Islaam.nl Forum
G.F.M/Ahmaddiyyah |
Post Reply | Pagina <123 |
Schrijver | ||||||
G.F.M.
Newbie Lid geworden: 05 december 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 80 |
Plaatsingsopties
Quote Reageer
Onderwerp: G.F.M/Ahmaddiyyah Geplaatst op: 12 december 2005 om 05:21 |
|||||
Ik heb op de vorige pagina een paar namen van grote mensen geplaatst aangezien veel van de mensen op deze Forum liever kijken van WIE wat afkomstig is i.p.v. daarnaast ook de inhoud te beoordelen....naar mijn mening.
Maar ik ben benieuwd... |
||||||
jiyuu
Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de website van deze gebruiker
Toevoegen aan adresboek
Senior Member Lid geworden: 30 januari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2357 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 12 december 2005 om 09:25 | |||||
De vertalingen die je geeft zijn typisch ahmadiyya vertalingen. Hun interpretatie is fout en is voor hun eigen rekening.
Ik heb het al zo vaak gezegd: �dood� in het arabisch is �maut� en niet �waffa�. Kijk maar in je Ahmadiyya Q&A handboek. Die Mirza ghulam vond van zichzelf en schreef over zichzelf dat hij de beste was in de Arabische taal, beter dan de arabieren zelf. Maar lees zijn �Arabische� stukken eens. Die zijn minstens even misselijk als zijn karakter was. Een rare samensmelting van Punjabi en Arabisch. Misschien komen daar die punjabi betekenissen vandaan. Voor de simpele betekenis van een woord hoef ik niet naar mijn imam toe. Als ik iemand om hulp wil vragen, stap ik naar de juiste persoon die ervoor heeft gestudeerd. De beste uitleg van Quran vind je in de Quran zelf. ook wanneer ik mijn woordenboek raadpleeg, lees ik de echte betekenis van het woord: �waffa� � to receive in full �tawaffa� � to take up, boek: �al-Mutaradifaat fi alqurani alMajid�, Dr. Muhammad Mahmood Ghali, faculty of Languages and Translation al-Azhar Universiteit Nogmaals, als jij tawaffa altijd letterlijk wilt vertalen met �dood�, dan zou je het ook niet erg moeten vinden als men je vanavond in je slaap (�waffa� 6:60) komt begraven. Mijn advies aan jou: Lees eens wat anders dan alleen maar ahmadiyya lectuur. Misschien als je de moeite neemt mijn vorige post echt te lezen, zal je het kunnen begrijpen.
7) �waffa� betekent NIET dood. In het arabisch betekent �maut�, dood. Ik gaf je al een paar plaatsen in de Quran waaruit dit blijkt. Soms kan het woord met de dood worden geinterpreteerd, maar het wordt in meerdere betekenissen gebruikt, zelfs voor slapen (6:60). Begrijp je dit? Ik kan je ontelbare voorbeelden geven waar je zelf kan zien dat Arabisch een rijke taal is met veel betekenissen. Hier alvast eentje: �khatam� betekent in vers 2:7 van de Quran �Allah heeft hun harten en gehoor �verzegeld�. �khatam� wordt ook gebruikt in vers 33:40 waar Allah (SWT) de profeet �khataman Nabiyyeen� noemt. Een �zegel der profeten� in sommige vertalingen �de laatste der profeten�. Hier zie je dat het woord �zegel� op verschillende manieren wordt gebruikt. Qadiani Ahmadies vertalen �khatam� als �de beste�. (Anders zou Mirza Ghulam geen aanspraak kunnen maken op zijn zogenaamde profeetschap.) Plaats nu deze betekenis in vers 2:7 en er staat dat Allah de harten van de ongelovigen �de beste� heeft gemaakt. Dit is onzinnig. Mijn punt is dat een woord meerdere betekenissen kan hebben. Nu: als het woord �waffa� in de Quran op een bepaalde plek als �dood� zou kunnen worden vertaald, dan hoeft het nog niet zo te zijn dat het altijd �dood� betekent, zoals het bij zoveel woorden in het Arabisch gaat. Wat het nog duidelijker moet maken is dat het woord voor �dood� in het arabisch NIET eens �waffa� is, maar �maut�. |
||||||
jiyuu
Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de website van deze gebruiker
Toevoegen aan adresboek
Senior Member Lid geworden: 30 januari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2357 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 12 december 2005 om 10:41 | |||||
Je denkt nu natuurlijk dat je iets supergoeds hebt gedaan. Consensus
onder de islamgeleerden is in het verleden altijd geweest dat Jezus
(Isa alaihi salaam) in leven is (en NIET dood) en zal terugkeren. Zelfs
Mirza Ghulam geloofde dit tot 1891, toen plots zijn standpunt
veranderde door toedoen van zijn leraar. Nu
doe jij voorkomen alsof het omgekeerde aan de hand is. Ik vroeg aan jou
om met bewijs te komen, FEITEN, authentieke ahadith dat Isa alaihi
salaam �dood� is. In plaats daarvan kom je met verkeerd
geinterpreteerde en verdraaide Quranverzen en hadith en filosofen die
een hele hoop stellen dat niet bewezen kan worden. Zo veel leugens en
verdraaingen las ik terug in je stuk, dat ik niet weet waar te
beginnen. Ik kan best dieper ingaan op al je citaten en verwijzingen,
maar ik betwijfel of je in staat bent je Ahmadiyya-bril af te zetten.
