Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

G.F.M/Ahmaddiyyah

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: G.F.M/Ahmaddiyyah
    Geplaatst op: 14 december 2005 om 16:19
TAKBIER!!!!! ALLAHU AKBAR!!
Terug naar boven
Noureddine Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noureddine Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2005 om 14:31

salam alaikum

 bedankt voor het welkom

en goed gezegt broeder zo is dat !

djazaka allah gairin en zal je een plaatjs in het paradijs schenken

Ameen!

Onze Heer, Uw Barmhartigheid en Kennis omvatten alle zaken, vergeef daarom degenen die berouw tonen en die uw Weg volgen en bescherm hen tegen de bestraffing van de Hel (Surah 40 : Ayah 7)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2005 om 11:22

In eerste instantie geplaatst door GFM

Ik hoop antwoord te krijgen op mijn 5 vragen en sorry dat de tekst zo lang is geworden.

 

(1) Vraag 1: Wat vind je van deze Hadith waar het woord wafat als de dood wordt geinterperteerd? Maak ik een fout? Zo ja? Hoe interpreteer jij het?

 

Ik heb het wederom nagekeken, en de juiste vertaling van het woord �tawaffaitani� in mijn boeken luidt: �When You took me up�.  Ik heb je al eerder twee ayaat gegeven waarvan ik benieuwd ben hoe je die zou vertalen. (6:60 en 3:185) ik wacht nog op je vertaling. Ook gaf ik je al een voorbeeld van wat je fout doet wanneer je een woord een eigen interpretatie geeft en die overal plakt:

 

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

�khatam� betekent in vers 2:7 van de Quran �Allah heeft hun harten en gehoor �verzegeld�.

�khatam� wordt ook gebruikt in vers 33:40 waar Allah (SWT) de profeet �khataman Nabiyyeen� noemt. Een �zegel der profeten� in sommige vertalingen �de laatste der profeten�.

 

Hier zie je dat het woord �zegel� op verschillende manieren wordt gebruikt. Qadiani Ahmadies vertalen �khatam� als �de beste�. (Anders zou Mirza Ghulam geen aanspraak kunnen maken op zijn zogenaamde profeetschap.) Plaats nu deze betekenis in vers 2:7 en er staat dat Allah de harten van de ongelovigen �de beste� heeft gemaakt. Dit is onzinnig. Mijn punt is dat een woord meerdere betekenissen kan hebben.

 

(2) Vraag 2: Zou ik de onderstaande verzen van jou mogen krijgen in het nederlands?

Ik wil namelijk zien of wafat ook als de dood/sterven is vertaald aangezien mijn koran-verzen misquoted zijn.

 

Een van de betere Nederlandse vertaling van betekenissen is die van �De Edele Koran� ISBN  90-73355-08-7. Vers 3:55 luidt: �O Isa, voorwaar, Ik zal jou tot mij nemen en Ik zal jou tot Mij opheffen...�

 

Ook zijn er genoeg betrouwbare Engelse vertalingen van de betekenissen te vinden. Gelukkig staat het originele Arabische schrift er altijd naast, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan over de oorspronkelijke openbaring.

 

(3) Vraag 3: Wat vind jij van de woorden van de mensen en instellingen die ik boven heb aangehaald? Interpreteer ik ze allemaal verkeerd? Hoe moet ik ze dan wel interpreteren?

 

Allereerst kom je met een rare hadith dat door Aisha(RA) zou zijn overgeleverd. Als iedere profeet slechts de helft in aantal jaren leeft dan zijn voorganger, hoe oud moet Adam (AS) dan niet zijn geweest met 124000 voorgangers? Behalve dat, als Jezus 120 jaar zou zijn geworden en Muhammad (SAW) 60, dan moet Mirza max 30 jaar zijn geworden. Wat zegt dat over je hadith? Als dit de manier is hoe Ahmadiyya bewijs in elkaar steekt, dan wil ik de rest niet eens meer zien. Accepteer dat Mirza een bedrieger eerste klas is geweest.

 

The Holy Prophet Muhammad said: "Had Moses or Jesus been alive, they would have had to follow me."

 

Weer eens een verdraaide tekst van je uit Ibn Kathir. Jouw �messias� zegt zelf dat Moosa (AS) levend en wel in de hemelen zit:

 

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

1. �Musa (Kalim-u-Llah) is in leven en dat is bewezen in de Quran." (Hamat al-Bushrat, p. 55, Rohani Khazain, Mirza ghulam, deel 7, blz 221)

 

2. �Deze Musa, dezelfde man van GOD, over wie een hint in de Quran bestaat dat hij nog in leven is, waardoor het voor ons een verplichting is geworden te geloven dat hij levend in de hemelen is en niet onder de doden is.� (Noor al-Haq, deel 1, blz 50, Rohani Khazain, Mirza ghulam, deel 8, blz 68-69)

 

Wat gebeurt er met je geloof in Mirza, GFM?

 

Verder nog eens een vage hadith van zogenaamd de dochter van de profeet. En dan:

 

"Ibn Abbas said: mutawaffi-ka means �I will cause thee �to die� (mumitu-ka) �."

 

    (Bukhari, Kitab al-Tafsir, on verse 5:110).

 

Ik zou denken, als de dood van Isa (AS) al de algemene opvatting van die tijd was, dat er geen extra uitleg nodig zou zijn. Van deze hadith over �mumituka� van Ibn Abbas is bewezen dat het een zwakke onbetrouwbare toevoeging is aan de hadith omdat het geen isnad heeft. Het komt voor in een aparte verzameling onbetrouwbare en niet te traceren ahadith zonder isnad van imam Bukhari. Hafiz bin Hajar heeft nader onderzoek gedaan naar al die ahadith zonder isnad die door Bukhari apart zijn gehouden. En van deze hadith is gebleken dat het onbetrouwbaar is omdat er niets over terug is gevonden.

 

Om je uit die droom te helpen dat Ibn Abbas (RA) hetzelfde idee had als de Ahmadiyya, verzoek ik je de authentieke Hadith van Ibn Abbas (RA) te lezen in de uitleg van Quran vers 4:157.

 

Bovendien neem je dus het standpunt in dat er een consensus was in de beginperiode van de Islam, dat Isa alaihi salaam al overleden was. Ik verzoek je nogmaals om met authentiek bewijs te komen voor dit standpunt van jou. Bewijs dat de dood van Isa alaihi salaam algemeen aanvaard was en dat men dacht dat Isa (AS) NIET in de hemelen is opgenomen en dat hij ook niet terug zal keren voor Yaumoel Qiyama. En als je dat niet lukt, kom dan maar met een bewijs uit de goed opgeschreven en bewaarde geschiedenis van de Islam, wat de oorzaak was dat moslims van de een op andere moment opeens allemaal gingen geloven dat Jezus nog in leven was ipv dood.

 

En dit keer authentiek bewijs!

 

(4) Vraag 4 kan ik niet in je post terugvinden.

 

(5) Vraag 5: Misschien kan je me uitleggen hoe de bovenstaande gegevens de interpretatie van ra'fa opeens zo radicaal veranderen.

 

Ik probeerde je aan te geven dat het hele leven van Jezus alaihi salaam, opmerkelijk en uitzonderlijk was. Hij werd geboren zonder vader, deed zovele wonderen, en toch zeg jij dat Allah hem niet met lichaam en al kan opnemen. Lees ook 2:253.

Tijdens de Miraj ontmoette onze Profeet (SAW) de ziel van de Profeet Jezus (AS) en beschreef die met krullend haar en een rood gelaat. Heb je ooit een ziel/geest (wat het ook moge zijn) gezien met krullend haar? Zijn we volgens jou straks allemaal spoken daarboven?

 

 

Verder zeg je,

 

Ik erken en zie jou als een moslim broeder.

 

Mirza beschreef iedereen die niet in hem geloofde als �jahannomi� (mensen van de Hel). Je wijkt weer eens af van je spiritueel leider. Ik denk dat je nu al begint door te krijgen dat Mirza niet echt de kwaliteiten heeft van een man van GOD. En dan hebben we het nog niet eens over zijn priveleven gehad, waar hij getrouwde vrouwen publiekelijk lastig viel en zijn �natte dromen� over getrouwde vrouwen aan de wereld vertelt.

 

Ik wacht op je nieuwe antwoorden uit betrouwbare en authentieke bronnen.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2005 om 06:36

Ik heb even de tijd genomen je eerdere postings na te lezen, ik had je eerdere gesprekken met mijn broeders 3abd Arra7maan,  Malcolm X  en zuster Imaan nog niet gelezen.

 

In eerste instantie geplaatst door GFM

als er iemand is die op basis van de Koran praat dan ben ik dat wel.

 

Correctie: Je praat op basis van je eigen interpretatie van de Quran.

 

In eerste instantie geplaatst door GFM

Als jij dan nog steeds wilt beweren dat mijn bewijsvoering wel is weerlegd dan ontbreekt het aan inzicht  naar mijn mening. Maar ik zeg ook niet dat het makkelijk is hoor. Ik weet dat jullie van kleins af aan al in de wederkomst van Jezus geloven.

 

Mirza geloofde tot 1891 net als ons nog netjes in de wederkomst van Jezus en dat hij nog in leven moet zijn, tot aan het moment dat Mirza met Shaitaan in aanraking kwam. Had Mirza dus in al die jaren van zijn leven ook een gebrek aan inzicht?

 

In eerste instantie geplaatst door GFM

De Joden wachten nu ook nog op ELIJIAH...toen Jezus zei NEE ik ben gekomen in de geest van Elijah en ik ben de beloofde messias wiens komst is voorspeld toen verklaarde de Joden hem ook voor gek. De Joden dachten namelijk dat Eiljah vanuit de hemel zou nederdalen.

En wat zien we vandaag de dag...de Soennitische moslims wachten ook op Jezus om terug te komen terwijl de beloofde messias al is geweest.

Maar als het om bewijzen gaat ben ik de enige die mijn standpunt heb kunnen bewijzen op basis van de Heilige Koran.

