Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vervolg: wees goed voor je vrouw

 Post Reply Post Reply
Schrijver
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vervolg: wees goed voor je vrouw
    Geplaatst op: 05 april 2005 om 06:06

Salaam Aleikum,

Postpentacost, over dat incidentje met je vrouw in een zogenaamde moslimland. Dit kun je echt niet het resultaat noemen van de wijze waarop mensen zich horen te kleden binnen de islam. Misschien had je gewoon aangifte te doen ipv zelf alles zitten op te kroppen?
Ik ken genoeg westerse mensen die bv naar Marokko zijn geweest en dit nog nooit hebben meegemaakt. Dus ik denk dat jij veels te snel de verkeerde conclusies trekt.

En Kimmie als je niet echt in God gelooft, ben je dan geen atheist?

Tuurlijk niet, een atheist is iemand die in niets gelooft.  Ik heb wel wat agnosticshe trekjes, maar da's weer wat anders natuurlijk. 

Ook al geloof je dat Jezus (vzmh) niet meer dan een goede man was geweest.

Laat ik hem maar eerder ge�nspireerd noemen... 

Ik denk eerder dat jij een zeer liberale katholiek bent met een vleugje atheistische denkbeelden.

  Katholiek?  Ikke?  Verre van.  Athe�st??? Nog minder.  Als ik zeg dat ik een heiden/paganist ben, ben ik dat ook gewoon hoor.  Ik ga toch ook niet tegen jou zeggen dat je geen moslim bent, maar eerder een boeddist met protestantse trekjes of zo

En het vrouwelijke God zijn is gewoon dezelfde als dat een koe een God zou zijn. Niet dat ik van een vrouw met een koe vergelijk, maar ik bedoel van hetzelfde ridicule niveau.

Lees het dan goed, ik zei het vrouwelijke goddelijke.  Ik zeg express geen god, omdat ik niet in persoonlijke goden geloof.  Dat vrouwelijke heeft ook zijn mannelijke tegenhanger hoor  Verder mag je dat denkbeeld belachelijk vinden, ik vind ook sommige dingen belachelijk (beschrijvingen van de hel bv), maar dat neemt niet weg dat anderen het wel kunnen geloven, en ernaar handelen, bv door vrouwen te respecteren.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 06:15
Anderen die nog posts willen 'overbrengen' zijn natuurlijk welkom.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 08:37
Salaam

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

De meerderheid van de mannen die ik ken, hebben dat niet.  En zelfs al zijn er dan toch bepaalde schaamteloze personen bij, verkrachting is dan nog veraf...  Ik bedoel, er zijn er wel bij die een wind durven laten, goed hoorbaar bv, maar erger dan dat ken ik persoonlijk niet.