Er zijn zoveel vragen die ik je heb gesteld, maar die je nog steeds
niet hebt beantwoord. Het gaat hier niet om filosofien of vermoedens
maar om feiten. Ik vraag/vroeg je om met bewijzen te komen dat de
grote moslimmassa compleet van mening is veranderd.
3)
Kan jij, GFM, bewijs leveren uit de tijd van onze Laatste Profeet van
Allah (Sallalaho alaihi wasallam) en de vier rechtgeleide khaliefen,
dat hun geloof drastisch was veranderd omdat Jezus (Isa ibn Maryam
alaihi salaam) een natuurlijke dood (7-voet-onder-de-grond-dood) zou zijn gestorven?
Ben je trouwens nog van plan mijn andere vragen in de overige punten te beantwoorden?
Wat je post betreft met al die leugens en verdraaingen: ik kan je met de woorden van je eigen Mirza en Maulvi Noorudeen bewijzen dat je gekopieerde teksten leugens zijn. |
||||||
jiyuu
Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de website van deze gebruiker
Toevoegen aan adresboek
Senior Member Lid geworden: 30 januari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2357 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 12 december 2005 om 11:48 | |||||
Ik wilde eigenlijk niet op je knip en plakwerk reageren van de officiele Lahore site. Maar omdat er hier velen meekijken en erdoor misleid kunnen raken, voel ik mij verplicht toch kort erop in te gaan. Meerendeel zijn het foute interpretaties en citaten van 'geleerden' wiens naam alleen op Ahmadiyya websites te vinden zijn. Ik heb de eerste Hadith opgezocht, er staat gewoon "tawaffaytani" = "you took me up".
Dit is weer zo een leugen. Nergens in het Arabisch staat het woord "All". Dus weet ik niet waar jij ineens de vertaling "alle profeten" vandaan hebt getoverd. Op Hadith drie en vier is het niet eens waard om te reageren.
Mirza denkt er anders over: 1. �Musa (Kalim-u-Llah) is in leven en dat is bewezen in de
Quran." (Hamat al-Bushrat,
p. 55, Rohani Khazain, deel 7, blz 221) 2. �Deze Musa, dezelfde man van GOD, over wie een hint in de
Quran bestaat dat hij nog in leven is, waardoor het voor ons een verplichting
is geworden te geloven dat hij levend in de hemelen is en niet onder de doden
is.� (Noor al-Haq, deel 1, blz
50, Rohani Khazain, deel 8, blz 68-69) |
||||||
G.F.M.
Newbie Lid geworden: 05 december 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 80 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 12 december 2005 om 16:36 | |||||
Beste Jiyuu,
ik haal Koran-verzen aan die aangeven dat de profeet Jezus overleden is. Ik haal zelfs tientallen verzen aan, kijk naar de arabische betekenissen en plaats woorden in hun context. Maar volgens jou verdraai ik de Koran verzen en verzin ik vertalingen(wafat). Dus gaan we over naar de Hadith's. Ik haal een paar Hadith's aan waarin de Aisha, metgezellen en de grote Imaams aangeven dat zij ook in de dood van Jezus geloven, en wat is jou antwoord? Ik ben weer bezig met het verdraaien en soms zelfs verzinnen van woorden in de Hadith's. Nu wil jij me duidelijk komen maken dat de Al-Azhar Universiteit in Cairo het woord 'wafat' NIET als de dood of sterven heeft geinterpreteerd/vertaald. Nou dan heb ik nieuws voor jou. Aangezien de meeste mensen hier op de Forum Fatwa's (behalve Amier) hoog in het vaandel hebben; De Al-Azhar Universiteit te Cairo geloofd ook in de dood van de Profeet Jezus. Zij hebben een fatwa hierover uitgesproken: 3. IMAM SHALTUT'S FATWAPerhaps the single largest threat to the orthodox Islamic view of Jesus from its own community is from Imam Shaltut a deep and powerful Islamic scholar who became the highest Islamic authority of the most prestigious Muslim school on earth, Al-Azhar University. In October, 1958, he became Rector of Al-Azhar University. His religious and scholastic credentials within the world of Islam were impeccable. He issued a �fatwa� (decree) stating that God promised Jesus a natural death. Below is Imam Shaltut�s fatwa: "These are the verses of the Holy Qur'an which relate all that Jesus experienced at the hands of his people. The last verse relates an incident in the Hereafter when Allah will ask Jesus concerning him and his mother being worshipped in the world and Jesus will reply that he did not say anything to his followers except that which God had commanded him, that is, worship Allah who is your God and my God, and he kept watch over them during the period of his stay among them and that he did not know what they did after Allah caused him to die. "The word, tawaffa, has been used in the Holy Qur'an in the sense of death so many times that it has become its foremost meaning. This word is used in its different sense only when there is a clear indication as to the other meaning." "The word tawaffaaytani in this particular verse primarily means natural death which is known to everybody. The Arabic-speaking people understand this and only this meaning of the word with reference to the context. Therefore, had there been nothing else to indicate the death of Jesus in this verse, even then it would have been improper and incorrect to state that the Messiah Jesus was alive and not dead. "There is no room for the view that the word wafat here means the death of Jesus after his descent from heaven--a view held by some who think that Jesus is still alive in the heaven and would come down from there in latter days. For, this verse clearly denotes the relation of Jesus with his own people and not with other people of latter