Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

handje van Fatima met oog!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
SlavinVanAllaah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SlavinVanAllaah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: handje van Fatima met oog!
    Geplaatst op: 28 maart 2006 om 02:58

Wa alaikum salaam wahramtoe allahi wa barkaatuhoe

Ik heb een vraagje inshallah. Ik zoek voor een zuster daliel over het dragen van het handje van fatima met een oog erin. Ik zei dat het bid3a was, omdat je dus dan toevlucht zoekt tot materiaal. Maar je moet toevlucht zoeken tot Allaah subhanAllah wa ta3lah, wallakien alhamdoulillah deze zuster draagt hem gewoon zonder betekenis. Ze zoekt geen toevlucht ertoe. Ze vind het gewoon een mooi kettinkje.

Maar mag je hem dan wel dragen? Gewoon zonder betekenis?

Ik hoor van jullie inshallah

Wa alaikum salaam warhamtoe allahi wa barakatuhoe

Jullie zuster fi dien

Ps. Heb geen reactie�s nodig van onze fulltime medewerkers van de AIVD.. de kufr dus!!

..........
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2006 om 10:04

Wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

Het oordeel over het dragen van het handje van Fatima

Vraag:

Ik heb een vraag wat betreft �het handje van Fatima� dat wel eens aan een ketting wordt gedragen waarvan sommige mensen denken dat het bescherming biedt. Als je het draagt, terwijl je er niet in gelooft maar je vindt het gewoon mooi, is dit toegestaan?




Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Het is een valse overtuiging om je vertrouwen te stellen in een ander dan Allah ongeacht of het nu gaat om het vragen van het goede of het zoeken van bescherming tegen het kwaad. Dit behoort allemaal tot Shirk (polythe�sme).

Daarnaast is het niet toegestaan om iets te dragen wat door diegenen die er een verdorven geloofsovertuiging op nahouden wordt gedragen, zelfs al zou je zelf niet deze overtuiging hebben. De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: �Wie een amulet draagt heeft Shirk begaan.� (Sahih bevonden door al-Albaani)

Ook zei hij (vrede zij met hem): �Waarlijk, ar-Roeqaa, amuletten en at-Tiwalah behoren tot Shirk.� (Ahmad en Aboe Daawoed)

Deze daad impliceert daarnaast het imiteren van de mensen met een valse geloofsovertuiging. De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: �Wie een volk imiteert, behoort tot hen.� (Ahmad)

En Allah weet het beter.

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
SlavinVanAllaah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SlavinVanAllaah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 04:48
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

Het oordeel over het dragen van het handje van Fatima

Vraag:

Ik heb een vraag wat betreft �het handje van Fatima� dat wel eens aan een ketting wordt gedragen waarvan sommige mensen denken dat het bescherming biedt. Als je het draagt, terwijl je er niet in gelooft maar je vindt het gewoon mooi, is dit toegestaan?




Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Het is een valse overtuiging om je vertrouwen te stellen in een ander dan Allah ongeacht of het nu gaat om het vragen van het goede of het zoeken van bescherming tegen het kwaad. Dit behoort allemaal tot Shirk (polythe�sme).

Daarnaast is het niet toegestaan om iets te dragen wat door diegenen die er een verdorven geloofsovertuiging op nahouden wordt gedragen, zelfs al zou je zelf niet deze overtuiging hebben. De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: �Wie een amulet draagt heeft Shirk begaan.� (Sahih bevonden door al-Albaani)

Ook zei hij (vrede zij met hem): �Waarlijk, ar-Roeqaa, amuletten en at-Tiwalah behoren tot Shirk.� (Ahmad en Aboe Daawoed)

Deze daad impliceert daarnaast het imiteren van de mensen met een valse geloofsovertuiging. De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: �Wie een volk imiteert, behoort tot hen.� (Ahmad)

En Allah weet het beter.

Asalaamoe alaikum warhamtoe allahi wa barakatuhoe,

Djazakallahoe ghairen lieve oegti fi Allaah! Ik heb het net uitgeprint en aan de zuster gegeven voor wie ik het zocht! Ghair inshallah toch heeft ze hem nog om en wil nu een grotere versie kopen! Ze zegt ik vraag wel een imaam in marokko. Ghair inshallah. Moge Allah subhanAllah wa ta3alah ons leiden! Allahoemaa ameen!

Barakallahoe fiekee oegti!

