Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vrouwen die winkelen?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Salafi_Manhadj Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Salafi_Manhadj Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vrouwen die winkelen?
    Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 06:28

Vrouwen die gaan winkelen


Vraag:

�Mijn vrouw en ik gaan naar de markt om noodzakelijke dingen voor haar en voor het huis te kopen, en zij gaat dan volledig gesluierd naar buiten samen met mij, en alle lof behoort aan Allaah (alleen), en zij spreekt niet met de handelaren (winkeleigenaren en assistenten). Rust er een zonde op haar als zij (zo) naar buiten gaat? Adviseert u mij alstublieft.�

Antwoord:

�Het kan geen kwaad als een vrouw naar buiten gaat om noodzakelijke dingen op de markt te kopen als zij niemand heeft die dit voor haar kan doen, zolang zij volledig gesluierd is en ver weg blijft van het mengen met mannen en het onnodig spreken met hen. En als zij een man bij zich heeft die een van haar mahrams is dan is dit completer en beter.

Wanneer er echter iemand is die deze noodzakelijke dingen namens haar kan kopen dan is het niet nodig voor haar om naar buiten te gaan voor datgeen wat uit fitnah en gevaar bestaat, vooral in deze tijd, waarin fitnah is toegenomen en bescheidenheid en wederzijds respect is afgenomen, behalve op hen op wie Allaah genade toont. Het is dus verplicht voor een vrouw in haar huis te blijven zoveel als zij kan, want Allaah (soebhaanahoe wa ta�aala) zegt:

�En blijft in jullie huizen, en toont jullie versieringen niet zoals dat in de tijd van onwetendheid werd gedaan.�[Soerah Al-Ahzaab 33: Vers 33]

Shaych Saalih al-Fawzaan

Vertaald door: Umm Abdurrahmaan
Engelse bron: www.fatwa-online.com
Bron: Al Muntaqaa min Fataawa Shaykh Saalih al-Fawzaan-
Volume 3, pagina 294, Fatwa nr. 430

 

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 05:52

 

In de naam van Allah de barmhartige de genadevolle.

Asalaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe,

is dit alleen voor de getrouwde vrouw.

hoe zit het met school, vriendinnen bezoek, etc.?? snap er even niks van

gair inshallah

 

wa alaikum Salama war'hamtoe allah wa barakatuhoe

Najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 07:43

salaam aleikum,

Allah wenst het ons niet moelijk te maken dus als er een mahram is kan je beter met een mahram naar buiten gaan en je moet niet onnodig naar buiten gaan als je niet naar school gaat en  je bent leerplichtig dan heb je ook een probleem want dan kost het je ouders een zware boete enz,wat moet dat moet en het is naar mijn weten verplicht om de kinderen lezen en schrijven te leren enz de basis minimaal

ghair inshaAllah

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 07:47

En moeten de mannen dan ook niet binnen blijven nu de westerse dames met dit moeie weer er "half naakt" bij lopen?

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 07:58

Salaam Aleikum naar mijn weten mogen de mannen ook niet in korte broek en tshirt naar buiten maar heb geen bewijs bij de hand en dit doen sommige moslimmannen toch wel helaas en we zijn gewend eelke om onze ogen neergeslagen te houden dus ze gaan niet naar die halfnaakte dames staren en doen ze het toch dan krijgen ze ene schuldgevoel en vragen vergiffenis aan Allah dat is het overspel met de ogen.

groet terug

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 07:59

 

thats right!

 

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 08:12

Assalamoe Alaikoem wa Rahmatoellah,

Wat ik erover kan zeggen, is dat ik als moslima, ook naar school ga, werk en ook heel graag van winkelen houd .
Dit alles gaat natuurlijk gepaard met dat ik volkomen gesluierd de straat op ga, en weet waar ik mee bezig ben en weet waar ik naartoe ga, en Allah is mijn getuigen.

