Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

de bijbel leek op de koran nu niet meer

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
al-mujahida Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote al-mujahida Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: de bijbel leek op de koran nu niet meer
    Geplaatst op: 25 februari 2006 om 02:19
VARKENSVLEES:

Leviticus 11:7-8 blz. 90 �Ook het zwijn,�, Van hun vlees zult gij niet eten�

ALCOHOL:

Spreuken 20:1 blz. 592�De wijn is een spotter, de drank een luidruchtige, ieder die zich daaraan overgeeft, is onwijs�

Spreuken 31:4-7 blz. 604�het past koningen niet wijn te drinken� en �Geeft bedwelmende drank aan wie ten gronde gaat en wijn aan wie bitter bedroefd zijn�

Efezi�rs 5:18 blz. 175 �En bedrinkt u niet aan wijn�

Lucas 1:15 blz. 50�Want hij (Johannes) zal groot zijn voor de Here en wijn en sterke drank zal hij niet drinken�

BESNIJDENIS:

Genesis 17:10 + 13-14 blz. 11�dat bij u al wat mannelijk is besneden worden, gij zult het vlees van uw voorhuid laten besnijden, en dat zal tot een teken van het verbond zijn tussen Mij en u�
�moet voorzeker besneden worden,�, En de onbesnedene, de man namelijk, die het vlees van zijn voorhuid niet laat besnijden, die mens zal uitgeroeid worden uit zijn volksgenoten: hij heeft mijn verbond verbroken�

Leviticus 12:3 blz. 91�En op de achtste dag zal het vlees van zijn voorhuid besneden worden�

Exodus 12:43 + 49 blz. 54�wanneer gij hem besneden hebt� en � dan zal ieder van het mannelijk geslacht, die bij hem behoort, besneden worden�

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 05:28
Een brandende vraag: mag zo'n hartklepprothese van varkensweefsel w�l?
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 06:44

Er zijn velen schrijvers van evangelien en sommige spreken elkaar tegen dat is het probleem van de bijbel.

Dus het is een mix van menselijke en goddelijke woord.

De kans is zo groot dat een van die schrijvers de boel belazeren door leugens te vertellen over belangrijke personen als Jezus(vzmh).

Zo zie ik de bijbel.

 

 

 

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 09:52

In eerste instantie geplaatst door Islam01


Er zijn velen schrijvers van evangelien en sommige spreken elkaar tegen dat is het probleem van de bijbel.

Dat tegenspreken valt wel mee denk ik.
Lees de Koran eens.

Eerst staat er dat Jezus net zoals Adam is geschapen.


3:
59. Voorzeker, het geval van Jezus is bij Allah hetzelfde als dat van Adam. Hij (Allah) schiep hem uit stof en zeide: "Wees" en hij werd.

Ergens anders staat weer dat hij geboren is uit Maria en dat de vader van Jezus de Geest is. En dat is in dit geval de engel Gabri�l.


19:
16. En vermeld Maria in het Boek. Toen zij zich van haar volk terugtrok in een op het Oosten uitziende plaats,
17. En zich aan hun blikken onttrok, zonden Wij Onze Geest tot haar en hij verscheen aan haar in de gestalte van een volmaakte man.
18. Zij zeide: "Ik neem mijn toevlucht tot de Barmhartige tegen u, laat mij met rust, indien gij (God) vreest."
19. Hij antwoordde: "Ik ben slechts een boodschapper van uw Heer opdat ik u een reine zoon moge schenken."
20. Zij zeide: "Hoe kan ik een zoon ontvangen terwijl geen man mij heeft aangeraakt en ik evenmin onkuisheid heb bedreven?"
21. Hij zeide: "Het is zo naar uw Heer zegt, 'het is gemakkelijk voor Mij,'" opdat Wij hem tot een teken voor de mensen maken, een genade Onzerzijds; het is een besloten zaak."
22. En zij ontving hem en trok zich met hem terug in een ver afgelegen oord.
23. En de smarten der bevalling dreven haar naar de voet van een palmboom.


Het �zonden Wij Onze Geest tot haar � slaat niet op Allah zelf maar op een engel.
In de Koran is de heilige Geest namelijk een engel.


193. De Heilige Geest (Gabri�l) heeft het nedergebracht.


Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 12:08

Beste Paladin,

In het gequote stukje staat nergens dat de engel Jibriel de vader van Isa (vrede zij met hem) is... en het andere stukje dat je gequote hebt m.b.t de schepping van Isa (vrede zij met hem) wordt bedoeld dat hij net zoals Adam geschapen is zonder vader.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 12:30
In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door Islam01


Er zijn velen schrijvers van evangelien en sommige spreken elkaar tegen dat is het probleem van de bijbel.

Dat tegenspreken valt wel mee denk ik.
Lees de Koran eens.

Eerst staat er dat Jezus net zoals Adam is geschapen.


3:
59. Voorzeker, het geval van Jezus is bij Allah hetzelfde als dat van Adam. Hij (Allah) schiep hem uit stof en zeide: "Wees" en hij werd.

Ergens anders staat weer dat hij geboren is uit Maria en dat de vader van Jezus de Geest is. En dat is in dit geval de engel Gabri�l.


19:
16. En vermeld Maria in het Boek. Toen zij zich van haar volk terugtrok in een op het Oosten uitziende plaats,
17. En zich aan hun blikken onttrok, zonden Wij Onze Geest tot haar en hij verscheen aan haar in de gestalte van een volmaakte man.
18. Zij zeide: "Ik neem mijn toevlucht tot de Barmhartige tegen u, laat mij met rust, indien gij (God) vreest."
19. Hij antwoordde: "Ik ben slechts een boodschapper van uw Heer opdat ik u een reine zoon moge schenken."
20. Zij zeide: "Hoe kan ik een zoon ontvangen terwijl geen man mij heeft aangeraakt en ik evenmin onkuisheid heb bedreven?"
21. Hij zeide: "Het is zo naar uw Heer zegt, 'het is gemakkelijk voor Mij,'" opdat Wij hem tot een teken voor de mensen maken, een genade Onzerzijds; het is een besloten zaak."
22. En zij ontving hem en trok zich met hem terug in een ver afgelegen oord.
23. En de smarten der bevalling dreven haar naar de voet van een palmboom.


Het �zonden Wij Onze Geest tot haar � slaat niet op Allah zelf maar op een engel.
In de Koran is de heilige Geest namelijk een engel.


193. De Heilige Geest (Gabri�l) heeft het nedergebracht.


 

Waar word gezegd dat de Heilige Geest de vader van Jezus(vzmh) is????

Lees dit eens:12. And Maryam (Mary), the daughter of 'Imr�n who guarded her chastity; and We breathed into (the sleeve of her shirt or her garment) through Our R�h [i.e. Jibrael (Gabriel)[]], and she testified to the truth of the Words of her Lord [i.e. believed in the Words of All�h: "Be!" and he was; that is 'Iesa (Jesus) ­ son of Maryam (Mary); as a Messenger of All�h], and (also believed in) His Scriptures, and she was of the Qanit�n (i.e. obedient to All�h)[].

 

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 12:51

. Hoofddoek is verplicht. [1 Korinthi�rs 11:6, 1 Timoth�us 2:9, Genesis 24:65, Jesaja 3:23, Ruth 3:15].
. Asalaam Alaikom. [Lukas 24:36, Matth�us 10:12, Genesis 43:23, 1 Samu�l 25:6, Lukas 10:5].
. Insha'Allah. [Jakobus 4:14].
. Zakaat. [Matth�us 6:2 en 3].
. Wudu. [Exodus 40:32 en Exodus 29:4].
. Vasten. [Matth�us 6:16 tot 18, Leviticus 16:29 tot 31, Jesaja 58:1 tot 7].
. En rente is verboden. [Exodus 22:25, Leviticus 25:36, Deuteronomium 23:19, Psalmen 15:5].
. De gelovige mannen moeten besneden worden. [Genesis 17:14].
. De menstruatie onreinheid. [Leviticus 15:19].
. En varkensvlees is verboden. [Deuteronomium 14:8, Leviticus 11:7].
. Alcohol is verboden. [Richteren 13:4, Numeri 6:3, Hosea 4:11, Numeri 6:3, Jesaja 5:22, Spreuken 20:1].
. Laat je baard staan. [Leviticus 19:27, Leviticus 21:5].
. Schoenen uit in het gebed'shuis. [Exodus 3:5, Jozua 5:15].
. Dua in de bijbel. [1 Koningen 8:54].
. Moskee, betekent gebed'shuis in Arabish. [Matth�us 21:13].
. Aanbidt Allah in het geheim. [Matth�us 6:5].
. Bid met gezicht tegen de grond. [Exodus 34:8, Genesis 24:52, Nehemia 8:7].

