Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Verschillen tussen de islaam en christen?

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Verschillen tussen de islaam en christen?
    Geplaatst op: 31 maart 2006 om 16:57
Tog haald BFP hier ongeloofelijk hard uit naar de Bijbel.Zo netjes zijn onze gelovigen nou ook niet omgegaan met zaken blijkbaar.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2006 om 17:01
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door muslima5

hallo

ik snap wel hoe jullie het zien en geloven en hoe jullie het uitleggen(dus dat jullie maar in 1 god geloven en dat hij een deel van zichzelf naar beneden zond in vorm van een mens)maar wat nou zo raar is aan dit hele verhaal, is dat op het moment dat (wat jullie geloven) Jezus gekruizigd werd, hij omhoog keek en vroeg aan zijn heer waarom hij dit doet. begrijp je?dit schroomt niet met wat jullie hierboven hebben uitgelegd. want dan zou je kunnen denken dat God tegen zichzelf praat en zichzelf gaat kruizigen en zichzelf vraagt waarom Hij dit doet. dit kan alleen duiden op iemand naast God.begrijpen jullie nou waarom het in onze oren gewoon echt niet klopt en klinkt?en dat het niet echt klinkt als 1 God?want als jullie zeggen: in naam van Vader, de zoon en de heilige geest etc. dan komt het er wel degelijk op neer dat er drie entiteiten worden opgenoemd. en wat je tegen broeder Rahil zij vond ik ook vreemd. je zegt dat hij uit verschillende aspecten bestaat. dat klopt, we bestaan allemaal uit verschillende aspecten. maar wij splitsen ons niet op in vorm van een ander persoon. en vervolgens zal deze persoon tegen ons praten.begrijp me niet verkeerd, ik kraak jullie niet af of zo, ik heb genoeg gesprekken met christenen gehad en zelfs met christenen die moslim zijn geworden.en ze probere t me ook uit te leggen, maar eerlijk gezegd, het blijft een drie-eenheid voor mij. hoe het ook uitgelgd wordt.en al helemaal als erbij wordt gezegd dat het pas een aantal 100 jaar na chr is opgeschreven. als het werd opgeschreven om alleen wat duidelijk te maken, waarom is het dan nu een manier van aanbidding geworden en is het tot een geloofsleer uitgegroeid?waarom heeft Jezus er niks over gezegd?waarom heeft hij niet gezegd dat er in een drieenheid geloofd moet worden?hij was toch een profeet?dus dan moet hij toch een boodschap wat gaat over de essentie van het geloof toch overbrengen?

trouwens hindoes zeggen ook dat ze in 1 God geloven maar dat hij gewoon in verschillende manifestaties zichzelf toont. dus wat jullie hier aspect hebben genoemd. begrijpen jullie nou waarom wij het niet echt als 1 god zien de drie-eenheid?nogmaals, begrijp me niet verkeerd, ik probeer juliie alleen even onze kant van hte verhaal te laten zien over waarom wij het nooit zullen accepteren en begrijpen.

gr

Ik kan me dat wel voorstellen ja.... Wat ik me echter ook niet kan voorstellen is dat God zijn eigen zoon offert....... God weerhield een andere vader er ook al eens van,al stelde hij hem er mee op de proef... Maar wat nu als je je bloot wil geven aan het kwaad,om een voorbeeld te zijn voor je volgelingen,waarvoor je ZELF de regels opstelde.Kan het dan niet zijn,dat je dit in onwetendheid (De zoon) moet uitvoeren zodat ook je eigen geloof als voorbeeld diend in wat je verkondigd? En nadat je dit hebt volbracht,je als alwetende verder gaat....(De vader) Zie het zo.... De zoon mocht van zich zelf NIET weten dat hij de VADER zelf was.Want anders werd ZIJN geloof zelf niet op de proef gesteld als voorbeeld voor de mens.

Maar...maar... maar... Niks te maren,ik ben je toch voor gegaan.Wat ik zeg is wat ik doe..... Ik hou woord....En heb 100% vertrouwen in mezelf gehad.

Hahahaha Ruudje toch, Hoe kan je nou beweren dat als God almachtig is HIJ als de zoon van zichzelf  NIET mocht weten dat HIJ de vader zelf was........De God waar ik in geloof weet alles en er is NIETS dat HEM ontgaat.

