Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Bied jullie excuus aan, CherubCriticus

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Bied jullie excuus aan, CherubCriticus
    Geplaatst op: 26 mei 2005 om 16:55
In eerste instantie geplaatst door malikah

 

verder heb ik gewoon in mijn eigen woorden omschreven hoe deze mensen in elkaar zitten,

dat daar nou wat minder vrolijke woorden bij zaten,

ik vond ze anders nog aardig netjes.

beter dan het vloeken van jullie kafirs.

t Is maar wat je netjes noemt he, k vraag me of dit ook het netjes is dat je tegen je ouders of man gebruikt...

Volgens mij hebben ik en anderen je ook al ooit op je taalgebruik aangesproken...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2005 om 16:56

wajooooow hoevaak moet ik het nog zeggen

dit valt niet onder schelden, dit valt onder een feitelijke benoeming.

schelden doe ik zowiezo niet.

dit is zoals ik al zei mijn mening in nette woorden.

 

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2005 om 16:57
We zitten er maar mooi mee met al dat fascisme in de wereld.....
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2005 om 16:58
Ik zou wel graag hebben dat we het over 'die' posts hebben op een manier dat we kunnen voorkomen dat zoiets weer opnieuw gebeurt.  Uiteindelijk kan k me niet van de indruk ontdoen dat langst beide kanten emoties hebben meegespeeld, en het geheel daarom een ordinaire scheldpartij is geworden.  Laten we dat in de toekomst aub voorkomen!
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2005 om 16:58

t Is maar wat je netjes noemt he, k vraag me of dit ook het netjes is dat je tegen je ouders of man gebruikt...

moslims vallen  nou een maal niet onder aardvarkens,

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2005 om 16:59
In eerste instantie geplaatst door malikah

wajooooow hoevaak moet ik het nog zeggen

dit valt niet onder schelden, dit valt onder een feitelijke benoeming.

schelden doe ik zowiezo niet.

dit is zoals ik al zei mijn mening in nette woorden.

Ja, k heb al gemerkt dat jij niet scheldt... *Ahum* Ik hoef toch niets nogmaals je geheugen op te frissen, hoop ik?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2005 om 17:00
In eerste instantie geplaatst door malikah

t Is maar wat je netjes noemt he, k vraag me of dit ook het netjes is dat je tegen je ouders of man gebruikt...

moslims vallen  nou een maal niet onder aardvarkens,

Ga je nu ook nog een beetje brabbelen zoals Hitler over zijn Ubermenschen?  Open toch je ogen! Slechte mensen heb je overal, dus zowel bij moslims als bij joden!

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2005 om 17:00

sorry hoor volgends mij heb je nog een hoop te doen vanavond wil je iedereen op zn taal gebruik gaan aanspreken, whahah veel succes nog he!

als je klaar bent met dit forum verwijs ik je door naar marokko.nl mischien heb je daar ook nog wat mensen aan te spreken...

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2005 om 17:01
In eerste instantie geplaatst door malikah

wajooooow hoevaak moet ik het nog zeggen

dit valt niet onder schelden, dit valt onder een feitelijke benoeming.

schelden doe ik zowiezo niet.

dit is zoals ik al zei mijn mening in nette woorden.

 

 

Op de manier zoals je het zegt bestempel je er te veel mensen mee (Ook de niet fascistische bevolking van Israel of Joden) en heeft het dus een fascistische lading...
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2005 om 17:03

 ik wou je er verder op wijzen dat ik me kapot verveel en je alleen maar een beetje voor tijdverdrijf zit te stangen,

groetjes

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2005 om 17:03
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Vind je?

Ja, omdat je daarmee de te kritiseren uitspraak alleen aanpast naar een uitspraak die je minder/niet kritiekwaardig had gevonden. Ik vind dat je dan beter helemaal achterwege had kunnen laten de uitspraak te bekritiseren wanneer dat je moeilijk viel.

Ik vind overigens dat mensen ten allen tijde als individu beoordeeld moeten worden in hoe men met ze omgaat -als een oordeel nodig is 'at all'.

Ma3a s-sal�ma!

