Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

de islam betreden

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote shara Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: de islam betreden
    Geplaatst op: 16 mei 2005 om 14:04
machallah ik zie alhamdoulilah zo veel mensen de islam betreden zwel surinamers als indoenesisch en columbias en nederlanders vooral als ik naar de moskee ga om een lezing bij te wonen dan zie ik zoveel mensen die de islam binentreden alhamdoelilah altijd als ik iemand die als moslim eruiiet en is moslim geworden krijg ik zo een naar gevoel in mezelf maar dat mij imaan alhamdoulilah zo omhoog gaat dat ik denk wij hebben de islaam van hius gekregen en doen er niks mee maar als hun moslim worden dan houden ze echt aan de islam zo goed vast alhamdoulilah maar gelukig als ik dat zie zet dat mij aan denken dat is mijn verhaal wie wil ook zijn vehaal kwijt als hij iemand ziet die moslim word en hij is al moslim
Terug naar boven
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ouarda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 14:14

Assalaam oe 'alaykoem,

ik kan wel begrijpen wat je bedoeld zuster. Wij zijn als moslims opgegroeid in een meestal islamitische leefomgeving (dan bedoel ik onze familie om ons heen, de moskee van jonges af aan bezoeken etc), maar we doen niet echt veel...terwijl wij daar juist de tijd en mogelijkheid voor hebben (vergeleken met onze broeders en zusters in andere landen). En de anderen die later pas tot de islam treden, die doen het meestal meteen goed. Daar zouden we een hoop van moeten leren.

SoubhanaAllah, vorige week....tijdens de Islamitische conferentie te Den Haag...twee Nederlandse meisjes zijn toen moslim geworden. MashaAllah het is zoo mooi om te zien hoe iemand alhamdoelillah vroegtijdig het ware geloof binnen treedt. Nadat ze de shahada hadden uitgesproken barstte iedereen in tranen uit...zelfs de zusters die op dat moment de shahada hadden uitgesproken konden hun tranen niet bedwingen. Ik kreeg werkelijk kippenvel...prachtig om mee te maken

Mogen er inshaAllah meer volgen...voordat het telaat is.

Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote shara Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 14:30

assalam mohaleikom

 

ik weet wat je bedoelt als iemand moslim word vlak voor de zomer in moskeebadr werden bijna elke week subhaneleh iemand moslim en subhenelah de rahma dat ze krijgen van allah als ze de shada heben uitgesproken barsten ze van tranen heel mooi machallah en ik hoop er nog veel mee te maken

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 14:36
In eerste instantie geplaatst door shara

assalam mohaleikom

 

ik weet wat je bedoelt als iemand moslim word vlak voor de zomer in moskeebadr werden bijna elke week subhaneleh iemand moslim en subhenelah de rahma dat ze krijgen van allah als ze de shada heben uitgesproken barsten ze van tranen heel mooi machallah en ik hoop er nog veel mee te maken

Asalaam alaikoum zusters,

MachaAllah, ik was daar ook bij. Elke week alhamdoelilah was er wel een zuster die zich bekeerde en de shahada deed. Ik barste elke keer weer in tranen uit, ik vond het zo prachtig dat de zusters voor de islam kozen ondanks de problemen met hun ouders. Moge Allah hen bijstaan!

Wa salaam alaikoum.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote shara Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 14:37
amien
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 15:01
asalaamo3alaikom ja sob7analaah  echt waar ik ook bij lezing ging waren er alletijd  4 nederlandse vrouwen die  moslima's worden ik ook ik moet huilen als ik ze ziie huillen als ze de sahada doen maschalaah mooie gevoel is dat
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2005 om 17:26

Assalaam alaykoum,

Ik wil echt niemand voor het hoofd stoten en wil absoluut niemand tot ongelovige verklaren. Ik ben de laatste die dat zou doen, maar ik wil de broeders en zusters wel wijzen op de werkwijze van de AIVD. Hoe kun je je info krijgen....door jezelf voor te doen als moslim, nietwaar?