Een middagje gezellig de stad in met vriendinnen, en ieder verbergt zijn kuisheid en slaat hun ogen neer, en op een beleefde en nette manier gedraagt op straat, dan is er niets op tegen.

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 17:42
In eerste instantie geplaatst door het licht

Salaam Aleikum naar mijn weten mogen de mannen ook niet in korte broek en tshirt naar buiten maar heb geen bewijs bij de hand en dit doen sommige moslimmannen toch wel helaas en we zijn gewend eelke om onze ogen neergeslagen te houden dus ze gaan niet naar die halfnaakte dames staren en doen ze het toch dan krijgen ze ene schuldgevoel en vragen vergiffenis aan Allah dat is het overspel met de ogen.

groet terug



Ik zoek toevlucht bij Allah tegen de Sheytaan, de vervloekte.
De aurah van man is van knie�n tot navel. Dit moet dus bedekt zijn en mag niet getoont worden aan man noch vrouw.
"The real joy of life is to have wisdom"
- Idris ibn Mahlabeel

Allahoe Akbar, Soebhana Allah, La ilaha illa Allah, al 7amdoelillah
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2005 om 05:10

Essalaamo Alaikom Warahmatoe Allah,

Hoe zit het eigenlijk met de aura voor een vrouw bij andere vrouwen?

Wassalaamo Alaikom

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2005 om 08:56
Van de vrouw mag alleen de handen en het gezicht gezien worden bij mannen waarmee ze mogen trouwen officieel (niet-mahram).

Van de vrouw moet (volgens mij, ik weet dit niet zeker, ik heb dit ergens vandaan, Allah weet het beste) van de hals tot de knie�n bedekt zijn in de aanwezigheid van mahram (waar ze dus niet mee mag trouwen (broers, vader, en dergenlijke).

Voor wat de echtgenoot betreft zijn er geen bedekkingen verplicht.

"The real joy of life is to have wisdom"
- Idris ibn Mahlabeel

Allahoe Akbar, Soebhana Allah, La ilaha illa Allah, al 7amdoelillah
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2005 om 10:53

 

Salaamoe alaikum

 

ja en een zus of schoonzus buurmeisje etc. tot hoevere mag ik hen zien???

mag ik hen zien in bikini/ ondergoed???

en mag ik vrouwen zien die borstvoeding geven?? zus/ schoonzus??

 

wa alaikum Salaam

Najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2005 om 16:32

Alaykoum wa Salaam,

De essentie van de fatwa is dat we niet onnodig naar buiten moeten. Ook de man hoort niet over straat te zwerven (bij wijze van spreken). Met alle respect voor de zusters die zeggen dat een dagje winkelen heel ontspannend is en dat daar niets mis mee is. Ik zal niet zeggen dat het Haram is (verre van dat), maar wees eens realistisch...vandaag de dag gaan we TE makkelijk naar buiten. In elke winkel hoor je muziek...overal fietnah...Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de stad helemaal niet fijn vind....winkelen...doe het uit noodzaak en dan vooral in de vroege ochtenduren...dan is het nog rustig. Maar ook dan hoor je muziek...etc. Dus daar waar het nodig is beste zusters.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 05:10

Intervieuw met Nahed Selim in De Volkskrant van 27 augustus 2005.

En nooit getrouwd?

Ik ben niet getrouwd met een geloofsgenoot maar met een Nederlander die niet geloofde. Maar hij heeft zich tot de islam bekeerd om met mij te kunnen trouwen. Ik vroeg hem dat te doen voor mijn moeder in Egypte. Zij zou anders problemen krijgen met de familie. Een moslimvrouw mag niet trouwen met een niet-moslim, dat is 1 van de discriminerende regels uit de Koran. Regels die uitnodigen tot hypocrisie, want mijn man was helemaal niet gelovig.

Dus de rebelse moslimvrouw compromitteert zich?

