Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

STEUN - NA BEDREIGING GESTOPTE COLUMNISTE

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
WoordAlsWapen Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote WoordAlsWapen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: STEUN - NA BEDREIGING GESTOPTE COLUMNISTE
    Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 17:15

STEUN - NA BEDREIGING GESTOPTE COLUMNISTE - HASNA

 

Columniste Hasna El Maroudi (21) van de jongerenpagina van het NRC-Handelsblad is noodgedwongen gestopt met het schrijven van columns. Dit nadat zij zwaar werd bedreigd na het schrijven van een kritische column. Hiermee heeft, na de moorden op Pim Fortuyn en Theo van Gogh en de vele bedreigingen aan het adres van vele andere columnisten en politieke/publieke figuren, de vrijheid van meningsuiting weer een zware klap te verduren gekregen.

 

Dit mag absoluut niet worden geaccepteerd! Schrijf op www.woordalswapen.web-log.nl jouw steunbetuiging voor Hasna. Deze reacties worden na een tijdje gemaild naar Hasna om haar te steunen in deze, voor haar, zware tijd.

 

Waak over de vrijheid van het spreken en laat van je horen!

 

.:: GEEF JE MENING OVER DIT ONDERWERP EN REAGEER::.

< ="">
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 03:39

Wie wil haar nu weer de mond snoeren?

Komt ooit nog zover dat we zelfs geen vrijheid van denken krijgen?

 

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
Loubnatoun Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Loubnatoun Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2005 om 06:19
Ja, ik had het op tv gezien!!! Het is gewoon te gek voor woorden!!!!!!!!!!!
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2005 om 06:24
allah yahdiha
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2005 om 07:35

In eerste instantie geplaatst door Loubnatoun

Ja, ik had het op tv gezien!!! Het is gewoon te gek voor woorden!!!!!!!!!!!

Gelukkig heb ik het niet op tv gezien. Dat zou me alleen maar stress hebben opgeleverd.

Echt te belachelijk voor woorden: dat die mensen hun vooroordelen en bijbehorende emoties zo serieus nemen. Altijd weer hetzelfde. En wat het nog stommer maakt: hetgeen waar ze zich zo boos om maken wordt in de gewraakte column nog expliciet afgekeurd ook

Ik hoop dat dat meisje gauw niet meer lastig gevallen zal worden. Jammer hoor.

(Het beste is misschien nog wanneer mensen zoveel mogelijk gemengd huwen, zodat over een aantal generaties de verschillen vervaagd zijn... ehhm, nouja, lijkt me eigenlijk ook niet nodig en ook wel een beetje jammer [die verschillen zijn soms ook juist mooi] .. het gaat maar om uiterlijke verschillen die net iets teveel waarde krijgen toebedeeld, gekoesterd worden)

Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2005 om 08:12
De lezer schrijft over beledigingen tegen Berbers

In de column 'Berbers' (Spunk, pag. 54) schrijft Hasna El Maroudi over een Berber en de bevolkingsgroep waartoe hij behoort. Enkele citaten uit haar column: ,,stinkberber''; ,,Barbaarse uiterlijk''; ,,onontwikkeld en primitief'', ,,berggeiten'', ,,het criminele pad verkiezen''; ,,het zijn dus de Berbers die de Marokkanen een slechte naam bezorgen''.

Hasna El Maroudi heeft het over een vete tussen Arabieren en 'Berbers' (Imazighen). Van een vete is mij niks bekend, wel van systematische onderdrukking en ontkenning van de Tamazight (Berber) identiteit, cultuur en taal in zowel Marokko als Nederland. Haar uitlatingen in de column zijn discriminerend, denigrerend, beledigend, kwetsend en stigmatiserend.

Ik ben geschokt dit te moeten lezen in de meest gerespecteerde krant van Nederland, NRC Handelsblad. Ik vraag me of hoe het mogelijk is dat er op zo'n wijze gesproken wordt over een bevolkingsgroep. Uitspraken die bovendien strafbaar zijn volgens het strafrecht (artikel 137c t/m e). Ik hoop dat de redactie van deze krant actie onderneemt en hierover de Imazighen in de krant bericht.
SAMIRA FIKRI,
Rotterdam

Ik heb met afschuw en braakneigingen de column zitten lezen van Hasna El Maroudi. Behalve door haar leugens en racistische denkbeelden werden mijn braakneigingen en afschuw vooral veroorzaakt door de redactie. Ik begrijp niet dat de redactie van een kwaliteitskrant als NRC Handelsblad dergelijke racistische leugens publiceert en niet direct aangifte doet bij de politie bij het in ontvangst nemen van het stuk van Hasna El Maroudi! Werkelijk schandalig en zeer amateuristisch.