Geloof je mij dan echt niet dat zij zo schaamteloos zijn terwijl zij dit vaak verbergen voor juist vrouwen!? Ik ben een man, ik weet wat ik van sommigen hoor. EN voor de zoveelste keer, verkrachting moet worden voorkomen door bijde geslachten. Niet alleen vrouwen (zoals jij beweert dat ik denk) en ook niet door alleen mannen (zoals jij zeker denkt). En voor de zoveelste keer breng jij weer de respect voor de westerse vrouw aan de orde, terwijl het gaat om het voorkomen van verkrachting. Daar kan niemand enig deuk op respect verwachten. Mag ik mij ergeren aan jouw standpunten? Ik denk nu echt dat jij gewoon weer de media nakwaakt als je blindweg gaat redeneren dat moslimmannen vrouwen als een seksuele object zien. Wederom onwetendheid voor onze geloof. Ik denk dat jij wel beter weet. Dat jij het weer gaat afschuiven op mannelijke hormonen is gewoon ontkenning van een deel van de realiteit. Dat jij niet even buiten de westerse leven wilt denken, wat voor een waarde sommige dingen wel niet hebben. Ik vind dat jammer, want je zult wel blijven zeggen dat moslims gewoon geen respect kunnen opbrengen, maar hoeveel moet men in Nederland wel niet betalen voor deze 'respect'? 2 miljoen euro iedere zomer. Ja, westerse mannen die westerse vrouwen nagapen ('hun hormonen niet kunnen beheersen) een ongelukken veroorzaken. Die westerse mannen kunnen ook geen respect opbrengen. Als je ervan uit moet gaan dat de meerderheid van die gaappartijen niet uitloopt op een ongeluk. Nogsteeds een verspilling van geld, door de waarde van voorzichtige kleding te onderschatten. Vrijheid? Eerder verspilling, in plaats van dure kleding te kopen (die minder oppervlakte innemen) kun je goedkope kleding kopen en de extra geld investeren (in hulporganisatie en dergelijke). Een milieuvriendelijkere wereld lijkt mij zo. Laat ik eens een voorbeeld nemen hierop (de milieu). Heb jij geen vrijheidsbeperking als je afval in een afvalbak moet gooien in plaats van overal? Ja, schoner zeg je zo, zo zien moslims ook slechte kleding als 'vervuiling' voor menselijk moraal. Mag je dit soms wel als een vrijheidsbeperking zien? (mag ik hypocriet uitkramen, eigenlijk beter van niet)
postpentacost, jij kunt ook een lesje biologie gebruiken. En zoals verwacht overdrijft gij mijn punt. Ga kennis vergaren. De realiteit steekt iets anders in mekaar.
Luister, van mij mag je weten dat mijn 'opgekropte' sexuele lusten wordt verwijdert als ik over Islam lees.
Kimmie, Allah wordt de Barmhartige niet voor niets genoemd. De arabische woord voor Barmhartige is afgeleid van de arabische woord dat baarmoeder in zijn synoniemenlijst heeft. Ben jij met deze kennis tevreden genoeg met jou ijver voor het vrouwelijke?

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 09:03

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Assalamoe3leikoem wr wbr broeders/zusters anderen ook gegroet

Even voor alle duidelijkheid, dat er bepaalde moslimmannen zijn die hun vrouwen slecht behandelen heeft helemaal niks te maken met de islaam.

Indien men iets wil weten over de islaam, lees dan de Qoraan en lees wat er in de soenna beschreven staat. De profeet saws is een goed voorbeeld over hoe een man met zijn vrouw om moet gaan.

En er zijn genoeg slechte vrouwen die hun mannen niet goed behandelen waarom wordt daar nooit iets over gezegd?

Wie zijn wij als mens om over elkaar te oordelen? Daar is Allah swt voor.

Heb respect voor een ander en dan zal men jouw ook respecteren inschallah. Ik draag als sinds klein meisje een hijaab alhamdoelilah, ik heb zoveel negatieve maar ook positieve opmerkingen gekregen.Ik heb altijd respect gekregen van moslims en ook van niet-moslims en als een ander daar geen respect voor heeft en bepaalde opmerkingen maakt dan zegt dat iets over die persoon en niet over mij.

gair inschallah...

Fiamanillah, wasalamoe3leikoem wr wbr

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 09:14

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir




Geloof je mij dan echt niet dat zij zo schaamteloos zijn terwijl zij dit vaak verbergen voor juist vrouwen!? Ik ben een man, ik weet wat ik van sommigen hoor.

Mijn vriend is ook een man, en die trekt meestal nogal oogjes als ie hoort wat jullie hier vertellen, zo van 'geloven die nu echt dat de gemiddelde man zo is?'.

EN voor de zoveelste keer, verkrachting moet worden voorkomen door bijde geslachten. Niet alleen vrouwen (zoals jij beweert dat ik denk) en ook niet door alleen mannen (zoals jij zeker denkt).

Dat denk ik inderdaad, en is niet meer dan logisch aangezien de man het doet en niet voor rede vatbaar is. 

En voor de zoveelste keer breng jij weer de respect voor de westerse vrouw aan de orde, terwijl het gaat om het voorkomen van verkrachting. Daar kan niemand enig deuk op respect verwachten.

Deuk?  Wat bedoel je? Het gaat erom dat als alle mannen vrouwen zouden respecteren en ook hun kledij, en niet met dat soort onzin zouden komen als 'het is gedeeltelijk de schuld van de vrouw', er heel wat minder verkracht zou worden.  Dus ja: het heeft HEEL WAT te maken met respect voor de vrouw.