Zo verandert er inderdaad niks. Moslims met een arabische achtergrond komen niet uit voor hun overtuiging en doen niet wat zij werkelijk vinden, maar compromiteren zich aan de gangbare moraal. Dat doen zij omdat zij bang zijn voor conflicten, - kritiek wordt doorgaaans met harde hand onderdrukt - , en omdat zij anderen niet in de problemen wil brengen. Dat zie je bijvoorbeeld ook bij de eis dat vrouwen als maagd het huwelijk in moeten gaan. Omdat veel meisjes dat niet zijn, gaan zij naar de dokter voor een maagdelijkheidsoperatie. Zo houdt zij de hypocriete moraal in stand.

U kwam door uw studie van de Koran tot de conclusie dat het voorschrift voor vrouwen een hoofddoek te dragen berust op 'bedrog, verdraaiiing en misinterpretatie'.

Men heeft ons voorgehouden dat vrouwen hun lichaam moeten bedekken., met uitzondering van handen en gezicht. Ik ben er door de koranbestudering achter gekomen dat dat er niet staat. Het begrip hoofddoek komt helemaal niet voor in de Koran. Het woord dat wordt gebruikt is khimaar, dat is een omslagdoek. Het is in dit verband interessant te weten dat het gebruik van hoofddoekjes pas in de zevende eeuw is geintroduceerd. Christelijke vrouwen uit hogere kringen in Syrie droegen hoofddoeken, een gewoonte die moslims bij de verovering van Syrie overnamen omdat zij het wel chic vonden.

En de verdraaiing?

De verdraaiing zit hem in het woord zina. Zina staat voor versiering en kan worden vertaald als sieraad, make-up, juweel, etc. In de Koran staat dat vrouwen hun sieraad niet openlijk mogen tonen. Maar Ibn Abbas, een tijdgenoot van de Profeet heeft er in zijn uitleg schoonheid van gemaakt. Een fout met vergaande gevolgen voor miljoenen moslima's, die tot op de dag van vandaag onder druk worden gezet elke milimeter vrouwenvlees te bedekken. Ik lees de Korantekst als een oproep aan vrouwen zich te matigen in de aandacht voor hun uiterlijk. Het opvallende is dat Ibn Abbas een van de vertellers is die verantwoordelijk zijn voor de weergave van de overleveringen van de Profeet. Andere Koranuitleggers hebben zina uitgelegd als sieraad, maar alleen de uitleg van Abbas wordt door de imams gehanteerd.

wordt vervolgd.

Terug naar boven
Maryam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 123
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maryam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 06:04

.

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 08:04
Ja, ik ben overtuigd, ik ga geen hoofddoek dragen.

Wat ik de vrouwen aanraadt luister niet naar die vrouw en draag een hoofddoek. Waarom moeten ze het altijd aanvallen? Moslims leven al 1400 jaar zo en we zien geen problemen, naast dat wat de anderen ons willen aandoen.
"The real joy of life is to have wisdom"
- Idris ibn Mahlabeel

Allahoe Akbar, Soebhana Allah, La ilaha illa Allah, al 7amdoelillah
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 09:15

Ik wil niemand overhalen om al dan niet een hoofddoek te dragen. Als je vindt dat het dragen van een hoofddoek jouw manier is van vorm geven aan geloof, is dat prima. Doe dat vooral en met overtuiging.

Abd, wat  hebben anderen jou al 1400 jaar aangedaan?

Ik kan wel meer islamgeleerden aanhalen die stellen dat een hoofddoek niet verplicht is. Uiteraard mag het wel.

Het gaat mij er absoluut niet om om de hier aanwezige moslima's te weerhouden een hoofddoek te dragen. Ik probeer slechts de wantoestanden en misdaden aan de kaak te stellen.

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 10:19

In eerste instantie geplaatst door Maryam

(..)

Er zijn tal van bewijzen die de hoofddoek een verplichting maakt in de islam.

(..)

Heel interessant. Maar als je ze niet laat zien heeft je post ook niet veel nut.

