Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Mag een vrouw geslagen worden???

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mag een vrouw geslagen worden???
    Geplaatst op: 17 juni 2005 om 04:17
In eerste instantie geplaatst door Imaan

De Wijsheid van Allah de Verhevene overstijgt ieder menselijk verstand.
  asalaamo3alaikom ja zekeer ogti
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2005 om 07:01
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ja, en als mijn man/vriend dat zou doen vanuit het idee dat hij dat recht had om mij op die manier terecht te wijzen, zou ik me boos, vernederd en gekwetst voelen.  Bij een man die mij zo doet voelen, blijf ik niet.

Als het je zowel fysiek of psychisch geen pijn zou doen, als het geen enkel effect op je had, waarom zou je man het dan doen?  Mijns inziens is het dus net wel bedoeld om het je te laten voelen, zowel fysiek en psychisch...

maar iedereen heeft het over pijn  mishandeling daaom vroeg ik je zou je het pijn doen?

Ja.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2005 om 07:06
In eerste instantie geplaatst door malikah

maar een vrouw mag wel geslagen worden wanneer zij een zonde begaat en niet luisterd,

Spreek voor jezelf.

dus wat is dan erger, dat je een corriserende tik krijgt van je man, zodat je weet dat je fout zit, of dat je later in de hel beland? omdat je man je niet wees op je fout?

Ik vraag me af waarom jij aannneemt dat je man het beter weet?  Wat mij betreft, ben je gelijk in een relatie.

En eigelijk is het wel logisch wand, je moet je ouders ook gehoorzamen, wanneer je dat niet doet bega je de ergste zonde na shirk. en wou jij mij beweren dat je nooit een tik hebt gehad van je vader of moeder?

Toen ik klein was wel eens ja, nooit erg, maar bon.  Maar de maatschappij evolueert, mijn ouders zijn dat ook, en ik ook.

nou en als je dan getrouwd bent dan heb je alsnog een voogd boven je, in dit geval zijn het niet je ouder meer, hoewel je die nog wel moet gehoorzamen, maar nu is het je man. en die moet je ook gehoorzamen, doe je dit niet, dan krijg je net zoals van je mams of je papa, een tik.

 Meen je dit nu echt??? Wil je dan echt geen gelijkwaardige relatie? Je bent geen kind meer, je bent een volwassen vrouw.  Je man is je voogd niet! De enige "voogd" die je hebt, ben jijzelf.

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2005 om 07:08
In eerste instantie geplaatst door malikah

we weten dat een gemiddelde europeaan een vrouw niet als kwetsbaar beschouwd... maar meer als volwaardig.. lust stuk. zonder waarden.

Terzijde dat ik het hiermee niet eens ben...
Liever dat dan een onvolwaardig ... luststuk.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2005 om 07:11
In eerste instantie geplaatst door Soldier

En dit zijn de verzen die de ongelovige tot waanzin drijft.

Tja, blijkbaar niet he..

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2005 om 07:13
In eerste instantie geplaatst door Soldier

Dat de ongelovigen geen waardigheid kennen, komt alleen maar omdat ze ervan uitgaan niet meer te zullen worden opgewekt nadat ze tot stof zijn vergaan. Wat heb je dan aan waardigheid? Gelijkheid is wat zij verkiezen boven waardigheid en ze zien geen eens het verschil. En de waardigheid die ze menen te hebben is maar schijn. Ze willen in het leven allemaal net zoveel kunnen doen als de ander dat kan.

Wat mij betreft, hangen gelijkwaardigheid en waardigheid aan mekaar vast. Ze loskoppelen, vermindert hun waarde.

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2005 om 07:14
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ja, en als mijn man/vriend dat zou doen vanuit het idee dat hij dat recht had om mij op die manier terecht te wijzen, zou ik me boos, vernederd en gekwetst voelen.  Bij een man die mij zo doet voelen, blijf ik niet.