ALLAH SWT verteld ons in de Heilige Koran:

�Hij bezit de schatten van het onwaarneembare en niemand kent die, behalve Hij. Hij weet wat er op de aarde is en in de zee; en er valt nog geen blad of Hij weet ervan; en er is geen graankorrel in de duisternissen van de aarde; en niets vers en niets droogs, of het staat in een duidelijk Boek.� ( soera 6:59)

Ja... Maar jij begrijpt mij niet.... Jij begrijpt niet wat ik er mee wil zeggen.  
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2006 om 17:05

Ik begrijp heel goed wat je ermee wilt zeggen Ruud maar het klinkt gewoon niet logisch.....of klinkt het nu ook niet logisch wat ik zeg

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2006 om 17:06

Weet jij vandaag wat morgen gebeurd? Nee....

Weet God dat? Ja....

Wat nu als God zich nu juist wel in dit punt kwetsbaar opstelde..... Door zijn alwetendheid naast zich neer te leggen en de duivel de kans te geven zijn goedheid aan te tasten.Laat ik zeggen...... Bloodstellen aan het kwaad door verleiding,waar de mens zelf ook blood aan staat. Snap je me nu? Net zo kwetsbaar..Als een babytje....

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2006 om 17:10
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Ik begrijp heel goed wat je ermee wilt zeggen Ruud maar het klinkt gewoon niet logisch.....of klinkt het nu ook niet logisch wat ik zeg

Nee! Dat heeft er mee te maken dat jij God als niet kwetsbaar kan voorstellen.Maar ziet als een Macht.Maar weet je..... Je vergist je in je eigen geloof.... Want dit is wat God zegt volgens de Koran.. "Ik ben genadevol" Genadevol.......Vergeving..... Macht of Liefde? Aan jou de keus......  

Volgens 01 is het Macht.....

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2006 om 17:38
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Weet jij vandaag wat morgen gebeurd? Nee....

Weet God dat? Ja....

Wat nu als God zich nu juist wel in dit punt kwetsbaar opstelde..... Door zijn alwetendheid naast zich neer te leggen en de duivel de kans te geven zijn goedheid aan te tasten.Laat ik zeggen...... Bloodstellen aan het kwaad door verleiding,waar de mens zelf ook blood aan staat. Snap je me nu? Net zo kwetsbaar..Als een babytje....

Het is slecht een gissing als je zegt dat ALLAH zich misschien nu juist wel in dit punt kwetsbaar opstelde, ALLAH is de Allergrootste , ALLAH hoeft geen verleidingen van het kwaad te doorstaan, de duivel kan de goedheid van ALLAH niet aantasten. Hieronder stukjes uit de hadieth Qoedsiy met uitleg. (al-yageen.com)

�O, Mijn dienaren! Jullie zijn niet in staat om Mij nadeel toe te brengen en jullie kunnen Mij dus geen nadeel berokkenen. En jullie zijn niet is staat Mij van nut te zijn en jullie kunnen dus ook niet nuttig voor Mij zijn.�

Allah heeft niemand nodig. Zelfs al zouden alle bewoners van de aarde ongelovig worden. Zij zullen daardoor Allah geen nadeel berokkenen. En zelfs al worden alle bewoners van de aarde gelovig, zij zullen dan helemaal niet nuttig zijn voor Allah. Allah heeft niemand van de schepselen nodig.

�O Mijn dienaren, al zouden jullie eerste tot jullie laatste, en (alle) mensen en djinns net zo godvrezend zijn als de meest godvrezende persoon onder jullie, dan zou dat niets aan Mijn Heerschappij toevoegen.�

Het feit dat iemand Allah gehoorzaamt, daar heeft alleen hij zelf baat bij. Allah Zelf heeft daar geen voordeel van, want Hij heeft daar geen behoefte aan. Dus al zouden de mensen allemaal zo godvrezend zijn als de meest godvrezende persoon, dan zou dat niets aan Allah�s Heerschappij toevoegen.

�O Mijn dienaren, al zouden jullie eerste tot jullie laatste, en (alle) mensen en djinns net zo verdorven zijn als de meest verdorven man onder jullie, dan zou dat niets aan Mijn Heerschappij verminderen.�

Dit omdat Allah geen behoefte heeft aan ons. Al zouden dus alle mensen en djinns net zo verdorven zijn als de meest verdorven persoon, dan zou dat niets aan Allah�s Heerschappij verminderen.