Wat mij betreft: het is niet anders dan een interpretatie van de Qur'�n, zoals in bovenstaan stukje ook wordt uitgelegd en waar we het al eerder over gehad hebben. Ieder recht op zijn interpretatie.

Meen jij echter dat jouw interpretatie met reden de enige juiste is, doe dan een beetje moeite het te onderbouwen (of reageer niet).

 

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 10:40

Ik zal ook nog eens naar deze draad verwijzen: http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=4405&am p;PN=1

Terug naar boven
Maryam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 123
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maryam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 11:33

.

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 11:44

Beste Maryaam,

Het is niet van belang of de hoofddoek wel of niet gedragen moet worden. Dit is ook niet de reden dat ik dit item aansnijd. De reden is om een heel ander doel:

Of het mogelijk is op deze site een gesprek te voeren met moslims en moslima's of de verplichte hoofddoek heeft geleid tot vrouwenonderdrukking. Gebeurt dit nog?

Dat zijn vragen die van wezenlijk belang zijn.

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 12:35
In eerste instantie geplaatst door Maryam

De reden waarom ik hier niet op inga en niet met bewijzen kom Martinuzz, is omdat ik weet dat het toch nergens naartoe gaat leiden. Die discussie ben ik zo beu en kom ik telkens opnieuw tegen...Als ik hier nu ga beginnen, heb je weer gelijk 6 pagina's en op het einde merk ik dat er niets zal veranderen zoals altijd.

Ik heb geen tijd in overvloed dus daarom laat ik het ook hierbij...

Ik kan het wel begrijpen. Soms als je deel begint te nemen aan een discussie wordt je in het vervolg in een bepaald kamp geplaatst, aangevallen, enz..

Terug naar boven
Noer Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 23
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2005 om 11:41

 

De vraag is nu wie bepaalt heeft dat een hoofddoek vrouwenonderdrukking in de hand werkt en met een bikini op het strand liggen vrijheid is. Het westerse begrip voor vrijheid aangaande de vrouw is o.a. dat zij halfnaakt of zelfs bloot kan rondlopen. Het westerse begrip van onderdrukking van de vrouw is dat zij haar lichaam bedekt en weigert misbruikt te worden door de maatschappij/mannen.

Het islamitische begrip van vrijheid is dat de vrouw zichzelf bedekt en dat zij wordt beoordeeld op grond van haar karakter en eigenschappen en niet op grond van haar cupmaat of de lengte van haar benen. Het islamitische begrip van onderdrukking is dat een vrouw halfnaakt rondloopt en wordt geschoffeerd.

Het is per definitie zo dat de islamitische leefwijze  slecht is voor de vrouw volgens westerse normen, al is zij hoog opgeleid, bekleed zij een functie in de maatschappij, is ze een gerespecteerde vrouw en moeder, het maakt allemaal niet uit. Zij wordt onderdrukt zolang zij een hoofddoek/sluier draagt.

Daarentegen is het zo dat als (westerse)vrouwen  thuis klappen krijgen van hun mannen, gedwongen hun mannen onderhouden omdat die dronken thuis zijn, of misbruikt worden, zij toch niet als onderdrukt worden bestempelt.  Want zij is "vrij"om te dragen wat zij wil. 

Het is erg beledigend voor een moslima, hoger opgeleid dan de gemiddelde nederlander, die zelf heeft gekozen voor  haar hoofddoek/sluier, toch de stempel onderdrukt krijgt, simpel omdat ze haar lichaam wil bedekken. Het wordt nog beledigender als allerlei (niet erg intelligente en sociaal vaardige) figuren het noodgedwongen voor je willen gaan opnemen, die willen dat door allerlei beperkingen op te leggen   jou weerhouden je hoofddoek/sluier te dragen en zeggen dat je gehersenspoeld bent of maw labiel en niet capabel tot het nemen van eigen beslissingen. 