Als het je zowel fysiek of psychisch geen pijn zou doen, als het geen enkel effect op je had, waarom zou je man het dan doen?  Mijns inziens is het dus net wel bedoeld om het je te laten voelen, zowel fysiek en psychisch...

maar iedereen heeft het over pijn  mishandeling daaom vroeg ik je zou je het pijn doen?

Ja.

nu lieg je  en mag je liegen volgens jou geloof??
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2005 om 07:18
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Agressie moet je voorkomen juist! Ik weet dat je de hele Koran niet hebt gelezen of ooit van plan bent te lezen.

Toch wel eigenlijk, het is gewoon zo'n moeilijk leesbaar boek dat je er gewoon veel tijd voor nodig hebt.

Maar als je op zijn minst de vers over het tuchtigen in z' n geheel zou lezen en de tafsir (uitleg) ervan, dan zou je weten dat het tuchtigen het allerlaatste middel is. Tuchtigen met een kleine 't'. Want het is geen slaan met vuisten wat jullie gewend zijn te doen.

Ik ben eigenlijk helemaal geen slaan gewoon.  Ik snap ook niet dat je maar blijft beweren dat ik geweldadig ben, wegens westers, terwijl jij degene bent die geweld blijft goedpraten.  Nogal een gekke manier om een discussie te voeren...

In de hele Koran van begin tot eind wordt benadrukt dat iemand die zijn/haar macht/kracht misbruikt gestraft zal worden in het hiernamaals. Onder goede moslims werkt deze manier van voorkomen. . Hoe jij de westerse kafirmannen wilt duidelijk maken dat vrouwenmishandeling uitgeroeid moet worden, vraag ik mij af. Met een wetsartiekeltje in het wetboek en politiebedreiging voorkom je niet. Dan is het kwaad al geschied.

Niet op jouw manier in ieder geval: mishandeling voorkomen door geweld. (Klinkt erg logisch he... ahum...).  Wel door normen en waarden bij te brengen, en door toepassing van de rechtsstaat.

Ik heb geen zin om de cijfers er weer bij te halen, maar van wat ik heb gezien, is vrouwenmishandeling nog het meest voorkomende mishandeling in 'christelijke' landen. Maak niet uit of ze westers zijn of dat de 'christelijke' landen in Zuid-Amerika zijn of elders. De misdaden  daar tegen vrouwen zijn hoog.

Ja, en in het westen is het zelfs zo dat het vooral in de moslim/allochtone gezinnen gebeurt.  Je weet wel, die 70% moslimvrouwen in de vluchthuizen... (Waarmee ik niet wil veralgemenen naar de gemiddelde moslimman hoor.)

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2005 om 07:21
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

maar iedereen heeft het over pijn  mishandeling daaom vroeg ik je zou je het pijn doen?

Ja.

nu lieg je  en mag je liegen volgens jou geloof??

Waarom zou ik daarover liegen?  Is het zo moelijk te begrijpen dat het iemand pijn zou doen als ie geslagen wordt, mij lijkt dat eerder logisch...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2005 om 07:44
malikah schreef:

maar een vrouw mag wel geslagen worden wanneer zij een zonde begaat en niet luisterd,

Spreek voor jezelf.

dus wat is dan erger, dat je een corriserende tik krijgt van je man, zodat je weet dat je fout zit, of dat je later in de hel beland? omdat je man je niet wees op je fout?

Ik vraag me af waarom jij aannneemt dat je man het beter weet?  Wat mij betreft, ben je gelijk in een relatie.

En eigelijk is het wel logisch wand, je moet je ouders ook gehoorzamen, wanneer je dat niet doet bega je de ergste zonde na shirk. en wou jij mij beweren dat je nooit een tik hebt gehad van je vader of moeder?

