incident is mij altijd bijgebleven.

Zoals ik al verwacht had, vertelde mijn zus aan mijn moeder dat ik bij haar had gebeden en dat ik moslim was. Nu hoefde ik het gelukkig zelf niet te zeggen, maar de reactie was er niet minder op. Ze stormde na het telefoongesprek met mijn zus mijn kamer in en schold me uit voor alles wat mooi en lelijk was: ik was een lelijke rotmeid, wist niet wat ik deed, maakte alles kapot enzovoorts, enzovoorts.

Een tijdlang was de sfeer niet te harden in huis, maar na verloop van tijd werd alles wat normaler, hoewel ik bij voorkeur bad als zij niet thuis was of stiekem op mijn kamer met een bonkend hart uit angst dat ze binnen zou komen.

Verder merkte ze weinig van mijn moslim-zijn behalve dat ik me wat bedekter kleedde. Ik at al vegetarisch, dus dat was geen probleem. Mijn vader zag ik niet zo heel veel, maar hij reageerde niet slecht: hij was allang blij dat ik niet christelijk was geworden.

Toch voelde ik dat ik nog niet compleet was. Ik wist dan wel dat ik moslim was, maar de moslimbuitenwacht niet. Zij zagen mij nog steeds als gewone Nederlandse. Ik voelde mij niet erkend. Daarbij kwam dat hoewel ik eerst dacht dat de hoofddoek niet verplicht was, omdat ik dat graag wilde horen, ik nu wel ervan overtuigd raakte dat ik mij moest bedekken. Toevallig (nou ja) ging ik die zomer voor het eerst naar Marokko op vakantie en ik vond dit een goede gelegenheid om die hoofddoek uit te proberen. Mijn moeder vertelde ik dat ik niet als enige zonder hoofddoek in het vliegtuig wilde zitten. Ik deed hem dus op in het toilet en was vreselijk zenuwachtig.

Ik wilde zo snel mogelijk van mijn moeder en mijn zus vandaan. Tijdens de wandeling naar de gate voelde ik mij heel dubbel; ik was heel gelukkig en voelde me goed, maar tegelijkertijd leek het alsof iedere reiziger mij aanstaarde. Dit maakte me heel onzeker. Toen ik in Marokko ook nog eens nagekeken werd, kon ik het niet meer aan en heb ik hem afgedaan, astaghfiroellah.

Om een lang verhaal kort te maken, mijn reis op Het Pad van de islam gaat beetje bij beetje. Na verloop van tijd ging ik wel een hoofddoek dragen, mijn kleding werd wijder, mijn hoofddoek werd langer en nu wil ik graag een niqaab dragen. Ik probeer te blijven groeien, ondanks de vele bewuste en onbewuste tegenwerking van de mensen om mij heen, de media, de onwetenden, maar vooral ook van sjaitaan, ik zoek mijn bescherming tegen hem bij Allah de Verhevene.

Wat mij nog meer kwetst dan de vuile blikken, de verdachtmakerij, het schelden en het onbegrip is dat vele moslims Het Pad niet met vaste voet bewandelen. Zij laten zich misleiden door deze doenya, terwijl ze wel weten maar niet genoeg beseffen dat al-Achira voor ons veel beter zal zijn als wij maar vast houden aan de regels die Allah de Alwijze voor ons bepaald heeft.Zoals Allah zegt: "Wal al-achiratoe ghairoe lakal minal oela", het laatste is zeker beter dan het eerste.

Ik zie om mij heen moslims die vanuit een Marokkaanse, Turkse of Somalische achtergrond zijn opgevoed. Voor hen lijkt de islam een vanzelfsprekendheid; het is altijd in hun leven aanwezig geweest. Wanneer je hen over islam vertelt zeggen ze dat je hen niets nieuws vertelt, zij weten het allemaal. Maar waarom zie je het dan niet in hun gedrag? Is de islam voor hen niet meer dan een stukje van hun cultuur geworden? Een cultuur die vaak ook verward wordt met de ware religie bij Allah (swt). Zij zullen hooguit in dit leven beloond en bestraft worden voor de regels die zij van hun cultuur naleven of juist overschrijden, maar hun cultuur zal hen niet baten op de Dag der Opstanding.

Ik zie om mij heen moslims die vanuit een Nederlandse, Surinaamse of andere niet-islamitische achtergrond zijn opgevoed. Zij zijn zo uitverkoren, zo begunstigd door Allah dat Hij hen hun harten heeft geopend. Maar zijn zij werkelijk oprecht dankbaar? Staan zij met een trillend hart in gebed, huilen zij bij de woorden van Allah? Waarom verschuilen sommige van deze moslims zich soms achter hun afkomst? Hebben zij het moeilijker dan anderen omdat hun ouders hen niet begrijpen? Is het opgevoed en opgegroeid zijn en het leven in deze kafirmaatschappij een excuus bij Allah (swt) om sommige van Zijn geboden niet na te leven? Voor wie zijn zij banger? Voor hun familie of voor Allah (swt)? Ik zit hier niet om over wie dan ook te oordelen, moge Allah (swt) mij voor deze hooghartigheid behoeden. Ik zeg dit ook tegen mij zelf. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om te vechten terwijl vechten het laatste is wat je wilt.

Ik weet hoe moeilijk het is om bedekt over straat te gaan en uitgescholden en nagekeken te worden.Ik weet hoe moeilijk het is als de mensen van wie je het meest houdt, je ouders en familie, je tegenwerken, jouw uitnodiging tot islam belachelijk maken. Ik weet hoe het is om Allah (swt) in tranen te moeten smeken of Hij je familie niet als kafirs wil laten sterven. Ik weet hoe moeilijk het is om je Imaan stabiel te houden en te werken voor de zaak van Allah, maar lieve broeders en zusters: het kan altijd moeilijker.

Ik hoef jullie geen voorbeelden te geven van mensen en volkeren uit het verleden en uit het heden die zouden willen dat ze de relatieve beproeving die wij nu ondergaan, konden ondergaan. Jullie kennen ze zelf. Maar wordt het niet eens tijd dat wij allemaal, niemand uitgezonderd, werkelijk doordrongen raken van het feit dat ons hele leven afhangt van Allah (swt) en dat wij ons ook alleen maar op Hem moeten richten. Wanneer je werkelijk beseft met je hart dat al je daden tellen bij Allah (swt), dat Hij je lijden zal vergemakkelijken wanneer je geduldig bent, dat Hij je zal leiden wanneer je dit oprecht wilt, dat Hij Arrahman, Arrahim is, maar ook streng in de bestraffing dan zal Jouw heer, de Kenner van jouw binnenste je nooit alleen laten. Je kunt alles aan wat Onze Schepper je geeft als je maar vertrouwt op Hem en Hem gehoorzaamt.

Lieve broeders en zusters, moge Allah ons de kracht geven stappen in Zijn richting te zetten. Lieve broeders en zusters, moge Allah ons behoeden voor alle verleidingen. Lieve broeders en zusters, moge Allah onze harten vullen met alleen de gedachte aan Hem. Lieve broeders en zusters, moge Allah ons behoeden voor al het slechte nu en in het Hiernamaals. Lieve zusters, ik houd van jullie omwille van Hem in wiens hand mijn ziel is.

bron: www.risallah.com

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 06:45
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Assalamoe alykoem,<FONT face=Verdana>


<FONT face=Verdana>haha, er is zeker een wederkeringsverhaal, niet zo spannend als die van Thara natuurlijk, maar goed , bij mij gebeurde dat in 1 dag subhanAllah toen ik 16 was, in 1 dag venderde alles, alsof ik een nieuw persoon was, k ben wel best vroeg begonnen met het gebed te verrichten, als ik me goed kan herrineren toen ik 11, 12 was, maar het waren meer bewegingen die ik verrichtte, en sommige dagen wel sommige niet, zonder een gevoel van iets, ik deed dat vaak om me moeder tevreden te stellen, totdat er een dag kwam waar ik dacht dat ik verkeerd bezig ben, ik merkte dat ik veel zondes�makkelijk bega, alsof het niets is, alhamdulillah kende ik wel de arabische taal, dus ging ik Quran lezen, en ik begreep bijna alles, ik schrok daarvan, ik dacht dat de Quran een boek is die niet te begrijpen is, alleen door imams en zo, daarna ging ik de dingen die ik niet begreep opzoeken, en kwam ik telkens een bevredigende antwoord tegen, zo een beetje bij beetje voel�ik het geloof in Allah stijgen, en de heerlijkheid ervan, dus kennis opgedaan heeft mij het meest geholpen, daarom ben ik op deze site om de kennis aan mij broeders en zusters�door te geven, en natuurlijk zelf van�anderen te leren, de kennis is een zee, doe dieper je�erin zwemt, hoe�dieper het lijkt, alsof het geen einde heeft, en het heeft ook geen einde, niemand zal de volle kennis hebben, die heeft alleen Allah swt, dit doet me denken aan ene verhaal van de profeet Mozes toen hij met een andere profeet was die meer kennis heeft dan Mozes, hij heet AlKadir, ze waren in een boot, toen landde een kleine vogeltje en nam een slokje water van de gigantische zee, waarna�AlKhadir tegen Mozes zei: "dat slokje water vergeleken met deze gigantische zee, is het zelfde met�onze kennis vergeleken met de kennis van Allah"<FONT face=Verdana>


<FONT face=Verdana>tja.., wat kan ik nog verder zeggen, alleen moge Allah ons standvastig maken, en onze kennis en geloof doen vermeerden, amien, en alle dank gaat naar de Schepper der werelden..


<FONT face=Verdana>andere verhalen zijn nog welkom, en djazakie Allahoe kheirna voor je verhaal Thara, en oegt merjem vul maar aan....<FONT face=Verdana>


<FONT face=Verdana>wassalaam<FONT face=Verdana>,�





Salamoe 3alaikoum aghi.........nou heel mooi vertelt hoor en masha ALLAH dat je zo vroeg begonnen bent met de islaam....dusse wat dat betreft kan ik er weinig aan toe voegen haha......
m3a salama merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 09:00

 In de Naam van Allah, Meest Barmhartige Meest Liefdevolle

 

Mijn bekering tot de Islam; door zuster Imane (Enza)

� Voor eerst wil ik de mensen die mij tot nu toe hebben geholpen om mijn zoektocht naar het ware en mooie geloof uit te breiden heel erg bedanken. Inshallah zal Allah jullie de nodige beloningen geven.

Ongeveer een jaartje geleden (de vorige ramadanmaand om precies te zijn) wou ik eens meedoen aan de ramadan. Voor mij was het toen een uitdaging en wist nog niets over de Islam. Ik heb toen, buiten een aantal daagjes, heel de ramadanmaand gevast, ik was zo trots op mijn eigen dat ik het had kunnen volhouden. Maar verder deed ik dus niets meer aan mijn �zoektocht�. Eigenlijk een zoektocht kon je het toen nog niet noemen. Ik had veel islamitische vrienden en vriendinnen, maar die niet echt praktiserend waren. Maanden gingen voorbij en af en toe pikte ik eens iets op over de Islam, las af en toe. Tot er een persoon was die mij het boek (waar ik zelf ook achter had gevraagd) �De Ideale Moslimvrouw� had bezorgd. Sindsdien ben ik beginnen te lezen en tot op de dag van vandaag ben ik niet meer gestopt met kennis op te doen. En hoe meer ik lees hoe meer ik overtuigd geraak over het feit dat de Islam het enigste ware geloof is.

Intussen was ik met een hele bus zusters en broeders naar de grote moskee in Brussel geweest, waar ik voor het eerst een hoofddoek droeg. Toen ze me zeiden dat het beter was dat ik een hoofddoek moest aandoen in de moskee kreeg ik een krop in de keel en was het van �oohneee� maar dat was heel goed meegevallen, hoe meer complimentjes ik kreeg van �dat staat jou wel� en �je lijkt zo op een Marokkaanse� hoe fierder ik was. Nou ja zeg nu eerlijk, welk meisje heeft niet graag eens een complimentje en zeker als het van een zuster (wou zo graag ��n van hun zijn) komt.

Toen begon ik ook stilaan te veranderen. Ik knipte mijn nagels, ik liet mijn haar niet meer los, ik droeg geen korte kleding niet meer, kleine dingen zoals deze maar die eigenlijk voor mij wel belangrijk waren want ik zou niet meer over straat kunnen lopen met mijn haar in de plooi.

Tijdens de ramadan (die ik nu ook volledig heb gevast) of als het al niet eerder was, had ik besloten dat ik wou leren bidden. Ik moest en zou het leren! Ik had dus verschillende internetsites geraadpleegd, een zuster die me de nodige uitleg verschafte en ondertussen kende ik al de soerat el-fatiha van buiten. Iets hield me nog wel tegen en ik denk dat het toen was dat ik de uitspraken niet goed kon en ik wist niet juist wat te zeggen bij welke bewegingen dus had ik met het bidden nog even gewacht.

Ik wou in die tijd ook heel graag in contact komen met zusters van mijn buurt waar ik ook nog veel uit kon leren. Heb toen een site gevonden waar ik in contact ben gekomen met de �Zusters van Badr� een vrouwenverenging van de moskee in Hasselt en de week erna was er een lezing in die moskee die gegeven werd door een zuster, daarna hadden we samen de vasten verbroken en een dvd bekeken die ging over het ontstaan van het mensenleven, weet wel niet juist hoe die dvd heette.

Maar er was een probleem! Ik voelde me goed bij mijn moslimvrienden, ik wou ��n van hun zijn, maar de vragen die door mijn hoofd gingen waren: �Wat als mijn pa het te weten komt ?� �Wat zou mijn familie zeggen ?�. Ik zat er zo mee in en had zo een schrik voor mijn vader (altijd al gehad trouwens). Maar ik was zo fier dat ik moslima wou worden dat iedereen het moest weten inclusief mijn ouders dus begon ik te schrijven, ik had een brief naar mijn vader en zijn vriendin geschreven (mijn ouders zijn namelijk gescheiden) waar ik in vermeldde wat mijn gevoelens over de Islam waren. Ik had die brief wel nog een paar dagen bij me gehouden want ik durfde de stap nog niet te zetten om ze op te sturen. Maar hoe langer ik wachtte hoe moeilijker het werd dus had ik verstand op 0 gezet en de brief opgepost.

Twee dagen erna kreeg ik telefoon, telefoon van mijn vader! Jullie hadden me moeten zien bibberen, ik had nog nooit zoveel schrik gehad in mijn leven als toen ! Maar dat was de gelukkigste dag van mijn leven, mijn vader had het zo goed opgevat dat ik daar tot nu toe nog geen woorden voor heb. Ok, dus missie nummer 1 was volbracht. Vader wist het al en nu moeder nog. Mijn mama wist wel dat ik mee vastte en had wel een vermoeden, maar ook zij had het heel goed opgevat. Toen kon mijn dag niet meer stuk ! Mijn zusje wist het wel al v��r mijn ouders en zij had er in het begin wel problemen mee , maar heeft het geaccepteerd ! En staat dus ook volledig achter mijn keuze.