days. The people of the latter age would admittedly be the followers of Muhammad and not Jesus. "However, in Surah Al Nisa, the passage, 'Nay, Allah exalted him in His presence' has been interpreted by some, nay most commentators, as raising him up to heaven. They observe that Allah cast his likeness on somebody else and Jesus himself was lifted up to heaven with his body and he is alive there and will descend from there in latter days. Thereafter, he will annihilate the swine and break the cross. They argue this on the basis of the story: "Firstly on the report in which the descent of Jesus is mentioned after the appearance of the Dajaal [Anti-Christ]. "But these reports are at variance with and contradictory to one another in their word and meaning. The difference is so great that there is no room for any reconciliation among them. The scholars of Hadith have plainly stated this fact. Moreover, they are reported by Wahab bin Munnabba and Ba'ab Akbar, who were converts from the people of the Book [Jews or Christians]. And their status is well known to the critics of Traditions. "Secondly, on the report of Abu Huraira that mentions the descent of Jesus. If this report is proved to be true, even then it would be an isolated report. And there is a consensus of opinion of the scholars of Hadith that such isolated reports can neither be made the basis of doctrinal beliefs nor can they be trusted with regard to things unseen. "Thirdly, on the report about the Miraj which narrates that when the Prophet went up and began to have the gates of heaven opened one after another and entered them as they were opened, he saw Jesus and his cousin John on the second heaven. For us it is enough to prove the weakness of this evidence, that many interpreters of the Traditions have taken this contact of the Prophet with other prophets to have a spiritual phenomenon and not a physical one." "Strangely enough they interpret the word rafa in this verse in light of the report concerning the Miraj and deduce therefrom that Jesus was bodily raised up. And there are others who regard the meeting of the Prophet with Jesus to be a physical one on the basis of this verse (i.e., Nay! Allah exalted him in His presence). thus when these people interpret the Hadith they quote this verse to support their imaginary meaning of the Hadith and while interpreting the verse they cite this Hadith to support their imaginary explanation of the verse. "When we turn to the revealed words of God: 'I will cause you to die and exalt you in My presence' in Surah Al-Nisa, we find that the latter verse fulfills the promise that was made in the former one. This promise was about the death and exaltation of Jesus Christ, and his exoneration from the false charges of the disbelievers. Thus even if the latter verse had mentioned just his rafa, towards God and had no reference to his death and exoneration from the false charges, even then it should have been our duty to take note of all these matters that are referred to in the former verse; so that both the verses might be reconciled. "The actual meaning of the verse therefore is that God caused Jesus to die and exalted him and sanctified him against the charges of his enemies. Allama Alusi has interpreted this verse in many ways. The clearest of these interpretations is that I will complete the lease of your life and will cause you to die and will not let those people dominate you who try to kill you. For, completing the period of his life and causing him to die a natural death indicates that Jesus was saved from being slain and from the mischief of his enemies. Obviously, rafa after death cannot mean any physical ascension, but only exaltation in rank, especially when the words, I will clear you of those who disbelieve' are present along with it. This shows that it is a question of spiritual honor and exaltation." "All these expressions signify only shelter, protection and coming under His care. So one fails to understand how the word heaven is deduced from the word 'towards Him.' And such and offense is committed on account of a belief in such stories and narratives which are devoid of accuracy, not to speak of established unauthenticity. To sum up: 1. There is nothing in the Holy Qur'an, nor in the sacred Traditions of the Prophet which endorse the correctness of the belief to the contentment of the heart that Jesus was taken up to heaven with his body and is alive there even now and would descend therefrom in the latter days. 2. The Qur'anic verses about Jesus show that God had promised to cause him to die a natural death, then exalt him and save him from the mischief of the disbelievers and this promise had certainly been fulfilled. His enemies could neither kill him nor crucify him, but God completed the span of his life and then caused him to die. 3. Any person who denies his bodily ascent and the continuity of his physical existence in heaven and his descent in the latter ages, does not deny a fact that can be established by clear and conclusive arguments. Thus he is not outside the faith of Islam and it is absolutely wrong to consider him apostate. He is perfectly a Muslim. If he dies, his death is that of a believer and his funeral prayer must be said and he must be buried in the Muslim cemetery. His faith is decidedly faultless in the eyes of God. And God knows the condition of His