Toen ik klein was wel eens ja, nooit erg, maar bon.  Maar de maatschappij evolueert, mijn ouders zijn dat ook, en ik ook.

nou en als je dan getrouwd bent dan heb je alsnog een voogd boven je, in dit geval zijn het niet je ouder meer, hoewel je die nog wel moet gehoorzamen, maar nu is het je man. en die moet je ook gehoorzamen, doe je dit niet, dan krijg je net zoals van je mams of je papa, een tik.

 Meen je dit nu echt??? Wil je dan echt geen gelijkwaardige relatie? Je bent geen kind meer, je bent een volwassen vrouw.  Je man is je voogd niet! De enige "voogd" die je hebt, ben jijzelf.

ik heb vanuit een islamitisch oogpunt geschreven wat ik meestal doe.

vanuit een niet islamitisch oogpunt heb je helemaal gelijk.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2005 om 08:11
Heel wat islamitische vrouwen zijn het niet met je eens hoor
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2005 om 08:17
Salaam

Kimmie, 60%! En dan vooral in grote steden, dus die 60% is maar relatief ten opzichte van heel NL. Misschien wel 30% over het hele land. Wees exacter.
Wat mij betreft heb je nu eenmaal jouw standpunten die je nooit zult loslaten. Weet je, ik laat je in jouw standpunt/mening. Dichtklappen en doorflippen voor alternatieve standpunten mag ook weleens. (En, nee, dat gebeurt niet alleen bij ons (moslims). En, nee, dat is niet meestal. Wij (moslims) mogen het best wel oneens zijn met niet-moslims over mening, zolang we maar op goede manieren spreken.) Dus dat het psychisch en fysiek niet langer dan 1 minuut/seconde (en dus ook geen sporen achterlaat) door een persoon wordt ervaren?
Wat oegti taqwaa bedoelde was: doet het jouw pijn om een ander op islamietische wijze wordt getuchtigd? Dus zeker zonder overdrijven (die nu waarschijnlijk door jouw hoofd spoken, media, t'is me wat) (klopt, nogal wat moslims overdrijven in hun geloof, maar vind je niet dat jij ook soms laat gaan met jouw standpunten?)

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden?

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2005 om 10:13

Heel wat islamitische vrouwen zijn het niet met je eens hoor

wat maakt mij dat nu uit. je hoeft het niet met de waarheid eens te zijn. daar hoef je geen kimmie voor te heten.

Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2005 om 10:58
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Soldier

En dit zijn de verzen die de ongelovige tot waanzin drijft.

Tja, blijkbaar niet he..

 

3:118 O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger. Wij hebben u onze geboden duidelijk gemaakt, indien gij ze wilt begrijpen.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2005 om 11:08
In eerste instantie geplaatst door Soldier

3:118 O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger. Wij hebben u onze geboden duidelijk gemaakt, indien gij ze wilt begrijpen.

Ja, ik ben zoooo jaloers dat ik niet geslagen mag worden. -ahum-

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2005 om 11:15

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Kimmie, 60%! En dan vooral in grote steden, dus die 60% is maar relatief ten opzichte van heel NL. Misschien wel 30% over het hele land. Wees exacter.

Naar mijn weten was het landelijk 70%


Wat mij betreft heb je nu eenmaal jouw standpunten die je nooit zult loslaten. Weet je, ik laat je in jouw standpunt/mening. Dichtklappen en doorflippen voor alternatieve standpunten mag ook weleens.

Ja, flipperdeflip hier.  Ik wil niet geslagen worden (of een voogd hebben, of me de baas laten spelen door een man).  Hmmz, ik lijk wel gek...

(En, nee, dat gebeurt niet alleen bij ons (moslims). En, nee, dat is niet meestal. Wij (moslims) mogen het best wel oneens zijn met niet-moslims over mening, zolang we maar op goede manieren spreken.) Dus dat het psychisch en fysiek niet langer dan 1 minuut/seconde (en dus ook geen sporen achterlaat) door een persoon wordt ervaren? Wat oegti taqwaa bedoelde was: doet het jouw pijn om een ander op islamietische wijze wordt getuchtigd? Dus zeker zonder overdrijven (die nu waarschijnlijk door jouw hoofd spoken, media, t'is me wat) (klopt, nogal wat moslims overdrijven in hun geloof, maar vind je niet dat jij ook soms laat gaan met jouw standpunten?)