Weken gingen er voorbij, mijn ouders wisten het en ik bad nog niet ! Ik bleef precies hangen, ik moest iets doen wat mij motiveerde ! Ondertussen had ik nog een soerat bijgeleerd van een zuster (die ik heel dankbaar ben) en toen ben ik begonnen met bidden. Ik kende wel al de bewegingen en ik zei de twee soerat�s op maar verder wist ik niets. Ik probeerde dus 5 keer per dag te �bidden�.

En toen was er een dag dat ik wakker werd en zei �ik ga me zondag bekeren� ik zou en ik moest gaan ! Ik wou dichter bij Allah zijn, want ik voelde me wel al moslima maar er ontbrak iets, dus had ik een broeder gebeld en gevraagd of hij me wou vergezellen naar de moskee in Brussel samen met zijn vrouw (dezelfde zuster die me de tweede soerat had bijgeleerd). Hij had dus een afspraak voor me gemaakt en het ging zaterdag door om 13.00 uur (zaterdag 20 november �04). Nog beter, want het was een dagje vroeger.

Die vrijdagnacht heb ik dus niets geslapen, ik was zo zenuwachtig ! Hoe dichter we Brussel naderden hoe zenuwachtiger ik werd. We hadden dus een afspraak om 13.00 uur, we waren daar wat vroeg dus hadden we eerst gebeden en toen op de Imam gewacht. We hadden een tijdje gewacht en die Imam was maar nergens te bespeuren. Hoe langer we wachtten hoe zenuwachtiger ik werd. Dus hadden we besloten om maar even het centrum in te gaan. Nadat we hadden gegeten en wat gewandeld kregen we telefoon van de Imam. Dus wij terug naar de moskee.

Ik heb nog nooit in mijn leven een Imam gezien, laat staan een Imam waar de telefoon om de 5 minuten van afging, dus hij had het heel erg druk. Was best wel grappig. Na het administratieve gedeelte in orde gemaakt te hebben hadden we (er was ook namelijk een andere 35-jarige man die zich ging bekeren) een cadeautje van de moskee gekregen ! Was wel tof. En toen was het moment. Ik moest de shahada uitspreken (ik kende hem niet , had het ook niet geleerd omdat ik bang had voor de uitspraken !!) maar de Imam heeft mij geholpen en het was zo snel voorbij dat ik dacht van �was het dat ?�. En daarvoor ben ik zooo zenuwachtig geweest ?

Ik ben nu al meer dan een week moslima en draag met trots mijn hoofddoek op sommige plaatsen omdat ik het nog wel wat rustig aan wil doen. Op het werk draag ik mijn hoofddoek nog niet omdat ik bang ben voor conflicten maar inshALLAH zal het wel allemaal lukken.

Zusters die met mij in contact willen komen mogen mij altijd contacteren: [email protected].

Zuster Imane. (Voorheen Enza)

Bron: http://www.zusterinislam.com/productssimple0.html

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 09:11

Asalaamoe alaikum war'hmatoellah.....

eej abou goed idee....

Oegt_merjem jij zei: ben van huis al moslima: altijd al gelovig geweest of pas later egt gaan geloven..elk kind word als moslim geboren maar wat er later met hem haar gebeurt allah ou'alm...

nou mijn verhaaltje:

mijn ouders zijn moslims en hun kinderen dus ook moslim vaan naam maar praktisen deden we niet egt,vroeger was ik wel altijd iemand van, ik ging 'savonds als ik ging slapen allah(swt) dingen vragen enso...en met me buurmeisje die was turks die wist soveel over wat mocht en wat niet enso...en laats toen las ik iets en toen dacht ik terug aan de tijd toen ik nog naast haar woonde van soubhanallah dit wist  ik al dat had zij een keertje tegen mij gezegt we waren toen 6 of 7 jaar of so ik ben in middels alweer 15.. maar was altijd al op zoek naar allah geweest...en een paar jaar geleden ben ik me ook egt gaan verdiepen inshallah...alleen wat ik wel jammer vind is dat ik dit jaar weer een beetje ben trg gevallen als hoe ik eerst altijd was

nou dat was  het een beetje

inshallah

walaikum asalaam

 

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 09:13

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Bekeringsverhaal Imane

Waar mijn verhaal precies begint weet ik niet, wat ik wel weet is dat het allemaal best snel is gegaan��

Een jaar geleden ontmoette ik mijn aanstaande man. Het was eigenlijk de eerste Marokkaanse jongen die ik op zo�n manier leerde kennen. Ik ging weleens met Marokkaanse jongens om, maar mijn vriendjes waren tot dan toe alleen Nederlandse jongens geweest.

We raakte in contact en vanaf het begin dat ik hem leerde kennen kreeg ik een heel ander beeld van de Marokkaanse cultuur en de islam. Thuis werden de vooroordelen er hard ingestampt, maar toch stond ik altijd wel open voor andere dingen. Hij bleek heel respectvol, heel rustig�..bijna ideaal.

Waarom ik mij precies ben gaan verdiepen in de islam heeft de volgende reden. Op internet las ik een verhaal van een meisje dat bekeerd was tot de islam. Zij had veel problemen waaronder een eetstoornis. Zelf heb ik ook aan een eetstoornis geleden en heb veel problemen gehad. Ik herkende mijzelf dus goed in dit verhaal. In het verhaal vertelde zij dat zij door het lezen over de islam en van de koran haar rust vond, zichzelf leerde respecteren en heel anders tegen het leven aankeek als ervoor. Ik vertelde mijn aamstaande man hierover en hij zei dat hij dat ook had.

Ik vertelde hem dat ik dan ook wel eens over de islam wilde lezen en er meer vanaf wilde weten waarom dit een oplossing kon zijn voor problemen, de onrust in mijn leven. Hij gaf me niet direct boekjes maar toen ik maar bleef zeuren heeft hij er op een dag een paar meegenomen. Ik begon enthousiast te lezen en binnen een week had ik al zijn boekjes uitgelezen. Ik voelde het ook,de rust, dit was de oplossing om opnieuw te beginnen met mijn leven. In deze tijd ben ik ook gestopt met de therapie voor mijn eetstoornis, maar ik moet zeggen, ik heb het niet gemist. Ik bleef maar lezen. Zelf kocht ik ook een aantal boekjes en ik discussieerde vaak met mijn aanstaande man over de islam, ik vertelde hem dingen die ik had gelezen en hij leerde mij weer dingen.

Ondertussen begon ik ook het internet uit te pluizen op zoek naar informatie over islam. Ik wilde ook wel eens graag weten of er meer Nederlandse meisjes waren die zich bekeerd hadden of bezig waren met de islam. Nadat ik een oproepje op een website had geplaatst dat ik wel ge�nteresseerd was in de islam kreeg ik veel reacties van zusters. Op msn sprak ik vaak met hen over het geloof. Zij hebben mij ook veel geleerd en mijn zoektocht bleef doorgaan.

Binnen 4 maanden heb ik zoveel kennis opgedaan en stond ik zo positief in het leven dat ik er van overtuigd was dat ik de goede weg in was gegaan�.de weg van de islam.

Ik ben mij toen in meer praktische dingen gaan verdiepen. Verrichten van wassing en het gebed. Vooral het laatste had ik veel moeite mee. Ik keek vaak stiekem naar mn aanstaande man als hij aan het bidden was�.prachtig vond ik dat. Als hij wassing deed, deed ik gewoon met hem mee om te oefenen. Maar bidden lukte nog niet. Ik vond het te moeilijk.

Intussen was ik na een paar maanden elders te hebben gewoond weer thuis gekomen en bij het zien van mijn boekjes raakte mijn ouders nogal in paniek. Ze verzetten zich hevig tegen de islam en vinden het grote onzin dat ik mij daarmee bezig hou�.ik ben toch Nederlandse. Het ergst vind ik dat zij mijn aanstaande man er indirect de schuld van geven. Hij zal het mij wel opgedrongen hebben. Terwijl dat juist helemaal niet zo is. Ik heb het hem misschien wel een beetje opgedrongen meer over dingen na te denken. Ik liet mij niet uit het veld slaan door mijn ouders en stiekem bleef ik doorgaan met lezen over de islam.

Ik vertelde mijn aanstaande over het feit dat ik van plan was mij te bekeren. Ik geloof dat ik hem toch wel een beetje heb laten schrikken met dit idee�.Maar hij reageerde erg positief. Hij vroeg of ik er goed over na had gedacht en zei dat ik wel goed moest onthouden dat er dan een moeilijke tijd aan zal komen, vooral met mijn ouders. Ik zei dat ik er klaar voor was�.en wat betreft mijn ouders�.Ik vind niet dat zij mijn geluk in de weg mogen staan met hun vooroordelen. Ik weet dat je ouders heel belangrijk zijn, maar inshallah zullen zij ooit inzien dat dit mij gelukkig maakt. Dat ik door het leven wil gaan als moslima.

Het idee van bekeren was een beetje op de achtergrond geraakt tot afgelopen zomer.

Mijn aanstaande man zal op vakantie gaan naar Marokko en ik bleef alleen achter in Nederland. Voor hij vertrok gaf hij mij een brief. In die brief had hij beschreven hoe hij zijn gebed altijd verricht en wat ik daarbij moest zeggen. Elke dag las ik het en probeerde ik het uit te voeren, maar met de uitspraak had ik veel moeite en bidden met een blaadje in je hand motiveert je ook niet echt. Toch las ik het blaadje elke dag, probeerde te begrijpen wat er stond.

Op een dag sprak ik een zuster op msn en zij vroeg mij of ik al bekeerd was. Ik vertelde haar dat ik dat zou doen als mijn vriend terug zou zijn met vakantie. Zij vertelde mij dat ik eigenlijk niet zou moeten wachten�.wat als het morgen te laat zou zijn. Na het gesprek heb ik lang nagedacht. Ik besloot diezelfde nacht nog de shahada uit te spreken. Nadat ik de badkamer binnen liep om mij te wassen ging alles vanzelf. Ik was aan het zweven. Ik sprak af dat mijn aanstaande gelijk met mij zou bidden. Na het uitspreken van de shahada heb ik gehuild, niet van verdriet, maar van geluk denk ik. De dagen erna voelde ik mij heerlijk en nu nog steeds. Ik heb de goede keuze gemaakt.

Nu ben ik weer een aantal maanden verder en heb nog steeds geen spijt. Mijn ouders weten wel dat ik nog steeds erg bezig ben met de islam, maar dat ik mij heb bekeerd weten ze niet. Ooit zal ik het hen vertellen. Langzaam aan ben ik nu een hoofddoek gaan dragen. Helaas nog niet altijd en overal, maar ik neem er de tijd voor. Ik vind dat je zulke dingen niet moet overhaasten. Samen met mijn aanstaande zijn we nu ook wel over de toekomst aan het nadenken. Maar goed dat is voor later.

Tot slot ben ik erg blij met het feit dat mijn interesse in de islam goede invloed heeft gehad op mijn aanstaande man. Ik wil hem speciaal bedanken voor zijn steun en hulp, hij staat altijd voor mij klaar���.. en niet te vergeten de zusters die ik in de afgelopen tijd heb leren kennen.

Wat er ook gaat komen in de toekomst ik sta er open voor. Ik vertrouw nu op Allah (swt), dat geeft me veel rust, ik ben niet meer bang voor de toekomst.

Liefs, Imane/Joyce

 

 

 

 

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 09:48

aaaaaaaaaah echt masha'Allah verhalen!! Echt ontroerend hoor, en zo herkenbaar ook hahaha :D

liefs Thara

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 09:52
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Assalamoe alykoem,

haha, er is zeker een wederkeringsverhaal, niet zo spannend als die van Thara natuurlijk, maar goed , bij mij gebeurde dat in 1 dag subhanAllah toen ik 16 was, in 1 dag venderde alles, alsof ik een nieuw persoon was, k ben wel best vroeg begonnen met het gebed te verrichten, als ik me goed kan herrineren toen ik 11, 12 was, maar het waren meer bewegingen die ik verrichtte, en sommige dagen wel sommige niet, zonder een gevoel van iets, ik deed dat vaak om me moeder tevreden te stellen, totdat er een dag kwam waar ik dacht dat ik verkeerd bezig ben, ik merkte dat ik veel zondes makkelijk bega, alsof het niets is, alhamdulillah kende ik wel de arabische taal, dus ging ik Quran lezen, en ik begreep bijna alles, ik schrok daarvan, ik dacht dat de Quran een boek is die niet te begrijpen is, alleen door imams en zo, daarna ging ik de dingen die ik niet begreep opzoeken, en kwam ik telkens een bevredigende antwoord tegen, zo een beetje bij beetje voel ik het geloof in Allah stijgen, en de heerlijkheid ervan, dus kennis opgedaan heeft mij het meest geholpen, daarom ben ik op deze site om de kennis aan mij broeders en zusters door te geven, en natuurlijk zelf van anderen te leren, de kennis is een zee, doe dieper je erin zwemt, hoe dieper het lijkt, alsof het geen einde heeft, en het heeft ook geen einde, niemand zal de volle kennis hebben, die heeft alleen Allah swt, dit doet me denken aan ene verhaal van de profeet Mozes toen hij met een andere profeet was die meer kennis heeft dan Mozes, hij heet AlKadir, ze waren in een boot, toen landde een kleine vogeltje en nam een slokje water van de gigantische zee, waarna AlKhadir tegen Mozes zei: "dat slokje water vergeleken met deze gigantische zee, is het zelfde met onze kennis vergeleken met de kennis van Allah"

tja.., wat kan ik nog verder zeggen, alleen moge Allah ons standvastig maken, en onze kennis en geloof doen vermeerden, amien, en alle dank gaat naar de Schepper der werelden..

andere verhalen zijn nog welkom, en djazakie Allahoe kheirna voor je verhaal Thara, en oegt merjem vul maar aan....

wassalaam

Subhana Allah was kei spannend! Zat op het puntje van me stoel

Van die zee was mooi gezegt trouwens...  wa iyaaki

ma'asalama

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 09:56
Salamoe 3alaikoum oegtie amatoel aziez

Mag ik je vragen of je die zuster persoonlijk kent...zuster imane/joyce???

Ghair insha ALLAH...

m3a salama merjem

ps: Dit verhaal klinkt me namelijk errug bekend in me oren
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 14:27

Assalamoe alykoem broeders en zusters,

djazakoemoe Allahoe kheiran voor jullie posten, hopelijk zullen er meer reageren inshAllah...

ik kan het niet laten, zonder het bekeringsverhaal van onze broeder Abdul Jabbar Van de Ven hier te posten, prachtig verhaal voor degene die een hart heeft, Moge Allah hem standvastig en geduldig maken in deze moeilijke tijden waarin hij zich bevindt (Voorwaar, Allah is met de geduldigen), inshAllah gaat het goed met hem, nu ik dit typ denk ik aan zijn glimlach toen ik hem een keer hand gaf, moge Allah ons het paradijs schenken waar alle moslims elkaar zullen tegenkomen... Amien

broeders en zusters, vergeet niet om voor hem doe3a te doen inshAllah...

