Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

vrouwen in het paradijs

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
almuslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote almuslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: vrouwen in het paradijs
    Geplaatst op: 19 maart 2005 om 15:46
asalamoe alaykoem,
ik heb een vraagje en ik zou het heel erg op prijs stellen als iemand een antwoord op zou geven...
als wij daalijk naar het paradijs gaan ik bedoel ik weet nog niet sker dat ik ga natuurlijk (ik hoop het wel en doe me best ervoor) dat weet alleen Allah maar ik bedoel stel je voor he hoef je daar dan geen hoofddoek te dragen want daar zeggen ze dat je heel erg mooi word en daar zijn dan tog ook mannen???die kunnen dan tog zien hoe mooi je bent vooral als je in het paradijs bent natuurlijk dan word je elke dag mooier maaar ik hoop dat iemand me hier meer over kan vertellen hoe dit allemaal in elkaar zit...
alvast bedankt


wa alaykoem salaam
Terug naar boven
almuslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote almuslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 11:41
nog geen antwoord :(
Terug naar boven
Lies Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 14:03

Hallo,

Ik ben dan wel geen moslima maar het antwoord zit van binnen. Waarschijnlijk krijg ik hier wel enige reactie op maar dat helpt jou dan ook weer vooruit natuurlijk. Schoonheid zit van binnen. Het mooi worden, het steeds mooier worden, is je goed gedragen en goed in de zin van een norm die op zo'n hoog niveau ligt dat het je overstijgt, niet alleen jezelf overstijgt maar ook je godsdienst overstijgt. Een punt waar je naartoe groeit dat 'het goede' betreft en waar verschillende wegen voor zijn. Maar hoe dichter je komt, hoe mooier je wordt en dat is de essentie van mooi zijn.

 

Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Generaal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 14:44
diep gaand en zonder koran wijsheid
Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 14:54

In eerste instantie geplaatst door almuslima

asalamoe alaykoem,
ik heb een vraagje en ik zou het heel erg op prijs stellen als iemand een antwoord op zou geven...
als wij daalijk naar het paradijs gaan ik bedoel ik weet nog niet sker dat ik ga natuurlijk (ik hoop het wel en doe me best ervoor) dat weet alleen Allah maar ik bedoel stel je voor he hoef je daar dan geen hoofddoek te dragen want daar zeggen ze dat je heel erg mooi word en daar zijn dan tog ook mannen???die kunnen dan tog zien hoe mooi je bent vooral als je in het paradijs bent natuurlijk dan word je elke dag mooier maaar ik hoop dat iemand me hier meer over kan vertellen hoe dit allemaal in elkaar zit...
alvast bedankt


wa alaykoem salaam

 

Assalaam Aleikoem,

Ik heb gehoord dat er in het Paradijs geen negatieve gevoelens en karaktereigenschappen zijn. Dus bv jaloersheid ed. Allah (subhana wa ta'ala) houdt overal rekening mee, we moeten op Hem vertrouwen.

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 15:10

 

Vlgs de Islam wordt de hel voor het merendeel bewoond door vrouwen en in de hemel zijn het de "huri"s" voor de man.

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 15:11

In eerste instantie geplaatst door willem

Vlgs de Islam wordt de hel voor het merendeel bewoond door vrouwen en in de hemel zijn het de "huri"s" voor de man.

Hallo Willem,

Als je zoiets opschrijft dan moet je er wel bij verwijzen naar teksten waar dat staat opgeschreven.

Gr, Layla

Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 15:24
In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door willem

Vlgs de Islam wordt de hel voor het merendeel bewoond door vrouwen en in de hemel zijn het de "huri"s" voor de man.

Hallo Willem,

Als je zoiets opschrijft dan moet je er wel bij verwijzen naar teksten waar dat staat opgeschreven.

Gr, Layla

 

De Profeet zei: "Mij werd het hellevuur getoond en zag dat de meerderheid van zijn bewoners uit vrouwen bestond die ondankbaar waren" (Sahih Bukhari 1:28)

Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote souad& Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 15:49

salaam alaikom,

Dit  komt omdat vrouwen meer roddelen en jaloersheid tonen dan de mannen.