 

1. Bewijs mij dan nu vanuit de Quran dat Profeet Yahya (as) de terugkeer was van iemand anders.

 

En

 

2. Ik vertrouw liever op de gezworen belofte van onze Heilige Profeet (SAW) en wacht erop totdat Isa ibn Maryam (as) zal wederkeren, dan dat ik Mirza Ghulam ibn Chiragh Bibi vertrouw.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2005 om 04:50
In eerste instantie geplaatst door Noureddine

salam alaikum

Goed gezegd broeder jiyuu

ik hoop dat de waarheid snel aan het licht komt (ik weet de waarheid al maar ja )

djazaka allah gairin (geldt voor iedere moslim)

Assalamo alaikum,

 

Welkom op het forum. Barakallahu feekum!

 

Voor ons is het duidelijk dat Mirza ghulam ahmad (ahmadiyya) een valse profeet, bedrieger en leugenaar is. Maar wanneer mensen eenmaal in een sekte zijn beland is er moeite nodig om die persoon weer zelf aan het denken te krijgen. Het is voor ons heel makkelijk om aan te tonen dat Mirza nooit een man van GOD had kunnen zijn. Nu gaat de discussie vooral over de vertaling van �tawaffa�. Voor ahmadiyya-leden is deze vertaling van levensbelang, anders valt hun leer als een kaartenhuis ineen.

Zelf vertaalde Mirza het woord �tawaffa� tot 1891 altijd als �to complete, receive/pay in full�. (Braheen ahmadiyya, Mirza ghulam ahmad, deel 1 , blz 519, 556) Net als ons moslims en de grote meerderheid, geloofde hij eerst dat Isa (Jezus alaihi salaam) nog in leven was. Tot hij in 1891 plots een verhaal over �openbaringen� verzon en vanaf dat moment vond dat als iemand gelooft dat Jezus (as) nog in leven is, �shirk-adheem� pleegt. Zoon en opvolger van Mirza is Mirza Mahmood Ahmad, en zelfs hij geeft toe dat zijn vader de betekenis pas later veranderde in �cause to die�. Dit betekent dat Mirza Ghulam Ahmad Qadiani het overgrote deel van zijn leven nog als een moslim dacht, maar dat hij daarna door Shaitaan werd ingefluisterd.

 

Wat zegt dit over Mirza? Was Mirza tot 1891 nu zelf ook schuldig aan SHIRK- ADHEEM? Het maakt niet uit wat het antwoord zal zijn, beide antwoorden geven aan dat Mirza geen �nabi� kan zijn. Als je een Ahmadi dit zou vragen en zijn antwoord is �JA�. Dan betekent het dat Mirza een groot deel van zijn leven tot 1891 een mushrik was. Een �nabi� kan nooit een mushrik zijn geweest. Is het antwoord: �NEE�, dan betekent het dat Mirza heeft gelogen toen hij het SHIRK ADHEEM noemde, en liegen is ook niet echt een eigenschap die bij een �nabi� hoort.

 

Kortom voor ons duidelijk, maar voor iemand die jarenlang is gehersenspoeld en opgegroeid is met, of heilig in verkeerde interpretaties gelooft, is het nog een lange weg te gaan. Voordat GFM anderen ook bemet, zal iemand in moeten gaan op al zijn leugens en verdraaiingen. Dat is wat ik straks weer met plezier zal doen. Inshallah.

 

Terug naar boven
Noureddine Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noureddine Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2005 om 14:04

salam alaikum

   Goed gezegd broeder jiyuu

ik hoop dat de waarheid snel aan het licht komt (ik weet de waarheid al maar ja )

djazaka allah gairin (geldt voor iedere moslim)

Onze Heer, Uw Barmhartigheid en Kennis omvatten alle zaken, vergeef daarom degenen die berouw tonen en die uw Weg volgen en bescherm hen tegen de bestraffing van de Hel (Surah 40 : Ayah 7)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2005 om 09:02

Ik zag dat je nog niet helemaal klaar was met het schrijven van je post. je hebt nu nog de tijd om dingen te veranderen.
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote G.F.M. Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2005 om 08:03

Jiyuu,

zullen we stap voor stap te werk gaan?

1)Ik geef toe ik heb nog niet gereageerd op je citaten....maar ik moet hiervoor langs gaan bij m'n oom, de boeken staan daar, en vanwege de drukte heb ik hier nog niet de tijd voor gehad. Maar ik vraag me af waarom je het zelf niet opzoekt.Je hebt de boeken.....tenminste dat dacht ik.Beschik jij over Rohaani Khazain? Zo ja...zoek het op. Ik kan me niet voorstellen dat men vervalste kopieen van Rohaani Khazain heeft uitgebracht. Jouw versie moet hetzelfde zijn als die van mij. En dan zul je zelf zien dat die citaten die je aanhaalt niet bestaan of zijn verdraaid.

Mocht je het opgezocht hebben en nog steeds beweren dat Mirza Ghulam Ahmad daadwerkelijk van die wrede uitspraken heeft gedaan. Dan koop ik dat boek van jou over voor hoeveel je maar wilt...want dat betekend dat men zo ver is gegaan om zijn boeken te vervalsen.

Of haal jij de teksten van de Anti-Ahmadiyya sites? Ik hoor wel van je...

2)Volgens jou ben ik de Koraan aan het misquoten en het gaat voornamelijk om het woord 'wafat'. Ik heb geprobeerd aan te tonen dat het woord 'wafat' m.b.t. de mens gewoon als de dood/sterven geinterpreteerd kan worden. Ik doe dit door;
a- Tientallen andere verzen uit de Koran te halen
b- Naar de Arabische betekenis van het woord te kijken
c- Woorden in hun context te plaatsen
d- Gebruik de Hadith
Zie Hadith:

"It is reported from Ibn Abbas that the Holy Prophet said in a sermon: O people! You will be gathered to your Lord (on the day of Judgment) ... and some people from my Umma will be taken and dragged towards hell. I shall say: �O Lord, but these are my people�. It will be replied: �You do not know what they did after you�. Then I shall say as did that righteous servant of God (i.e., Jesus) say: �I was a witness of them so long as I was among them, but when Thou didst cause me to die (tawaffaitani) Thou wast Watcher over them� ..." (Bukhari, Kitab al-Tafsir, under Surah Ma�idah)

Vraag 1: Wat vind je van deze Hadith waar het woord wafat als de dood wordt geinterperteerd? Maak ik een fout? Zo ja? Hoe interpreteer jij het?

Vraag 2: Zou ik de onderstaande verzen van jou mogen krijgen in het nederlands?
Ik wil namelijk zien of wafat ook als de dood/sterven is vertaald aangezien mijn koran-verzen misquoted zijn.

2:234 En diegenen uwer, die sterven en vrouwen achterlaten......
3:193 ....en doe ons sterven met de rechtvaardigen.
4:15 ....totdat de dood haar achterhaalt,.....
4:97 Voorwaar de engelen zullen tot hen die ze doen sterven.....
6:61 wanneer de dood tot een uwer komt.....
7:126 ....doe ons sterven terwijl wij Moslims zijn.
10:46 ....of als Wij u doen sterven.....
10:104 ....maar ik aanbid Allah Die u doet sterven.....

3)Jij vraagt mij om bewijs van de tijd van de profeet Mohammed (vzmh).
Ik haal de woorden van de Profeet Mohammed (vzmh) zelf aan...is dat niet van zijn tijd? Ik haal ten eerste de woorden van Aisha aan, ook een persoon van DIE tijd:

"Aisha (God be pleased with her) said that, in his illness in which he died, the Holy Prophet said: �Every year Gabriel used to repeat the Holy Quran with me once, but this year he has done it twice. He has informed me that there is no prophet but he lives half as long as the one who preceded him. And he has told me that Jesus lived a hundred and twenty years, and I see that I am about to leave this world at sixty�."

(Hujjaj al-Kiramah, p. 428; Kanz al-Ummal, vol. 6, p. 160, from Hazrat Fatima; and Mawahib al-Ladinya, vol. 1, p. 42)

Wat ik hieronder versta? De profeet Mohammed (vzmh) geeft zelf aan dat de profeet Jezus 120 jaar heeft geleefd. En wat vind je van deze woorden van de Profeet Mohammed (vzmh) zelf:

  1. The Holy Prophet Muhammad said: "Had Moses or Jesus been alive, they would have had to follow me." (Al-Yawaqit wal-Jawahir, p. 24; Fath al-Bayan, vol. 2, p. 246; Tafsir Ibn Kathir, under verse 81 of Al Imran)
  2. "Had Jesus been alive he would have had to follow me." (Sharh Fiqh Akbar, Egyptian ed., p. 99)
  3. "No. 19: If Moses and Jesus were alive, they would have but followed me." (English text from Al-Islam, published by the Fiji Muslim Youth Organization, vol. 4, Oct. 1974)

Mocht Jezus levend zijn of nog terug komen...dan zou de Profeet Mohammed (vzmh) dat toch op z'n minst wel 1 keer vermelden? De Profeet Mohammed (vzmh) zegt duidelijk HAD JESUS BEEN ALIVE.

De dochter van de Profeet Mohammed (vzmh):

"Jesus, son of Mary, lived to the age of 120 years."
(Kanz-ul-Ummal, vol. vi, p. 120)


De metgezellen van de profeet Mohammed (vzmh):

1. Explaining the Quranic verse, "O Jesus, I will cause thee to die (mutawaffi-ka)", Ibn Abbas is recorded as saying:

"Ibn Abbas said: mutawaffi-ka means �I will cause thee to die (mumitu-ka) �."

(Bukhari, Kitab al-Tafsir, on verse 5:110).

2. "In the Mustadrak (a Hadith collection) it is reported from Ibn Umar that Jesus lived to the age of 120 years. It is likewise also in the Asabah." (Tafsir Kamalain).

3. The companion-poet Hasan Ibn Thabit sang:

Wa lau kanat-ad-dunya qadim-an bi-ahliha
la-kana rasulu-llahi fiha mukhalad-an.

"If any people of the world could exist forever, certainly the Messenger of Allah would have lived forever in it."