Het was ook een kritiek, alleen op een indirecte en slimme manier, en het gaat erom dat ie begrepen is, de essentie ervan is duidelijk: 'niet generaliseren'.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2005 om 17:05
In eerste instantie geplaatst door malikah

sorry hoor volgends mij heb je nog een hoop te doen vanavond wil je iedereen op zn taal gebruik gaan aanspreken, whahah veel succes nog he!

als je klaar bent met dit forum verwijs ik je door naar marokko.nl mischien heb je daar ook nog wat mensen aan te spreken...

Ik zit toevallig als lid op dit forum, en wil dit forum mee een beetje netjes houden, ik spreek dus JOU erop aan.  Dat heeft er ook wel mee te maken dat ik eens het onderwerp was van je 'netjes taalgebruik', ik ben er nu een beetje extra op gefocusd, zeg maar. 

Hoe moeilijk is het eigenlijk voor je om niet te vervallen tot ordinaire scheldpartijen? Theo van Gogh kon nog wat van je leren, vermoed ik...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2005 om 17:05
In eerste instantie geplaatst door malikah

t Is maar wat je netjes noemt he, k vraag me of dit ook het netjes is dat je tegen je ouders of man gebruikt...

moslims vallen  nou een maal niet onder aardvarkens,

 

Bedoel u?
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2005 om 17:09
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Vind je?

Ja, omdat je daarmee de te kritiseren uitspraak alleen aanpast naar een uitspraak die je minder/niet kritiekwaardig had gevonden. Ik vind dat je dan beter helemaal achterwege had kunnen laten de uitspraak te bekritiseren wanneer dat je moeilijk viel.

Ik vind overigens dat mensen ten allen tijde als individu beoordeeld moeten worden in hoe men met ze omgaat -als een oordeel nodig is 'at all'.

Ma3a s-sal�ma!

Het was ook een kritiek, alleen op een indirecte en slimme manier, en het gaat erom dat ie begrepen is, de essentie ervan is duidelijk: 'niet generaliseren'.

Ik hoop dat de essentie is aangekomen! Ook niet alle Isra�li�rs en zionisten zijn hetzelfde.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2005 om 17:10
Salaam Aleikum,

Nu moet ik toch even mijn zuster bijspringen. Ze heeft namelijk volgens mij al haar excuses hiervoor aangeboden.

Verder heb ik de tekst nogmaal kritisch bekeken zoals er verzocht werd en vond ik de term vieze aardvarkens niet helemaal 100%, en verder
"smerige vieze gluiperige mensen" vond ik ook niet echt gepast. Waarom? Omdat je hier haat uit kunt opmaken. De haat van Malikah is vooral gericht op de daden van de zionisten en hun gedachtengoed. Taalgebruik zoals "slechte mensen" was beter op zijn plaats geweest. Maar ik weet zeker dat jullie ook wel begrijpen dat je uit emotie deze mensen zo gaat benoemen.

Salaam Aleikum,

MalcolM X
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2005 om 17:15
Salaam Aleikum,

Ik vind de vergelijking met theo van gogh nogal wat ver gaan. Wat die man allemaal uitkraamde was van een dermate laag niveau die je niet met haar uitspraken zou kunnen vergelijken. Daarvoor heeft ie teveel gezegd en te erge dingen verkondigd.
Ik daarmee dus zeggen dat je niet moet uitschieten in je kritiek. Het begint een beetje op Malikah bashing te lijken. Kijk eens naar de heren die niet hun excuses hebben aangeboden of dit in ieder geval nog niet gedaan hebben. En ik twijfel er sterk aan of dit ook nog zal gebeuren.

Salaam Aleikum,

MAlcolm X
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2005 om 17:15

Ja, ik snap dat er veel emotie mee gemoeid was, maar het feit dat zowel die scheldwoorden als de generalisering erin zaten, verklaart wel waarom Cherub en Criticus het als fascistisch beschouwden, hoewel hun antwoord dus ook onder die noemer valt.
Voor zover ik weet, heeft Malikah zich enkel ge�xcuseerd voor het gebruik van het woord joden ipv zionisten en israeli's.  Dat vind k nu eerlijk gezegd geen vooruitgang.