Koran 41:43. Er is niets tot u gezegd behalve het geen aan de boodschappers v��r u was gezegd. Uw Heer is de Heer der vergevensgezindheid en der pijnlijke straf.

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 13:52

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Beste Paladin,

In het gequote stukje staat nergens dat de engel Jibriel de vader van Isa (vrede zij met hem) is... en het andere stukje dat je gequote hebt m.b.t de schepping van Isa (vrede zij met hem) wordt bedoeld dat hij net zoals Adam geschapen is zonder vader.


Hallo Rahil,

dat moet wel de bedoeling zijn dat ben ik wel met je eens.
Maar de teksten spreken elkaar tegen zo te zien.
Als er staat dat Jezus net zoals Adam geschapen is,  dan mag je wel
stellen dat Adam en dus ook Jezus dezelfde dag volwassen waren.
Anders gezegd ze zijn allebei niet geboren uit een vrouw.


3:
59. Voorzeker, het geval van Jezus is bij Allah hetzelfde als dat van Adam. Hij (Allah) schiep hem uit stof en zeide: "Wees" en hij werd.

En hieronder staat duidelijk dat Maria zwanger was van Jezus.
In tegenstelling tot Adam is Jezus dus geboren uit een vrouw en heeft Hij dus een moeder.
Verder kan het vetgedrukte bijna niet anders opgevat worden dan dat de Geest Maria zwanger heeft gemaakt.
Het sturen van "
een volmaakte man'  en 'opdat ik u een reine zoon moge schenken"  en 'zij ontving hem'  en met de 'bevalling' als gevolg, is bijna niet anders op te vatten.


19:
16. En vermeld Maria in het Boek. Toen zij zich van haar volk terugtrok in een op het Oosten uitziende plaats,
17. En zich aan hun blikken onttrok, zonden Wij Onze Geest tot haar en hij verscheen aan haar in de gestalte van een volmaakte man.
18. Zij zeide: "Ik neem mijn toevlucht tot de Barmhartige tegen u, laat mij met rust, indien gij (God) vreest."
19. Hij antwoordde: "Ik ben slechts een boodschapper van uw Heer opdat ik u een reine zoon moge schenken."
20. Zij zeide: "Hoe kan ik een zoon ontvangen terwijl geen man mij heeft aangeraakt en ik evenmin onkuisheid heb bedreven?"
21. Hij zeide: "Het is zo naar uw Heer zegt, 'het is gemakkelijk voor Mij,'" opdat Wij hem tot een teken voor de mensen maken, een genade Onzerzijds; het is een besloten zaak."
22. En zij ontving hem en trok zich met hem terug in een ver afgelegen oord.
23. En de smarten der bevalling dreven haar naar de voet van een palmboom.


Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 16:14
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

. Hoofddoek is verplicht. [1 Korinthi�rs 11:6, 1 Timoth�us 2:9, Genesis 24:65, Jesaja 3:23, Ruth 3:15].
. Asalaam Alaikom. [Lukas 24:36, Matth�us 10:12, Genesis 43:23, 1 Samu�l 25:6, Lukas 10:5].
. Insha'Allah. [Jakobus 4:14].
. Zakaat. [Matth�us 6:2 en 3].
. Wudu. [Exodus 40:32 en Exodus 29:4].
. Vasten. [Matth�us 6:16 tot 18, Leviticus 16:29 tot 31, Jesaja 58:1 tot 7].
. En rente is verboden. [Exodus 22:25, Leviticus 25:36, Deuteronomium 23:19, Psalmen 15:5].
. De gelovige mannen moeten besneden worden. [Genesis 17:14].
. De menstruatie onreinheid. [Leviticus 15:19].
. En varkensvlees is verboden. [Deuteronomium 14:8, Leviticus 11:7].
. Alcohol is verboden. [Richteren 13:4, Numeri 6:3, Hosea 4:11, Numeri 6:3, Jesaja 5:22, Spreuken 20:1].
. Laat je baard staan. [Leviticus 19:27, Leviticus 21:5].
. Schoenen uit in het gebed'shuis. [Exodus 3:5, Jozua 5:15].
. Dua in de bijbel. [1 Koningen 8:54].
. Moskee, betekent gebed'shuis in Arabish. [Matth�us 21:13].
. Aanbidt Allah in het geheim. [Matth�us 6:5].
. Bid met gezicht tegen de grond. [Exodus 34:8, Genesis 24:52, Nehemia 8:7].

Koran 41:43. Er is niets tot u gezegd behalve het geen aan de boodschappers v��r u was gezegd. Uw Heer is de Heer der vergevensgezindheid en der pijnlijke straf.

 

 

Subhanallah.Christenen en joden bidden niet meer met hun gezicht tegen de grond.

Ze voelen zich te trots omdat zij denken dat zij kinderen van God zijn:

18. De Joden en de Christenen zeggen: "Wij zijn Allah's kinderen en Zijn geliefden." Zeg: "Waarom straft Hij u dan voor uw zonden? Neen, gij zijt mensen onder degenen die Hij schiep. Hij vergeeft, wie Hij wil en Hij straft, wie Hij wil. En aan Allah behoort het koninkrijk der hemelen en der aarde en wat daartussen is en tot Hem is de terugkeer.

 

 

Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 16:18
Maar hieruit lees ik dus eigenlijk dat de bijbel en de koraan nog best wel veel overeenkomen...

Wat is het punt nu?
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 19:16

Dat tegenspreken valt wel mee denk ik.

[1]. Zijn kinderen verantwoordelijk voor de ouders?
Ezechi�l 18:20. De ziel, die zondigt, die zal sterven; de zoon zal niet dragen de ongerechtigheid des vaders, en de vader zal niet dragen de ongerechtigheid des zoons; de gerechtigheid des rechtvaardigen zal op hem zijn, en de goddeloosheid des goddelozen zal op hem zijn.
Exodus 20:5. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten;


[2]. Is God ooit gezien?
Genesis 32:30. En Jakob noemde den plaats Pniel: Want, zeide hij, ik heb God gezien van aangezicht tot aangezicht, en mijn ziel is gered geweest.
Johannes 1:18. Niemand heeft ooit God gezien.


[3]. Kan God spijt krijgen?
Jona 3:10. En God zag hun werken, dat zij zich bekeerden van hun bozen weg; en het berouwde God over het kwaad, dat Hij gesproken had hun te zullen doen, en Hij deed het niet.
Numeri 23:19. God is geen mens, dat Hij liegen zou, noch eens mensen kind, dat het Hem berouwen zou; zou Hij het zeggen, en niet doen, of spreken, en niet bestendig maken?


[4]. Wordt God moe?
Exodus 31:17. Hij zal tussen Mij en tussen de kinderen Israels een teken in eeuwigheid zijn; dewijl de HEERE, in zes dagen, den hemel en de aarde gemaakt, en de zevende dag heeft hij gerust om op adem te komen..
Jesaja 40:28. Weet gij het niet? Hebt gij niet gehoord, dat de eeuwige God, de HEERE, de Schepper van de einden der aarde, noch moede noch mat wordt? Er is geen doorgronding van Zijn verstand.


[5]. Kent God de harten of moet Hij ze testen eerst?
Handelingen 1:24. En zij baden en zeiden: Gij Heere! Gij Kenner der harten van allen, wijs van deze twee een aan, dien Gij uitverkoren hebt;
Deuteronomium 8:2. En gij zult gedenken aan al den weg, dien u den HEERE, uw God, deze veertig jaren in de woestijn geleid heeft; opdat Hij u verootmoedige, om u te verzoeken, om te ontdekken wat er in uw hart was, of gij Zijn geboden zoudt houden, of niet.


