Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

G.F.M/Ahmaddiyyah

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
katim110 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 48
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote katim110 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: G.F.M/Ahmaddiyyah
    Geplaatst op: 09 december 2005 om 09:05
.



Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 09:12

GFM denkt echt dat hij een moslim is.

Als jij een moslim bent dan zijn de joden en christenen van deze tijd ook moslims.

Zelfs de Sjieten zeggen dat de achmadiyyas Kuffars zijn.

 

 

Terug naar boven
katim110 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 48
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote katim110 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 09:12
Salaam ahlkom wa rahmatou allah wa barakatoe

G.M.F

Alle broeders op islaam.nl forum hebben geprobeerd met de koran en de sounah je op het rechte pad te leiden maar dat is ze tot nu toe niet gelukt omdat immers ALLAH de enige die mensen op het rechte pad leidt

Broeders: luister naar wat de alle machtige zegt:
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle

verantwoordelijk voor hun leiding, maar het is Jij bent nietAllah die leidt
wie Hij wil". (Surah Al-Baqarah aya 272)

jij leidt (O, Mohammed) niet wie jij lief hebt, maar Allah leidt wie Hij wil

Allah misleidt wie Hij wil en Hij leidt wie Hij wil, want Hij is de Krachtigste
en de Wijste". (Surah Ibraheem aya 4)



wa salaam ahlkom
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote G.F.M. Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 09:20
Katim 110,

als er iemand is die op basis van de Koran praat dan ben ik dat wel.
Ik heb OP BASIS VAN DE KORAN bewezen dat de profeet Jezus niet lichamelijk verheven is. Ik haal koran-verzen aan, kijk naar de Arabische betekenissen en plaats woorden in hun context.

En geen 1 van de broeders op deze Forum heeft mijn bewijsvoering kunnen weerleggen. Lees de postings maar terug. Als jij dan nog steeds wilt beweren dat mijn bewijsvoering wel is weerlegd dan ontbreekt het aan inzicht  naar mijn mening.

Maar ik zeg ook niet dat het makkelijk is hoor. Ik weet dat jullie van kleins af aan al in de wederkomst van Jezus geloven. Het is een foute stelling die al heel lang onder de moslims leeft. Ik weet dat het moeilijk is.
De Joden wachten nu ook nog op ELIJIAH...toen Jezus zei NEE ik ben gekomen in de geest van Elijah en ik ben de beloofde messias wiens komst is voorspeld toen verklaarde de Joden hem ook voor gek. De Joden dachten namelijk dat Eiljah vanuit de hemel zou nederdalen.

En wat zien we vandaag de dag...de Soennitische moslims wachten ook op Jezus om terug te komen terwijl de beloofde messias al is geweest.
Maar de waarheid moet altijd boven water komen.

Maar als het om bewijzen gaat ben ik de enige die mijn standpunt heb kunnen bewijzen op basis van de Heilige Koran.

Ik ben benieuwd.....
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote G.F.M. Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 09:22
In eerste instantie geplaatst door Islam01

GFM denkt echt dat hij een moslim is.

Als jij een moslim bent dan zijn de joden en christenen van deze tijd ook moslims.

Zelfs de Sjieten zeggen dat de achmadiyyas Kuffars zijn.



Islam01,

deze woorden doen me eerlijk gezegd niet veel.

In mijn discussies met Soenniesten heb ik vaak geprobeerd uit te leggen dat ze niet alleen maar naar de tegenstand moeten kijken want elke groot persoon in de wereld ondervind tegentand. Zo bewijst ook de geschiedenis. Het onderstaande stukje tekst geeft daar een goed beeld over:

Het lot van de grote mannen
De laatste pofeet van de Islam is niet gespaard gebleven tijdens het propageren van de Islam.
Zijn eigen familieleden en kennissen hebben niet nagelaten om het te stoppen de EENHEID GODS te prediken en hebben getracht hem uit de weg te ruimen. Hij kwam als Rahmatoellil Alamien (Barmhartigheid tot de mensheid), doch hoe was de ontvangst die hem in zijn eigen tijd ten deel viel?
Zij bespotten hem en scholden hem voor alles en nog wat uit.
Terwijl hij zich voor God ter aarde wierp, legden zij de ingewanden van een kameel op zijn nek. Zij smeten met vuil naar hem, zij vielen hem aan en waren niet tevreden met iets minder dan hem te doden. Noodgedwongen nam hij met zijn familie toevlucht in een grot, waar hij zich drie lange jaren schuil hield.
Het is onvoorstelbaar hoe hij die jaren daar heeft doorgemaakt, waar hem alles werd verboden van buiten aan te voeren. Het was eerder een martelleven dan een hoge straf.Als wij terug gaan in de historie van de Islam, vinden wij niet minder ergere gevallen telkens herhaald. Er is vrijwel geen moslim heilige of geleerde geweest of hij is op dezelfde manier door de moezelmannen bejegend. Met al hun liefde voor gehechtheid aan de islam beschouwen ze het als een vrome daad om met modder naar de een of ander van hen te gooien.

Imaam Aboe Hanifa, de bekende stichter van de Hanafitische school werd in zijn tijd als Kafir en zandiek veroordeeld, gevangen genomen en tenslotte vergiftigd.

Imaam Shafi�i werd �slechter dan de duivel� genoemd.Hij werd als gevangene van Jemen naar Bagdad gestuurd en onderweg aldoor door het volk beschimpt.

Imaam Malik moest op de rug van een kameel staan er werd te kijk rondgevoerd en men gaf hem 70 zweepslagen.Dit alles eenvoudig door het verschil van mening op het gebied van godsdienst.

Imaam Hanbal werd voor 28 lange maanden gevangen gehouden.Elke avond bracht men hem naar buiten, ranselde hem in het openbaar af en spuwde hem in het gezicht.

Imaam Bocharie werd uit zijn geboorteplaats verbannen en het werd hem niet vergund zijn hoofd ergens neer te leggen, tot hij, het leven moede, tot God bad hem terug te roepen.Hij was de man die voor de mensheid de meest authentieke Hadies-verzameling, de Sahieh Bocharie, optekende.

Imaam moedjaddid Alf Sani moest gedurende 2 jaar in de gevangenis van Gawalior in India zitten.

Afgezien hiervan kunnen nog heel wat namen van heilige mannen, imaams en moedjaddids vanaf de eerste eeuw hidjra tot heden opgesomd worden.Zij allen waren opgestaan met de vlag van de islam, maar zijn niet gespaard voor de gemeenste beschuldigingen.

Mirza Ghulam Ahmad zou niet de grote ziel van deze tijd zijn geweest, indien hij aan dit gemene lot van zijn klasse ontsnapt was. Het is nu zijn beurt om alle valse beschuldigingen van de zgn. oelama�s te verduren. En dit is het lot van alle hervormers van de islam.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 10:01
Salaam Aleikum,

Welke verschillen je ook hebt met GFM, vind ik dat je met enig respect moet blijven discussieren. Woorden die niet gepast zijn, en bv het met ongepaste woorden denigreren van zijn geloof (GFM) vind ik niet echt correct Islam01.
Dus het onder zijn foto plaatsen van dat soort teksten, ook al is het waar, is niet echt gepast.
Je moet elkaar met rede overtuigen niet met vulgariteit.

GFM ik ken de lijst van hervormers, en wat me opviel (ik had nog niet op je gereageerd) is dat de "hervormers" vooral op ahmadya sites te vinden zijn. Dan zat ik bv naar een lijst te kijken en dan toch maar even kijken of het objectieve site is. En dan kom je de ahmadya beweging wel ergens tegen. En zo is het een aantal pagina�s in googles die ik (onder werktijd ) heb doorzocht.

