Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Ik ben helemaal nieuw hier

 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>
Schrijver
Wessel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wessel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Ik ben helemaal nieuw hier
    Geplaatst op: 26 maart 2006 om 19:36
Hallo allemaal,

Ik ben wessel en ben 26 jaar en woon en werk niet zo lang in Amsterdam. Ik kom uit oorspronkelijk uit Denemarken en later is mijn moeder getrouwd met een Nederlander(stief vader) en daarom ben ik hier komen wonen(8 jaar geleden nu). Eerst in een buitenwijk van Den Haag en daarna in Leiden en nu in Amsterdam(samen met mij vriendin).maar kwam eigenlijk nooit met moslims in kontact en had natuurlijk een vooroordeel over de moslims zoals iedereen. De eerste moslim die ik nu ken vind ik eigenlijk heel aardig(collega)en mij vooroordelen kan ik niet zo maar weg doen(wat natuurlijk ook Media bijdragen kan zijn). en ik weet natuurlijk niet waarom mensen vermoorden in de naar van god om gelijk te halen. Ook Christen in het verleden hebben mee aangedragen en nu nog steeds trouwens. Ik ben niet gelovig opgevoed. en probeer mij ook niet te bekeren. Ik kom zelf kijken waarom moslims de islaam hebben gevolgt, om even niet  naar de mensen te kijken, maar naar de islaam. dus ik ga hier en daar wat snuffelen en ik zal ongetwijfeld wat te vragen hebben. Zie het niet als aanval want ik kan soms heel bot overkomen. Waarom juist de islaam en niet Christendom of Jodendom. Daarmee ben ik ook begonnen te lezen. Maar ik wil ook weten waarom mij oom(broer van mijn moeder)vorige maand bekeerd is tot de islaam. Want hij stond zo negetief over de islaam  juist meer dan iedereen in mijn familie.

Ik hoop dat ik hier welkom ben en kan beldigende vragen stellen die voor mij normaal zijn.(niets achter zoeken)
En sorry voor mijn Nederlands


Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 21:18
Geeft niet. En zolang je niet met cartoons komt, ben je hier welkom.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 22:25

peter pan,je bent onverbeterlijk,.

wessel,welkom op het forum en moge ALLAH(swt) je de kennis geven die je zoekt,inchaallah.

sallaam

Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 07:31

Hai Wessel,

Ten eerste welkom op het forum ik hoop dat je vragen worden beantwoord en dat je er bevrediging in zult vinden. Je zegt dat je wil weten waarom ze voor de islaam kiezen ik denk dat voor de meeste bekeerlingen is dat ze zich afvragen waarom ze zijn geschapen en wat het doel in het leven is. Je kunt ook op www.moslima .nl lezen waarom men juist voor de Islaam kiest als geloof.

Veel succes,

Gr, AmatoelAziz

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 09:34

Hoi Wessel,

Welkom op het forum en ik hoop dat je hier veel antwoorden op je vragen zult kunnen vinden. Ben blij om te horen dat jouw oom die zo tegen de Islam was is bekeerd tot de ware religie. Moge ALLAH hem belonen met het allerbeste!!  Ps: Let niet teveel op peter pan.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 10:11
Let vooral niet op mij!!! Ik kraam slechts onzin uit. Ook nu weer.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 12:04

Asalaam Alaikom

Kijk wat een slechte beeld ze aan Islam geven in de media. Als wat Islam noemen Islam was, dan hadden de meeste moslims Islam alaaaang verlaten. Als wat zij Islam noemen Islam was, dan zouden elke jaar geen 30.000 gevangenen achter tralies [in Amerika alleen] moslims worden, de meesten zwarte broeders. Alleen Amerikanen he, laat staan de andere landen en gewone mensen die Islam accepteren. We horen elke dag verhalen, '1.000 Ethipiers accepteren Islam' en '3.500 Chinezen accepteren Islam' en zulke dingen gebeuren elke dag. Islam is de snelst groeiende religie op aarde, want Allah had het beloofd in de Qur'an.

Koran 9:33.
Hij is het, Die Zijn boodschapper met leiding en de ware godsdienst heeft gezonden om deze te doen zegevieren boven alle godsdiensten, ook al zijn de afgodendienaren er afkerig van.