Imaam malik, ��n van de 4 grote Imaams geloofde in de dood van Jezus:

"While most people believe that Jesus did not die, Malik said that he died."
(Majma al-Bahar, vol. i, p. 286) 

De grote Universiteit in Cairo Al-Azhar
Deze gerespecteerde Universiteit geloofd ook in de dood van de profeet Jezus. Ik heb dit al eerder aangetoond.

Ik haal dus de woorden van:
1) De profeet Mohammed (vzmh)
2)Aisha
3)Fatima
4)Enkele metgezellen
5)Imaam Malik
6)De Universiteit van Cairo (Al-Azhar)

Zijn dit geen mensen van DIE tijd...of mensen die kennis van zaken hebben en bovendien zijn het NIET-Ahmadiyya's.

Vraag 3: Wat vind jij van de woorden van de mensen en instellingen die ik boven heb aangehaald? Interpreteer ik ze allemaal verkeerd? Hoe moet ik ze dan wel interpreteren?

4) Mirza Ghulam Ahmad beweerde inderdaad de beloofde messias te zijn.
Hij geloofd dat de Profeet Mohammed (vzmh) de laatste profeet is en dat er na hem geen nieuwe noch oude profeet kan komen. En dus ook niet om de taak van de beloofde Messias te vervullen.

Daarom zal de beloofde messias opstaan uit de gemeenschap van de Heilige Profeet Mohammed (vzmh) en als volgeling van hem de taak van de beloofde messias vervullen. Zoals er in vers 24:55 wordt aangegeven:
'God heeft degenen onder u, die geloven en het goede doen, beloofd dat Hij hen zeker tot regeerders op de aarde zal maken, zoals Hij degenen v��r hen tot regeerders maakte' (24:55). 

Zoals de Profeet Mohammed (vzmh) heeft voorspeld zullen er elke eeuw mudjadidds opstaan:
'Waarlijk, Allah zal voor deze gemeenschap (van moslims) in het begin van iedere eeuw (hidjra) iemand doen opstaan, die hun godsdienst zal hervormen.' (Aboe Dawoed Soeleiman (overl. in 275 AH) Kitaab al-Soenan, hoofdstuk Al-Malahim, boek II, blz. 241., uitgave Ansari Press, Delhi-India).

De taak van de beloofde messias zal dus vervuld worden door een mudjadidd aangezien er geen profeten meer kunnen komen.
Mirza Ghulam Ahmad gaf dit weer met een uitleg waarin de profeet Mohammed (vzmh) de zon is en over het licht en kennis beschikt.
De maan vangt dit lich op zodat hij in de nacht voor licht kan zorgen.
De maan is dus afhankelijk van de zon en zo kan je ook de vergelijkenis maken tussen de beloofde messias (maan) en de Heilige Profeet Mohammed (zon), vrede zij met hem.

Op deze manier wordt de zegel der profeetschap niet gebroken.
Dus Ja, Mirza Ghulam Ahmad beweerd de beloofde messias te zijn en NEE hij beweerd geen profeet te zijn. In zijn visie zal de beloofde messias uit de gemeenschap (oemmah) van de Heilige Profeet Mohammed (vzmh) komen en niet daarbuiten.

Mirza Ghulam Ahmad, heeft hier een hele uitleg over (op basis van de koran uiteraard) maar ik zal je deze besparen. Het gaat erom dat je snapt dat in deze visie hij de zegel der profeetschap niet schendt.

Je hoeft het niet eens te zijn. Maar je kan hem ook niet beschuldigen het profeetschap te claimen omdat hij de Beloofde Messias beweerd te zijn. Hij heeft namelijk een andere visie over de beloofde messias.

5)Wat wil ik aantonen met de dood van Jezus?
Zoals de profeet Mohammed (vzmh) heeft gezegd is het belangrijk om de Imaam van je tijd te herkennen. Voor mij zelf is het geen probleem. Ik erken en zie jou als een moslim broeder. Maar ter wille van de bevordering van de Islam en de geestelijke vooruitgang van de Moslims (welke hard nodig is gezien de huidige ontwikkelingen) zou het wel bevordelijk zijn om de Beloofde messias en gezanten van Allah te herkennen.

6)
Waar, wanneer en hoe is Jezus overleden?
Dit is ook weer een hele lange uitleg. Maar ik zal gewoon kort antwoorden geven. De Profeet Jezus is in Kashmir begraven. En hij is overleden nadat hij zijn taak als profeet heeft voltooid. Hoe? Hij heeft een natuurlijke dood ondervonden en is 120 jaar geworden zoals de Hadith's aangeven.
De Tomb of Jesus is te zien in Kashmir.
Nogmaals er is hier een hele uitleg over met bewijzen vanuit de Koran, Hadith, Bijbel en zelfs wetenschappelijke bewijzen. Maar het wordt wel een hele lange tekst als ik dat ook nog eens uitgebreid ga behandelen.

7)Punt 7 gaat over wafat maar dat behandelen we al in punt 2. Dus hier is geen verder uitleg nodig.

8)Ik heb aangetoond dat ra'fa verheffing in positie, rang of status betekent, gezien de context enz. Ik lever daarvoor andere Koran-verzen aan om mijn standpunt te onderbouwen. Ik zou hier graag nog een reactie over willen hebben. Jij haalt verzen aan waarin gesproken wordt over Jezus die vanuit de wieg sprak? En iets over dooden weer levend maken en blinden weer laten zien?

Vraag 5:
Misschien kan je me uitleggen hoe de bovenstaande gegevens de interpretatie van ra'fa opeens zo radicaal veranderen.

Ik hoop antwoord te krijgen op mijn 5 vragen en sorry dat de tekst zo lang is geworden.

Salaam.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2005 om 06:24

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

waf� (met t�' marb�ta aan het eind) pl. wafay�t = decease, demise; death; death certificate

 

"tawaffa" (stam V) staat in mijn woordenboek inderdaad vertaald met "to receive in full" en voor de passieve vorm, "tuwuffiya", staat er "to die"

 

�Tawaffa� betekent ook iets als �compleet maken�, naast �to receive in full�. In bepaalde situaties kan het woord zelfs worden geinterpreteerd als �dood� en �slaap�.

De overgrote meerderheid van de moslims die dagelijks de Quran lezen en mensen van wie de moedertaal arabisch is, onder wie vele Qurangeleerden en deskundigen in de arabische taal, gebruiken deze vertaling van �tawaffa�.

 

Een reden dat de meerderheid van de moslims en de Qurangeleerden en deskundigen in de Arabische taal, deze interpretatie aanhouden, is omdat het Islamitisch gezien een volledig betrouwbare interpretatie is. Of andere interpretaties onmogelijk zijn naast die van de meerderheid? Dat beweer ik niet. Ik vind dat dat mogelijk moet zijn en het gebeurt altijd al binnen de moslimgemeenschap. Maar het idee dat Allah ons na 13 eeuwen een nieuwe punjabi profeet stuurt om ons moslims een arabisch woord te leren, is pure onzin.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2005 om 04:25

In eerste instantie geplaatst door Amier

en fatwa is ook geen decreet, maar een religieuze opinie.

 

Juist. Ik vraag van GFM om met bewijs te komen dat die opinie ook heerste in de tijd van de profeet (SAW) en de Sahabah. In plaats daarvan toont hij ons uitspraken van imam Malik. Hiermee wil hij de indruk wekken dat de meerderheid van de Ulema en moslimgemeenschap de gedachte heeft dat Jezus (alaihi salaam) dood is. Maar als je het stuk leest waar imam Malik die uitspraak deed, dan lees je ook: �De meerderheid van de moslims gelooft dat Jezus niet dood is, maar ik geloof dat hij wel dood is.�

 

Ahmadies zetten koste wat kost alles erop om ervoor te zorgen dat Jezus volgens de Quran wordt �dood� verklaard. Niet wetende dat zij daarmee, de aanspraak die hun eigen leider MGA maakte, ook onmogelijk wordt. Het probleem van GFM is dat hij lid is van de Lahore beweging. Hun probleem is begonnen in de tijd vanaf de splitsing met de Ahmadiyya groep. Deze laatste groep beweert nog steeds dat Mirza EN profeet EN Beloofde Messias EN imam Mahdi is. Die splitsing is gekomen vanwege een strijd om macht en opvolging, zoals zo vaak. Na die splitsing ging een groep naar Qadiani en een groep naar de Lahore beweging, waar GFM lid van is. Bepaalde ahmadiyyas verdwenen met hun kennis en hun boeken naar de ene groep en de andere groep moest het maar doen zonder bepaalde boeken en werken van Mirza ghulam. Zo ging dat aan beide kanten. Lastige vragen over dingen die Mirza ghulam heeft gezegd, die de Qadianies niet kunnen beantwoorden, werden door de groep van GFM makkelijk beantwoord: gewoon ontkennen dat ze bestaan. Al leg je citaten en bladzijden voor hun neus, ontkennen ze keihard dat ze bestaan.

 

Dat is ook wat de Ahmadiyyas doen met de aHadith. Wat in hun straatje past is voor hun waar, wat er niet in past is niet waar en wordt desnoods verdraait. Ahmadiyyas maken Isa (as) dood en verdraaien erna de ahadith dat er wel een andere �Mahdi� zal komen. Onze Profeet Muhammad (SAW) legde de belofte af, hij zwoer dat Isa ibn Maryam alaihi salaam, terug zou komen. Kenmerk van een echte Profeet is dat hij nooit liegt. Als je zegt dat Isa alaihi salaam dood is, dan ontken je dezelfde ahadith die zeggen dat er juist nog iemand komt.

 

Mirza ghulam zegt te geloven in �hij zal terugkeren� en dat hijzelf degene is die de Profeet (SAW) destijds bedoelde. Hiervoor heeft hij totaal geen bewijs geleverd. Dat �hij terug zal keren� betekent niet automatisch dat hij, Mirza, die persoon moet zijn.

 

Iedereen hier op het forum moet goed beseffen dat het zeer verkeerd is, om dingen die Allah niet heeft gezegd, toch aan Allah toe te schrijven.

 

Als GFM niet alleen de standaard antwoorden van de Lahore Ahmadiyya site hier zou plakken, maar serieus zou reageren op alle vragen die hem gesteld worden, dan zou dit een nuttige discussie worden. Mijn tijd kan ik wel beter gebruiken.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2005 om 02:04

In eerste instantie geplaatst door G.F.M.