Mag ik mij ergeren aan jouw standpunten? Ik denk nu echt dat jij gewoon weer de media nakwaakt als je blindweg gaat redeneren dat moslimmannen vrouwen als een seksuele object zien.

Eigenlijk haal ik dat uit wat jij zegt, dat ik een vagina heb, lijkt voor jou belangrijker dan dat ik een mens met eigen keuzes in het geheel ben. 

Dat jij het weer gaat afschuiven op mannelijke hormonen is gewoon ontkenning van een deel van de realiteit. Dat jij niet even buiten de westerse leven wilt denken, wat voor een waarde sommige dingen wel niet hebben.

Ik hoef daar wat dit betreft niet buiten het westen te denken, ik leef in het westen, kan mijn eigen kledij kiezen... Als er dan personen van elders komen (laat ik het even politiek correct zeggen), hebben die niets te zeggen over mijn kledij, die moeten er maar tegen kunnen dat een vrouw hier haar eigen kledij kiest, en dat respecteren.

Ik vind dat jammer, want je zult wel blijven zeggen dat moslims gewoon geen respect kunnen opbrengen, maar hoeveel moet men in Nederland wel niet betalen voor deze 'respect'? 2 miljoen euro iedere zomer. Ja, westerse mannen die westerse vrouwen nagapen ('hun hormonen niet kunnen beheersen) een ongelukken veroorzaken.

Dat is ook niet echt mijn probleem he... 

Die westerse mannen kunnen ook geen respect opbrengen.

Die westerse mannen die ik ken gelukkig wel, maar dat kan ook aan mijn vriendenkeuze liggen...

Als je ervan uit moet gaan dat de meerderheid van die gaappartijen niet uitloopt op een ongeluk.

Natuurlijk is dat niet zo.

Nogsteeds een verspilling van geld, door de waarde van voorzichtige kleding te onderschatten. Vrijheid? Eerder verspilling, in plaats van dure kleding te kopen (die minder oppervlakte innemen) kun je goedkope kleding kopen en de extra geld investeren (in hulporganisatie en dergelijke).

Wie zegt dat westerse kledij duur moet zijn?  Al eens van de H en M ed gehoord? 

Een milieuvriendelijkere wereld lijkt mij zo. Laat ik eens een voorbeeld nemen hierop (de milieu). Heb jij geen vrijheidsbeperking als je afval in een afvalbak moet gooien in plaats van overal? Ja, schoner zeg je zo, zo zien moslims ook slechte kleding als 'vervuiling' voor menselijk moraal.

Ik vind het geen slechte kledij, net zoals de meerderheid van de westerse bevolking, en waar leven we ook alweer?  Oh ja, in het westen...

Mag je dit soms wel als een vrijheidsbeperking zien? (mag ik hypocriet uitkramen, eigenlijk beter van niet)

Nee, het vregroot op bepaalde manieren de vrijheid zelfs, hoewel dat in de toekomst ligt.

Kimmie, Allah wordt de Barmhartige niet voor niets genoemd. De arabische woord voor Barmhartige is afgeleid van de arabische woord dat baarmoeder in zijn synoniemenlijst heeft. Ben jij met deze kennis tevreden genoeg met jou ijver voor het vrouwelijke?

Is wel interessant ja.  Voor zover ik weet, is Allah ook onzijdig, dus da's prima, alleen spijtig dat Allah's volgelingen een niet zo 'onzijdige' cultuur geschapen hebben.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 10:14
Salaam

