Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotentotalitair geloven

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 23456 7>
Schrijver
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Onderwerp: totalitair geloven
    Geplaatst op: 22 maart 2006 om 05:36

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Bush is weer zo'n typisch bewijs dat kerk en staat gescheiden horen te zijn. Over zijn opa (Prescott Bush) zijn er ook allerlei geruchten. Misschien zit dat "visionare" gewoon in de familie.

Had zijn opa geen banden met de nazi's? Iets met staal of staalfabrieken ofzoiets? meen een keer zoiets gelezen te hebben.

Friedrich Krupp (17871826) launched the family's metal-based activities, building a small steel-foundry in Essen in 1811. His son, Alfred (18121887), known as "the Cannon King" or as "Alfred the Great", invested heavily in new technology to become a significant manufacturer of railway material and locomotives. He also invested in fluidized hotbed technologies (notably the Bessemer process) and acquired many mines in Germany and France. He invested in subsidized housing for his workers and started a program of health and retirement benefits. The company began to make steel cannons in the 1840s - especially for the Russian, Turkish, and Prussian armies. Low non-military demand and government subsidy meant that the company specialized more and more in weapons: by the late 1880s the manufacture of armaments represented around 50% of Krupp's total output. When Alfred started with the firm, it had five employees. At his death twenty thousand people worked for Krupp - making it the world's largest industrial company.

During World War I some criticized Krupp's policy of selling cannons to the Entente as well as to the Central Powers, a policy which generated high profits. (Ford and GM allegedly acted similarly during World War II - however, the American parent companies did not control the German GM and Ford subsidiaries during hostilities.)

After Hitler came to power in Germany in 1933, the Krupp works became the center for German rearmament. In 1943, by a special order from Hitler, the company reverted into a family holding, and Alfried Krupp von Bohlen und Halbach (1907 - 67), son of Gustav Krupp, took over the management. After Germany's defeat, when Gustav proved incapable of going on trial, the U.S. Nuremberg Military Tribunal convicted Alfried as a war criminal (in the so-called "Krupp Trial") for his company's use of slave labor. It sentenced him to 12 years imprisonment and ordered him to sell 75% of his holdings. In 1951, as the Cold War developed and no buyer came forward, the authorities released him, and in 1953 he resumed control of the firm.

In 1999 the Krupp Group merged with its largest competitor, Thyssen AG; the combined company � ThyssenKrupp AG, became Germany's fifth-largest firm and one of the largest steel-producers in the world.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 05:48
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Bush is weer zo'n typisch bewijs dat kerk en staat gescheiden horen te zijn. Over zijn opa (Prescott Bush) zijn er ook allerlei geruchten. Misschien zit dat "visionare" gewoon in de familie.



Scheiding van Kerk en Staat bestaat niet. Wat heeft scheiding van kerk of synagoge en staat te maken met het veroveren van een land en het vestigen van een regering op grond van het Oude Testament? Grappig om dan nog te spreken hierover vind je niet? Als een jood of christen hierover begint te praten in ieder geval.

Het is een eeuwenoude ideologie en Bush is slechts ��n van velen, ��n van de meerderheid.

CounterPunch

October 10, 2002

Falwell, Graham and Friedman

Inexcusable Tolerance for Religious Extremism in America

by FEDWA WAZWAZ

Since the terrorist attacks on Sept 11, many high-ranking leaders of the religious right in America have been quite vocal attacking Islam, the Qur'an and Prophet Muhammad in the public square. With a few exceptions, American columnists, intellectuals and political leaders have encouraged this hate campaign with their silence.

For example, Rev. Franklin Graham, Billy Graham's son and successor who participated in the president's inauguration, declared Islam a "very evil and wicked religion."

And in a recent appearance on Fox News Channel's "Hannity & Colmes" program, Christian Coalition founder and television evangelist Pat Robertson, attacked Islam and the Prophet Muhammad. About Muhammad, Robertson said: "This man was an absolute wild-eyed fanatic. He was a robber and a brigand. And to say that these terrorists distort Islam, they're carrying out Islam. I mean, this man [Muhammad] was a killer. And to think that this is a peaceful religion is fraudulent." Robertson also called Islam "a monumental scam."

In addition, on the CBS program "60 Minutes," the Rev. Jerry Falwell attacked Prophet Muhammad as a "terrorist." Last summer, Falwell defended Southern Baptist pastor Jerry Vines who declared at the denomination's convention wherein President Bush spoke via satellite, that Muhammad was a "demon-possessed pedophile" and that Islam teaches the destruction of all non-Muslims.

These are not the words of the KKK or some outcast group. These are influential leaders within America that share a close relationship with the President, his administration and many Republican leaders. Neither the Bush Administration nor any Republican leader has condemned their attacks or disassociated themselves from these extremists.

While CBS and Fox News are free to invite people to raise arguments or challenges to Islam, they have not shown fairness or balance by not inviting Muslim Scholars to respond to these attacks.

If America is intolerant to religious extremism, one would hear within the public square criticism of extremists of all faiths. However, we only hear Muslim extremists being condemned.

To illustrate my point, for the past year we have seen a deluge of articles, opinion pieces, and reports on Muslim clerics teaching hatred toward Christianity and Judaism and silence within the mainstream press to malicious attacks against Islam.

For example, Thomas Friedman one of the most influential columnists in America, reminded us over and over again that the 19 Muslim men who attacked the WTC and Pentagon came from Egypt and Saudi Arabia. In a tireless manner, he wrote extensively on the "madrassas", or schools, that teach Muslims to hate non Muslims. He forgot the hundreds of thousands of American Jews who go settle in Israel and are taught that Arabs are "vermin," "snakes," or "evil." Alan Goodman was an American Jewish citizen who went to the Al Aqsa compound and started shooting at worshippers. Baruch Goldstein, another American Jewish citizen, opened fire on Muslim worshippers kneeling in prayer within the Ibrahimi mosque in Hebron in 1994, killing 29 instantly and wounding dozens.

There is no shrine honoring bin Laden in Saudi Arabia, but there is a shrine honoring Goldstein in an illegal Jewish settlement in the West Bank, where thousands come annually to honor his "martyrdom", even from America.

Actually, these Jewish settlers have a strong political and religious relationship with the Christian right leaders who are bashing Islam ad nauseaum.

One has to ask: where is Friedman's pen regarding the seminaries within America that produced Goldstein, Goodman and the nefarious armed Jewish settlers who believe they have a God-given right to steal Arab land by force? Where are Friedman's thought-provoking articles regarding Graham, Falwell, and Robertson's attacks against Islam and their alliances with the Bush administration?

