Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

250.000 burgers al gedood

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: 250.000 burgers al gedood
    Geplaatst op: 06 februari 2006 om 14:16
Ach, het is slechts een zeer besmettelijke ziekte die hen teistert.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 februari 2006 om 18:04
In eerste instantie geplaatst door Engeltje

Ik heb het voornamelijk over het constante ge "dood aan alle kafir!" ... 
Vrijheid van meningsuiting toch? Als mensen ALLAH of zijn profeten beledigen dan hoop ik dat HIJ ze zal vernietigen als ze koppig blijven en geen berouw tonen. Goed dat je mij erop aanspreekt maar spreek dan ook de anderen zoals thorax hier op het forum aan die roepen dat Moslims vernietigd moeten worden.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2006 om 03:27
Geweld en dood, ellende en hel, bloed en wraak. Kortom islam?
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2006 om 04:07
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Engeltje

Ik heb het voornamelijk over het constante ge "dood aan alle kafir!" ... 
Vrijheid van meningsuiting toch? Als mensen ALLAH of zijn profeten beledigen dan hoop ik dat HIJ ze zal vernietigen als ze koppig blijven en geen berouw tonen. Goed dat je mij erop aanspreekt maar spreek dan ook de anderen zoals thorax hier op het forum aan die roepen dat Moslims vernietigd moeten worden.


Hmm, voordat mijn woorden verdraaid worden: fundamentalistische moslims, die er enkel op uit zijn om het bloed van joden te laten vloeien, die mogen wat mij betreft keihard worden aangepakt. Ik heb het dus niet over moslims in het algemeen. D'r zijn ook aardige moslims. Jawel!
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2006 om 04:58
In eerste instantie geplaatst door Thorax

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Engeltje

Ik heb het voornamelijk over het constante ge "dood aan alle kafir!" ... 
Vrijheid van meningsuiting toch? Als mensen ALLAH of zijn profeten beledigen dan hoop ik dat HIJ ze zal vernietigen als ze koppig blijven en geen berouw tonen. Goed dat je mij erop aanspreekt maar spreek dan ook de anderen zoals thorax hier op het forum aan die roepen dat Moslims vernietigd moeten worden.


Hmm, voordat mijn woorden verdraaid worden: fundamentalistische moslims, die er enkel op uit zijn om het bloed van joden te laten vloeien, die mogen wat mij betreft keihard worden aangepakt. Ik heb het dus niet over moslims in het algemeen. D'r zijn ook aardige moslims. Jawel!
OK, sorry...bij deze mijn excuses aan jou maar bij deze mogen dus ook de over het algemeen zionistische joden die Moslimbloed willen laten vloeien keihard worden aangepakt. Ik heb het dus ook niet over de jood of niet-Moslim in het algemeen. D'r zijn ook aardige joden en niet-Moslims. Jawel!
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2006 om 05:01
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Geweld en dood, ellende en hel, bloed en wraak. Kortom islam?
Niet zo zeuren, want dat zijn elementen die in elke mens overal ter wereld zitten. Dus misschien wel niet in de religie maar wel in de mensen. En die mensen hoeven zelfs niet eens religieus te zijn maar jij doet weer net alsof het alleen bij Moslims voorkomt. Zoals altijd meet jij weer heel erg met twee maten.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2006 om 05:28
In eerste instantie geplaatst door Thorax


Hmm, voordat mijn woorden verdraaid worden: fundamentalistische moslims, die er enkel op uit zijn om het bloed van joden te laten vloeien, die mogen wat mij betreft keihard worden aangepakt. Ik heb het dus niet over moslims in het algemeen. D'r zijn ook aardige moslims. Jawel!

Weet je wie van mij hard aangepakt moet worden? Al die mensen inclusief de nieuwe bondskanselier van Duitsland die de Palestijnen allerlei eisen stellen en dreigen het Palestijnse volk WEER economisch en financieel te isoleren. Deze schaamteloze dreigementen laten zien dat sommige Europeanen nog steeds sporen van Nazi sympathie�n hebben. Als mensen als jij het fatsoen zouden opbrengen je verstand te gebruiken wanneer jullie praten over mensen die al tientallen jaren onderdrukt worden en in 1948 etnisch zijn gezuiverd van hun eigen land, dan zou de Nazi vloek eindelijk bezworen worden. Het zijn jullie voorouders die de Europese joden hebben vermoord niet de arme Palestijnen. Maar de Palestijnen betalen op dit moment al 38 jaar lang de prijs van bezetting, economische sancties en vernietiging van hun hele infrastructuur.