En profeet Mohammad zei zelf dat hij de meeste volgelingen van alle profeten zou krijgen en hij zei, 'Islam zal in alle huizen en elke hart intreden'. Dat is vandaag, iedereen kent het. Als de media de waarheid sprak zouden 75% van degenen die Islam accepteren geen vrouwen zijn. Vrouwen hebben grote rechten in Islam, ze zijn als parels voor ons. We houden het voor onszelf, verborgen en weg uit de handen van hebberige wolven. Het westen gebruikt ze om van autos tot wc papier te verkopen. Je ziet een BMW en daarnaast staat zijn moeder of zus, met haar naakte lichaam om zo de aandacht van mannen aan te trekken. Zonder schaamte, verkopen ze zo hun zussen en moeders. Wij verheffen ze in eer en respect. Dus geloof niet alles wat de media je leert, de meerderheid is gelogen. Als er 1 ding is die zeker is, is dat God bestaat.

Check deze link:
http://www.freewebs.com/islamiway/proves.htm

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 12:27

Voor de duidelijkheid moet nog even vermeld worden dat:

- moslims grote risico's kunnen lopen als ze uit de islam willen stappen.

- let op het trouwdogma. Moslimmannen mogen wel trouwen met christenvrouwen. De superioriteit van de man (niet mijn gedachte, maar des islams) moet garanderen dat de vrouw uiteindelijk moslia wordt.

- Moslima's mogen NIET trouwen met niet moslims.

- De groei van de islam onder de zwarte amerikaanse bevolking vloeit voort uit sociaal economische motieven. De motievatie om moslim lijkt meer een demonstratieve keuze vanuit de heersende ongelijkheid(helaas, nog steeds) dan een godsdienstige keuze.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 13:35

Moslims grote risico's kunnen lopen als ze uit de islam willen stappen.

Dat is waar, Islam verlaten zal moeilijk gaan. Maar wie binnenkomt wordt herboren als een baby, al zijn zonden vallen eraf en hij maakt een vris begin. Dit zal leiden tot het beste in de wereld en het Hiernamaals. Een ware moslim verlaat Islam niet. En het is een sprookje onder deze mensen dat door deze dwang niemand Islam verlaat. Nu in Afghanistan, niemand straft ze. Waarom blijven ze moslims? En jij noemt je een Christen? In jou boek moet een hele volk uitgeroeid worden als ook maar een paar mensen oproepen tot andere goden. En op het verlaten van Christendom staat zonder twijfel doodstraf. Dus wat heb jij te klagen?

Let op het trouwdogma. Moslimmannen mogen wel trouwen met christenvrouwen. De superioriteit van de man (niet mijn gedachte, maar des islams) moet garanderen dat de vrouw uiteindelijk moslia wordt. Moslima's mogen NIET trouwen met niet moslims.

Zijn dit de enige puntjes die je kan aanhalen? Zwak man, je kent jou eigen boek niet eens. Een moslima die trouwt met een Christen kan gedwongen worden om naar de kerk te gaan, de man kan haar dwingen om niet te bidden, die Christen man kan haar dwingen om beeldjes te aanbidden, die Christen kan haar dwingen om geen Qur'an te lezen etc. De moslim mannen mogen ook geen Christenen trouwen die vandaag in drie-��nheid enz geloven, of die beeldjes aanbidden zoals de meerderheid van hun. [Qur'an 2:221]. Alleen monotheisten mogen getrouwd worden. Als je trouwt met een Christen of een Jodin, dan mag je haar nooit tegenhouden om naar hun gebedshuis te gaan. Dit zijn regeltjes van Shariah, als jij de regels niet goed vindt, ligt het aan jou en niet aan Islam.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 13:45
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Moslims grote risico's kunnen lopen als ze uit de islam willen stappen.

Dat is waar, Islam verlaten zal moeilijk gaan. Maar wie binnenkomt wordt herboren als een baby, al zijn zonden vallen eraf en hij maakt een vris begin. Dit zal leiden tot het beste in de wereld en het Hiernamaals. Een ware moslim verlaat Islam niet. En het is een sprookje onder deze mensen dat door deze dwang niemand Islam verlaat. Nu in Afghanistan, niemand straft ze. Waarom blijven ze moslims? En jij noemt je een Christen? In jou boek moet een hele volk uitgeroeid worden als ook maar een paar mensen oproepen tot andere goden. En op het verlaten van Christendom staat zonder twijfel doodstraf. Dus wat heb jij te klagen?Let vooral op de praktijk!!!