Wallah oe 'alam

Souad

Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 16:34

ik heb een vraagje en ik zou het heel erg op prijs stellen als iemand een antwoord op zou geven...
als wij daalijk naar het paradijs gaan ik bedoel ik weet nog niet sker dat ik ga natuurlijk (ik hoop het wel en doe me best ervoor) dat weet alleen Allah maar ik bedoel stel je voor he hoef je daar dan geen hoofddoek te dragen want daar zeggen ze dat je heel erg mooi word en daar zijn dan tog ook mannen???  almuslima

 

 

Volgens de Koran is er geen verschil tussen de ziel van een man en een ziel van een vrouw. Gezamenlijk gaan ze naar de hemel en vertoeven er samen. Een ziel is geslachtsloos gebouwd. De lichamelijke bouw van mannen en vrouwen zijn innerlijk en uiterlijk wel verschillend.

 

Verder is in al-akhira (hiernamaals) alles in andere dimensies dan hier op aarde. De kamer waarin je nu zit is vol met televisie en radiogolven enz., je kan ze niet beetpakken met je handen. Alleen speciale instrumenten kunnen die golven aantonen, met het oog lukt dat niet.

Een sahaba vroeg ooit aan de profeet (s) �als jannah (paradijs) verspreid is over het hele universum, waar is dan de hel?� Mohammed (s) gaf als antwoord: �de hel is ook aanwezig in hetzelfde universum, maar je zult het niet begrijpen.�.

Vandaag de dag weten we dat dingen in dezelfde dimensie kunnen bestaan, zonder elkaar te limiteren.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 16:45
In eerste instantie geplaatst door willem

De Profeet zei: "Mij werd het hellevuur getoond en zag dat de meerderheid van zijn bewoners uit vrouwen bestond die ondankbaar waren" (Sahih Bukhari 1:28)

Dank je wel, dit schreef ik om Akbash-praktijken te voorkomen.

Ik begrijp alleen niet waarom je daarvoor in je handen klapt?

Gr, Layla

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 18:39

In eerste instantie geplaatst door willem

De Profeet zei: "Mij werd het hellevuur getoond en zag dat de meerderheid van zijn bewoners uit vrouwen bestond die ondankbaar waren" (Sahih Bukhari 1:28)

 

Volume 1, Book 2, Number 28:
Narrated Ibn 'Abbas:

The Prophet said: "I was shown the Hell-fire and that the majority of its dwellers were women who were ungrateful." It was asked, "Do they disbelieve in Allah?" (or are they ungrateful to Allah?) He replied, "They are ungrateful to their husbands and are ungrateful for the favors and the good (charitable deeds) done to them. If you have always been good (benevolent) to one of them and then she sees something in you (not of her liking), she will say, 'I have never received any good from you."

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 18:42

Assalaam Aleikoem en hallo

Ergens heb ik ook ooit gelezen dat id toekomst de verhouding mannen/vrouwen 1 op de 50 is. Allahoe alam..

Wa aleikoem Salaam

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 19:06

Ergens heb ik ook ooit gelezen dat id toekomst de verhouding mannen/vrouwen 1 op de 50 is. Allahoe alam..miss layla

De hadith staat in Sahih Bukhari (1/178) en Muslim (16/121). En gaat over de kleine tekenen van de Dag des Oordeels.

 

Anas (ra) vertelt: Ik zal je een hadith vertellen en niemand anders dan ik zal het je kunnen vertellen. Ik hoorde Allah�s Boodschapper (s) zeggen: Tekenen van het Naderende Uur zijn: (1) Religieuze kennis verdwijnt (2) Religieuze onwetendheid vermeerderd (3) onwettige seksuele relaties zullen overheersen (4) Vrouwen zullen in aantal meer zijn dan mannen en wel zo veel dat de verhouding 50:1 is.

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 07:23
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Ergens heb ik ook ooit gelezen dat id toekomst de verhouding mannen/vrouwen 1 op de 50 is. Allahoe alam..miss layla

De hadith staat in Sahih Bukhari (1/178) en Muslim (16/121). En gaat over de kleine tekenen van de Dag des Oordeels.

 

Anas (ra) vertelt: Ik zal je een hadith vertellen en niemand anders dan ik zal het je kunnen vertellen. Ik hoorde Allah�s Boodschapper (s) zeggen: Tekenen van het Naderende Uur zijn: (1) Religieuze kennis verdwijnt (2) Religieuze onwetendheid vermeerderd (3) onwettige seksuele relaties zullen overheersen (4) Vrouwen zullen in aantal meer zijn dan mannen en wel zo veel dat de verhouding 50:1 is.