Kom nou echt niet aan met die argument mijn-vriendje. Echt, van de hak op de tak kunnen sommige mannen gaan met hun schaamteloosheid. En dat merk ik, terwijl ik gezien wordt als een eenzame asociale jochie. Ja, misschien heeft Allah jou een goede man bezorgt, maar met hoevelen is het wel niet mis? Denk even, dat moet haast wel de meerdheid zijn (die meeste hunner verloochenen dit en houden het achter).
Ik zal jou feminitische gevoelens (ik denk eerder naiviteit, maar sorry voor deze mening) met rust laten. Opdat misschien studies zullen zijn die jou kennis kunnen brengen, want ik ben blijkbaar niet overtuigend genoeg. Ik ga ervanuit dat ik (aangezien ik geen vrouw ben) niet genoeg 'RESPECT' zou kunnen opbrengen. Trouwens er is een hoofdstuk (hoofdstuk 3) die de titel heeft 'De vrouw' in de Quraan, maar geen die zegt 'De man'. Ja, de Quraan mag dan wel zo geschreven zijn alsof mannen worden aangesproken, toch moet je weten dat mannen op een andere niveau (hoger) worden gestraft juist omdat zij het geloof zo goed mogelijk moeten uitdragen. Ik dacht aan deze suggestie, omdat ik maar beter niet jouw feministische gevoelens kan temmen maar voedden (hihi).
Mag ik zeggen 'zie je wel de media heeft jouw mening wel verdraait!!!?'. Ik acht jou vrouwelijk genoeg zelfs al ben je 'helemaal' bedekt. Dus voor mij draait kleding niet om jouw vrouwelijkheid. Mijn mening. En dus mag jij dus echt niet zeggen dat ik jou zie als een lopende vagina. Je mag best zeggen dat je jezelf zo ziet.
'Je hoeft niet buiten de westenlijke denkbeginsel te denken'. En westerse wetenschap verklaar alles. Sorry, ik mag niet liegen van mijn geloof, dus mag ik dat laatste niet zeggen.
Die 2 miljoen is zeker een probleem voor Nederlanders en het zou mij echt niet verbazen dat het in Belgie evengroot zou zijn. Is het dan niet jouw probleem meer? Ik vind het gek dat jij oordeelt over het westen, terwijl je Nederland echt niet ziet als jouw probleem en dus een deel van jouw eigen oordeelt ontkent. Is het niet?
En de kleding van een moslima vergroot niet haar feministische vrijheden!? Verklaar je nader. Gebruik wel mijn argumenten dat een moslima haar kleed volgens de voorschriften van haar geloof (en dus haar geloof beleid), die haar voor het kwade wil behoeden.
Ik heb het niet over dure, maar weinig oppervlakte in de kledingstructuur. Tsja, stijl, hoeft niet ten koste te gaan van het milieu.
En licht het voorkomen van onzedelijkheden/verkrachtingen niet in de toekomst? Leg die link nou eens (dat als beperkingen worden toegelegd met de verwachting voor de toekomst, dit geen beperkingen zijn maar vrijheden, dus ook voor het kleden, ja, eigenlijk alles met mate). Poe, ik wordt daar haast moe van, jou in die richting te duwen.
En als laatste, er zijn ook een hoop (zelfs meer) mensen die Allah niet gehoorzamen of volgen in welke manier dan ook die ook niet geslaagt te noemen zijn.

Je mag een dingdoen voor mij: tape (geheime camera/microfoon) jouw mannelijke vrienden als zij zonder vrouwen zijn (lol). Niet vanuit achterdocht ofzo, maar om de realistische weergave van hoe jouw mannelijke vrienden zijn. Mocht jij het denken dat dit niet nodig is, mag ik jou wel zeggen dat dit een soort onafhankelijke expiriment die jij voor de gein kunt gebruiken. Oppassen dat jij hierdoor niet gezien wordt als een eerste klasse -_- (censuur).

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 16:14

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Kom nou echt niet aan met die argument mijn-vriendje. Echt, van de hak op de tak kunnen sommige mannen gaan met hun schaamteloosheid. En dat merk ik, terwijl ik gezien wordt als een eenzame asociale jochie. Ja, misschien heeft Allah jou een goede man bezorgt, maar met hoevelen is het wel niet mis? Denk even, dat moet haast wel de meerdheid zijn (die meeste hunner verloochenen dit en houden het achter).

Enkel de meerderheid van degenen die jij kent, niet degenen die ik ken.  Mijn vriend ken ik natuurlijk het beste, en die heeft ook weer vrienden. 

Ik zal jou feminitische gevoelens (ik denk eerder naiviteit, maar sorry voor deze mening) met rust laten.