O Mijn dienaren, al zouden jullie eerste tot jullie laatste, en (alle) mensen en djinns, allemaal op ��n vlakte staan en Mij vragen, en Ik zou iedereen al wat hij verlangde geven, dan zou dat niet meer verminderen van wat Ik heb (aan bezit), dan dat wat een naald onttrekt, wanneer deze in de zee wordt gedoopt.

Dit vanwege Zijn complete generositeit en omvangrijke Bezit. Al zou Hij dan iedereen geven wat hij wil, dan zal er niets verminderd worden aan Zijn Bezit.

En wat betreft de uitspraak van Allah: �Dan dat wat een naald onttrekt, wanneer deze in de zee wordt gedoopt,� deze benadrukt het feit dat het onmogelijk is dat er maar iets aan Zijn Bezit wordt verminderd. Het is in algemeen bekend dat een naald niets van de hoeveelheid zeewater vermindert, wanneer deze in de zee wordt gedoopt en vervolgens eruit wordt gehaald. Het vochtig worden van een naald is in feite niets.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Wessel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wessel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2006 om 19:17
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

God van de Bijbel VS God van de Qur'an

. God is menselijk. [Genesis 1:26].
. Niets lijkt op God. [Qur'an 112:4].

. God werd moe en ruste uit. [Exodus 31:17].
. God is Almachtig en wordt nooit moe. [Qur'an 50:38].

. God kreeg spijt, want Hij had niet verwacht dat mens zo zou handelen. [Genesis 6:6].
. God is de Alwetende en op de hoogte van alles en krijgt geen spijt. [Qur'an 6:59].

. God vergeet soms dingen. [Psalmen 13:1].
. God vergeet nooit, want Hij is Alwetend en Alwijs. [Qur'an 20:52].

. God slaapt soms. [Psalmen 4:23].
. God slaapt nooit en Hij zorgt voor het bestuur van de hemelen en de aarde. [Qur'an 2:225].

. God baart kinderen. [Hebre�n 5:5].
. God is van niemand geboren en baart geen kinderen. [Qur'an 19:88].

. God brak zijn beloftes. [Psalmen 89:19].
. God breekt nooit zijn beloftes. [Qu'an 30:6].

. God kan gezien worden op aarde, door mensen. [Genesis 32:22].
. Als we de zon niet eens aankunnen kijken, kunnen we God zeker niet kunnen zien op aarde. [Qur'an 6:103].

. God is niet Alwetend, Hij ziet je niet, als je jezelf verbergt voor Hem. [Genesis 3:8,9].
. God is Alwetend, Hij weet alles, Hij hoeft niks te vragen. [Qur'an 6:59].

Dit waren een paar verschillen die ik kon vinden, er zijn zonder twijfel meer dingen. In de Qur'an is een Almachtige God beschreven, zelfs fylosofen stonden versteld van zijn beschrijvingen. Zonder enige zwaktes of enig deelgenoot in Zijn koninkrijk. Wij geloven wel dat de God van de Qur'an ook de openbaarder was van de Bijbel, onze God is 1, maar ik wou laten zien wat zij van God hebben gemaakt. Degenen die Jezus God noemen beweren het volgende.

