Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vaderschapsverlof

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Enquête vraag: Moeten aanstaande vaders ook vaderschapsverlof krijgen?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
21 [77.78%]
6 [22.22%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vaderschapsverlof
    Geplaatst op: 30 september 2005 om 09:38
?
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2005 om 11:30

salaam aleikum

waarom? het is toch de moeder die de baby draagt plus de zwangreschaps kwaaltjes enz.

Wa Aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2005 om 11:32
Ik heb Ja gestemd.

Dit niet gedurende de hele zwangerschap, maar wel in de laatste weken. Vooral om de aanstaande moeder bij te staan en te helpen.
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2005 om 11:42

Selam Alleykum,

Ja , natuurlijk, hij is toch de vader. Ik stem voor Ja!

Einde van de zwangerschap en de eerste weken,toch heerlijk, samen genieten. c.q wennen.Drunk (enne, bij komen...)

De vader heeft ook zo zijn verplichtingen, half / half... hoor. Ik weet van vele aanstaande paps en inmiddels geworden paps, dat ze er zelf wel voor zijn,ook om gewoon bij hun vrouw te zijn.

Wa'Selam

 

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2005 om 04:40
In eerste instantie geplaatst door het licht

salaam aleikum

waarom? het is toch de moeder die de baby draagt plus de zwangreschaps kwaaltjes enz.

Wa Aleikum salaam

Assalamu alaikum,

ja, maar het is de vader die de hele dag potten augurken aan moet slepen.

Zwangerschapsverlof stopt niet bij de bevalling. En vaders (dwz goede vaders) zijn net zo betrokken bij hun pasgeboren kinderen, in ieder geval voldoende om hun de kans te gunnen de eerste tijd samen met hun vrouw fulltime voor hun kinderen te zorgen. Ik zou in ieder geval niet anders willen. Ik heb dus natuurlijk "ja" gestemd.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2005 om 05:14

ik heb ook ja gestemt  wie moet mij bij staan die eerste weken als ik nog ziek ben .

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2005 om 05:21
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door het licht

salaam aleikum

waarom? het is toch de moeder die de baby draagt plus de zwangreschaps kwaaltjes enz.

Wa Aleikum salaam

Assalamu alaikum,

ja, maar het is de vader die de hele dag potten augurken aan moet slepen.

Zwangerschapsverlof stopt niet bij de bevalling. En vaders (dwz goede vaders) zijn net zo betrokken bij hun pasgeboren kinderen, in ieder geval voldoende om hun de kans te gunnen de eerste tijd samen met hun vrouw fulltime voor hun kinderen te zorgen. Ik zou in ieder geval niet anders willen. Ik heb dus natuurlijk "ja" gestemd.

Wassalam.

Owww... En Amier het is een heele leuke tijd!!!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2005 om 07:16

salaam aleikum aha ik snap het nu had het eerst niet goed begrepen ja tuurlijk de vader moet dan officieel ook voor zijn vrouwtje zorgen enz en dat is natuurlijk beter als de vader er bij is en de eerste momenteen mee maakt

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2005 om 07:45

 

Salaamoe alaikum

 

ik heb voor ja gekozen,, weet je hoe moeilijk dat is een zwangerschap. vooral als de vrouw een zwaare bevalling had subhanAllah sommige vrouwen kunnen na een bevalling moeilijk staan hoor  heeel pijnlijk lijkt me dat, maar mashallah wat je er voor terug krijgt allahoe akbar!

zou het wel fijn vinden ja als mijn man dan bij me zou zijn in de eerste 2 , 3 weken groeien ze echt heeel veeel. en de man zelf die mist ook heeeeeeeeeeeel wat subhanAllah

 

(p.s niet dat ik zelf kinderen heb hoor.. subhanAllah was het maar waar. )

 

wa Salaamoe alaikum

Najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2005 om 07:54

salaam aleikum

inshaAllah krijg je ze nog wel zus (amin)

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2005 om 08:03
In eerste instantie geplaatst door het licht

salaam aleikum

inshaAllah krijg je ze nog wel zus (amin)

 

inshallah

 

eerst moet ik even een manneke vinden dan he:P gaat moeilijk kinderen zonder een man hihi gair inshallah.. qadr allah inshallah komt het goed

 

wa Salamaoe alaikum

Najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 01:15
Ik kan mij voorstellen dat een aanstaande papa in tijden van nood in zijn eigen huis moet helpen. Mijn vraag is dan, wat kan een aanstaande vader voor zijn vrouw betekenen dan alleen handje vasthouden en toekijken hoe zij pijn lijdt? Ik ga er even vanuit dat er al familie is die zijn vrouw al helpt. Hoe lang moet hij vrij krijgen van zijn werk? 1 week, 1 maand, 1 jaar?