Ik denk gewoon dat het hier leuker is voor iedereen, als we gewoon de scheldwoorden achterwege laten.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2005 om 17:19

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Ik vind de vergelijking met theo van gogh nogal wat ver gaan. Wat die man allemaal uitkraamde was van een dermate laag niveau die je niet met haar uitspraken zou kunnen vergelijken. Daarvoor heeft ie teveel gezegd en te erge dingen verkondigd.
Ik daarmee dus zeggen dat je niet moet uitschieten in je kritiek. Het begint een beetje op Malikah bashing te lijken. Kijk eens naar de heren die niet hun excuses hebben aangeboden of dit in ieder geval nog niet gedaan hebben. En ik twijfel er sterk aan of dit ook nog zal gebeuren.

Salaam Aleikum,

MAlcolm X

Ik vermoed eigenlijk dat ze geblokkeerd zijn, lijkt me logisch na die uitspraken.  Wat de vgl TvG betreft, misschien was het woordgebruik gelijkaardig, maar TvG deed het nog op (een naar zijn mening) grappige manier, bij Malikah lijkt het me als opgekropte woede naar buiten te schieten.
Maar ik geef toe dat ik oa ook zo zwaar reageer omdat ik haar al een keer eerder op ordinair en scheldend taalgebruik heb aangesproken.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2005 om 17:21
Chat iemand?
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2005 om 17:22
Salaam Aleikum,

Maar je vindt Cherub en Criticus zelf geen fascisten of tenminste fascistische uitspraken doen?

ALs je constant moslims hier als mensen zonder enige waardigheid blijft bestempelen die zo dom zijn dat ze voor de Islam hebben gekozen. En als je de Islam als fascistisch bestempeld en dan maar blijft ontkennen dat je niets tegen de islam hebt. Ben je dan niet een beetje een moslimhater????

Zoals ik al eerder zei, is dit een trend aan het worden. Ook bij Wilders zie je dit goed. Eerst zegt ie moslims zijn gevaarlijk en moslims zijn achterlijk en vervolgens gelijk erbij ontkennen dat ie anti islamitisch is of dat ie een moslimhater is. Net alsof ik iemand vermoord heb en direct terwijl ik de mes nog in handen heb beweer dat ik geen moordenaar ben.

En dat niet moslims daar in trappen, dat is dus iets wat ik niet snap. Misschien zouden jullie de niet moslims die dergelijke uitspraken doen eens aanspreken op hun gedrag. Aangezien ze van ons moslims niets aantrekken en hier alleen maar komen om hun haat te verkondigen.

Salaam Aleikum,

MalcolM X
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2005 om 17:24
Als je het tegen mij hebt, zeg ik al niet de hele tijd dat "hun" uitspraken ook fascistisch van aard zijn, en in feite nog een trapje verder dan die van Malikah (doordat ze het over geweld hebben).
Verder heb k nergens en nooit islam als fascistisch bestempeld, dus schuif me zoiets niet in de schoenen...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2005 om 17:36
In de eerste plaats heb ik niemand bedreigd met de dood.
Neen ik heb gereageerd op een bijzondere laag bijdegrondse post doe bol stond van ongefundeerde jodenhaat.
Ik heb heb gezegd dat mensen die die post ondersteunen de dood verdienen net zoals de mensen die dit soort van propaganda in de tweede wereldoorlog verspreidden de doodstraf kregen.
Ik bedoel hiermee het facisme.
Ik heb me bewust Niet gericht tegen de plaatser van die post omdat dit ook een emotionele post zijn kon.
Nietemin vind ik het anders voor mensen die zo een post ondersteunen..

Met de term de dood versienen bedoel ik wat ik zeg.
Dat betekent niet een oproep tot doden.
In Nederland kennen we geen doodstraf meer.
Maar dat betekent niet dat dit soort van tuig dit niet zou verdienen.
Dit soort van mensen zijn nog maar enkele jaren geleden verantwoordelijk voor miljoenen doden.
Daarom zei ik Nooit meer facisme.
En ja ik heb het aan mijn Oma beloofd dat ik dit nooit meer zal laten gebeuren.
Ik kan natuurlijk hier niks doen , maar ik zal Nooit zwijgen.
En ik hoop dat jullie dat ook niet doen want sommige uitspraken van Moslims zijn ronduit schunnig.
Voor de mensen en het beheer van deze site die denken dat ik overdrijf heb ik het volgende voorstel.
Laten we de oorspronkelijke post weer openbaar maken en naar de rechter gaan.
Laat de rechter hierin beslissen. als je dit teminste durft.
En Jij Abou Jabir ben Jij ook bereidt om in deze voor een Nederlandse rechtbank je mening te geven?
Of durf jij me aleen maaar vanuit een verborgen hoekje me schijnheilig te noemen?
waarom?
Omdat ik die ******** in Iran die jij jouw broeder noemt een moordenaar vindt?
Geef eens voorbeelden van mijn zogenaamde schijnheiligheid?
Criticus


Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2005 om 18:18

Malcom fascime wordt en zal hier nooit getollereerd worden en het maakt geen fluit uit,uit welke hoek het komt.....Hiermee bedoel ik dan wel met nationaale achtergrond......dan wel met religieuze.