Die westerse vrouw waar ik het eerder over had, die misschien lager opgeleid is, weinig keus heeft dan elke dag een kort rokje te dragen omdat de maatschappij van haar eist dat ze zichzelf moet tentoonstellen, waarom word die niet geholpen? Het zijn naar mijn beleving die vrouwen die gehersenspoelt zijn, die continu bevestiging van mannen op straat nodig hebben dat ze mooi zijn, die botox klinieken afstruinen om jong te lijken..

Ik persoonlijk denk dat het angst is van de westerse samenleving. Angst dat er dus echt zoiets bestaat als een Moslima, opgeleid en opgevoed in de westerse samenleving, die kiest voor de Islam als haar leidraad en die zich weigert te laten uitbuiten en ZELF kiest voor haar hoofddoek en levenswijze.

Moge Allah mij en mijn zusters  leiden ... Amien

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2005 om 13:15

 

Ameen!

Het is erg beledigend voor een moslima, hoger opgeleid dan de gemiddelde nederlander, die zelf heeft gekozen voor  haar hoofddoek/sluier, toch de stempel onderdrukt krijgt, simpel omdat ze haar lichaam wil bedekken. Het wordt nog beledigender als allerlei (niet erg intelligente en sociaal vaardige) figuren het noodgedwongen voor je willen gaan opnemen, die willen dat door allerlei beperkingen op te leggen   jou weerhouden je hoofddoek/sluier te dragen en zeggen dat je gehersenspoeld bent of maw labiel en niet capabel tot het nemen van eigen beslissingen. 


MachaAllah zuster Noer voor je reactie . Ik heb er niets aan toe te voegen.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2005 om 13:44
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Assalamoe Alaikoem wa Rahmatoellah,

Wat ik erover kan zeggen, is dat ik als moslima, ook naar school ga, werk en ook heel graag van winkelen houd .
Dit alles gaat natuurlijk gepaard met dat ik volkomen gesluierd de straat op ga, en weet waar ik mee bezig ben en weet waar ik naartoe ga, en Allah is mijn getuigen.

Een middagje gezellig de stad in met vriendinnen, en ieder verbergt zijn kuisheid en slaat hun ogen neer, en op een beleefde en nette manier gedraagt op straat, dan is er niets op tegen.

En als ik jou dan tegen kom en je vriendelijk vraag hoe het met je gaat, wat zeg je dan?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2005 om 13:48
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Beste Maryaam,

Het is niet van belang of de hoofddoek wel of niet gedragen moet worden. Dit is ook niet de reden dat ik dit item aansnijd. De reden is om een heel ander doel:

Of het mogelijk is op deze site een gesprek te voeren met moslims en moslima's of de verplichte hoofddoek heeft geleid tot vrouwenonderdrukking. Gebeurt dit nog?

Dat zijn vragen die van wezenlijk belang zijn.

Ik moet ergens wel zeggen dat ik de hoofddoek wel mooi vind en zeer gepast vind staan bij zusters in het ziekenhuis.Afgelopen week heb ik nog een hand mogen schudden van een moslima die me zoon behandelde en gelukkig ongehinderd haar hoofddoek kon dragen daar.Het lijkt me wel leuk om een speciaale hoofddoek te zien voor agentes die zonder gevaar gebruikt zou kunnen worden.Een ontwerp die onmogelijk tot een verwurgings doel ingezet zou kunnen worden.Hier zou iets op te verzinnen moeten zijn.... 
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2005 om 13:53
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

 

Ameen!

Het is erg beledigend voor een moslima, hoger opgeleid dan de gemiddelde nederlander, die zelf heeft gekozen voor  haar hoofddoek/sluier, toch de stempel onderdrukt krijgt, simpel omdat ze haar lichaam wil bedekken. Het wordt nog beledigender als allerlei (niet erg intelligente en sociaal vaardige) figuren het noodgedwongen voor je willen gaan opnemen, die willen dat door allerlei beperkingen op te leggen   jou weerhouden je hoofddoek/sluier te dragen en zeggen dat je gehersenspoeld bent of maw labiel en niet capabel tot het nemen van eigen beslissingen. 