Is dit een keuze tussen werk of gezin?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 04:15

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Ik kan mij voorstellen dat een aanstaande papa in tijden van nood in zijn eigen huis moet helpen. Mijn vraag is dan, wat kan een aanstaande vader voor zijn vrouw betekenen dan alleen handje vasthouden en toekijken hoe zij pijn lijdt? Broeder, dat zie je verkeerd;het gaat om het samen zijn, hij hoeft zich niet verantwoordelijk te voelen dat er een probleem moet worden verholpen, dat hoeft niet....Het hoort erbij,maar ze heeft hem nodig, geestelijk en met haar hart.

Ik ga er even vanuit dat er al familie is die zijn vrouw al helpt. Dat is anders, ze is niet zwanger van die familie, het kind is een creatie van haar en haar man.

Hoe lang moet hij vrij krijgen van zijn werk? 1 week, 1 maand, 1 jaar? Bepaalde momenten, zou een maand kunnen zijn.Hij kan bijvoorbeeld zijn vakantiedagen opnemen, er is volgens mij ook echt vaderschapsverlof geregeld bij wet.
Is dit een keuze tussen werk of gezin? Beidde zijn belangrijk, ook wat voor werk hij heeft, wat de mogelijkheden zijn.Kan het niet, dan gewoon zijn best doen om zoveel mogelijk bij zijn vrouwtje te zijn.

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 05:58

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

  Mijn vraag is dan, wat kan een aanstaande vader voor zijn vrouw betekenen dan alleen handje vasthouden en toekijken hoe zij pijn lijdt?

Assalamu alaikum,

haha, jij bent vast niet getrouwd.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 10:17

 

 

en hij kan ipv fulltime tog ook partime gaan werken bijvb. vrijdags vrij ofso. dat heeft mijn broer nu ook sinds hij een kindje heeft... dus

 

wallahoe 3alam

 

wa salaamoe alaikum

najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 10:30
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

  Mijn vraag is dan, wat kan een aanstaande vader voor zijn vrouw betekenen dan alleen handje vasthouden en toekijken hoe zij pijn lijdt?

Assalamu alaikum,

haha, jij bent vast niet getrouwd.

Hahaha...
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 03:25

hhhhhhh Okay, als ik ooit zo iemand in dienst zal hebben, dan geef ik hem op z�n minst 2-4 weken extra vrijaf. Maar wel onbetaald! Kan hij z�n ouderlijke verplichtingen nakomen en in de buurt van zijn vrouw zijn om haar de steun te geven die ze nodig heeft. En de augurken aanleveren.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 03:42
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

hhhhhhh Okay, als ik ooit zo iemand in dienst zal hebben, dan geef ik hem op z�n minst 2-4 weken extra vrijaf. Maar wel onbetaald! Kan hij z�n ouderlijke verplichtingen nakomen en in de buurt van zijn vrouw zijn om haar de steun te geven die ze nodig heeft. En de augurken aanleveren.

 

dan heeft mijn broer beter werk..

eerste 2weken vrij.... en nu voor 1jaar tot 17maart want toen is zijn dochterje geboren.. heeft hij elke vrijdag vrij.. daar heeft hij gewoon recht op....en hij is net gister veranderd van werk waar hij meer verdiend en meer vakantie krijgt.. na 6jaar peert ie die gasten,,, hahhaa zijn oude baas is echt niet blij :P

 

wa salaamoe alaikum

najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 04:22
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

hhhhhhh Okay, als ik ooit zo iemand in dienst zal hebben, dan geef ik hem op z�n minst 2-4 weken extra vrijaf. Maar wel onbetaald! Kan hij z�n ouderlijke verplichtingen nakomen en in de buurt van zijn vrouw zijn om haar de steun te geven die ze nodig heeft. En de augurken aanleveren.

God heeft de vrekken niet lief... Jiyuu je valt weer eens lekker door de mand.  (Verander jezelf hierin...)

Het Ijzer...

20. Weet, dat het wereldse leven, alleen spel, vermaak, praalvertoon, pochelij onder elkander, wedijver in vermeerdering van rijkdom en kinderen, is als de regen waardoor het plantenleven de kwekers verblijdt. Dan droogt het op, gij ziet het geel worden en vergaan. En in het Hiernamaals is er een strenge straf en Allah's vergiffenis en welbehagen. En het leven dezer wereld is niets anders dan een zaak van begoocheling.

23. Opdat gij niet moogt treuren over hetgeen gij verloren hebt noch juichen over hetgeen Hij u heeft gegeven, want Allah heeft geen pocher of opschepper lief

24. (Noch degenen,) die vrekkig zijn en de mensen aansporen vrekkig te worden en wie zich van Hem afwendt; voorzeker Allah is Zichzelf-genoeg, Geprezen

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 05:03
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Jiyuu je valt weer eens lekker door de mand.  (Verander jezelf hierin...)