Feminisme omdat ik man en vrouw gelijk stel?   Lees de definitie er eens op na. 

Opdat misschien studies zullen zijn die jou kennis kunnen brengen, want ik ben blijkbaar niet overtuigend genoeg.

Zeker niet, je kan moeilijk verwachten dat ik om de mening van 1 man, de mening van elke man die ik ken, en de sociaal-psychologische wetenschap maar even ga achterwege laten, laat staan de strijd die vrouwen hier de afgelopen eeuwen gevoerd hebben voor gelijke rechten en respect.

Ik ga ervanuit dat ik (aangezien ik geen vrouw ben) niet genoeg 'RESPECT' zou kunnen opbrengen. Trouwens er is een hoofdstuk (hoofdstuk 3) die de titel heeft 'De vrouw' in de Quraan, maar geen die zegt 'De man'. Ja, de Quraan mag dan wel zo geschreven zijn alsof mannen worden aangesproken, toch moet je weten dat mannen op een andere niveau (hoger) worden gestraft juist omdat zij het geloof zo goed mogelijk moeten uitdragen.

Dat zegt me zelfs heel wat, dat de koran zo mannelijk is dat er een hoofdstuk genaamd de vrouw aan moet worden toegevoegd om de vrouw ook aan te spreken.  Waarom niet gelijkheid sowieso voorop stellen?  In de wetteksten hier is zo'n apart hoofdstuk niet nodig, omdat er vanzelfsprekend van gelijkheid wordt uitgegaan.
Dat je geen vrouw bent, maakt trouwens niets uit voor dat respect, de meeste mannen die ik ken, kunnen dat immers zonder al te veel moeite.

Ik dacht aan deze suggestie, omdat ik maar beter niet jouw feministische gevoelens kan temmen maar voedden (hihi).

Hoe typisch toch, feminisme heeft een negatieve bijklank (en terecht), dus iedereen die voor de vrowu opkomt, een feministe noemen... Komt wel vaker voor bij personen met een erg mangerichte visie op de wereld...

Mag ik zeggen 'zie je wel de media heeft jouw mening wel verdraait!!!?'. Ik acht jou vrouwelijk genoeg zelfs al ben je 'helemaal' bedekt. Dus voor mij draait kleding niet om jouw vrouwelijkheid.

Wat is dan het probleem?  Waarom loop je dan te zeggen dat mijn kleding mijn vrouw-zijn moet verstoppen, als mijn klding niets van doen heeft met mijn vrouw-zijn?...  
En nogmaals, de enige die mij deze mening toebrengt, ben (momenteel) jijzelf...

Mijn mening. En dus mag jij dus echt niet zeggen dat ik jou zie als een lopende vagina. Je mag best zeggen dat je jezelf zo ziet.

Net niet, je draait de situatie hier wel om.  Ik vind dat mijn kleding een deel van mijn persoonlijke vrijheid is, jij vindt dat mijn kleding ten dienste moet worden gesteld van mijn vrouwzijn (en meerbepaald mijn seksualiteit). 

'Je hoeft niet buiten de westenlijke denkbeginsel te denken'. En westerse wetenschap verklaar alles. Sorry, ik mag niet liegen van mijn geloof, dus mag ik dat laatste niet zeggen.

Ik zei 'wat dit betreft'.  We kunnen het best op wereldschaal bekijken, maar het ging hier over de westerse vrouw in het westen.  Westerse wetenschap verklaart niet alles, en ik heb nooit beweerd dat dat zo zou zijn.  We kennen ondertussen wel de grote lijnen, en ook al behoorlijk wat kleinere dingen, en de rest komt nog wel.

Die 2 miljoen is zeker een probleem voor Nederlanders en het zou mij echt niet verbazen dat het in Belgie evengroot zou zijn. Is het dan niet jouw probleem meer? Ik vind het gek dat jij oordeelt over het westen, terwijl je Nederland echt niet ziet als jouw probleem en dus een deel van jouw eigen oordeelt ontkent. Is het niet?