Denk je dat het geen sporen achterlaat, als een ander zich zo boven je verheven voelt dat hij denkt alleenrecht te hebben op de waarheid, en je dan te mogen slaan?  Hoe zou je je voelen, moest ik -omdat ik het met je islam-standpunten oneens ben- je een tik komen verkopen?  Zou je dan 'dank u' zeggen of zou je boos worden?
Kijk, ik kan me inbeelden dat als je opgroeit met een cultuur wanneer slaan normaal is (ik bedoel van man naar vrouw), je dat allemaal maar normaal vind.  Ik ben echter in een heel andere cultuur opgegroeid, die gelijkheid, broederlijkheid en vrijheid als hoge waarden stelt (om het maar even op z'n frans te zeggen), en voor mij is er niets normaal aan echtlieden die mekaar slaan, en het feit dat maar 1 van de 2 dat zou mogen.


Doei Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2005 om 11:19

In eerste instantie geplaatst door Imaan

De Wijsheid van Allah de Verhevene overstijgt ieder menselijk verstand.

Het mooie van de Quran is dat het toegepast kan worden in alle tijden en in alle streken en gebieden op de wereld. Zowel 2000 jaar geleden als 2000 jaren later zal het kunnen dienen als een manier van leven en als een perfecte grondwet voor iedere natie. Doel en boodschap van de Islam is niet zoals bij andere religies voor alleen tussen de muren van de moskee of slechts ter verlichting van je eigen ziel.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2005 om 12:10

Soldier schreef:

3:145 Geen ziel kan sterven zonder Allah's toestemming, daar de tijd is vastgesteld. En wie de beloning van de tegenwoordige wereld wenst, zullen Wij er van geven; en wie de beloning van het Hiernamaals wenst, hem zullen Wij daar van geven en Wij zullen de dankbaren gewis belonen.

3:176-178 En laat degenen, die vlug tot ongeloof vervallen, u niet verdrieten; voorzeker, zij kunnen Allah niets aandoen. Allah wil hen aan het toekomstig leven geen deel doen hebben, er zal voor hen een strenge straf zijn. Waarlijk, degenen die het ongeloof hebben aanvaard in ruil voor het geloof, kunnen Allah niets aandoen; hen wacht een pijnlijke straf. En laat de ongelovigen niet denken dat het uitstel, dat Wij hun geven, goed voor hen is; Wij geven hun slechts uitstel, zodat zij in zonde toenemen; er zal voor hen een vernederende straf zijn.

 

En dit zijn de verzen die de ongelovige tot waanzin drijft.

Tja, blijkbaar niet he..

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Soldier

3:118 O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger. Wij hebben u onze geboden duidelijk gemaakt, indien gij ze wilt begrijpen.

Ja, ik ben zoooo jaloers dat ik niet geslagen mag worden. -ahum-

Maar blijkbaar ook zooo dom dat je niet eens begrijpt dat dit over iets anders gaat -ahum- 

Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2005 om 12:16
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door malikah

nou en als je dan getrouwd bent dan heb je alsnog een voogd boven je, in dit geval zijn het niet je ouder meer, hoewel je die nog wel moet gehoorzamen, maar nu is het je man. en die moet je ook gehoorzamen, doe je dit niet, dan krijg je net zoals van je mams of je papa, een tik.

 Meen je dit nu echt??? Wil je dan echt geen gelijkwaardige relatie? Je bent geen kind meer, je bent een volwassen vrouw.  Je man is je voogd niet! De enige "voogd" die je hebt, ben jijzelf.

 

4:89 Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden....

Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2005 om 12:49
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Soldier

Dat de ongelovigen geen waardigheid kennen, komt alleen maar omdat ze ervan uitgaan niet meer te zullen worden opgewekt nadat ze tot stof zijn vergaan. Wat heb je dan aan waardigheid? Gelijkheid is wat zij verkiezen boven waardigheid en ze zien geen eens het verschil. En de waardigheid die ze menen te hebben is maar schijn. Ze willen in het leven allemaal net zoveel kunnen doen als de ander dat kan.

Wat mij betreft, hangen gelijkwaardigheid en waardigheid aan mekaar vast. Ze loskoppelen, vermindert hun waarde.

 

Waardigheid en gelijkwaardigheid zit wel degelijk een verschil tussen. Waardigheid betenkent: de hoeveelheid waarde die aan iemand besteed wordt en gelijkwaardigheid betekent dat de hoeveelheid waarde tussen bepaalde dingen hetzelfde (gelijk) is.

Deze termen staan dus totaal los van elkaar en ze van elkaar loskoppelen verminderd hun waarde dus in geen enkel opzicht. En dan vraag ik me geen eens meer af hoe jij deze woorden zo onlosmakelijk aan elkaar kan koppelen. Zo zie ik wel vaker denkbeelden/ideeen van ongelovigen, die kant noch wal raken.

De Islam ziet de vrouw en man als gelijkwaardig en geeft ze andere plichten, maar in het vooruitzicht staat een eeuwig leven in het Paradijs, waardoor beken vloeien. Zij zullen daarin worden getooid met armbanden van goud en zullen groene gewaden van fijne zijde en zwaar brocaat dragen, terwijl zij op tronen zullen liggen. Hoe goed is de beloning en hoe schoon is de rustplaats. (18:31)

De ongelovigen geloven hier niet in en verkiezen het tegenwoordige leven. Daardoor heeft het begrip gelijkwaardigheid absoluut geen betekenis voor ze en wordt er natuurlijkerwijs gestreeft naar gelijkheid, zodat een ieder hetzelfde kan doen, wat een ander ook kan doen.

Dit gaat uiteraard ten koste van de waardigheid, zoals we dat op alle mogelijke vlakken kunnen waarnemen.

De ongelovige zal dit nooit willen bekennen, daardoor zullen ze zichzelf ook een gelijkwaardigheidsgevoel geven door middel van woorden. Wij zijn gelijk en tegelijkertijd ook gelijkwaardig, want dat hoort bij elkaar.

Lieg er maar lekker op los, ongelovige. Lieg maar tegen je maten, lieg maar tegen ons en lieg zelfs maar lekker tegen jezelf.

Maar tegen de Almachtige, de Alwijze zal je nooit kunnen liegen!

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2005 om 13:29

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ja, ik ben zoooo jaloers dat ik niet geslagen mag worden. -ahum-

ja hoor, van wie mag je niet geslagen worden, wie zal ingrijpen als het op neer komt? 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2005 om 16:17

over wat voor een soort slaan hebben we het eigelijk;

de ongelovige heeft het over SLAAN

en de gelovige heeft het over slaan

bijde woorden hebben een andere betekenis, wanneer we deze topic met het woord met de betekenis SLAAN gaan beoordelen en beantwoorden dan gaat het over iets vrezelijks een misdrijf!, poging tot doodslag!.

wanneer we deze topic beantwoorden met het woordje slaan, dan hebben we het over dat het het geven van een tik, wat niet hard mag zijn, wat alleen op het laadst( na lang praten 3 dagen negeren blablabla) gebruikt mag worden. en dat je dus hiervoor niet vervolgd word.

tzal wat zijn dat wanneer ik jou uit onmacht sla, of uit een verwarring, dat je hiervoor vervolgt word met bvb je hand er af hakken of een celstraf...

ik keur het niet goed, maar er gaat dus wel heel wat vooraf voordat je iemand slaat.

zo niet dan heeft het niks met de islaam te maken en dan hebben we het dus over het woord SLAAN.