Hoewel ik weet dat velen onder ons niets te verbergen hebben....weet ik dat AIVD met 'spionnen' werkt: toet...toet.....ga eens aan het werk, in plaats van continu te surfen en dan maar zeggen 'ik ben aan het werk'....en dat allemaal op onze belastingcentjes!!

Ben je ervan bewust dat zowel teruggekeerde moslims (die van huis uit niet met de Islam zijn opgevoed) als veelal Marokkanen en Turken kunnen samenwerken met de AIVD.

Je kunt vandaag de dag op elk woordje wel gepakt worden....misschien dat je niet lang de bak indraait...maar je naam zal besmeurd worden!

Kijk uit...is het enige wat ik wil zeggen. Uiteindelijk vallen de moenafiqien wel door de mand.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 13:00

Imaan hebben jullie dan soms iets te verbergen voor de AIVD?

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 13:10

Hoi Cherub,

Het gaat om de woordspeling en wie het zegt. Als ik vandaag zeg: 'homofolie.....blabla', dan heb je de kippen aan het dansen. Zegt een niet-moslim het, dan is er niets aan de hand. Ook al heb ik niets te verbergen, ik moet altijd wel op mijn woorden letten. Gelukkig ben ik wel iemand die hier en daar op haar woorden let, omdat ik niemand wil beledigen.

Groetjes

P.S. De kunst van iets verbergen, is dat je het ook echt kunt verbergen...nietwaar??

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2005 om 13:08

Imaan zien jullie ook veel bekeerlingen die geen idee hebben wat de Islam precies inhoud? Ik zie tot mijn schrik vaak jonge meisjes die zich willen bekeren, Maar niet eens weten hoe ze dit moeten doen,terwijl de Islam toch wel de meest laagdrempelige godsdienst is om te betreden. Ik vraag me dan serieus af wat dit soort jonge vrouwen precies beweegt.

Als de kennis over de Islam zo laag is dat ze niet eens de Shahada weten uit te spreken.

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2005 om 16:22

Hoi Cherub,

Nee, je ziet juist meer Marokkanen en Turken die geen flauw benul weten wat Islam is. Zij zijn van huis uit 'moslim' en zijn 'moslim', omdat hun ouders moslim zijn, maar daar blijft het dan ook bij. Mensen die zich echt willen bekeren, hebben zich echt daadwerkelijk verdiept. De stap om moslim(a) te worden is groot, je moet dat niet onderschatten. Het is een proces waarin je heel erg met jezelf bezig bent. Er zijn jongens/meisjes, vrouwen/mannen die na hun zoektocht toch geen moslim(a) willen worden. Daar heb ik alle respect voor en er zijn meisjes/jongens, mannen/vrouwen die kiezen voor de Islam. Deze respecteer ik en accepteer ik als mijn broeders en zusters.

Men denkt dat het gemakkelijk gaat, maar de angst naar de buitenwereld (wat anderen van me zullen vinden), de angst om verstoten te worden door familie etc bezorgen jongens/meisjes en zelfs mannen en vrouwen slapeloze nachten.

Op mijn middelbare school was er een jongen in de 5e, die zich had bekeerd. Die dag werd hij het huis uit gegooid door zijn ouders. Het was triest om te zien, dat zijn ouders niet eens de moeite namen om op zijn diploma-uitreiking te komen.

Cherub, je beslist niet van de ene op andere dag 'ik word moslim'. Er gaat een heel proces aan vooraf en dan kom je op het punt dat je zegt: 'ik word moslim, maar ik durf het nog niet te vertellen' en vaak dan pas volgt er 'ik word moslim en vertel het aan iedereen, het enige wat telt is wat Allah de Verhevene van me vindt'.

Ik hoop je hiermee wat meer duidelijkheid te hebben verschaft.