 

Assalaam Aleikoem,

Djazakallah voor het plaatsen hiervan.

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 08:15

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Assalamoe3leikoem wr wbr;

In het boek de hel en het paradijs van Aboe Seyfullah worden een aantal dingen besproken over Djennah. ISBN nummer is 90-802763-3-2

De vrouwen in het \paradijs kennen gen jaloezie of ontevrednheid met hun situatie.

Lees het boek oegtie, het is zeker een aanrader :)

Fiamanillah, wasalmoe3leikoem wr wbr

Liefs,

AmatoelAziz

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 08:15

salem aleykoem,

kijk in het paradijs hoef je geeneens te poepen, of te urineren, je hebt geen last van slijm of spuug, helemaal niks, je hoeft je ook dus nergends voor te schamen,

het paradijs kent geen boosheid, of idd jaloersheid, daar heb je de hel voor.

dus in het paradijs zal je eeuwig rustend zijn en je niet druk maken of enig pijntje of andere dingen.

assalem aleykoem

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 08:29

Assalaam Aleikoem

Zoals de Profeet (vrede zij met hem) zegt: �Waarlijk, de bewoners van de Tuinen eten en drinken daar. Zij spugen, noch urineren daar. En zij ontlasten noch rochelen daar.� Zij vroegen: �Hoe zit het dan met het eten?� Hij antwoordde: �(Het eten verlaat het lichaam middels het laten van) boeren, en zweet dat de geur van muskus heeft. Het zeggen van de Tasbieh (het zeggen van SoehaanAllah) en de Tahmied (het zeggen van al-Hamdoelillah) is voor hun even eenvoudig als het ademen (in het wereldse leven).�       (Moeslim)

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 08:37
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Ergens heb ik ook ooit gelezen dat id toekomst de verhouding mannen/vrouwen 1 op de 50 is. Allahoe alam..miss layla

De hadith staat in Sahih Bukhari (1/178) en Muslim (16/121). En gaat over de kleine tekenen van de Dag des Oordeels.

 

Anas (ra) vertelt: Ik zal je een hadith vertellen en niemand anders dan ik zal het je kunnen vertellen. Ik hoorde Allah�s Boodschapper (s) zeggen: Tekenen van het Naderende Uur zijn: (1) Religieuze kennis verdwijnt (2) Religieuze onwetendheid vermeerderd (3) onwettige seksuele relaties zullen overheersen (4) Vrouwen zullen in aantal meer zijn dan mannen en wel zo veel dat de verhouding 50:1 is.

 

Dan moet er een behoorlijke oorlog aan vooraf zijn gegaan.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 08:51

Dan moet er een behoorlijke oorlog aan vooraf zijn gegaan. ruud

In september 1939 waren er in Engeland 3 miljoen meer vrouwen dan mannen. Door de oorlogen waren miljoenen mannen dood of kreupel geworden. In Amerika is het nog erger geloof ik. Daar waren er ooit 12 miljoen meer vrouwen dan mannen. Wat de cijfers nu zijn weet ik niet. Oorzaken: (1) mannen die sterven in oorlogen (2) westerse bezettingen van andere landen en het maken van krijgsgevangenen (3) teken van Allah dat er meer meisjes als jongens worden geboren, het naderen van het Laatste Uur

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 13:52
In eerste instantie geplaatst door miss layla

Assalaam Aleikoem

Zoals de Profeet (vrede zij met hem) zegt: �Waarlijk, de bewoners van de Tuinen eten en drinken daar. Zij spugen, noch urineren daar. En zij ontlasten noch rochelen daar.� Zij vroegen: �Hoe zit het dan met het eten?� Hij antwoordde: �(Het eten verlaat het lichaam middels het laten van) boeren, en zweet dat de geur van muskus heeft. Het zeggen van de Tasbieh (het zeggen van SoehaanAllah) en de Tahmied (het zeggen van al-Hamdoelillah) is voor hun even eenvoudig als het ademen (in het wereldse leven).�       (Moeslim)

Wa Aleikoem Salaam

asalaamo3alaikom       moge allah ons  het paradijs schenken      jarab jarab   vergeef ons .