. God was niet alwetend. [Mark 13:32, Matt 24:36, Joh 7:16].
. God heeft een God. [John 20:17, Luke 11:2,4, Matt 26:36,39, Matheus 27:46].
. God is niet Almachtig. [John 5:19, John 5:30].
. God aanbidt iemand anders. [Matthew 26:39, John, 17:3, Luke 5:16].
. Er is een grotere macht dan God. [John 14:28, Luke 18:19, John 8:42, Luke 22:42].
. God kon niks zelf, behalve als een ander macht hem hielp. [John 8:28 and 29, John 5:30, Acts 2:22].
. God zei dat hij geen God was. [Mark 10:18].
. God was een nakomeling van David. [Romans 1:3].
. God had voorvaderen. [Matthew 1:1].
. God was een man, geen vrouw. [Luke 2:21].
. God was geboren in Betlehem. [Matthew 2:1].
. God was een metselaar. [Mark 6:3, Matthew 13:55].
. God zat op een ezel. [Matthew 21:5].
. God was arm. [Matthew 8:20].
. God betaalde huur. [Matthew 17:24-27].
. God heeft hulp van engelen nodig. [Luke 22:43].
. God kwam alleen voor de Joden. [Matthew 15:24].
. God was bang van de Joden. [John 11:53-54].
. God is een dienaar van zichzelf. [Matthew 12:18, Acts 4:27, Acts 3:13].
. God was door iemand anders naar de aarde gestuurd. [John 17:3].
. God was een gewone mens. [Matthew 9:8].
. God is een zoon van mensen. [Matthew 9:6].
. God heeft een vader [1 John 1:3].
. God werd gedoodt door mensen. [Romans 5:10].
. God is zijn eigen profeet. [Matthew 21:11, John 7:40, John 6:14, John 4:19, John 9:17].
. God huilde om hulp en vroeg een ander god om hem te redden van de Joden en niemand hielp hem. [Hebr 5:7].



Koran 4:171. O, mensen van het Boek, overdrijft in uw godsdienst niet en zegt van God niets dan de waarheid. Voorwaar, de Messias, Jezus, zoon van Maria was slechts een boodschapper van God en Zijn woord tot Maria gegeven als barmhartigheid van Hem. Gelooft dus in God en Zijn boodschappers en zegt niet: "Drie (in ��n)." Houdt op, dat is beter voor u. Voorwaar, God is de enige God. Het is verre van Zijn heiligheid, dat Hij een zoon zou hebben. Aan Hem behoort wat in de hemelen en op aarde is en God is als Bewaarder afdoende.



Hallo batle_For_peace,

Heel sterk al is het niet mijn geloof(de islaam)maar het mag gezegt worden, dat de islaam toch inhoudelijk veel beter voor staat(ik lees heel veel in allebei de godsdiensten)en de bevesteging hier boven ook dat Allah(in de Quraan)echt een God is.Echt Goddelijk en die maakt in mijn mening absuluut geen Fouten en is niet zwak en slaapt niet en is nooit moe. Heel mooi is de islaam jammer dat niet alle moslims praktiseren naar de ware islaam. Natuurlijk zijn er ook hele vrome moslims(net als mijn Collega moslim)Echt nooit op leugens gepakt en als iemand roddeld waar hij bij is loopt hij weg wilt hij niet luisteren en echt vrome gedrag tegen iedereen.
Terug naar boven
Wessel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wessel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2006 om 19:23
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Tog haald BFP hier ongeloofelijk hard uit naar de Bijbel.Zo netjes zijn onze gelovigen nou ook niet omgegaan met zaken blijkbaar.


ook netjes van jou Ruud, dat je eerlijk toe geeft over de Bijbel. Maar Ruud als je de bijbel niet opvolgt wat maakt jou nog Christen??? Ik weet bij de Quraan wie het niet volgt is geen Moslim of iets maar ontkent van de Quraan dan pleegt hij ongeloof. Dat vind ik eigenlijk goede zaak, want voor wat is die boek nou gekomen?? Toch om het te volgen en niet te lezen en eigen regels gaan maken en die te volgen.
En ik geloof ook dat er genoeg moslims zijn die de Quraan niet goed volgens, maar die ontkennen niets van de Quraan wat ik weet.
Terug naar boven
Wessel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wessel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2006 om 19:58
Hoe vaker ik de Bijbel in kijk, hoe kritischer ik word tegenover dat
boek.... eerlijk is eerlijk dit is echt waar. Ik ben pas net begonnen met de Quraan. Het is even wennen hoor om de Quraan te lezen. Het is van onderwerp naar onderwerp en geen hele verhaal over 1 onderwerp net veel stukken in de Bijbel.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 04:37
In eerste instantie geplaatst door Wessel

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Tog haald BFP hier ongeloofelijk hard uit naar de Bijbel.Zo netjes zijn onze gelovigen nou ook niet omgegaan met zaken blijkbaar.


ook netjes van jou Ruud, dat je eerlijk toe geeft over de Bijbel. Maar Ruud als je de bijbel niet opvolgt wat maakt jou nog Christen??? Ik weet bij de Quraan wie het niet volgt is geen Moslim of iets maar ontkent van de Quraan dan pleegt hij ongeloof. Dat vind ik eigenlijk goede zaak, want voor wat is die boek nou gekomen?? Toch om het te volgen en niet te lezen en eigen regels gaan maken en die te volgen.
En ik geloof ook dat er genoeg moslims zijn die de Quraan niet goed volgens, maar die ontkennen niets van de Quraan wat ik weet.
De 10 geboden en Jezus woorden.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 04:46
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Weet jij vandaag wat morgen gebeurd? Nee....