Ik eis dat dat stukje van de site wordt gehaald en dat er een spijtbetuiging komt van de krant voor het opzettelijk laten beledigen van veel mensen, ja, mensen en geen berggeiten zoals jullie schrijver ons noemt. Schande, schande en schande.
FARID AZAAJ,
Gouda



De krant antwoordt

De krant heeft sommige Berbers in Nederland heel erg boos gemaakt, zo blijkt. Dat was in ieder geval niet de bedoeling van de auteur, die naar mijn smaak duidelijk de stijl en de vorm van de colum heeft gehanteerd. Daar horen overdrijving, karikaturen en polarisatie bij. De lezer kan dat iedere week ook op die plaats verwachten.

Op internet ligt dat minder vast, zo is mij opgevallen. Daar is het verschil tussen nieuws, analyse, commentaar en column minder goed te zien. Teksten worden doorgestuurd, soms in fragmenten, waardoor ze losgezongen raken van de context van de pagina en het medium. Zo komen ook de misverstanden in de wereld. Op die plek in de krant geven jonge auteurs immers vaker recht voor z'n raap meningen en doen ze observaties over hun wereld. Ik vind het vaak frisse en brutale stukken, licht ontregelend voor een middelbare lezer zoals ik. Overigens kan niet iedereen dat effect waarderen, net zo min als de column van Youp van �t Hek of het commentaar van Fokke & Sukke steeds op instemming kunnen rekenen. Dat kost wel eens lezers, maar ik ben toch geneigd te denken 'dat is dan jammer, maar we doen het toch'.

Die vrijheid is ook een kwaliteit van onze krant. Ik kan best begrijpen dat Berbers in Nederland zich aangevallen en gekwetst hebben gevoeld. Maar de schrijver, Hasna el Maroudi, maakt in een nawoord op www.spunk.nl duidelijk dat ze de tegenstelling tussen Berbers en Arabische Marokkanen vooral heeft willen overdrijven. Ze schrijft dat ze de spot wilde drijven en luchtig en ironisch wilde zijn. Ironie is alleen een lastige stijlvorm. Voor mij is dat een teken dat ze met haar onderwerpkeuze goed zat, zoals eigenlijk altijd. Ze geeft nu toe dat ze in haar formuleringen misschien een beetje is ,,doorgeschoten". Ik vind dat niet zo erg, maar ik heb dan ook geen emotioneel of cultureel aandeel in dit conflict. Als ze ,,de Friezen" had aangepakt, had ze mij weer geraakt. Hoewel we dan samen weer ,,de Hollanders" hadden kunnen bespotten.

Van discriminatie of racisme zou ik haar niet beschuldigen. Voor alle lezers van de krant was het wel duidelijk dat dit een column was, met eigen regels en wetten. Volgens het stijlboek ,,de enige bijdrage aan de krant die in keuze van onderwerp, gezichtspunt, stijl en mening een hoogst persoonlijk karakter heeft". Een jaar geleden schreef ik hier over een soortgelijke kwestie. Moet de hoofdredacteur 'ingrijpen' als een columnist (i.c. Youp) �te ver' gaat. (zie nrc.nl/krant/lezerschrijft).

Ik verdedigde toen ook de vrijheid van de columnist. ,,De prijs van de vrijheid van de columnist is dat hij even onversneden in het openbaar van repliek kan worden gediend.'' Dat is hierboven ruimschoots gebeurd. En deze lezer is ook daar weer wijzer van geworden.

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2005 om 08:49
In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

De lezer schrijft over beledigingen tegen Berbers

In de column 'Berbers' (Spunk, pag. 54) schrijft Hasna El Maroudi over een Berber en de bevolkingsgroep waartoe hij behoort. Enkele citaten uit haar column: ,,stinkberber''; ,,Barbaarse uiterlijk''; ,,onontwikkeld en primitief'', ,,berggeiten'', ,,het criminele pad verkiezen''; ,,het zijn dus de Berbers die de Marokkanen een slechte naam bezorgen''.

nou zij is niet beter dan die man die haar uitschold en wou aanrijden, ��n pot nat.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2005 om 10:18
In eerste instantie geplaatst door Latifah

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

In eerste instantie geplaatst door Loubnatoun

Ja, ik had het op tv gezien!!! Het is gewoon te gek voor woorden!!!!!!!!!!!