servants. (Shaltut, Sheikh Mahmud: Al Rislah, Cairo: Vol. 10., No. 465) ------------------------------------------------------------ ---------------------------------Ik kan keer op keer met bewijs komen maar ik iedere keer ga jij weer terug komen met valse citaten van Mirza Ghulam Ahmad en je bekende zin: Je bent het aan het verdraaien.Waarschijnlijk zal het dit keer ook weer je argument zijn. De Ahmadiyyas hebben de Al-Azhar universiteit gemanipuleerd of ze verzinnen die Fatwa...ik ben benieuwd wat het dit keer wordt. Waarom ik deze discussie aanga? Niet om jou te overtuigen.Eerlijk gezegd denk ik niet dat jij in staat bent om dit te bevatten en ik bedoel dit echt niet denigrerend. Als ik als Soennietische moslims was opgegroeid zou ik waarschijnlijk ook NIET in de dood van Jezus geloven. Het is dan namelijk eerder een kwestie van vasthouden waar je mee bent opgegroeid i.p.v. met een open gedachte opzoek gaan naar de waarheid. Maar ik ben weer benieuwd naar je reactie..... Salaam. |
||||||
jiyuu
Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de website van deze gebruiker
Toevoegen aan adresboek
Senior Member Lid geworden: 30 januari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2357 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 13 december 2005 om 00:42 | |||||
Ik heb je herhaaldelijk gevraagd om met bewijs te komen van de eerste generatie moslims. D.w.z. tijd van Profeet Muhammad (SAW) zelf, de eerste vier Khulafaa en de Tabiien. Wat jij doet is, je komt met quotes van moderne moslims. Maar dat was niet de vraag. (A) Welk woord in de Quran betekent ondubbelzinnig: �dood�? Kom niet met knip en plakwerk van je Lahore site. Beantwoord gewoon de vraag. En vertel mij erna waar in de Quran dat woord gebruikt wordt samen met Jezus (Isa alaihi salaam). Dan kan de discussie verder gaan. Voor zover ik weet is dat woord: �maut�. En komt het niet in Quran of hadith voor samen met de naam van Isa alaihi salaam. Als jij daar van wel een bewijs hebt. Plaats die dan nu op het forum. (B) Als jij �wafat� leest als �dood�, wat betekent voor jou dan het woord �maut�? (C) Mirza ghulam is een valse Profeet en dat is bewezen met zijn eigen woorden. Het idee van een dode Jezus (alaihi salaam) kwam niet van hem zelf en dat idee bestond al voordat hij leefde. Ook zijn verhaal dat Jezus in India is gestorven, komt van andere mensen. Plagiaat heet dat. Hij doet voorkomen alsof hij dat via openbaring heeft binnengekregen. Ik gaf je eerder vele quotes uit zijn boeken, je reageert daar niet op. Ben je dat nog van plan? Het is namelijk crusiaal om te weten dat een man van GOD niet liegt of zichzelf tegenspreekt. (D) De twee uitdrukkingen �inni mutawaffika� en �raafi�uka� kan geinterpreteerd worden naar gelang het nest waar je vandaan komt. Als jij gelooft dat Jezus dood is, dan betekent het voor jou �ik maak je dood�. En wie niet gelooft in de dood van Jezus alaihi salaam zal zeggen: �En Allah nam hem op naar zichzelf�. Consensus onder moslimgeleerden is vanaf het begin altijd geweest dat Jezus in leven is en zal terugkomen. Jij doet voorkomen alsof het omgekeerde het geval is. Dus jij moet met je bewijs komen uit de vroegere tijd dat men inderdaad dacht dat Jezus (alaihi salaam) dood was en niet terug zal komen. (E) Waar blijft de reactie op al mijn punten in (1) t/m (8)? (F) Ik hoop dat je niet wegrent en mijn vragen onbeantwoord laat. (G) Die lijst met �grote namen�, kan je mij ook vertellen of zij erin geloofden dat Isa zal terugkeren? (H) Wanneer ik zeg, �je verdraait de zaak�, dan meen ik het ook echt. Alles wat je opschrijft zoek ik op. Zo ben ik. En iedere keer weer, lees ik hoe de Lahore ahmadiyya propaganda woorden verdraait en uit hun context plaatst. Alhamdolillah ben ik in het bezit van veel arabisch islamitische boeken, ook Ahmadiyya literatuur in urdu. Als jij de moeite zou nemen mijn reacties te lezen en niet alleen maar je Lahore Q&A handboek te raadplegen, dan zouden je ogen het Licht kunnen zien. Ik heb een paar jaar vertoeft in ahmadiyya kringen en alles van ze geobserveerd. Jouw standaard manier van reageren en de teksten waarmee je komt, zijn bij mij al jaren bekend. Typische hersensspoelingstactiek. Als er maar 1 vraag aan jullie gesteld wordt dat niet in het groot Lahore Ahmadiyya handboek staat, raken jullie in paniek. |
||||||
Martinuzz
Senior Member Lid geworden: 06 oktober 2004 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 833 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 13 december 2005 om 01:44 | |||||
waf� (met t�' marb�ta aan het eind) pl. wafay�t = decease, demise; death; death certificate "tawaffa" (stam V) staat in mijn woordenboek inderdaad vertaald met "to receive in full" en voor de passieve vorm, "tuwuffiya", staat er "to die" |
||||||
"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
|
||||||
Amier
Senior Member Lid geworden: 31 juli 2003 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 1902 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 13 december 2005 om 02:04 | |||||