 

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 14:10
bismillah irahman irahiem moge alle zegeningen zijn met de heilligste profeet mohammed en zijn metgezellen,  INSHALLAH ZUSTER TAQWAA MOGE ALLAH AL JOUW GEBEDEN VERHOREN EN JE ZEGENEN
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 15:24

Amien...amien...amien

Insha'Allah broeders en zusters

Ik wil insha'Allah niets liever dan met jullie het Paradijs betreden.

 

Terug naar boven
almuslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote almuslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2005 om 10:13
asalamoe alaykoem broeders en zusters,

wat ik eigenlijk vooral met me vraag bedoelde kijk daar in het paradijs hoef je geen hoofddoek te dragen en word je elke dag mooier he maar daar zijn tog ook mannen die je kunnen zien maar wat ik vooral wil weten mag je dan met die man gemeenschap hebben.soory dat ik dese vraag stel mensen maar dat draait wel rond in me hoofd...

wa alaykoem salaam
Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Generaal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2005 om 10:19
Hoe wet jij dat je daar mannen zult zien? Hoe weet jij of er daar wel iets zal zijn? Als ik jou was zou ik me daar niet druk over maken. En probeer je leven hier zo aangenaam mogelijk te maken. Je weet nooit wat komt. Wanneer je alles  uitstelt ben je dood. Dat zou toch maar te erg zijn, moest er daar niets meer zijn, of niets wat jij je voorstelde.

Ik ben een man die maar een beetje koran wijsheid heeft. Maar veel gezond verstand. Ik baseer me enkel op dat laatste om mijn post te doen, dit wil niet zeggen dat het juist is, maar ik denk wel dat je er rekening me kan houden.
Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
almuslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote almuslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2005 om 10:42
asalamoe alaykoem.

ja tuurlijk zal je daar mannen zien wie zegt tegen jouw dat daar geen mannen of niets zullen zijn?????

wa alaykoem salaam
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2005 om 13:49

Assalamoe alykoem,

mensen moeten eens weten dat het mooiste wat in het paradijs te beleven is, is het kijken naar het aangezicht van de Schepper van de hemelen en de aarde; Allah.

lees deze mooie hadith, de laatste man die het paradijs zal binnentreden:

cAbd Allah ibnoe Mascoed overlevert dat de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei: �De laatste die het Paradijs zal binnentreden is een man die loopt (over de Siraat) en dan weer valt en dan weer door het Vuur wordt verschroeid. Als hij eenmaal aan de overkant is, draait hij zich om en zegt: ,,Verheven is Degene Die mij van jou heeft gered. Allah heeft mij zeker iets gegeven wat hij niemand van de eersten en de laatsten heeft gegeven.� Daarna werpt zich voor hem een boom op. Hij zal dan vragen: ,,O mijn Heer, breng mij dichter bij die boom zodat ik zijn schaduw kan opzoeken en van zijn water kan drinken.� Allah, de Verhevene, zal dan antwoorden: ,,O zoon van Adam, wellicht als Ik jou dit geef zul jij Mij om meer vragen?� Hij zal zeggen: ,,Nee, O Heer.� En hij belooft niets meer te vragen. En Allah, de Verhevene, zal hem dit niet kwalijk nemen aangezien hij datgene ziet wat hij niet kan weerstaan. Dan zal Hij (Allah) hem dichterbij brengen. Hij zal dan van zijn schaduw genieten en van zijn water drinken.

 

Vervolgens werpt zich een boom op die nog mooier is dan de vorige. Waarop hij zal vragen: ,,O Heer, breng mij dichter bij die boom zodat ik van zijn water kan drinken en zijn schaduw kan opzoeken. Verder zal ik U niets vragen.� Hij (Allah) zal dan antwoorden: ,,O zoon van Adam, heb jij Mij niet beloofd niets anders te zullen vragen.� Dan zal Hij zeggen: ,,Wellicht als Ik jou dit geef zul jij Mij om meer vragen?� En hij belooft niets meer te vragen. En Allah, de Verhevene, zal hem dit niet kwalijk nemen aangezien hij datgene ziet wat hij niet kan weerstaan. Dan zal Hij (Allah) hem dichterbij brengen. Hij zal dan van zijn schaduw genieten en van zijn water drinken.