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juni 2005 om 04:21
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

maar iedereen heeft het over pijn  mishandeling daaom vroeg ik je zou je het pijn doen?

Ja.

nu lieg je  en mag je liegen volgens jou geloof??

Waarom zou ik daarover liegen?  Is het zo moelijk te begrijpen dat het iemand pijn zou doen als ie geslagen wordt, mij lijkt dat eerder logisch...

  nee dat vroeg ik je niet je ontwijkt mijn vraag of je zegt ja   ja je liegt het zou echt geen pijn doen een kleine tikje op je hand  ja een kleine tikj tikje
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juni 2005 om 04:22
Salaam

Nee, ik heb het achterhaald. Het is niet landelijk 70%. Ik was er meteen niet van overtuigd alleen al om het feit dat Hirsi Ali deze percentage gebruikte als een argumenten. Mijn instinct bleek bij het rechte eind te hebben, vooral als je tussen de regels door leest. En als het landelijk zou zijn is de ware percentage 60%, niet overdrijven graag.
Kijk, je expliceert nu direct dat je reageert op gevoel. Waar zit'em het verstand dan nog? Verder, ik weet wel zeker als je duidelijke islamietische regels in acht neemt je niemand hoeft te beschadigen. Laat ik het zo zeggen, als jij een ongeluk zou hebben, bepaald jouw interpretatie van die ongeluk niet grotendeels jouw reactie? Met andere woorden overdrijven is zeker negatief. Overdrijven is verder verboden in Islam.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden?

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juni 2005 om 05:47

Bismillah en Assalamoe3leikoem wara7matu Allah wa Barakatuh, overigen ook Gegroet,

Ik geloof dat het nu wel duidelijk is uitgelegd hoe het precies zit, hier hebben we trouwens al eerder over gedicuseerd bij de topic gelijkheid.

Aboe Horairah (ra) verhaald dat de Boodschapper van Allah ( Salla Allahoe 3lejhi wa Salaam) zei:

"De meest perfecte mensen van de gelovigen zijn degenen wiens gedrag het meest perfect is en het meest perfect van hen zijn degenen die zich het beste tegenover hun vrouwen gedragen". Overgeleverd door Tirmidzie.

de Boodschapper van Allah ( Salla Allahoe 3lejhi wa Salaam) is gezonden als voorbeeld voor de mensheid en hij heeft zijn vrouwen nooit geslagen dus vele broeders streven ernaar dit voorbeeld te volgen.

Als je je vrouw slaat ( het is beter als je jezelf beheerst) zal dat alleen in de meeste gevallen slechte gevolgen hebben Wa Allahoe A3lem.. Het huwelijk is gebasseerd op wederzijdse Liefde, respect en beiden weten wat hun rechten en plichten zijn die Allah hen heeft geschonken.

Wederom heeft het slaan van vrouwen niks met de islaam te maken, zijn alle niet-moslims die hun vrouwen slaan gebonden aan de willen en wetten van de islaam? Ik vraag me af voor wie die opvang(blijf-van-mijn-lijf huizen) in de eerste plaats werden gebouwd? Juist voor de westerse vrouw dat neemt niet weg dat er soms helaas ook moslimvrouwen zitten.

Als je als man je vrouw slaat heeft dat ook veel invloed op je kinderen want kinderen behoren op te groeien in een liefdevolle en harmonieuze omgeving. Ik hoorde laatst iets van een nederlands meisje wiens huidig vriend werd bedreigd door zijn ex-vriendinnetje Met messen enz. Dus mishandeling kan soms ook van de vrouw-kant komen.