Weet God dat? Ja....

Wat nu als God zich nu juist wel in dit punt kwetsbaar opstelde..... Door zijn alwetendheid naast zich neer te leggen en de duivel de kans te geven zijn goedheid aan te tasten.Laat ik zeggen...... Bloodstellen aan het kwaad door verleiding,waar de mens zelf ook blood aan staat. Snap je me nu? Net zo kwetsbaar..Als een babytje....

Het is slecht een gissing als je zegt dat ALLAH zich misschien nu juist wel in dit punt kwetsbaar opstelde, ALLAH is de Allergrootste , ALLAH hoeft geen verleidingen van het kwaad te doorstaan, de duivel kan de goedheid van ALLAH niet aantasten. Hieronder stukjes uit de hadieth Qoedsiy met uitleg. (al-yageen.com)

�O, Mijn dienaren! Jullie zijn niet in staat om Mij nadeel toe te brengen en jullie kunnen Mij dus geen nadeel berokkenen. En jullie zijn niet is staat Mij van nut te zijn en jullie kunnen dus ook niet nuttig voor Mij zijn.�

Allah heeft niemand nodig. Zelfs al zouden alle bewoners van de aarde ongelovig worden. Zij zullen daardoor Allah geen nadeel berokkenen. En zelfs al worden alle bewoners van de aarde gelovig, zij zullen dan helemaal niet nuttig zijn voor Allah. Allah heeft niemand van de schepselen nodig.

�O Mijn dienaren, al zouden jullie eerste tot jullie laatste, en (alle) mensen en djinns net zo godvrezend zijn als de meest godvrezende persoon onder jullie, dan zou dat niets aan Mijn Heerschappij toevoegen.�

Het feit dat iemand Allah gehoorzaamt, daar heeft alleen hij zelf baat bij. Allah Zelf heeft daar geen voordeel van, want Hij heeft daar geen behoefte aan. Dus al zouden de mensen allemaal zo godvrezend zijn als de meest godvrezende persoon, dan zou dat niets aan Allah�s Heerschappij toevoegen.

�O Mijn dienaren, al zouden jullie eerste tot jullie laatste, en (alle) mensen en djinns net zo verdorven zijn als de meest verdorven man onder jullie, dan zou dat niets aan Mijn Heerschappij verminderen.�

Dit omdat Allah geen behoefte heeft aan ons. Al zouden dus alle mensen en djinns net zo verdorven zijn als de meest verdorven persoon, dan zou dat niets aan Allah�s Heerschappij verminderen.

O Mijn dienaren, al zouden jullie eerste tot jullie laatste, en (alle) mensen en djinns, allemaal op ��n vlakte staan en Mij vragen, en Ik zou iedereen al wat hij verlangde geven, dan zou dat niet meer verminderen van wat Ik heb (aan bezit), dan dat wat een naald onttrekt, wanneer deze in de zee wordt gedoopt.

Dit vanwege Zijn complete generositeit en omvangrijke Bezit. Al zou Hij dan iedereen geven wat hij wil, dan zal er niets verminderd worden aan Zijn Bezit.

En wat betreft de uitspraak van Allah: �Dan dat wat een naald onttrekt, wanneer deze in de zee wordt gedoopt,� deze benadrukt het feit dat het onmogelijk is dat er maar iets aan Zijn Bezit wordt verminderd. Het is in algemeen bekend dat een naald niets van de hoeveelheid zeewater vermindert, wanneer deze in de zee wordt gedoopt en vervolgens eruit wordt gehaald. Het vochtig worden van een naald is in feite niets.

Waarom iets crieeren dan,wat geen enkel nut heeft?Dit staat vast niet in de Koran zelf,of het moet een dwaalvers zijn.

God deelde zijn liefde samen met de mens,dat is een tweezijdige band.