Bekeringsverhaal van AbdulJabar van de Ven

Sinds Allah mij elf jaar geleden uit Zijn Barmhartigheid de zoetheid van de Islaam heeft laten proeven, is mij letterlijk honderden keren gevraagd hoe ik nou eigenlijk moslim ben geworden en zal het mij misschien nog wel honderden keren gevraagd worden in de toekomst.

Ik begrijp dat al die nieuwsgierige vragenstellers deze vraag alleen maar stellen vanuit hun vreugde een "bekeerde" moslim te zien en vanuit hun liefde voor de Islaam en daarom heb ik al die jaren geduldig antwoord gegeven op die vraag alsof het de eerste keer was dat ik die vraag hoorde. Ik heb er echter wel een standaard verhaaltje van gemaakt dat ik kort samengevat binnen een minuut vertel, waardoor eigenlijk een hoop mooie punten achterwege blijven. Het is echter noodzaak geworden wanneer je niet een fulltime verteller wilt worden van je eigen biografie.

Vandaar dat ik nu voor het eerst in mijn leven mijn verhaal op papier zet, zodat ik in alle rust mijn herinneringen, ervaringen en gedachten met jullie kan delen.

Vaak vraagt men mij wat nou de reden was dat ik moslim werd en mijn antwoord daarop is zeer kort: dat was de Leiding van Allah, die Hij geeft aan wie Hij wil. Maar natuurlijk ging er aan die leiding een speurtocht vooraf, een speurtocht die mij uiteindelijk weer met mijn eigen "Fitrah" (natuurlijke aanleg) zou herenigen.

Sommige Westerse ori�ntalisten en antropologen beweren wel eens dat het merendeel van de bekeerde Europese moslims uit probleemgezinnen zou komen, alsof de Islaam alleen een keuze zou kunnen zijn uit wanhoop en niet uit goed beredeneerde overwegingen. Ik ben in ieder geval een voorbeeld van een kind dat niet is opgegroeid in een probleemgezin; geen gescheiden ouders, geen drugsverslaafde als vader en geen jeugdjaren van tuchtscholen of jeugdgevangenissen.

Ik groeide op in het katholieke Brabant, in een katholieke familie, op een katholieke basisschool. Ik werd als kleine baby gedoopt in de kerk, toen ik daar nog niks over kon zeggen en ik heb rond mijn achtste mijn communie gedaan, al was het meer voor de cadeautjes dan vanuit overtuiging.

Welke standvastige overtuiging kan een achtjarige kind nou hebben?

De enige plek waar ik echt veelvuldig met het geloof in aanraking kwam, was op school, want ook mijn familie was buiten kerstmis niet erg praktiserend. Op school openden wij elke dag de les met een gebed en minstens eens per week kregen we godsdienstles. Wat me ervan is bij gebleven is dat ik altijd onder de indruk was van de verhalen over onze profeet 'Iesa (Jezus - de vrede en zegeningen van Allah zijn met hem). Ik probeerde me altijd voor te stellen hoe hij met zijn volgelingen leefde, iets dat met mijn grote fantasie niet moeilijk was voor me te zien. Ik ken 'Iesa as uit al die verhalen als een dapper man, die zijn brood deelde met de armen onder een boom, de melaatsen genas en met het simpele volk in het stof zat. Maar aan de andere kant zag ik een paus, die beweerde 'Iesa as te volgen, maar ondertussen in het Vaticaan woonde in een paleis van marmer en kogelvrije ramen, ver weg van het gewone volk. Ik kan me herinneren dat dit ��n van de eerste dingen was die aan mij begonnen te knagen in de laatste klas van de basisschool en waarover ik mijn leraar begon te vragen.

Nu, veertien jaar later, kan ik nog zijn rode gezicht voor me zien, dat lachte als een boer met kiespijn. Ik kreeg een antwoord dat de Paus zo moet leven omdat hij de plaatsvervanger zou zijn van God op aarde en ik moest er maar verder niet teveel over vragen. Maar was de paus dan hoger dan de profeet die hij beweerde te volgen? De paus deed me eerder denken aan de Romeinse keizer dan aan 'Iesa...

Het was rond deze tijd dat ik mijn vormsel kon doen; dat is, zeg maar, na je doop en communie de derde stap op weg naar een voorbeeldig katholiek. Toen ik er achter kwam dat ik bij mijn vormsel niet zoveel cadeautjes kreeg als voor mijn communie, heb ik er dan ook maar van afgezien.

Het was rond deze tijd dat ik de bekende serie "Roots" op TV zag, waarin het onthutsende verhaal vertelt wordt van een zwarte Afrikaanse slaaf die naar Amerika wordt getransporteerd. Ik was als beginnende puber geschokt door de brutaliteit en hebzucht van die blanke, christelijke Europeanen, die onze zwarte medemensen verhandelden als vee. Via de rapmuziek van zwarte Afro-Amerikanen leerde ik steeds meer over deze geschiedenis en begin ik steeds meer in te zien dat de Europese rijkdom voor een groot deel te danken was aan de blanke plundertochten in Afrika en Azi�.

Ik begon me af te vragen waarom wij daarover nooit iets geleerd hadden in de geschiedenislessen, of over de Nederlandse plunderingen in Indonesi� en Suriname. En hoe kon het zijn dat Columbus Amerika had ontdekt, terwijl er al lang Indianen woonden? Hadden die Indianen dan niet Amerika ontdekt, of werd het pas belangrijk toen de blanke, christelijke Columbus dat deed? En wat er daarna met die arme Indianen gebeurd is, is ook iets waar nooit over is gesproken.

Ik begon steeds kritischer tegen mijn "eigen" christelijke Westen aan te kijken en begon steeds meer sympathie te ontwikkelen voor die onderdrukte volkeren. Dat was toch de boodschap van 'Iesa as die ik jaren lang op school had geleerd; kom op voor de onderdrukten en wees niet met de onderdrukkers? Ik begon steeds meer de enorme kloof te zien tussen deze profeet 'Iesa as en de mensen die met veel trots beweerden hem te volgen. Ik begon de gouden kelkjes en kandelaars in de kerk te zien als geroofd goud uit Afrika. Al die schilderijen, beelden en muziek in de kerk waren alleen maar een afleiding van de werkelijke sobere aanbidding van God, terwijl zelfs volwassen mensen niet eens mijn fundamentele vragen over het geloof konden beantwoorden.

Toen pas begon ik terug te denken aan al die gebeden op de basisschool, waarin wij zeiden: "Wees gegroet Maria, moeder van God.." Ik begon mij af te vragen hoe God een moeder kon hebben en wie dan zijn opa en oma waren? Natuurlijk wist ik dat met God Jezus werd bedoeld, maar hoe kon Jezus nou God zijn als hij door mensenhanden gekruisigd was (zoals ik toen nog geloofde)? Kan de Schepper worden gedood door Zijn eigen schepselen? En waarom ging 'Iesa as dan in gebed tot God? Bidt God soms tot zichzelf? Ik voelde gewoon aan mijn Fitrah (geboorterecht, iedereen heeft het geloof in God in zich, alleen is het bij velen bedekt door materialisme en begeertes etc.) en met mijn gezonde, jeugdige verstand, dat dit alles niet klopte en dat al die mensen waarmee ik sprak dat eigenlijk ook wel wisten. Vandaar dat ze vaak zelfs mijn vragen en discussies uit de weg gingen. Ik heb zelfs geprobeerd hierover met pastoors te praten, maar tevergeefs.

Toen ik dus alleen maar halve, paniekerige reacties kreeg op mijn vragen, besloot ik zelf maar te gaan lezen en zo begon ik in de bibliotheek verschillende boeken te lezen over het Christendom, Boeddhisme, Jodendom en Hindoe�sme, maar eigenlijk nog niet zo over de Islaam. In het christendom bleef ik, in welke stroming dan ook, vele tegenstrijdigheden vinden. Ook het Jodendom sprak mij om meerdere redenen niet aan; onder andere omdat ik niet van het Joodse ras was en omdat zij 'Iesa as verwierpen als een leugenaar. Het Hindoe�sme vond ik wel mysterieus, maar het klonk mij allemaal te ongeloofwaardig toen ik las over goden die er uitzagen als blauwe olifanten en elkaar de oorlog verklaarden vanwege een vriendinnetje. Ook het discriminerende kastenstelsel en het levend verbranden van weduwen kon ik niet accepteren als goddelijk. Vooral de soberheid en ��nvoudigheid van het Boeddhisme sprak me aan en ik zag grote overeenkomsten tussen de boodschap van Boeddha en die van 'Iesa. Maar ook bij het Boeddhisme bleef ik dingen vinden waar ik het niet mee eens kon zijn. Ik denk dat ��n van de belangrijkste punten was die ik niet kon accepteren, dat ook zij, net als de christenen, een schepsel aanbaden in plaats van de Schepper. Ik geloof tot op de dag van vandaag dat Boeddha een ware profeet van Allah kan zijn geweest, maar dat de mensen na hem zijn boodschap hebben verdraaid, net zoals de christenen dat met de oorspronkelijke boodschap van 'Iesa vrede zij met hem hebben gedaan.

Uiteindelijk begon ik me toch steeds meer in de Islaam te verdiepen vanwege verschillende redenen. Ten eerste was ik niet tevreden met de religies die ik tot nu toe had onderzocht; ik vond er geen totale rust in. Ten tweede had ik in deze tijd een Algerijnse oom, die ik rond mijn puberteit steeds interessanter begon te vinden. Deze oom was echter het tegenovergestelde van een goede moslim; hij woonde ongehuwd samen met mijn tante, dronk wijn, verrichte zijn gebeden niet en vastte niet in de Ramadan.

Hij maakte de moslims en hun religieuze gewoontes vaak zelfs belachelijk. Maar via hem begon ik wel steeds meer ge�nteresseerd te raken in Algerije en zodoende kwam ik al vlug op de Islaam uit.

Ik begon te lezen over de Franse bezetting van Algerije en hoe de Fransen daar met enorm veel bloedvergieten en onderdrukking hebben geprobeerd die Algerijnse moslims het "beschaafde christendom" bij te brengen.

Mijn interesse voor de Islaam kwam nog eens in een stroomversnelling door de eerste Golfoorlog tussen Irak en Amerika; een tijd waarin de media bol stonden van de anti-islamitische en anti-Arabische propaganda. Hoe vreemd het ook klinkt; juist hierdoor werd mijn sympathie voor de moslims en het Irakese volk alleen maar vergroot en begon de Islaam mij aan te trekken als een magneet. Ik had totaal geen moslimvrienden waar ik bij terecht kon en ik kende maar ��n moskee, waar ik bang was zomaar naar binnen te gaan. Ik wist niet hoe men zou reageren als er een Nederlandse jongen zomaar bij hen naar binnen zou lopen, maar ik wou graag ��n van hen zijn! Dus trok ik op een vrijdagmiddag naar die moskee en ging voor de ingang zitten en keek naar de mensen die naar binnen gingen. Een vriendelijke oude man liep op mij af en aaide mij glimlachend over mijn hoofd, waarna hij naar binnen ging. Zo ben ik nog ��n of twee keer op een vrijdagmiddag voor die ingang gaan zitten, zonder met iemand te spreken of naar binnen te gaan. Pas toen ik daarna telefonisch een afspraak met ze had gemaakt, ging ik op mijn veertiende verjaardag voor het eerst echt die moskee in en schudde ik handen met enkele Turkse broeders.

Ik voelde me meteen thuis; mijn hele geest vertelde mij dat dit hetgeen was waar ik naar op zoek was! Dat klinkt achteraf misschien wat raar, maar ik kan het niet anders uitleggen, en ik neem aan dat veel bekeerde Nederlanders begrijpen wat ik bedoel.

De islamitische Fitrah, die ik al vanaf mijn geboorte in mij droeg (en elk mens), begon te ontwaken toen ik daar zat met mijn broeders, op de simpele grond van de moskee. Geen schepsels die aanbeden werden, maar alleen de Schepper.

Wat klonk het allemaal ��nvoudig! Spoedig daarna ben ik nog ��n of twee keer terug gegaan, waarna ik de Shahaadah heb afgelegd, el-hamdoelillah.

Vanaf dat moment, vanaf het moment dat ik mij in de salaat (het gebed) met hen neerboog voor Allah, begon er een gevoel te branden in mijn hart, dat er tot op de dag van vandaag in zit. Dat gevoel heet imaan, maar dat wist ik toen nog niet. Ik wist alleen dat ik dit nog nooit eerder had gevoeld en dat ik dit gevoel nooit meer kwijt wou raken.

Een enorme brandende liefde voor Allah, waardoor je angsten verdwijnen en er rust voor in de plaats komt. Een liefde die je soms alleen kan uitschreeuwen met "Allaahoe Akbar!" - Allah is de Grootste! - De zoetheid van imaan, die mij er soms toe bracht om midden in de nacht neer te knielen voor Allah, om vervolgens zo een kwartier neergeknield te blijven op mijn gezicht.

Ik was na een hele zoektocht eindelijk weer thuis...

Abdul-Jabbar van der Ven

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2005 om 00:45

In de Naam van Allah Meest Barmhartige Schenker van Alle Gunsten.

Wa aleikoem salaam wr wbr broeders en zusters in de Islaam,

Oegtie Meryam, nee ik ken die zuster niet persoonlijk. Ik heb het verhaal enkel op het internet gelezen .

Gair inschallah..De verhalen blijven ontroerend maschallah. En die van Abdul Jabber is zeker maschallah, Moge Allah swt hem bijstaan Allahoema Ameen.

Djazakoem Allah geiran voor het delen van jullie verhalen.

Fiamanillah, wasalamoe3leikoem wr wbr

AmatoelAziz

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2005 om 01:10
(In de naam van God, de Erbarmer, de Meest Barmhartige)

Het verhaal van zuster Shaima

Salamalikoem wa-ramatoelah wa-baraketoe,

Mijn bekereringsverhaal:
Ik ben Shaima, 23jaar, getrouwd en een dochtertje van 3.5 jaar, en ik kom uit Belgi�.
Ik ben van Spaanse afkomst en kom uit een gematigde christelijk gezin.
Op 9 augustus 1992 hebben we een ongeluk gehad met de auto, mijn vader heeft de klap niet overleefd.
Mijn moeder, ik, mijn broer en een vriendin waren zwaar gewond, subhanalah had mijn broertje niks,op enkele schrammetjes na. El-hamdulilah zijn we allemaal goed hersteld.
Ik was 11 jaar toen het ongeluk gebeurde, mijn hele leven veranderde.
We werden verwaarloosd door onze moeder, daaronder mag je verstaan dat ze er nooit was voor ons, ze kookte niet, poetste niet, kortom alle huishoudelijke dingen wat een moeder normaal hoort te doen deed ze niet. Ze was altijd weg, met andere woorden, we hadden al onze vrijheid om te doen en laten wat we wilden.
Gelukkig, el-hamdulilah, heb ik nooit iets verkeerd gedaan bv. drugs nemen, met jongens gaan enz.