"WEER" ????? Dit is nieuw voor mij.  Geef mij de lijst van de andere gevallen ... misschien heb ik eerdere vragen van jou over het hoofd gezien en niet gereageerd.

En als je mij gewoon wilt uitdagen... dan sorry ik ben aan het vasten en ben er niet van gediend.


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 05:19
Natuurlijk vind ik dat aanstaande vaders vrij mogen krijgen, vrouwtje steunen, samen bij de bevalling, een band opbouwen met het nieuwe kindje. Het is een mooie tijd en dan horen de ouders samen te zijn.
Maar op kosten van wie? Ik zou best mijn arbeiders 3 dagen betaald verlof willen geven, maar een hele maand? Hoe moet dat betaald worden? Weet je wel hoeveel kinderen op een dag worden geboren? Een land belandt direct in een recessie.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 05:31
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Jiyuu je valt weer eens lekker door de mand.  (Verander jezelf hierin...)



"WEER" ????? Dit is nieuw voor mij.  Geef mij de lijst van de andere gevallen ... misschien heb ik eerdere vragen van jou over het hoofd gezien en niet gereageerd.

En als je mij gewoon wilt uitdagen... dan sorry ik ben aan het vasten en ben er niet van gediend.


Hahahaha....  Niet gelijk op de bok springen! Soms lees ik wel eens van die dingen en dan denk ik... Ja typisch Jihuu... En om dat nou allemaal weer op te gaan zoeken.....Pfffff... En bij zwangerschapsverlof is 1.5 tot 2 weken voldoende hoor...Je moest eens weten hoe snel vrouwen de verzorging in die eerste maanden zelf willen doen...Daar kom je als man,maar moeilijk tussen,behalfe s'nachts dan... Ik ben trouwens nog nooit ZOOOO....op me vingers gekeken als in die eerste weken net na een bevalling door iemand. 
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 05:35
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Natuurlijk vind ik dat aanstaande vaders vrij mogen krijgen, vrouwtje steunen, samen bij de bevalling, een band opbouwen met het nieuwe kindje. Het is een mooie tijd en dan horen de ouders samen te zijn.
Maar op kosten van wie? Ik zou best mijn arbeiders 3 dagen betaald verlof willen geven, maar een hele maand? Hoe moet dat betaald worden? Weet je wel hoeveel kinderen op een dag worden geboren? Een land belandt direct in een recessie.
Landen moeten eens niet zo veel aan wapens en nuttelooze zaken uitgeven...Of meer uit willen geven dan er binnen komt...Dan kunnen dit soort zaken makkelijk betaald worden.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 05:48

Kleine rekensom.....

Iemand verdiend 2.500 Euro bruto in de maand....Dat is op jaarbasis 30.000 Euro.. Na 5 jaar dienstverband zitten we op... 150.000 Euro... Hij krijgt een dochter en is er 2 weken niet... Kosten.... 1.250 Euro... Totaale kosten van die werknemer (zonder ziekteverlof) komt dan neer op 151.250 Euro na 5 jaar en 2 weken dienstverband... Zou daar een werkgever van in financieele problemen komen? Een werknemer kost hem dan... 2.520,83 Euro in de maand ipv 2.500 Euro. 

Wat bedrijven bv kunnen doen is een zwangerschapsverlof spaarregeling invoeren... Voor elke gewerkte maand bouwt men ook een vergoeding op die uiteindelijk aangesproken kan worden waneer men een kind verwacht...Iemand met meer dienst jaren kan langer bij zijn vrouw blijven tot een maximum van 2 weken bv...,als iemand die minder dienst jaren heeft gemaakt..

 

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 10:22
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Natuurlijk vind ik dat aanstaande vaders vrij mogen krijgen, vrouwtje steunen, samen bij de bevalling, een band opbouwen met het nieuwe kindje. Het is een mooie tijd en dan horen de ouders samen te zijn.
Maar op kosten van wie? Ik zou best mijn arbeiders 3 dagen betaald verlof willen geven, maar een hele maand? Hoe moet dat betaald worden? Weet je wel hoeveel kinderen op een dag worden geboren? Een land belandt direct in een recessie.


Neen Jiyuu echt niet.
Natuurlijk moet niet alleen de werkgever belast worden.
Maar wel de samenleving. en de samenleving zou dit met liefde moeten doen.
En wie betaalt dat dan?
Natuurlijk wij allemaal, de samenleving.Hetzelfde zou moeten gelden voor scholing.
Uiteindelijk betekent respect voor elkaar niet meer of minder dan het investeren in elkaar:-)


Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 13:06
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Kleine rekensom.....