Let op het trouwdogma. Moslimmannen mogen wel trouwen met christenvrouwen. De superioriteit van de man (niet mijn gedachte, maar des islams) moet garanderen dat de vrouw uiteindelijk moslia wordt. Moslima's mogen NIET trouwen met niet moslims.

Zijn dit de enige puntjes die je kan aanhalen? Zwak man, je kent jou eigen boek niet eens. Een moslima die trouwt met een Christen kan gedwongen worden om naar de kerk te gaan, de man kan haar dwingen om niet te bidden, die Christen man kan haar dwingen om beeldjes te aanbidden, die Christen kan haar dwingen om geen Qur'an te lezen etc. Juist, kan. En dat "moeten" , zoals ik dat van vroegere tijden meegemaakt heb in de katholieke kerk, heb ik eruit gedonderd.En de geestelijke vrijheid die ik ervoor terug heb gekregen is zeer de moeite waard. Geen geestelijke hoeft bij mij aan de deur te komen om te zeggen hoe ik goed christen ben. Ik ben christen, op mijn eigen individuele manier.  De moslim mannen mogen ook geen Christenen trouwen die vandaag in drie-��nheid enz geloven, of die beeldjes aanbidden zoals de meerderheid van hun. [Qur'an 2:221]. Alleen monotheisten mogen getrouwd worden. Als je trouwt met een Christen of een Jodin, dan mag je haar nooit tegenhouden om naar hun gebedshuis te gaan. Dit zijn regeltjes van Shariah, als jij de regels niet goed vindt, ligt het aan jou en niet aan Islam.

De starre regeltjes zijn uiterlijke schijnheiligheden, van totaal ondergeschikt belang of je een goed gelovige bent. Doet me denken aan de mensen die vroeger vooraan in de kerk gingen zitten zoadt iedereen kon zien dat hij/zij er wel was. Doet me denken aan de christen die vol bravour veel geld aan de kerk gaf. Puur en alleen uit ijdelheid. Schijnheilige uiterlijkheden uit pure ijdelheid. En daar zit God op te wachten?

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 16:24
In eerste instantie geplaatst door batle for peace


Dus geloof niet alles wat de media je leert, de meerderheid is gelogen.
Als er 1 ding is die zeker is, is dat God bestaat.

dat is idd. zeker
en het 2e zekere ding is dat God zond Jezus om jou te bevrijden van de
macht van het kwaad.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Wessel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wessel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 18:35
Hallo mensen,

Dank u julie voor het welkom, maar aub verpest deze topic niet want ik ben pas gekomen en ik weet er is verschil tussen Christendom en islam. Maar ik kom nu al een maand om te kijken zonder me aan te melden als lid hier op Islaam.nl, en steeds zie ik hier 2dingen duidelijk. De Christen tegen de Moslims en anders om. Waarom gaan jullie zo met elkaar om?? het is maar een vraag. en ik ben inmiddels ook op Moslima.nl en weten jullie ook andere sites om te kijken.
Vandaag ging ik naar een Moskee(bibiotheek)om een Quraan te kopen. En bij aankomst zag ik ook andere boekjes en die mensen waren zoooooooo aardig echt ik kwam bij de kassa om de Quraan te kopen en een jongen in westerse kleding gewoon(die andere hadden andere kleding)hij was echt jong(rond 19 jaar)die eigenlijk ook kwam voor Nederlandse boekjes. Wou gewoon de Quraan voor me betalen en die man achter de Kassa die zei nee ik sta er op om het zelf te doen en andere bemoeide mee, Nee ik toen was de oplossing.
Die jongen kocht de EDELE Quraan voor me/Man van de Kassa bood me de GESCHIEDENIS VAN PROFETEN aan en Biografie van de profeet Mohammed aan en veel andere boekjes aan helemaal gratis en andere man haalde echt alles van de kast wat ik nog niet van andere had gekregen en gaf me stuk 15 boekjes. Hij zei als basis.
En boden me thee aan en ik kon echt elke dag langskomen voor vragen of als ik iets niet begreep. En net toen ik naar buiten wou gaan met 4 tassen vol van spullen, kwam ik een Nederlandse man tegen met een baard en zo'n jurk en zei iets in het aarabisch tegen me en ik zei sorry maar ik spreek geen arabisch(hij lachte en zei nee dat is een groet)en we begonnen te praten en hij schijnt een tijdtje geleden tot de islaam bekeerd te zijn en vroeg me heb ik oprechte intresse om te bekeren tot de islaam(ik zei nee maar wil wel weten waarom zoveel mensen tot de islaam bekeren).en we wisselden nr uit en ik kon hem altijd bellen voor vragen.