Gelukkig heb ik het niet op tv gezien. Dat zou me alleen maar stress hebben opgeleverd.

Echt te belachelijk voor woorden: dat die mensen hun vooroordelen en bijbehorende emoties zo serieus nemen. Altijd weer hetzelfde. En wat het nog stommer maakt: hetgeen waar ze zich zo boos om maken wordt in de gewraakte column nog expliciet afgekeurd ook

Ik hoop dat dat meisje gauw niet meer lastig gevallen zal worden. Jammer hoor.

(Het beste is misschien nog wanneer mensen zoveel mogelijk gemengd huwen, zodat over een aantal generaties de verschillen vervaagd zijn... ehhm, nouja, lijkt me eigenlijk ook niet nodig en ook wel een beetje jammer [die verschillen zijn soms ook juist mooi] .. het gaat maar om uiterlijke verschillen die net iets teveel waarde krijgen toebedeeld, gekoesterd worden)

Een domme redenering Marituzzzzz....Want gemengde huwelijken hebben er even niets mee te maken. Je kan niet weten wat de mensen kwaad maakt betreft die artikel, dat kan je alleen voelen als je een berber bent. Durf jij eens tegen een neger te zeggen in zijn gezicht dat hij een slaaf was en altijd zal blijven en dat die niet meer waard is, kijken of je dan er nog leuk uit gaat zien op dat moment. Discriminatie en haat en onderdrukking en je verlies van je eigen identiteit martinuzzzz, zal je nooit echt overheen komen, als je het vaak genoeg voor je neus krijgt voorgeschoteld. Mensen moeten maar leren om elkaar te respecteren en niet denken dat je elkaar pas respecteerd als je verteld wat je wil vertellen zonder rekening te houden met elkaars gevoelens die vaak heel diep liggen. Mijn moeder is overleden, moge Allah haar ziel genadig zijn en haar graf verruimen. Denk je Martinuzz hoe zelfbeheerst ik ook van vaak ben dat als je je mening gaat vertellen over mijn moeder wat best beledigend is dat ik op dat moment voor mezelf sta? Nee op dat moment kan ik niet nadenken en weet ik niet of ik controle zou hebben over mijn zelfbeheersing(wat ik overigens al een keer heb meegemaakt) En waarom omdat dit een gevoelige kwestie is, en daar telt vrijheids van meningsuiting even niet. Maar dat mensen zich moeten gaan mengen in huwelijken zodat je betere generatie krijgt, vind ik ook zeer beledigend! Ga je mond wassen met Zawir Martinuzzz of moet ik medelijden hebben voor je gebrek aan verstand

Dat is jouw invulling aan de hand van het vooroordeel dat je over mij hebt gecre�erd na het vluchtig lezen van mijn stukje. Dat is niet erg, dat is niet minder dan menselijk. Net zoals ik ook bepaalde vooroordelen over jou heb zonder dat die echt gefundeerd zijn. Zaak is dan - zoals ik betoog - om te erkennen wanneer het nog vooroordelen zijn en ze dan niet te serieus te nemen.

Dat is eigenlijk de kern van mijn vorige post. Die opmerking over gemengd huwen was bedoeld als schertsende toevoeging (en staat ook niet voor niets tussen haakjes), zo van 'als de genen zich mengen gaan we misschien meer op elkaar lijken en is het moeilijker vooroordelen over elkaar te hebben'. Als het al realistisch ware, dan zou het in de praktijk nog altijd niet zo werken, waarschijnlijk; er wordt dan wel weer een nieuw verschil verzonnen.

Overigens is jouw reactie op mij wel vergelijkbaar met die op die columniste: net iets te snel geoordeeld, zonder eerst goed gelezen te hebben. Misschien staat de taal van de column je niet aan (wat ik me heel goed kan voorstellen met al die openlijk geuite vooroordelen), de schrijfster neemt wel expliciet afstand van haar vooroordelen.

Het zou fijn zijn als mensen in het vertalen van hun boosheid dan tenminste nog enige volwassenheid zouden tonen in plaats van de achterlijkheid waaraan dat meisje nu bloot staat.