[6]. Is bij God alles mogelijk?
Lukas 1:37. Want geen ding zal bij God onmogelijk zijn.
Hebr�en 6:18. Opdat wij, door twee onveranderlijke dingen, in welke het onmogelijk is dat God liege, een sterke vertroosting zouden hebben, wij namelijk, die de toevlucht genomen hebben, om de voorgestelde hoop vast te houden;


[7]. Is er iemand naar de hemel gevaren?
Johannes 3:13. En niemand is opgevaren in den hemel, dan Die uit den hemel nedergekomen is, namelijk de Zoon des mensen, Die in de hemel is.
2 Koningen 2:11. En het gebeurde, als zij voortgingen, gaande en sprekende, ziet, zo was er een vurige wagen met vurige paarden, die tussen hen beiden scheiding maakten. Alzo voer Elia met een onweder ten hemel.


[8]. Hoorden ze de stem wel of niet?
Handelingen 9:7. En de mannen, die met hem over weg reisden, stonden verbaasd, horende wel de stem, maar niemand ziende.
Handelingen 22:9. En die met mij waren zagen wel het licht, en werden zeer bevreesd; maar de stem Desgenen, Die tot mij sprak, hoorden zij niet.


[9]. Was Eva de moeder van alle mensen?
Genesis 3:20. Voorts noemde Adam den naam zijner vrouw Heva, omdat zij een moeder aller levenden is.
Hebr�en 7:2. Aan welken ook Abraham van alles de tienden deelde; die vooreerst overgezet wordt, koning der gerechtigheid, en daarna ook was een koning van Salem, hetwelk is een koning des vredes; Zonder vader, zonder moeder, zonder geslachtsrekening, noch beginsel der dagen, noch einde des levens hebbende; maar den Zoon van God gelijk geworden zijnde, blijft hij een priester in eeuwigheid.


[10]. Waar stierf Uza?
2 Samu�l 6:6. Als zij nu kwamen tot aan Nachons dorsvloer, strekte Uza zijn hand uit aan de ark Gods, en hield ze, want de runderen struikelden.
1 Kronieken 13:9. Toen zij aan den dorsvloer van Chidon aankwamen strekte Uza zijn hand uit, om de ark te houden, want de runderen struikelden.

Wat zei je? Ook al is er 1 tegenstrijdigheid, de boek kan je opzij zetten.

Christenen en joden bidden niet meer met hun gezicht tegen de grond.

Dat klopt broeder, op de voorhoofden van de moslims, zie je wonden van zoveel neerknielingen en Christenen slapen. Moslims zijn dag en nacht in gebeden, zij alleen op zondag. Laat hem met de Nieuwe Testament komen, Jesus bad keer op keer in 1 dag met zijn gezicht tegen de grond, zoals ons nu. Zij doen dat niet meer, dus als het volgen van Jesus goed is, dan zijn wij beter dan Christenen zelf. Een moslim kan zelfs beter dan een akrobaat met zijn gezicht tegen de grond buigen hehe. Jesus zei, 'Shalom alaikom' en moslims zeggen dat, zij niet. Jesus verplichtte hun te vasten en Insha'Allah te zeggen, ze doen het niet meer, wij wel. Dat was de God'sdienst van Adam en Ibrahiem, vrede zij met hun, dat is de juiste weg en zij waren geen afgodenaanbidders! En moge Allah ons allemaal leiding schenken, en leiden op Zijn wegen van Peace! Amien!

Koran 3:68.
Voorzeker, zij die Abraham het dichtst nabijkomen, zijn degenen, die hem volgen en deze profeet en de gelovigen en God is de Vriend der gelovigen.

Eerst staat er dat Jezus net zoals Adam is geschapen. Ergens anders staat weer dat hij geboren is uit Maria en dat de vader van Jezus de Geest is. En dat is in dit geval de engel Gabri�l. Het �zonden Wij Onze Geest tot haar " slaat niet op Allah zelf maar op een engel. In de Koran is de heilige Geest namelijk een engel.

Je moet niet met je eigen verhalen komen, lees de tafsir van die verzen en wat de profeet zei erover. Wat betekent de eerste vers die je aangaf? De Joden en Christenen dachten dat omdat Jesus geen vader had, hij God moet zijn. Als dat zo is, dan herinert Allah hun aan Adam, want als we hun theorie moeten volgen, dan zou Adam een nog grotere God moeten zijn, nauzubillah. Adam had geen vader en ook geen moeder, en ze werden op dezelfde manier geschapen, uit zand en God zei, 'Wees' en zij werden, niks anders.

Naast het feit dat Jesus en Adam's schepping gelijk is, ze worden ook allebei even vaak genoemd in de Qur'an. Jesus wordt 25 keer genoemd en Adam wordt 25 keer genoemd in de Quran, vrede zij met hun. En ten tweede als je begint bij het begin van de Quran tot de vers die je gaf, worden ze allebei 5 keer genoemd. Let op die code systemen he. Er werd een geest in Maria geblazen door Gibrail, toen Maria zei, 'Ik zoek bescherming bij God tegen jou' werd hij weer gelijk Engel. Geslachtsgemeenschap tussen Maria en de Engel, heeft geen plaats gevonden, zoals de onwetende Christenen dat beweren.

Koran 2:147. De Waarheid is van uw Heer, schaar u daarom niet onder hen die twijfelen.

Maar hieruit lees ik dus eigenlijk dat de bijbel en de koraan nog best wel veel overeenkomen. Wat is het punt nu?

Van al die geloven staan de Christenen het dichtst bij ons, daarom mogen moslims hun vrouwen trouwen, hun vlees eten enz als ze in 1 God geloven. We hebben dezelfde dingen, maar moslims zijn het die het praktiseren en zij niet meer, uit luiheid. Dus wij zijn meer Christenen, dan zijzelf. Wij geloven dat deze boek door God is geopenbaard en dat mensen het hebben aangepast. Ook al was die goed, de laatste boodschap, Quran moet gevolgd worden. Daarom zei profeet Mohammad dat als Jesus of Mozes, leefden zij Mohammad zouden volgen. Islam is de complete en de boodschap die aan alle profeten werd gegeven.

Koran 2:208.
Kom in volledige overgave en volg niet de voetstappen van Satan, hij is waarlijk voor jullie een verklaarde vijand.

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2006 om 01:42
In eerste instantie geplaatst door Islam01


Subhanallah.Christenen en joden bidden niet meer met hun gezicht tegen de grond.
Ze voelen zich te trots omdat zij denken dat zij kinderen van God zijn:

18. De Joden en de Christenen zeggen: "Wij zijn Allah's kinderen en Zijn geliefden." Zeg: "Waarom straft Hij u dan voor uw zonden?


Hallo Islam01,

bij het bekend maken van het nieuwe verbond maakt G'd duidelijk waar het Hem echt om gaat.
En dan is niet het ritueel of de houding meer belangrijk, maar de relatie met de mens.
Dat nieuwe verbond staat inderdaad haaks op wat Allah zegt in de Koran. 
Ook gaat het niet om urenlang bidden,  een echte Vader weet namelijk wat een kind nodig heeft.


Matte�s 6:

5 En wanneer jullie bidden, doe dan niet als de huichelaars die graag in de synagoge en op elke straathoek staan te bidden, zodat iedereen hen ziet. Ik verzeker jullie: zij hebben hun loon al ontvangen. 6 Maar als jullie bidden, trek je dan in je huis terug, sluit de deur en bid tot je Vader, die in het verborgene is. En jullie Vader, die in het verborgene ziet, zal je ervoor belonen.

7 Bij het bidden moeten jullie niet eindeloos voortprevelen zoals de heidenen, die denken dat ze door hun overvloed aan woorden verhoord zullen worden. 8 Doe hen niet na! Jullie Vader weet immers wat jullie nodig hebben, nog v��r jullie het hem vragen.



Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2006 om 02:52


[7]. Is er iemand naar de hemel gevaren?
Johannes 3:13. En niemand is opgevaren in den hemel, dan Die uit den hemel nedergekomen is, namelijk de Zoon des mensen, Die in de hemel is.
2 Koningen 2:11. En het gebeurde, als zij voortgingen, gaande en sprekende, ziet, zo was er een vurige wagen met vurige paarden, die tussen hen beiden scheiding maakten. Alzo voer Elia met een onweder ten hemel.



Johannes 3:13 Hier staat dat Jezus, die zichzelf hier de Mensensoon of Zoon des mensen noemt uit de hemel komt, uit de hemel neergedaald is en dat hij weer opstijgt naar de hemel. Dit is een uitspraak naar aanleiding van vragen van Nikodemus, beginnend in Johannes 3, waarin Jezus zegt dat alleen wie opnieuw wordt geboren het koninkrijk van God kan zien, maar Nikodemus, een joodse reiligeuze leider (Farizeeer), begreep het niet waarop Jezus onder andere dit zei.