Hervormers veranderen niet de inhoud van het geloof. En dat is Ghulam Ahmad wel deed.

Je zegt bv over de links die ik plaatste dat het leugenaars zijn. De ene bron was van wikipedia, en de ander van islamonline. Laatste site heeft een schat aan informatie en er zijn zoveel geleerden en doctoren aan verbonden vanuit de hele wereld dat ik werkelijk waar twijfel of je wel beseft wat je zegt wanneer je claimt dat mensen die misschien wel decennia lang de Quran hebben bestudeerd leugenaars zijn......

Niet dat je dan per definitie gelijk hebt, maar misschien zou het wel eens kunnen dat ze ook kennis van zaken wat betreft de ahmadya beweging. Ik weet dat velen ahmdaya�s goed onderlegd zijn en er op uit worden gestuurd ter promotie van hun geloof. En dat je van goede huize moeten komen om met hen in debat te treden, aangezien ahmadya�s zich al op velen vragen of discussiepunten zich voorbereid hebben. Maar stel nu eens dat een ander nu eigenlijk wel een punt zou kunnen hebben op bepaalde punten. Zou je daar dan blind voor moeten zijn? Het is niet zozeer kritiek op zich wat hier de discussie is, maar meer het feit dat ahmadya�s moslims beweren te zijn maar niet als zodanig erkend worden door moslims....

Is het niet vreemd dat er zoveel "onzin" over Mirza Ghulam Ahmad is te vinden en daar tegenover zoveel "pro" Mirza Ghulam Ahmad materiaal te vinden is als tegenreactie.

Ik denk dat je goed moet afwegen wat geleerden over de hele wereld die hun leven hebben gewijd aan de islam, (en ook door de eeuwen heen) of je die wel op hun vakgebied/expertise voor leugenaar zou moeten uitmaken. En dan heb ik het zowel over inhoud maar meer ook over de technische aspecten, zoals interpretatie.

Ik hoop inshallah dat we discussie zonder gescheld verder kunnen voeren, GFM heeft ook een geloof, als je zijn geloof niet kunt accepteren (wat goed mogelijk is) kunnen we hem als persoon misschien wel respecteren. Aangezien hij de moed in ieder geval wel toont om met ons in discussie te gaan.

Inshallah begrijpen jullie wat ik bedoel.

Salaam ALeikum,

Malcolm X
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 10:30
Beste G.F.M.

Je hebt het woordje "bal" in je tekst al vertaald, namelijk "integendeel." Het vers probeert iets dus te weerleggen met dat woordje. Als je vers 157 leest, dan zie je dat er wordt gesproken over het doden van Isa (aleyhi assalaam). Dit wordt dan weerlegt door in 158 te beginnen met een voegwoord (bal/maar/integendeel/echter)
 
Het is zo dat raf3 ook fysiek verheffen betekent in de Arabische taal. Bijv: Ik verhef mijn hand, Ana arfa3u jaddi. Deze betekenis hier afsluiten voor de Koran, omdat in de andere verzen raf3 een andere betekenis heeft is een onjuiste reden, want alleen bij de Profeet Isa (aleyhi salaam) staat illaya (tot Mij-3:53) en ilayhi (tot Hem- 4:158). Het is lezen wat er staat, bal rafa3ahu ilayh- Echter, Hij heeft hem tot zich opgeheven.

Over de uitleg. Wie is Razi eigenlijk?? Op basis van welke criteria/woorden bepaalt hij zijn uitleg? Refereert hij naar
ahadiths van de Profeet (salla Allahu aleyhi wassalam) en naar de sahabad??

Ook een mudjaddid gebruikt bij zijn tafseer de Koran en hadith die teruggaan naar
de Profeet (salla Allahu aleyhi waaslam) en naar de Sahabas (raddiya Allahu an3um). Mudjaddid betekent iemand die vernieuwt in de zin van het herstellen van tawheed en de Sunnah die terug is te vinden in de bronnen (koran+hadith)
en zeker niet, a3oedoe biAllah, iemand die bid3a, dhallala en shirk brengt zonder bronnen. We zijn hiervoor gewaarschuwd, zowel in de Koran door Allah, als door de Profeet Muhammad (salla Allahu aleyhi wassalam)

Ik heb je tafseer van ibn Abbas (raddiya Allahu anhu) gegeven, Weet je wie ibn Abbas (raddiya Allahu anhu) is?? Hij is een sahabi die erg geleerd was in de Koran, de geleerde van deze Ummah.

Je hebt het over beloofde messias? Wij moslims wachten niet op een messias?, dat behoort niet  tot onze Godsdienst. De messias, de Profeet Muhammad, is al gekomen, salla Allahu aleyhi wassalam. Er is geen boodschapper na hem en wie beweert een boodschap van Allah te krijgen is een dajjaal en hij heeft ons daarvoor
goed gewaarschuwd.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 10:32

http://www.iberr.org/ibnabbas.htm


Another great scholar is `Abdullaah ibn `Abbaas (radiyallaahu `anhumaa), the nephew of the Prophet (sallallaahu `alayhi wa sallam) and the commentator of the Quran. He attained that stature in virtue of the Prophet�s prayer: "O Allaah! Give him knowledge of Islaam and teach him the meaning of the Quran." [Ahmad, Musnad, Vol. 1: 266, 314, 328, 335]. Muhammad ibn Bashshaar narrated to us, that Wakee` informed us, that Sufyaan informed us from al-A`mash: from Musim (ibn Sabeeh Abee Duhaa) from Masrooq: that `Abdullaah ibn Mas`ood (radiyallaahu `anhumaa) said: "What a good interpreter of the Quran Ibn `Abbaas is!" Ibn Jareer has also reported this hadeeth through Yahyaa ibn Dawood, from Ishaaq al-Azraq, from Sufyaan, from al-A`mash, from Muslim ibn Sabeeh Abee Duhaa, from al-Masrooq with slightly different words: "What a good interpreter Ibn `Abbaas is of the Quran!" He has also reported the same words through Bundar, from Ja`far ibn `Awn from al-A`mash. These words are, therefore, the actual words of Ibn Mas`ood (radiyallahau `anhumaa) which he said about Ibn `Abbaas (radiyallaahu `anhumaa). Ibn Mas`ood (radiyallaahu `anhumaa) died, most probably, in 33 A.H. Ibn `Abbaas (radiyallaahu `anhumaa) lived for thirty six years after him, and added a lot to the treasury of Islaamic knowledge.

Al-A`mash quotes from Abu Waa`il that Ibn `Abbaas (radiyallaahu `anhumaa) was appointed leader of the Hajj by `Alee (radiyallaahu `anhu); he delivered a sermon and read from Soorah al-Baqarah, or Soorah al-Noor according to another report, and explained it in such a way that had the Romans, Turks and the Dalamites heard it, they would have embraced Islaam. This is the reason why most of what Ismaa`eel ibn `Abd al-Rahmaan Suddee has written in tafseer consists of the explanations of these two scholars: Ibn Mas`ood and Ibn `Abbaas (radiyallaahu `anhum).