En weten jullie welke Moskee dat is?????? Juist eltawheed moskee(die zo negetief in het nieuws staat)ik woon daar in de buurt maar zie heel veel bekeerlingen die kant op gaan om te bidden dus daarom ben ik daar naar binnen gegaan.
Me eerste indruk van die mensen is supper echt beleefd en vroom/ik ben heel erg onder de indruk hoe ze omgaan met elkaar en ook met andere mensen.
Terug naar boven
Wessel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wessel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 18:43
En omdat er ook christen hier aan wezig zijn.
Wat ik maar niet binnen wil krijgen is dat Yezus god is(onderdeel van God)en het zo is waarom was hij op aarde dan???? Ik bedoel is toch geen geloven meer want hij was god. En als mensen god zien dan hoeven ze toch niet te twijfelen!!!! En hij at ook als mensen en dronk en ging naar de WC en sliep. Ik boedoel als ik God zie hoeft niemand meer tegen me te zeggen dat god echt bestaat want ik heb hem gezien, maar bij Jezus vind ik het raar. Kan iemand me uit leggen hoe het nou presies zit.
Terug naar boven
Wessel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wessel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 18:47
Bedankt trouwens allemaal
Terug naar boven
Wessel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wessel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 18:54
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Geeft niet. En zolang je niet met cartoons komt, ben je hier welkom.


Nee, ik kom niet met cartoons.
Terug naar boven
Wessel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wessel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 20:02
Trouwens me vriendin schrok dat ik opeens thuis kom met 4 tassen met boeken van de islaam en zij vind het vreemd , dat ik opeens zo geintereseerd ben in de islaam om te weten waarom er zoveel tot de islaam bekeerd zijn. Ik moet toe geven dat ik nu al een al een maand niet goed kan slapen. Steeds zit ik te denken er aan. Ik lees ook in de Bijbel mooie verhalen trouwens echt mooie verhalen.

De over de islaam ben ik hier begonnen ongeveer een maand geleden, maar lees meer geruzie dan echt islaam, en daarom wou ik boeken halen zoals ik boven heb beschreven en nu vandaag pas ben ik begonnen met islamitische boeken.
Ik ben nu DE FAKKEL GOD BESTAAT aan het lezen. ik moet zeggen heel indrukwekkend. Ik kan toch niet slapen van de gedachte Waaom mijn Oom die zo echt zo extreem erg moslims haate en toch vorige maand MOSLIM is geworden. Ik probeerde hem te bellen, maar ze telefoon staat uit. Er is ook boek bij voor de moslim vrouw/ideale moslim vrouw. Die boek heeft ze van me nu afgepakt en zit het zelf te lezen hahahaha.

Ik heb een vraag aan de moslims.

Waarom voeren zoveel moslims oorlogen(bomaanslagen)en ze beweren dat ze goed bezig zijn en de hemel ingaan met maagden enz??? ik hoor op het nieuw dat sommige moslims zeggen verkeerde interpertatie, maar hoezoe verkeerde interpertatie als het zoveel zijn?????

En is de Quraan niet bedoeld voor de moslims in die tijd(1400 eeuwen gelden)????

Ik geloof wel dat er iets bestaat (een grote oppermacht)ken je hem beschrijven?????
Bij Christen bijvoorbeeld hangen ze een kruis neer met Yezus afgebeeld, maar bij jullie moslims wat hangen jullie op?????(welke teken/afbelding enz) ????

Bij jullie moslims volgens mij ook katholieke geloven jullie dat Alles is al vastgesteld. Wat is nou presies vastgesteld?????????

Ik heb gelezen ergens dat jullie(moslims)geen verjaardagen vieren zoals de Joden volgens mij, maar waarom niet ????

Ik ga nu proberen te slapen het is al 04.00 geweest(als het lukt)




Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 20:10
In eerste instantie geplaatst door Wessel

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Geeft niet. En zolang je niet met cartoons komt, ben je hier welkom.