 

Voordat je iets zegt, ken eerst de feiten. Weet dat in 1922 nog maar 50.000 joden in Palestina woonden en 650.000 Palestijnen. Na 1948 woonden er opeens 650.000 joden! En dat is geen gezonde bevolkingsgroei gestimuleerd door de natuur, maar door de komst van joden die de Europese Nazi kampen hebben overleefd.

 

Nu zestig jaar nadat Hitler in een bunker zijn hersenen eruit schoot, komt een Duitse bondskanselier zeggen dat de Palestijnen Israel moeten accepteren, anders dreigt ze met sancties om een volk te laten verhongeren. Waarom zouden de Palestijnen Israel moeten accepteren? Omdat zij moeten opdraaien voor de holocaust? Palestijnen zijn in 1948 uit hun huizen weggejaagd als boetedoening van Duitse zonden.

 

Ik heb de oplossing voor de hele zaak:

 

Drie staten:

Eentje voor joden. En een Palestijnse staat op de Westbank, Gaza en oost-Jeruzalem en nog een derde Palestijnse staat op Duits grondgebied. Een stuk grond in Duitsland groot genoeg voor 400 Palestijnse dorpen, die in 1948 door joden etnisch zijn gezuiverd. Misshien dat de Palestijnen eindelijk de kans wordt gegeven uit hun vluchtelingen kampen te komen en hun recht om woongebied en een onafhankelijke Palestijnse staat op te bouwen, dat van Duits grondgebied is geschonken.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2006 om 05:45
jiyuu, ik ben het met je eens wat betreft een palestijnse staat in het gebied van het de huidige staat Isra�l. In Duitsland: zal wat lastig worden....

Het is overigens wel zo dat veel Arabische landen na WO2 'hun' Palestijnen gedumpt hebben richting Isra�lisch grondgebied. Jordani� bijvoorbeeld heeft heel veel Palestijnen eruit gezet die hun heil maar ergens anders moesten gaan zoeken en zo in Isra�l terecht kwamen. Dat was ook niet echt gezonde bevolkingspolitiek.

Maar goed: een palestijnse staat: goed idee, wanneer daar de veiligheid van beide zowel Isra�l als Palestina gegarandeerd zijn. Maar snap je dat het voor een Jood juist daarom moeilijk zaken doen is met een Palestijnse organisatie als Hamas die gewoon de vernietiging van de Joodse staat als ��n van haar doelstellingen heeft? Geen enkele jood heeft daar volgens mij begrip voor. Ik hoop dat Hamas tot inzicht komt dat het zo zelf ook geen meter verder komt. Daarom ben ik wel blij met de stellingname van Europa tegenover Hamas: Hamas, regeer, doe je best, maar wel erkenning van Isra�l. Dat zou een hele stap vooruit zijn.
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2006 om 05:45
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Thorax

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Engeltje

Ik heb het voornamelijk over het constante ge "dood aan alle kafir!" ... 
Vrijheid van meningsuiting toch? Als mensen ALLAH of zijn profeten beledigen dan hoop ik dat HIJ ze zal vernietigen als ze koppig blijven en geen berouw tonen. Goed dat je mij erop aanspreekt maar spreek dan ook de anderen zoals thorax hier op het forum aan die roepen dat Moslims vernietigd moeten worden.


Hmm, voordat mijn woorden verdraaid worden: fundamentalistische moslims, die er enkel op uit zijn om het bloed van joden te laten vloeien, die mogen wat mij betreft keihard worden aangepakt. Ik heb het dus niet over moslims in het algemeen. D'r zijn ook aardige moslims. Jawel!
OK, sorry...bij deze mijn excuses aan jou maar bij deze mogen dus ook de over het algemeen zionistische joden die Moslimbloed willen laten vloeien keihard worden aangepakt. Ik heb het dus ook niet over de jood of niet-Moslim in het algemeen. D'r zijn ook aardige joden en niet-Moslims. Jawel!


Excuses accepted!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2006 om 07:11
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Ik heb de oplossing voor de hele zaak:

Drie staten:

Eentje voor joden. En een Palestijnse staat op de Westbank, Gaza en oost-Jeruzalem en nog een derde Palestijnse staat op Duits grondgebied. Een stuk grond in Duitsland groot genoeg voor 400 Palestijnse dorpen, die in 1948 door joden etnisch zijn gezuiverd. Misshien dat de Palestijnen eindelijk de kans wordt gegeven uit hun vluchtelingen kampen te komen en hun recht om woongebied en een onafhankelijke Palestijnse staat op te bouwen, dat van Duits grondgebied is geschonken.