�Ubaid Allah Ibn �Utbah once said: I've never seen anyone more knowledgeable in the Prophet's hadiith than Ibn "Abbaas. Neither did I see anyone more knowledgeable during Abu Bakr, 'Umar or 'Uthmaan's caliphates than him; or more accurate in what he says in terms of jurisprudence or more knowledgeable in terms of poems, the Arabic language, Qur'aanic interpretation or religious matters. He divided his time, each day teaching one subject or another, jurisprudence, Qur'aanic interpretation, invasions, poems, and history, each one a different day. I've never seen a scholar listening to him without submitting himself completely to him, nor asking without being impressed by his vast and rich knowledge.



Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote G.F.M. Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 11:33

Malcolm X,

bedankt voor je wijze woorden omtrent wederzijdse respect.
Verder heb je het over, dat de Islamitische geleerde wel eens gelijk kunnen hebben als het gaat om de Ahmadiyya-beweging en dat je daar dan niet blind voor moeten zijn.

Beste Malcolm X, ik ben het HELEMAAL eens met je. Maar dan moet je me wel kunnen bewijzen en aangeven wat er zou fout is aan de Ahmadiyya-beweging.
En dan heb ik het niet over die valse citaten en leugens over Mirza Ghulam Ahmad maar over wat ik je als Lahore Ahmadiyya moslim vertel.
En hetzelfde geldt ook voor jou Malcolm X. Jij moet ook niet blind zijn voor de waarheid.

Ga ik de discussie omtrent de dood/wederkomst van Jezus niet aan op basis van de Koran? Is het niet gewoon een gezonde discussie? Lever ik niet duidelijk bewijs?
Heb jij het iemand zien weerleggen? Wees eerlijk....

Ik geef jou citaten waarin Mirza Ghulam Ahmad duidelijk te kennen geeft dat de profeet Mohammed (vzmh) de laatste is. Wat is er zo  fout aan de Lahore Ahmadiyya-beweging?

En ik zeg je eerlijk, ik bedoel dit niet denigrerend, maar ik zie dat men op deze forum nog veel te leren heeft. Ik heb zoveel zaken nog onbehandeld gelaten. Maar men kan niet eens een normale inhoudelijke reactie geven over vers 3:55.
Ik probeer de mensen op deze forum al dagen duidelijk te maken dat het woord ra'fa m.b.t. tot mens nog NOOIT als lichamelijke verheffing is gebruikt. Niet in de Koran en niet in de Hadith. Alle Arabische lexicologen zijn het hier over eens. Maar het zijn de 'islamitische geleerde' die er een verkeerde interpretatie aan geven. Daarnaast wordt het woord mutawafikka zooo vaak als dood en sterven vertaald/geinterpreteerd maar alsnog wilt men het niet aannemen.

En dit zijn simpele dingen...laat staan als ik verder ga.
Wat ik wil zeggen is...ga de discussie met mij aan.
Reageer op mijn teksten.

En dan zal de waarheid van zelf naar boven komen....

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 12:08
Met alle respect G.F.M. Ik heb het duidelijk proberen uit te leggen op basis van wat er staat in het Arabisch en heb de tafseer gebruikt van de sahabas.

Ibn Abbaas (radiyya Allahu An3u) heeft het allemaal uitgelegd en vernomen van de sahabas en van de Profeet (salla Allahu aleyhi wassalam). Lees in de link wie ibn Abbaas (radiyya Allahu an3u ) is.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 13:02

1)
Er zijn nu al drie of meer topics geopend over dit onderwerp, vandaar dat ik er een beetje ordening in probeer te krijgen door nu per punt te gaan werken.

 

2)
Om deze discussie verder te voeren, zou ik het op prijs stellen als GFM gestopt zou kunnen worden om de Quran te misinterpreteren of misquoten. Het is een misselijke bezigheid en moet direct worden gestopt. Wanneer ahmadies de Quran interpreteren, lijkt het opeens een nieuw boek geworden.

Schaamteloos misquote hij de Quran keer op keer, maar wanneer er citaten en quotes van Mirza verschijnen is het volgens hem wel ineens �vals� en 'leugenachtig' en kan hij ze opeens niet terugvinden.

 

 3)
Kan jij, GFM, bewijs leveren uit de tijd van onze Laatste Profeet van Allah (Sallalaho alaihi wasallam) en de vier rechtgeleide khaliefen, dat hun geloof drastisch was veranderd omdat Jezus (Isa ibn Maryam alaihi salaam) een natuurlijke dood (7-voet-onder-de-grond-dood) zou zijn gestorven?

 

4)

In eerste instantie geplaatst door gfm

Daarom zegt Mirza Ghulam Ahmad ook dat de profeet Jezus niet terug gaat komen. De profeet Mohammed (vzmh) is de laatste! Er kan geen nieuwe noch oude profeet komen.

 

Jouw woorden zijn volkomen in strijd met de stichter van je groep. Mirza Ghulam claimde zelf de �Beloofde Messias� te zijn:

 

�Ik zweer bij god in wiens Handen mijn ziel is, dat Hij mij gestuurd heft en mij profeet heft gemaakt; Hij heeft mij de �Beloofde Messias� genoemd en heeft grote wonderen verricht als bewijs; meer dan 300.000 wonderen.� (Haqiqatoel Wahi, Rohany Khazain, deel 22, blz 503; Haqiqatoel Wahi, blz 68)

 

�Ik verklaar dat ik de Beloofde ben over wie in elk GOD�s boek wordt geprofeteerd dat hij zal komen in de Latere Dagen.� (Tohfa Golravia, Rohany Khazain, deel 17,  blz 295)

 

�Ik zweer op GOD dat hij mij stuurde als de Beloofde Messias.� (Majmoo'a Ishtiharaat, Openbaringen Mirza,  Vol. 3, P. 435)

 

Het is duidelijk waarom Mirza Ghulam zo graag wilde dat Isa ibn Maryam dood werd verklaard. Nu kon hij die positie innemen en van de vruchten genieten.

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 13:24

[1]. Had hij een leraar of niet?
Mirza Ghulam Ahmad Qadiani heeft gezegd, 'De Mahdi is niet een leerling van iemand. Ik zweer dat ik me precies in dit positie bevind. Niemand kan bewijzen dat een mens mij de Qur'an heeft geleerd'. [Roohani Khazain vol 14 p.394].
En deze man had ook gezegd, 'Toen ik 6 of 7 jaar oud was leerde een perzishe leraar mij de Heilige Qur'an, en zijn naam was Fazal Ilahi'. [Roohani Khazain vol 13 p.180].

[2]. Was hij hetzelfde als Jezus?
Qadiani zei, 'Jezus was een gewone leugenaar, had de gewoonte om allerlei obsceniteiten te zeggen, was een alcoholist, een gulzigaard en een slecht mens. Hij was geen vroom man en zeker niet iemand, die zocht naar de waarheid. Nee, hij was een trots en verwaand iemand, die het geloof beweerde te verkondigen'. [Roohani Khazain vol 9 pp 387, vol.11 p 289].
En toen de mensen hem vertrouwden zei hij, 'Ik ben de Massiah [Jezus>, mij zijn de wonderen gegeven, die Jezus waren gegeven. Mijn persoonlijkheid en die van Jezus zijn zoveel als twee stukken van dezelfde atoom of twee zaden van de zelfde boom'. [Roohani Khazain vol 1 pp 593].