Hee ho, wacht even. Ik vind een fatwa zoveel waard als dalil die de fatwa beargumenteerd. W�e het zegt maakt niet zoveel uit, en nu heb ik het niet over uitspraken van sahaba in de ahadith, omdat je dat geen fatawa (religieuze opinies) kunt noemen, en er g��n directe link is tussen de hadith en de sahabi die de uitspraak doet, maar een keten van overleveraars (isnad) van meestal meer dan 150 jaar. Ahadith kunnen de basis zijn voor een fatwa, maar niet een fatwa opzichzelf. Een fatwa is ook geen decreet, maar een religieuze opinie, omdat de enige absolute waarheid alleen bij God is, en niet bij de ulema. Zo kunnen de ulema wel in consensus iets beweren, maar dat betekend niet dat het d�s de waarheid is. Het is natuurlijk wel zo dat de ulema niet zomaar tot een unanieme uitspraak komen (over het algemeen dan, want ik heb soms fatawa gelezen... laten we het daar niet over hebben) dus als er een fatwa wordt gedaan die door een grote groep ulema wordt onderschreven, dan ga ik er doorgaans wel vanuit dat het ergens op is gebaseerd. Wat vervolgens het beste is om te doen mijns inziens, is de argumenten te onderzoeken en zelf tot een conclusie te komen, waarbij je wel in acht moet nemen dat ook j�j niet de absolute waarheid in pacht hebt. Wassalam. |
||||||
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
|
||||||
jiyuu
Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de website van deze gebruiker
Toevoegen aan adresboek
Senior Member Lid geworden: 30 januari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2357 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 13 december 2005 om 04:25 | |||||
Juist. Ik vraag van GFM om met bewijs te komen dat die opinie ook heerste in de tijd van de profeet (SAW) en de Sahabah. In plaats daarvan toont hij ons uitspraken van imam Malik. Hiermee wil hij de indruk wekken dat de meerderheid van de Ulema en moslimgemeenschap de gedachte heeft dat Jezus (alaihi salaam) dood is. Maar als je het stuk leest waar imam Malik die uitspraak deed, dan lees je ook: �De meerderheid van de moslims gelooft dat Jezus niet dood is, maar ik geloof dat hij wel dood is.� Ahmadies zetten koste wat kost alles erop om ervoor te zorgen dat Jezus volgens de Quran wordt �dood� verklaard. Niet wetende dat zij daarmee, de aanspraak die hun eigen leider MGA maakte, ook onmogelijk wordt. Het probleem van GFM is dat hij lid is van de Lahore beweging. Hun probleem is begonnen in de tijd vanaf de splitsing met de Ahmadiyya groep. Deze laatste groep beweert nog steeds dat Mirza EN profeet EN Beloofde Messias EN imam Mahdi is. Die splitsing is gekomen vanwege een strijd om macht en opvolging, zoals zo vaak. Na die splitsing ging een groep naar Qadiani en een groep naar de Lahore beweging, waar GFM lid van is. Bepaalde ahmadiyyas verdwenen met hun kennis en hun boeken naar de ene groep en de andere groep moest het maar doen zonder bepaalde boeken en werken van Mirza ghulam. Zo ging dat aan beide kanten. Lastige vragen over dingen die Mirza ghulam heeft gezegd, die de Qadianies niet kunnen beantwoorden, werden door de groep van GFM makkelijk beantwoord: gewoon ontkennen dat ze bestaan. Al leg je citaten en bladzijden voor hun neus, ontkennen ze keihard dat ze bestaan. Dat is ook wat de Ahmadiyyas doen met de aHadith. Wat in hun straatje past is voor hun waar, wat er niet in past is niet waar en wordt desnoods verdraait. Ahmadiyyas maken Isa (as) dood en verdraaien erna de ahadith dat er wel een andere �Mahdi� zal komen. Onze Profeet Muhammad (SAW) legde de belofte af, hij zwoer dat Isa ibn Maryam alaihi salaam, terug zou komen. Kenmerk van een echte Profeet is dat hij nooit liegt. Als je zegt dat Isa alaihi salaam dood is, dan ontken je dezelfde ahadith die zeggen dat er juist nog iemand komt. Mirza ghulam zegt te geloven in �hij zal terugkeren� en dat hijzelf degene is die de Profeet (SAW) destijds bedoelde. Hiervoor heeft hij totaal geen bewijs geleverd. Dat �hij terug zal keren� betekent niet automatisch dat hij, Mirza, die persoon moet zijn. Iedereen hier op het forum moet goed beseffen dat het zeer verkeerd is, om dingen die Allah niet heeft gezegd, toch aan Allah toe te schrijven. Als GFM niet alleen de standaard antwoorden van de Lahore Ahmadiyya site hier zou plakken, maar serieus zou reageren op alle vragen die hem gesteld worden, dan zou dit een nuttige discussie worden. Mijn tijd kan ik wel beter gebruiken. |
||||||
jiyuu
Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de website van deze gebruiker
Toevoegen aan adresboek
Senior Member Lid geworden: 30 januari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2357 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 13 december 2005 om 06:24 | |||||
"tawaffa"
(stam V) staat in mijn woordenboek inderdaad vertaald met "to receive
in full" en voor de passieve vorm, "tuwuffiya", staat er "to
die" �Tawaffa� betekent ook iets als �compleet maken�, naast �to receive in full�. In bepaalde situaties kan het woord zelfs worden geinterpreteerd als �dood� en �slaap�. De overgrote meerderheid van de moslims die dagelijks de Quran lezen en mensen van wie de moedertaal arabisch is, onder wie vele Qurangeleerden en deskundigen in de arabische taal, gebruiken deze vertaling van �tawaffa�. Een reden dat de meerderheid van de moslims en de Qurangeleerden en deskundigen in de Arabische taal, deze interpretatie aanhouden, is omdat het Islamitisch gezien een volledig betrouwbare interpretatie is. Of andere interpretaties onmogelijk zijn naast die van de meerderheid? Dat beweer ik niet. Ik vind dat dat mogelijk moet zijn en het gebeurt altijd al binnen de moslimgemeenschap. Maar het idee dat Allah ons na 13 eeuwen een nieuwe punjabi profeet stuurt om ons moslims een arabisch woord te leren, is pure onzin. |
||||||
G.F.M.