Voor dat ik mijn man leerden kennen heb ik nooit stil gestaan bij het geloof. Ik wist wel dat er iets was maar ik was niet op ontdekking. Het geboren worden en sterven, de natuur, subhanallah, betekende voor mij genoeg om niet te twijfelen dat er iets is.
Ik heb altijd wel geloofd dat het leven een doel had, maar hoe ik moest gaan geloven en zoeken naar de enige echte Allah (swt) is pas begonnen toen ik mijn man leerde kennen, op 6 februari 1996 heb ik hem ontmoet. Hij is van Marokkaanse afkomst.

Al snel had ik al interesse in de islam, subhanallah, ik zag er snel het goede van in el-hamdulillah.
Het duurde niet lang na onze ontmoeting en stelde hij me voor aan zijn familie. Ik kwam nog dichter bij de islam, want hij kwam uit een gelovige gezin.
Eerste contact gebeurde via het zusje, ze zij dat ik een vriendin van haar was terwijl ik haar helemaal niet kende maar ze zat wel bij mij op school.
Niet lang erna wist de moeder dat ik niet de vriendin was van de dochter maar van de zoon.
El-hamdulilah, is ze er positief mee omgegaan.
Er werd haar verteld hoe de situatie bij mijn thuis was en ze heeft me heel goed opgevangen en ook de vader. Waarvan de mensen dachten: dat kan niet dat hij dat toe laat, hij is toch zo streng. Ze begrepen het niet goed.
Want toen het hem verteld werd van mijn situatie thuis, heeft hij gehuild.

El-hamdulilah, geloof ik erin dat Allah (swt) me de weg naar de islam gemakkelijk heeft gemaakt.
Ik was 14 jaar toen ik mijn man leerde kennen, en kort daarna ben ik een praktiserende moslim geworden. Subhanalah, heeft mijn moeder dat aanvaard, ze zei tegen me: als je maar gelukkig bent.
Toen ik nog thuis woonde vaste ik al mee tijdens de ramadan, ik bad thuis achter een gesloten deur in mijn kamer. Er waren momenten dat ik aan het bidden was en mijn moeder me riep tijdens mijn salat en kon ik niet antwoordde en soms moest ik wel en verbrak ik het gebed en bad ik het daarna opnieuw. Als ik aan het vasten was wist mijn moeder het en zei eens een keer tegen me: je moet niet gaan verhongeren, doe het jezelf niet aan.
Ik stelde haar gerust en zei dat ze haar geen zorgen moest maken en el-hamdulilah heeft ze er nooit echt moeilijk over gedaan dat ik moslim ben.
Ik ben door de problemen thuis niet lang thuis gebleven, hoe ik 18 werd, ben ik gaan inwonen bij mijn schoonouders en mijn studie afgemaakt en direct getrouwd.
Op mijn bijna 19de ben ik getrouwd. Ik ben mijn schoonouders erg dankbaar voor wat ze allemaal gedaan hebben voor me, moge Allah ze belonen, insj'allah.
Ik ben gelukkig getrouwd, elhamdulilah en draag nu hoofddoek, mijn tweede keer dat ik hem op doe en deze keer voorgoed, insj'Allah.
Mijn geloof is zelfs sterker dan mijn man zijn, hij bid wel el-hamdulilah maar is nog nalatig in zijn salat.
De eerste keer dat ik mijn hijab op deed was hij er tegen, maar deze keer vind hij het goed, el-hamdulillah.
Ik hoop dat er een tijd komt dat hij sterk is in zijn geloof en dat hoop ik ook voor de anderen die deze problemen hebben, insj'Allah. Je hebt wel altijd steun nodig van je man en zeker op godsdienstig vlak.

Moge Allah onze zonden vergeven en moge we insj'Allah allemaal slagen, amien.

Dat was zo wat mijn verhaal in het kort, ik wil ook alle zusters van de islam bedanken voor de verhalen die jullie vertelt hebben, het was echt indrukwekkend om ze te lezen.
Soebh�n Allahil 'Aziemiwa bi hamdih: 'verheerlijkt is Allah de Allergrootste en geprezen en zij Hij'.
Allahoemmaghfir lie, warhammie, wahdinie, wa'�finie warsoeqnie: 'O Allah , vergeef mij en wees mij genadig en leidt mij en voorzie mij.
Deze uitspraak leerde de profeet (sws) hij aan iemand als hij moslim werd.

Shaima

FiAmanillah, wasalamoe3leikoem wr wbr

AmatoelAziz

Terug naar boven
Y4smin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 64
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Y4smin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 07:46

Asalamoe aleikoum wr wb,

Hier de mijne

Mijn wederkeringsverhaal
(Mijn weg naar de Islam)

Sinds een aantal jaar heb ik 2 goede vriendinnen van Marokkaanse afkomst. 2 jaar terug zijn er nog 2 bijgekomen en zodoende is het een heel hecht groepje geworden. Ik heb me altijd thuis gevoeld in de Marokkaanse cultuur en ik hoorde er gewoon bij. Ik was dan ook "vermarokkaanst" zoals mijn vriendinnen dan zeiden haha. Ik was ge�nteresseerd in de Marokkaanse cultuur en in de Islam. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat de Marokkaanse jongens er wel mochten wezen, moge Allah mij vergeven. Ik ging met ze (de niet-praktiserende) om en had weleens een Marokkaans vriendje. G��n van die vriendjes heeft mij ooit iets verteld over de Islam, jammer genoeg. Daarentegen mijn vriendinnen w�l. Ik wist al wel het ��n en ander (vasten, 5x per dag bidden...) maar de achterliggende gedachte ervan niet.

Op een gegeven moment (maart 2003) verbrook ik de relatie met mijn toenmalige vriend na 5,5 maand. Niet lang daarna leerde ik mijn huidige man kennen, alhamdoulilahi Rabbiel 'alamien. Zijn ouders waren "streng" zoals mijn man dat weleens zei... Ik als onwetende dacht gelijk: Oh oh, dat kan nog weleens heel moeilijk worden in de toekomst. Maar daar dacht ik liever niet aan... Ik en mijn man (half NL, half Marokkaans) hadden samen veel lol. Dit ging maanden zo door... We hebben het niet ��n keer over de Islam gehad. Totdat zijn moeder mij wilde ontmoeten. Hij had zijn moeder in de zomer van 2003 verteld dat hij een Nederlands meisje had leren kennen. Na de vakantie ging ik dan op visite. Een klein Marokkaans vrouwtje groette me, ze sprak goed Nederlands en kwam heel aardig over. We dronken en aten wat en ze vertelde me over mijn man en over de rest van de familie. Uiteindelijk kwamen we uit op mijn man en ik. Dat de relatie "eigenlijk" verboden was dat wist ik wel.... Maar het begrijpen deed ik niet. Ze praatte rustig en vertelde ook helemaal niet van; nu gaan jullie uit elkaar anders.... Neej absoluut niet. Ze wilde me graag leren kennen. Mijn man had haar verteld dat ik wel ge�nteresseerd was in de Islam en daar was ze best blij om. Ze hoopte dat h��r man (een Nederlandse man, ook bekeerd tot de Islam) mij ook eens zou willen ontmoeten. Na een paar weken gebeurde dat ook. Mijn man was doodsbang voor de reactie van zijn vader maar het viel mee. Vooral toen mijn man hem vertelde dat ik ge�nteresseerd was in de Islam. Ik mocht regelmatig blijven eten, ondanks het feit dat mijn schoonvader er denk ik (van binnen) op tegen was. Tuurlijk, het was haram maar hij wilde liever dat ik bij hun thuis kwam dan dat we op straat liepen te "zwerven". Ik kreeg boekjes mee over de Islam en begon te lezen. Ik bleef maar lezen en lezen, ik kon niet meer stoppen z� erg raakte het me, subhan'Allah! Allah Subhana wa Ta�ala opende mijn hart alhamdoulilah. Een datum werd geprikt wanneer ik mijn shahada zou doen. Die datum werd dus 25 oktober 2003. Ik mocht zoveel vriendinnen uitnodigen als ik maar wilde (moslima of niet) Het huis werd in 2-en verdeeld, mannen en vrouwen apart. Mijn schoonvader had een paar mannen van de moskee uitgenodigd en hij had voor een imam gezorgd. Nadat ik dan eindelijk mijn shahada had uitgesproken barstte ik in tranen uit. Subhan'Allah het leek net alsof ik �cht opnieuw werd geboren. Al mijn zondes uitgehuild... Zo blij voelde ik mij. Allahoe akbar!
Dit werd een nieuwe start. En alhamdoulilah heb ik vanaf dat ik moslima werd mijn hijaab gedragen. Mijn ouders vonden het geen goed idee, maar ik was standvastig, �k wilde dit. Ik maakte ze wijs dat ik het "alleen maar" tijdens de maand Ramadan zou dragen die de dag nadat ik de shahada had gedaan, zou beginnen (dan zouden ze stiekem kunnen wennen) maar dat bleek niet waar hihi... Ik ben de hijaab alhamdoulilah blijven dragen tot op de dag van vandaag en ben van plan dat te bl�jven doen insha'Allah.

Maar dan... Dan ben je moslima alhamdoulilah en dan zit je nog met een vriendje, astagfirullah. We wilden graag gelijk die avond ook trouwen maar dat was niet mogelijk (als ik daar nu aan terugdenk: NIET MOGELIJK???) aangezien men die avond moest vaststellen wanneer de Ramadan zou beginnen. Gair insha'Allah... Ik was allang blij dat ik moslima was, hamdoulah. 12 december zou het dan eindelijk gebeuren, we zouden Islamitisch gaan trouwen (nikaah). We hebben dus toch nog 1,5 maand rondgelopen zonder dat we getrouwd waren astagfirullah, moge Allah subhanahoe wa ta3ala ons daarvoor insha'Allah vergeven, amien. De helft van mijn imaan was dus vervuld, alhamdoulilah!
Tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds gelukkig met mijn man, ook al zijn er ups en downs om het feit dat ik nu een stuk praktiserender ben dan hij. Maar het enige dat ik kan doen is du'aa...

�Zeker, Allah laat dwalen wie Hij wil
en Hij leidt wie Hij wil.� (35:8)

Wasalamoe aleikoum wr wb,

Yasmin

PS: Ik ken Imane wel, heel lieve zuster!

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 09:47

In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle,

Assalamoe3leikoem wr wrb oegtie Yasmin,

Maschallah wat mooi jouw verhaal Moge Allah swt ons vergeven en onze imaan sterker maken Allahoema Ameen.

Aghie Aboe Jabir een kleine aanvulling op jouw stukje ( maschallah oeverigens) Je vertelde over het stukje van de profeet Moesa (as) en een andere profeet. Waarschijnlijk bedoelde je een dienaar van Allah swt want je kunt terug vinden Sahih Al Boecharie dat er staat:

Aldus openbaarde Allah swt aan hem (as) Op het punt waar twee zeeen samenkomen is een dienaar van ons die geleerder is dan jij. Uit verhalen van de profeten (as) van Sayyid Abdoel Hasan Ali Nadwi staat:

Allah swt berispte hem omdat hij ( moesa As) niet alle kennis aan Allah swt had toegeschreven en Allah swt openbaarde aan hem (as) Een van mijn dienaren, die gevonden kan worden op de plaats waar 2 waters elkaar ontmoeten, weet meer dan jij.

Gair inschallah ik dacht ik vul het even aan, kleine nasi7a en niet om te doen alsof ik de dingen beter weet( astagfirullah)

FiAmanillah, wasalamoe3leikoem wr wbr

AmatoelAziz.

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 12:34

Assalamoe alykoem zuster AmatoelAziz,

ik heb deze opmerking ook van iemand anders gehad, met de vraag of AlKhadir wel een profeet is, ik antwoordde het volgende;

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Assalamoe alykoem warahmatullah,

djazakie Alalhoe kheiran voor je post, idd heel goed gezien, er zijn andere uitspraken die zeggen dat hij geen profeet is, maar de voornaamste uitspraak met sterke argumenten is dat AlKhadir wel een profeet is, oa als de geleerden zijn naam noemen, zeggen ze zoals bij de andere profeten: 3alyhie assalaam, ook een sterke bewijs is dat hij in dat verhaal in soerat Alkahf gehandeld heeft zoals Allah wou, hij zegt bv aan het einde van het verhaal, Alkahf aya 82: ..en ik deed het niet op mijn (eigen) bevel... dus alles wat hij deed was een opdracht van Allah, dus hij moet wel een openbaring gekregen hebben van Allah (maw in contant met Allah), er zijn die zeggen dat hij een wali (Heilige persoon) is, maarja , een profeet is zelf ook een wali, dus? een andere bewijs is dat hij wist wat er in de toekomst is, en die kennis over de toekomst heeft hij zeker van Allah, dus hij moet wel een profeet zijn, wat zal hij anders zijn ? geen gewone mens in ieder geval...

er zijn verhalen dat hij nog steeds leeft, oa bij sommige soefies, maar dat is de grootste onzin, ieder kent de dood, zelfs Isa 3alyhie assalaam, is eerst overleden, daarna heeft Allah hem opgeheven.

wassalaam,

en nog iest een profeet is ook een dienaar van Allah, dus dat is geen bewijs, tot nu toe is dit wat ik weet, al jij meer over weet, dat hij zeker GEEN profeet was, wat dan wel met een verklaring inshAllah, wallahoe a3lem...

djazakie Allahoe kheiran voor je nasi7a, als je het niet met me mee eens bent hoor ik het graag inshAllah :-)

wassalamoe alykoem,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 12:38

Assalamoe alykoem,

een bekeringsverhaal van een onbekende zuster:

Bismillaahi Rahmani Rahiem

Ik ben een Nederlands meisje, hier geboren, heel mijn leven hier al gewoond. Ik ben nu 17 jaar, ik weet niet hoe al die tijd zo snel voorbij heeft kunnen gaan, als een lichtflits.
En nu pas ben ik wakker geschud.


Als ik terug denk aan hoe ik leefde en hoe zoveel meisjes nog steeds leven, blind voor wat komen gaat, blind voor wat is geweest, denkend alle tijd te hebben.
Alles uitstellen, �komt later allemaal nog wel�, �over een paar jaar dan ben ik eraan toe�. Die gedachte zal ook vaak genoeg onze gedachtes ingeslopen zijn.


Ik was vroeger ook zo blind voor alles, ik wist de betekenis van het bestaan niet eens, de reden dat wij hier waren, ik wist het niet. En ik vond het allemaal wel best zo. Ik was zelfs, dacht ik toen, ook wel gelukkig.


Mijn gezicht was een verleiding, een misleiding voor vele blikken. Mijn kleding moest perfect bij elkaar passen, en mijn make-up daar weer bij. Ik zag er altijd goed verzorgd uit, maar voor wie versierde ik me nou eigenlijk??