[3]. Was hij een Profeet of niet?
De onwetenden zien hem als een Profeet van Allah, terwijl hij zelf heeft ontkend een profeet te zijn, 'Ik ben niet iemand die zichzelf een Profeet noemt, en noch ontken ik de wonderen, engelen en de Nacht van Kracht, en na Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, de Khatamul Mursaleen, beschouw ik ieder die beweert een profeet of boodschapper te zijn een leugenaar en een kafir'. [Tableeghe Risalat vol.2 p.22, Collection of Advertisements vol.1 p.230].
En hij sprak zichzelf weer tegen door later te zeggen, 'Ik zweer bij Allah in wiens Handen mijn ziel ligt, Hij heeft mij gezonden, Hij noemde mij een Profeet en Hij stuurde mij als de Massiah'. [Tatumma Haqeeqatul Wahi, Roohani Khazain vol.22 p.503].

[4]. Had Jezus wonderen of niet?
De Qadiani beweerde zonder enig twijfel het volgende te zeggen tegen de mensen, 'En mij zijn de wonderen gegeven, die Jezus waren gegeven'. [Roohani Khazain vol 1 pp 593].
Waarom liet hij dan niks zien? Deze man viel weer in zijn eigen kuil door het volgende te zeggen, 'Een feit is dat Jezus geen wonderen verrichtte'. [Roohani Khazain vol 11 pp 289].

[6]. Was hij Jezus of niet?
Deze Mirza Ghulam Ahmad Qadiani zei in een van zijn boeken, 'Ik heb nooit
beweerd dat ik Jezus de zoon van Maria ben en hij die mij van zoiets beschuldigt is een leugenaar'. [Izalae Auham, Roohani Khazain vol.3 192].
En hij schoot zich op de poot toen hij zei, 'Ik beweer dat ik de Massiah ben, die in elke heilige boek van boeken van Allah wordt voorspeld en in de laatste der Dagen zal verschijnen'. [Roohani Khazain vol.17 p.295].

Denk na, kunnen dit de woorden zijn van een ware profeet? Waarom spreken ze elkaar tegen? Je kan wel zeggen dat dit niet in jou boeken staat, dat kan komen omdat jij een andere sekte volgt en zij deze verzen hebben weggehaald. Of dat ze deze verzen hebben weggehaald omdat mensen hun daarom aanspraken en daardoor uitlachten. We moeten de hele ummah waarschuwen voor deze sekte, velen zijn in hun klauwen gevallen door hun onwetendheid. Deze sekte verspreidt zich als een virus, we moeten niemand onwetend laten over hun leugens. Deze man was een leugenaar, zoals hij zelf zei, 'De woorden van de leugenaar bevatten altijd tegenstrijdigheden'. [Zamima Braheene Ahmadiyya part 5, Roohani Khazain vol 21 p.275].

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 14:53
Ach , ach ik zie deze discussie nu pas :-)
Wel als ik een Moslim zou zijn zou ik mijn kaarten zetten op de uitleg van abur Jabir. en Malcolm x , Amier  en Imaan.
Tjonge, Tjonge G.F.m
Vertelme eens ben je nu echt blij in je secte?
Mag ik eens vragen ? noem jij jezelf ook een moslim?
Voor mij mag het hoor daar niet van maar om een man te promoten  die zichzelf de messiah noemt los van alle rede is wel wat raar niet?





Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 17:24

Salaam aleikoum,

Hierbij een mooi programma met de tafseer van ibn Katheer in de Engelse taal en het arabisch. Je kan dus meteen mooi alle verzen over Isa (aleyhi assalaam) lezen en bergijpen volgens de sunnah wajama3a.

Altijd handig voor broeders/susters die niet of matig de Arabische taal machtig zijn. Druk op FREE, tik de code in, wacht even 30 seconden en start de download.

http://rapidshare.de/files/7347651/Quran_-_Tafsir_by_Ibn_Kat hir.chm

Salaam aleikoum

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2005 om 17:31

Fantastisch, masha Allah!! Van Ibn Kathir gebruikte ik eerlijk gezegd tot nu toe de online-versie van www.tafsir.com , maar om de een of andere reden is die heel vaak niet bereikbaar. Ik ga jouw download meteen proberen insha Allah!

Djazakallah, moge Allah je belonen!

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2005 om 02:44

GFM:

 

5)

Wat wil je precies bewijzen met het �wel dood - niet dood� verklaren van Jezus (Isa alaihi salaam)? Wat betekent volgens jou deze hele discussie voor Ahmadiyya leer?

 

6)

Waar, hoe en waneer is Jezus volgens jou dan gestorven?

 

7)

�waffa� betekent NIET dood. In het arabisch betekent �maut�, dood. Ik gaf je al een paar plaatsen in de Quran waaruit dit blijkt. Soms kan het woord met de dood worden geinterpreteerd, maar het wordt in meerdere betekenissen gebruikt, zelfs voor slapen (6:60). Begrijp je dit?

 

Ik kan je ontelbare voorbeelden geven waar je zelf kan zien dat Arabisch een rijke taal is met veel betekenissen. Hier alvast eentje:

 

�khatam� betekent in vers 2:7 van de Quran �Allah heeft hun harten en gehoor �verzegeld�.

�khatam� wordt ook gebruikt in vers 33:40 waar Allah (SWT) de profeet �khataman Nabiyyeen� noemt. Een �zegel der profeten� in sommige vertalingen �de laatste der profeten�.

 

Hier zie je dat het woord �zegel� op verschillende manieren wordt gebruikt. Qadiani Ahmadies vertalen �khatam� als �de beste�. (Anders zou Mirza Ghulam geen aanspraak kunnen maken op zijn zogenaamde profeetschap.) Plaats nu deze betekenis in vers 2:7 en er staat dat Allah de harten van de ongelovigen �de beste� heeft gemaakt. Dit is onzinnig. Mijn punt is dat een woord meerdere betekenissen kan hebben.

 

Nu: als het woord �waffa� in de Quran op een bepaalde plek als �dood� zou kunnen worden vertaald, dan hoeft het nog niet zo te zijn dat het altijd �dood� betekent, zoals het bij zoveel woorden in het Arabisch gaat. Wat het nog duidelijker moet maken is dat het woord voor �dood� in het arabisch NIET eens �waffa� is, maar �maut�.

 

8)

Bij �rafaa� maak je ook al een probleem ervan. Het hele leven van Jezus is opmerkelijk. Zijn wonderbaarlijke maagdelijke geboorte, zijn hele leven was anders tot zijn opheffing tot Allah. En toch zie je dat Mirza Ghulam zichzelf superieurder acht dan Isa (Jezus alaihi salaam). Zie de quotes van batle_For_peace hierboven.

 

Allah zegt verschillende mooie dingen over Isa (Jezus) alaihi salaam: 2:253, 3:59, 5:110. Deze laatse vers zal ik nu aanhalen:

 

Gedenkt toen Allah zei: "O Jezus, zoon van Maria, gedenk Mijn gunst aan u en uw moeder, toen Ik u met de geest van heiligheid versterkte, dat jij met de mensen sprak toen jij in de wieg lag en tioen jij volwassen was, en toen Ik u het Boek en de wijsheid en de Torah en de Indjeel onderwees en toen gij door Mijn gebod uit klei de vorm van een vogel maakte, dan er in blies en het een vogel werd door Mijn gebod; en toen gij de blinden en de melaatsen door Mijn gebod hebt genezen en de doden opgewekt; en toen Ik de kinderen Isra�ls er van weerhield, (u te doden), toen gij met duidelijke tekenen tot hen kwaamt en degenen onder hen die verwierpen, zeiden: "Dit is niets, dan klaarblijkelijke tovenarij."