Enneh ik spreek je wel weer via mail of sms �. Ik vertel dan wel wie ik ben!!! undercoverGirl!! hihi

Wa alaikum salaam warhamtoe allahi wa barakatuhe

SlavinVanAllaah

 

..........
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 04:53

Wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

Wa antie men ahlie djazaa oegty..

Ameen hihi trouwens ik heb ergens een vaag vermoeden wie je bent maar gayr Inscha Allah.

7ayaaki Allah

Wa Salaamoe3leikoem

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
SlavinVanAllaah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SlavinVanAllaah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 04:55
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

Wa antie men ahlie djazaa oegty..

Ameen hihi trouwens ik heb ergens een vaag vermoeden wie je bent maar gayr Inscha Allah.

7ayaaki Allah

Wa Salaamoe3leikoem

wa alaikum salaam

Nouheeeh PM me maar even met wie jij denkt dan h�

ghair inshallah

..........
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 05:20

Bismilahe al rahman e alrahim

 

Allah heeft niet verboden je zelf te versieren mits niet volgens de bekende regels van de islaam. wat belangrijker is, is de intensie. dus niet verleiden. etc.

als zij maar beseft dat het maar een sierraad is en mischien haar helpt om allah gedachtig te zijn. en ze weet dat niet of niemand buiten allah haar kan helpen.

zie ik geen reden om het haar af te raden.

moge allah ons vergeven.

 

 

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 07:43
In eerste instantie geplaatst door SlavinVanAllaah

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

Wa antie men ahlie djazaa oegty..

Ameen hihi trouwens ik heb ergens een vaag vermoeden wie je bent maar gayr Inscha Allah.

7ayaaki Allah

Wa Salaamoe3leikoem

wa alaikum salaam

Nouheeeh PM me maar even met wie jij denkt dan h�

ghair inshallah

Waga athemchoent en als ik het goed heb wat krijg ik dan? Ha ha nee geintje maar aan je schrijf gebruik te lezen ben je..... Ik pm je inscha Allah

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
SlavinVanAllaah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SlavinVanAllaah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 02:10
hahhaa dusseeh nu ben ik de themshoemt YEKK!! maar heey je hebt het goed hoor!!! tuurlijk ik benneeh niet te missen h�!! ik pm je straks terug en de hele andere lijst die mij heeft gepm't inshallah heb nuhee les :moe:
..........
Terug naar boven
SlavinVanAllaah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SlavinVanAllaah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2006 om 07:22

In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Mag ik ook een gok wagen?

je mag me PMen hoor!! Maar of ik ook daadwerkelijk antwoord zal geven.. voor mij een weet en voor jou een raadsel

AUB niet open op het forum! je mag me pmen!

..........
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2006 om 07:24

In eerste instantie geplaatst door SlavinVanAllaah

hahhaa dusseeh nu ben ik de themshoemt YEKK!! maar heey je hebt het goed hoor!!! tuurlijk ik benneeh niet te missen h�!! ik pm je straks terug en de hele andere lijst die mij heeft gepm't inshallah heb nuhee les :moe:

Hihi Themchoent is liefkozend bedoeld : )

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
SlavinVanAllaah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SlavinVanAllaah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2006 om 07:26
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

In eerste instantie geplaatst door SlavinVanAllaah

hahhaa dusseeh nu ben ik de themshoemt YEKK!! maar heey je hebt het goed hoor!!! tuurlijk ik benneeh niet te missen h�!! ik pm je straks terug en de hele andere lijst die mij heeft gepm't inshallah heb nuhee les :moe:

Hihi Themchoent is liefkozend bedoeld : )

 

hahhaa weet ik toch aa hbiba ino!!! hoef je mij niet uitteleggen.. inshallaah

Hou van Jou omwille Van Allaah subhanAllah wa ta3alah

..........
Terug naar boven
SlavinVanAllaah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SlavinVanAllaah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 08:51
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

In eerste instantie geplaatst door SlavinVanAllaah

In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Mag ik ook een gok wagen?

je mag me PMen hoor!! Maar of ik ook daadwerkelijk antwoord zal geven.. voor mij een weet en voor jou een raadsel

AUB niet open op het forum! je mag me pmen!

Je mailbox zit vol.  Misschien maar goed ook, want k zal er wel naast zitten

Ik heb geleegd. probeer nu eens! ik wil wel weten wie je dentk dat ik ben hoor

..........
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.