Prachtig!!

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2006 om 07:51

Zonder guerilla, 'opstandelingen', waren er na de lente van 2003 niet zoveel doden gevallen, had het offensief tegen Fallujah niet plaats gehad en waren de Amerikanen nu waarschijnlijk al voor het overgrote meerendeel weg geweest.

Het slachtoffertal als gevolg van de Amerikaanse beslissing een oorlog te starten lijkt me onomstotelijk vast staan, maar mensen die pleiten voor gewapend 'verzet' (waategen precies: dat er buitenlanders in je land zijn, terwijl het enige gevolg van het verzet is dat die er langer zijn en dat ze meer doden veroorzaken?) zijn hypocriet als ze verwijten maken.

"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2006 om 11:51
Iedereen die een ander dood wenst om welke reden dan ook mag van mij in de schoenen van zijn slachtoffer gaan staan. Ik heb als klein meisje meer dan genoeg van dit soort bedreigingen mee gemaakt en ik heb geen behoefte aan meer.

Wat gij niet wilt dat u geschied, dat doet gij ook een ander niet.

En als je niet doodgewenst wil worden, dan heb je je tong maar in te houden.
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2006 om 12:43

Sjeik Osama al Jadaan van de invloedrijke Karabilastam in het soennietische westen van Irak is tegenwoordig meer politicus dan stamhoofd. De steun aan Al Zarqawi en andere buitenlandse rebellen  in zijn land heeft hij opgezegd. "We beseften ons dat deze terroristen onder het mom van de nobele iraakse zaak hun eigen agenda voeren", aldus Al Jadaan. "Ze zeggen dat ze zich vezetten tegen de amerikaanse bezetting maar in werkelijkheid doden ze onschuldige irakezen".

In de provincie Anbar(een broeinest van terroristen dat grenst aan Syrie, Jordanie en Saoedi-Arabie,  hebben de amerikanen en de iraakse regering nieuwe bondgenoten hebben gevonden tegen de door Al Qauida geinpireerde  opstandelingen: de lokale stamhoofden  en de autochtone iraakse rebellen. "De plaatselijke rebellen helpen ons nu de problemen het hoofd te bieden ".

Tot voor kort werkten de meeste soennietische stammen samen met de islamitische extremisten. Ze hadden een gemeenschappelijk doel: het verdrijven van de amerikanen. Al Zarqawi en consorten hebben zich vervreemd van de plaatselijke bewoners. Er zijn aanwijzingen dat 4 prominente sjieks uit Anbar zijn vermoord. En toen vorige maand honderden mannen uit de provincie probeerden zich aan te melden bij het iraakse leger kwamen er 70 mensen om het leven bij een bomaanslag van Al Quaida.

Een opiniepeiling onder irakezen wijst uit dat een klein deel van de bevolking de aanval op de veiligheidstroepen goedkeurt. Aanslagen waarbij ook burgers slachtoffer worden vindt bij praktisch niemand steun. Volgens analisten heeft de deelname  van soennieten aan de verkiezingen en een verdrievoudiging van het aantal soeniettische parlementszetels lokale leiders ervan overtuigd dat deelname aan het politieke proces een positieve uitwerking heeft. "Er is sprake van een kentering", zegt de soenietische parlementarier Mithal Alusi.

"Nu na de verkiezingen nog steeds aanslagen plaatsvinden, willen steeds meer mensen verlost worden van deze terroristen".

Het was uit pure frustratie dat de stamleiders  zich tegen de terroristen gekeerd hebben. de lokale bevolking zat tussen de amerikaanse en iraakse leger en de terroristen in."We zitten klem tussen de terroristen edie ons met haar aanslagen willen vernietigen en het amerikaanse leger dat ons onze wapens afnam zodat we ons niet meer konden verdedigen tegen de extremisten", zegt Jadaan.

Een sjeik van de Samarrastam bezocht minister van defensie Saadoun Dulaymi. "Geef mij 2 weken de tijd om de buitenlanders uit onze stad te verjagen", vroeg hij. De minister stemde toe, waarbij sjeiks van andere stammen volgden.

Dulaymi, die de kloof tussen de stammen  en de buitenlndse rebellen wilde vergroten, had vervolgens een aantal ontmoetingen met de stamhoofden, dorpsoudsten en religiueze leiders in Anbar.

Dulaymi riep de bevolking op toe te treden tot het iraakse leger. "Als jullie willen meehelpen de terroristen te bstrijden, dan is de enige keuze dat uw zoon in dienst te stellen van het iraakse leger en het leger informatie te geven over de rebellen.