Newbie Lid geworden: 05 december 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 80 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 13 december 2005 om 08:03 | |||||
Jiyuu, Wat ik hieronder versta? De profeet Mohammed (vzmh) geeft zelf aan dat de profeet Jezus 120 jaar heeft geleefd. En wat vind je van deze woorden van de Profeet Mohammed (vzmh) zelf:
Mocht Jezus levend zijn of nog terug komen...dan zou de Profeet Mohammed (vzmh) dat toch op z'n minst wel 1 keer vermelden? De Profeet Mohammed (vzmh) zegt duidelijk HAD JESUS BEEN ALIVE.
2. "In the Mustadrak (a Hadith collection) it is reported from Ibn Umar that Jesus lived to the age of 120 years. It is likewise also in the Asabah." (Tafsir Kamalain). 3. The companion-poet Hasan Ibn Thabit sang:
Imaam malik, ��n van de 4 grote Imaams geloofde in de dood van Jezus: 4) Mirza Ghulam Ahmad beweerde inderdaad de beloofde messias te zijn. 7)Punt 7 gaat over wafat maar dat behandelen we al in punt 2. Dus hier is geen verder uitleg nodig. |
||||||
jiyuu
Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de website van deze gebruiker
Toevoegen aan adresboek
Senior Member Lid geworden: 30 januari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2357 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 13 december 2005 om 09:02 | |||||
Ik zag dat je nog niet helemaal klaar was met het schrijven van je post. je hebt nu nog de tijd om dingen te veranderen. |
||||||
Noureddine
Newbie Lid geworden: 01 december 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 52 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 13 december 2005 om 14:04 | |||||
salam alaikum Goed gezegd broeder jiyuu ik hoop dat de waarheid snel aan het licht komt (ik weet de waarheid al maar ja ) djazaka allah gairin (geldt voor iedere moslim) |
||||||
Onze Heer, Uw Barmhartigheid en Kennis omvatten alle zaken, vergeef daarom degenen die berouw tonen en die uw Weg volgen en bescherm hen tegen de bestraffing van de Hel (Surah 40 : Ayah 7)
|
||||||
jiyuu
Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de website van deze gebruiker
Toevoegen aan adresboek
Senior Member Lid geworden: 30 januari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2357 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 14 december 2005 om 04:50 | |||||
Assalamo alaikum, Welkom op het forum. Barakallahu feekum! Voor ons is het duidelijk dat Mirza ghulam ahmad (ahmadiyya) een valse profeet, bedrieger en leugenaar is. Maar wanneer mensen eenmaal in een sekte zijn beland is er moeite nodig om die persoon weer zelf aan het denken te krijgen. Het is voor ons heel makkelijk om aan te tonen dat Mirza nooit een man van GOD had kunnen zijn. Nu gaat de discussie vooral over de vertaling van �tawaffa�. Voor ahmadiyya-leden is deze vertaling van levensbelang, anders valt hun leer als een kaartenhuis ineen. Zelf vertaalde Mirza het woord �tawaffa� tot 1891 altijd als �to complete, receive/pay in full�. (Braheen ahmadiyya, Mirza ghulam ahmad, deel 1 , blz 519, 556) Net als ons moslims en de grote meerderheid, geloofde hij eerst dat Isa (Jezus alaihi salaam) nog in leven was. Tot hij in 1891 plots een verhaal over �openbaringen� verzon en vanaf dat moment vond dat als iemand gelooft dat Jezus (as) nog in leven is, �shirk-adheem� pleegt. Zoon en opvolger van Mirza is Mirza Mahmood Ahmad, en zelfs hij geeft toe dat zijn vader de betekenis pas later veranderde in �cause to die�. Dit betekent dat Mirza Ghulam Ahmad Qadiani het overgrote deel van zijn leven nog als een moslim dacht, maar dat hij daarna door Shaitaan werd ingefluisterd. Wat zegt dit over Mirza? Was Mirza tot 1891 nu zelf ook schuldig aan SHIRK- ADHEEM? Het maakt niet uit wat het antwoord zal zijn, beide antwoorden geven aan dat Mirza geen �nabi� kan zijn. Als je een Ahmadi dit zou vragen en zijn antwoord is �JA�. Dan betekent het dat Mirza een groot deel van zijn leven tot 1891 een mushrik was. Een �nabi� kan nooit een mushrik zijn geweest. Is het antwoord: �NEE�, dan betekent het dat Mirza heeft gelogen toen hij het SHIRK ADHEEM noemde, en liegen is ook niet echt een eigenschap die bij een �nabi� hoort. Kortom voor ons duidelijk, maar voor iemand die jarenlang is gehersenspoeld en opgegroeid is met, of heilig in verkeerde interpretaties gelooft, is het nog een lange weg te gaan. Voordat GFM anderen ook bemet, zal iemand in moeten gaan op al zijn leugens en verdraaiingen. Dat is wat ik straks weer met plezier zal doen. Inshallah.