Groetjes Imaan.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2005 om 17:43

Tja, ik kan niet zeggen dat ik hetzelfde zie, natuurlijk worden bekeerlingen aangesproken, en verstoten van hun families. Ik kan dat goed begrijpen.Maar deze meiden hebben vaak een Islamitisch vriendje waar ze vervolgens naar toe vluchten. Dus familie is voor hun geen factor meer.

Veel schrikbarender vind ik vervolgens dat ze gewoon weinig tot niets weten over het geloof waartoe ze willen betreden.

Het lijkt meer gebaseerd op vluchtige emotie en verliefdheid dan een bewuste keuze en overtuiging.Maar misschien zie jij iets anders.

Terug naar boven
amreeki Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote amreeki Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2005 om 17:52
Hallo,

Ik ben nieuw hier. Ik wil heel graag moslim worden, maar
ik heb een vraag die voor mij erg belangrijk is,
alvorens toe te treden. Ik wil het mijn ouders, familie
en vrienden graag vertellen op een rustig en goed
moment. Voor mij is het op dit moment erg lastig naar de
moskee te gaan, om bovenstaande, en nog andere redenen.
Nu kan ik nog even wachten, maar ik wil echt heel graag
toetreden.

Jullie begrijpen wel dat toetreden tot de islam niet
iets is wat je vandaag denkt en morgen doet. Ik wil het
goed doen, en alles zo strikt mogelijk.

Daarom deze vraag. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast heel erg bedankt!    
Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2005 om 17:58

In eerste instantie geplaatst door amreeki

Hallo,

Ik ben nieuw hier. Ik wil heel graag moslim worden, maar
ik heb een vraag die voor mij erg belangrijk is,
alvorens toe te treden. Ik wil het mijn ouders, familie
en vrienden graag vertellen op een rustig en goed
moment. Voor mij is het op dit moment erg lastig naar de
moskee te gaan, om bovenstaande, en nog andere redenen.
Nu kan ik nog even wachten, maar ik wil echt heel graag
toetreden.

En je denkt dat je ouders het zullen accepteren? Dat je het niet durft te vertellen zegt wel iets..ben je overtuigd van het geloof of twijfel je nog?


Jullie begrijpen wel dat toetreden tot de islam niet
iets is wat je vandaag denkt en morgen doet. Ik wil het
goed doen, en alles zo strikt mogelijk.

Daarom deze vraag. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast heel erg bedankt!    

Je kunt morgen Moslim worden, volgens mij is het zelfs zo dat als je niet in staat wordt gesteld om te bidden dat Allah vergevendgezind is. Maar eh..eigenlijk zou ik het aan je toekomstige broeders en zusters over moeten laten.

Terug naar boven
amreeki Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote amreeki Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2005 om 18:19
Ik ben overtuigd. Ik wil de stap zetten.

Wat betreft mijn ouders, ze zullen het zeker accepteren. Ik denk alleen dat het wel tijd nodig heeft.
Ik ben nooit gelovig geweest. Dus ze zullen het heel raar vinden. Ik wil hun op een rustige en goede manier overtuigen dat ik echt deze stap wil zetten. Mijn ouders zijn erg druk, en ik wil het niet vertellen als ze eventje snel tijd hebben. Ik heb daar tijd voor nodig.

Ohja misschien denken jullie ook, als je nooit gelovig bent geweest waarom opeens deze stap. Ik zal het proberen kort samen te vatten.

Ik ben 3 jaar geleden heel ziek geweest. Voor die tijd, deed ik waar ik zin in had. Ik dacht nooit na. Alles was voor mij heel vanzelfsprekend. Nu 3 jaar later ben ik goed opgeknapt. Het gaat nog niet allemaal perfect, maar ik voel me erg goed. En na alle ellende ben ik sterk gaan geloven dat god bestaat, en dat god me gesteunt ,geholpen en me de weg heeft gewezen, naar het goede.