Waare liefde tussen 2 mensen is niets anders en komt of moet ook van 2 kanten komen.

Wat je eigenlijk volgens mij wil zeggen is dit......

"Gods liefde.....Hangt niet van de mens af.....En kan het ook niet aantasten" Maar dat is volgens mij iets heel anders als dat ik in het rood heb onderstreept.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 13:45
In eerste instantie geplaatst door Wessel


Hoe vaker ik de <b style="color: black;">Bijbel in kijk, hoe kritischer
ik word tegenover dat boek.... eerlijk is eerlijk dit is echt waar. Ik ben pas
net begonnen met de Quraan. Het is even wennen hoor om de Quraan te
lezen. Het is van onderwerp naar onderwerp en geen hele verhaal over 1
onderwerp net veel stukken in de Bijbel.


Wessel,
kritisch zijn tegenover de bijbel is prima, als het belangrijkste maar tot je
door dringt. Ik hoop dat je net zo kritisch de koran leest, want anders
neem je jezelf in de maling.

nogmaals. Als je echt wilt weten welk boek naar het Licht leidt en als je
echt wilt weten wie Jezus is, dan kan je dat heel simpel rechtstreeks aan
God vragen. En je zult het weten.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 14:02

In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Ik ben geen christen, maar beeld het me altijd zo in: heel veel geloven denken dat de mens uit een lichaam, ziel en geest bestaat, toch is het maar 1 mens.  Zo bekijken christenen god ook: jezus de zoon(het lichaam), de vader (de ziel) en de heilige geest.  t Is een beetje een allegorie dus.
Toch zou ik van jou wel eens willen weten hoe jij tegen het leven aankijkt.Hoe heeft dit nou allemaal om ons heen kunnen ontstaan?Op wetenschap.nl debateer ik ook wel eens.Wat dacht je van 6 relatieve dimensies.....  

3 ruimte 1 tijd 1 licht (foton) en 1 donker (graviton)

Waarom zijn ze allemaal relatief vraag je je af? Ze zijn allemaal onmeetbaar,niet 1 is absoluut.  

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 14:05
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door Wessel


Hoe vaker ik de <b style="color: black;">Bijbel in kijk, hoe kritischer
ik word tegenover dat boek.... eerlijk is eerlijk dit is echt waar. Ik ben pas
net begonnen met de Quraan. Het is even wennen hoor om de Quraan te
lezen. Het is van onderwerp naar onderwerp en geen hele verhaal over 1
onderwerp net veel stukken in de Bijbel.


Wessel,
kritisch zijn tegenover de bijbel is prima, als het belangrijkste maar tot je
door dringt. Ik hoop dat je net zo kritisch de koran leest, want anders
neem je jezelf in de maling.

nogmaals. Als je echt wilt weten welk boek naar het Licht leidt en als je
echt wilt weten wie Jezus is, dan kan je dat heel simpel rechtstreeks aan
God vragen. En je zult het weten.


(je laatste zin)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 14:13

Kritisch de koran lezen is als het vonnissen van jezelf.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Wessel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wessel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 19:15
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door Wessel


Hoe vaker ik de <b style="color: black;">Bijbel in kijk, hoe kritischer
ik word tegenover dat boek.... eerlijk is eerlijk dit is echt waar. Ik ben pas
net begonnen met de Quraan. Het is even wennen hoor om de Quraan te
lezen. Het is van onderwerp naar onderwerp en geen hele verhaal over 1
onderwerp net veel stukken in de Bijbel.


Wessel,
kritisch zijn tegenover de bijbel is prima, als het belangrijkste maar tot je
door dringt. Ik hoop dat je net zo kritisch de koran leest, want anders
neem je jezelf in de maling.

nogmaals. Als je echt wilt weten welk boek naar het Licht leidt en als je
echt wilt weten wie Jezus is, dan kan je dat heel simpel rechtstreeks aan
God vragen. En je zult het weten.