Niet voor alle blikken, die mij altijd weer zenuwachtig maakte. Niet voor alle na afsluitingen, waar ik me zo aan ergerde. Niet voor alle telefoonnummers, die ik daarna meteen weer weggooide.


Steeds vaker begon ik me af te vragen, of wij vrouwen hiervoor geschapen waren. Voor al die obscene opmerkingen, als reclame model. Ik vroeg me af waarom je er niet bij kon horen, als je niet meedeed aan de mode. 
Waar alles kort en strak is.

Wat zijn wij vrouwen nog waard in een maatschappij waar alles alleen om schoonheid draait. Dat zou dus betekenen dat vrouwen die hun schoonheid niet meer hebben, ongelukkig zouden moeten zijn. Zo is deze maatschappij.

Waarom moet iedereen zich maken als een schilderij.
Wij worden niet meer gezien als menselijke wezens.
Lustobjecten zo worden we gezien.


Hoewel ik dat heel goed besefte, deed ik maar weer mee met de menigte, uit gewoonte. Ik leerde een Marokkaanse jongen kennen. De eerste jongen die ik kende die vol zat met liefde en respect. Hij accepteerde mij zoals ik was. Hij had er geen behoefte aan om meisjes na te fluiten. Of om ze allemaal te versieren.


Het was een ander soort jongen dan de jongens die ik altijd wou ontwijken, maar ook altijd weer mee geconfronteerd werd. Hij geloofde in iets wat ik zag als iets vreemds, iets anders. Hij geloofde in de Islam. Hij praatte er ook veel over, hij was er zo vol van. Ikzelf was Christen, niet echt praktiserend. Ik had zo mijn tijden, dan pakte ik de Bijbel.
Maar legde het ook even snel weer neer, om er verder niet meer echt over na te denken. Het hield mijn aandacht nooit langer vast dan een paar dagen. Ik dacht ook nooit echt na over het geloof. Ik geloofde in God, Jezus was zijn zoon.

Zo was mij altijd geleerd. Door mijn vriend werd ik nieuwsgierig naar de Islam, hoe hij zich voelde dat wou ik ook ervaren. Hij gaf me een boekje over de Islam. Ik ben dat boekje gaan lezen, en van de eerste tot de laatste zin klopte het. Wat daar geschreven was, was zo logisch.
Het boekje en wat ik gelezen had liet mij niet los. Ik ben meer boekjes gaan lezen. Het was voor mij steeds moeilijker om te geloven wat mij altijd geleerd was.
Iets wat altijd zo logisch leek, werd voor mij steeds moeilijker om te geloven.

 

Het bleef me maar bezighouden, bijna elke seconde van de dag. Ik begon zoveel te lezen, zoveel te leren over de Islam, maar ook over het Christendom. Ik vond het echt een kick om te leren over de Islam, want het was iets waar ik me echt in kon vinden, ik vond het zo interessant.
Op sommige momenten kon ik mezelf uit lachen, dat ik zo stom was geweest om het allemaal maar zo blind aan te nemen wat me geleerd was.

 

Ik merkte dat ik veranderde. Ik kon gelukkig worden van zoiets stoms, zoiets kleins. Zulke kleine dingen maakte me al zo tevreden. Op sommige momenten begon ik me zelfs te irriteren als vrienden van mij weer begonnen te roddelen of iets anders deden wat in strijd is met de Islam.

Ik begon vele dingen aan te passen. Ik vond rust in mezelf, echte rust. Ik had mijn thuis gevonden.
Dit was waar ik onbewust altijd al naar gezocht had. Het voelde als verliefdheid, nu pas besefte ik dat ik nooit gelukkig geweest was. Als ik de Koran las, kreeg ik zo een onbeschrijfelijk gevoel. Zo een heerlijk gevoel, zo puur.

Ik voelde en wist dat het de enige waarheid was.
Ik begon er zelfs naar de verlangen om mijn Shahada te zeggen.

Mijn ouders die de Islam als gevangenis zagen, als iets wat ouderwets is, iets van vroeger. Mensen die altijd zeiden mijn vrienden te zijn die me ineens uit zullen lachen.

Familie die niets meer met me te maken zou willen hebben.
Het maakte het zo gecompliceerd. Het was iets waar ik zoveel van ben gaan houden. Waar ik echt verliefd op geworden was. Maar ik wist ook dat het juist de mensen waar ik heel veel van houd zoveel pijn zal doen. Met zoveel woorden hadden ze het niet gezegd. Maar ik hoorde het aan een opmerking, of zag het aan de blikken die ze wisselden. Ze vonden het zorgelijk.

Ze zagen het al voor zich, heel de wijk die mij zal nastaren.
Tranen die ze uit alle macht probeerden te verbergen.

Het ontwijken van alle gesprekken, bang dat ik zal zeggen waar ze bang voor waren. Zeggend �je moet je hart volgen�, maar biddend �laat haar toch gewoon blijven�.

Het enige dat ze willen is dat ik me geluk zal vinden.
Het enige wat ik vraag is mij de kans te geven, om te bewijzen dat deze weg mijn geluk zal zijn.
Het verlangen dat met de dag groeide, totdat ik niet meer kon. Het kon me niet meer schelen, wat ze zouden zeggen.

Wat ze zouden denken. Niemand van hun kan mij helpen, als ik straks helemaal alleen in mijn graf lig. Zonder dat iemand het wist, zei ik mijn Shahada. Dat zou de beste oplossing zijn, dacht ik toen nog, deed ik niemand pijn mee. Maar het verzwijgen, de leugens, daar doe ik mezelf, en uiteindelijk ook hun, meer pijn mee, dan dat ik hun zal doen met de waarheid. Om het nog gecompliceerder te maken voor mezelf, trouwde ik met die jongen, ook zonder medeweten van bijna alle mensen waar ik van houd.
Ik weet dat het beste is geweest Insha� Allah, voor ons dan. Maar de pijn die ik voel, als de leugens zich opstapelen. Het is moeilijk te leven in deze leugens, maar hoe maak je �kafirs� duidelijk dat dit de beste weg is voor mij. Dat is onmogelijk, tenminste voor mij. 


Deze weg is mijn weg.

Deze weg is mijn lot.

Het is de enige weg, de enige waarheid. 



En Insha� Allah zullen zij dat ooit zien. 

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 13:10

 masha'Allah, ik krijg gewoon tranen in mijn ogen.. Bedankt voor dat prachtige verhaal... Ik dacht dat ik de enige was met die gevoelens en problemen, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.. Subhana Allah

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 14:22

Salam Aleikum wa rahmatullahi wa barakatoeh,

Bij deze wil ik mijn verhaal kwijt, hoe ik het licht gevonen heb.

Ik was toen 14 jaar en zat in de 3e van de middelbare school.
Het einde van de schooljaar begon te naderen en voor nederlands moest ieder een spreekbeurt houden over een onderwerp wat hem/ haar het meeste ligt, maakt niet uit over welk onderwerp.

Omdat toen die tijd de 2e intifada uitbrak, raakte ik erg geintereerd in Palestina en de gehele kwestie eromheen.
Het was erg pijnlijk om mijn broeders en zusters zo te zien lijden en ik raakte ook al helemaaaaaal van slag toen die beelden te zien waren van die arme Mohammed Dura en zijn vader.
Ik raakte helemaal van slag en kon die beelden maar niet uit mijn hoofd zetten.

Dus heb ik besloten om mijn spreekbeurt erover te houden, ant wat ook het geval was, het waren de palestijnse 'stenengooiers' tegen de gepantserde soldaten en tanks, en het waren de terroristen tegen de 'peace-people'
Waar ik mijn gedachtes maar niet in kon plaatsen, want het klopte allemaal niet in mijn ogen.

Dus ben begonnen met info te verzamelen, en waar begin je dan mee, natuurlijk met de geschiedenis van het land, en de rest volgt allemaal van zelf.

Maar hoe verder je terug gaat hoe meer je in aanraking komt met de islam.

Ik ben een geboren moslima, zoals iedereen.
Ben opgegroeid met liefde voor de islam en de Schepper Allah.
Van jongs af aan was ik al geintereseerd in de islaam, stond open om te leren erover, het was kortom ook mijn dien, mijn leideraad, wat ik alleen maar kon vergemakkelijken door kennis op te doen en mijn hart open te stellen voor mijn Schepper en de Schepper de helalen.
wel was het zo dat ik in mij gehele leven geen 1 islamitisch vriendin heb gekend.
ben opgegroeid tussen de ras-echte nederlanders en jah dan hoort en ziet men het een en ander.
En dan ben ik Allah vooral dankbaar dat Hij mij niet in de steek heeft gelaten of mij aan mijn lot heeft achtergelaten.
Ondanks al die verleiding heb ik vast gehouden aan mijn dien en stond ik hamdolillah door Hem sterk in mijn schoenen. en heb ik nooit afstand gedaan van mijn dien.

Maar zoals ik al zei, naarmate je meer over de geschiedins leert kom je meer in aanraking met de islam, wat een zeer grote rol speelde in die omgeving macha ALlah.

Ik voelde me heel plezierig en hoe veel ik erover leerde hoe meer ik wilde leren en het hield maar niet op.
wou als maar meer en meer kennis op doen over de Islam en het deed mij erg goed van binnen.

Mijn moeder had me ook geholpen met mijn werkstuk, ik nam beelden op van arabische zenders om de verschrikkelijk beelden te laten zien aan iedereed die het niet te zien krijgen doordat de nederlandse media ook niet echt veel los laat.
En ik liet beelden zien dat er midden in de nacht schepen binnen kwamen overvol met joden die daar in Palestina geimporteerd werden.
het deed mij steeds meer pijn om te zien dat aaaal die leider gewoon liegen om iets wat gewoon helder is en overduidelijk voor ons allen, en toch wordt er niets gezegd of gedaan.
Maar goed spreekbeurt verliep vlekkeloos een dikke 9 waar ik erg blij mee was en nog steeds ben.
maar waar ik het meest blij mee ben is dat ik er toch wat aan over gehouden heb, mijn liefde die groeide voor Allah.
Het hield maar niet op, wat ik ook niet wil.
Vuur wat opwakkerde in mij hart wat als maar veller en veller ging branden.
wat ik NIET wil blussen.

Ik ging ook naar een buurthuis elke zondag om over islam te leren en arabisch te leren, maar echt ver kwam ik niet, ondanks dat ik de wil er voor had, het lag aan de mensen daar, allemaal tuig bij elkaar waardoor de leraar meer voor politieagentje speelde dan dat ie leraar was, enfin.

Maar goed omdat ik verder nergens ander hulp kon krijgen, ben ik info gaan zoeken via internet, leerde wederom meer en meer en ben ook overgegaan op schilderijen maken.
Ik heb diverse schilderijen gemaakt, waar ik erg trots op ben eigelijk, en waar ik naar mijn mening mijn leven ook wel aan te danken kan hebben door Allah, maar dat verhaal zal ik jullie sparen

En zo merkte ik ook gewoon dat het geluk mij steeds toe lachte en als maar gelukkiger wordt hamdolillah en ben ALlah dankbaar voor alles wat hij mij heeft geschonken en voor wat komen zal incha Allah.

wa aleikum salam wa rahmatullahi wa barakatoeh


 

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 17:39
Asalamoe 3alaikoum Wara7matuallahi Wabarakatohoe

Nou abou jaabir bij deze het beloofde verhaal

Als ik terug denk dan weet ik dat de islaam zoals vele van oorspronk islamitische gezinnen erin gegoten is....ik zat vroeger op de qoraan school, verricht het gebed vanaf mijn zevende en deed al vanaf mijn elfde mee aan de ramadan...Dat alles deed ik zonder echt het besef dat ik het voor ALLAH deed... Vanaf de 1ste klas van de middelbare school begon et niet zo goed te gaan kwa islaam. Ik werd best vrij opgevoed en hield me dan ook meer bezig met schoolfeestjes en schoolkamp dan met de islaam en ook mn gebed verrichte ik niet meer oprecht en vaak zelfs ook niet.

Mohim ik bleef me zo gedragen tot mijn vierde jaar...toen kreeg ik opeens de neiging om een hoofddoek te dragen......niet voor ALLAH maar omdat ik als moslimvrouw em toch wel ooit zou gaan willen dragen dus jah waarom niet nu??? Sub7anna ALLAH.

Nou ik deed dus een doekkie op mn hoofd terwijl mn kleding gewoon etzelfde bleef...niet al te kort maar zeker niet volgens de voorschriften. 2 jaar geleden kwam ik sub7anna ALLAH op de juiste plek/plaats iets tegen....en dat heeft mijn leven geheel veranderd...k ging naar een lezing voor alleen meiden in utrecht en dat was de eerste keer sinds de vroegere qoraan school dat ik een moskee binnenging.....en daar is alles ontstaan...want in die moskee waren zoveel ned zusters dak me schuldig begon te voelen..Waarom deden zij als ned teruggekeerde zuters meer aan de islaam dan ik zegma als meisje uit een islamitisch gezin??? Daarna kwam er een qoraan recitatie en toen brak mijn hart........doordat ik dat zo lang niet had geluisterd was mijn hart versteend en die dag zwakte dat af en voelde ik weer de liefde voor de islaam Ik kon mijn tranen niet bedwingen en huilde oprecht voor ALLAH en toen ik opzij keek zag ik dat mijn vriendin er net zo aan toe was als ik....sub7anna ALLAH.....

Vanaf dat moment is er een grote verandering ontstaan in mn leven...ik bleef daar lezingen volgen en werd steeds standvastiger in mn imaan....helaas werd et door weinigen geaccepteerd!!! ik kreeg et heel moeilijk en vooral thuis....ze zeiden dat ik gehersenspoeld was en dat ik het niet moest overdrijven...waarom luisterde ik alleen nog maar qoraan? Waarom bidde ik zoveel waarom ging ik zovaak naar de moskee enzov....Ze hebben het me heel moeilijk gemaakt en ik kon hun niet uitleggen waarom ik al die dingen deed...ze kenden mij verleden niet ik heb helaas teveel onnodige fouten gemaakt ...ik besefte dat ik al die tijd ongehoorzaam was aan ALLAH.... Dus buiten kreeg ik opmerkingen (vooral mijn kleding was een schrik) mensen keken me raar aan want de plaats waar ik woon is erg klein en de meeste kennen elkaar.........dus van de 1 op de andere dag verruilde ik mn spijkerbroek voor mijn lange djelaba...En eenmaal thuis ging dat gewoon verder..

Ik was niet meer representatief volgens mijn zus...en ik zette mezelf buiten de maatschappij...sub7anna ALLAH.. Je eigen familie maakt et je moeilijk terwijl we allemaal zeggen...we geloven in ALLAH...Maar mohim ik bleef ondanks alle ruzies om de islaam vast houden en werd er alleen maar sterker in. Even leek et goed te gaan maar dat was slechts schijn....Et was moeilijk 1,5 jaar alleen maar tegenstrijd gehad omdat zij tevreden waren met de islaam die zij beleven....ghair..maar ik kan daar niet tevreden mee zijn!! maar alhamdoe lilah ze lijken nu eindelijk mijn keuze te accepteren. Met mijn kleding hebben ze soms nog steeds moeite maar me moeder weet dat ik mn gimaar nooit af zou kunnen doen en dat ik insha ALLAH streef naar de niqaab....allahoe ghair.