As a Muslim convinced of my faith, I don't want people to be afraid to question Islam, raise arguments or questions about the Qur'an or Prophet Muhammad. However, I question the platform where we are viciously attacked and our voices are silenced or distorted.

America is a free county, however, there is a "Do Not Enter" sign for Muslims who want to enter the public square and respond to these vitriolic attacks.

When Muslims are given the chance, they can easily show that these attacks against Islam are absolutely false and that those who are attacking Islam are doing so in the spirit of hatred, not in the spirit of Jesus, Moses or any prophet of God.

Let the Muslims enter the public square. It is the Muslims turn to take the mike and respond to these attacks. Americans can listen to the counterpoint and decide on the true character of Prophet Muhammad.

Fedwa Wazwaz, of Crystal, Minnesota, is the communications director for the Islamic Resource Group in Minnesota.

Wat zou het toch mooi wezen als in islamitische landen het ook mogelijk was kritiek te leveren. Wel een sterk artikel en volledig waar.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 07:36
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door naika

 

"De wereld is een gevangenis...."bij wijze van spreken,dat omdat er de gelovige zoveel beperkingen word opgelegd..Dat bewijze van spreken,moet hij wel zo hebben aangevoeld...Anders beschrijf je de wereld toch niet zo....Ervaar jij de wereld als een gevangenis????   Naika... "De wereld is een school,waar de mens Gods wetten zou moeten proberen te accepteren,te leren,te begrijpen en uit te voeren...." Dit tot voorbereiding en toe treding tot zijn wereld...mee eens,de wereld is een test die we moeten doorlopen,aan het eind zal blijken of je geslaagd bent of niet.

Iemand die tegen de wereld aan kijkt zoals in het rood geschreven,ervaart de wereld als iets waarin God niet zijn liefde heeft geplaatst.zeker wel ,maar god heeft de mens vrije keus gegeven en laat de mens rustig begaan,zoals je ziet,als je rondom je heen kijkt,bakt de mens er weinig van .(weinig goeds in ieder geval)En waarom zou god in de hemel niet de zelfde regels gebruiken als op aarde... Dat zou dan betekenen dat de hemel exact hetzelfde zou zijn..nee want alleen  de goede waarachtige(geslaagden) zullen die wereld binnentreden.in die wereld is geen onrechtvaardigheid,corruptie enz. daar heerst er rust en vrede.dat is een belofte door ALLAH(swt) gedaan in de qoer'an.Maar misschien zijn er nog wel veel regels waar aan men zich dient te houden......En ik denk dat de beste man het over al die regels heeft,die beklemmend op hem over komen.Had hij de wereld veel meer als corrupt ervaren,dan had hij hem als ziek beschreven en oneerlijk...  -wil je dit even verklaren als je wilt,over welke beste man heb je het ?over GOD?of de profeet?

Een beetje vreemd als God je hier zaken wil bijbrengen,die in de hemel niet meer gevolgd hoeven te worden........tja gods wegen zijn ondoorgrondelijk.Ik ervaar Gods wegen vrij duidelijk,hij beschrijft ze immers...  

 

[/QUOTE] [/QUOTE]
Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 08:14
In eerste instantie geplaatst door naika

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door naika

 

 

[/QUOTE]
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 08:44
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Bush is weer zo'n typisch bewijs dat kerk en staat gescheiden horen te zijn. Over zijn opa (Prescott Bush) zijn er ook allerlei geruchten. Misschien zit dat "visionare" gewoon in de familie.
Had zijn opa geen banden met de nazi's? Iets met staal of�staalfabrieken ofzoiets? meen een keer zoiets gelezen te hebben.


Ga naar Google en geef in bv.:
Bush nazi
Bush Hitler
Bush Rotterdamse Handelsbank
Leuk is is om ook eens te kijken bij Nostradamus.
Veel obscuur leesplezier gewenst!


Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 08:50
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Wat dacht je van een vrije wil om te mogen kiezen?Geen dwang in mijn godsdienst..Had de mens wat te kiezen gehad als ze van af den beginne alleen maar rechtvaardig konden zijn?
Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 09:04
In eerste instantie geplaatst door naika

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Wat dacht je van een vrije wil om te mogen kiezen?bedoel je dat iemand die rechtvaardig en oprecht is ,niets te kiezen heeft? tuurlijk wel ,die persoon kiest ervoor om rechtvaardig te zijn,maar waarom kiest hij ervoor om rechtvaardig te zijn?,misschien omdat hij een goed hart heeft?en wie gaf hem die hart? inderdaad  GOD en zo zijn we terug bij af,waarom de ��n een goed hart en de ander niet? DAT IS DE VRAAG,en ik vrees dat het antwoord van die vraag alleen bij allah is.dat bedoel ik met gods wegen zijn ondoorgrondelijk. Geen dwang in mijn godsdienst. het heeft niets met godsdienst te maken.Had de mens wat te kiezen gehad als ze van af den beginne alleen maar rechtvaardig konden zijn?
Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 10:35
[/QUOTE] Ontken me antwoord niet....?????????????????? Je spreekt over maken....natuurlijk,ALLAH heeft mij ,jou iedereen  gemaakt /geschapen of hoe je het wil noemen. Ik geef jou een staart bij creatie,heb jij dan nog een keuze?[/QUOTE]
Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 12:04
In eerste instantie geplaatst door naika

[/QUO
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 13:13
Dat was alleen maar een zware zet op het schaakspel... 
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 13:14

zoals je kunt zien heb ik een paar berichten gewist,ben ergens tijdens onze discussie helemaal de verkeerde weg ingeslagen, was me er niet van bewust tot ik er terug de boeken op nasloeg,natuurlijk zijn ze nog wel te zien in de stukjes die jij gequote hebt,maar ja,een mens leert van zijn fouten,en ik schaam mij niet om de mijne toe te geven.

stagfieroellah,moge allah mij vergeven inchaallah.

Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2006 om 07:15

NABLUS - In Nablus op de Westelijke Jordaanoever is een moslim die tot het christelijk geloof was overgegaan, vermoord.

Greg Musselman, werkzaam voor de christelijke hulporganisatie Voice of the Martyrs, reisde naar de Westelijke Jordaanoever om er Palestijnse christenen te ontmoeten. Daar hoorde hij het bericht van de moord op een moslimman die tot het christelijk geloof was overgegaan. De situatie wijst erop dat zijn overgang aanleiding is geweest voor de misdaad.