Nee, ik kom niet met cartoons.
Ik wel......  Beep....Beep...
Terug naar boven
Wessel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wessel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 20:43
hahaahah
Terug naar boven
Wessel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wessel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 20:44
ruud kan je ook niet slapen????
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2006 om 01:55


Welkom op Islaam.nl Wessel,

 

Ik hoop dat je hier voldoende betrouwbare informatie zult krijgen/vinden.

 

Waarom voeren zoveel moslims oorlogen(bomaanslagen)en ze beweren dat ze goed bezig zijn en de hemel ingaan met maagden enz??? ik hoor op het nieuw dat sommige moslims zeggen verkeerde interpertatie, maar hoezoe verkeerde interpertatie als het zoveel zijn?????

 

Ik zie het meer al seen verdediginsmiddel. (Dan heb ik het met name in landen zoals Irak, Palestina & Afghanistan.) Als mensen niets hebben om zich te verdedigen dan kunnen ze tot het uiterste gaan. Er zijn bepaalde geleerden die dit verbieden en er zijn er ook een paar die dit niet verbieden. De meningen hierover zijn sterk verdeeld.

 

En is de Quraan niet bedoeld voor de moslims in die tijd(1400 eeuwen gelden)????


 

De Koran is bedoeld voor in alle tijden. Zowel  voor het verleden als in het heden.

 

Ik geloof wel dat er iets bestaat (een grote oppermacht)ken je hem beschrijven?????
Bij Christen bijvoorbeeld hangen ze een kruis neer met Yezus afgebeeld, maar bij jullie moslims wat hangen jullie op?????(welke teken/afbelding enz) ????

 

Hem kunnen we niet beschrijven. Ook afbeeldingen van personen �of ook maar iets dat een ziel leeft- is verboden om af te beelden. Wij hoeven niet iets op te hangen om aan Hem te kunnen denken. We denken aan Hem tijdens het gebed, voor het eten, voor het slapengaan en noem maar op.

 

Ik heb gelezen ergens dat jullie(moslims)geen verjaardagen vieren zoals de Joden volgens mij, maar waarom niet ????


Waarom zou je moeten vieren dat je een dag dichter bij de dood bent?

 

Hoop je tot dusver voldoende ge�nformeerd te hebben.

 

Met vriendelijke groeten,


 


Marocaantje

 

 

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2006 om 05:47

Sterk antwoord Marocaantje.... Het is een stuk machteloosheid.Ook zijn de meningen bv... In Irak verdeeld onder de bevolking.De 1 ziet het als invasie de ander als bevrijding.De een ziet de aanslagen op de bevolking als terecht in Irak (Colaborateurs) de ander als zinloos geweld.

Probeer in die gaos maar eens orde te scheppen.

Terug naar boven
Wessel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wessel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2006 om 09:01
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje


Welkom op Islaam.nl Wessel,

 

Ik hoop dat je hier voldoende betrouwbare informatie zult krijgen/vinden.

 

Waarom voeren zoveel moslims oorlogen(bomaanslagen)en ze beweren dat ze goed bezig zijn en de hemel ingaan met maagden enz??? ik hoor op het nieuw dat sommige moslims zeggen verkeerde interpertatie, maar hoezoe verkeerde interpertatie als het zoveel zijn?????

 

Ik zie het meer al seen verdediginsmiddel. (Dan heb ik het met name in landen zoals Irak, Palestina & Afghanistan.) Als mensen niets hebben om zich te verdedigen dan kunnen ze tot het uiterste gaan. Er zijn bepaalde geleerden die dit verbieden en er zijn er ook een paar die dit niet verbieden. De meningen hierover zijn sterk verdeeld.

 

En is de Quraan niet bedoeld voor de moslims in die tijd(1400 eeuwen gelden)????


 

De Koran is bedoeld voor in alle tijden. Zowel  voor het verleden als in het heden.

 

Ik geloof wel dat er iets bestaat (een grote oppermacht)ken je hem beschrijven?????
Bij Christen bijvoorbeeld hangen ze een kruis neer met Yezus afgebeeld, maar bij jullie moslims wat hangen jullie op?????(welke teken/afbelding enz) ????

 

Hem kunnen we niet beschrijven. Ook afbeeldingen van personen �of ook maar iets dat een ziel leeft- is verboden om af te beelden. Wij hoeven niet iets op te hangen om aan Hem te kunnen denken. We denken aan Hem tijdens het gebed, voor het eten, voor het slapengaan en noem maar op.