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2005 om 10:21
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

De lezer schrijft over beledigingen tegen Berbers

In de column 'Berbers' (Spunk, pag. 54) schrijft Hasna El Maroudi over een Berber en de bevolkingsgroep waartoe hij behoort. Enkele citaten uit haar column: ,,stinkberber''; ,,Barbaarse uiterlijk''; ,,onontwikkeld en primitief'', ,,berggeiten'', ,,het criminele pad verkiezen''; ,,het zijn dus de Berbers die de Marokkanen een slechte naam bezorgen''.

nou zij is niet beter dan die man die haar uitschold en wou aanrijden, ��n pot nat.

Wat mij betreft is er toch een duidelijk verschil tussen het beledigen van mensen met je vooroordelen (die ze verderop overigens zelf betreurt - maar dat had er iets dikker op kunnen liggen wellicht) en het bedreigen van mensen.

Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2005 om 10:40

 Bismillah Irahman Irahiem

 Asalama alykoum wahrahmatoe allahie wabarakatoe

 Soebhanallah over je eigen broeders en zusters dit schrijven???

 En precies wat Abou Jabir zij is niet beter dan die man die haar uitschold en wou aanrijden , een pot nat!

 Veder zou ik graag willen weten waar ze het lef vandaan haalt om zulke leugens en beledingen over haar eigen geloofsgenoten en haar eigen broeders en zusters durft te schrijven, ik neem aan dat Hasna El Hamdoudi een Marokkaanse arabische is en hiermee fitna wil veroorzaken binnen de marokkaanse gemeenschap tussen de arabieren en de berbers inshallah zal dat nooit gebeuren, ik zelf ben een marokkaanse arabier en de berberse marokkaanen zijn zowel mijn landgenoten als me moslimbroeders en zusters!

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2005 om 10:49

Ach, Aboe Bakr, het zijn vooroordelen. Die heeft iedereen, maar het is niet leuk als ze bot geuit worden. Ze geeft uiting aan haar vooroordelen en dat had ze misschien anders kunnen doen, maar ze stelt er tenminste nog (juist?) vraagtekens bij:

In eerste instantie geplaatst door Hasna

Er was eens een tijd dat ik tot eenzelfde soort positieve toekomstgezinde Marokkanen hoorde, maar inmiddels ben ik verpest. Ik vraag me af hoe dat komt. Ben ik ge�ndoctrineerd of zijn de Berbers gewoon echt heel stom?

 

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2005 om 14:34
Misschien is het verstandig dat jullie eerst eens uit gaan zoeken wat een collumn is.
KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2005 om 17:06
Salaam Aleikum,

Of je hoe je "column" moet schrijven

Nee die was flauw...

Nee mevrouw El Maroudi bewijst haar eigen waarde door de toonzetting van de column. Wat er hier precies in staat over de betreffende bevolkingsgroepen, hoe zij daar tegen aan kijkt, dat mag ze allemaal zelf weten. Daar heeft niemand iets mee te maken. Het bedreigen of aanvallen van mevrouw is hierbij niet gerechtvaardigd. Het terecht wijzen natuurlijk wel, en daar zou het dan ook bij moeten blijven.

Want het effect van alle bedreigingen en negativiteit omtrent haar persoon is waarschijnlijk precies wat ze beoogd heeft, namelijk bekendheid van haar persoon en bekendheid van haar al dan niet matige prestaties als columniste.

Ze heeft hier recht op, net als ieder ander mens. Het is aan haar hoe ze bekeken wil worden. Normen en waarden zoals onze minister president propageert en respect voor een ander of voor een ander bevolkingsgroep heeft ze blijkbaar niet in haar opvoeding mee gekregen. Of misschien ziet ze er gewoonweg geen morele bezwaren in het maken van rascistische opmerkingen in de richting van het berberse volk.

Hoe dan ook het is aan haar. Ze past wat mij betreft in het rijtje van Hirshi Ali. Weinig prestatievermogen dat gecamoufleerd wordt met harde woorden de aandacht hierop af te wenden.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2005 om 22:05

En daarom maar weer die bedreigingen?  Een columnnist zet een verhaal dik aan, ridiculiseert, speelt de dorpsgek en is boos.

Je moet de inhoud van artikelen van columnisten niet vergelijken met artikelen van de 'gewone' jounalist of schrijver.