Mijn honger naar kennis stillde ik door heel veel boeken te lezen maar vooral ook door naar de qoraan te luisteren en te lezen....dat heeft mn imaan echt versterkt. De islaam heeft mij doen beseffen wat dit leven is en het heeft mij afstand doen nemen van mijn djahilia en et heeft mij de juiste vrienden geschonken....et heeft mn hart verruimd en mijn liefde voor ALLAH supper versterkt ALHAMDOE WA SOKROEH LILAH!!!

De islaam haalt et goede in je naar boven en laat het slechte afzwakken/ de islaam laat je s''nachts opstaan door de neiging te hebben om de toevlucht tot ALLAH te zoeken...de islaam geeft je de houvast die je nodig hebt in dit wereldse leven,,De islaam laat je huilen of wat voor moment van de dag dan ook...de islaam heeft mij kennis laten maken met de beste persoon die de grootste voobeeld voor ons is...mo7amed ibn 3abdi ALLAH...en de islaam heeft mij er duizenden nieuwe broeders en zusters bij geven alhamdoe lilah...

En dit allemaal door de prachtige woorden van ALLAH...DEGENE die ik nu slechts gehoorzaam wil zijn in mijn leven en DEGENE die ik vergeving vraag om mijn fouten en die van al mijn moslim broeders en zusters op deze aardbol...

Allahoema AMEEN!!!


Nou dit was mijn verhaal in et kort er is nog zoveel wat ik zou willen vertellen maar ghair insha ALLAH zullen jullie hier mee tevreden zijn...

Soub7anaka allahoema bihamdika, ashadoe an lailah illah ALLAH, astagfirouka wa atauwboe ilaik....
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 08:49

In de naam van Allah, Meest Barmhartige, Meest Genadevolle.

Aleikoem salaam wr wbr aghie Aboe Jabir,

Djazak Allah geiran voor je aanvulling. Om eerlijk te zijn is dit de eerste keer dat ik hoor dat Al-Khidr een profeet zou kunnen zijn Wa Allahoe A3lem. Als er sterke argumenten zijn dat hij (as) wellicht een profeet zou kunnen zijn dan is dat zo, wa Allahoe A3lem.

Broeder aangezien jij de Arabische taal beheerst en meer kennis op kan doen in het Arabisch dus meer dingen te weten kan komen  laat ik het hierbij, Gair inschallah. En waarom zou ik het er niet mee eens zijn? Ik bedoel we kunnen altijd van elkaar leren inschallah.

Nog even voor mijn zusters in Islaam, Oegtie Noor Al Islaam en oeght Merjem maschallah jullie verhalen echt mooi en ontroerend om te lezen, oeght Merjem moge Allah swt jouw bijstaan thuis, het komt me wel bekend voor Gair inschAllah,

Moge Allah swt onze imaan versterken en onz vergeven voor onze fouten en tekortkomingen. Allahoema Ameen.

FiAmanillah, wasalamoe3leikoem wr wbr AmatoelAziz

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 09:29
(In de naam van God, de Erbarmer, de Meest Barmhartige)

Het verhaal van zuster Noera

Opnieuw moslim

Hier het ingrijpende verhaal van Noera.

Ik werd geboren als ongewenst kind en mijn ouders besloten toch maar om te trouwen. Daarbij werd ik, omdat ik een meisje was en niet gewenst was, zonder liefde en genegenheid grootgebracht. Ik kreeg ook nog een broertje die 1� jaar jonger was. Ik voelde op heel jonge leeftijd al het verschil dat er werd gemaakt tussen mij en mijn broertje.

Mijn ouders waren ongelovige mensen. Mijn vader dronk veel en mijn moeder was altijd hysterisch. Er was veel ruzie in huis en ook geweld. Op jonge leeftijd begon ik van huis weg te lopen. Ik zocht rust en had het gevoel dat niemand om mij gaf. Ik snakte naar liefde en had een vreselijke hekel aan drank. Alleen de geur al, daarvan kreeg ik zelfs een angstig gevoel. Nee, nooit zou ik een man trouwen die dronk! Ik sliep in parken of in lege huizen die gesloopt zouden worden. Na een tijdje werd ik in een tehuis geplaatst waar het er ook erg aan toe ging. Ik voelde mij tussen al die andere meisjes toch alleen. Toen ik zeventien was ben ik getrouwd met een Italiaanse man en ben ik in Itali� gaan wonen. Ook dat was het niet; ik dacht liefde en geborgenheid gevonden te hebben, maar nee, ook deze man dronk met alle problemen die daarbij komen. Om niet alleen te hoeven zijn ben ik toch nog enkele jaren met hem getrouwd gebleven, hier in Holland.

Daarna kwam ik via een oudere vriendin in contact met een moslimman, die twee jaar ouder was dan ik. Hij was lief en vertelde dat hij moslim was en dat moslims geen alcohol dronken. Dat gaf mij hoop; eindelijk iemand die net als ik niet dronk, ik was dolblij. Ik begon toen ook ritueel geslacht vlees te eten. Varkensvlees at ik eigenlijk sinds ik van thuis weg was al niet meer, omdat ik het vies vond en op een of andere manier stond het mij tegen. Ik raakte zwanger van hem, daarna begon de ellende. Het bleek dat hij getrouwd was in zijn land en dat zijn vrouw ook zwanger was: zij was twee maanden verder. Hij vertelde dat hij niet van deze vrouw hield, maar dat als de baby was geboren, hij zou scheiden. Hij begon tot mijn verbazing ook te drinken, kwam soms nachten niet opdagen en begon een andere man te worden. Ik ben zelf twee keer naar zijn familie in het buitenland geweest. Ik heb daarna besloten om alleen met mijn zoontje verder te gaan. Ik hield van mijn zoontje, heb altijd gedacht dat als ik ooit kinderen zou krijgen ik nooit verschil tussen hen zou maken.

Ik hield van mijn kind, maar voelde mij als hij in zijn bedje lag erg eenzaam. Ik had geen contact meer met mijn familie. Ik kwam toen in contact met een andere moslimman. Ik kreeg met deze man veel armoede, hij was gokverslaafd. Ik kreeg nog een zoontje. Ik trouwde na een half jaar. Hij stal van mij, ik moest mijn geld verstoppen in de wasmachine. Hij verkocht drugs, loog en deed eigenlijk alles wat een goede moslim niet mag doen. Ik zei hem elke keer dat Allah hem zou straffen voor wat hij allemaal deed. Ook zweerde hij bij Allah, terwijl hij loog. Ook al was ik toen nog geen moslim, vaak kreeg ik signaaltjes zoals �kijk maar in je tas�. Dan was mijn portemonnee weg. Of �s avonds ging ik mijn bed uit, dan was mijn giropas verdwenen. Altijd ontkende hij, ook al had ik een bewijs. Ik zorgde voor geld en voor de kinderen, hij deed niets, was altijd weg. Ik mocht met niemand omgaan, ik werkte bij bejaarden, zorgde voor mijn kinderen en betaalde de rekeningen. Na vier jaar ben ik naar een andere stad verhuisd. Ik wou daar opnieuw beginnen�

Ik ben zelf nooit lui geweest en ik had gelukkig wat geld gespaard. Daar heb ik mijn huis mee ingericht. Want bij mijn ex-man had ik spullen van de vuilnisbelt. Gelukkig was ik slim genoeg om geld apart te leggen, omdat ik voelde dat ik ook met hem niet verder kon. Ik had het in die andere stad ook best moeilijk, ik huilde vaak en ik begon met Allah te praten, zoals: �Allah, waarom krijg ik zoveel straf, ik weet dat ik geen slecht mens ben, ik heb een goed hart. Waarom kan ik mij niet gelukkig voelen, alstublieft help mij�.
Ik wist verder niets van de Islam, want mijn ex-man deed nooit salaat (gebed) of vaste niet tijdens Ramadan. Hij praatte daar nooit over. Het enige wat hij altijd zei was: �Ik ben moslim en jij niet, en daarom gaat het niet goed met ons�. Dus zo gaf hij mij de schuld. Naar de moskee ging hij nooit.
Maar in die tijd wist ik daar eigenlijk heel weinig van af. Ik heb mijn kinderen laten besnijden, dat vond ik zelf een goede keuze. Mijn jongste zoontje was een kind met ernstige gedragsstoornissen. Daar had ik ook mijn handen vol aan. Dat was geestelijk en lichamelijk erg zwaar. Ik werkte er nog bij, om mijn kinderen goed te kunnen kleden en voeden.

Ik ben zeven jaar alleen met mijn kinderen gebleven, tot ik een andere man in mijn leven kreeg. Ik ging nooit uit, dronk niet en rookte niet, dus heb ik door een advertentie te plaatsen contact gekregen met deze man. Ik wilde een eerlijke betrouwbare moslimman, die echt aan zijn geloof deed. Daar deed deze man aan. Het eerste jaar ging goed, daarna werd ik gebruikt. Het was hem om een verblijfsvergunning te doen. Daarna is er zoiets vreselijks in mijn leven gebeurd, dat ik niet meer verder wou. Deze pijn en verdriet had ik in al mijn jaren van pijn en eenzaamheid en ellende nooit eerder gevoeld.
De pijn was voor mij ondragelijk geworden. Ik kon met deze pijn nooit meer verder leven.

Ik heb twee maal een zelfmoordpoging gedaan, want ik wou niet meer verder leven. Ik kon dat ook niet meer, zo�n pijn had ik. Ik heb mijn vriendin opgebeld en gezegd wat zij tegen mijn zonen moest zeggen. Ik heb een briefje voor mijn oudste zoon neergelegd en wat spaargeld. Toen heb ik alle pillen die ik kon vinden ingenomen. Later is de politie met mijn zoon naar mijn huis gegaan en hebben ze mij daar bewusteloos gevonden. Ik kwam bij in het ziekenhuis op de eerste hulp. Ik zag daar niemand en ik was heel erg teleurgesteld dat ik nog leefde. Ik ben toen het ziekenhuis uitgelopen, daar stond mijn oudste zoon, die dacht dat ik naar huis mocht (terwijl ik weg was gelopen). Hij zei tegen mij: �Mamma, niet meer doen h�. Ik zei: �Nee jongen�, maar ik wist dat ik het de volgende dag weer zou doen.

Ik ben naar mijn slaapkamer gegaan en heb de hele nacht liggen denken tot ik op een idee kwam. Mijn vriendin zou komen dus moest ik voor half-tien �s morgens weg zijn. Mijn zoon was in de badkamer. Ik riep hem en vertelde dat ik even naar de winkel ging. Hij wilde dat niet en wilde mee, maar ik ben snel weggegaan. Ik heb de bus en de trein genomen naar Amsterdam. Het regende maar ik droeg een zonnebril, het was december 2001. Ik ben met enkele honderden guldens op zak naar de junks gegaan. Ik vroeg of zij spullen verkochten waardoor je tijdens je slaap niet meer wakker wordt. Dat heb ik toen gekocht. Eerst wilde ik naar een hotel gaan, maar ik werd achtervolgd. Toen ging ik naar een vriendin, die was niet thuis. Ik heb toen alle pillen ingenomen. Op dat moment belde mijn vriendin. Zij vroeg waar ik was en ik vertelde haar dat ik in Amsterdam was en dat ik weer pillen had ingenomen, omdat ik zo�n pijn en verdriet had.

Mijn ogen waren dik en rood van het huilen, vandaar die zonnebril. �Alsjeblieft, kom naar huis�, zei ze. Maar ik wilde nooit meer naar huis. Mijn zoon wou ook dat ik kwam. Toen besloot ik toch met de trein naar die stad te gaan. Zij zouden mij opwachten op het station. Dat leek mij een goed idee. Als ik in de trein dood zal gaan, zal niemand het merken, want er slapen zoveel mensen in de trein. Maar mijn zoon en mijn vriendin hadden mij zien zitten en uit de trein gehaald. De politie en de ambulance hebben mij toen weer naar hetzelfde ziekenhuis gebracht.

Ik weet alleen nog dat ik weer wakker werd op een kamertje en dat ik huilend tegen een verpleegster zei: �Nu is het weer niet gelukt!� Zij vroeg mij �wat� en heeft een maatschappelijk werkster naar mij toegestuurd. Toen ben ik in een psychiatrisch ziekenhuis terechtgekomen. Ik werd vol gestopt met medicijnen. Er liepen daar erge gekken rond, smerige mensen met hun broek half uit. Ik kreeg wel 10 medicijnen per dag. Na een week kwam daar een Marokkaanse vrouw. Ik raakte al snel met haar bevriend. Ook zij had al verschillende zelfmoordpogingen gedaan. Ik vertelde haar mijn probleem. Zij was meer verhollandst, maar we begrepen elkaar goed.

Via haar schoonzus, een Nederlandse moslima, heb ik gevraagd of ik een imaam kon spreken. Daar had ik zoveel behoefte aan. Die kwam na enkele dagen en hij vertelde mij dingen over de Islam, nadat ik mijn verhaal had verteld. Hij ging ook voor mij uit de Qor-aan lezen. Hij zei tegen mij: �Beloof mij, dat je de goede weg van Allah zal bewandelen en alleen met de goede moslimvrouwen contact zal hebben. Dan komt met de hulp van Allah alles goed. Want Allah heeft jou niet laten sterven. Hij heeft nog plannen met jou, het is jouw tijd nog niet�. Deze woorden deden mij goed: hij vond mij een lieve vrouw met een goed hart.

Ik was bij elkaar zo�n 15 kilo afgevallen, kon haast niet meer lopen, had enkele weken al niet meer gegeten. Ik ben daarna bij mijn vriendin in huis getrokken. Mijn zoon vond dat ook het beste. Ik had iemand nodig die mij verzorgde. Zo ben ik langzaam weer beetje bij beetje gaan eten. Elke dag 5 minuten naar buiten. Toen wilde ik na drie weken toch weer terug naar Amsterdam. Daar had ik kans op een woning. Ik kon tijdelijk in onderhuur bij iemand inwonen. Mijn zoon heeft toen al onze meubels uit ons vorige huis opgehaald. Daar zat ik dan, te zwak om maar iets te ondernemen, geen eigen huis meer, pijn, verdrietig, eenzaam, dakloos, onder de medicijnen.