 

Ik heb gelezen ergens dat jullie(moslims)geen verjaardagen vieren zoals de Joden volgens mij, maar waarom niet ????


Waarom zou je moeten vieren dat je een dag dichter bij de dood bent?

 

Hoop je tot dusver voldoende ge�nformeerd te hebben.

 

Met vriendelijke groeten,


 


Marocaantje

 

 

 



Bedankt voor je antwoorden, ik had nog andere vragen maar die zijn al beantwoord nu. jullie horen nog van me. en ik heb net gehoord dat de vrouw van mijn Oom(die een maand geleden in Denemarken bekeerd is tot de islaam)ook vrijdag een getruigenis voor de islaam gaat doen of zo iets vertelde mijn moeder.Ik begrijp er niets van. Wat ik nou niet begrijp waarom juist de islaam??? Ze haate de islaam en de moslims over het algemeen. En nu gaan ze bekeren of is dit maar een grap???? Ik probeer hem nu al een maand te bellen maar zijn nr staat uit, maar morgen krijg ik het nr van andere tante die niet ver van hun woont. Dus heb ik heel wat vragen. Ik begrijp er echt niets van.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2006 om 10:13

Hallo,

Leuk te horen dat je vriendelijk werd geholpen bij el tawheed moskee. De fakkel is indd een indrukwekkend boek. Maar om te weten waarom juist je oom moslim is geworden zou je beter aan hem kunnen vragen. Moslim wordt je niet van de een op andere dag dat is iets wat je van binnenuit zelf voelt nadat je leiding aan God zelf vraagt immers Hij leidt wie Hij wil en laat dwalen wie Hij wil. Kijk als je een huis wil bouwen dan heb je eerst zand oftwel een stuk grond Daarna bouw je de eerste steen, dan de volgende steen en zo verder. Zo is het eigenlijk ook met het geloof je doet het stapje voor stapje heb je vragen zoek ze in de Qoraan vraag mensen met Kennis en zo kom je op het besluit om moslim/a te worden.

Je vroeg om andere sites Ik zal er een paar voor je op een rijtje zetten.

~www.al-islaam.com

~www.risallah.com

~www.moslim.net

~www.eltawheed.nl

~www.islam.nl

en nog veel meer, succes met het lezen van je boeken : )

Gr. Amatoelaziz

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2006 om 11:32
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Moslim wordt je niet van de een op andere dag dat is iets wat je van binnenuit zelf voelt nadat je leiding aan God zelf vraagt immers Hij leidt wie Hij wil en laat dwalen wie Hij wil. Kijk als je een huis wil bouwen dan heb je eerst zand oftwel een stuk grond Daarna bouw je de eerste steen, dan de volgende steen en zo verder.



Een aanvulling op deze woorden.

Je wordt moslim als je de natuurlijke aanleg van jezelf opvolgt. We zijn allemaal geschapen door Allah en we zijn aangeboren met liefde en aanbidding voor Hem. Je wordt ook moslim als je de  waarheid van de Koran en de Profeet Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam) inziet, dit is makkelijk te zien.

30-30: Wend dan jouw aangezicht naar de Godsdienst als een Hanif.  (Volg) de natuurlijke aanleg , die Allah in de mens geschapen heeft . Er is geen verandering in de schepping van Allah. Dat is de juiste Godsdienst, maar de meeste mensen weten het niet.

10-108: Zeg: �O mensen, waarlijk de Waarheid van jullie Heer is tot jullie gekomen. Wie dan de Leiding volgt: voorwaar, hij volgt die slechts in zijn eigen voordeel.  En wie dwaalt, voorwaar, die dwaalt slechts ten nadele van zichzelf. En ik ben geen voogd over jullie.�

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2006 om 11:37

djazak Allah geiran voor de aanvulling Ik had het over de keuze om moslim te worden aghie niet over de natuurlijke fitrah die Allah swt in elk mens heeft gezet Maar nogmaals bedankt voor je aanvulling.Ik heb ooit een tijdens een dars iemand horen zeggen dat als je een persoon ergens afgelegen in the middle of nowhere zou plaatsen dat die persoon dan zijn natuurlijke fitrah zou volgen en moslim zou zijn Wa Allahoe A3lem.