En zoals jij het nationaal fascisme graag bestrijd zo zal je het ook met religieuze moeten doen.

In 2 vandaag op TV vandaag,wordt LETTERLIJK gezegd dat homo jongeren of leraren op randstad scholen beter hun mond kunnen houden over hun homo zijn... SCHANDE!!!!!!!!!

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 mei 2005 om 04:04

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Maar je vindt Cherub en Criticus zelf geen fascisten of tenminste fascistische uitspraken doen?

ALs je constant moslims hier als mensen zonder enige waardigheid blijft bestempelen die zo dom zijn dat ze voor de Islam hebben gekozen. En als je de Islam als fascistisch bestempeld en dan maar blijft ontkennen dat je niets tegen de islam hebt. Ben je dan niet een beetje een moslimhater????

Zoals ik al eerder zei, is dit een trend aan het worden. Ook bij Wilders zie je dit goed. Eerst zegt ie moslims zijn gevaarlijk en moslims zijn achterlijk en vervolgens gelijk erbij ontkennen dat ie anti islamitisch is of dat ie een moslimhater is. Net alsof ik iemand vermoord heb en direct terwijl ik de mes nog in handen heb beweer dat ik geen moordenaar ben.

En dat niet moslims daar in trappen, dat is dus iets wat ik niet snap. Misschien zouden jullie de niet moslims die dergelijke uitspraken doen eens aanspreken op hun gedrag. Aangezien ze van ons moslims niets aantrekken en hier alleen maar komen om hun haat te verkondigen.

Salaam Aleikum,

MalcolM X
De Islam is niet Facsistisch,wel de Islamieten die waarde hechten aan de dwaalversen die duidelijk fascistische trekjes hebben.Maar ja.....De Koran zegt hierover zelf al dat deze mensen blind zijn voor Allah.Zij kunnen de dwaalversen niet herkennen en dus Allah niet onderscheiden,door de juiste versen in hun hart te accepteren.  (Je kan niet vanuit je geloof zeggen......"Een Islamiet moet naaste liefde hebben voor een Christ" en tegelijk zeggen,dat ze eigenlijk in een leugen geloven,of ze betitelen als aardvarkens.)

Het eerste is de wil van Allah en het tweede.....Tsjaaaaa.....

Want wat heb ik dan aan je liefde,als je me maar voor half geloofwaardig bekijkt en me dus niet serieus neemt?

Een ander stukje wat hier de revu' heeft gepaseerd was deze....

Koran>>>> "Men mag geen kwaad spreken over een broeder,ook al is het de waarheid."

Vervolgens plakt men aan deze zuivere leefregel,die om vergeving vraagt voor mensen die bv....verkeerde handelingen hebben vericht.Een appart stukje intepretatie die kant nog wal raakt....."Maar als het om niet broeders gaat,dan mag het wel...." Yeah right..  Dat stond er dus niet.....En men crieerd dus vervolgens een eigen dwaalvers.

Hoe kan je nu over naaste liefde spreken,als je een niet-Islamiet anders behandeld dan dat je naar je eigen broeders en zusters doet?

En omgekeerd geldt dit dus ook voor Christenen naar Islamieten toe...De mensen in bijde geloven die zo denken en handelen hebben niets van hun geloof begrepen.Het uitnodigen tot je geloof mag nooit een rechtmatiging zijn voor het neerkijkend denken en handelen naar je medemens.