De meeste mensen in mijn omgeving zijn katholiek, maar ik kan me niet vinden in het katholieke geloof. een hele tijd terug van ik toen begonnen te lezen over andere geloven. En de Islam trok me heel erg aan. Zo erg zelfs dat ik ben gaan lezen en gaan lezen. Nu na maanden wil ik de stap zetten.
Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2005 om 19:18

In eerste instantie geplaatst door amreeki

Ik ben overtuigd. Ik wil de stap zetten.

Wat betreft mijn ouders, ze zullen het zeker accepteren. Ik denk alleen dat het wel tijd nodig heeft.
Ik ben nooit gelovig geweest. Dus ze zullen het heel raar vinden. Ik wil hun op een rustige en goede manier overtuigen dat ik echt deze stap wil zetten. Mijn ouders zijn erg druk, en ik wil het niet vertellen als ze eventje snel tijd hebben. Ik heb daar tijd voor nodig.

Ohja misschien denken jullie ook, als je nooit gelovig bent geweest waarom opeens deze stap. Ik zal het proberen kort samen te vatten.

Ik ben 3 jaar geleden heel ziek geweest. Voor die tijd, deed ik waar ik zin in had. Ik dacht nooit na. Alles was voor mij heel vanzelfsprekend. Nu 3 jaar later ben ik goed opgeknapt. Het gaat nog niet allemaal perfect, maar ik voel me erg goed. En na alle ellende ben ik sterk gaan geloven dat god bestaat, en dat god me gesteunt ,geholpen en me de weg heeft gewezen, naar het goede.

De meeste mensen in mijn omgeving zijn katholiek, maar ik kan me niet vinden in het katholieke geloof. een hele tijd terug van ik toen begonnen te lezen over andere geloven. En de Islam trok me heel erg aan. Zo erg zelfs dat ik ben gaan lezen en gaan lezen. Nu na maanden wil ik de stap zetten.

Respect, maar ik doe ook al 3 jaar niets dan lezen en lezen, en ik moet zeggen..ik word eerder ongeloviger dan geloviger.Ik snap wel de behoefte naar een rechtvaardige God.Die zoek ik ook, geloof me, ik hoop dat die bestaat.Ik heb hem echter nog niet gevonden.Maar ik hoop voor jouw dat alles goed zal gaan met je ouders en familie.Mensen moeten leren dat er niets valt te winnen door mensen te verstoten. Je moet ze juist omringen door liefde en begrip. Alleen op die manier kun je mensen bewegen tot het nemen van een ander pad.

Dat is mijn overtuiging. Al kan ik je ouders begrijpen als ze niet positief reageren op jouw keuze.

Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2005 om 19:25

De Islam is geen geloof dat echt past in een westerse samenleving, waar iedereen verwacht wordt te werken en er vollop vrijheid HEERST.Er is weinig tijd of acceptatie voor spiritualiteit.

Je maakt jezelf dus practisch onmogenlijk, maar aan de andere kant, ben je denk ik oud en wijs genoeg om zo'n keuze te nemen en er voor te staan.De profeet was tevreden met een mat op de grond en trekte zich niets tot weinig aan van materialisme. Ik hoop dat jij dit dan ook niet doet.

Het grootste deel van de islamitische wereld leeft in absolute armoede.

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2005 om 12:49
In eerste instantie geplaatst door Cherub

De Islam is geen geloof dat echt past in een westerse samenleving, waar iedereen verwacht wordt te werken en er vollop vrijheid HEERST.Er is weinig tijd of acceptatie voor spiritualiteit.

Je maakt jezelf dus practisch onmogenlijk, maar aan de andere kant, ben je denk ik oud en wijs genoeg om zo'n keuze te nemen en er voor te staan.De profeet was tevreden met een mat op de grond en trekte zich niets tot weinig aan van materialisme. Ik hoop dat jij dit dan ook niet doet.

Het grootste deel van de islamitische wereld leeft in absolute armoede.