Hallo postpentacost,

Zoals ik naar de Bijbel heb gekeken.Ik sta(stond)open voor de Bijbel en vind de verhalen echt heel mooi(maar het is geen verhalen boek denk ik)maar echt veel tegenstrijdigheden. Genoeg voorbeelden te noemen.
De Quraan ben ik nu bezig ik bekijk het geheel Kritisch en zelf ik las ergens in de Quraan, dat het een vereiste is voor de moslim/niet moslim om het heel kritisch te bekijken en ik ken die stukje even niet vinden. Allah daag ons(mensen)uit om Fouten te vinden in de Quraan. Maar ik ben pas begonnen en de verhalen lijken bijna op elkaar en sommige zijn echt het zelfde. maar het leest heel anders met uitleg van Ibnoe Khathir(vertaler)Je begrijpt het makkelijker. Het is nog te vroeg maar ik ben nu bezig met hoofdstuk"De Koe".

ps welke Bijbel raad je me aan om te lezen???
Bij de moslims hoef ik deze vraag niet echt te stellen, want er is 1 Quraan, maar wel verschillende Nederlands vertaald. maar heel veel hadden me aan geraden om De Edele Quraan te lezen.(wat makkelijker)en zeker met Tafsier(inbnoe Khathir).
Me kennis gaat omhoog


Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2006 om 00:56

hey wessel ff wat anders het verschil tussen moslims en christenen,

sta jij er bij stil dat elk hapje luch dat je neemt van jouw waardevolle schepper is? en dat hij heeft bepaald dat elk hapje lucht die je neemt ook zou nemen?

wonderbaarlijk vind ik dat, iets waar je niet bij stil staad, als moslim sta je wel bij zulke dingen stil en je bent verplicht om kennis te vergaren en dankbaar te zijn voor alles, echt voor alles hoewel jij er het nut niet van inzien weet jouw schepper het nut!

en hij doet Alles met gair, goedheid. zo barmhartig is hij de barmhartigste van alles.

dus dit is jouw qadr, lot. hij heeft het gewilt dat jij de koraan ging lezen en de bijbel.

moge Allah jouw er leering uit laten trekken Amien.

hoop dat je nog een verschil ziet hier in.

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2006 om 01:06

ik heb nog een verschil;

waarom zijn de moslims iedereen aansporen om de islaam van dicht bij te bekijken, en christenen weinig of niet.

omdat het christendom van tegenwoordig gemengt is met het wereldse leven dus het staad ZEKER op de 2e plek.

voor moslims komt hun geloof zeker op de eerste plek, wonderbaarlijk had ik zelf nooit durfen denken dat ik het ook zo ging voelen, maar het maakt je zo sterk dat je de helewereld aan kan, je hebt immers GOD achter JOUW staan!

dit is iets wat christenen niet voelen, ze voelen geen intense vreugde wanneer ze in gebed zitten, en wij hebben dat wel, zeker de eerste malen zoals jouw tante heeft gevoelt je voelt het gevoel ook gewoon, het is onbeschrijvelijk maar iedereeen weet waarover ik het heb, misschien heb jij het ook wel, je voelt vreugde in iets dat je even niet kan beschrijven, de leegte word opgevult! subhanAllah!

je kan de laadste tijd niet slapen? (vericht eens een gebed tot jouw heer zou ik je bijna aanraden,haha) nee maar baraka (zegeningen van jouw rabb)vind je voornamelijk in de nacht! dan is hij van boven de hemelen naar de eerste hemel gedaald dus kan je niet slapen, praat met hem op jouw manier! en vraag wat je wilt weten!

 

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 17:14
In eerste instantie geplaatst door wessel



ps welke Bijbel raad je me aan om te lezen???
Bij de moslims hoef ik deze vraag niet echt te stellen, want er is 1
Quraan, maar wel verschillende Nederlands vertaald. maar heel veel
hadden me aan geraden om De Edele Quraan te lezen.(wat makkelijker)en
zeker met Tafsier(inbnoe Khathir).
Me kennis gaat omhoog


De meest zuivere vertaling is de Statenbijbel, maar vanwege de
verouderde taal moeilijk te lezen. Sinds een jaar is er de Nieuwe Bijbel
Vertaling (NBV) en die is goed leesbaar en toch redelijk trouw aan de
oorspronkelijke tekst.

Ik vind dat je wel erg vaag over de bijbel schrijft terwijl je beweert er in te
lezen. je zou ook met punten kunnen komen, die voor jou onduidelijk
overkomen. en waarom niet gewoon beginnen met het evangelie van
jezus Christus; bijvoorbeeld dat van Marcus. heel beknopt en klare taal...
en zoals ik eerder schreef; vraag God wat de beste weg is.