Aangezien de meeste mensen hier op de Forum Fatwa's (behalve Amier) hoog in het vaandel hebben 

Hee ho, wacht even. Ik vind een fatwa zoveel waard als dalil die de fatwa beargumenteerd. W�e het zegt maakt niet zoveel uit, en nu heb ik het niet over uitspraken van sahaba in de ahadith, omdat je dat geen fatawa (religieuze opinies) kunt noemen, en er g��n directe link is tussen de hadith en de sahabi die de uitspraak doet, maar een keten van overleveraars (isnad) van meestal meer dan 150 jaar. Ahadith kunnen de basis zijn voor een fatwa, maar niet een fatwa opzichzelf.

Een fatwa is ook geen decreet, maar een religieuze opinie, omdat de enige absolute waarheid alleen bij God is, en niet bij de ulema. Zo kunnen de ulema wel in consensus iets beweren, maar dat betekend niet dat het d�s de waarheid is. Het is natuurlijk wel zo dat de ulema niet zomaar tot een unanieme uitspraak komen (over het algemeen dan, want ik heb soms fatawa gelezen... laten we het daar niet over hebben) dus als er een fatwa wordt gedaan die door een grote groep ulema wordt onderschreven, dan ga ik er doorgaans wel vanuit dat het ergens op is gebaseerd. Wat vervolgens het beste is om te doen mijns inziens, is de argumenten te onderzoeken en zelf tot een conclusie te komen, waarbij je wel in acht moet nemen dat ook j�j niet de absolute waarheid in pacht hebt.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2005 om 01:44

waf� (met t�' marb�ta aan het eind) pl. wafay�t = decease, demise; death; death certificate

"tawaffa" (stam V) staat in mijn woordenboek inderdaad vertaald met "to receive in full" en voor de passieve vorm, "tuwuffiya", staat er "to die"

"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2005 om 00:42

Ik heb je herhaaldelijk gevraagd om met bewijs te komen van de eerste generatie moslims. D.w.z. tijd van Profeet Muhammad (SAW) zelf, de eerste vier Khulafaa en de Tabiien. Wat jij doet is, je komt met quotes van moderne moslims. Maar dat was niet de vraag.

 

(A) Welk woord in de Quran betekent ondubbelzinnig: �dood�? Kom niet met knip en plakwerk van je Lahore site. Beantwoord gewoon de vraag. En vertel mij erna waar in de Quran dat woord gebruikt wordt samen met Jezus (Isa alaihi salaam). Dan kan de discussie verder gaan.

 

Voor zover ik weet is dat woord: �maut�. En komt het niet in Quran of hadith voor samen met de naam van Isa alaihi salaam. Als jij daar van wel een bewijs hebt. Plaats die dan nu op het forum.

 

(B) Als jij �wafat� leest als �dood�, wat betekent voor jou dan het woord �maut�?

 

(C) Mirza ghulam is een valse Profeet en dat is bewezen met zijn eigen woorden. Het idee van een dode Jezus (alaihi salaam) kwam niet van hem zelf en dat idee bestond al voordat hij leefde. Ook zijn verhaal dat Jezus in India is gestorven, komt van andere mensen. Plagiaat heet dat. Hij doet voorkomen alsof hij dat via openbaring heeft binnengekregen.

 

Ik gaf je eerder vele quotes uit zijn boeken, je reageert daar niet op. Ben je dat nog van plan? Het is namelijk crusiaal om te weten dat een man van GOD niet liegt of zichzelf tegenspreekt.

 

(D) De twee uitdrukkingen �inni mutawaffika� en �raafi�uka� kan geinterpreteerd worden naar gelang het nest waar je vandaan komt. Als jij gelooft dat Jezus dood is, dan betekent het voor jou �ik maak je dood�. En wie niet gelooft in de dood van Jezus alaihi salaam zal zeggen: �En Allah nam hem op naar zichzelf�.

Consensus onder moslimgeleerden is vanaf het begin altijd geweest dat Jezus in leven is en zal terugkomen. Jij doet voorkomen alsof het omgekeerde het geval is. Dus jij moet met je bewijs komen uit de vroegere tijd dat men inderdaad dacht dat Jezus (alaihi salaam) dood was en niet terug zal komen.

 

(E) Waar blijft de reactie op al mijn punten in (1) t/m (8)?

 

(F) Ik hoop dat je niet wegrent en mijn vragen onbeantwoord laat.

 

(G) Die lijst met �grote namen�, kan je mij ook vertellen of zij erin geloofden dat Isa zal terugkeren?

 

(H) Wanneer ik zeg, �je verdraait de zaak�, dan meen ik het ook echt. Alles wat je opschrijft zoek ik op. Zo ben ik. En iedere keer weer, lees ik hoe de Lahore ahmadiyya propaganda woorden verdraait en uit hun context plaatst. Alhamdolillah ben ik in het bezit van veel arabisch islamitische boeken, ook Ahmadiyya literatuur in urdu. Als jij de moeite zou nemen mijn reacties te lezen en niet alleen maar je Lahore Q&A handboek te raadplegen, dan zouden je ogen het Licht kunnen zien. Ik heb een paar jaar vertoeft in ahmadiyya kringen en alles van ze geobserveerd. Jouw standaard manier van reageren en de teksten waarmee je komt, zijn bij mij al jaren bekend. Typische hersensspoelingstactiek. Als er maar 1 vraag aan jullie gesteld wordt dat niet in het groot Lahore Ahmadiyya handboek staat, raken jullie in paniek.

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote G.F.M. Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2005 om 16:36
Beste Jiyuu,

ik haal Koran-verzen aan die aangeven dat de profeet Jezus overleden is.
Ik haal zelfs tientallen verzen aan, kijk naar de arabische betekenissen en plaats woorden in hun context.
Maar volgens jou verdraai ik de Koran verzen en verzin ik vertalingen(wafat).

Dus gaan we over naar de Hadith's. Ik haal een paar Hadith's aan waarin de Aisha, metgezellen en de grote Imaams aangeven dat zij ook in de dood van Jezus geloven, en wat is jou antwoord?
Ik ben weer bezig met het verdraaien en soms zelfs verzinnen van woorden in de Hadith's.

Nu wil jij me duidelijk komen maken dat de Al-Azhar Universiteit in Cairo het woord 'wafat' NIET als de dood of sterven heeft geinterpreteerd/vertaald.
Nou dan heb ik nieuws voor jou. Aangezien de meeste mensen hier op de Forum Fatwa's (behalve Amier) hoog in het vaandel hebben; De Al-Azhar Universiteit te Cairo geloofd ook in de dood van de Profeet Jezus. Zij hebben een fatwa hierover uitgesproken:

3. IMAM SHALTUT'S FATWA

Perhaps the single largest threat to the orthodox Islamic view of Jesus from its own community is from Imam Shaltut a deep and powerful Islamic scholar who became the highest Islamic authority of the most prestigious Muslim school on earth, Al-Azhar University. In October, 1958, he became Rector of Al-Azhar University. His religious and scholastic credentials within the world of Islam were impeccable. He issued a �fatwa� (decree) stating that God promised Jesus a natural death. Below is Imam Shaltut�s fatwa:

"These are the verses of the Holy Qur'an which relate all that Jesus experienced at the hands of his people. The last verse relates an incident in the Hereafter when Allah will ask Jesus concerning him and his mother being worshipped in the world and Jesus will reply that he did not say anything to his followers except that which God had commanded him, that is, worship Allah who is your God and my God, and he kept watch over them during the period of his stay among them and that he did not know what they did after Allah caused him to die.

"The word, tawaffa, has been used in the Holy Qur'an in the sense of death so many times that it has become its foremost meaning. This word is used in its different sense only when there is a clear indication as to the other meaning."

"The word tawaffaaytani in this particular verse primarily means natural death which is known to everybody. The Arabic-speaking people understand this and only this meaning of the word with reference to the context. Therefore, had there been nothing else to indicate the death of Jesus in this verse, even then it would have been improper and incorrect to state that the Messiah Jesus was alive and not dead.

"There is no room for the view that the word wafat here means the death of Jesus after his descent from heaven--a view held by some who think that Jesus is still alive in the heaven and would come down from there in latter days. For, this verse clearly denotes the relation of Jesus with his own people and not with other people of latter days. The people of the latter age would admittedly be the followers of Muhammad and not Jesus.

"However, in Surah Al Nisa, the passage, 'Nay, Allah exalted him in His presence' has been interpreted by some, nay most commentators, as raising him up to heaven. They observe that Allah cast his likeness on somebody else and Jesus himself was lifted up to heaven with his body and he is alive there and will descend from there in latter days. Thereafter, he will annihilate the swine and break the cross. They argue this on the basis of the story:

"Firstly on the report in which the descent of Jesus is mentioned after the appearance of the Dajaal [Anti-Christ]. "But these reports are at variance with and contradictory to one another in their word and meaning. The difference is so great that there is no room for any reconciliation among them. The scholars of Hadith have plainly stated this fact. Moreover, they are reported by Wahab bin Munnabba and Ba'ab Akbar, who were converts from the people of the Book [Jews or Christians]. And their status is well known to the critics of Traditions.

"Secondly, on the report of Abu Huraira that mentions the descent of Jesus. If this report is proved to be true, even then it would be an isolated report. And there is a consensus of opinion of the scholars of Hadith that such isolated reports can neither be made the basis of doctrinal beliefs nor can they be trusted with regard to things unseen.

"Thirdly, on the report about the Miraj which narrates that when the Prophet went up and began to have the gates of heaven opened one after another and entered them as they were opened, he saw Jesus and his cousin John on the second heaven. For us it is enough to prove the weakness of this evidence, that many interpreters of the Traditions have taken this contact of the Prophet with other prophets to have a spiritual phenomenon and not a physical one."

"Strangely enough they interpret the word rafa in this verse in light of the report concerning the Miraj and deduce therefrom that Jesus was bodily raised up. And there are others who regard the meeting of the Prophet with Jesus to be a physical one on the basis of this verse (i.e., Nay! Allah exalted him in His presence). thus when these people interpret the Hadith they quote this verse to support their imaginary meaning of the Hadith and while interpreting the verse they cite this Hadith to support their imaginary explanation of the verse.