 

Vervolgens werpt zich een boom op bij de Poorten van het Paradijs die nog mooier is dan de vorige twee. Waarop hij zal vragen: ,,O Heer, breng mij dichter bij die boom zodat ik van zijn water kan drinken en zijn schaduw kan opzoeken. Verder zal ik U niets vragen.� Hij (Allah) zal dan antwoorden: ,,O zoon van Adam, heb jij Mij niet beloofd niets anders te zullen vragen.� Dan zal Hij zeggen: ,,Wellicht als Ik jou dit geef zul jij Mij om meer vragen?� En hij belooft niets meer te vragen. En Allah, de Verhevene, zal hem dit niet kwalijk nemen aangezien hij datgene ziet wat hij niet kan weerstaan. Dan zal Hij (Allah) hem dichterbij brengen. Als hij hierbij in de buurt komt hoort hij stemmen van de bewoners van het Paradijs. Waarop hij zal vragen: ,,O Heer, laat mij het binnentreden?� Hij (Allah) zal dan vragen: ,,O zoon van Adam, Hoe kan Ik zodanig tevreden stellen zodat jij ophoudt met vragen? Zal je tevreden zijn als Ik jou ad-Doenyaa (de wereld) geef en het gelijke hiervan?� Hij zal antwoorden: ,,O Heer, drijft U de spot met Mij, terwijl U de Heer der Werelden bent?� Hierop moest Ibn Mascoed lachen en zei: �Zullen jullie mij niet vragen waarom ik lach?� Waarop zij vroegen: �Waarom lach je?� Hij antwoordde: �Zo ook moest de Boodschapper van Allah hierom lachen. Toen werd er aan hem gevraagd: �Waarom lacht u, O Boodschapper van Allah?� Waarop hij antwoordde: �Vanwege het gelach van de Heer der Werelden toen er tegen Hem werd gezegd: �O Heer, drijft U de spot met Mij, terwijl U de Heer der Werelden bent?� En Hij (Allah) zegt daarna: ,,Ik drijf de spot niet met jou, maar Ik ben tot alles wat Ik wil in staat.�  (Moeslim)

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2005 om 13:53
In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

bismillah irahman irahiem moge alle zegeningen zijn met de heilligste profeet mohammed en zijn metgezellen,  INSHALLAH ZUSTER TAQWAA MOGE ALLAH AL JOUW GEBEDEN VERHOREN EN JE ZEGENEN
  asalaamo3alaikom amiiiiiiiiiiiiiiiin jarab   jij ook broeder  moge allah ons samen met de oprechten   doen  al onze broeders en zusters   .wallahie want de hel kan ik niet aan     en de bestarfing van het graf  is tezwaar  jarab red ons van debestraving van het graf en de hel en maak voor ons de sakaratolmoot makkelijk  jarab al3alamin.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2005 om 14:01

 

Geen enkel mens weet hoe het in het koninkrijk der hemelen/paradijs aan toe gaat.

Iedere poging of beschrijving moet dan ook direkt naar het land der fabelen verwezen worden, m.a.w het is volksverlakkerij om mensen droombeelden voor te schotelen die niets met het paradijs van doen hebben.

Sterven betekent overgave aan God"s genade, een ieder die daar op vertrouwt is in het paradijs.!! D.w.z. in God"s heerlijkheid.

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2005 om 14:04
asalaamo3alaikom zuster moslima   iedere moslim moslima in het paradijs heeft van allah gekregen wat  niemand kan voorstellen  elke man zal zeer blij met wat hij heeft en elke vrouw zal ook blij met wat zij heeft daar is geen  verdriet geen eenzaamheid geen slaap  er is alles wat je maar wenst   allah heeft daar voor ons alleen vrede  dus je hoort alleen vrede   we zullen  elkaar geen kwaad doen  zuster je hoeft er niet mee tezitten wat je denkt is daar niet  denk inplaats van dat aan hoe gelukkig je daar zult zijn de mooiste  van alls daar is dat we  allah zullen zien       jarab  laat ons degenen zijn die u ook zien    ik zou niets liever willen dan mijn schepper zien  jarab laat mijn wens waaar komen.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.