Iemand verdiend 2.500 Euro bruto in de maand....Dat is op jaarbasis 30.000 Euro.. Na 5 jaar dienstverband zitten we op... 150.000 Euro... Hij krijgt een dochter en is er 2 weken niet... Kosten.... 1.250 Euro... Totaale kosten van die werknemer (zonder ziekteverlof) komt dan neer op 151.250 Euro na 5 jaar en 2 weken dienstverband... Zou daar een werkgever van in financieele problemen komen? Een werknemer kost hem dan... 2.520,83 Euro in de maand ipv 2.500 Euro. 

Wat bedrijven bv kunnen doen is een zwangerschapsverlof spaarregeling invoeren... Voor elke gewerkte maand bouwt men ook een vergoeding op die uiteindelijk aangesproken kan worden waneer men een kind verwacht...Iemand met meer dienst jaren kan langer bij zijn vrouw blijven tot een maximum van 2 weken bv...,als iemand die minder dienst jaren heeft gemaakt..

 



Klein foutje in je berekening.

Het werk moet namelijk wel gedaan worden. Door wie? Een uitzendkracht? De ervaring wijst uit dat een vaste werknemer zijn werk bijna net zo effectief doet als 2 niet ingewerkte uitzendkrachten. Aangezien er bij uitzend werk ook nog kosten zitten aan bijvoorbeeld bemiddeling etc. ben je dus nog eens het viervoudige daarvan er bovenop kwijt. Namelijk, voor 2 uitzendkrachten gedurende een maand.  Als je maar een klein bedrijf hebt, is dit snel duur.
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 13:45
Dit is al geregeld bij wet: ouderschapsverlof en zorgverlof.
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 14:18
In eerste instantie geplaatst door Engeltje

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Kleine rekensom.....

Iemand verdiend 2.500 Euro bruto in de maand....Dat is op jaarbasis 30.000 Euro.. Na 5 jaar dienstverband zitten we op... 150.000 Euro... Hij krijgt een dochter en is er 2 weken niet... Kosten.... 1.250 Euro... Totaale kosten van die werknemer (zonder ziekteverlof) komt dan neer op 151.250 Euro na 5 jaar en 2 weken dienstverband... Zou daar een werkgever van in financieele problemen komen? Een werknemer kost hem dan... 2.520,83 Euro in de maand ipv 2.500 Euro. 

Wat bedrijven bv kunnen doen is een zwangerschapsverlof spaarregeling invoeren... Voor elke gewerkte maand bouwt men ook een vergoeding op die uiteindelijk aangesproken kan worden waneer men een kind verwacht...Iemand met meer dienst jaren kan langer bij zijn vrouw blijven tot een maximum van 2 weken bv...,als iemand die minder dienst jaren heeft gemaakt..

 



Klein foutje in je berekening.

Het werk moet namelijk wel gedaan worden. Door wie? Een uitzendkracht? De ervaring wijst uit dat een vaste werknemer zijn werk bijna net zo effectief doet als 2 niet ingewerkte uitzendkrachten. Aangezien er bij uitzend werk ook nog kosten zitten aan bijvoorbeeld bemiddeling etc. ben je dus nog eens het viervoudige daarvan er bovenop kwijt. Namelijk, voor 2 uitzendkrachten gedurende een maand.  Als je maar een klein bedrijf hebt, is dit snel duur.


Engeltje eigenlijk intereseert me geen enkele berekening.
Want daar gaat het niet om.
Waar gaat het dan wel om?
Het gaat om het recht van een vrouw om kinderen te krijegn.
Om het recht van een man om zijn vrouw hierin en inde situatie behulpzaam te kunnen zijn.
Engeltje jij spreekt van hoe duur is dit od dat.
Laat ik eens over iets anders spreken.

Wat delen alle mensen rijk of arm samen?
Dit is levensruimte is het niet?
zo ja dan ben je het dus met me eens dat alle mensen de levensruimte met elkaar delen.
Mijn volgende vraag.
Wie bepaalt het recht op levensruimte?
Zou je deze vraag voor mij kunnen beantwoorden?
Aub?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 17:45
Goed gezien Druide....
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 17:57
Zeg, Herne, ik vind het leuk dat jij mij mijn mening dicteert. Ik heb enkel een berekening uitgebreid en nu zeg jij mij dat ik vind dat mensen geen geld moeten krijgen als hun vrouw een kind heeft gekregen? Dat vind ik wat cru.

Ik vind zeker dat ze het recht hebben om doorbetaald te krijgen en bij hun vrouw te zijn. Het gaat hier om iets heel essentieels, namelijk de mens.

Maar bedenk ook dat om vrijgevig te kunnen zijn, je wel iets moet hebben om vrijgevig van te zijn.
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.156 seconden.