"When we turn to the revealed words of God: 'I will cause you to die and exalt you in My presence' in Surah Al-Nisa, we find that the latter verse fulfills the promise that was made in the former one. This promise was about the death and exaltation of Jesus Christ, and his exoneration from the false charges of the disbelievers. Thus even if the latter verse had mentioned just his rafa, towards God and had no reference to his death and exoneration from the false charges, even then it should have been our duty to take note of all these matters that are referred to in the former verse; so that both the verses might be reconciled.

"The actual meaning of the verse therefore is that God caused Jesus to die and exalted him and sanctified him against the charges of his enemies. Allama Alusi has interpreted this verse in many ways. The clearest of these interpretations is that I will complete the lease of your life and will cause you to die and will not let those people dominate you who try to kill you. For, completing the period of his life and causing him to die a natural death indicates that Jesus was saved from being slain and from the mischief of his enemies. Obviously, rafa after death cannot mean any physical ascension, but only exaltation in rank, especially when the words, I will clear you of those who disbelieve' are present along with it. This shows that it is a question of spiritual honor and exaltation."

"All these expressions signify only shelter, protection and coming under His care. So one fails to understand how the word heaven is deduced from the word 'towards Him.' And such and offense is committed on account of a belief in such stories and narratives which are devoid of accuracy, not to speak of established unauthenticity.

To sum up:

1. There is nothing in the Holy Qur'an, nor in the sacred Traditions of the Prophet which endorse the correctness of the belief to the contentment of the heart that Jesus was taken up to heaven with his body and is alive there even now and would descend therefrom in the latter days.

2. The Qur'anic verses about Jesus show that God had promised to cause him to die a natural death, then exalt him and save him from the mischief of the disbelievers and this promise had certainly been fulfilled. His enemies could neither kill him nor crucify him, but God completed the span of his life and then caused him to die.

3. Any person who denies his bodily ascent and the continuity of his physical existence in heaven and his descent in the latter ages, does not deny a fact that can be established by clear and conclusive arguments. Thus he is not outside the faith of Islam and it is absolutely wrong to consider him apostate. He is perfectly a Muslim. If he dies, his death is that of a believer and his funeral prayer must be said and he must be buried in the Muslim cemetery. His faith is decidedly faultless in the eyes of God. And God knows the condition of His servants.

(Shaltut, Sheikh Mahmud: Al Rislah, Cairo: Vol. 10., No. 465)

------------------------------------------------------------ ---------------------------------

Ik kan keer op keer met bewijs komen maar ik iedere keer ga jij weer terug komen met valse citaten van Mirza Ghulam Ahmad en je bekende zin:
Je bent het aan het verdraaien.Waarschijnlijk zal het dit keer ook weer je argument zijn. De Ahmadiyyas hebben de Al-Azhar universiteit gemanipuleerd of ze verzinnen die Fatwa...ik ben benieuwd wat het dit keer wordt.

Waarom ik deze discussie aanga? Niet om jou te overtuigen.Eerlijk gezegd denk ik niet dat jij in staat bent om dit te bevatten en ik bedoel dit echt niet denigrerend. Als ik als Soennietische moslims was opgegroeid zou ik waarschijnlijk ook NIET in de dood van Jezus geloven. Het is dan namelijk eerder een kwestie van vasthouden waar je mee bent opgegroeid i.p.v. met een open gedachte opzoek gaan naar de waarheid.

Maar ik ben weer benieuwd naar je reactie.....


Salaam.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2005 om 11:48
In eerste instantie geplaatst door G.F.M.


First Hadith: Meaning of Tawaffa



Ik wilde eigenlijk niet op je knip en plakwerk reageren van de officiele Lahore site. Maar omdat er hier velen meekijken en erdoor misleid kunnen raken, voel ik mij verplicht toch kort erop in te gaan. Meerendeel zijn het foute interpretaties en citaten van 'geleerden' wiens naam alleen op Ahmadiyya websites te vinden zijn.

Ik heb de eerste Hadith opgezocht, er staat gewoon "tawaffaytani" = "you took me up".


In eerste instantie geplaatst door G.F.M.

Second Hadith: All Prophets had to die



Dit is weer zo een leugen. Nergens in het Arabisch staat het woord "All". Dus weet ik niet waar jij ineens de vertaling "alle profeten" vandaan hebt getoverd.

Op Hadith drie en vier is het niet eens waard om te reageren.

In eerste instantie geplaatst door G.F.M.

Fifth Hadith: Jesus dead like Moses



Mirza denkt er anders over:

1. �Musa (Kalim-u-Llah) is in leven en dat is bewezen in de Quran." (Hamat al-Bushrat, p. 55, Rohani Khazain, deel 7, blz 221)

2. �Deze Musa, dezelfde man van GOD, over wie een hint in de Quran bestaat dat hij nog in leven is, waardoor het voor ons een verplichting is geworden te geloven dat hij levend in de hemelen is en niet onder de doden is.� (Noor al-Haq, deel 1, blz 50, Rohani Khazain, deel 8, blz 68-69)

Zoek maar op. Ik begin me langzamerhand af te vragen of je wel een volgeling van Mirza ghulam Ahmad bent of als iedere ahmadie misschien een eigen aqeedah heeft.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2005 om 10:41

In eerste instantie geplaatst door G.F.M.

Ik heb op de vorige pagina een paar namen van grote mensen geplaatst aangezien veel van de mensen op deze Forum liever kijken van WIE wat afkomstig is i.p.v. daarnaast ook de inhoud te beoordelen....naar mijn mening.

Maar ik ben benieuwd...

 

Je denkt nu natuurlijk dat je iets supergoeds hebt gedaan.

 

Consensus onder de islamgeleerden is in het verleden altijd geweest dat Jezus (Isa alaihi salaam) in leven is (en NIET dood) en zal terugkeren. Zelfs Mirza Ghulam geloofde dit tot 1891, toen plots zijn standpunt veranderde door toedoen van zijn leraar.

 

Nu doe jij voorkomen alsof het omgekeerde aan de hand is. Ik vroeg aan jou om met bewijs te komen, FEITEN, authentieke ahadith dat Isa alaihi salaam �dood� is. In plaats daarvan kom je met verkeerd geinterpreteerde en verdraaide Quranverzen en hadith en filosofen die een hele hoop stellen dat niet bewezen kan worden. Zo veel leugens en verdraaingen las ik terug in je stuk, dat ik niet weet waar te beginnen. Ik kan best dieper ingaan op al je citaten en verwijzingen, maar ik betwijfel of je in staat bent je Ahmadiyya-bril af te zetten. Er zijn zoveel vragen die ik je heb gesteld, maar die je nog steeds niet hebt beantwoord. Het gaat hier niet om filosofien of vermoedens maar om feiten. Ik vraag/vroeg je om met bewijzen te komen dat de grote moslimmassa compleet van mening is veranderd.

 

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

3) Kan jij, GFM, bewijs leveren uit de tijd van onze Laatste Profeet van Allah (Sallalaho alaihi wasallam) en de vier rechtgeleide khaliefen, dat hun geloof drastisch was veranderd omdat Jezus (Isa ibn Maryam alaihi salaam) een natuurlijke dood (7-voet-onder-de-grond-dood) zou zijn gestorven?


Wat ik vroeg was een ondubbelzinnige authentiek bewijs uit die tijd, dat Isa ibn Maryam een natuurlijke dood is gestorven, niet in de hemel is opgenomen en ook niet terug zal keren. Geen verdraaide interpretaties van verzen en overleveringen.


Ben je trouwens nog van plan mijn andere vragen in de overige punten te beantwoorden?

 

Wat je post betreft met al die leugens en verdraaingen: ik kan je met de woorden van je eigen Mirza en Maulvi Noorudeen bewijzen dat je gekopieerde teksten leugens zijn.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2005 om 09:25

In eerste instantie geplaatst door gfm

dus jij wilt stellen dat al die verzen die ik aangehaald heb verkeerd zijn?

 

De vertalingen die je geeft zijn typisch ahmadiyya vertalingen. Hun interpretatie is fout en is voor hun eigen rekening.

 

De woorden die ik dik gedrukt heb slaan niet op het woord wafat en betekenen niet dood of sterven?

 

Ik heb het al zo vaak gezegd: �dood� in het arabisch is �maut� en niet �waffa�. Kijk maar in je Ahmadiyya Q&A handboek.

Ik weet niet hoe goed jou arabisch is maar misschien kan je het laten controleren door een imaam of andere geleerde in je buurt. En dan zou ik graag een bevestiging van je willen hebben.


Die Mirza ghulam vond van zichzelf en schreef over zichzelf dat hij de beste was in de Arabische taal, beter dan de arabieren zelf. Maar lees zijn �Arabische� stukken eens. Die zijn minstens even misselijk als zijn karakter was. Een rare samensmelting van Punjabi en Arabisch. Misschien komen daar die punjabi betekenissen vandaan.

 

Voor de simpele betekenis van een woord hoef ik niet naar mijn imam toe. Als ik iemand om hulp wil vragen, stap ik naar de juiste persoon die ervoor heeft gestudeerd. De beste uitleg van Quran vind je in de Quran zelf. ook wanneer ik mijn woordenboek raadpleeg, lees ik de echte betekenis van het woord:

 

�waffa� � to receive in full

�tawaffa� � to take up, boek: �al-Mutaradifaat fi alqurani alMajid�, Dr. Muhammad Mahmood Ghali, faculty of Languages and Translation al-Azhar Universiteit Cairo.

 

Nogmaals, als jij tawaffa altijd letterlijk wilt vertalen met �dood�, dan zou je het ook niet erg moeten vinden als men je vanavond in je slaap (�waffa� 6:60) komt begraven. Mijn advies aan jou: Lees eens wat anders dan alleen maar ahmadiyya lectuur. Misschien als je de moeite neemt mijn vorige post echt te lezen, zal je het kunnen begrijpen.