Ik word er in ieder geval goed ziek van dat we langzamerhand af lijken te glijden naar een bananenrepubliek waar het recht van de sterkste brulaap en dreiger het sterkst is.

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 03:30
In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

De lezer schrijft over beledigingen tegen Berbers

In de column 'Berbers' (Spunk, pag. 54) schrijft Hasna El Maroudi over een Berber en de bevolkingsgroep waartoe hij behoort. Enkele citaten uit haar column: ,,stinkberber''; ,,Barbaarse uiterlijk''; ,,onontwikkeld en primitief'', ,,berggeiten'', ,,het criminele pad verkiezen''; ,,het zijn dus de Berbers die de Marokkanen een slechte naam bezorgen''.

Hasna El Maroudi heeft het over een vete tussen Arabieren en 'Berbers' (Imazighen). Van een vete is mij niks bekend, wel van systematische onderdrukking en ontkenning van de Tamazight (Berber) identiteit, cultuur en taal in zowel Marokko als Nederland. Haar uitlatingen in de column zijn discriminerend, denigrerend, beledigend, kwetsend en stigmatiserend.

 

SubhanAllah

la hawla quwata illah billah. subhanAllah de imazieren hebben het dus gedaan.

en de berbers geven de marokkanen een slechte naam? subhanAllah .. nou ik ben zelf een berbertje (aith waigherer) en daar is niks mis mee,

Je gaat heus niet met de ID marokkaan de paradijs binnen, maar met de ID MOSLIM!!!!!!!! en so what als de berbers de marokkanen een slechte naam geven, is het dan nodig om hier zoiets over te schrijven????gair inshallah

en voor haar opnemen??? tssss in her dreams .... mocht ze willen, ze doet het zelf.. zze weet donders goed als zij zoiets gaat zeggen dat ze dan een risico neemt. en we moeten haar laten gaan.... maar ondertussen wel voor dr opnemen..? ik spreek nu voor me zelf hoor!! gair inshallah.. het is ramadan dus ik hou maar verder mijn mond inshallah

wa Salaamoe alaikum

Najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 03:48
1. de mevrouw in kwestie is dom geweest door haar column zo snerend te schrijven. Haar bedoelling was, zegt ze, om mensen te laten lachen. Beetje naief: haar woordkeus was niet zo grappig maar kwetsend.
2. bedreigingen (levensbedreigingen) zijn altijd uit den boze (satan!). Wie zich daar ook maar schuldig aan maakt moet altijd strafrechtelijk worden vervolgd. Ook een domme column rechtvaardigt geen bedreigingen.

De vraag die over blijft: is er dus verschil tussen berbers en marokanen?
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 03:52
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

nou zij is niet beter dan die man die haar uitschold en wou aanrijden, ��n pot nat.



Wellicht is ze niet beter - geestelijk gezien. Jezus Christus plaatst het kwetsen met woorden op ��n lijn met doodslag. Dat neemt niet weg dat het metterdaad iemand dood willen rijden veel desastreuzer is: je gunt iemand niet meer de weg tot bekering, maar velt het oordeel alvast, terwijl dat alleen God toekomt. Een bedreiging om iemand te doden is dus altijd uit den boze (satan).
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 03:55
In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

zze weet donders goed als zij zoiets gaat zeggen dat ze dan een risico neemt. en we moeten haar laten gaan.... maar ondertussen wel voor dr opnemen..? ik spreek nu voor me zelf hoor!! gair inshallah.. het is ramadan dus ik hou maar verder mijn mond inshallah

wa Salaamoe alaikum

Najiha



Kijk, en dat is nu waar we in NL tegen moeten vechten: als je iets zegt dat bij iemand in verkeerde aarde valt, dat je dan vervolgens voor je leven moet vrezen. Dat is pertinent fout en mag in dit land niet gebeuren. Wie dat wel wil, kieze een ander land.

Overigens: mag je na de ramadan wel weer allerlei zondige dingen zeggen? Sorry, ik word wat cynisch...
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 04:04

Overigens: mag je na de ramadan wel weer allerlei zondige dingen zeggen? Sorry, ik word wat cynisch

 

 

nee tuurlijk niet... maar nu al helemaal niet.. en geduld is een schone zaak

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 04:12
broeders zusters  niet raegeren op hun beter gayeerinschalaah\
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 05:03

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

broeders zusters  niet raegeren op hun beter gayeerinschalaah\

 

barakahAllahoe fiekee

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 05:06
wabarakalaahofikie oegt alfadila
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 10:43

Zo langzamerhand begin ik te beseffen dat islam en vrijheid van meningsuiting op heel gespannen voet staat.