Musselman sprak ook met een zekere Mustafa, een andere moslim die de overstap naar het christendom maakte. Mustafa vertelde dat hij een brief met een kogel had gekregen, vergezeld van de mededeling: Als je christen blijft, gaat de volgende kogel door je hoofd.

Mustafa wordt regelmatig door de Palestijnse geheime politie bevraagd op zijn contacten met andere christenen. "Mijn tijd komt misschien ook spoedig, want de Heere verloochenen, dat kan ik niet. En vluchten kan ik ook niet. Daarom zullen binnenkort deze mensen komen om me te halen. Maar ik weet dat Jezus Christus bij mij is. Ik zal Hem zien van aangezicht tot aangezicht, en alles wat ik meegemaakt heb, zal niet tevergeefs zijn geweest", aldus Mustafa.


Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2006 om 07:35
In eerste instantie geplaatst door naika

zoals je kunt zien heb ik een paar berichten gewist,ben ergens tijdens onze discussie helemaal de verkeerde weg ingeslagen, was me er niet van bewust tot ik er terug de boeken op nasloeg,natuurlijk zijn ze nog wel te zien in de stukjes die jij gequote hebt,maar ja,een mens leert van zijn fouten,en ik schaam mij niet om de mijne toe te geven.

stagfieroellah,moge allah mij vergeven inchaallah.

Ik weet niet of je op mij doeld.... Maar heb ook ff de bezem er in gezet.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2006 om 08:04
In eerste instantie geplaatst door naika

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door naika

 

"De wereld is een gevangenis...."bij wijze van spreken,dat omdat er de gelovige zoveel beperkingen word opgelegd..Dat bewijze van spreken,moet hij wel zo hebben aangevoeld...Anders beschrijf je de wereld toch niet zo....Ervaar jij de wereld als een gevangenis????   Naika... "De wereld is een school,waar de mens Gods wetten zou moeten proberen te accepteren,te leren,te begrijpen en uit te voeren...." Dit tot voorbereiding en toe treding tot zijn wereld...mee eens,de wereld is een test die we moeten doorlopen,aan het eind zal blijken of je geslaagd bent of niet.

Iemand die tegen de wereld aan kijkt zoals in het rood geschreven,ervaart de wereld als iets waarin God niet zijn liefde heeft geplaatst.zeker wel ,maar god heeft de mens vrije keus gegeven en laat de mens rustig begaan,zoals je ziet,als je rondom je heen kijkt,bakt de mens er weinig van .(weinig goeds in ieder geval)En waarom zou god in de hemel niet de zelfde regels gebruiken als op aarde... Dat zou dan betekenen dat de hemel exact hetzelfde zou zijn..nee want alleen  de goede waarachtige(geslaagden) zullen die wereld binnentreden.in die wereld is geen onrechtvaardigheid,corruptie enz. daar heerst er rust en vrede.dat is een belofte door ALLAH(swt) gedaan in de qoer'an.Maar misschien zijn er nog wel veel regels waar aan men zich dient te houden......En ik denk dat de beste man het over al die regels heeft,die beklemmend op hem over komen.Had hij de wereld veel meer als corrupt ervaren,dan had hij hem als ziek beschreven en oneerlijk...  -wil je dit even verklaren als je wilt,over welke beste man heb je het ?over GOD?of de profeet?

Een beetje vreemd als God je hier zaken wil bijbrengen,die in de hemel niet meer gevolgd hoeven te worden........tja gods wegen zijn ondoorgrondelijk.Ik ervaar Gods wegen vrij duidelijk,hij beschrijft ze immers...  

 

[/QUOTE] [/QUOTE] De mens...... Want voor God zijn de regels gewoon.Een mens die met liefde God in zijn hart draagd ondervind de wereld niet zo... Iemand die daar moeite mee heeft wel.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2006 om 13:17
vrijdag, 09 september 2005
Image
09/09/2005 Jtwnetwork - Dit was de typische reactie van de meeste Irani�rs een dag na de eerste ronde van presidenti�le verkiezingen in Iran, toen zij hoorden dat ze in de beslissende ronde twee kandidaten zouden gaan zien, oud politicus ayatollah Ali-Akbar Hashemi Rafsanjani en de nauwelijks bekende
,ultraconservatief burgemeester van Teheran, Mahmoud Ahmadinejad.

De verrassing werd vervangen door een veel grotere schok op vrijdag een week later, toen Ahmadinejad, de voormalige President en beslissende figuur in regerende theocratie, in een verpletterende overwinning de tegenstander versloeg en op die manier de macht in de handen van de regerende Islamitische geestelijken consolideerde.

Met geruchten dat hij een onervaren, sombere en gebaarde man is, veroorzaakte Ahmadinejad diepe angst en ongerustheid in Iran en een groeiende bezorgdheid in het buitenland over zijn beleid en ori�ntatie als nieuwe president van Iran.

Ahmadinejad, Geboren in 1956 in de woestijnstad �Garmsar� ten oosten van Teheran, was het vierde kind van een arbeidsklasse familie met zeven kinderen. Zijn vader, die een smid was, verhuisde met zijn familie naar Teheran toen Ahmadinejad nauwelijks ��n jaar oud was. Hij werd in de buurten van zuid-Teheran groot gebracht, waar een mengsel van armoede, frustratie en vreemdelingenhaat, in tijden van het elitaire regime van de Sjah voor de verhoging van de Islamitisch fundamentalisme zorgden.

Na het be�indigen van middelbare school ging Ahmadinejad in 1975 naar Elm-o Sanaat Universiteit om techniek te studeren. Spoedig ging hij na de Islamitische revolutie geleid door ayatollah Ruhollah Khomeini van de klaslokaal tot de moskee en hij sloot zich aan bij een generatie van zeer Islamitische fundamentalisten, toegewijd aan een Islamitische wereldrevolutie.

Student activisten in Elm-o Sanaat Universiteit ten tijde van de Iraanse revolutie, werden overheerst door ultra-conservatief Islamitische fundamentalisten. Ahmadinejad werd spoedig een van hun leiders en richtte de Islamitische Student Vereniging op in die universiteit na de val van het regime van de Sjah.

In 1979 werd hij de vertegenwoordiger van de studenten van Elm-o Sanaat universiteit bij het Bureau voor het Versterken van Eenheid Tussen Universiteiten en Theologische Seminaries, die later als OSU genoemd werd. De OSU werd door ayatollah Mohammad Beheshti opgezet, die in die tijd de grootste vertrouweling van Khomeini en een sleutelfiguur in het geestelijke leiderschap was. Beheshti wilde dat de OSU voor de islamitische studenten georganiseerd zou worden om op die manier de snel toenemende invloed van de oppositie groep mojahedin-e Khalq (Mek) onder universiteitsstudenten tegen te werken.