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 februari 2006 om 06:46
Wat stil hier. Is dit nieuws dat menig moslim NIET wil lezen?
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 februari 2006 om 10:51
Lastig, heel lastig nieuws voor jihadaanhangers.
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 februari 2006 om 11:10
Ik heb moeite met het begripJoodse Staat.
Daar moet je niks achter denken.
Ik heb geen moeite met Israel.
Ik heb ook geen moeite met Palestina.
Ik geloof alleen niet in een staat bebaseerd op een religie.
Dus Geen islamitische, Geen Katholieke , Geen Boedistische , geen Hindoeistische ,Geen Joodse etc.
Oke als een eerste stap zou een Palestijnse staat gerealiseerd moeten worden.
Maar als een tweede ou beken moeten worden of de twee staten Israel en Palestina wat inwezen twee namen zijn voor hezelfde grondgebied niet samen zouden kunnen gaan .
eerst mischien in een stelsel zoals het Zwitserse of zoals in Belgie.
Daarna gewoon als een geheel.
Maar natuurlijk moet als eerste een eind gemaakt worden aan het onrecht van de miljoenen Palestijnen.



Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 februari 2006 om 13:40
Iran !
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 februari 2006 om 21:59
Iran?? Wat bedoel je?
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2006 om 04:29

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Maar als een tweede ou beken moeten worden of de twee staten Israel en Palestina wat inwezen twee namen zijn voor hezelfde grondgebied niet samen zouden kunnen gaan .

Ja, dat zou naar mijn idee het beste zijn. Maar er is zoveel kapot gemaakt in de afgelopen 60 jaar door de israelies, dat ik sterk mijn twijfels heb of dat binnen, laten we zeggen, 500 jaar nog goed zal komen. Als nou bijvoorbeeld na WOII er een onafhankelijke staat zou zijn gesticht in palestina (vergeet niet dat er sinds 2000 jaar niet een onafhankelijke staat is geweest op dat grondgebied, en het palestijnse nationalisme pas echt vorm kreeg n� de stichting van de staat Israel!) voor iedereen die er gewoon woonde op dat moment, dus arabieren, joden, druzen, samaritanen etc. in plaatst van een "joodse staat" en (op papier) een arabische staat, dan zou de geschiedenis misschien wel heel anders zijn verlopen dan nu het geval is. Misschien... we zullen het nooit weten helaas.

 

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2006 om 09:13

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Iran?? Wat bedoel je?

ik bedoel dat iran een islamitische republiek is maar wel een aantal fouten maakt

Terug naar boven
moslim_broeder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslim_broeder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2006 om 09:35

a selamoen aleykum ve rahmetullahi ve berekatoehoe

beste mensen

sorry dat ik jullie onderwerp ff verander ik ben nieuw op deze site nouja nieuw ik lees jullie discussie's elke dag maar heb er tot nu toe nooit erop gereageerd  maar ben achter iets gekomen door wat onderzoeken en wil een column aanschaffen van 6 a 7 bladzijden met incl. bewijzen dat er in de bijbel over profeet mohammed (s.a.w)  hebben en niet over jezus (a.s) maar ik wil als eerste ff aanPeter Pan en aan postpentacost of ze een ouwe testament bijbel hebben ???

met vriendelijke groeten

 

Terug naar boven
moslim_broeder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslim_broeder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2006 om 09:44

eerste ff aanPeter Pan en aan postpentacost of ze een ouwe testament bijbel hebben ???

het hoort; peter pan en aan postpentacost vragen of ze een ouwe testament bijbel hebben???

mijn excuses voor het fout

 

 

Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2006 om 09:52
Indien niet, dan is ie wel op internet te vinden. 
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2006 om 09:58

Ja, die heb ik. Een oud oude testament.

Ben benieuwd of je een constructieve dialoog wilt. Als de standaard moslim-retoriek volgt over dat de bijbel ondeugdelijk, veranderd, etc. is, dan zal ik niet op je reageren.

Schiet los.