 

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

7) �waffa� betekent NIET dood. In het arabisch betekent �maut�, dood. Ik gaf je al een paar plaatsen in de Quran waaruit dit blijkt. Soms kan het woord met de dood worden geinterpreteerd, maar het wordt in meerdere betekenissen gebruikt, zelfs voor slapen (6:60). Begrijp je dit?

 

Ik kan je ontelbare voorbeelden geven waar je zelf kan zien dat Arabisch een rijke taal is met veel betekenissen. Hier alvast eentje:

 

�khatam� betekent in vers 2:7 van de Quran �Allah heeft hun harten en gehoor �verzegeld�.

�khatam� wordt ook gebruikt in vers 33:40 waar Allah (SWT) de profeet �khataman Nabiyyeen� noemt. Een �zegel der profeten� in sommige vertalingen �de laatste der profeten�.

 

Hier zie je dat het woord �zegel� op verschillende manieren wordt gebruikt. Qadiani Ahmadies vertalen �khatam� als �de beste�. (Anders zou Mirza Ghulam geen aanspraak kunnen maken op zijn zogenaamde profeetschap.) Plaats nu deze betekenis in vers 2:7 en er staat dat Allah de harten van de ongelovigen �de beste� heeft gemaakt. Dit is onzinnig. Mijn punt is dat een woord meerdere betekenissen kan hebben.

 

Nu: als het woord �waffa� in de Quran op een bepaalde plek als �dood� zou kunnen worden vertaald, dan hoeft het nog niet zo te zijn dat het altijd �dood� betekent, zoals het bij zoveel woorden in het Arabisch gaat. Wat het nog duidelijker moet maken is dat het woord voor �dood� in het arabisch NIET eens �waffa� is, maar �maut�.

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote G.F.M. Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2005 om 05:21
Ik heb op de vorige pagina een paar namen van grote mensen geplaatst aangezien veel van de mensen op deze Forum liever kijken van WIE wat afkomstig is i.p.v. daarnaast ook de inhoud te beoordelen....naar mijn mening.

Maar ik ben benieuwd...

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote G.F.M. Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2005 om 05:18

Niet Ahmadiyya's over de dood van de profeet Jezus

4. Views of the first Khalifas, the great Imams, and the early scholars of religion

 

I. The Khalifas

1. Hazrat Abu Bakr Siddiq, God be pleased with him, said:

Aina Musa, aina Isa, aina Yahya, aina Nuh,
Anta ya siddiq �as-in tub ila-l-maula al-jalil.

"Where is Moses, where is Jesus, where is Yahya, where is Noah, [i.e., they have all died], So you, O sinner Siddiq, repent to your Glorious Lord."

2. Hazrat Ali, God be pleased with him, said:

Al-mautu la walid-an wa la walad-an,
hadha-s-sabilu ila an la tara ahad.

Kana-an-nabi wa lam yakhlud li-ummati-hi
lau khallad-Allahu khalq-an tablahu khalada.

"Death spares not the father, nor the son, it is the path that leaves not anyone.

He (the Holy Prophet) was a prophet, yet he did not remain with his umma forever,

Had anyone before him lived forever, he (Holy Prophet) too would have lived forever."

II. Members of the Holy Prophet�s Household

1. Hazrat Aishah, God be pleased with her, relates from the Holy Prophet Muhammad:

"Jesus, son of Mary, lived to the age of 120 years."

(Hujaj al-Kirama, p. 428)

All the narrators of this hadith are reliable (ibid.)

2. Hazrat Fatima, God be pleased with her, relates from the Holy Prophet:

"Jesus, son of Mary, lived to the age of 120 years."

(Kanz-ul-Ummal, vol. vi, p. 120)

3. Hazrat Imam Hasan ascended the pulpit after the martyrdom of Hazrat Ali and said:

"O people! This night there has died a man whose status cannot be reached by the earlier or later generations. The Messenger of Allah used to send him to battle, so on his right would be Gabriel and on his left Michael (Mikal), and he would not return without victory. And he has left but seven hundred Dirhems with which he intended to buy a slave. He died on the night on which the soul of Jesus, son of Mary, was taken up, that is the twenty-seventh of Ramadaan."

(Tabaqat Kabir, vol. iii, p. 26)

Thus the members of the Holy Prophet�s household have not only revealed Jesus� age at death but make it clear that it was his soul, not his body, which was taken up to heaven, and that he died on the 27th of Ramadaan.

III. Other Companions of the Holy Prophet

1. Explaining the Quranic verse, "O Jesus, I will cause thee to die (mutawaffi-ka)", Ibn Abbas is recorded as saying:

"Ibn Abbas said: mutawaffi-ka means �I will cause thee to die (mumitu-ka) �."

(Bukhari, Kitab al-Tafsir, on verse 5:110).

2. "In the Mustadrak (a Hadith collection) it is reported from Ibn Umar that Jesus lived to the age of 120 years. It is likewise also in the Asabah." (Tafsir Kamalain).

3. The companion-poet Hasan Ibn Thabit sang:

Wa lau kanat-ad-dunya qadim-an bi-ahliha
la-kana rasulu-llahi fiha mukhalad-an.

"If any people of the world could exist forever, certainly the Messenger of Allah would have lived forever in it."

IV. The Four Imams of Jurisprudence

Of Imam Malik, one of the four imams of jurisprudence (fiqh), it is written:

"While most people believe that Jesus did not die, Malik said that he died."

(Majma al-Bahar, vol. i, p. 286)

And:

"In the �Utbiyya it is written that Malik said that Jesus, son of Mary, died."

(Ikmal al-ikmal, Sharh of Muslim, vol. i, p. 265)

V. Classical scholars and elders

1. Imam Ibn Hazm, Amawi Zahiri Qurtabi, writes:

"Jesus, peace be upon him, was neither killed nor crucified, but God caused him to die and then raised him. The Almighty has said: �They did not kill him or crucify him�; and �I will cause thee to die and exalt thee�; and �I (Jesus) was a witness of them so long as I was among them, but when Thou didst cause me to die Thou wert the Watcher over them� and �Allah takes souls (yatawaffa) at the time of death�. Thus there are two kinds of wafat: sleep and death. Jesus in his words �When Thou didst cause me to die (falamma tawaffaita-ni)� was not referring to sleep, but it is correct that by wafat he meant death."

(Mahalli fil-Fiqh, p. 23)

"Imam Ibn Hazm adopted the apparent significance of the verse, and believed in his (Jesus�) death."

(Jalalain, under verse 3:55)

2. Abul Hasan Ali Hajwairi, popularly known as Data Ganj Bakhsh, writes:

"The Messenger of God said that, on the night of the Mi�raj, he saw Adam, Joseph, Moses, Aaron, Jesus and Abraham, in the heavens. Assuredly it was their souls."

(Kashf al-Mahjub, Chapter al-Kalam fir-ruh, p. 204).

3. In his Quranic commentary, the Shaikh al-Akbar Muhayy-ud-Din Ibn Arabi writes:

"The raising (raf�) of Jesus means that, at the time of separation, his soul was raised from the lower world to the higher world. And his being in the fourth heaven signifies that the source of his soul�s benefit is the spirituality of that sun�s sky which resembles the heart of the world, and towards that is his place of return. That spirituality is a light which illumines that heaven with its love, and the shining of the rays upon his soul is done by its stimulation. And as Jesus� place of return is towards its real place of rest, and cannot attain its true development, his (Jesus�) descent in the latter days will be in a different body."

(Commentary upon verse �God raised him to Himself�, p. 65)

4. Taqi-ud-Din Abul-Abbas Ahmad ibn Abdul Hakim ibn Abdus-Salam, known as Imam Ibn Taimiyya, has written:

"God has informed, in regard to the Messiah, that he told people only to worship God, �my Lord and your Lord�; and he was a wittness of them so long as he was among them, but after his death (wafat) only God was the Watcher over them. So if some people have misreported him, or misinterpreted his words, or deliberately altered the religion he brought, the Messiah cannot be held responsible for it, for he was only a messenger whose duty was just the delivery of the message."

(Al-Jawwab as-Sahih li-man baddala din al-Masih, vol. ii, p. 280)

5. Shaikh al-Islam Shams-ud-Din Abu Abdullah Muhammad ibn Abi Bakr, known as Hafiz Ibn Qayyim, wrote:

"As for what is related about the Messiah that he was raised up to heaven at the age of 33 years, there is no sound authority for this which one could turn to."

(Zad al-Ma�ad, vol. i, p. 20)

And:

"With the exception of the Holy Prophet Muhammad, a person attains to heaven with his spirit only after death and separation from the body, so the spirits of all prophets went to heaven only after death and separation from the body." (ibid., p. 304)

6. Allama Juba�i is reported as saying:

"This verse shows that God caused Jesus to die (amata) and brought about his death (tawaffa-hu), and then raised him to himself."

(Commentary Majma� al-Bayan, vol. i, under verse falamma tawaffaita-ni)

7. Imam Asir-ud-Din Muhammad ibn Yusuf ibn Ali al-Andalasi, known as Abu Hayyan Nahwi, writes:

"This verse shows that God made Jesus die (tawaffa-hu wafat al-maut) before raising him."

(Bahr al-Muhit, vol. iv, p. 4)

8. Imam Muhammad ibn Ali ibn Muhammad ibn Abdullah, known as Allama Shokani, has written:

"It is said that this verse shows that God caused Jesus to die before raising him."

(Fath al-Qadir Qalmi, p. 4)

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote G.F.M. Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2005 om 05:12

De Hadith over de dood van de profeet Jezus

First Hadith: Meaning of Tawaffa

"It is reported from Ibn Abbas that the Holy Prophet said in a sermon: O people! You will be gathered to your Lord (on the day of Judgment) ... and some people from my Umma will be taken and dragged towards hell. I shall say: �O Lord, but these are my people�. It will be replied: �You do not know what they did after you�. Then I shall say as did that righteous servant of God (i.e., Jesus) say: �I was a witness of them so long as I was among them, but when Thou didst cause me to die (tawaffaitani) Thou wast Watcher over them� ..." (Bukhari, Kitab al-Tafsir, under Surah Ma�idah)

The last words of the Holy Prophet ("I was witness of them ...") are taken from the verse 5:117 of the Holy Quran where Jesus is quoted as replying in these very words on the Day of Judgment. It is agreed by all Muslims that, when these words are used by the Holy Prophet in the above Hadith report, the meaning of tawaffaitani occurring there is "Thou didst cause me to die". So obviously they have the same meaning when used by Jesus, i.e., Jesus was taken from his people by death, not by rising alive to heaven.