De OSU speelde een centrale rol in beslagneming van de V.S. ambassade in Teheran in november 1979. Leden van de centrale raad van OSU, die Ahmadinejad evenals Ibrahim Asgharzadeh, Mohsen (Mahmoud) Mirdamadi, Mohsen Kadivar, Mohsen Aghajari en Abbas Abdi omvatte, werden regelmatig ontvangen door Khomeini zichzelf.

Volgens andere ambtenaren van OSU, toen het idee van het in beslagneming van de V.S. ambassade in Teheran door Mirdamadi en Abdi en Ahmadinejad in de OSU centrale commissie werd opgeheven, stelde Ahmadinejad tegelijkertijd de inbeslagneming van de Sovjet-ambassade voor. Een decennium later, hergroepeerden de meeste OSU leiders rond Khatami, maar Ahmadinejad bleef loyaal ultra-conservatief.

Tijdens de hardhandige onderdrukking van de universiteiten in 1980, die Khomeini het �Islamitische Culturele Revolutie� noemde, speelde Ahmadinejad en de OSU een belangrijke rol in het zuivering van dissidente studenten en velen van hen weden gearresteerd en later ge�xecuteerd. Universiteiten bleven gedurende drie jaar gesloten en Ahmadinejad sloot zich aan bij de Revolutionaire Garde.

Begin jaren 1980, werkte Ahmadinejad in het �Interne Veiligheid� departement van de IRGC en werd bekend als een meedogenloze verhoorder en folteraar. Volgens de staatswebsite �baztab�, hebben de bondgenoten van uittredende President Mohammad Khatami geopenbaard dat Ahmadinejad voor een tijdje als een beul in de bekende Evin gevangenis werkte, waar duizenden politieke gevangenen in de bloedige zuiveringen van 1980 ge�xecuteerd werden.

In 1986 werd Ahmadinejad een belangrijke officier in de speciale brigade van de Revolutionaire Garde en werd in `Ramazan` Garnizoen nabije Kermanshah, west Iran, gestationeerd. Ramazan Garnizoen was het hoofdkwartier van de �extra - territoriaal operaties van de Revolutionaire Garde�, een eufemisme voor terroristische aanslagen buiten de grenzen van Iran.

In Kermanshah werd Ahmadinejad betrokken bij de terroristische operaties in het buitenland van het religieuze regime en leidde vele �extra - territoriaal operaties van de IRGC�. Met de formatie van de elite Qods (Jeruzalem) Macht van de IRGC, werd Ahmadinejad een van de belangrijkste commandanten. Hij was het brein van een serie moorden in de Middenoosten en Europa, inclusief de moord van Iraanse Koerdische leider Abdorrahman Qassemlou, die door de belangrijke officieren van de Revolutionaire Garde in Wenen, in een flat, in juli 1989 doodgeschoten werd. Ahmadinejad was het brein van de aanval, volgens bronnen in de Revolutionaire Garde.

Ahmadinejad was vier jaar de gouverneur van de steden van Maku en Khoy in noordwest van Iran. In 1993 werd hij door Minister van Islamitische Cultuur en Begeleiding Ali Larijani, een medeofficier van de Revolutionaire Garde, als zijn culturele adviseur aangesteld. Maanden later, werd hij als de gouverneur van de pas gecre�erde Ardebil Provincie aangesteld.

In 1997, bij het pas ge�nstalleerde Khatami bestuur, werd Ahmadinejad van zijn post verwijderd en keerde hij naar Elm-o Sanaat Universiteit om te onderwijzen, maar zijn hoofdactiviteit was het organiseren van Ansar-e Hezbollah, een radicale bende van gewelddadige Islamitische burgerwachten.

Sinds april 2003, toen hij de burgemeester van Teheran werd, heeft Ahmadinejad van zijn positie gebruik gemaakt om een sterk netwerk van radicale Islamitische fundamentalisten te organiseren, als �ABADGARAN-e Iran-e Islami� (letterlijk, Ontwikkelaars van een Islamitisch Iran). Met nauwe samenwerking met de Revolutionaire Garde, heeft Abadgaran de gemeenteraadsverkiezingen in 2003 en de parlementsverkiezing in 2004 kunnen winnen. Zij waren hun overwinningen dankbaar aan lage opkomsten en algemene teleurstelling van de mensen in verband met de beleidvoering van de gematigde regime tegen economische toestand en militaire mechanisme.

Abadgaran stelt zich voor als een groep van jonge neo-islamitisch fundamentalisten die de idealen en beleid van de stichter van de Islamitische Republiek ayatollah Khomeini, herleven willen. Het was een van de ultra-conservatief groepen geweest die op de orden van Ayatollah Khamenei ingesteld werd om de fractie van President Mohammad Khatami na de parlementsverkiezingen in februari 2000 te verslaan.

Het is typperend dat Ahmadinejad de entourage van Khamenei een nieuw gezicht op de ultra-conservatief identiteit aan de geestelijke elite wil geven. Maar er zijn weinig mensen die twijfelen dat de Islamitische Republiek onder bewind van zijn nieuwe President sneller een radicaal beleid zal worden. Dat houdt in meer mensenrechten schenden, meer steun voor het terrorisme en richting de rit gaan om nucleaire wapens te verkrijgen.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2006 om 15:51
ik weet niet of het echt zo is, maar er gaat een uitdrukking die zegt dat
een volk zijn leiders krijgt die het verdient...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2006 om 17:07
Iedereen Krijgt altijd wat die verdient.
als niet in dit leven dan  in het hiernamaals.

mensen in Afganistan en  vooral Iran zijn naar de mening van veel mensen gezegend met hun leiders. die de islaam handhaven en in geval van Iran niet meedoen met de vijanden van de islaam zoals (de zionisten en hun helpers). wat wel veel arabische leiders wel doen. omdat ze afhankelijk zijn van amerika. en ze door hem laten misbruiken.

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2006 om 17:31
Wat peterpan betreft:
de site waar je de informatie over mijn president vandaan haalt is een propagandische site gesponserd door Amerika en een stel Landverraders. Die het recht van de moslims willen ontnemen om een islamitische samenleving te hebben. waar de meerderhied van de iraniers voor gekozen hebben om heel duidelijk en wel meest democratische wijze. Bekend als de islamitische revolitie waarbij de soldaten van de Shah van Perzie zelfs niet meer mee wilden werken. omdat deze hun geloof bestrijde. en zoals je weet zijn veel iraniers breid om te sterven voor hun geloof.