Een vers verder staat:
Johannes 3:14 De Mensenzoon moet hoog verheven worden, zoals Mozes in de woestijn de slang omhooggeven, opdat iedereen die gelooft, in hem eeuwig leven heeft.

in 2 Koningen staat dat Elia zonder te sterven de hemel in ging (hetzelfde bij Henoch trouwens), hij was dus niet uit de hemel, hij was niet 'uit de hemel' maar op aarde. Elia was een gewoon mens, terwijl Jezus hier van zichzelf zegt dat hij uit de hemel komt. De Mensenzoon, Jezus is de enige die de hemel verlaten heeft en naar de aarde gekomen is (en later weer terug naar de hemel gegaan is)
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2006 om 04:44
In eerste instantie geplaatst door Paladin

Het sturen van "een volmaakte man'  en 'opdat ik u een reine zoon moge schenken"  en 'zij ontving hem'  en met de 'bevalling' als gevolg, is bijna niet anders op te vatten.


19:
16. En vermeld Maria in het Boek. Toen zij zich van haar volk terugtrok in een op het Oosten uitziende plaats,
17. En zich aan hun blikken onttrok, zonden Wij Onze Geest tot haar en hij verscheen aan haar in de gestalte van een volmaakte man.
18. Zij zeide: "Ik neem mijn toevlucht tot de Barmhartige tegen u, laat mij met rust, indien gij (God) vreest."
19. Hij antwoordde: "Ik ben slechts een boodschapper van uw Heer opdat ik u een reine zoon moge schenken."
20. Zij zeide: "Hoe kan ik een zoon ontvangen terwijl geen man mij heeft aangeraakt en ik evenmin onkuisheid heb bedreven?"
21. Hij zeide: "Het is zo naar uw Heer zegt, 'het is gemakkelijk voor Mij,'" opdat Wij hem tot een teken voor de mensen maken, een genade Onzerzijds; het is een besloten zaak."
22. En zij ontving hem en trok zich met hem terug in een ver afgelegen oord.
23. En de smarten der bevalling dreven haar naar de voet van een palmboom.


In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace


Geslachtsgemeenschap tussen Maria en de Engel, heeft geen plaats gevonden, zoals de onwetende Christenen dat beweren.

Beste Batle,

hoe leg jij dit stuk uit de Koran dan uit; wat heeft de Geest dan gedaan volgens jou ?
Zo te zien is de Geest zelfs een (lange ?) periode bij Maria geweest omdat ze gingen naar een "ver afgelegen oord" 

Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2006 om 08:02

In eerste instantie geplaatst door Paladin

[QUOTE=Paladin]hoe leg jij dit stuk uit de Koran dan uit; wat heeft de Geest dan gedaan volgens jou ?
Zo te zien is de Geest zelfs een (lange ?) periode bij Maria geweest omdat ze gingen naar een "ver afgelegen oord" 

Maryam (vrede zij met haar) had besloten om maagd te blijven, dit als aanbidding voor God. Als vrouw had ze ook graag gewild dat ze een kind kreeg, maar dit kan weer niet omdat ze maagd wilde blijven. Allah heeft besloten om haar wens te verwezenlijken en haar een kind te schenken. Allah stuurde een engel en die kwam in een menselijke gedaante bij Maria zodat ze niet ervan afschrikt. En hij vertelde haar dat hij is gestuurd door Allah om haar een kind te schenken 19: Hij zei: �Voorwaar, ik ben slechts een gezant van jouw Heer, om jou een reine jongen te schenken�. Zij zei dat, dit niet kan omdat ze maagd wilde blijven (20. Zij zei: "Hoe kan ik een zoon krijgen terwijl geen man mij heeft aangeraakt en ik ben geen onzedelijke vrouw?")

De engel antwoorde dat voor Allah niks onmogelijk is en Allah wil dat het geboren van een kind zonder vader een teken voor de mensheid wordt. (21. Hij zeide: "Het is zo naar uw Heer zegt, 'het is gemakkelijk voor Mij,'" opdat Wij hem tot een teken voor de mensen maken, een genade Onzerzijds; het is een besloten zaak.")

De engel blies een ziel in Maryam (vrede zij met haar) en zij werd zwanger van Jezus (vrede zij met hem).  (20.� En zij droeg zij hem en trok zich met hem terug op en verre plek�)

De maagdelijke Maria droeg een kind, het was zeer moeilijk voor haar en ze was bang dat ze beschuldigd zou worden van ontucht en daarom ging ze met hem, hij die in haar buik zit, naar verre plek om daar van haar kind te bevallen. 

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2006 om 13:24

Hallo Amin,

voor een deel heb je wel gelijk maar volgens mij lees je ook meer dan wat er staat.
Dat de engel een ziel in Maria blies heb ik niet gevonden in de Koran.
Maar het gaat eigenlijk om de bijzondere geboorte.
In de Bijbel heeft dat een reden want Jezus heeft daar een speciale taak.
Nu even de Bijbel in een notedop.

Johannes 1:
29 De volgende dag zag hij Jezus naar zich toe komen, en hij zei: �Daar is het lam van God, dat de zonde van de wereld wegneemt.


Dit kan alleen de Zoon uitvoeren want Hij is zonder zonde.
Lucas 1:
34 Maria vroeg aan de engel: �Hoe zal dat gebeuren? Ik heb immers nog nooit gemeenschap met een man gehad.� 35 De engel antwoordde: �De heilige Geest zal over je komen en de kracht van de Allerhoogste zal je als een schaduw bedekken. Daarom zal het kind dat geboren wordt, heilig worden genoemd en Zoon van God.

Matte�s 3:
16 Zodra Jezus gedoopt was en uit het water omhoogkwam, opende de hemel zich voor hem en zag hij hoe de Geest van God als een duif op hem neerdaalde. 17 En uit de hemel klonk een stem: �Dit is mijn geliefde Zoon, in hem vind ik vreugde.

Johannes 6:
Dit wil mijn Vader: dat iedereen die de Zoon ziet en in hem gelooft, eeuwig leven heeft, en dat ik hen op de laatste dag uit de dood zal opwekken.�

Johannes 3:
3 Jezus zei: 'Waarachtig, ik verzeker u: alleen wie opnieuw wordt geboren, kan het koninkrijk van God zien.'

Opnieuw geboren geboren worden is het ontvangen van de heilige Geest.

Lucas 11:
11 Welke vader onder jullie zou zijn kind, als het om een vis vraagt, in plaats van een vis een slang geven? 12 Of een schorpioen, als het om een ei vraagt? 13 Als jullie dus, ook al zijn jullie slecht, je kinderen al goede gaven schenken, hoeveel te meer zal de Vader in de hemel dan niet de heilige Geest geven aan wie hem erom vragen.�

De Vader heeft zijn macht overgedragen aan de Zoon.

Matte�s 28:
18 Jezus kwam op hen toe en zei: �Mij is alle macht gegeven in de hemel en op de aarde. 19 Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest, 20 en hun te leren dat ze zich moeten houden aan alles wat ik jullie opgedragen heb. En houd dit voor ogen: ik ben met jullie, alle dagen tot aan de voltoiinge van deze wereld.�

Moet ik iedereen geloven die dit zegt.

Johannes 20:
30 Jezus heeft nog veel meer wondertekenen voor zijn leerlingen gedaan, die niet in dit boek staan, maar deze zijn opgeschreven opdat u gelooft dat Jezus de messias is, de Zoon van God, en opdat u door te geloven leeft door zijn naam.

Johannes 20:
25: Jezus heeft nog veel meer gedaan: als al zijn daden, een voor een, opgeschreven zouden worden, zou de wereld, denk ik, te klein zijn voor de boeken die dan geschreven zouden moesten worden.

Maar waarom staat er in de Koran dat Jezus op een speciale manier geboren is en waarom dit  :

2:87
En Wij gaven aan Jezus, zoon van Maria, duidelijke tekenen en versterkten hem met de geest der heiligheid.

Waarom zou Allah dat doen, want Jezus heeft in de Koran volgens mij geen speciale taak.

4:171
Voorwaar, de Messias, Jezus, zoon van Maria was slechts een boodschapper van Allah en Zijn woord tot Maria gegeven als barmhartigheid van Hem. Gelooft dus in Allah en Zijn boodschappers en zegt niet: "Drie (in ��n)." Houdt op, dat is beter voor u. Voorwaar, Allah is de enige God. Het is verre van Zijn heiligheid, dat Hij een zoon zou hebben.