De Islaam is voor alle tijden dus wat jij zegt is jouw eigen mening en die is zeker niet gebasseerd op de werkelijkheid.Als de Islaam daadwerkelijk is zoals jij beschrijft verklaar dan eens waarom zoveeeeeeel mensen zich steeds blijven bekeren tot dit geloof? Soeb7anallah wordt soms zo moe van bepaalde reacties hier op het forum waarin de islaam in een negatief daglicht wordt gesteld.

Moge Allah ons vergeven en leiden

Gr. en salaams voor mijn broeders en zusters

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2005 om 13:18
In eerste instantie geplaatst door Cherub

De Islam is geen geloof dat echt past in een westerse samenleving, waar iedereen verwacht wordt te werken en er vollop vrijheid HEERST.Er is weinig tijd of acceptatie voor spiritualiteit.

Je maakt jezelf dus practisch onmogenlijk, maar aan de andere kant, ben je denk ik oud en wijs genoeg om zo'n keuze te nemen en er voor te staan.De profeet was tevreden met een mat op de grond en trekte zich niets tot weinig aan van materialisme. Ik hoop dat jij dit dan ook niet doet.

Het grootste deel van de islamitische wereld leeft in absolute armoede.

Ik ben een nederlander die zich ongeveer zes jaar geleden tot de islam heeft bekeerd. Dat is voor mij altijd een persoonlijke aangelegenheid geweest, en ik heb nog nooit problemen ondervonden bij mijn familie en vrienden voor wat betreft die stap. De enige problemen die ik ondervonden heb waren vooroordelen van zowel niet-moslimkant als van moslimkant over en weer, en zelfs die problemen zijn nooit onoverkomelijk gebleken omdat ze negen van de tien keer op culturele zaken gebaseerd bleken, en niet op religieuze.

Ik leef niet in absolute armoede en ik zie werkelijk geen enkel aspect in de islam dat mij of mijn medemoslims in die richting zou sturen. De problemen waar een groot deel van de moslimwereld mee te kampen heeft komen niet voort uit de islam, maar uit de achtergestelde economische en maatschappelijke positie van veel van de moslimlanden welke derde-wereldlanden zijn. De oorzaken daarvoor liggen voornamelijk bij een geschiedenis van eeuwenlange uitbuiting door koloniserende westerse landen, gangsterachtige buitenlandse politiek van westerse landen (vandaag de dag met name de VS), de WTO en de daaruit voortvloeiende corruptie van politici in veel moslimlanden.

Het ironische is dat zowel "het westen" als de religieuze extremisten (daarmee bedoel ik de bommenleggers en hals afsnijders e.d.) de oorzaak van de slechte economische positie van de moslimlanden tov het westen bij de islam leggen. Het westen zegt dat de islam de schuld is van deze "achterlijkheid", en de religieuze extremisten zeggen dat de moslims de schuld ervan zijn, omdat ze geen goede moslims zouden zijn. Naar mijn mening hebben ze het allebei bij het verkeerde eind.

Islam sluit geen welvaart uit, islam sluit geen democratie uit, islam sluit geen open en vooruitstrevende samenleving uit. En islam sluit al helemaal de ontwikkeling van het individu niet uit, nog op spiritueel vlak als op wereldlijk vlak.

Ik denk dat je de meeste jonge en ambitieuze (en religieuze) moslims hier in Nederland daarvoor als voorbeeld kunt nemen.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
doomsday* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 23
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote doomsday* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2005 om 13:38

In eerste instantie geplaatst door amreeki

Ik ben overtuigd. Ik wil de stap zetten.

Wat betreft mijn ouders, ze zullen het zeker accepteren. Ik denk alleen dat het wel tijd nodig heeft.
Ik ben nooit gelovig geweest. Dus ze zullen het heel raar vinden. Ik wil hun op een rustige en goede manier overtuigen dat ik echt deze stap wil zetten. Mijn ouders zijn erg druk, en ik wil het niet vertellen als ze eventje snel tijd hebben. Ik heb daar tijd voor nodig.

Ohja misschien denken jullie ook, als je nooit gelovig bent geweest waarom opeens deze stap. Ik zal het proberen kort samen te vatten.