 

Hier zie je hoe speciaal Jezus (alaihi salaam) in de Islam is voor de Moslims. Waarom vind jij het geloof van de normale Moslims zo vreemd? Terwijl ons geloof juist perfect aansluit bij de Quran.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2005 om 04:02
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

 

Wat wil je precies bewijzen met het �wel dood - niet dood� verklaren van Jezus (Isa alaihi salaam)? Wat betekent volgens jou deze hele discussie voor Ahmadiyya leer?

 

Assalamu alaikum,

 

deze discussie, 'wel dood-niet dood' van Isa alaihi salaam, staat in feite los van de discussie over de Ahmadiyya leer, omdat Mirza Ghulam's vermeende mahdi / masih-schap niet staat of valt bij die kwestie. Ook tussen de soennitische ulema zijn in de geschiedenis veel discussies geweest over dat onderwerp; is Isa alaihi salaam gestorven en "spititueel" tot Allah opgenomen, of ook fysiek.

Ik ga me er wat meer in verdiepen insha Allah, ik vind het interessant, hoewel ik het in principe een onderwerp vind waar je je niet teveel in zou moeten verdiepen omdat het weinig uitmaakt voor je overgave aan Allah ta'ala en het vooral verdeeldheid tussen moslims brengt.

Maar het leert wel weer aspecten van de taal van koran en hoe deze geinterpreteerd is door verschillende ulema en denkstromingen.

 

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2005 om 05:35

Hoi G.F.M,

Vertel jij me dan eens waar hij is gestorven en waar hij ligt begraven.

Gegroet.

P.S. Het feit dat jij nu zo wordt 'aangevallen' met woorden, zegt naar mijn weten al genoeg. De waarheid is namelijk niet te bestrijden.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2005 om 07:38

In eerste instantie geplaatst door gfm

2:234 En diegenen uwer, die sterven en vrouwen achterlaten......
3:193 ....en doe ons sterven met de rechtvaardigen.
4:15 ....totdat de dood haar achterhaalt,.....
4:97 Voorwaar de engelen zullen tot hen die ze doen sterven.....
6:61 wanneer de dood tot een uwer komt.....
7:126 ....doe ons sterven terwijl wij Moslims zijn.
10:46 ....of als Wij u doen sterven.....
10:104 ....maar ik aanbid Allah Die u doet sterven.....

Er zijn nog veel meer als je wilt kan je ze rustig opzoeken:
12:101, 13:40, 16:28, 16:32, 16:70, 39:42, 40:67, 40:77, 47:27.

 

Ik heb ze stuk voor stuk opgezocht. En wat ik al dacht, werd nu bevestigd. In slechts drie van de zestien gevallen die jij opnoemt, zou misschien het woord �waffa� als �de dood� kunnen worden geinterpreteerd. De rest van je vertalingen, kloppen voor geen meter. Lees bijvoorbeeld vers 6:61 die jij vertaalde als: �wanneer de dood tot een uwer komt.....� Arab.: hatta itha jaa ahadakumu almawtu tawaffat-hu rusuluna wahum la yufarritoona

De woorden �de dood� die jij hier netjes hebt vetgekleurd, slaan op: �maut� en niet op �waffa�.

 

Hetzelfde geldt voor 4:15 hatta yatawaffahunna almawtu

Ook hier slaat �de dood� op het woordje �maut�.

 

�Waffa� komt in de vertalingen voor met woorden �wegnemen� of �opnemen� en NIET met �de dood�! Zie voor verdere uitleg punt 7 van mijn vorige post.

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2005 om 15:29

Als jullie dit erg vinden dan moet je horen wat deze Kuffars zeggen over Adam en Eva.Alle moslims weten dat Adam een Profeet en de eerste mens was maar de kuffars(achmadiyyas)zeggen dat als hij een Profeet zou zijn dan was hij niet de eerste mens.

Volgens deze kuffars is Adam gestuurd naar mensen die v��r hem leefden!!!!!

Allah akbar,zien jullie O beste broeders en zusters hoe deze gestoorde,opstandige kuffars ongelovig zijn geworden?????

 

 

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2005 om 16:05
Salaam Alaikom,

Koran 6:93. En wie is onrechtvaardiger dan hij die een leugen over God uitdenkt of zegt, 'Het is mij geopenbaard' terwijl hem niets is geopenbaard?

Sheikh Mohammad ibn Saleh Al Munajid gaf fatwa tegen ze, en hij gaf veel redenen waarom ze kufaar zijn. Ik geef je een link hieronder van die fatwa. Niet alleen hij, Ibn Uthaymeen, Sheikh Ghunaimaan, Sheikh Awdah en alle andere geleerden hebben takfir gedaan op deze sekte. Zelfs lachen op de verkeerde moment kan iemand uit Islam gooien, laat staan profeetschap claimen en liegen over Allah. Voor mij zijn ze net zoiets als de Shia's, bijna hetzelfde. Ze zijn niet allemal dezelfde, maar onder hen zijn er die beweren dat Allah engels praat, eet, vast, bidt enz. Ze zeggen dat alleen zij de geredde groep zijn, de mensen van de Ahlus Sunnah zijn bijna 25% van de wereld bevolking, en zij zijn onder de 0.2% van de wereldbevolking. De fatwa kan je hieronder lezen, Insha'Allahu rahman.

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&QR=4060

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2005 om 16:34

Deze kuffars zijn hardnekkig in ongeloof,Spoedig zal Allah swt ons allemaal bijeen brengen en ons vertellen wat wij plachten te doen op de aarde.

Dit is mijn laaste post gericht op de kuffars,na deze post zal ik niet meer mijn woorden vuil maken op die verachtte kuffars.

Ze zijn het niet waard dat zij met ons in discussie gaan.

 

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2005 om 16:46
Salaam Alaikom,

hahaha
Akhie, rust, rust. De profeet Noah, vrede zij met hem, deed 950 jaar nonstop dawa bij kufaar, hoewel Allah, de Alwetende, wist dat ze niet zouden geloven. We moeten rustig en op een mooie manier, zulke mensen uitnodigen tot de ware Islaam, Insha'Allah. Ook al lukt het mij niet altijd, ik heb ook spijt van mijn schefe posts. Laten we met deze man praten, maar ik denk dat hij weg is. Wasalaamu Alaikom Warahmatullaah.


Koran 2:153. Voorzeker, God is met de geduldigen.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2005 om 18:48
Salaam Aleikum,

Met alle respect broeders, dat is ook wat ik bedoelde.
Je kan iemand niet op een vijandige manier wijzen op iets, waarvan jij denkt dat ie fout bezig is, en dan ook nog verwachten dat ie het aanneemt van je.
Benader elkaar maar ook niet moslims op een vriendelijke manier, en je zult het resultaat zien.
Hoe moeilijk het ook is, aangezien ik niet zo�n goed voorbeeld ben

Maar inshallah begrijpen jullie wat ik bedoel.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 december 2005 om 06:03
Malcolm schreef
:
Hoe moeilijk het ook is, aangezien ik niet zo�n goed voorbeeld ben

Valt best wel mee, Malcolm, je leert snel
Terug naar boven
Noureddine Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noureddine Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 december 2005 om 09:39

salam alaikum

het valt mij op dat 'akhie' G.F.M (met alle rescpect want hij is ouder dan mij)

erg stil is in het laatste stuk en ook bij de vragen wanneer en waar is hij dan doodgegaan (hij= Isa alaihi salam)

salam alaikum

Onze Heer, Uw Barmhartigheid en Kennis omvatten alle zaken, vergeef daarom degenen die berouw tonen en die uw Weg volgen en bescherm hen tegen de bestraffing van de Hel (Surah 40 : Ayah 7)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 december 2005 om 09:59
Ach, hij is er ook niet bij geweest
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote G.F.M. Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2005 om 04:34
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door gfm

2:234 En diegenen uwer, die sterven en vrouwen achterlaten......
3:193 ....en doe ons sterven met de rechtvaardigen.
4:15 ....totdat de dood haar achterhaalt,.....
4:97 Voorwaar de engelen zullen tot hen die ze doen sterven.....
6:61 wanneer de dood tot een uwer komt.....
7:126 ....doe ons sterven terwijl wij Moslims zijn.
10:46 ....of als Wij u doen sterven.....
10:104 ....maar ik aanbid Allah Die u doet sterven.....