Moge Allah swt ons Leiden en Vergeven Allahoema Ameen

7ayaak Allah

Wa Salaamoe3leikoem

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2006 om 12:48

Waarom voeren zoveel moslims oorlogen(bomaanslagen)en ze beweren dat ze goed bezig zijn en de hemel ingaan met maagden enz? Ik hoor op het nieuw dat sommige moslims zeggen verkeerde interpertatie, maar hoezoe verkeerde interpertatie als het zoveel zijn?

Bom aanslagen tegen onschuldigen is niet toegestaan in Islam, via Islam zal je het niet goed kunnen praten. Maar ik kan begrijpen waarom ze dat doen. Als iemand jou huis binnenviel, je dochter verkrachte voor je ogen en kinderen afslachte en moeder sloeg en uitschold en op je boeken piste, de huizen van je broeders afbrak en erin ging wonen en van jou lachend wegging. Wat zou je doen? Ze hebben onschuldigen gedoodt, dus doet hij hetzelfde tegen hun. In Islam mag het niet in mijn mening, maar het is te begrijpen waarom ze dat doen. Als je praat over oorlog tegen onrechtvaardigen praat, dan bestaat die in Islam. Maar tegen burgers, nee.

Koran 60:8. God verbiedt u niet, degenen, die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten, noch u uit uw huizen hebben verdreven, goed te doen en rechtvaardig te behandelen; zeker, God heeft de rechtvaardigen lief.

En is de Quraan niet bedoeld voor de moslims in die tijd (1400 eeuwen gelden)?

Voor hun, voor ons en voor degenen die na ons komen.

Ik geloof wel dat er iets bestaat (een grote oppermacht) ken je hem beschrijven? Bij Christen bijvoorbeeld hangen ze een kruis neer met Yezus afgebeeld, maar bij jullie moslims wat hangen jullie op?????(welke teken/afbelding enz) ????

Toen profeet Mohammad in de moskee met ongelovigen zat te discuseren vroegen ze aan hem, 'Wie is Allah?' Onmiddelijk werd geopenbaard, 'Qul huwa Allahu Ahad...' Dat betekent, 'Zeg, (Tegen hun) 'Hij is God, de Enige. God is zichzelf genoeg, Eeuwig. Hij verwekte niet en werd niet verwekt. En niemand is aan Hem gelijk'. [Qur'an 112]. Zoals de Christenen en Joden zeiden dat God babies heeft gebaard en dat hij uit het geslachtsdeel van een vrouw is geboren en dat Jezus en een Geest aan God gelijk zijn, en dat God uit 3 delen bestaat en dat Hij Jezus nodig heeft enz. openbaarde God dit als bewijs tegen hun. Dit is een beschrijving van een Almachtige God, zonder zwakten. In 4 zinnen, verwerp je al het ongeloof in de wereld. Als ook maar 1 eigenschap van deze 4 mist bij iemand, kan hij geen God zijn en Jezus, de geest, maria, beeldjes, olifanten, apen, , de 'vader', koeien etc. falen daarin. God is ook geen oude opa die boven zit te janken om de zonden van de mensen, Astagfirullah! Zoals de Christenen denken. Hij is behoefteloos aan ons en zoals Hij zelf zegt, 'Niemand is aan Hem gelijk' dus niks lijkt op Hem. Als je Hem kan tekenen is Hij geen God dus.

Bij jullie moslims volgens mij ook katholieke geloven jullie dat Alles is al vastgesteld. Wat is nou presies vastgesteld?

Al-Qadr is vastgesteld [Qur'an 17:37]. Van tevoren is opgeschreven wat je gaat doen in je leven etc. God de Alwetende heeft een destiny voor je geschreven, alles wat je zal doen staat erin. Dat betekent niet dat Hij je dwingt om dat te doen, de keus is aan jou. Je kan nu zitten, staan, lachen, huilen, geloven of verwerpen. Die keus heeft de mens, maar voordat je die kans maakte, stond in je lot wat je zou doen. Dat is genoteert, als iemand hier niet in gelooft, zijn geloof is niet compleet.

Wat ik nou niet begrijp waarom juist de islaam? Ze haate de islaam en de moslims over het algemeen. En nu gaan ze bekeren of is dit maar een grap?

Koran 13:27. Zeg, 'God laat diegene dwalen die Hij wil en leidt tot Zichzelf degene die zich bekeert'.