Mijn ouders zaten in iran ook in de plotiek.
ze werden ook voor de gek gehouden door de zelfde mensen van de militante verzetbeweging die de sites op zetten waar jij jou informatie vandaan haalt.

en omdat er mensen zijn die zomaar geloven in al die propaganda en zelf niets weten van de bevolking van dat land. kunnen zinloze oorlogen ontstaan.

spreken is zilver zwijgen goud.
in dit geval geldt dat voor onze beste Peterpan.
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 04:10
In eerste instantie geplaatst door Khabir

Iedereen Krijgt altijd wat die verdient.
als niet in dit leven dan� in het hiernamaals.

mensen in Afganistan en� vooral Iran zijn naar de mening van veel
mensen gezegend met hun leiders. die de islaam handhaven en in geval
van Iran niet meedoen met de vijanden van de islaam zoals (de zionisten
en hun helpers). wat wel veel arabische leiders wel doen. omdat ze
afhankelijk zijn van amerika. en ze door hem laten misbruiken.



Veel vijanden van de Islaam zitten bij de Islaam z�lf.
Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 04:33
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door naika

zoals je kunt zien heb ik een paar berichten gewist,ben ergens tijdens onze discussie helemaal de verkeerde weg ingeslagen, was me er niet van bewust tot ik er terug de boeken op nasloeg,natuurlijk zijn ze nog wel te zien in de stukjes die jij gequote hebt,maar ja,een mens leert van zijn fouten,en ik schaam mij niet om de mijne toe te geven.

stagfieroellah,moge allah mij vergeven inchaallah.

Ik weet niet of je op mij doeld.... Maar heb ook ff de bezem er in gezet.
dat is h��l aardig van je   ,maar door onze discussie ben ik tot de conclusie gekomen dat ik met een paar tegenstrijdige meningen zit,betreft het onderwerp schepping/vrije keus,ben momenteel bezig met een onderzoek  over dit onderwerp.
Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 05:17
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Khabir

Iedereen Krijgt altijd wat die verdient.
als niet in dit leven dan  in het hiernamaals.

mensen in Afganistan en  vooral Iran zijn naar de mening van veel
mensen gezegend met hun leiders. die de islaam handhaven en in geval
van Iran niet meedoen met de vijanden van de islaam zoals (de zionisten
en hun helpers). wat wel veel arabische leiders wel doen. omdat ze
afhankelijk zijn van amerika. en ze door hem laten misbruiken.



Veel vijanden van de Islaam zitten bij de Islaam z�lf.
.
helemaal met je eens .deze verpesten de islaam door te zeggen dat ze moslims zijn. en vervolgens in de naam van allah de andere moslims en mensen doden. of ze daar in steunen. in plaats van vrede stichten en aansporen tot rechtvaardigheid en waarheid.

korab vers:
103. De Tijd door de Tijden (Al-Asr)

Geopenbaard v��r de Hidjrah. Dit hoofdstuk heeft 3 strofen.

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Bij de tijd.

2. Voorzeker, de mens is te midden van verlies.

3. Behalve degenen die geloven en goede werken doen, en elkander tot waarheid, en geduld aansporen.





59 Al Hasjr

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

14 Zeg tegen de gelovigen dat zij diegenen die de dagen van Allah niet vrezen moeten vergeven zodat Hij Zelf het volk moge vergelden voor hetgeen zij verrichten

sadagholaho-aliolazeem


even ter duidelijk heid :
moslims in iran zijn niet tegen andersgelovigen maar tegen de onderdrukkers en bezetters en olie dieven. en de gene die hun rug toe keren en weglopen wanneer ze deze onrecht zien.



5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 06:08
Frutu tutu :-)
De Moslims in Iran niet tegen anders gelovigen?
Ik durf haast te denken dat zelfs Soenieten het moeilijk zullen hebben om daar hun Moskeen te bouwen, hun scholen te stichten etc.
Laat staan boedisten , hindoes etc.

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 06:43
Ieder moskee is voor ieder moslim. er is geen verschiel in soenitiesh of shjiitishe moskee. Ik heb zelf 12 jaar in Iran gewoond en mijn familie en broers zijn nu ook daar. onze beste kenissen zijn zelfs soenieten. 10% van iraanse bevolking is soenitisch. Als er een Islamitiesche leider is die oproept tot vriendschap en vereniging van moslims over de wereld. is dat De leider van het islamitische land van iran.
Alleen veel Arabische moslimleiders werken dat tegen omdat ze hun geld verdienen aan het verkopen van goedkoope olie aan hun vijanden. (amerika en zijn aliansie). deze mensen hebben hunpaleisen meer lief dan Allah. ze zijn allemaal door de engelse macht tijdens de 1e wereld aan macht gebracht door de engelsen. en kijk hoe laf ze zijn in hun dikke paleisen.
en welke landen helpen de soenitische verzet beweging Hamas tegen de bezetters. Niet de Arabische rijke prinsen maar de regiring van Iran.

kerk langs een moskee in iran


paleis van de prins van vrenigde arabische emaraten.


de mensen die zulke paleisen wensen te bouwen terwijl zoveel palestijnse kinderen niets te eten hebben. zijn de zelfde mensen die zogenaamde moslims naar irak sturen om moskeeen en mensen op te blazen. om de moslims zwart te maken.
deze zgenaamde moslims hielpen amerika en sadam om een islamitishe land als iIran aan te vallen. Moge allah deze mensen en de blinden scheiden van de ware moslims die hun broeders lief hebben.

moge allah deze nederige presitent van het volk steunen in zijn oorlog tegen de onrechtvaardigen.



5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 08:16
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Nederige president???

Je kan veel van m zeggen: maar nota bene NEDERIG?
Hij doet mij eerder denken aan een bokser die eens naar het publiek brult en zijn spieren laat rollen alvorens in de ring te stappen.

Wat is trouwens het probleem van die moskee naast een kerk?  Lijkt mij juist een mooi voorbeeld van verdraagzaamheid.  Of stel je voor dat alle moskee's die hier in de buurt van een kerk staan (lees als: allemaal) moeten worden afgebroken?


wat betreft dat kerk is nouw juist wat ik bedoelde. dat het in Iran niet zo is als wat Druide beweet. Ik ko zelf uit iran. en heb daar op school geleerd dat ieder wezen door allah geschapen is.
Je moet even het gesprek volgen voor dat je zulke vragen stelt. het gesprek begint bij PP.
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 11:34
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Oeps, sorry dan


Ik moet trouwens bij die foto van "huppeldepup" (de iraanse president - naam even�kwijt) die de hand van een moslimgeestelijke kust, even denken aan bush die de hand van de paus kust.