Volgens de Koran is Mohammed de laatste profeet die wel een speciale en heel belangrijke  taak had namelijk :
- vervalsingen in de Thora
/Bijbel corrigeren
- Christenen duidelijk maken dat Jezus niet de Zoon van G�d is.
- Dat Joden niet meer het uitverkoren volk zijn.

Waarom heeft Allah hem niet versterkt met duidelijke tekenen en de geest der heiligheid of op een speciale manier geboren laten worden.

 

Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2006 om 17:26

In eerste instantie geplaatst door Paladin

Hallo Amin,

voor een deel heb je wel gelijk maar volgens mij lees je ook meer dan wat er staat.
Dat de engel een ziel in Maria blies heb ik niet gevonden in de Koran.

Hallo Paladin,

91.21/91 En (gedenk) haar, die haar kuisheid bewaarde; Wij bliezen haar Onze geest in en Wij maakten haar en haar zoon tot een teken voor alle volkeren.

 

in de vorige vers hebben we gezien dat, dat via een engel ging. Allah blies in Adam een ziel en wij geloven ook dat Allah een engel stuurt om in elke foetus een ziel in te blazen.

 

Op jouw aangehaalde bijbelverzen heb ik geen commentaar. Mijn bedoeling is alleen meegeven hoe moslims het geloven.

En de profeet Mohammed is gekomen om de voorgaande godsdiensten (jodendom en christendom) op de juiste wijze te continueren.  

 

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 02:11

in 21:91 staat heel duidelijk dat Jezus' geboorte maagdelijk was. (zij die haar kuisheid bewaarde). Jozef had geen sex met Maria voordat Jezus werd geboren.

Wie is dan de werkelijke vader van Jezus?

Jezus wordt vergeleken met Adam, de eerste mens.

Wie zou de vader van Adam zijn?

een mens of Iemand anders?

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 02:34
In eerste instantie geplaatst door vradig

in 21:91 staat heel duidelijk dat Jezus' geboorte maagdelijk was. (zij die haar kuisheid bewaarde). Jozef had geen sex met Maria voordat Jezus werd geboren.

Wie is dan de werkelijke vader van Jezus?

Jezus wordt vergeleken met Adam, de eerste mens.

Wie zou de vader van Adam zijn?

een mens of Iemand anders?



Mischien een aan de mensverwante soort?
Trouwens er zijn in het verleden verschillende mensensoorten geweest.
Neem bv de Neandertaler.
Wel een mens maar geen HomoSapiensSapiens.
Waar zit die in jullie scheppingssprookje?


Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 03:58

in 21:91 staat heel duidelijk dat Jezus' geboorte maagdelijk was. (zij die haar kuisheid bewaarde). Jozef had geen sex met Maria voordat Jezus werd geboren.

Wie is dan de werkelijke vader van Jezus?

Jezus wordt vergeleken met Adam, de eerste mens.

Wie zou de vader van Adam zijn?

een mens of Iemand anders?

nof effe en je komt helemaal in de knoop, begrijp je het nou niet er zijn geen foute of tegenstrijdige dinge in de koran.. en zoals we zien bij de bijbel is het eenmaal tegenstrijdig

 

Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 03:58

en battle,... mashaal allah broeder

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 06:22
In eerste instantie geplaatst door dawood102

in 21:91 staat heel duidelijk dat Jezus' geboorte maagdelijk was. (zij die haar kuisheid bewaarde). Jozef had geen sex met Maria voordat Jezus werd geboren.

Wie is dan de werkelijke vader van Jezus?

Jezus wordt vergeleken met Adam, de eerste mens.

Wie zou de vader van Adam zijn?

een mens of Iemand anders?

nof effe en je komt helemaal in de knoop, begrijp je het nou niet er zijn geen foute of tegenstrijdige dinge in de koran.. en zoals we zien bij de bijbel is het eenmaal tegenstrijdig

 

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door vradig

in 21:91 staat heel duidelijk dat Jezus' geboorte maagdelijk was. (zij die haar kuisheid bewaarde). Jozef had geen sex met Maria voordat Jezus werd geboren.

Wie is dan de werkelijke vader van Jezus?

Jezus wordt vergeleken met Adam, de eerste mens.

Wie zou de vader van Adam zijn?

een mens of Iemand anders?



Mischien een aan de mensverwante soort?
Trouwens er zijn in het verleden verschillende mensensoorten geweest.
Neem bv de Neandertaler.
Wel een mens maar geen HomoSapiensSapiens.
Waar zit die in jullie scheppingssprookje?




ik kan je verklappen dat het antwoord op beide vragen (wie is de vader van Adam en wie is de vader van Jezus) hetzelfde is en ik kan je verklappen dat het antwoord niet een mens is. Adam is nl. de eerste mens en kan niet uit een mens ontstaan zijn.
Het antwoord is: God!

Genesis 1:26
26 God zei: �Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; (..)

Genesis 2:7
7 Toen maakte God, de HEER, de mens. Hij vormde hem uit stof, uit aarde, en blies hem levensadem in de neus. Zo werd de mens een levend wezen. De Statenvertaling zegt het zo: 7 En de HEERE God had den mens geformeerd uit het stof der aarde, en in zijn neusgaten geblazen den adem des levens; alzo werd de mens tot een levende ziel.

Genesis zegt dat alles perfect "zeer goed" was toen de mens gemaakt werd en dat God en de mens contact met elkaar hadden.

HET PROBLEEM IS ALLEEN DAT ADAM EN EVA MISLEID WERDEN DOOR DE DUIVEL DIE JULLIE IBLIES NOEMEN EN DAARNA WERDEN ZE UIT HET PARADIJS GEKICKT, ze waren niet meer in de nabijheid van God! Sindsdien is de zonde en daarmee de dood in de wereld.

dus: de mens heeft een heel groot probleem...
Gelukkig heeft God een belofte gedaan: Genesis 3:13-15

13 En de HEERE God zeide tot de vrouw: Wat is dit, dat gij gedaan hebt? En de vrouw zeide: De slang heeft mij bedrogen, en ik heb gegeten.

14 Toen zeide de HEERE God tot die slang: Dewijl gij dit gedaan hebt, zo zijt gij vervloekt boven al het vee, en boven al het gedierte des velds! Op uw buik zult gij gaan, en stof zult gij eten, al de dagen uws levens.

15 En Ik zal vijandschap zetten tussen u en tussen deze vrouw, en tussen uw zaad en tussen haar zaad; datzelve zal u den kop vermorzelen, en gij zult het de verzenen vermorzelen.

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 07:17

Profeet Jezus vzmh had geen vader.

Had Adam vzmh een vader en moeder????NEE

Daarom word Jezus(vzmh) vergeleken met Adam(vzmh.

 

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 09:57
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Dat tegenspreken valt wel mee denk ik.

[1]. Zijn kinderen verantwoordelijk voor de ouders?
Ezechi�l 18:20. De ziel, die zondigt, die zal sterven; de zoon zal niet dragen de ongerechtigheid des vaders, en de vader zal niet dragen de ongerechtigheid des zoons; de gerechtigheid des rechtvaardigen zal op hem zijn, en de goddeloosheid des goddelozen zal op hem zijn.
Exodus 20:5. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten;


[2]. Is God ooit gezien?
Genesis 32:30. En Jakob noemde den plaats Pniel: Want, zeide hij, ik heb God gezien van aangezicht tot aangezicht, en mijn ziel is gered geweest.
Johannes 1:18. Niemand heeft ooit God gezien.


[3]. Kan God spijt krijgen?
Jona 3:10. En God zag hun werken, dat zij zich bekeerden van hun bozen weg; en het berouwde God over het kwaad, dat Hij gesproken had hun te zullen doen, en Hij deed het niet.
Numeri 23:19. God is geen mens, dat Hij liegen zou, noch eens mensen kind, dat het Hem berouwen zou; zou Hij het zeggen, en niet doen, of spreken, en niet bestendig maken?


[4]. Wordt God moe?
Exodus 31:17. Hij zal tussen Mij en tussen de kinderen Israels een teken in eeuwigheid zijn; dewijl de HEERE, in zes dagen, den hemel en de aarde gemaakt, en de zevende dag heeft hij gerust om op adem te komen..
Jesaja 40:28. Weet gij het niet? Hebt gij niet gehoord, dat de eeuwige God, de HEERE, de Schepper van de einden der aarde, noch moede noch mat wordt? Er is geen doorgronding van Zijn verstand.