Ik moest toch boodschappen doen en ik zag een moskee. Het leek alsof iemand mij daar naar binnen duwde. Ik huilde, had nog steeds mijn zonnebril op, het was eind januari 2002. Er kwam een man naar mij toe die vroeg wat ik kwam doen. Ik vertelde hem dat ik zoveel problemen had en dat ik graag met iemand wilde spreken. Ik kreeg de volgende dag een telefoonnummer van een vrouw: Oem Ahmed. Ik ben meteen naar haar toe gegaan. Zij was zo lief, ik kon haar alles vertellen, zei was mijn moeder, mijn zus, mijn vertrouwen. Elke dag belde zij mij, vaak kwam ik bij haar. Zij dwong mij om te eten omdat ik zo mager was. Bij haar ben ik met de medicijnen gestopt. Zij vroeg mij naar de moskee te komen. Zo ben ik moslim geworden, el-hamdoelillah.

Het voelde alsof ik opnieuw geboren was. Zij heeft mij salaat (gebed) geleerd. Snel kreeg ik een leuk huis. Qadr Allah (volgens het lot van God) is Oem Ahmed plotseling overleden. Zij heeft nog net voor haar dood mensen geregeld, die mij konden helpen met verhuizen. Tot op de dag van vandaag mis ik haar. Deze vrouw is een voorbeeld voor anderen. Ik ben Allah zeer dankbaar dat ik haar heb gekend. Het ging heel snel goed met mij, ik ben heel leergierig wat het geloof betreft en ben er ook steeds over aan het lezen. Ik ben gelukkig, ik voel rust in mijn hart, en ik dank Allah dat Hij mij heeft laten leven. Er is een nieuwe wereld voor me open gegaan. De eenzaamheid is weg want ik weet dat Allah achter me staat. De familie die ik altijd zeer gemist heb mis ik niet meer, want ik heb er een nieuwe familie bij gekregen.

Nu ben ik al een tijdje aan het denken wat ik verder met mijn leven wil gaan doen. Voldoende vertrouwen in mannen om nog een keer te trouwen heb ik persoonlijk niet meer. Ik wil iets goeds doen, iets wat ik erg graag wil en iets wat ik als moslimvrouw met mijn hart wil. Ik wil mijn verdere leven besteden aan arme kinderen. Ik wil dolgraag een paar kinderen een gelukkig leven geven, insha-Allah. Hun laten voelen dat ze gewenst zijn, een gezinsleven in een leuk schoon huis: kinderen en baby�s die niet gewenst zijn een toekomst geven, insha-Allah.

Ik ben Allah zeer dankbaar voor de kracht die Hij mij gegeven heeft. Dankzij Hem wil ik weer leven en kan het leven aan. Zelfs het bekeken worden en de rare opmerkingen van Nederlanders onderga ik van achter mijn niqaab met geduld. Ikzelf voel mij niet meer eenzaam, alleen of verdrietig. Ik ben sinds ik moslima geworden ben zekerder en weet dat ik Allah heb; alleen dat geeft mij al rust van binnen.

Noera

Lieve moeslim broeders en zusters,

Ik, Nora, wil inshaa llah in Marokko een tehuis beginnen voor de kleine weeskinderen.
En wil met de hulp van Allah deze kinderen groot brengen in een schone gezellige omgeving, met gebedsruimte, speelgoed enz.
Wie helpt financieel mee?

Aboehoeraira verhaalt dat de boodschapper van Allah zei: {Ik, en hij die voor een wees zorgt, of deze nu familie van hem is of een vreemde, zullen in het paradijs zoals deze twee zijn} en de overleveraar stak zijn wijsvinger en zijn middelvinger op bij wijze van illustratie. [moeslim]

Stichting Woonparadijs Weeskindertjes
AMRO Bankrekening nr. 506333124
Postbus 7393
1007 JJ AMSTERDAM

Email: [email protected]

 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2005 om 17:50

Assalamoe alykoem,

Hij boog zich huilend neer en toonde berouw

Hierbij delen wij jullie dit gebeurde verhaal mee, die de macht van de islam vertoont��en de Barmhartigheid van Allah jegens zijn dienaren�.Cat stevens (Yusuf Islam voor degenen die hem niet onder de islamitische naam kennen�..was een beroemde engelse popzanger��)

Hij werd in de zeventigers beroemd onder de popmuziekliefhebbers.

Hij voelde dat er een ayah bestaat die zegt: �En hij die zich afwendt van Mijn Vermaning: Voorwaar, er zal dan voor hem een benauwd leven zijn. En Wij zullen hen verzamelen op de Dag der Opstanding, in blinde toestand�

Hij heeft nooit begrepen wat geluk is�.

Totdat Allah de Verheven zijn hart heeft opengegooid voor de islam, hij werd een daa3ieya (verkondiger) tot het monothe�sme van Allah SWT.

Yusuf Islam noemt in een gebeurde verhaal die hem overgekomen is, nadat hij zich bekeerd heeft en de weg van Allah heeft gekozen�..waarbij zijn handelingen en zijn beeld veranderd is�.waarbij hij een baard liet groeien en in islamitische kleding te zien is�..: Op een dag kwam hij een huis binnen van een persoon die uit een Arabische afkomst is�.hij vond in het huis van de man�.vele posters van hem (Cat stevens) aan de muren hangen�.aan ieder muur hangt er een poster van hem.�

Yusuf Islam vroeg de man: �Wat is dit allemaal?�

De jongeman antwoordde:� Dit is de beroemde popzanger Cat stevens�ken je hem niet? Kom en luister naar een mooie plaat van hem�.Hij (Yusuf Islam) zei: �broeder�ik ben degenen waarover je praat�.!

De jongeman verbaasde zich en geloofde hem niet�Yusuf Islam, liet zijn identiteitskaart te voorschijn komen�de pasfoto die hij erop had, was een oude foto waarbij Yusuf geen baard had�een pasfoto van Cat stevens en niet van Yusuf Islam (voor dat hij zich bekeerde)�

De jongeman zei tegen Yusuf: �En wat is jou gebeurt?��

Yusuf Islam zei: �Ik ben tot de religie bekeerd, waar jij van ben bekeerd.�

De jongeman viel huilen op de grond, nadat hij dit woord heeft gehoord van een vreemde persoon�die de beroemdste persoon was in die tijd in zijn gemeenschap�Al hamdoelillah heeft Yusuf de pad naar het eeuwige paradijs gekozen en keerde de rug tegen dit vergane leven�

Moge Allah Zijn barmhartigheid doen neerdalen op de geleerden die zuiver alleen voor Allah de islam verspreiden�.en ons met hen op de dag des oordeels laten ontmoeten in het paradijs� Amien.

 

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2005 om 17:55
Masha'Allah, hij heeft mooie anasheed.
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2005 om 05:32

Salam Aleikum,

Vorig jaar hadden we een opdracht voor school.
we moesten voor muziek een idool nadoen, gekleed en je erna gedragen en je moest zijn/ haar biografie dus kennen, want jij plaatst je in die persoon.

Hahahah ik had gekozen voor.................Yusuf Islam
Toen droeg ik nog geen hijaab, dus ik met een baardje (in elkaar geflanst) het gebedskledij van mn vader en zo'n hoedje had ik mee en de tasbi7 in mn hand, kwam ik daar binnen lopen als 'Yusuf Islam'

Nou ik had me nog nooit zo ingeleefd en het kwam vooral door zijn biografie die ik geheel bestudeerd had en het al enige tijd wist omdat ik een grote fan was van hem.
En ik had het ineens niet meer in de gaten en de leraar zei het achteraf ook, ik was zooo 1 met die persoon (heb het welliswaar niet zelf meegemaakt) maar door zijn biografie zijn belevingswereld, kreeg ik spontane kippenvel en ik liet me helemaaaaal gaan, het was zooo macha Allah, om dan als enige moslima voor een klas te staan met niet-moslims/ kufar te staan en ze te vertellen dat een van hen die de waarheid niet zag doordat ie verblind was door deze doenya en door shaytaan toch zijn ogen opende voor het te laat was met Allah's wil, en ik kon het niet trots genoeg vertellen.

kortom, zijn verhaal blijft macha Allah fascinerend en moge Allah hem belonen met al het goeds wat hij doet en hem zijn zonden doen vergeven ameen Rabby el-3alameen.

Hihihi mijn verhaaltje over hoe ik Yusuf zie, nu we er toch over begonnen

wa aleikum salam

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2005 om 15:34
Het verhaal van broeder Lau

Broeder Lau was reeds bekend van de verhalen:
Brief van een niet-moslim
Brief voor gewone ouders met een bijzondere dochter
Hij is nu bekeerd tot de islam, alhamdoulilah en dit is zijn verhaal.
De rubriek Nieuwe Moslima's is normaal gereserveerd voor moslima's, maar als hoge uitzondering hebben we het verhaal van broeder Lau toch geplaatst.


Bismi-llahi al Rahmani al Rahiem
(In de naam van God, de Erbarmer, de Meest Barmhartige)

MIJN KENNNISMAKING MET DE ISLAM EN VERDER...

Ik begin bij het begin. Mijn eerste kennismaking met de Islam vond plaats in 1962.
Het waren de laatste jaren van de verzuiling maar nog steeds was de Nederlandse katholiek een voorbeeld voor de rest van de wereld. Paus en bisschoppen werden gerespecteerd en gehoorzaamd. De kerk werd trouw bezocht en het aantal missionarissen dat werd uitgezonden naar derde wereldlanden was, afgezet tegen het aantal inwoners, groter dan waar ook ter wereld.
Ik zat op een katholieke lagere school. In die dagen was je RIA ofwel Rooms In Alles. Je groeide op binnen de beschermde driehoek kerk-gezin-school en in alles stond het geloof centraal.
In de vierde klas, ik was toen 10 jaar, kregen we geschiedenis en op zekere dag ging de les over de kruisvaarders. In het heilige land Isra�l waren de mohammedanen (zoals ze toen werden genoemd) aan de macht gekomen. Christelijke pelgrims werden bedreigd en vermoord en daar moest iets aan gedaan worden vertelde de meester.
Dus na een oproep van de paus vertrokken deze kruisvaarders bezield van een genadeloze bekeringsdrang naar het heilige land om de mohammedanen 'In Nomine Domini' (in de naam van God) de hersens in te slaan om het maar even plat te zeggen.
Maar wat waren die mohammedanen dan precies? In de marge van de les werd verteld dat mohammedanen net als de christenen in ��n God geloofden en die noemden zij Allah.
Deze had zich door de aartsengel Gabri�l geopenbaard aan de profeet Mohammed en deze mohammedanen geloofden ook in Jezus maar dat was in hun ogen niet de zoon van God maar een heel belangrijke profeet. Meer werd ons niet verteld want je mocht als argeloos katholiek jochie eens op 'verkeerde' gedachten komen.
Maar hoe kort de uitleg ook was, deze was in ieder geval lang genoeg om mij een gevoel van twijfel te geven. Er zat gewoon iets scheef aan het verhaal want waar ik mee worstelde was de vraag: waarom leveren legers uit West Europa strijd, natabene onder de strijdkreet 'God wil het!' tegen een godsdienst die is geopenbaard door dezelfde engel die Maria de boodschap kwam brengen dat zij als 'gezegende onder de vrouwen' de moeder van Jezus zou worden? Bovendien kon in mijn redenering deze engel niet anders dan van dezelfde God als die van de christenen afkomstig zijn kortom: Wat kon er nu mis zijn met zo'n godsdienst?
Ik kon dat werkelijk niet rijmen en dat Jezus door hen werd beschouwd als een belangrijke profeet daar kon ik goed mee leven. Sterker nog, bij het 'Zoon van God'-verhaal had ik direct al mijn bedenkingen. Let wel, ik was toen pas tien jaar oud.
Ik had dus meteen al vragen maar kon er nergens mee terecht. De pastoor zag je aankomen...
Kortom, als de onderwijzer mijn argeloze kinderzieltje echt voor de Islam had willen behoeden dan had hij beter deze geschiedenisles kunnen overslaan maar ja, nu was het 'kwaad' al geschied.
Nog voordat de eerste gastarbeiders hier hun opwachting kwamen maken had de Islam al zijn intrede gedaan in Nederland. Weliswaar niet meer dan in de vorm van een smeulend vonkje in een onbevangen jongenshartje maar toch...

In die jaren was het de normaalste zaak van de wereld dat wekelijks de kerk werd bezocht. De vieringen waren met alle pracht en praal omgeven, de zgn. gregoriaanse (Latijnse) gezangen waren schitterend en alles was een lust voor oog en oor.
Toen werd van 1962 tot 1965 het Tweede Vaticaans Concilie gehouden; een vergadering van kardinalen en bisschoppen onder leiding van het hoofd van de katholieke kerk, de paus van Rome.
Deze concilie had een aantal verstrekkende gevolgen. Om de vieringen toegankelijker te maken werd het Latijn afgeschaft en werden de vieringen in de landstaal gegeven.
Bij sommige delen van de viering werd er totdantoe geknield. Toen werden in vele kerken de banken vervangen door stoelen en was het ook hiermee afgelopen.
Stel je eens voor dat in de moskee soortgelijke maatregelen genomen zouden worden. De imaam reciteert niet langer in het Arabisch maar in het Nederlands en de roekoe en soedjoed zouden worden afgeschaft. Het gevolg zou naar alle waarschijnlijk zijn dat de moskee�n leeg zouden lopen en dat was precies wat er gebeurde met de katholieke kerk in de jaren daarna.
Die periode viel samen met mijn pubertijd. Het waren de roerige jaren zestig en het geloof verdween zoals bij velen ook bij mij. Ik vond het maar een achterlijk iets.
Dat duurde ongeveer dertig jaar. Geloof interesseerde mij hoegenaamd niets. Als ik op TV een viering zag of een uitzending over religie wist ik niet hoe snel ik door moest zappen.
Hoewel, als ik beelden zag van al die moslims in Mekka tijdens de hadj vond ik dat toch eigenlijk wel mooi. De omgeving had iets sprookjesachtigs en als ik dan al die duizenden moslims tegelijkertijd zag buigen met hun gezicht zelfs tegen de grond gedrukt dan deed mij dat toch wel iets. Hoe zou dat komen vroeg ik mij soms af...
En waarom las ik toch wel met interesse de ondertitels van de koranrecitaties tijdens de ramadan? Ik, als niet-gelovige?