Er zijn nog veel meer als je wilt kan je ze rustig opzoeken:
12:101, 13:40, 16:28, 16:32, 16:70, 39:42, 40:67, 40:77, 47:27.

 

Ik heb ze stuk voor stuk opgezocht. En wat ik al dacht, werd nu bevestigd. In slechts drie van de zestien gevallen die jij opnoemt, zou misschien het woord �waffa� als �de dood� kunnen worden geinterpreteerd. De rest van je vertalingen, kloppen voor geen meter. Lees bijvoorbeeld vers 6:61 die jij vertaalde als: �wanneer de dood tot een uwer komt.....� Arab.: hatta itha jaa ahadakumu almawtu tawaffat-hu rusuluna wahum la yufarritoona

De woorden �de dood� die jij hier netjes hebt vetgekleurd, slaan op: �maut� en niet op �waffa�.

 

Hetzelfde geldt voor 4:15 hatta yatawaffahunna almawtu

Ook hier slaat �de dood� op het woordje �maut�.

 

�Waffa� komt in de vertalingen voor met woorden �wegnemen� of �opnemen� en NIET met �de dood�! Zie voor verdere uitleg punt 7 van mijn vorige post.



Jiyuu,

dus jij wilt stellen dat al die verzen die ik aangehaald heb verkeerd zijn?
De woorden die ik dik gedrukt heb slaan niet op het woord wafat en betekenen niet dood of sterven?

Ik weet niet hoe goed jou arabisch is maar misschien kan je het laten controleren door een imaam of andere geleerde in je buurt. En dan zou ik graag een bevestiging van je willen hebben.

Salaam.
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote G.F.M. Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2005 om 05:12

De Hadith over de dood van de profeet Jezus

First Hadith: Meaning of Tawaffa

"It is reported from Ibn Abbas that the Holy Prophet said in a sermon: O people! You will be gathered to your Lord (on the day of Judgment) ... and some people from my Umma will be taken and dragged towards hell. I shall say: �O Lord, but these are my people�. It will be replied: �You do not know what they did after you�. Then I shall say as did that righteous servant of God (i.e., Jesus) say: �I was a witness of them so long as I was among them, but when Thou didst cause me to die (tawaffaitani) Thou wast Watcher over them� ..." (Bukhari, Kitab al-Tafsir, under Surah Ma�idah)

The last words of the Holy Prophet ("I was witness of them ...") are taken from the verse 5:117 of the Holy Quran where Jesus is quoted as replying in these very words on the Day of Judgment. It is agreed by all Muslims that, when these words are used by the Holy Prophet in the above Hadith report, the meaning of tawaffaitani occurring there is "Thou didst cause me to die". So obviously they have the same meaning when used by Jesus, i.e., Jesus was taken from his people by death, not by rising alive to heaven.

Second Hadith: All Prophets had to die

In his last illness, during which he died, the Holy Prophet Muhammad entered the mosque with the support of two men to give the following address:

"O people! I have heard that you fear the death of your Prophet. Did any prophet before me live on so that I should be expected to live on amongst you? Listen! I am about to meet my Lord, and so will you. So I bid you to treat well the early muhajirs." (Al-anwar ul-Muhammadiyya min al-Muwahib al-Ladinya, Egypt, p. 317)

This hadith settles the meaning of the three Quranic verses:

"Muhammad is only a messenger, messengers before him have indeed passed away" (3:144);

"And We made no mortal before thee to live on forever" (21:34);

and:

Nor did they (the prophets) live on forever" (21:8).

Had any prophet at all still been alive, the Holy Prophet could not have uttered the words above. So Jesus was dead by that time.

Third Hadith: Death within a century

  1. "There is no one alive today but will be dead before a hundred years have passed over it." (Muslim, Kanz al-Ummal, vol. 7, p. 170)
  2. "The Holy Prophet said: �Allah sends a wind every hundred years which takes the soul of every believer�. This hadith is sound in transmission." (Mustadrak, vol. 4, p. 475)

These hadith show that all those who were alive in the Holy Prophet�s time died within a hundred years. Had Jesus been alive (in heaven as is supposed) he too would have died within that period.

Fourth Hadith: Jesus� age given as 120

"Aisha (God be pleased with her) said that, in his illness in which he died, the Holy Prophet said: �Every year Gabriel used to repeat the Holy Quran with me once, but this year he has done it twice. He has informed me that there is no prophet but he lives half as long as the one who preceded him. And he has told me that Jesus lived a hundred and twenty years, and I see that I am about to leave this world at sixty�."

(Hujjaj al-Kiramah, p. 428; Kanz al-Ummal, vol. 6, p. 160, from Hazrat Fatima; and Mawahib al-Ladinya, vol. 1, p. 42)

The Tabarani says concerning this hadith: "Its narrations are reliable, and it is reported in a number of different versions". The hadith here leaves no room to doubt at all. It not only announces Jesus� death but gives his age as 120 years. And it is reported through at least three channels: from Aisha, Ibn Umar and Fatima. This hadith is, therefore, sound and a very clear proof of Jesus� death.

Fifth Hadith: Jesus dead like Moses

  1. The Holy Prophet Muhammad said: "Had Moses or Jesus been alive, they would have had to follow me." (Al-Yawaqit wal-Jawahir, p. 24; Fath al-Bayan, vol. 2, p. 246; Tafsir Ibn Kathir, under verse 81 of Al Imran)
  2. "Had Jesus been alive he would have had to follow me." (Sharh Fiqh Akbar, Egyptian ed., p. 99)
  3. "No. 19: If Moses and Jesus were alive, they would have but followed me." (English text from Al-Islam, published by the Fiji Muslim Youth Organization, vol. 4, Oct. 1974)

The above hadith clearly show that both Moses and Jesus were considered to be dead by the Holy Prophet.

Sixth Hadith: Tomb of Jesus

The Holy Prophet said:

"May the curse of God be upon the Jews and the Christians who made the graves of their prophets into places of worship."

(Bukhari, Kitab as-Salat, p. 296)

The Holy Prophet said this because he was anxious that the Muslims should avoid the evil of making the tomb of their prophet into a place of worship, as Jews and Christians had done with their prophets� graves. The Jews had had numerous prophets but the prophet properly recognised by the Christians is only one � Jesus. This hadith shows that the Holy Prophet believed that Jesus had a tomb. And, in fact, this is the place where Jesus was kept after being removed from the cross (till he recovered from his wounds), which Christians revere greatly. Obviously, according to this hadith, Jesus did not rise up to heaven.

Seventh Hadith: Jesus in company of the dead

The various hadith about the Holy Prophet�s Mi�raj record:

  1. "Adam is in the first heaven ... Joseph is in the second heaven, and his cousins Yahya (John the Baptist) and Jesus are in the third heaven, and Idris is in the fourth heaven." (Kanz al-Ummal, vol. vi, p. 120)

    The Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) saw Yahya and Jesus in the same place; and as the former, indeed every other prophet seen, is dead, so must Jesus be.