MachaAllah zuster Noer voor je reactie . Ik heb er niets aan toe te voegen.

Aan de andere kant zijn er natuurlijk ook vrouwen die graag anders gekleed door het leven willen gaan,maar dit niet kunnen of mogen...Deze rechten moeten we dan maar gezamelijk hier in dit land waarborgen,ieder zijn eigen vrijheid van keuze.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2005 om 16:50

voor degene die beweren dat Hoofddoek(Hijab) niet verplicht is, vooral die geen benul hebben van de arabische taal, ��n woord maar in de Qur'aan die de zaak helemaal duidleijk en dat is het woordje: Khimaar, kijk een willekeurige arabische woordenboek en zoek het woord khimaar op, dan vind je het volgende: een stof, een kledingstuk of een doek over het hoofd heen.

Allah draagt de moslima's niet op de khimaar te dragen, maar om deze khimaar meer bedekter te gebruiken, namelijk zegt Allah: falyadribna bikhumrihinna 'ala djuyubihinna (vertaling: En zij moeten hun Khimaar  over hun boezems dragen.(Soerat an-Noer: 31)) dus de khimaar werd al gedragen in de tijd van de profeet, alleen de vrouwen bedekten hun boezems niet ermee, vandaar het bevel van Allah.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2005 om 17:37
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

voor degene die beweren dat Hoofddoek(Hijab) niet verplicht is, vooral die geen benul hebben van de arabische taal, ��n woord maar in de Qur'aan die de zaak helemaal duidleijk en dat is het woordje: Khimaar, kijk een willekeurige arabische woordenboek en zoek het woord khimaar op, dan vind je het volgende: een stof, een kledingstuk of een doek over het hoofd heen.

Allah draagt de moslima's niet op de khimaar te dragen, maar om deze khimaar meer bedekter te gebruiken, namelijk zegt Allah: falyadribna bikhumrihinna 'ala djuyubihinna (vertaling: En zij moeten hun Khimaar  over hun boezems dragen.(Soerat an-Noer: 31)) dus de khimaar werd al gedragen in de tijd van de profeet, alleen de vrouwen bedekten hun boezems niet ermee, vandaar het bevel van Allah.

Waar staat dit gebod in de zuivere Koran Abou Jabir....? Ik bedoel dus het boek waarin Allah het gebod gaf niets aan zijn wijsheid toe te voegen.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2005 om 17:42
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

voor degene die beweren dat Hoofddoek(Hijab) niet verplicht is, vooral die geen benul hebben van de arabische taal, ��n woord maar in de Qur'aan die de zaak helemaal duidleijk en dat is het woordje: Khimaar, kijk een willekeurige arabische woordenboek en zoek het woord khimaar op, dan vind je het volgende: een stof, een kledingstuk of een doek over het hoofd heen.

Allah draagt de moslima's niet op de khimaar te dragen, maar om deze khimaar meer bedekter te gebruiken, namelijk zegt Allah: falyadribna bikhumrihinna 'ala djuyubihinna (vertaling: En zij moeten hun Khimaar  over hun boezems dragen.(Soerat an-Noer: 31)) dus de khimaar werd al gedragen in de tijd van de profeet, alleen de vrouwen bedekten hun boezems niet ermee, vandaar het bevel van Allah.

Waar staat dit gebod in de zuivere Koran Abou Jabir....? Ik bedoel dus het boek waarin Allah het gebod gaf niets aan zijn wijsheid toe te voegen.

nou goeie morgen dan, lees mijn post nog eens, ik heb het expres vetgedrukt en daarachter de naam van het hoofdstuk en nog de nummer van de vers, maar het schijnt nog niet te helpen!!!!! :moe:

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.