|
||||||
jiyuu
Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de website van deze gebruiker
Toevoegen aan adresboek
Senior Member Lid geworden: 30 januari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2357 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 14 december 2005 om 06:36 | |||||
Ik heb even de tijd genomen je eerdere postings na te lezen, ik had je eerdere gesprekken met mijn broeders 3abd Arra7maan, Malcolm X en zuster Imaan nog niet gelezen.
Correctie: Je praat op basis van je eigen interpretatie van de Quran.
Mirza geloofde tot 1891 net als ons nog netjes in de wederkomst van Jezus en dat hij nog in leven moet zijn, tot aan het moment dat Mirza met Shaitaan in aanraking kwam. Had Mirza dus in al die jaren van zijn leven ook een gebrek aan inzicht?
1. Bewijs mij dan nu vanuit de Quran dat Profeet Yahya (as) de terugkeer was van iemand anders. En 2. Ik vertrouw liever op de gezworen belofte van onze Heilige Profeet (SAW) en wacht erop totdat Isa ibn Maryam (as) zal wederkeren, dan dat ik Mirza Ghulam ibn Chiragh Bibi vertrouw. |
||||||
jiyuu
Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de website van deze gebruiker
Toevoegen aan adresboek
Senior Member Lid geworden: 30 januari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2357 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 14 december 2005 om 11:22 | |||||
(1) Vraag 1: Wat vind je van deze Hadith waar het woord wafat als de dood wordt geinterperteerd? Maak ik een fout? Zo ja? Hoe interpreteer jij het? Ik heb het wederom nagekeken, en de juiste vertaling van het woord �tawaffaitani� in mijn boeken luidt: �When You took me up�. Ik heb je al eerder twee ayaat gegeven waarvan ik benieuwd ben hoe je die zou vertalen. (6:60 en 3:185) ik wacht nog op je vertaling. Ook gaf ik je al een voorbeeld van wat je fout doet wanneer je een woord een eigen interpretatie geeft en die overal plakt:
�khatam� wordt ook gebruikt in vers 33:40 waar Allah (SWT) de profeet �khataman Nabiyyeen� noemt. Een �zegel der profeten� in sommige vertalingen �de laatste der profeten�. Hier zie je dat het woord �zegel� op verschillende manieren wordt gebruikt. Qadiani Ahmadies vertalen �khatam� als �de beste�. (Anders zou Mirza Ghulam geen aanspraak kunnen maken op zijn zogenaamde profeetschap.) Plaats nu deze betekenis in vers 2:7 en er staat dat Allah de harten van de ongelovigen �de beste� heeft gemaakt. Dit is onzinnig. Mijn punt is dat een woord meerdere betekenissen kan hebben. (2) Vraag 2: Zou ik de onderstaande verzen van jou mogen krijgen in het nederlands? Ik wil namelijk zien of wafat ook als de dood/sterven is vertaald aangezien mijn koran-verzen misquoted zijn. Een van de betere Nederlandse vertaling van betekenissen is die van �De Edele Koran� ISBN 90-73355-08-7. Vers 3:55 luidt: �O Isa, voorwaar, Ik zal jou tot mij nemen en Ik zal jou tot Mij opheffen...� Ook zijn er genoeg betrouwbare Engelse vertalingen van de betekenissen te vinden. Gelukkig staat het originele Arabische schrift er altijd naast, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan over de oorspronkelijke openbaring. (3) Vraag 3: Wat vind jij van de woorden van de mensen en instellingen die ik boven heb aangehaald? Interpreteer ik ze allemaal verkeerd? Hoe moet ik ze dan wel interpreteren? Allereerst kom je met een rare hadith dat door Aisha(RA) zou zijn overgeleverd. Als iedere profeet slechts de helft in aantal jaren leeft dan zijn voorganger, hoe oud moet Adam (AS) dan niet zijn geweest met 124000 voorgangers? Behalve dat, als Jezus 120 jaar zou zijn geworden en Muhammad (SAW) 60, dan moet Mirza max 30 jaar zijn geworden. Wat zegt dat over je hadith? Als dit de manier is hoe Ahmadiyya bewijs in elkaar steekt, dan wil ik de rest niet eens meer zien. Accepteer dat Mirza een bedrieger eerste klas is geweest.