Second Hadith: All Prophets had to die

In his last illness, during which he died, the Holy Prophet Muhammad entered the mosque with the support of two men to give the following address:

"O people! I have heard that you fear the death of your Prophet. Did any prophet before me live on so that I should be expected to live on amongst you? Listen! I am about to meet my Lord, and so will you. So I bid you to treat well the early muhajirs." (Al-anwar ul-Muhammadiyya min al-Muwahib al-Ladinya, Egypt, p. 317)

This hadith settles the meaning of the three Quranic verses:

"Muhammad is only a messenger, messengers before him have indeed passed away" (3:144);

"And We made no mortal before thee to live on forever" (21:34);

and:

Nor did they (the prophets) live on forever" (21:8).

Had any prophet at all still been alive, the Holy Prophet could not have uttered the words above. So Jesus was dead by that time.

Third Hadith: Death within a century

  1. "There is no one alive today but will be dead before a hundred years have passed over it." (Muslim, Kanz al-Ummal, vol. 7, p. 170)
  2. "The Holy Prophet said: �Allah sends a wind every hundred years which takes the soul of every believer�. This hadith is sound in transmission." (Mustadrak, vol. 4, p. 475)

These hadith show that all those who were alive in the Holy Prophet�s time died within a hundred years. Had Jesus been alive (in heaven as is supposed) he too would have died within that period.

Fourth Hadith: Jesus� age given as 120

"Aisha (God be pleased with her) said that, in his illness in which he died, the Holy Prophet said: �Every year Gabriel used to repeat the Holy Quran with me once, but this year he has done it twice. He has informed me that there is no prophet but he lives half as long as the one who preceded him. And he has told me that Jesus lived a hundred and twenty years, and I see that I am about to leave this world at sixty�."

(Hujjaj al-Kiramah, p. 428; Kanz al-Ummal, vol. 6, p. 160, from Hazrat Fatima; and Mawahib al-Ladinya, vol. 1, p. 42)

The Tabarani says concerning this hadith: "Its narrations are reliable, and it is reported in a number of different versions". The hadith here leaves no room to doubt at all. It not only announces Jesus� death but gives his age as 120 years. And it is reported through at least three channels: from Aisha, Ibn Umar and Fatima. This hadith is, therefore, sound and a very clear proof of Jesus� death.

Fifth Hadith: Jesus dead like Moses

  1. The Holy Prophet Muhammad said: "Had Moses or Jesus been alive, they would have had to follow me." (Al-Yawaqit wal-Jawahir, p. 24; Fath al-Bayan, vol. 2, p. 246; Tafsir Ibn Kathir, under verse 81 of Al Imran)
  2. "Had Jesus been alive he would have had to follow me." (Sharh Fiqh Akbar, Egyptian ed., p. 99)
  3. "No. 19: If Moses and Jesus were alive, they would have but followed me." (English text from Al-Islam, published by the Fiji Muslim Youth Organization, vol. 4, Oct. 1974)

The above hadith clearly show that both Moses and Jesus were considered to be dead by the Holy Prophet.

Sixth Hadith: Tomb of Jesus

The Holy Prophet said:

"May the curse of God be upon the Jews and the Christians who made the graves of their prophets into places of worship."

(Bukhari, Kitab as-Salat, p. 296)

The Holy Prophet said this because he was anxious that the Muslims should avoid the evil of making the tomb of their prophet into a place of worship, as Jews and Christians had done with their prophets� graves. The Jews had had numerous prophets but the prophet properly recognised by the Christians is only one � Jesus. This hadith shows that the Holy Prophet believed that Jesus had a tomb. And, in fact, this is the place where Jesus was kept after being removed from the cross (till he recovered from his wounds), which Christians revere greatly. Obviously, according to this hadith, Jesus did not rise up to heaven.

Seventh Hadith: Jesus in company of the dead

The various hadith about the Holy Prophet�s Mi�raj record:

  1. "Adam is in the first heaven ... Joseph is in the second heaven, and his cousins Yahya (John the Baptist) and Jesus are in the third heaven, and Idris is in the fourth heaven." (Kanz al-Ummal, vol. vi, p. 120)

    The Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) saw Yahya and Jesus in the same place; and as the former, indeed every other prophet seen, is dead, so must Jesus be.

  2. The above hadith is corroborated by another that tells us that in the Mi�raj vision the Holy Prophet met the spirits of all the previous prophets (see Tafsir Ibn Kathir, Urdu ed. published in Karachi, vol. iii, p. 18).

Eighth Hadith: Jesus "descent" on night of Mi�raj

A hadith about the Mi�raj records:

"Then the Holy Prophet descended in Jerusalem, along with all the other prophets. At the time of prayers, he lead them all in prayer."

(Tafsir Ibn Kathir, Urdu ed., vol. iii, p. 23)

Among "all" the prophets is included Jesus. Had he, unlike other prophets, been alive physically in heaven, his "descent" to Jerusalem would have been with his material body. In that case he would have had to rise up to heaven physically a second time. But the Quran mentions only one raf� ("exaltation" which is misunderstood as "rising up to heaven") of Jesus!

This difficulty does not arise if we believe, as is clear from the various hadith about Mi�raj, that Jesus was in the same state (i.e. dead) as all the other prophets seen in the vision.

Ninth Hadith: Holy Prophet�s discussion with a Christian delegation

"When a delegation of sixty men from the (Christian) people of Najran came to the Holy Prophet, their chief priest discussed with him the status of Jesus and asked him as to who Jesus� father was. The Holy Prophet said: �Do you not know that a son resembles his father?� They replied: �Yes�. He said: A lastum ta�lamuna anna rabbana la yamutu wa anna Isa ata �alaihi-l-fana�, i.e., Do you not know that our Lord lives for ever while Jesus perished."

(Asbab an-nuzul, by Imam Abu-l-Hasan Ali ibn Ahmad al-Wahidi of Neshapur, published in Egypt, p. 53)

What clearer testimony could there be that Jesus has died than this saying from the blessed tongue of the Holy Prophet!

Tenth Hadith: Two different descriptions of Jesus

In Sahih al-Bukhari, there are recorded two different physical descriptions of Jesus � one applying to the past Messiah and the other to the Messiah whose advent in the latter days is prophesied.

1. In the Mi�raj the Messiah seen with Moses, Abraham and other prophets by the Holy Prophet, was described by him thus:

  1. "I saw Jesus. He was a man of a reddish complexion." (Bukhari, Kitab al-anbiya, ch. 24)
  2. "I saw Jesus, Moses and Abraham. Jesus had a reddish complexion, curly hair and a wide chest." (ibid., ch. 48)

It is clear from both these Hadith reports that by Jesus, who was seen here along with Abraham and Moses, is meant the Israelite prophet. He had a red complexion and curly hair.

2. Bukhari has recorded a hadith in which the Holy Prophet relates a dream of his about the future:

"In a state of sleep I saw myself circumambulating the Ka�ba, and I saw a man of a wheatish complexion with straight hair. I asked who it was. They said: This is the Messiah, son of Mary." (Bukhari, Kitab al-Fitn, ch. 22, �Mention of Dajjal�)

Thus, where Jesus is mentioned along with Abraham and Moses, he is described as of a reddish complexion and curly hair; but where he is seen along with the Dajjal in a dream about the future, he is said to have a wheatish complexion with straight hair. Evidently these two different descriptions do not apply to one and the same person. So Jesus, the Israelite prophet, whom the Holy Prophet saw in the Mi�raj vision, and the Messiah who was to appear in the latter days to kill the evil Dajjal, are two different persons.

The Israelite Messiah, Jesus, died, as is made clear by the Holy Prophet Muhammad�s sayings. And the Messiah whose advent in the latter days has been prophesied by the Holy Prophet, was to be from the Muslim community, and not an Israelite prophet. This is borne out by the following three Hadith reports:

  1. �Ulama�u ummati ka anbiya�i bani Israil, i.e., "The learned ones of my community are like the prophets of the Israelites."
  2. Ala inna-hu Khalifati fi ummati min ba�di, i.e., "Certainly he (the Messiah to come) is my khalifa after me in my community."
  3. Fa amma-kum min-kum, i.e., "He shall be your Imam from among yourselves."

Conclusions

From all the Hadith reports quoted above, the following conclusions are drawn:

First hadith: The Holy Prophet Muhammad has referred to his own death using the words falamma tawaffaitani. Since these very words are used in the Holy Quran in respect of Jesus, it proves that he, too, has died.

Second hadith: The Holy Prophet asked his companions if any one at all of the previous prophets had survived so that he too would be expected to go on living. Had Jesus been alive the Holy Prophet could not have used this argument. Or, his companions would have argued back that as Jesus was alive the Holy Prophet need not die either. This shows that the Holy Prophet and his companions believed Jesus to be dead.

Third hadith: The Holy Prophet prophesied that all the believers living then would be dead within a hundred years. So even if Jesus had been alive then, he would have died in the specified period.

Fourth hadith: Just as the ages of various prophets, for example, Moses, David, Solomon, etc., are recorded in Hadith, Jesus� age is noted in a hadith as being 120 years.

Fifth hadith: Had Jesus been alive, the Holy Prophet could not have said that "Moses and Jesus would have been my followers had they been still alive".

Sixth hadith: The Holy Prophet has made a reference to the tomb of Jesus.

Seventh hadith: On the night of the great Mi�raj the Holy Prophet saw Jesus and Yahya (John the Baptist) together in the same place. Yahya being dead, shows that Jesus also was dead. The Holy Prophet met not the physical bodies but the souls of the prophets in the Mi�raj experience.