Anderzijds had ik dat al kunnen weten gezien het aantal gevluchte moslim-intellectuelen naar het vrije westen. Ook in hun geboorteland werden ze en hun familie bedreigd door reliidioten.

 

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 11:04

In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

[QUOTE=aboe bakr]en de berbers geven de marokkanen een slechte naam? subhanAllah .. nou ik ben zelf een berbertje (aith waigherer) en daar is niks mis mee,

ayyih, het lijkt alsof je ighraren zegt haha

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 11:07
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Zo langzamerhand begin ik te beseffen dat islam en vrijheid van meningsuiting op heel gespannen voet staat.

Anderzijds had ik dat al kunnen weten gezien het aantal gevluchte moslim-intellectuelen naar het vrije westen. Ook in hun geboorteland werden ze en hun familie bedreigd door reliidioten.

voila, een paar moslim jongeren hebben zich misdragen en meneer pietje pakt de hele islam en moslimbevolking aan (1,5 miljard)

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 11:07

Ik herinner me nog hoe Dick Advocaat de trainer van het nederlands elftal met de dood werd bedreigd tijdens de EK wedstrijd nadat hij als ik het me nog goed herinner een speler had gewisseld?? en toen nog voor een land verrader werd uitgemaakt

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 11:07
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

[QUOTE=aboe bakr]en de berbers geven de marokkanen een slechte naam? subhanAllah .. nou ik ben zelf een berbertje (aith waigherer) en daar is niks mis mee,

ayyih, het lijkt alsof je ighraren zegt haha

 

wat zijn ighraren nou weer... serieus je schrijft zo hoor--> aith waigherer...... tog? hahaha nu ga ik twijfelen..... iwa zied als jij het zo goed weet

tell me

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 11:11
In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

[QUOTE=aboe bakr]en de berbers geven de marokkanen een slechte naam? subhanAllah .. nou ik ben zelf een berbertje (aith waigherer) en daar is niks mis mee,

ayyih, het lijkt alsof je ighraren zegt haha

 

wat zijn ighraren nou weer... serieus je schrijft zo hoor--> aith waigherer...... tog? hahaha nu ga ik twijfelen..... iwa zied als jij het zo goed weet

tell me

ighraren zijn slakken : ), je zat dicht bij hoor, aith wayegher, ben ik zelf ook!

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 11:14
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

[QUOTE=aboe bakr]en de berbers geven de marokkanen een slechte naam? subhanAllah .. nou ik ben zelf een berbertje (aith waigherer) en daar is niks mis mee,

ayyih, het lijkt alsof je ighraren zegt haha

 

wat zijn ighraren nou weer... serieus je schrijft zo hoor--> aith waigherer...... tog? hahaha nu ga ik twijfelen..... iwa zied als jij het zo goed weet

tell me

ighraren zijn slakken : ), je zat dicht bij hoor, aith wayegher, ben ik zelf ook!

 

subhanAllah ik wist het wel..:P mijn vader zegt dat altijd als we naar mijn zus gaan in nador die weg(al-houceima naar nador) zegt mijn vader altijd zoiets van willen jullie ighraren kopen :P hahhaaa ze3ma voor soep ofso :S:S slakken subhanAllah... maargoed ik wist wel wat het waren maar las het verkeerd op dus dan is de uitspraak ook verkeerd vandaar

barakahAllahoe fiek

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 11:49
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir


In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

[QUOTE=aboe bakr]en de berbers geven de marokkanen een slechte naam? subhanAllah .. nou ik ben zelf een berbertje (aith waigherer) en daar is niks mis mee,


ayyih, het lijkt alsof je ighraren zegt haha




wat zijn ighraren nou weer... serieus je schrijft zo hoor--> aith waigherer...... tog?�hahaha nu ga ik twijfelen..... iwa zied als jij het zo goed weet


tell me



ighraren zijn slakken : ), je zat dicht bij hoor, aith wayegher, ben ik zelf ook!



Salaam ALeikum,

Volgens mij overspoelen de aith wayegher hier het forum. Aangezien ik er ook 1 ben .



Een mooi geografisch overzicht van het gebied van de berber stammen en de daarbij behorende benamingen ;)

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.