[5]. Kent God de harten of moet Hij ze testen eerst?
Handelingen 1:24. En zij baden en zeiden: Gij Heere! Gij Kenner der harten van allen, wijs van deze twee een aan, dien Gij uitverkoren hebt;
Deuteronomium 8:2. En gij zult gedenken aan al den weg, dien u den HEERE, uw God, deze veertig jaren in de woestijn geleid heeft; opdat Hij u verootmoedige, om u te verzoeken, om te ontdekken wat er in uw hart was, of gij Zijn geboden zoudt houden, of niet.


[6]. Is bij God alles mogelijk?
Lukas 1:37. Want geen ding zal bij God onmogelijk zijn.
Hebr�en 6:18. Opdat wij, door twee onveranderlijke dingen, in welke het onmogelijk is dat God liege, een sterke vertroosting zouden hebben, wij namelijk, die de toevlucht genomen hebben, om de voorgestelde hoop vast te houden;


[7]. Is er iemand naar de hemel gevaren?
Johannes 3:13. En niemand is opgevaren in den hemel, dan Die uit den hemel nedergekomen is, namelijk de Zoon des mensen, Die in de hemel is.
2 Koningen 2:11. En het gebeurde, als zij voortgingen, gaande en sprekende, ziet, zo was er een vurige wagen met vurige paarden, die tussen hen beiden scheiding maakten. Alzo voer Elia met een onweder ten hemel.


[8]. Hoorden ze de stem wel of niet?
Handelingen 9:7. En de mannen, die met hem over weg reisden, stonden verbaasd, horende wel de stem, maar niemand ziende.
Handelingen 22:9. En die met mij waren zagen wel het licht, en werden zeer bevreesd; maar de stem Desgenen, Die tot mij sprak, hoorden zij niet.


[9]. Was Eva de moeder van alle mensen?
Genesis 3:20. Voorts noemde Adam den naam zijner vrouw Heva, omdat zij een moeder aller levenden is.
Hebr�en 7:2. Aan welken ook Abraham van alles de tienden deelde; die vooreerst overgezet wordt, koning der gerechtigheid, en daarna ook was een koning van Salem, hetwelk is een koning des vredes; Zonder vader, zonder moeder, zonder geslachtsrekening, noch beginsel der dagen, noch einde des levens hebbende; maar den Zoon van God gelijk geworden zijnde, blijft hij een priester in eeuwigheid.


[10]. Waar stierf Uza?
2 Samu�l 6:6. Als zij nu kwamen tot aan Nachons dorsvloer, strekte Uza zijn hand uit aan de ark Gods, en hield ze, want de runderen struikelden.
1 Kronieken 13:9. Toen zij aan den dorsvloer van Chidon aankwamen strekte Uza zijn hand uit, om de ark te houden, want de runderen struikelden.

Wat zei je? Ook al is er 1 tegenstrijdigheid, de boek kan je opzij zetten.

Christenen en joden bidden niet meer met hun gezicht tegen de grond.

Dat klopt broeder, op de voorhoofden van de moslims, zie je wonden van zoveel neerknielingen en Christenen slapen. Moslims zijn dag en nacht in gebeden, zij alleen op zondag. Laat hem met de Nieuwe Testament komen, Jesus bad keer op keer in 1 dag met zijn gezicht tegen de grond, zoals ons nu. Zij doen dat niet meer, dus als het volgen van Jesus goed is, dan zijn wij beter dan Christenen zelf. Een moslim kan zelfs beter dan een akrobaat met zijn gezicht tegen de grond buigen hehe. Jesus zei, 'Shalom alaikom' en moslims zeggen dat, zij niet. Jesus verplichtte hun te vasten en Insha'Allah te zeggen, ze doen het niet meer, wij wel. Dat was de God'sdienst van Adam en Ibrahiem, vrede zij met hun, dat is de juiste weg en zij waren geen afgodenaanbidders! En moge Allah ons allemaal leiding schenken, en leiden op Zijn wegen van Peace! Amien!

Koran 3:68.
Voorzeker, zij die Abraham het dichtst nabijkomen, zijn degenen, die hem volgen en deze profeet en de gelovigen en God is de Vriend der gelovigen.

Eerst staat er dat Jezus net zoals Adam is geschapen. Ergens anders staat weer dat hij geboren is uit Maria en dat de vader van Jezus de Geest is. En dat is in dit geval de engel Gabri�l. Het �zonden Wij Onze Geest tot haar " slaat niet op Allah zelf maar op een engel. In de Koran is de heilige Geest namelijk een engel.

Je moet niet met je eigen verhalen komen, lees de tafsir van die verzen en wat de profeet zei erover. Wat betekent de eerste vers die je aangaf? De Joden en Christenen dachten dat omdat Jesus geen vader had, hij God moet zijn. Als dat zo is, dan herinert Allah hun aan Adam, want als we hun theorie moeten volgen, dan zou Adam een nog grotere God moeten zijn, nauzubillah. Adam had geen vader en ook geen moeder, en ze werden op dezelfde manier geschapen, uit zand en God zei, 'Wees' en zij werden, niks anders.

Naast het feit dat Jesus en Adam's schepping gelijk is, ze worden ook allebei even vaak genoemd in de Qur'an. Jesus wordt 25 keer genoemd en Adam wordt 25 keer genoemd in de Quran, vrede zij met hun. En ten tweede als je begint bij het begin van de Quran tot de vers die je gaf, worden ze allebei 5 keer genoemd. Let op die code systemen he. Er werd een geest in Maria geblazen door Gibrail, toen Maria zei, 'Ik zoek bescherming bij God tegen jou' werd hij weer gelijk Engel. Geslachtsgemeenschap tussen Maria en de Engel, heeft geen plaats gevonden, zoals de onwetende Christenen dat beweren.

Koran 2:147. De Waarheid is van uw Heer, schaar u daarom niet onder hen die twijfelen.

Maar hieruit lees ik dus eigenlijk dat de bijbel en de koraan nog best wel veel overeenkomen. Wat is het punt nu?

Van al die geloven staan de Christenen het dichtst bij ons, daarom mogen moslims hun vrouwen trouwen, hun vlees eten enz als ze in 1 God geloven. We hebben dezelfde dingen, maar moslims zijn het die het praktiseren en zij niet meer, uit luiheid. Dus wij zijn meer Christenen, dan zijzelf. Wij geloven dat deze boek door God is geopenbaard en dat mensen het hebben aangepast. Ook al was die goed, de laatste boodschap, Quran moet gevolgd worden. Daarom zei profeet Mohammad dat als Jesus of Mozes, leefden zij Mohammad zouden volgen. Islam is de complete en de boodschap die aan alle profeten werd gegeven.

Koran 2:208.
Kom in volledige overgave en volg niet de voetstappen van Satan, hij is waarlijk voor jullie een verklaarde vijand.

Asalaam Aleikum beste broeder,

Moge ALLAH je belonen voor je bijdragen, alleen ��n ding snap ik even niet. En dat is het stukje waarin je zegt dat wij als Moslims ook hun vlees (dat door christenen is geslacht) mogen eten. Maar ik denk dat er tegenwoordig geen enkele christen meer is die gelooft in de ��nheid van ALLAH. Want ik denk niet dat wij het vlees mogen eten dat geslacht is in de naam van de vader, de zoon en de heilige geest. Of bedoel je het vlees dat geslacht werd in de tijd van Isa (vrede zij met hem) waar er toen nog geen sprake was van de drie-eenheid.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 10:21

Ik denk dat er een misverstand is: jullie denken dat de boeken van de bijbel leren dat God niet EEN is.

Maar God is degelijk EEN.