De bekende strategie van machtsbelusten: jezelf vertonen met degenen die door het volk worden vertrouwd (bv. de clerus). Machiavelli schreef het in zijn handleiding voor het verkrijgen/consolideren van de macht. Wat een huichelachtig gebaar trouwens dat handjekussen.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 14:23
IRAN (Amnestie Int.)

Iran Doodstraf: wordt gehandhaafd VN-Vrouwenverdrag en het Facultatief Protocol: niet ondertekend

Grote aantallen politieke gevangenen, onder wie gewetensgevangenen, zaten straffen uit die hen in voorgaande jaren waren opgelegd na oneerlijke processen. Talloze anderen werden in 2003 gearresteerd, vaak willekeurig en velen na studentendemonstraties. Ten minste een tiental politieke gevangenen werden zonder aanklacht of proces of regelmatig toegang tot hu familieleden en advocaten gedetineerd. Gerechtelijke autoriteiten legden de vrijheid van meningsuiting en vereniging aan banden, waaronder die van etnische minderheden; vele kranten werden verboden, Internetsites gefilterd en journalisten gevangengezet. Ten minste ��n gedetineerde overleed tijdens hechtenis, naar verluidt na te zijn geslagen. Het op grote schaal intimideren van familieleden van politieke gevangenen stak weer de kop op. Ten minste 108 terechtstellingen werden uitgevoerd, onder meer van langgestrafte politieke gevangenen en vaak in het openbaar. Ten minste vier gevangenen werden veroordeeld tot de dood door steniging terwijl ten minste 197 mensen werden veroordeeld tot geseling en elf mensen tot amputatie van vingers en ledematen. De ware aantallen lagen mogelijk veel hoger.

ACHTERGROND

Het bevorderen en eerbiedigen van mensenrechten in Iran werd nadelig be�nvloed door de politieke impasse tussen voor- en tegenstanders van hervormingen. Sociaal-politieke en mensenrechtenhervormingen, waarvoor president Khatami en het parlement pleitten, werden vaak tegengehouden door de Beschermraad, het hoogste wetgevende orgaan dat wetten onderzoekt om ervoor te zorgen dat ze overeenkomen met de islamitische beginselen en de Iraanse Grondwet. De Beschermraad hanteert een striktere interpretatie van politiek en sociaal gedrag en ethische codes. Door zich steevast te verzetten tegen wetswijzigingen droeg ze ertoe bij dat brede lagen van de samenleving, met name studenten, een toenemend gevoel van moedeloosheid en vervreemding van de politiek in, hetgeen zich vertaalde in een lage opkomst bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart.
In juni riep de Internationale Arbeidsorganisatie Iran op om te rapporteren over de toepassing van gozinesh (selectie) � discriminerende en ideologische bepalingen die voorschrijven wie in aanmerking komt voor overheidsfunctie of wie aan de universiteit mag studeren. Gedurende het jaar werden discriminerende en willekeurige gozinesh-procedures toegepast bij de selectie van kandidaten voor de parlementsverkiezingen die gepland stonden voor februari 2004.
Nadat in binnen- en buitenland onrust ontstond over het kernwapenprogramma van Iran, zorgde de toetreding van het land tot het Internationaal Atoom Energie Agentschap voor een verbetering van de diplomatieke betrekkingen met de Europese Unie (EU) en de Verenigde Staten.

Dat het belang van mensenrechtenstandaarden in Irak steeds meer erkend werd, bleek uit lokale initiatieven om misstanden aan de kaak te stellen. In juni richtte het grootste studentenorgaan Daftar-e Tahkim-e Vahdat (Bureau ter Versterking van de Eenheid, OSU) een open brief aan de secretaris-generaal van de VN waarin het de mensenrechtenschendingen in Iran beschreef en afzette tegen de rechten genoemd in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Verwanten van politieke gevangenen en gewetensgevangenen brachten de toestand van hun dierbaren openlijk onder de aandacht. Niet-gouvernementele organisaties zoals de Iraanse Juristenvereniging voor de Bescherming van Mensenrechten [Jam'eyat-e Hoqouqdanan-e Irani-ye Modafey'e Hoqouq-e Bashar], en de Vereniging voor de Verdediging van de Rechten van Gevangenen [Anjoman-e Def'a az Hoqouq-e Zendanian] drongen aan op strengere normen bij de rechtspleging en ten aanzien van gevangenisomstandigheden.
In augustus verklaarde de secretaris-generaal van de parastatale Islamitische Mensenrechtencommissie dat het ruim twaalfduizend brieven had ontvangen van mensen die belangstelling hadden voor de mensenrechtensituatie in Iran.
De rechterlijke macht en daaraan verbonden veiligheidsfunctionarissen bleven willekeurige arrestaties uitvoeren en hielden mensen vaak vast op geheime locaties. Gedetineerden kregen gedurende uiteenlopende perioden geen toegang tot familieleden, advocaten en in een aantal gevallen medische zorg.

WETTELIJKE HERVORMINGEN

Wettelijke hervormingen op het gebied van de mensenrechten, die werden verworpen door de Beschermraad, bevatten twee door de president ingediende en in 2002 door het parlement goedgekeurde wetsvoorstellen. De eerste was een wetsontwerp waarmee de president rechtbankbesluiten kon herroepen die hij in strijd met de grondwet achtte. De tweede, die de Beschermraad de bevoegdheid zou ontnemen om kandidaten voor algemene verkiezingen te selecteren, werd tweemaal verworpen.
In augustus verwierp de Beschermraad onder verwijzing naar financi�le en constitutionele redenen, een voorstel van het parlement dat voorzag in ondertekening door Iran van het VN-Verdrag tegen Foltering. In december gaf het parlement tekst en uitleg over bedenkingen van de Beschermraad, maar het verdrag was eind 2003 nog niet geratificeerd. Wetsvoorstellen om marteling voor het afdwingen van bekentenissen of informatie te verbieden was in 2002 tot tweemaal toe verworpen.
Een door de rechterlijke macht ingediend wetsontwerp om de oprichting van kinderrechtbanken te vergemakkelijken werd in december aangenomen door het parlement. Mits bekrachtigd door de Beschermraad zou het kinderen die ten tijde van het misdrijf jonger dan achttien jaar waren vrijwaren van de doodstraf.
Na een jarenlang debat werd de functie van aanklager begin 2003 in ere hersteld. De controverse rondom de rol van Teherans hoofdofficier van Justitie bij de dood in hechtenis van Zahra Kazemi in juli (zie onder) gaf aan dat de inhoud van dergelijke functies dringend in overeenstemming moest worden gebracht met internationale normen. Het was nog te bezien of de benoeming van provinciale aanklagers de mensenrechtensituatie ten goede zou komen.
In december kondigde de Opportuniteitsraad (een arbitrage-orgaan dat bevoegd is om wetten definitief te maken) een wet af voor gelijke schadeloosstelling (diyeh -- bloedgeld) voor niet-moslimslachtoffers van misdrijven, die door de meeste Iraanse minderheden lovend werd ontvangen.