  2. The above hadith is corroborated by another that tells us that in the Mi�raj vision the Holy Prophet met the spirits of all the previous prophets (see Tafsir Ibn Kathir, Urdu ed. published in Karachi, vol. iii, p. 18).

Eighth Hadith: Jesus "descent" on night of Mi�raj

A hadith about the Mi�raj records:

"Then the Holy Prophet descended in Jerusalem, along with all the other prophets. At the time of prayers, he lead them all in prayer."

(Tafsir Ibn Kathir, Urdu ed., vol. iii, p. 23)

Among "all" the prophets is included Jesus. Had he, unlike other prophets, been alive physically in heaven, his "descent" to Jerusalem would have been with his material body. In that case he would have had to rise up to heaven physically a second time. But the Quran mentions only one raf� ("exaltation" which is misunderstood as "rising up to heaven") of Jesus!

This difficulty does not arise if we believe, as is clear from the various hadith about Mi�raj, that Jesus was in the same state (i.e. dead) as all the other prophets seen in the vision.

Ninth Hadith: Holy Prophet�s discussion with a Christian delegation

"When a delegation of sixty men from the (Christian) people of Najran came to the Holy Prophet, their chief priest discussed with him the status of Jesus and asked him as to who Jesus� father was. The Holy Prophet said: �Do you not know that a son resembles his father?� They replied: �Yes�. He said: A lastum ta�lamuna anna rabbana la yamutu wa anna Isa ata �alaihi-l-fana�, i.e., Do you not know that our Lord lives for ever while Jesus perished."

(Asbab an-nuzul, by Imam Abu-l-Hasan Ali ibn Ahmad al-Wahidi of Neshapur, published in Egypt, p. 53)

What clearer testimony could there be that Jesus has died than this saying from the blessed tongue of the Holy Prophet!

Tenth Hadith: Two different descriptions of Jesus

In Sahih al-Bukhari, there are recorded two different physical descriptions of Jesus � one applying to the past Messiah and the other to the Messiah whose advent in the latter days is prophesied.

1. In the Mi�raj the Messiah seen with Moses, Abraham and other prophets by the Holy Prophet, was described by him thus:

  1. "I saw Jesus. He was a man of a reddish complexion." (Bukhari, Kitab al-anbiya, ch. 24)
  2. "I saw Jesus, Moses and Abraham. Jesus had a reddish complexion, curly hair and a wide chest." (ibid., ch. 48)

It is clear from both these Hadith reports that by Jesus, who was seen here along with Abraham and Moses, is meant the Israelite prophet. He had a red complexion and curly hair.

2. Bukhari has recorded a hadith in which the Holy Prophet relates a dream of his about the future:

"In a state of sleep I saw myself circumambulating the Ka�ba, and I saw a man of a wheatish complexion with straight hair. I asked who it was. They said: This is the Messiah, son of Mary." (Bukhari, Kitab al-Fitn, ch. 22, �Mention of Dajjal�)

Thus, where Jesus is mentioned along with Abraham and Moses, he is described as of a reddish complexion and curly hair; but where he is seen along with the Dajjal in a dream about the future, he is said to have a wheatish complexion with straight hair. Evidently these two different descriptions do not apply to one and the same person. So Jesus, the Israelite prophet, whom the Holy Prophet saw in the Mi�raj vision, and the Messiah who was to appear in the latter days to kill the evil Dajjal, are two different persons.

The Israelite Messiah, Jesus, died, as is made clear by the Holy Prophet Muhammad�s sayings. And the Messiah whose advent in the latter days has been prophesied by the Holy Prophet, was to be from the Muslim community, and not an Israelite prophet. This is borne out by the following three Hadith reports:

  1. �Ulama�u ummati ka anbiya�i bani Israil, i.e., "The learned ones of my community are like the prophets of the Israelites."
  2. Ala inna-hu Khalifati fi ummati min ba�di, i.e., "Certainly he (the Messiah to come) is my khalifa after me in my community."
  3. Fa amma-kum min-kum, i.e., "He shall be your Imam from among yourselves."

Conclusions

From all the Hadith reports quoted above, the following conclusions are drawn:

First hadith: The Holy Prophet Muhammad has referred to his own death using the words falamma tawaffaitani. Since these very words are used in the Holy Quran in respect of Jesus, it proves that he, too, has died.

Second hadith: The Holy Prophet asked his companions if any one at all of the previous prophets had survived so that he too would be expected to go on living. Had Jesus been alive the Holy Prophet could not have used this argument. Or, his companions would have argued back that as Jesus was alive the Holy Prophet need not die either. This shows that the Holy Prophet and his companions believed Jesus to be dead.

Third hadith: The Holy Prophet prophesied that all the believers living then would be dead within a hundred years. So even if Jesus had been alive then, he would have died in the specified period.

Fourth hadith: Just as the ages of various prophets, for example, Moses, David, Solomon, etc., are recorded in Hadith, Jesus� age is noted in a hadith as being 120 years.

Fifth hadith: Had Jesus been alive, the Holy Prophet could not have said that "Moses and Jesus would have been my followers had they been still alive".

Sixth hadith: The Holy Prophet has made a reference to the tomb of Jesus.

Seventh hadith: On the night of the great Mi�raj the Holy Prophet saw Jesus and Yahya (John the Baptist) together in the same place. Yahya being dead, shows that Jesus also was dead. The Holy Prophet met not the physical bodies but the souls of the prophets in the Mi�raj experience.

Eighth hadith: On the Mi�raj night all the other prophets, including Jesus, were led in prayer by the Holy Prophet Muhammad in the mosque at Jerusalem. This shows that Jesus was dead, for otherwise he would have descended to Jerusalem physically, and then ascended to heaven a second time � something which no one believes. This vision of leading all the previous prophets in prayer signified that the holy Prophet was the Khatam al-anbiya, and the one to whom the followers of these prophets would now have to render obedience.

Ninth hadith: The Holy Prophet�s discussions with the Christian delegation from Najran show that he believed Jesus to be dead.

Tenth hadith: In Bukhari two different physical descriptions of Jesus are recorded: one where he was seen along with other prophets in the Mi�raj; and the other where he is seen circumambulating the Ka�ba with the Dajjal in a dream of the Holy Prophet relating to the latter days, i.e., in the distant future.

This proves that Jesus, the Israelite prophet was dead, for the Messiah of the latter days was to be another person. It should be noted that prophecies invariably require interpretation and are not necessarily fulfilled exactly literally. The reason is that when a prophet or other righteous person is shown future events by God Almighty, it is in the form of visions or dreams seen by their spiritual, not physical, eyes. All holy scriptures are agreed that most dreams and visions require interpretation. This also applies to the Holy Prophet�s prophecies relating to "the descent of the Messiah", Dajjal, Gog and Magog, the Dabbat al-ard, etc.

Just because there are prophecies speaking of the "coming" of the Messiah, one cannot deduce therefrom that Jesus is still alive, while on the other hand numerous verses of the Quran and many Hadith reports declare forcefully that Jesus is not alive but died, and even his age is given as 120 years.
------------------------------------------------------------ ---------------------------------
Als er dus in de Hadith gesproken wordt over Isa ibn Miriam, dan hebben ze het niet over de Profeet Jezus zelf maar over iemand die een gelijkenis zal hebben met hem. Want zoals je ziet tonen de bovenstaande Hadith's, naast de Koran verzen die ik heb aangehaald, aan dat de Profeet Jezus zelf al overleden is.