Ik ben 3 jaar geleden heel ziek geweest. Voor die tijd, deed ik waar ik zin in had. Ik dacht nooit na. Alles was voor mij heel vanzelfsprekend. Nu 3 jaar later ben ik goed opgeknapt. Het gaat nog niet allemaal perfect, maar ik voel me erg goed. En na alle ellende ben ik sterk gaan geloven dat god bestaat, en dat god me gesteunt ,geholpen en me de weg heeft gewezen, naar het goede.

De meeste mensen in mijn omgeving zijn katholiek, maar ik kan me niet vinden in het katholieke geloof. een hele tijd terug van ik toen begonnen te lezen over andere geloven. En de Islam trok me heel erg aan. Zo erg zelfs dat ik ben gaan lezen en gaan lezen. Nu na maanden wil ik de stap zetten.

Ik ben zelf van huis uit moslim omdat mijn ouders dit zijn. Later wilde ik er ook bij horen,uitgaan enzo, en geloofde niet meer in God. Moge God vergevig zijn voor de daden die ik daarna heb begaan. Maar ben gelukkig gered uit de wereld die me naar de hel zou brengen. Mijn vrienden op school, en daar buiten begrepen er niets van, waarom moslima worden? Geloven in God slaat nergens op zeiden ze tegen me. Ik kon bijna dagelijks debatten over het feit, dat God wel bestaat. Eindeloos leek het, niemand kon begrijpen waarom ik die keuze heb gemaakt. Sommigen vroegen zich zelfs af of ik werd gedwongen om moslima te worden.

Achteraf gezien waren alle mensen in mijn omgeving die het �cht raar vonden  alleen niet-moslims, en die waren de meerderheid op mijn school. Ik zat in de klas met maar ��n andere moslima. Je zult zien dat sommigen het gek zullen vinden, maar ze kunnen niets anders dan het te accepteren.  

Ik ben trouwens heel blij dat jij bent gaan zoeken naar de waarheid en die hebt gevonden, anderen nemen de moeite niet, gefeliciteerd!

Laat je niet misleiden door de sjaitan, want hij gaat al naar el djahannam, en neemt jou graag mee.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2005 om 15:47
Cherub schreef:
Respect, maar ik doe ook al 3 jaar niets dan lezen en lezen, en ik moet
zeggen..ik word eerder ongeloviger dan geloviger.Ik snap wel de behoefte
naar een rechtvaardige God.Die zoek ik ook, geloof me, ik hoop dat die
bestaat.Ik heb hem echter nog niet gevonden.Maar ik hoop voor jouw dat
alles goed zal gaan met je ouders en familie.Mensen moeten leren dat er
niets valt te winnen door mensen te verstoten. Je moet ze juist omringen
door liefde en begrip. Alleen op die manier kun je mensen bewegen tot
het nemen van een ander pad.

Beste Cherub,
Jezus heeft laten zien dat God niet alleen rechtrvaardig is maar ook
liefdevol en vergevend. God wil niet dat er iemand verloren gaat. Daarom
heeft Jezus de straf die jij en ik verdiend hadden op zich genomen, zodat
de claim van de duisternis verbroken is. GOD IS LIEFDE!
Vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2005 om 15:54

Hoi Cherub,

Met elkaar in discussie gaan over iets waarvan we toch al van elkaar weten hoe we erover denken, is naar mijn weten tijdverspilling. Vind je ook niet?

Mvg. Imaan

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2005 om 16:30
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Hoi Cherub,

Met elkaar in discussie gaan over iets waarvan we toch al van elkaar weten hoe we erover denken, is naar mijn weten tijdverspilling. Vind je ook niet?

Mvg. Imaan

 

Goh, net of je het niet kan hebben dat iemand met een ander standpunt dan jij een reactie plaatst!

Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2005 om 06:35

Salaam aleikoum,

Ik las op dit forum iets wat mij heel erg verbaasde. Ik ben zelf een Nederlandse en ongelovig opgevoed. Ik heb het afgelopen jaar veel gelezen over de islaam en voel mij er erg bij thuis. Ik heb veel moslima's leren kennen en ook bekeerde moslima's. Over de bekeerde moslima's die ik ken kan ik alleen maar zeggen dat ze bewust hebben gekozen voor de islaam en hun leven hier ook helemaal aanwijden, ze weten veel over het geloof en blijven zich hierin verdiepen.

Marleen

 

Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2005 om 11:11
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

In eerste instantie geplaatst door Cherub

De Islam is geen geloof dat echt past in een westerse samenleving, waar iedereen verwacht wordt te werken en er vollop vrijheid HEERST.Er is weinig tijd of acceptatie voor spiritualiteit.

Je maakt jezelf dus practisch onmogenlijk, maar aan de andere kant, ben je denk ik oud en wijs genoeg om zo'n keuze te nemen en er voor te staan.De profeet was tevreden met een mat op de grond en trekte zich niets tot weinig aan van materialisme. Ik hoop dat jij dit dan ook niet doet.

Het grootste deel van de islamitische wereld leeft in absolute armoede.

De Islaam is voor alle tijden dus wat jij zegt is jouw eigen mening en die is zeker niet gebasseerd op de werkelijkheid.Als de Islaam daadwerkelijk is zoals jij beschrijft verklaar dan eens waarom zoveeeeeeel mensen zich steeds blijven bekeren tot dit geloof? Soeb7anallah wordt soms zo moe van bepaalde reacties hier op het forum waarin de islaam in een negatief daglicht wordt gesteld.

Moge Allah ons vergeven en leiden

Gr. en salaams voor mijn broeders en zusters

Als ik kijk naar de bronnen van de Islam en hoe deze zich in de geschiedenis hebben gemanifesteerd vanaf de eerste Kalifaten tot nu, dan zie ik geen reden om van standpunt te veranderen. In haar kern is de Islam verrot.En daarom zal het ook nooit slagen in deze wereld.Ik weet niets over de volgende, maar in deze wereld niet.De mens is vrij geboren en onrecht wordt nou eenmaal niet getolereerd.Het is een beetje alsof je zegt dat nationaal socialisme voor alle tijden is, of communisme.

Jullie idee van rechtvaardigheid is er een die niet-Moslims niet met jullie delen, of zullen accepteren. Dit is een feit waar je bewust voor kan verstoppen,maar het is gewoon zo.De Islam laat wat dat betreft weinig ruimte,en is totalitair in haar kijk op de niet-Moslim.Een beetje als het apartheids regime in Zuid Afrika.

Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2005 om 11:35

En voordat ik totaal wordt afgebrand als zijnde Islam-hater, ik zie ook heel veel goede dingen in de Islam, bescheidenheid,opkomen voor de minderbedeelde in de samenleving,goed zijn voor je familie,niet stelen,niet liegen,je geliefde niet bedriegen,goed zijn voor je ouders en je familie,letten op je gezondheid. En nog meer dingen die allersinds goed zijn in mijn ogen. Echter ik kijk niet slechts naar 1 deel van de Islam maar ik kijk naar het geheel.Een onzichtbare God is voor mij geen excuus,onrecht=onrecht of dat nou van een God afkomstig is of van een tiran.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2005 om 11:38
Salaam Aleikum,

Het is duidelijk beste Cherub welke "boeken" jij gelezen hebt. Ik vraag me sterk af wie jou dit allemaal geindoctrineerd heeft. Bekende anti islamitische teksten, waarvan ik al sterk vermoedde dat jij anti islamitisch bent. En dat is tegelijkertijd erg en bijzonder zielig. Je bent niet antisemiet, maar een anti islamiet. Ik probeer even de vergelijking voor je te trekken zodat je weet tot welke categorie je jezelf kunt rekenen. Het feit al dat jij zegt dat de Islam tot in haar kern verrot is, betekent voor mij dat jij hier eigenlijk niets te zoeken hebt. Behalve dan dat het overduidelijk is dat je hier bent om te provoceren en je gal te spuien over je eigen onzekerheden en negatieve ervaringen.
Ik hoop voor je dat jij ooit met de waarheid in contact zult raken, ook zul je beweren dat dit nooit gebeurd. Lees eens materiaal dat niet van anti islamitische schrijvers afkomstig is, misschien krijg je zo een realistische beeld van de islam te zien.