Toen er tijdens oorlog een kind was gedoodt werd de profeet Mohammad woedend en zei, 'Waarom hebben jullie dit gedaan?' Ze zeiden, 'Hij was de zoon van een afgodendienaar' en de profeet Mohammad zei, 'De besten onder jullie waren kinderen van afgodendienaren'. Dus ook al ben je de slechtste mens, God kan je hart veranderen en openen voor Islam. Zoals Khalid ibn Waleed, hij was een van de grootste vijanden van Islam, toen werd hij moslim en vocht voor Islam en de profeet noemde hem, 'De zwaard van Allah'. Of Omar ibn Khattab, hij was ook een van de grootste vijanden van Islam en hij werd de derde Khalief na de profeet. De profeet had gebeden tot God om een sterke man naar Islam te leiden. Die nacht klopte Omar ibn Khattab op de deur. Ze vroegen, 'Wie ben jij?' Hij zei, 'Doe open, ik ben Omar ibn Khattab'. De profeet was binnen met zijn metgezellen en zijn metgezellen zeiden, 'Als hij in vrede komt, hebben we vrede. Zo niet, zal hij niet langs ons komen [Naar de profeet toe]' Ze deden de deur open en Omar ibn Khattab zei, 'Ik getuig dat niemand het waard is om aanbeden te worden dan God, en ik getuig dat Mohammad zijn boodschapper is'. Iedereen die binnen was schreeuwde, 'Allahu Akbar!!' Hij werd moslim, nadat hij koran had gehoord bij zijn familie. Dus God leidt wie Hij wilt, als zijn hart maar leiding wilt.

Terug naar boven
Nourdin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 50
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nourdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2006 om 15:45
Hallo wessel,

Je bent van harte welkom op islaam.nl je kan echt alles vragen over de islaam. Er zijn wat christenen hier op de site die ook kan vragen over hun geloof. En beslis niet haastig kijk niet naar de mensen maar naar de Godsdienst. Bij elke geloof die je gaat bestuderen.


Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2006 om 16:01
In eerste instantie geplaatst door Wessel

ruud kan je ook niet slapen????
Nee... Kon ik idd niet.
Terug naar boven
Wessel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wessel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2006 om 20:53
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Voor de duidelijkheid moet nog even vermeld worden dat:

- moslims grote risico's kunnen lopen als ze uit de islam willen stappen.

- let op het trouwdogma. Moslimmannen mogen wel trouwen met christenvrouwen. De superioriteit van de man (niet mijn gedachte, maar des islams) moet garanderen dat de vrouw uiteindelijk moslia wordt.

- Moslima's mogen NIET trouwen met niet moslims.

- De groei van de islam onder de zwarte amerikaanse bevolking vloeit voort uit sociaal economische motieven. De motievatie om moslim lijkt meer een demonstratieve keuze vanuit de heersende ongelijkheid(helaas, nog steeds) dan een godsdienstige keuze.

 



Waarom wil je dit graag vermelden Peter PAN??? Ik bedoel is het van belang bij mijn aanmelding hier op Islaam.nl????
En ik ben al getrouwd ik hoe niet meer te trowen
Terug naar boven
Wessel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wessel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2006 om 21:09
Bedankt allemaal, jullie zullen me hier niet vaak zien.
Ik ben nu bezig met de biografie van de profeet mohammed. Ik heb nog nooit zoveel gelzen als vanaf maandag)Ik heb de Fakkel godbestaat uitgelezen)echt heel indrukwekkend. en nu ben ik bezig met Biografie. Heel indrukwekkende allemaal hoe de profeet was. en ik kan toch niet slapen dus lees ik hier en daar wat.
Maar vanaf morgen weer heel druk op mijn werk dus vaak zullen jullie me hier niet zien, maar in de avonden wil de boekjes lezen. en minder hier te ruzieen.
Me vrouw heeft trouwens ook de "De vrouw in Sharia"uit gelezen. En nu lees ze "Het monotheisme boek".

En ik heb vandaag het nieuwe nr gekregen van mijn Oom (in Denemarken) morgen bel. En me tante die vrijdag ook de islaam gaat treden in de moskee wil ik ook wel feliciteren(ik weet niet hoe het moet)weet iemand in het arabisch of zo het lijkt me leuk om het op de juiste manier te zeggen.
Maar niet iets zeggen(uitschelden)dat ze boos gaat worden hahahahaha

thanks allemaal
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.