Eighth hadith: On the Mi�raj night all the other prophets, including Jesus, were led in prayer by the Holy Prophet Muhammad in the mosque at Jerusalem. This shows that Jesus was dead, for otherwise he would have descended to Jerusalem physically, and then ascended to heaven a second time � something which no one believes. This vision of leading all the previous prophets in prayer signified that the holy Prophet was the Khatam al-anbiya, and the one to whom the followers of these prophets would now have to render obedience.

Ninth hadith: The Holy Prophet�s discussions with the Christian delegation from Najran show that he believed Jesus to be dead.

Tenth hadith: In Bukhari two different physical descriptions of Jesus are recorded: one where he was seen along with other prophets in the Mi�raj; and the other where he is seen circumambulating the Ka�ba with the Dajjal in a dream of the Holy Prophet relating to the latter days, i.e., in the distant future.

This proves that Jesus, the Israelite prophet was dead, for the Messiah of the latter days was to be another person. It should be noted that prophecies invariably require interpretation and are not necessarily fulfilled exactly literally. The reason is that when a prophet or other righteous person is shown future events by God Almighty, it is in the form of visions or dreams seen by their spiritual, not physical, eyes. All holy scriptures are agreed that most dreams and visions require interpretation. This also applies to the Holy Prophet�s prophecies relating to "the descent of the Messiah", Dajjal, Gog and Magog, the Dabbat al-ard, etc.

Just because there are prophecies speaking of the "coming" of the Messiah, one cannot deduce therefrom that Jesus is still alive, while on the other hand numerous verses of the Quran and many Hadith reports declare forcefully that Jesus is not alive but died, and even his age is given as 120 years.
------------------------------------------------------------ ---------------------------------
Als er dus in de Hadith gesproken wordt over Isa ibn Miriam, dan hebben ze het niet over de Profeet Jezus zelf maar over iemand die een gelijkenis zal hebben met hem. Want zoals je ziet tonen de bovenstaande Hadith's, naast de Koran verzen die ik heb aangehaald, aan dat de Profeet Jezus zelf al overleden is.

Ik ben benieuwd naar de reacties.....

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote G.F.M. Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2005 om 04:34
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door gfm

2:234 En diegenen uwer, die sterven en vrouwen achterlaten......
3:193 ....en doe ons sterven met de rechtvaardigen.
4:15 ....totdat de dood haar achterhaalt,.....
4:97 Voorwaar de engelen zullen tot hen die ze doen sterven.....
6:61 wanneer de dood tot een uwer komt.....
7:126 ....doe ons sterven terwijl wij Moslims zijn.
10:46 ....of als Wij u doen sterven.....
10:104 ....maar ik aanbid Allah Die u doet sterven.....

Er zijn nog veel meer als je wilt kan je ze rustig opzoeken:
12:101, 13:40, 16:28, 16:32, 16:70, 39:42, 40:67, 40:77, 47:27.

 

Ik heb ze stuk voor stuk opgezocht. En wat ik al dacht, werd nu bevestigd. In slechts drie van de zestien gevallen die jij opnoemt, zou misschien het woord �waffa� als �de dood� kunnen worden geinterpreteerd. De rest van je vertalingen, kloppen voor geen meter. Lees bijvoorbeeld vers 6:61 die jij vertaalde als: �wanneer de dood tot een uwer komt.....� Arab.: hatta itha jaa ahadakumu almawtu tawaffat-hu rusuluna wahum la yufarritoona

De woorden �de dood� die jij hier netjes hebt vetgekleurd, slaan op: �maut� en niet op �waffa�.

 

Hetzelfde geldt voor 4:15 hatta yatawaffahunna almawtu

Ook hier slaat �de dood� op het woordje �maut�.

 

�Waffa� komt in de vertalingen voor met woorden �wegnemen� of �opnemen� en NIET met �de dood�! Zie voor verdere uitleg punt 7 van mijn vorige post.



Jiyuu,

dus jij wilt stellen dat al die verzen die ik aangehaald heb verkeerd zijn?
De woorden die ik dik gedrukt heb slaan niet op het woord wafat en betekenen niet dood of sterven?

Ik weet niet hoe goed jou arabisch is maar misschien kan je het laten controleren door een imaam of andere geleerde in je buurt. En dan zou ik graag een bevestiging van je willen hebben.

Salaam.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 december 2005 om 09:59
Ach, hij is er ook niet bij geweest
Terug naar boven
Noureddine Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noureddine Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 december 2005 om 09:39

salam alaikum

het valt mij op dat 'akhie' G.F.M (met alle rescpect want hij is ouder dan mij)

erg stil is in het laatste stuk en ook bij de vragen wanneer en waar is hij dan doodgegaan (hij= Isa alaihi salam)

salam alaikum

Onze Heer, Uw Barmhartigheid en Kennis omvatten alle zaken, vergeef daarom degenen die berouw tonen en die uw Weg volgen en bescherm hen tegen de bestraffing van de Hel (Surah 40 : Ayah 7)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 december 2005 om 06:03
Malcolm schreef
:
Hoe moeilijk het ook is, aangezien ik niet zo�n goed voorbeeld ben

Valt best wel mee, Malcolm, je leert snel
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2005 om 18:48
Salaam Aleikum,

Met alle respect broeders, dat is ook wat ik bedoelde.
Je kan iemand niet op een vijandige manier wijzen op iets, waarvan jij denkt dat ie fout bezig is, en dan ook nog verwachten dat ie het aanneemt van je.
Benader elkaar maar ook niet moslims op een vriendelijke manier, en je zult het resultaat zien.
Hoe moeilijk het ook is, aangezien ik niet zo�n goed voorbeeld ben

Maar inshallah begrijpen jullie wat ik bedoel.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2005 om 16:46
Salaam Alaikom,

hahaha
Akhie, rust, rust. De profeet Noah, vrede zij met hem, deed 950 jaar nonstop dawa bij kufaar, hoewel Allah, de Alwetende, wist dat ze niet zouden geloven. We moeten rustig en op een mooie manier, zulke mensen uitnodigen tot de ware Islaam, Insha'Allah. Ook al lukt het mij niet altijd, ik heb ook spijt van mijn schefe posts. Laten we met deze man praten, maar ik denk dat hij weg is. Wasalaamu Alaikom Warahmatullaah.


Koran 2:153. Voorzeker, God is met de geduldigen.

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2005 om 16:34

Deze kuffars zijn hardnekkig in ongeloof,Spoedig zal Allah swt ons allemaal bijeen brengen en ons vertellen wat wij plachten te doen op de aarde.

Dit is mijn laaste post gericht op de kuffars,na deze post zal ik niet meer mijn woorden vuil maken op die verachtte kuffars.

Ze zijn het niet waard dat zij met ons in discussie gaan.

 

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2005 om 16:05
Salaam Alaikom,

Koran 6:93. En wie is onrechtvaardiger dan hij die een leugen over God uitdenkt of zegt, 'Het is mij geopenbaard' terwijl hem niets is geopenbaard?

Sheikh Mohammad ibn Saleh Al Munajid gaf fatwa tegen ze, en hij gaf veel redenen waarom ze kufaar zijn. Ik geef je een link hieronder van die fatwa. Niet alleen hij, Ibn Uthaymeen, Sheikh Ghunaimaan, Sheikh Awdah en alle andere geleerden hebben takfir gedaan op deze sekte. Zelfs lachen op de verkeerde moment kan iemand uit Islam gooien, laat staan profeetschap claimen en liegen over Allah. Voor mij zijn ze net zoiets als de Shia's, bijna hetzelfde. Ze zijn niet allemal dezelfde, maar onder hen zijn er die beweren dat Allah engels praat, eet, vast, bidt enz. Ze zeggen dat alleen zij de geredde groep zijn, de mensen van de Ahlus Sunnah zijn bijna 25% van de wereld bevolking, en zij zijn onder de 0.2% van de wereldbevolking. De fatwa kan je hieronder lezen, Insha'Allahu rahman.

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&QR=4060

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2005 om 15:29

Als jullie dit erg vinden dan moet je horen wat deze Kuffars zeggen over Adam en Eva.Alle moslims weten dat Adam een Profeet en de eerste mens was maar de kuffars(achmadiyyas)zeggen dat als hij een Profeet zou zijn dan was hij niet de eerste mens.

Volgens deze kuffars is Adam gestuurd naar mensen die v��r hem leefden!!!!!

Allah akbar,zien jullie O beste broeders en zusters hoe deze gestoorde,opstandige kuffars ongelovig zijn geworden?????

 

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2005 om 07:38

In eerste instantie geplaatst door gfm

2:234 En diegenen uwer, die sterven en vrouwen achterlaten......
3:193 ....en doe ons sterven met de rechtvaardigen.
4:15 ....totdat de dood haar achterhaalt,.....
4:97 Voorwaar de engelen zullen tot hen die ze doen sterven.....
6:61 wanneer de dood tot een uwer komt.....
7:126 ....doe ons sterven terwijl wij Moslims zijn.
10:46 ....of als Wij u doen sterven.....
10:104 ....maar ik aanbid Allah Die u doet sterven.....

Er zijn nog veel meer als je wilt kan je ze rustig opzoeken:
12:101, 13:40, 16:28, 16:32, 16:70, 39:42, 40:67, 40:77, 47:27.

 

Ik heb ze stuk voor stuk opgezocht. En wat ik al dacht, werd nu bevestigd. In slechts drie van de zestien gevallen die jij opnoemt, zou misschien het woord �waffa� als �de dood� kunnen worden geinterpreteerd. De rest van je vertalingen, kloppen voor geen meter. Lees bijvoorbeeld vers 6:61 die jij vertaalde als: �wanneer de dood tot een uwer komt.....� Arab.: hatta itha jaa ahadakumu almawtu tawaffat-hu rusuluna wahum la yufarritoona

De woorden �de dood� die jij hier netjes hebt vetgekleurd, slaan op: �maut� en niet op �waffa�.

 

Hetzelfde geldt voor 4:15 hatta yatawaffahunna almawtu

Ook hier slaat �de dood� op het woordje �maut�.

 

�Waffa� komt in de vertalingen voor met woorden �wegnemen� of �opnemen� en NIET met �de dood�! Zie voor verdere uitleg punt 7 van mijn vorige post.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.