Ik ben benieuwd naar de reacties.....

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote G.F.M. Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2005 om 05:18

Niet Ahmadiyya's over de dood van de profeet Jezus

4. Views of the first Khalifas, the great Imams, and the early scholars of religion

 

I. The Khalifas

1. Hazrat Abu Bakr Siddiq, God be pleased with him, said:

Aina Musa, aina Isa, aina Yahya, aina Nuh,
Anta ya siddiq �as-in tub ila-l-maula al-jalil.

"Where is Moses, where is Jesus, where is Yahya, where is Noah, [i.e., they have all died], So you, O sinner Siddiq, repent to your Glorious Lord."

2. Hazrat Ali, God be pleased with him, said:

Al-mautu la walid-an wa la walad-an,
hadha-s-sabilu ila an la tara ahad.

Kana-an-nabi wa lam yakhlud li-ummati-hi
lau khallad-Allahu khalq-an tablahu khalada.

"Death spares not the father, nor the son, it is the path that leaves not anyone.

He (the Holy Prophet) was a prophet, yet he did not remain with his umma forever,

Had anyone before him lived forever, he (Holy Prophet) too would have lived forever."

II. Members of the Holy Prophet�s Household

1. Hazrat Aishah, God be pleased with her, relates from the Holy Prophet Muhammad:

"Jesus, son of Mary, lived to the age of 120 years."

(Hujaj al-Kirama, p. 428)

All the narrators of this hadith are reliable (ibid.)

2. Hazrat Fatima, God be pleased with her, relates from the Holy Prophet:

"Jesus, son of Mary, lived to the age of 120 years."

(Kanz-ul-Ummal, vol. vi, p. 120)

3. Hazrat Imam Hasan ascended the pulpit after the martyrdom of Hazrat Ali and said:

"O people! This night there has died a man whose status cannot be reached by the earlier or later generations. The Messenger of Allah used to send him to battle, so on his right would be Gabriel and on his left Michael (Mikal), and he would not return without victory. And he has left but seven hundred Dirhems with which he intended to buy a slave. He died on the night on which the soul of Jesus, son of Mary, was taken up, that is the twenty-seventh of Ramadaan."

(Tabaqat Kabir, vol. iii, p. 26)

Thus the members of the Holy Prophet�s household have not only revealed Jesus� age at death but make it clear that it was his soul, not his body, which was taken up to heaven, and that he died on the 27th of Ramadaan.

III. Other Companions of the Holy Prophet

1. Explaining the Quranic verse, "O Jesus, I will cause thee to die (mutawaffi-ka)", Ibn Abbas is recorded as saying:

"Ibn Abbas said: mutawaffi-ka means �I will cause thee to die (mumitu-ka) �."

(Bukhari, Kitab al-Tafsir, on verse 5:110).

2. "In the Mustadrak (a Hadith collection) it is reported from Ibn Umar that Jesus lived to the age of 120 years. It is likewise also in the Asabah." (Tafsir Kamalain).

3. The companion-poet Hasan Ibn Thabit sang:

Wa lau kanat-ad-dunya qadim-an bi-ahliha
la-kana rasulu-llahi fiha mukhalad-an.

"If any people of the world could exist forever, certainly the Messenger of Allah would have lived forever in it."

IV. The Four Imams of Jurisprudence

Of Imam Malik, one of the four imams of jurisprudence (fiqh), it is written:

"While most people believe that Jesus did not die, Malik said that he died."

(Majma al-Bahar, vol. i, p. 286)

And:

"In the �Utbiyya it is written that Malik said that Jesus, son of Mary, died."

(Ikmal al-ikmal, Sharh of Muslim, vol. i, p. 265)

V. Classical scholars and elders

1. Imam Ibn Hazm, Amawi Zahiri Qurtabi, writes:

"Jesus, peace be upon him, was neither killed nor crucified, but God caused him to die and then raised him. The Almighty has said: �They did not kill him or crucify him�; and �I will cause thee to die and exalt thee�; and �I (Jesus) was a witness of them so long as I was among them, but when Thou didst cause me to die Thou wert the Watcher over them� and �Allah takes souls (yatawaffa) at the time of death�. Thus there are two kinds of wafat: sleep and death. Jesus in his words �When Thou didst cause me to die (falamma tawaffaita-ni)� was not referring to sleep, but it is correct that by wafat he meant death."

(Mahalli fil-Fiqh, p. 23)

"Imam Ibn Hazm adopted the apparent significance of the verse, and believed in his (Jesus�) death."

(Jalalain, under verse 3:55)

2. Abul Hasan Ali Hajwairi, popularly known as Data Ganj Bakhsh, writes:

"The Messenger of God said that, on the night of the Mi�raj, he saw Adam, Joseph, Moses, Aaron, Jesus and Abraham, in the heavens. Assuredly it was their souls."

(Kashf al-Mahjub, Chapter al-Kalam fir-ruh, p. 204).

3. In his Quranic commentary, the Shaikh al-Akbar Muhayy-ud-Din Ibn Arabi writes:

"The raising (raf�) of Jesus means that, at the time of separation, his soul was raised from the lower world to the higher world. And his being in the fourth heaven signifies that the source of his soul�s benefit is the spirituality of that sun�s sky which resembles the heart of the world, and towards that is his place of return. That spirituality is a light which illumines that heaven with its love, and the shining of the rays upon his soul is done by its stimulation. And as Jesus� place of return is towards its real place of rest, and cannot attain its true development, his (Jesus�) descent in the latter days will be in a different body."

(Commentary upon verse �God raised him to Himself�, p. 65)

4. Taqi-ud-Din Abul-Abbas Ahmad ibn Abdul Hakim ibn Abdus-Salam, known as Imam Ibn Taimiyya, has written:

"God has informed, in regard to the Messiah, that he told people only to worship God, �my Lord and your Lord�; and he was a wittness of them so long as he was among them, but after his death (wafat) only God was the Watcher over them. So if some people have misreported him, or misinterpreted his words, or deliberately altered the religion he brought, the Messiah cannot be held responsible for it, for he was only a messenger whose duty was just the delivery of the message."

(Al-Jawwab as-Sahih li-man baddala din al-Masih, vol. ii, p. 280)

5. Shaikh al-Islam Shams-ud-Din Abu Abdullah Muhammad ibn Abi Bakr, known as Hafiz Ibn Qayyim, wrote:

"As for what is related about the Messiah that he was raised up to heaven at the age of 33 years, there is no sound authority for this which one could turn to."

(Zad al-Ma�ad, vol. i, p. 20)

And:

"With the exception of the Holy Prophet Muhammad, a person attains to heaven with his spirit only after death and separation from the body, so the spirits of all prophets went to heaven only after death and separation from the body." (ibid., p. 304)

6. Allama Juba�i is reported as saying:

"This verse shows that God caused Jesus to die (amata) and brought about his death (tawaffa-hu), and then raised him to himself."

(Commentary Majma� al-Bayan, vol. i, under verse falamma tawaffaita-ni)

7. Imam Asir-ud-Din Muhammad ibn Yusuf ibn Ali al-Andalasi, known as Abu Hayyan Nahwi, writes:

"This verse shows that God made Jesus die (tawaffa-hu wafat al-maut) before raising him."

(Bahr al-Muhit, vol. iv, p. 4)

8. Imam Muhammad ibn Ali ibn Muhammad ibn Abdullah, known as Allama Shokani, has written:

"It is said that this verse shows that God caused Jesus to die before raising him."

(Fath al-Qadir Qalmi, p. 4)

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.