Op zekere dag liep ik door de Kalverstraat in Amsterdam. Ik passeerde daar een R.K. kerk genaamd 'De Papagaai'. Op de deur stond met grote letters geschreven 'Een kwartier voor God' en daaronder in wat kleinere letters: 'Daartoe is deze kerk dagelijks toegankelijk'. Dat liet mij niet los. Vroeger werd wekelijks de kerk bezocht en nu zou een kwartier al te veel zijn?
Het bleek achteraf het beginpunt te zijn van een langzame terugkeer van het katholieke geloof. Langzaam maar zeker nam de interesse voor de kerk weer toe en na tientallen jaren van afwezigheid besloot ik op een zondag weer eens de kerk binnen te stappen die ik ook in mijn jeugd had bezocht.
En dat viel bar tegen. Geen woord Latijn werd meer gehoord. Alle gezangen waren in bij tijd en wijle tenenkrommend Nederlands en het indrukwekkende koor van weleer bleek nog slechts te bestaan uit een klein aantal vals zingende dames en meebrommende heren.
Gelukkig ontdekte ik enige tijd daarna een kerk waar de viering nog op de traditionele wijze plaatsvond zodat deze door mij weer wekelijks werd bezocht. De fraaie Latijnse gezangen waren al die jaren in ere gehouden en de gelovigen ondergingen alles met veel devotie kortom: ik was weer helemaal 'thuis', dacht ik�

Het ontbreken van negatieve gevoelens ten aanzien van de Islam bleef al die jaren, ook tijdens de periode dat het geloof bij mij afwezig was.
De gastarbeiders en daarmee de Islam kwamen naar Nederland, de eerste gehoofddoekte vrouwen verschenen in het straatbeeld, de eerste moskee�n verrezen en zelfs waren er Nederlandse vrouwen die zich bekeerden tot de Islam. Deze vertelden dat de Islam absoluut geen vrouwenonderdrukkende religie was maar hen juist een gevoel van vrijheid gaf. Ik geloofde hen wel want waarom zouden ze liegen?
Begin 2004 zat ik in de trein naar Amsterdam. In de coup� schuin achter mij klonk gepraat en gegiechel. Overduidelijk een groep meiden van een middelbare school die de grootste lol met elkaar hadden. Toen stapte er een uit en tot mijn stomme verbazing droeg ze een hoofddoek en toen ik nieuwsgierig omkeek zag ik dat dit bij de andere drie ook het geval was.
Opeens realiseerde ik mij dat er inmiddels een generatie was opgegroeid die hier in Nederland was geboren en natuurlijk spreken deze meiden Nederlands, hebben zij dezelfde idealen en dromen over hun toekomst en maken zij op dezelfde manier plezier als hun leeftijdgenoten met Nederlandse ouders en grootouders.
De Islam in het algemeen trok steeds meer mijn aandacht, niet in de laatste plaats doordat dit in de media ook het geval was. De elfde september had duidelijk zijn sporen nagelaten. Alleen, ik kon mij steeds minder vinden in de berichtgeving hierover waarbij met name het toenemend gezeur over de hoofddoek mij meer en meer ging tegenstaan. Met die giechelende groep meiden nog in gedachten kreeg ik steeds meer de indruk dat met name de jonge moslima's in een hoek werden gedrukt waar ze absoluut niet in thuishoorden en mede door de terugkeer van mijn eigen katholieke geloof steeg mijn waardering voor het feit dat deze vaak jonge meiden door het dragen van de hijaab zo ronduit voor het hunne uitkwamen.
De interesse was gewekt maar de berichtgeving in de media vond ik allang niet meer objectief en uitsluitend gericht op sensatie en hoge kijkcijfers dus was het internet h�t middel om mijzelf eens goed te informeren.
In een van de zoekmachines typ je in 'moslima' en dan is de weg naar moslima.nl zo gevonden.
Daar nam ik pas echt kennis van de beweegreden van de moslima's om de hijaab te gaan dragen, hoe ze zich hadden bekeerd tot de Islam. Hoe ze hun godsdienst beleefden en beleden en mijn bewondering en respect steeg bij elk verhaal.
Kort daarna besloot ik een brief te schrijven waarin ik mijn bewondering voor hun geloofsbeleving liet blijken.
Door de vele reacties die hierop volgden kreeg ik soms de indruk dat ik de enige was die nog een beetje sympathie voor de Islam kon opbrengen. Gelukkig weet ik dat dit niet zo is.
Maar hierbij bleef het niet. Toen ik bovenstaand verhaal dat begon in 1962 mailde aan een van de reagerende moslima's kreeg ik als antwoord dat ze verrast was hierdoor want ze voelde gewoon hoe dicht ik bij de Islam stond. Op dat moment ervaarde ik dat ook heel sterk.
Het vonkje dat meer dan veertig jaar gesmeuld had werd een voorzichtig vlammetje...

Op een avond in die periode zat ik op moslima.nl en zag daar weer mijn brief staan maar toen ik (voor de zoveelste keer) las: "Brief van een niet-moslim" dacht ik verontwaardigd: "maar ik ben toch helemaal geen niet-moslim!!"
Ik moet toegeven dat ik daar zelf flink van schrok en de week erna heb ik als de spreekwoordelijke kip zonder kop rondgelopen. Het spookte constant door mijn hoofd: 'het kan toch niet waar zijn? Na zoveel jaren de kerk hervonden waar ik mij zo prima thuisvoel en nu deze twijfels? Is het werkelijk mogelijk dat ik moslim word??"
Die zondag erna bezocht ik weer de kerk maar deze keer kon ik mijn gedachten er niet bijhouden. "Gloria Patri et Filio" werd er gezongen. "Eer aan de Vader, de Zoon en de Heilige Geest" maar dat strookte toch absoluut niet met dat Koranvers waarin staat 'Geloof dus in Allah en Zijn Boodschappers en zeg niet (dat Allah) 'drie' is...'
'Heilige Maria, moeder van God' werd gebeden. Jezus als God? Waarom heb ik dat al die jaren gebeden, of beter gezegd: slaafs opgedreund zonder er verder bij na te denken?
Ik keek nog eens om mij heen en zag de beelden van de vele heiligen die in de katholieke kerk worden vereerd. Vaak wordt er via een heilige tot God gebeden maar waarom toch? Als God beslist of je gebed wordt verhoord, waarom dan niet je gebed rechtstreeks tot Hem gericht?
O zeker, de teksten van de psalmen en liederen waren zonder meer mooi maar de twijfels namen met de minuut toe. Al die pracht en praal, al die liederen die zo mooi klonken, het leek opeens allemaal zo leeg.
Op een van de muurschilderingen was Jezus (vzmh) afgebeeld. Zijn discipelen knielden voor hem neer maar twee van hen bogen op een manier die gelijk was aan de soedjoed; op de knie�n en het gelaat tegen de grond gedrukt. Alweer viel het mij op hoe mooi dit was. 'Waarom doen wij dat nou niet?' schoot het door mij heen en het vlammetje werd een vlam...

De rust keerde weer terug en een moslima raadde mij aan om alles rustig op mij af te laten komen. Allah leidt wie hij wil zo liet ze weten...
Ik had inmiddels al begrepen dat de Islam behalve een religie ook een manier van leven is en ik besloot mij stap voor stap die manier van leven eigen te maken. Niet zozeer om erachter te komen of ik als moslim zou willen- maar of ik als moslim zou k�nnen leven.
Het eerste wat er aan moest geloven was het drinken van alcohol. Met een gemiddelde van minder dan ��n glas per dag leverde het geen enkel probleem op.
Het tweede dat werd gestopt was de consumptie van varkensvlees. Dat lag al wat moeilijker omdat ik er doodgewoon een groot liefhebber van ben. Pas toen kwam ik bijvoorbeeld erachter in hoeveel soorten broodbeleg varkensvlees zit verwerkt en ik moet toegeven dat het niet de makkelijkste opgave was. Een keer bleek dat overduidelijk. Op een dag kwam ik flink hongerig thuis. Ik wil een stuk leverworst afsnijden. Ik zie op het etiket dat dit o.a. uit varkenslever bestaat. Met een flink rommelende maag denk ik "Ja nou effe niet hoor." Het mes gaat erin en plotseling schiet een regel die mij enige dagen daarvoor door een van de moslima's was gemaild door mijn hoofd en die (even uit het hoofd) vertelt dat als je iets slecht wilt doen maar het (omwille van Hem) niet uitvoert het wordt gerekend als een goede daad.
Ik dacht bij mijzelf: "Deal!!" En met een welgemikte worp verdween het eind worst richting afvalbak en flink diep zodat ik niet in de verleiding kwam om het eruit te vissen.
Al met al verloopt ook dit tot op heden zonder problemen. Langzaam maar zeker schakel ik over op uitsluitend halal-voedsel.

Stap drie was het verrichten van het gebed. Ik had werkelijk geen flauw idee wat er nu precies werd gebeden. Het leek al snel een onoverkomelijke hindernis te zijn temeer toen een van de moslima's mij desgevraagd vertelde dat de gebeden wel in het Arabisch gedaan moesten worden (slik...)
Hoe vaker ik mij afvroeg hoe ik dit voor elkaar moest krijgen des te meer zag ik mijn moslimplannen de mist in gaan. Met behulp van een briefje of zo? Maar hoe combineer je dit met de juiste gebedshouding?
Op een avond zat ik een beetje flets naar mijn laptop te kijken en opeens viel het euro'tje!
Natuurlijk! Waarom niet de moderne techniek te hulp geroepen?
Wat ik heb gedaan is het volgende: in het presentatieprogramma PowerPoint heb ik een serie dia's aangemaakt met op elke dia een regel in het Arabisch (in Nederlandse lettertekens uiteraard), daaronder de Nederlandse vertaling en rechtsboven een foto met de bijbehorende lichaamshouding.
De laptop werd op een lage tafel gezet waarmee ook werd vermeden dat je tijdens het gebed je ogen ten hemel heft; een typisch christelijke gewoonte.
Automatisch verscheen na enige seconden de volgende dia en deze methode werkte zo ontzettend goed dat ik al vrij snel vijf maal per dag het gebed verrichtte en ook het Arabisch maakte ik mij spelenderwijze eigen. De soerah Al Fatihah kon ik al snel dromen en ook tussenliggende teksten gingen al snel steeds beter. Op de momenten dat de vrije recitatie aan de orde is pakte ik de Koran en las enkele verzen.
Inmiddels was ik ervan overtuigd dat ik Insha'Allah niet alleen als moslim wilde- maar ook zou kunnen leven al zal het ongetwijfeld met veel vallen en overeind krabbelen gepaard gaan. Ik ben ook maar een mens tenslotte...

Dat laatste bleek op een gegeven moment overduidelijk. Na een enkele maanden durende periode ging het even mis.
Op mijn werk alsook in de priv�-sfeer deden zich wat vervelende ontwikkelingen voor en deze hielden mij zodanig bezig dat de geloofsbeleving op een laag pitje kwam te staan. Het gebed werd nog nauwelijks verricht en mijn kijk op de Islam werd er niet positiever op want net in die periode eindigde de gijzeling in de Russische school in een bloedbad en vond in Indonesi� de zoveelste aanslag plaats. Het terrorisme deed weer flink van zich spreken en dit had ook bij mij invloed op mijn kijk op de Islam. De twijfel sloeg flink toe. Wil ik hier wel bijhoren vroeg ik mij steeds vaker af.
Ik zag het beeld al langzaam opdoemen waarin ik mijn moslim-zijn doorlopend tegen alles en iedereen zou moeten verdedigen.
In die periode bezocht ik een snackbar in de Amsterdamse Kinkerstraat, een buurt waar veel moslims wonen. Om die reden zijn alle gerechten daar met halalvlees bereid. Het was vrijdagmiddag. Het gebed was net afgelopen en de moslima's die er zaten waren nog bedekter gekleed dan normaal al het geval was. Mijn waardering en respect hiervoor bleek veranderd te zijn in een zekere terughoudendheid en argwanend hield ik een op zijn Arabisch geklede jongeman in de gaten die wel erg lang in zijn tas stond te rommelen. Als hij weggaat neemt hij die tas dan wel of niet mee?
Ik ondervond ook een zekere heimwee naar de katholieke kerk. De zondagmorgen was zonder kerkbezoek ineens zo leeg en doelloos. Waarom zette ik al die moslimplannen niet overboord en ging op de oude voet verder? Wat is er mis met katholiek zijn met welgemeend respect voor de Islam en alle andere godsdiensten? Niets toch?
Maar juist toen bleek de band met God zoals die door de Islam inmiddels vaste vorm had gekregen te sterk.
Gelukkig bleken de problemen op het werk en priv� minder groot te worden en langzaam maar zeker klauterde ik uit het dal weer bergopwaarts.
Inmiddels was ik ook tot de conclusie gekomen dat ik wellicht te hard van stapel was gelopen. Binnen drie maanden van katholiek naar een aankomend moslim die al vijf maal per dag het gebed verricht is wel mooi maar ook onnatuurlijk snel. Ik besloot om in het vervolg elke volgende stap rustig te overwegen. Wil ik het echt? Weet ik het waarom ervan? Ben ik eraan toe? Deze vragen zou ik mij in het vervolg stellen.

Nu restte mij nog ��n ding: het afleggen van de shahadah.
Vele malen had ik erover nagedacht. Waar wil je dit doen, wie wil je erbij hebben en vooral wanneer?
Steeds meer kwam ik tot de overtuiging dat ik het gewoon alleen wilde doen met uitsluitend God als getuige en op een avond was het zover. Ik was er klaar voor. Eerst de grote wassing verricht en daarna tijdens het magrebgebed hardop en zeer bewust de shahadah uitgesproken. Het was zover, ik was moslim. Alhamdulillah!

En nu? Ik sta nog maar aan het begin en staat er niet in de soerah Al Ankab�et (29) aya 2 geschreven:

'Dachten de mensen dat zij met rust gelaten worden als zij zeggen: "Wij geloven", en dat zij niet op de proef gesteld worden?'

Het zal daarom ongetwijfeld niet allemaal zonder problemen en probleempjes verder gaan maar met de steun die ik de laatste maanden van al die moslimbroeders en vooral -zusters heb ondervonden maar bovenal met de onontbeerlijke steun van Allah (swt) kan ik de toekomst met vertrouwen tegemoet zien. Alhamdulillah.

Salaam Alaykum wa ramataluhi wa barakatuhu.

Jullie nieuwe broeder,
Lau.



La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 07:50

In de Naam van Allah de BArmhartige de Genadevolle

Assalamoe3leikoem wr wrb broeders, zusters in de islaam.

Sam7lie aghie Aboe Jabir ik heb nog een klein vraagje.. Ik wil je topic met bekeringsverhalen niet verstoren dus ik hoop dat je het niet erg vind. Gair inschallah.

Je schreef ieder kent zijn dood, zelfs Isa (as) ik herinner me dat ik ooit een lezing via Al-Majd heb gevolgd met de tafseer van Soera Maryam. Bij vers 33 waarin staat: Vrede zij met mij op de dag dat ik geboren werd en op de dag dat ik sterf en op de dag dat ik tot leven wordt opgewekt werd er een uitleg gegeven waarin werd vermeld( ik weet niet meer welke bronnen weet alleen dat de spreker Dr.Rafil A dafir heet) dat Isa (as) nadat hij de dadjaal heeft vermoord zal sterven en salaat aldjanazah zal voor hem worden verricht omdat iedere ziel de dood zal proeven. Hij zei Isa (as) is niet dootd hij leeft en is bij Allah swt Dit behoort tot Al Ghaib.

Weet jij hier meer van zo ja, wat zijn de bronnen het is een beetje verwarrend vandaar dat ik deze vrag/opmerking stel. Inschallah gair En Allah swt weet het het Beste. Al het goede van deze tekst is afkomstig van Allah swt en al het kwade van mijn nafs en van shaitaan en Moge Allah swt mij daarvoor vergeven gair inschallah.

FiAmanillah, wasalamoe3leikoem wr wbr

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.