Het is vooral het probleem van die mannen.  Als iemand anders voor een probleem zorgt, hoeft dat het niet mijn probleem te maken.  Ze moeten maar op de weg letten, zou ik zeggen.

En de kleding van een moslima vergroot niet haar feministische vrijheden!? Verklaar je nader. Gebruik wel mijn argumenten dat een moslima haar kleed volgens de voorschriften van haar geloof (en dus haar geloof beleid), die haar voor het kwade wil behoeden.

Wara heb ik dat gezegd?  Jij komt de hele tijd met feminisme, niet ik.  Verder vergroot een hidjaab de vrijheid niet, de hidjaab kunnen dragen is een onderdeel van vrijheid.

Ik heb het niet over dure, maar weinig oppervlakte in de kledingstructuur. Tsja, stijl, hoeft niet ten koste te gaan van het milieu.

Weinig oppervlakte in de kledingsstructuur?  Wat bedoel je hier nu weer mee?

En licht het voorkomen van onzedelijkheden/verkrachtingen niet in de toekomst?

Hopelijk wel ja. 

Leg die link nou eens (dat als beperkingen worden toegelegd met de verwachting voor de toekomst, dit geen beperkingen zijn maar vrijheden, dus ook voor het kleden, ja, eigenlijk alles met mate).

Nogmaals, het probleem zit bij de man!  NIET BIJ DE VROUW! Voorkomen moet dus bij de man gebeuren.  Waar jij hier mee komt, zijn denkbeelden die al 50 jaar in de prullebak zijn gegooid, met dank aan de seksuele revolutie en anderen. 

Poe, ik wordt daar haast moe van, jou in die richting te duwen.

Terug te duwen, bedoel je?  Tja, ik word er ook moe van jou proberen modernere, progressievere denkbeelden over de vrowu bij te brengen.

En als laatste, er zijn ook een hoop (zelfs meer) mensen die Allah niet gehoorzamen of volgen in welke manier dan ook die ook niet geslaagt te noemen zijn.

Net zoals bij de mensen die Allah wel trachten te volgen.

Je mag een dingdoen voor mij: tape (geheime camera/microfoon) jouw mannelijke vrienden als zij zonder vrouwen zijn (lol). Niet vanuit achterdocht ofzo, maar om de realistische weergave van hoe jouw mannelijke vrienden zijn.

Ik denk dat ik ze goed genoeg ken, ik bedoel mannen praten tegenwoordig gewoon vrijuit met vrouwen, ook over seks en zo.  Ik heb er meer dan een ooit raad gegeven, of hun gesprekken over hun relaties aangehoord.  Natuurlijk hebben mannen het wel eens over mooie borsten, of opgewonden geraken van een vrouw, maar dat is toch niet schokkend.  Wij kijken ook wel naar mooie mannen.  Maar dat terzijde respecteren ze vrouwen, zowel in het dagelijkse leven als in hun relaties.  Ze kunnen zich inhouden, en als ze opgewonden geraken van een vrouw die hen niet moet, is er wel een andere manier om daarvan af te komen.

Mocht jij het denken dat dit niet nodig is, mag ik jou wel zeggen dat dit een soort onafhankelijke expiriment die jij voor de gein kunt gebruiken. Oppassen dat jij hierdoor niet gezien wordt als een eerste klasse -_- (censuur).

?