* Als je een kubus van de voorkant ziet, dan zie je alleen een vierkant. Als ik dan zeg dat er aan de zijkant ook een vierkant te zien is, dan blijft die kubus EEN kubus.
* de duivel is een leugenaar, en hij wil dingen van God kopieren. Waarom zouden er zoveel heidense goden zijn waarbij een drietal het belangrijkste is. In de zog. satansversen van Mohammed, koran 53:19-22 wordt ook een drietal genoemd Al-(Lat, Al-Uzza, and Manat). Deze heidense goden zijn duidelijk een valse kopie van God
* In zowel de koran als de bijbel is God EEN terwijl een meervouds(vorm) wordt gebruikt. God wordt aangeduid als ELOHIM, en in de koran staat elke keer WIJ
* zoals ik op eerdere topics probeerde uit te leggen door middel van het stellen van de vraag: wie is de vader van Adam waar ik geen antwoord heb gekregen, is dat God de vader van Adam is, en daarmee is Adam een zoon van God. God houdt zoveel van ons dat hij zo dicht bij de mensen wil zijn en dat hij ALLEEN mensen, geen dieren en geen mutantmonkeys zijn levensadem heeft gegeven. Het probleem is alleen dat de duivel, die ons allemaal haat, hem en Eva verleid heeft waardoor ze het gebod van God overtraden. Om deze situatie niet eeuwig te laten heeft God ze uit het paradijs verdreven, en heeft hij een belofte gedaan van een redder die uit het nageslacht van de vrouw zal komen.

*voor ELOHIM http://en.wikipedia.org/wiki/Elohim, waar ook een klein stukje over de islam staat

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 10:35

Adam (vrede zij met hem) heeft geen vader. Hij heeft net zoals wij allen een Schepper. ALLAH SWT is de Schepper van alles wat zich in de hemelen en de aarde bevind.

Je zegt dat God zoveel van ons houdt en dat Hij zo dichtbij de mensen wilt zijn. (let op de nadruk die het woordje wilt geeft aan deze stelling) Als je het zo stelt dan klinkt het alsof God daartoe niet bij machte is en wanhopig zou zijn en daarom zijn zoon aan ons heeft opgeofferd. Ik sprak vanmiddag met een christelijke collega over hetzelfde onderwerp. Ik zei tegen hem dat ik het raar vind klinken dat God iets aan ons zou offeren. Wij moeten aan hem offeren. God heeft ons niet nodig, wij hebben HEM wel nodig.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
al-mujahida Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote al-mujahida Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 10:35
als je god een zoon toeschrijft dan  erken je niet dat hij een is .
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 10:43
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

 God heeft ons niet nodig, wij hebben HEM wel nodig.



JUIST, maar wij kunnen niet naar hem 'opstijgen' , wij kunnen niet genoeg goede daden doen, ons ritueel wassen, onze plichten vervullen etc. Ze zijn 'goed', maar die dingen maken ons niet RECHTVAARDIG. Gods standaard is VEEL en VEEL hoger. Elke religie heeft een systeem van regels waarbij men probeert God te behagen. Hij heeft ons NIET NODIG, maar hij heeft ons wel gemaakt en zelfs met een eigen wil. Wij zijn uniek, dieren zijn redeloos, dieren volgen hun instincten, maar wij zijn speciaal. De reden dat God ons gemaakt is is uit LIEFDE en niet minder dan dat.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 11:58

Beste Vradig,

Wat je daar allemaal opsomt ben ik het wel mee eens, en zijn we dus uiteindelijk afhankelijk van de Vergeveningsgezindheid en Barmhartigheid en al het andere goede van God alleen. 

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 14:14

bij het bekend maken van het nieuwe verbond maakt G'd duidelijk waar het Hem echt om gaat. En dan is niet het ritueel of de houding meer belangrijk, maar de relatie met de mens. Dat nieuwe verbond staat inderdaad haaks op wat Allah zegt in de Koran. Ook gaat het niet om urenlang bidden, een echte Vader weet namelijk wat een kind nodig heeft.

Nieuwe verbond? Waarom was er een nieuwe verbond nodig? Waarom konden ze vroeger God wel met daden bereiken en vandaag niet meer? Net zo raar is jullie theorie over dat God mens werd. Ze zeggen, hij werd mens zodat hij onze zonden kan dragen, zodat hij ons begrijpt enz. Als ik wil weten hoe een tape werkt, dan hoef ik niet eerst tape recorder te worden. Ik lees gewoon de instructies, en onze instructie boek is de Quran. Een vader en kind, wel een schattige vergelijking, maar er klopt niks van. Een vader doodt zijn kind niet, hij martelt hem niet, hij verbrandt hem niet, hoe slecht hij ook wordt. Degenen die op aarde slecht doen en God niet aanbidden, of het Christen is of wie dan ook, God zal Hem daarvoor straffen, en als hij gelooft, staan hem grote vergevingen te wachten Insha'Allah. Dus hoe waarachtig zijn de woorden, uit Surah Maidah hieronder?

Koran 5:18.
Nee, jullie zijn mensen onder degenen die Hij schiep. Hij vergeeft, wie Hij wil en Hij straft, wie Hij wil. En aan God behoort het koninkrijk der hemelen en der aarde en wat daartussen is en tot Hem is de terugkeer.

Dat de engel een ziel in Maria blies heb ik niet gevonden in de Koran.

Koran 3:7.
Hij is het, Die jou het Boek heeft neergezonden, er zijn verzen, die onoverdrachtelijk zijn, zij vormen de grondslag van het Boek, en er zijn anderen, die zinnebeeldig zijn bedoeld. Maar degenen in wiens hart dwaling is, volgen die, welke zinnebeeldig (bedoeld) zijn en zoeken tweedracht en de verkeerde uitleg. En niemand kent de juiste uitleg dan God en degenen, die vast gegrondvest zijn in kennis, die zeggen, 'Wij geloven er in, het geheel is van onze Heer' en niemand trekt er lering uit, dan zij, die begrip hebben.

Lees de tafsir ervan, als je weet wat dat is

Dit kan alleen de Zoon uitvoeren want Hij is zonder zonde.

Wat noem je hem goed? Niemand is goed dan God alleen! [Mattheus 19:17].

De Vader heeft zijn macht overgedragen aan de Zoon.

Wie zei ook alweer, '
Ik kan van Mijzelven niets doen?' [Johannes 5:30]. Was het niet Jesus? Jesus kon niks doen man, alles wat hij deed, heeft God door hem gedaan, zie [Handelingen 2:22]. Welke machten had hij dan? Hij rende weg van de Joden, hij verstopte zich voor hen, hij huilde en vroeg om vergeving aan God en vroeg God om hem te redden van de kruisiging, en hij was Almachtig? Hij kon niet eens zichzelf redden, laat staan ons. Dt is zoals iemand die zegt, dat hij superman is, en dan wegrent van een gevecht. Kan je dat voorstellen?

Koran 4:171. Voorwaar, de Messias, Jezus, zoon van Maria was slechts een boodschapper van God en Zijn woord tot Maria gegeven als barmhartigheid van Hem.

Maar waarom staat er in de Koran dat Jezus op een speciale manier geboren is? 2:87: En Wij gaven aan Jezus, zoon van Maria, duidelijke tekenen en versterkten hem met de geest der heiligheid. Waarom zou Allah dat doen

Koran 28:48. Maar toen de Waarheid van Ons tot hen kwam, zeiden zij, 'Waarom is hem niet hetzelfde gegeven als aan Mozes werd gegeven?' Verwierpen zij datgene niet, wat Mozes voorheen was gegeven? Zij zeiden, 'Twee tovenaars die elkander ondersteunen'. En dezen zeggen, 'Wij geloven in beiden niet'.
Koran 2:253. Van deze boodschappers hebben wij sommigen boven anderen verheven; tot sommigen hunner sprak God en sommigen hunner verhief Hij in rang.

De geboorte van Jesus is opzich een wonder, een teken voor de mensen. Een teken om te testen, wie hem gaat aanbidden en wie niet gaat overdrijven. Wat waarom zou Allah dat doen? Het verterken van hem met de Engel? Zie Lukas 22:43, waar hetzelfde staat. Elke boodschapper was anders. Je zegt, waarom was Mohammad niet zoals Jezus, maar ook Jezus hebben jullie aanbeden en niet geloofd in waarmee hij kwam, dus wie zegt dat jullie Mohammad zouden volgen? Jullie verwierpen hem, zoals boodschappers voor hem.

Waarom heeft Allah hem niet versterkt met duidelijke tekenen en de geest der heiligheid of op een speciale manier geboren laten worden.