Weer eens een verdraaide tekst van je uit Ibn Kathir. Jouw �messias� zegt zelf dat Moosa (AS) levend en wel in de hemelen zit:
1. �Musa (Kalim-u-Llah) is in leven en dat is bewezen in de Quran." (Hamat al-Bushrat, p. 55, Rohani Khazain, Mirza ghulam, deel 7, blz 221) 2. �Deze Musa, dezelfde man van GOD, over wie een hint in de Quran bestaat dat hij nog in leven is, waardoor het voor ons een verplichting is geworden te geloven dat hij levend in de hemelen is en niet onder de doden is.� (Noor al-Haq, deel 1, blz 50, Rohani Khazain, Mirza ghulam, deel 8, blz 68-69) Wat gebeurt er met je geloof in Mirza, GFM? Verder nog eens een vage hadith van zogenaamd de dochter van de profeet. En dan:
(Bukhari, Kitab al-Tafsir, on verse 5:110). Ik zou denken, als de dood van Isa (AS) al de algemene opvatting van die tijd was, dat er geen extra uitleg nodig zou zijn. Van deze hadith over �mumituka� van Ibn Abbas is bewezen dat het een zwakke onbetrouwbare toevoeging is aan de hadith omdat het geen isnad heeft. Het komt voor in een aparte verzameling onbetrouwbare en niet te traceren ahadith zonder isnad van imam Bukhari. Hafiz bin Hajar heeft nader onderzoek gedaan naar al die ahadith zonder isnad die door Bukhari apart zijn gehouden. En van deze hadith is gebleken dat het onbetrouwbaar is omdat er niets over terug is gevonden.
Om je uit die droom te helpen dat Ibn Abbas (RA) hetzelfde idee had als de Ahmadiyya, verzoek ik je de authentieke Hadith van Ibn Abbas (RA) te lezen in de uitleg van Quran vers 4:157.
Bovendien neem je dus het standpunt in dat er een consensus was in de beginperiode van de Islam, dat Isa alaihi salaam al overleden was. Ik verzoek je nogmaals om met authentiek bewijs te komen voor dit standpunt van jou. Bewijs dat de dood van Isa alaihi salaam algemeen aanvaard was en dat men dacht dat Isa (AS) NIET in de hemelen is opgenomen en dat hij ook niet terug zal keren voor Yaumoel Qiyama. En als je dat niet lukt, kom dan maar met een bewijs uit de goed opgeschreven en bewaarde geschiedenis van de Islam, wat de oorzaak was dat moslims van de een op andere moment opeens allemaal gingen geloven dat Jezus nog in leven was ipv dood. En dit keer authentiek bewijs! (4) Vraag 4 kan ik niet in je post terugvinden. (5) Vraag 5: Misschien kan je me uitleggen hoe de bovenstaande gegevens de interpretatie van ra'fa opeens zo radicaal veranderen. Ik probeerde je aan te geven dat het hele leven van Jezus alaihi salaam, opmerkelijk en uitzonderlijk was. Hij werd geboren zonder vader, deed zovele wonderen, en toch zeg jij dat Allah hem niet met lichaam en al kan opnemen. Lees ook 2:253. Tijdens de Miraj ontmoette onze Profeet (SAW) de ziel van de Profeet Jezus (AS) en beschreef die met krullend haar en een rood gelaat. Heb je ooit een ziel/geest (wat het ook moge zijn) gezien met krullend haar? Zijn we volgens jou straks allemaal spoken daarboven? Verder zeg je,
Mirza beschreef iedereen die niet in hem geloofde als �jahannomi� (mensen van de Hel). Je wijkt weer eens af van je spiritueel leider. Ik denk dat je nu al begint door te krijgen dat Mirza niet echt de kwaliteiten heeft van een man van GOD. En dan hebben we het nog niet eens over zijn priveleven gehad, waar hij getrouwde vrouwen publiekelijk lastig viel en zijn �natte dromen� over getrouwde vrouwen aan de wereld vertelt.
Ik wacht op je nieuwe antwoorden uit betrouwbare en authentieke bronnen. |
||||||
Noureddine
Newbie Lid geworden: 01 december 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 52 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 14 december 2005 om 14:31 | |||||
salam alaikum bedankt voor het welkom en goed gezegt broeder zo is dat ! djazaka allah gairin en zal je een plaatjs in het paradijs schenken Ameen! |
||||||
Onze Heer, Uw Barmhartigheid en Kennis omvatten alle zaken, vergeef daarom degenen die berouw tonen en die uw Weg volgen en bescherm hen tegen de bestraffing van de Hel (Surah 40 : Ayah 7)
|
||||||
batle_For_peace
Senior Member Lid geworden: 02 maart 2004 Online status: Offline Berichten: 860 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 14 december 2005 om 16:19 | |||||
TAKBIER!!!!! ALLAHU AKBAR!!
|
||||||
Post Reply | Pagina <123 |
Spring naar forum | Forum rechten Je kunt geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je kunt geen antwoorden plaatsen Je kunt geen berichten verwijderen Je kunt geen berichten bewerken Je kunt geen enquêtes creëren Je kunt geen stemmen in enquêtes |
Deze pagina is gemaakt in 0.096 seconden.