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 05:12
Salaam

Jammer dat je vertrouwt op informatie van een select aantal personen. Wees nou kritisch/wetenschappelijk en redeneer nu eens dat jouw mannelijke vriendenkring echt niet representatief is voor de gehele westerse samenleving.
Nee, feministisch als meer rechten eisen terwijl de rechten al gelijk zijn. Ik heb niet het gevoel dat jij opkomt, maar eerder deze definitie overschijd. Dat is mijn opmerking. Begrijp mij goed, probeer mij niet te zien als een achterhaalde patriacarch, eerder als iemand die merkt dat feminisme nu echt helemaal doorgevoerd wordt. Met een hoop feministische veranderingen in het westen kan ik mij in vinden, omdat Islam veel van deze rechten al geeft aan moslima's. Maar als het te ver gaat, gaat het verder dan mijn ideale wereld. Ga nou echt niet denken dat Islam zo achterhaald te redeneren is, mits jij het doet uit onwetendheid en deze bekend. Dat is niet zo om de simpele redene dat Islam vrouwenrechten had voor dat de westerse wereld ze had verzonnen. In beide gevallen kan men wel zeggen dat deze rechten soms wel grondig overtreden worden.
Sorry maar over die 'afgelopen eeuwen' moet je de geschiedenis boeken erop nalezen. De eerste feministische golf in het westen was begin jaren 1920's. En niet eeuwen ervoor. Ik mis hier informatie die jij hebt verzamelt over jou ophef tegen de patriachale samenleving. Laat ik zeggen, probeer niet zo eenzijdig te blijven met deze kennis. Verder ga ik ervan uit dat westerse normen en waarden echt niet universeel hoeven te zijn, laat staan represenatief met de realiteit/natuur. Iets wat Islam wel is. Ik ga weer niet schreeuwen dat deze de waarheid is, dit accepteer ik zo, zo hoef jij dit echt niet (als je wilt).
In de Quraan wordt er van gelijkheid uitgegaan. Ik weet zeker dat jij dit wist. Er is zelf een vers waarin de verplichtingen van moslimmannen en moslimvrouwen worden opgesomd en de aantal keer precies gelijk is. Sterker nog, alle regels gelden voor de gelovigen behalve de regels die specifiek op een geslacht gericht zijn. Vandaar dat vrouwen minderhard horen te worden gestraft.
Als jij toch toegeeft dat kleding niks toe te voegen heeft aan de vrouwelijkheid, waarom draag je dan kleding (ga ik van uit) die jij vind passen in jou westerse realiteit? Kan je dan niet kleden zonder jouw seksualiteit en persoonlijke vrijheid aan te tasten met de toekomstige gevolgen in jouw achterhoofd?
Wat? Belasting betalen is probleem voor alleen mannen? Sorry hoor, maar ik geloof dat ook vrouwen belasting niet mogen ontduiken. Deze 2 miljoen euro wordt door de gehele samenleving betaald. En als jij de slachtoffer wordt, door bijvoorbeeld een botsing, omdat een westerse man een westerse vrouw na gaapte?
Progressieve/moderne visies? Leuke woorden, 'naiviteit' is een betere. Ik denk zelf dat jij in een mooie eigen wereldje neemt. Mannen alleen de schuldgeven is niet alleen romantisch maar ook altijd 50% rechtvaardig (logisch gezien). Inderdaad westerse vrouwen ondergaan een 'seksuele' revolutie, ook feministisch? O, nu hangt feminisme weer samen met seksualiteit, terwijl bij kledingkeuze deze onafhankelijk zijn. Immers, kledingkeuze tast (volgens jou) :
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Waarom loop je dan te zeggen dat mijn kleding mijn vrouw-zijn moet verstoppen, als mijn klding niets van doen heeft met mijn vrouw-zijn?

jouw feminisme dus niet aan (heeft er niks me te maken). Waarom kun je dan gewoon geen voorzichtige kleding dragen? Je hoeft niks nee, maar ook niet jouw seksualiteit te tonen/verbergen. Voor de duidelijkheid ik interpreteer 'femina' als vrouw en dus via jouw citaat 'vrouw-zijn' als jouw 'feminisme' en niet als jouw 'seksualiteit'. Heb ik het fout? Bedoelde je seksualiteit? Sorry, beter woordgebruik.
Zeg maar wat jij wilt, denk maar wat jij wilt. Zolang je leeft met de kennis dat je nooit de gehele realiteit zult begrijpen, vind ik alles best. En nee, dat doe ik ook niet, want Islam vormt mijn levenscode en Allah heeft het beste voor mij en zijn 'volgelingen' gezet in deze religie. Ik ga ervan uit dat de Schepper de realiteit kent waaronder Zijn Schepping fungeert. En dus ligt het begrip van mijn gehele realiteit bij mijn Schepper. (lijkt mij logisch)
Eigenlijk is dit een leuke discussie. Prettig dat jij jouw standpunten transparant houd.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.