Ik haat of veracht jou niet vanwege je anti islamitische denkwijze, ik heb alleen medelijden met je. Dit moet je niet negatief opvatten, maar als iemand zo verwikkeld is in zijn eigen haat dan sta je dichter bij het Kwade dan het Goede. Om het maar in neutrale termen uit te drukken.

Inshallah zul je ooit de ware Islam ervaren en zien, en zul je mij en mijn broeders en zuster niet meer als minder zien of zelfs haten omdat wij de Islam belijden.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2005 om 11:41
Salaam Aleikum,

Je ziet al in dat je overkomt als moslimhater, subhanallah. Nu nog de volgende stap inshallah.

Ontkennen dat je anti islamitisch bent is tegenwoordig een trend onder moslimhaters om hun denkwijze acceptabel te maken. Jammer dat je dit ook probeerd, maar je mening is duidelijk. Ik ben ieder geval blij dat je nog enigzins positieve dingen weet op te noemen. Een mooie fase om je haatgevoelens achter je te laten, maar dit zal vrees ik nog wel een tijdje duren.

Ik blijf hopen voor je.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2005 om 11:46

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Cherub schreef:
Respect, maar ik doe ook al 3 jaar niets dan lezen en lezen, en ik moet
zeggen..ik word eerder ongeloviger dan geloviger.Ik snap wel de behoefte
naar een rechtvaardige God.Die zoek ik ook, geloof me, ik hoop dat die
bestaat.Ik heb hem echter nog niet gevonden.Maar ik hoop voor jouw dat
alles goed zal gaan met je ouders en familie.Mensen moeten leren dat er
niets valt te winnen door mensen te verstoten. Je moet ze juist omringen
door liefde en begrip. Alleen op die manier kun je mensen bewegen tot
het nemen van een ander pad.

Beste Cherub,
Jezus heeft laten zien dat God niet alleen rechtrvaardig is maar ook
liefdevol en vergevend. God wil niet dat er iemand verloren gaat. Daarom
heeft Jezus de straf die jij en ik verdiend hadden op zich genomen, zodat
de claim van de duisternis verbroken is. GOD IS LIEFDE!
Vrede!

Welke God kent zonde toe aan mensen die geen zonde hebben begaan? De erfzonde is een concept dat mij ernstig tegen de borst stuit en ik begrijp het ook niet. Waarom zou iemand vergeven moeten worden die geen zonde kent? Een baby die sterft.

Maar aangezien dit een Islam site is, zal ik me daar toe beperken.

Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2005 om 11:52

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Je ziet al in dat je overkomt als moslimhater, subhanallah. Nu nog de volgende stap inshallah.

Ontkennen dat je anti islamitisch bent is tegenwoordig een trend onder moslimhaters om hun denkwijze acceptabel te maken. Jammer dat je dit ook probeerd, maar je mening is duidelijk. Ik ben ieder geval blij dat je nog enigzins positieve dingen weet op te noemen. Een mooie fase om je haatgevoelens achter je te laten, maar dit zal vrees ik nog wel een tijdje duren.

Ik blijf hopen voor je.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Moslims zijn snel op hun tenen getrapt, ik haat Moslims niet , het zijn ook maar mensen.Maar de Islam bekijk ik kritisch en ik neem niets zo maar aan.En al helemaal niet omdat ik graag zou willen dat er ergens na dit leven een plekje is waar ik kan genieten van rivieren van wijn en alle andere mooie dingen die beloofd worden.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.