Terug naar boven
moslim_broeder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslim_broeder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2006 om 10:28

beste peter pan ik heb er zelf ook wel een

maar omdat de bijbel zovaak is herschreven en veranderdt ben ik benieuwd wat er in de ouwe testament van jou staat bij deuteronomium 18.18

genesis 21.13 en genesis 21.18

jesaja 29.12

deuteronomium 19.18

johannes 19.22

matteus 17.10.13

johannes 1.2johannes 16.5.15

want al staat het in jou bijbel precies wat er in mijn bijbel staat kan ik met het column beginnen en al staat het niet zoals in de bijbel die ik heb dan wilt het zegge dat het niet klopt

met vriendelijke groeten

Terug naar boven
moslim_broeder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslim_broeder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2006 om 10:29

dat de bijbels niet kloppe (hoort bij het laatste zin)

 

Terug naar boven
moslim_broeder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslim_broeder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2006 om 11:12

en trouwens over irak

irak zal nooit rust vinden omdat de kleinzoon van ons profeet mohammed (vzmh)

daar is gedood

 

 

met vriendelijke groeten

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2006 om 11:49

Beste Broeder moslim,

Ik ben christen en voel me christen. Je kunt nu allerlei voorbeelden aanhalen waarom de bijbel niet zou kloppen, het maakt mij niet minder christen.

Daarnaast vind ik de bijbel geen boek van God. Dat maakt me niet uit, het maakt mij niet minder christen.

Voor mij is er een drie-eenheid. God, Jezus en de heilige geest. Jezus is een kind van God. Ik ook. Allemaal zaken waar moslims niet mee om kunnen gaan, om de simpele redenen dat je moslim bent. Het maakt me niet uit, ik voel er niet minder christen om.

Maakt dat wat uit?

Ik vind het volledig irrelvant welk geloof een mens aanhangt. Ik heb zichzelf atheist noemende mensen gekent. De wijze waarop zij in het leven stonden getuigde van grote wijsheid. Wijsheid is niet gekoppeld aan je geloof. Er zijn gelovigen, zowel moslims als christenen die de domheid in pacht hebben. Zij genieten van de vernietiging van anderen. Zij zijn zo overtuigd van hun eigen gelijk en waarheid dat ze de domste dingen doen.

Mensen die diep gelovig zijn, werkelijk oprecht gelovig zijn, zijn bescheiden, deemoedig, vol eerbied voor wat leeft,  hebben respect voor andersdenkenden en hebben geen enkele behoefte anderen te overtuigen van hun gelijk. Juist omdat ze heel goed weten, dat zij niets weten.

Die wijsheid staat los van welk geloof ook. Er zijn wijze christenen, wijze moslims, wijze boedhisten, wijze hindoes, wijze homo's, wijze negers, wijze, etc. Ze hebben nooit de intensie andere mensen leed aan te doen.

Helaas horen we van deze wijzen te weinig.

 

Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2006 om 12:04
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Beste Broeder moslim,

Ik ben christen en voel me christen. Je kunt nu allerlei voorbeelden aanhalen waarom de bijbel niet zou kloppen, het maakt mij niet minder christen.

Daarnaast vind ik de bijbel geen boek van God. Dat maakt me niet uit, het maakt mij niet minder christen.

Voor mij is er een drie-eenheid. God, Jezus en de heilige geest. Jezus is een kind van God. Ik ook. Allemaal zaken waar moslims niet mee om kunnen gaan, om de simpele redenen dat je moslim bent. Het maakt me niet uit, ik voel er niet minder christen om.

Maakt dat wat uit?

Ik vind het volledig irrelvant welk geloof een mens aanhangt. Ik heb zichzelf atheist noemende mensen gekent. De wijze waarop zij in het leven stonden getuigde van grote wijsheid. Wijsheid is niet gekoppeld aan je geloof. Er zijn gelovigen, zowel moslims als christenen die de domheid in pacht hebben. Zij genieten van de vernietiging van anderen. Zij zijn zo overtuigd van hun eigen gelijk en waarheid dat ze de domste dingen doen.

Mensen die diep gelovig zijn, werkelijk oprecht gelovig zijn, zijn bescheiden, deemoedig, vol eerbied voor wat leeft,  hebben respect voor andersdenkenden en hebben geen enkele behoefte anderen te overtuigen van hun gelijk. Juist omdat ze heel goed weten, dat zij niets weten.

Die wijsheid staat los van welk geloof ook. Er zijn wijze christenen, wijze moslims, wijze boedhisten, wijze hindoes, wijze homo's, wijze negers, wijze, etc. Ze hebben nooit de intensie andere mensen leed aan te doen.

Helaas horen we van deze wijzen te weinig.

 



En dat is nou precies de reden waarom ik geinteresseerd ben in Peter Pan's mening.
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2006 om 12:14
Dat zou best kunnen maar ik vindt het niet echt boeiend. Het zou best kunnen dat er goeie homos zijn op de wereld, maar hun opvattingen interssieren me niet
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.