 

 

 

Terug naar boven
3afiefa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3afiefa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 mei 2005 om 11:01

Ga toch spelenman, wat taalgebruik? Theo zei wel zogenaamd vrijheidvan meningsuiting, die holocaust bestaat niet, ga ff spelen man

 

 

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 mei 2005 om 11:41

Hoe, de holocaust bestaat niet??? Wat n onzin zeg

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 mei 2005 om 11:43
In eerste instantie geplaatst door 3afiefa

Ga toch spelenman, wat taalgebruik? Theo zei wel zogenaamd vrijheidvan meningsuiting, die holocaust bestaat niet, ga ff spelen man

 

 

 

Dat zeggen de huidige nazi's ook.....Doen ze vast omdat ze niet genoeg aanhang kunnen krijgen.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 mei 2005 om 12:32

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Assalamoe3leikoem wara7matu Allah wa Barakatuh en Hallo,

Goed initiatief van je aghie Malcom dat je het opneemt voor oegtie Malikah maschallah maar zoals altijd krijg je dan weer een hele vette discussie onderling Zucht... Triest om sommige reacties te lezen Je kunt zeggen en vinden wat je wil zolang je het goed inpakt met de juiste woorden tenminste dat is mijn mening. En lieve zuster malikah trek je niks aan van hun woorden ( Cherub o.a) Jij weet beter.

Moge Allah ons vergeven en leiden ik denk dat het soms beter is om bepaalde reacties te negeren anders blijf je maar constant aan de gang.....Zonde van je tijd!

Gair inschallah..

FiAmanillah,

Wasalamoe3leikoem wr wbr

M.v.G,

P.S. Geen enkel excuses van hun kant? Dat zegt denk ik al genoeg...

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 mei 2005 om 12:49

Bismillah Iraqhman Irahiem assalama alaykoum wahrahmatoe allahie wabarakatoe oegtie Malikah je hebt je broeders die het voor je opnemen jammer dat ik het niet heb gevolgd die 2 kafiers is beter voor hun om uit te kijken met wat ze schrijven vooral naar onze zusters!! Allah ma hafed agoeatoena wa hafed hom be hafdeka el kariem wa barae fie hom wa fie asjez el moeslimien

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 mei 2005 om 14:23

Assalaam alaykoum beste zusters en broeders/Hallo allemaal,

SubhanAllah, met verbazing lees ik jullie reacties. Vuur met vuur bestrijden is erg gevaarlijk. Ongeacht welke religie je aanhangt, ongeacht welke mening je erop nahoudt, probeer a.u.b. eerst na te denken voordat je wat neerzet. Dit geldt ook voor mij, laat ik eerlijk zijn. Waar willen we heen met elkaar te bestrijden op zo'n ongepaste manier? Het overkomt iedereen wel eens, dat je woorden typt/neerzet/uitspreekt die anders worden opgevat, maar die je niet zo bedoelde. Maar afgezien van dat feit, behoren de Moslims hier onder ons, niet te worden meegesleept door emotie. Laten we met verstand reageren, laten we rationeel denken. Probeer te relativeren, want als je je emoties/begeerten volgt, dan reageer je als een dier. Aan de niet-moslims onder ons wil ik meegeven dat jullie ook gelijk kunnen hebben en dat het absoluut niet zo is, dat als je gelijk hebt dat ik je dan ongelijk zou geven. Integendeel, de Islam adviseert ons juist om met rechtvaardigheid te handelen. Waar het bij mij om gaat, is niet het gegeven wie gelijk heeft in deze discussie, daar ga ik geen uitspraken over doen. Waar het bij mij omgaat is, dat we ons eens moeten realiseren dat we niet altijd met elkaar in discussie moeten gaan om je gelijk te halen. Dit geldt voor zowel moslims als niet-moslims. Het gaat er nog te vaak om, wie er gelijk heeft en ik denk dat daardoor de sfeer wordt verpest op deze forum. Als je je gelijk wilt halen, dan moet je niet in discussie gaan met mensen die anders dan jouw denken. Ga dan maar met mensen 'discussieren' die toch achter je mening staan.

Probeer elkaar wijsheid aan te brengen, in plaats van elkaar proberen neer te halen. Keer op keer worden er argumenten aangehaald, welke is sterker, welke bevat meer inhoud, is het afkomstig van een moslim of van een niet-moslim etc. Ik vind het triest dat we zo met elkaar omgaan. Zelfs kinderen gaan nog beter met elkaar om.

Alaykoum Salaam/Gegroet Imaan.

P.S. Een leeuw die probeert te vechten met een andere leeuw...zullen beide behoren tot de verliezers.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.