Laten we Allah vrezen en ons best doen om Zijn tevredenheid te krijgen, Moge Allah ons leiden en onze fouten en tekortkomingen vergeven Allahoema Ameen

FiAmanillah,

wasalamoe3leikoem wara7matu Allah wa barakatuh

M.v.Groet,

AmatoelAziz

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juni 2005 om 05:54

zo is het wij geven alletijd antwoorden  en uitleg op hun vragen die duidelijk

zijn.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juni 2005 om 16:33

Hoi Eelke,

Wel woord van de zin begrijp je niet?

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juni 2005 om 17:12
Salaam Aleikum,

Persoonlijk zal ik zelf nooit mijn vrouw gaan slaan. Ik ben zelf nog niet getrouwd, maar als ik inshallah zal gaan trouwen zal ik mezelf nooit toestaan om zoiets te doen.
De islam biedt ons de mogelijkheid om dit in het uiterste maar dan ook uiterste geval te doen. En dan nog dient dit op een manier te gebeuren waarbij de vrouw geen of weinig pijn mag ervaren. Zoals men een klein kind slaat (en dan heb ik het over de hardheid en niet over de gelijkheid). Een vrouw is gelijkwaardig tov de man, maar niet gelijk aan een man. Veel rechten genieten zowel de vrouw als de man.
Wanneer de man een vrouw mishandeld zodat ze hem verlaat en naar een opvanghuis gaat, heeft dit niets meer te maken met de Islam of dat de man moslim is. Dit heeft te maken met de man zijn problemen en zijn gebrek aan islamitische waarden. Iemand die zich islamitisch noemt zal een vrouw nooit en te nimmer een ziekenhuis inslaan of zodanig mishandelen dat ze hem verlaat.

Hoe kan een man nog samenleven met zijn vrouw als hij haar mishandeld heeft? Dat is wat ik me afvraag. In de notie dat je je vrouw liefhebt, hoe kun je haar pijn doen? Islam betrekken bij vrouwen die in opvanghuizen zitten is niet alleen kortzichtig, maar toont duidelijk aan dat de persoon die dit doet niet in staat is om zelfstandig na te kunnen denken en kennis hierover te verschaffen. Beetje dom dus.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2005 om 11:52

Essalaamo Alaikom Wara7matoe Allah,

Voor de vrouw geldt: Zorg ervoor dat je je man liefdevol behandelt. Voor de man geldt: Zorg ervoor dat je je vrouw liefdevol behandelt. Als beide dit goed in acht nemen, Is er geen enkele aanleiding tot slaan/ruzies etc., Klinkt misschien een beetje simpel, Maar het leven is soms simpeler dan je denkt.

Wassalaamo Alaikom Wara7matoe Allah,

Ni3met

 

Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2005 om 12:07
In eerste instantie geplaatst door malikah

over wat voor een soort slaan hebben we het eigelijk;

de ongelovige heeft het over SLAAN


en de gelovige heeft het over slaan


bijde woorden hebben een andere betekenis, wanneer we deze topic met het woord met de betekenis SLAAN gaan beoordelen en beantwoorden�dan gaat het over iets vrezelijks een misdrijf!, poging tot doodslag!.



Nee dan gaat het over met je hand je vrouw slaan. Ongeacht hoe hard of hoe zacht. Slaan is een intimiderende handeling ongeacht hoe hard je slaat. De geestelijke klap is dan ook vaak groter dan de lichamelijke.

In eerste instantie geplaatst door malikah

wanneer we deze topic beantwoorden�met het woordje slaan, dan hebben we het over dat het het geven van een tik, wat niet hard mag zijn, wat alleen�op het laadst( na lang praten 3 dagen negeren blablabla)�gebruikt mag worden. en dat je dus hiervoor niet vervolgd word.



Misschien niet vervolgd, maar ik blijf het even verwerpelijk vinden. En het wordt allemaal nog erger als alleen de man hier gebruik van kan maken. Slaan hoort naar mijn mening helemaal niet thuis is de regels van het huwelijk. Dat is wat we hier duidelijk proberen te maken.

Groet, groet Eelke
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.