GEVANGENGENOMEN STUDENTEN

Na berichten dat universiteiten zouden worden geprivatiseerd en collegegelden verhoogd, lokte een betoging van een groep studenten begin juni massale demonstraties uit die de hele maand aanhielden. Bij de onrust werden honderden mensen gearresteerd, onder wie drie leden van de OSU die na een persconferentie willekeurig werden gearresteerd door functionarissen in burger. De meeste gedetineerden werden zonder aanklacht vrijgelaten. 132 mensen zouden eind 2003 echter nog zonder aanklacht of proces gevangen worden gehouden. Een verzoek van Amnesty International om informatie over hun situatie bleef onbeantwoord.
Studenten die waren veroordeeld en gevangengezet na studentendemonstraties in juli 1999 zouden zijn mishandeld tijdens hechtenis. In verscheidene gevallen werden nieuwe aanklachten tegen hen ingediend, onder meer wegens smaad en belediging, kennelijk op basis van verklaringen die ze in de gevangenis of bij hun voorlopige vrijlating tegenover de media hadden gedaan.

Manuchehr Mohammadi, die was veroordeeld tot dertien jaar gevangenisstraf (in hoger beroep teruggebracht tot zeven jaar) na een flagrant oneerlijk proces in oktober 1999, werd in juli naar verluidt overgebracht van de Evin-gevangenis naar een andere gevangenis, hetgeen deed vrezen voor zijn veiligheid. Hij zou zwaar zijn gemolesteerd door functionarissen in de Evin-gevangenis nadat hij een interview had gegeven aan een buitenlandse radiozender. In juli werden zijn zus en vader, die vanuit hun huis in het noorden van het land naar Teheran waren gereisd, willekeurig gearresteerd door agenten in burger.
Ahmad Batebi, die ter dood was veroordeeld wegens zijn deelname aan studentendemonstraties in juli 1999, werd in oktober 2003 tijdelijk vrijgelaten op medische gronden. Hij verdween op 8 november en zijn familie kreeg vervolgens te horen dat hij op 17 november opnieuw was gearresteerd. Alom werd aangenomen dat hij willekeurig was gearresteerd omdat hij een onderhoud had gehad met de Speciale VN-Rapporteur inzake de Bevordering en Bescherming van het Recht op Vrijheid van Meningsuiting. De regering verklaarde dat hij was gearresteerd wegens overtreding van de voorwaarden van zijn tijdelijk verlof.

RECHTSPLEGING

De rechtspleging werd nog altijd gekenmerkt door flagrante schendingen van Iraans en internationaal recht. Ten minste ��n vrouwelijke gedetineerde overleed in hechtenis, naar verluidt na te zijn geslagen. Talloze mensen werden vaak langdurig in willekeurige en incommunicado-detentie gehouden.


Zahra Kazemi, van Iraanse/Canadese nationaliteit, werd op 23 juni gearresteerd buiten de Evin-gevangenis in Teheran en beschuldigd van het nemen van foto�s daar waar dit niet is toegestaan. Ze overleed op 12 juli in een militair hospitaal, waar ze nog altijd in hechtenis zat. Tijdens haar detentie was ze drie dagen lang ondervraagd door gerechtelijke functionarissen en later door agenten van het ministerie van Inlichtingen. Alom werd aangenomen dat ze was gemarteld. Uit een onderzoek in opdracht van president Khatami bleek dat ze overleed aan een hersenbloeding, die kennelijk was veroorzaakt door slagen op het hoofd. Op 23 september werd een functionaris van het ministerie van Inlichtingen aangeklaagd wegens "semi-opzettelijke" doodslag. In oktober wees de parlementaire Artikel 90 Commissie � grondwettelijk belast met het onderzoeken van door burgers ingediende klachten � op onregelmatigheden en mensenrechtenschendingen die de hoofdofficier van Justitie in Teheran had begaan in deze zaak. De commissie oordeelde dat zijn optreden de rechtsgang geweld aandeed en legde haar rapport voor aan de disciplinaire rechtbank voor rechters.
Drie leden van de religieuze groepering Melli Mazhabi (Nationale Religieuze Alliantie) kregen vanaf hun arrestatie in juni tot eind 2003 geen toegang tot hun advocaten en familieleden. Ze zouden in incommunicado-detentie worden gehouden omdat ze steun hadden betuigd aan demonstrerende studenten. Hun advocaat werd niet op de hoogte gesteld van de tegen hen ingediende aanklachten en kreeg geen inzage in hun dossier.
Familieleden die vraagtekens plaatsten bij de behandeling van hun gevangengezette dierbaren werden bedreigd, veelal met vervolging, en lastiggevallen. Sommigen werden tevens op straat gezet, nadat hun huizen doorzocht en onbewoonbaar gemaakt waren.
In december maakte president Khatami bekend dat hij met het hoofd van de rechterlijke macht, Ayatollah Shahroudi, overeenstemming had bereikt over een onderzoek naar gevangenisomstandigheden.

VROUWENRECHTEN

In december kreeg advocate Shirin Ebadi de Nobelprijs voor de Vrede omdat ze opkwam voor de mensenrechten, met name de rechten van vrouwen en kinderen. Ze is lid van de Iraanse Juristenvereniging voor de Bescherming van de Rechten van de Mens, opgericht door vijf advocaten die in het verleden gevangengezet zijn en gedurende een bepaalde periode op last van de Revolutionaire Rechtbank hun beroep niet hebben mogen uitoefenen.
In augustus verwierp de Beschermraad door het parlement goedgekeurde wetgeving om Iran partij te maken bij het VN-Vrouwenverdrag. In december werd het voorstel voorgelegd aan de Opportuniteitsraad, wegens onverenigbare verschillen van inzicht tussen het parlement en de Beschermraad.