Wat zijn dit voor vragen man? Zijn dit bewijzen dat Mohammad geen profeet was? Ik kan aan jou vragen, 'Jezus smeekte God om hulp om hem te redden van de kruisiging, [Hebre�n 5:7] en God redde hem niet, waarom? Is het niet zielig? Hij smeekte ook op de kruis God en vroeg hem, waarom Hij hem had verlaten, waarom hielp Hij hem niet?' Ik kan je vragen, 'Wat vind je van de kruisigers van Jezus? Waren ze goed of slecht? Wat ze deden, was het goed ofniet? Als ze het niet hadden gedaan, dan was jij niet gered, als ze het gedaan hebben, worden ze daarvoor gestraft?' Ik kan aan jou vragen, 'Waarom staat nergens in de Bijbel, het woord Bijbel?'

Ik kan vragen, 'Waarom staat het woord Drie-��nheid nergens in de Bijbel en wel in de Qur'an?' Ik kan je veel dingen vragen, maar jij kan niks zeggen. Om je vraag te beantwoorden, Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, kreeg wel wonderen mee, zoals als hij om regen vroeg, er kwam regen, onder zijn vingers stroomde water, de splijting van de maan, de engelen die aan zijn zijde streden, het eten dat zich vermeerderde, de zieken die hij genas etc. Dat staat allemaal in de Hadith's. En zijn grootste wonder was de Qur'an, wij zien die wonder nog vandaag de Dag. Alle andere wonderen, van andere profeten liepen af, behalve de wonder van Mohammad. Niemand kan zo'n boek schrijven, wie dat doet, bewijst dat Mohammad geen profeet was.

HET PROBLEEM IS ALLEEN DAT ADAM EN EVA MISLEID WERDEN DOOR DE DUIVEL DIE JULLIE IBLIES NOEMEN EN DAARNA WERDEN ZE UIT HET PARADIJS GEKICKT, ze waren niet meer in de nabijheid van God! Sindsdien is de zonde en daarmee de dood in de wereld.

Nabijheid, wat nabijheid, Adam en Eva waren zelfs na die zonde, nog bij God. Shajtaan was Bij God toen, wat heeft zondes ermee te maken? Jullie denken dat wie zonden maakt, nooit bij God kan komen. Noem mij een naam van iemand, die geen zonden pleegt. Ieder mens maakt zonden, ze werden naar de aarde gestuurd, omdat dat God's plan was. Hij had expres die boom daar gezet, en wist dat zou zouden eten, en Hij stuurde ze naar de aarde, en hier hebben een goede plaats om de toets te maken. Ik zeg tegen jou, dat niemand met zijn daden het paradijs zal bereiken, dat kan alleen als God je overspoelt met Zijn genade, zei onze profeet.

Koran 16:61. En indien God de mensen voor hun onrechtvaardigheid zou straffen, zou Hij geen levend schepsel op aarde achterlaten, maar Hij geeft hun uitstel tot een vastgestelde termijn, en wanneer hun tijd is gekomen kunnen zij deze niet voor een enkel uur uitstellen of vervroegen.

Moge ALLAH je belonen voor je bijdragen, alleen ��n ding snap ik even niet. En dat is het stukje waarin je zegt dat wij als Moslims ook hun vlees (dat door christenen is geslacht) mogen eten. Maar ik denk dat er tegenwoordig geen enkele christen meer is die gelooft in de �nheid van ALLAH. Want ik denk niet dat wij het vlees mogen eten dat geslacht is in de naam van de vader, de zoon en de heilige geest. Of bedoel je het vlees dat geslacht werd in de tijd van Isa (vrede zij met hem) waar er toen nog geen sprake was van de drie-eenheid.

En moge Allah ook jou belonen, met het beste op aarde en in het Hiernamaals. Amien. Allah geeft toestemming om het vlees van de mensen van het boek te eten in Qur'an 5:5. Ze moeten wel Christenen en Joden zijn, die in de ��nheid van Allah geloven. De Joden doen dat wel, zij slachten precies zoals ons en zeggen, 'God is de grootste' bij het slachten, dus mogen wij hun vlees eten. De Christenen, er zijn nog wel Christenen vandaag die geloven dat God 1 is, zoals de Jahova getuigen enz, maar zij geloven dat Jezus de zoon van God is enz. Over hun weet ik niet precies, maar van de Joden mogen we wel Insha'Allah.

Toen een paar Sahaba's naar de profeet Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, kwamen met vlees, waarvan ze niet zeker wisten, of het goed was geslacht, hij zei, 'Zeg jullie het maar en eet' dus hij zei niet, ga onderzoeken instellen enz. Als we niet weten, dan moeten wij het zeggen en eten. Het is waar dat tegenwoordig, veel Christenen in 3 goden geloven, daarom is hun vlees Haram voor ons en van degenen die wel in de ��nheid van God geloven, onder de Christenen, van hun vlees mogen we eten. Van de Joden zowiezo, Insha'Allah. Dat zeiden, Ibn Uthaymeen, Ibn Baz en andere geleerden van de pensulaat.

De duivel is een leugenaar, en hij wil dingen van God kopieren. Waarom zouden er zoveel heidense goden zijn waarbij een drietal het belangrijkste is. In de zog. satansversen van Mohammed, koran 53:19-22 wordt ook een drietal genoemd Al-(Lat, Al-Uzza, and Manat). Deze heidense goden zijn duidelijk een valse kopie van God

Zo is het bij jullie toch? Wat is jullie verschil met de Hindus? Zij hebben ook 2 Goden en 1 zoon van God, jullie ook. haha Ten tweede, die zogenaamde satan's verzen zijn allemaal bedacht, allemaal leugens, van een afvallige. Je volgt hem blindelings daarin, als je erover wilt discuseren, schuif ze naar voren en wij praten je uit hier. Ten derde, wat is jou probleem? Zegt jou boek niet dat er meer Goden zijn? Jou boek zegt zelfs dat alle mensen Goden zijn! Zoek die vers, en zet het neer voor ons. [Tip] Het zit in de Psalmen. Dat is pas een leugen, ik waarschuw je, er is geen God dan Allah, en Mohammad is Zijn boodschapper.

Koran 22:31. En wie iets met God vereenzelvigt, het is alsof hij van een hoogte valt en de vogels hem wegrukken of de wind hem wegblaast naar een afgelegen plaats.

Dus: de mens heeft een heel groot probleem...Gelukkig heeft God een belofte gedaan: Genesis 3:13-15

Let op jullie theorie�n dan. God maakt de mens, de mens blijkt dommer te zijn dan verwacht en God krijgt spijt, God stuurt een gruwelijk wet, niemand kan zich daaraan houden dus Jezus en zegt die wet geldt niet meer want we kunnen het niet aan, mensen leven voor jaren voor niks want alleen door Jezus kan je gered worden, alle profeten roepen op tot 1 God, dan komt Jezus en beweert God te zijn, hij wil niet gekruisigt worden en wordt gekruisgt en schreeuwt om hulp, niemand helpt hem, hij gaat dood en iedereen is gered! THE END! hahaha

Ik kan je verklappen dat het antwoord op beide vragen (wie is de vader van Adam en wie is de vader van Jezus) hetzelfde is en ik kan je verklappen dat het antwoord niet een mens is. Adam is nl. de eerste mens en kan niet uit een mens ontstaan zijn. Het antwoord is: God!

Koran 19:88. En zij zeggen, 'De Barmhartige heeft zich een zoon genomen'.
89. Jullie hebben voorzeker een lastering uitgesproken.
90. De hemelen dreigen vaneen te scheuren, en de aarde te splijten en de bergen in stukken te vallen.
91. Omdat zij aan de Barmhartige een zoon hebben toegekend.
92. Terwijl de Barmhartige te verheven is om een zoon te hebben.
93. Er is niemand in de hemelen en op de aarde die niet als een dienaar tot de Barmhartige zal komen.

Dus de hemelen vallen bijna vaneen, omdat deze lasteraars aan God kinderen toeschrijven, Nauzubillah! Waarom doen jullie zo lelijk? Wat ons betreft, onze God baart geen kinderen. Dat is een eigenschap van honden en apen, God is te verheven daarvan. Jullie snappen er niks van, en praten zomaar wat. Denk na man voordat je iets zegt. Dus omdat Adam en Jezus geen vaders hadden, moet hun vader God zijn? Je kent je eigen boek niet eens, lees Hebr�en 7:2 waar wordt gesproken over ene, Salem, hij had geen vader, geen moeder, geen begin, geen einde hehe, zelfs erger dan Jezus dan. Is hij ook God? Jullie zijn onwetenden man, kom Islam binnen, de volledige pure weg, naar het Paradijs. Er is geen andere omweg mijn vriend, Islam is de enige weg.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.