DOODSTRAF EN ANDERE WREDE, ONMENSELIJKE EN ONTERENDE BESTRAFFING

Ten minste 108 mensen werden terechtgesteld, vaak in het openbaar. Langgestrafte politieke gevangenen werden ge�xecuteerd, kennelijk om politieke of etnische groeperingen af te schrikken, zoals Koerden en Arabieren.
Ten minste 197 mensen werden gegeseld of veroordeeld tot geseling, vaak in grote groepen. Ten minste elf mensen werden veroordeeld tot amputatie van vingers en ledematen als gerechtelijk straffen. De ware aantallen liggen vermoedelijk veel hoger.
In maart zouden EU-functionarissen hebben vernomen dat het hoofd van de rechterlijke macht rechters had opgeroepen geen stenigingsvonnissen uit te spreken en alternatieve straffen op te leggen. Niettemin werden vier mannen in Mashhad, in het noordoosten van Iran, veroordeeld tot de dood door steniging, naar verluidt wegens verkrachting en overspel.

De executie van twee wegens moord ter dood veroordeelde vrouwen, Afsaneh Nourouzi en Kobra Rahmanpour, werd opgeschort. Beide vrouwen beweerden dat ze uit noodweer hadden gehandeld. Tot de opschorting werd besloten na massaal verzet tegen de veroordeling.
In februari werd de langgestrafte politieke gevangene Sasan Al-e Ken'an, een aanhanger van de verboden Komala-partij, ge�xecuteerd. Ten tijde van zijn terechtstelling bevond zijn moeder zich in Teheran om een bijeenkomst te organiseren met leden van de VN-Werkgroep inzake Willekeurige Detentie (WGAD) die Iran bezochten. Op de weg terug naar huis ging ze haar zoon bezoeken in de gevangenis. Daar kreeg ze te horen dat hij was opgehangen en gewaarschuwd geen "stampij" te maken, maar hem snel te begraven.

INTERNATIONALE EN REGIONALE ORGANISATIES

VN-mensenrechtendeskundigen die het land bezochten brachten mensenrechtenkwesties bij het publiek onder de aandacht. Gerechtelijke en andere autoriteiten gingen echter niet openlijk in op hun aanbevelingen. In november nam het derde comit� van de Algemene Vergadering van de VN een resolutie aan die de ontwikkeling van de mensenrechtensituatie in Iran weliswaar toejuichte, maar ook stilstond bij aanhoudende ernstige schendingen. De resolutie drong er bij de regering op aan om onder meer haar internationale verplichtingen na te komen, de gerechtelijke hervormingen te versnellen en de waardigheid van het individu te garanderen.
De WGAD bezocht Iran in februari, maar werd in haar werk gehinderd door beperkingen die de autoriteiten oplegden. De WGAD adviseerde uitgebreide hervormingen van het strafrecht met name de afschaffing van Revolutionaire Rechtbanken en de Speciale Rechtbank voor de Geestelijkheid, en het versterken van de positie van advocaten.
In november bracht de Speciale VN-Rapporteur inzake de Bevordering en Bescherming van het Recht op Vrijheid van Meningsuiting een bezoek aan Iran, nadat dit vier maanden was opgeschort. Hij sprak er met een beperkt aantal politieke gevangenen en leek niet te kunnen rekenen op de volledige medewerking van de gerechtelijke functionarissen.
Na een bemoedigend begin in november 2002 vonden in februari en oktober in Belgi�, en niet in Iran zoals oorspronkelijk de bedoeling was, verdere bijeenkomsten plaats van de Mensenrechtendialoog tussen de EU en Iran. De locatie werd veranderd nadat de Iraanse autoriteiten bezwaar maakten tegen de deelname van Amnesty International en Human Rights Watch. Ofschoon de dialoog niet leidde tot wezenlijke veranderingen in gerechtelijke praktijken in Iran, zorgde de intensievere contacten tussen betrokken personen en groepen voor een beter begrip van de mensenrechtensituatie in Iran.

RAPPORTEN EN BEZOEKEN AMNESTY INTERNATIONAL

International Labour Organization: AI's concerns relevant to the 91st session of the International Labour Conference, 3 to 19 June 2003, Iran (AI Index: IOR 42/003/2003)
Iran: An independent inquiry must be opened into the death of Zahra Kazemi (AI Index: MDE 13/022/2003)
Iran: Fear of imminent execution: Afsaneh Nourouzi (AI Index: MDE 13/032/2003)

Ondanks een betere dialoog met de autoriteiten op verschillende niveaus, kreeg Amnesty International geen toestemming om Iran te bezoeken.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 15:45
In eerste instantie geplaatst door Khabir


de site waar je de informatie over mijn president vandaan haalt is een
propagandische site gesponserd door Amerika en een stel Landverraders.
Die het recht van de moslims willen ontnemen om een islamitische
samenleving te hebben. waar de meerderhied van de iraniers voor
gekozen hebben om heel duidelijk en wel meest democratische
wijze.



daarom schreef ik dat een volk de leiders heeft die het verdient. De
duitsers kozen Hitler op meest democratische wijze, terwijl ze wisten
welke onmenselijke idee�n hij er op na hield. 20 miljoen duitsers vonden
vervolgens de dood en hadden de dood van nog eens 30 miljoen
europeanen op hun geweten...Zelfs de huidige generatie duitse jongeren
gaat nog gebukt onder de schaamte en schande vanwege die
democratische verkiezing...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 16:02
Khabir,
Volgens mij beslist de clerus in Iran wie zich kandidaat mag stellen bij verkiezingen. En �ls je dan een zetel hebt, dan moet je die heilige baardmannen steeds naar de ogen blijven kijken. Ja toch?



Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 02:33

Moeilijke vragen worden niet altijd beantwoord.

Afghaanse geestelijken hebben aangegevn dat als de rechtbank niet komt tot de doodstraf van de bekeerde moslim naar het christendom, zij zelf tot uitvoering van de doodstraf over zullen gaan.

Een zeer, zeer tolerante godsdienst, die islam?

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 03:42
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Moeilijke vragen worden niet altijd beantwoord.


Afghaanse geestelijken hebben aangegevn dat als de rechtbank niet komt tot de doodstraf van de bekeerde moslim naar het christendom, zij zelf tot uitvoering van de doodstraf over zullen gaan.


Een zeer, zeer tolerante godsdienst, die islam?



Eerder: springlevend feodalisme waarvan wij onszelf dachten te hebben bekeerd bevrijd (ten koste van miljoenen slachtoffers). Lekker toch als je als man in je buurtje en in je gezin alles voor het zeggen hebt? De clerus profiteert er flink van mee en haalt uit de Koran precies datgene naar boven wat al die kleine Aapmansen willen horen.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 23456 7>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.