Wessel, ik kan mij wel eens vergissen, maar een stemmetje in mij
zegt dat jij allang een Moslim bent...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 17:28
In eerste instantie geplaatst door malikah


wonderbaarlijk vind ik dat, iets waar je niet bij stil staad, als moslim
sta je wel bij zulke dingen stil
en je bent verplicht om kennis te
vergaren en dankbaar te zijn voor alles, echt voor alles hoewel jij er het
nut niet van inzien weet jouw schepper het nut!



waarom zijn de moslims iedereen aansporen om de islaam van dicht bij
te bekijken, en christenen weinig of niet.


omdat het christendom van tegenwoordig gemengt is met het wereldse
leven dus het staad ZEKER op de 2e plek.


voor moslims komt hun geloof zeker op de eerste plek,
wonderbaarlijk had ik zelf nooit durfen denken dat ik het ook zo ging
voelen, maar het maakt je zo sterk dat je de helewereld aan kan,�je hebt
immers GOD achter JOUW staan!

dit is iets wat christenen niet voelen, ze voelen geen intense vreugde
wanneer ze in gebed zitten, en wij hebben dat wel,
zeker de eerste
malen zoals jouw tante heeft gevoelt je voelt het gevoel ook gewoon, het
is onbeschrijvelijk maar iedereeen weet waarover ik het heb, misschien
heb jij het ook wel, je voelt vreugde in iets dat je even niet kan
beschrijven, de leegte word opgevult! subhanAllah!



Malikah, je toetert maar wat. alsof alleen moslims stil staan bij de
wondere schepping. Vele mensen doen dat; van alle religies en culturen.
Ook ongelovigen kunnen zich verwonderen om de grootsheid van de
antuur. Enne vele moslims zal het wonder ook ontgaan, druk als ze vaak
moeten zijn om te overleven.

Verder generaliseer je. je vergelijkt radicale Moslims met halfslachtige
christenen. Alsof er geen halfslachtige Moslims en radicale Christenen
zouden bestaan.
En zeggen dat HET christendom van tegenwoordig gemengd is met het
wereldse leven is hetzelfde als de stelling dat DE Islam van tegenwoordig
gekozen heeft voor de weg van terreur en onderdrukking.

Vervolgens is het zo dat heel veel Christenen veel vreugde kennen in hun
relatie met de Heer en in het bijzonder in hun gebedsleven. persoonlijk
ken ik er velen; incl. mijzelf.

Enne vertel eens Malikah, hoe dankbaar is verplichtte dankbaarheid? Is
dat t wat mij zo tegenstaat van de Islam?

Je hebt het niet over wasmiddelen. als je propaganda wilt bedrijven, moet
je dat wel eerlijk doen...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 17:49
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door wessel



ps welke Bijbel raad je me aan om te lezen???
Bij de moslims hoef ik deze vraag niet echt te stellen, want er is 1
Quraan, maar wel verschillende Nederlands vertaald. maar heel veel
hadden me aan geraden om De Edele Quraan te lezen.(wat makkelijker)en
zeker met Tafsier(inbnoe Khathir).
Me kennis gaat omhoog


De meest zuivere vertaling is de Statenbijbel, maar vanwege de
verouderde taal moeilijk te lezen. Sinds een jaar is er de Nieuwe Bijbel
Vertaling (NBV) en die is goed leesbaar en toch redelijk trouw aan de
oorspronkelijke tekst.

Ik vind dat je wel erg vaag over de bijbel schrijft terwijl je beweert er in te
lezen. je zou ook met punten kunnen komen, die voor jou onduidelijk
overkomen. en waarom niet gewoon beginnen met het evangelie van
jezus Christus; bijvoorbeeld dat van Marcus. heel beknopt en klare taal...
en zoals ik eerder schreef; vraag God wat de beste weg is.

Wessel, ik kan mij wel eens vergissen, maar een stemmetje in mij
zegt dat jij allang een Moslim bent...



Mij ging het allemaal ook merkwaardig snel met de carrie�re van die "Wessel". Ben benieuwd naar zijn voornaam.


Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 18:17
Alzukar,
het riekt nogal naar plat bedrog. Daarom maar even iets anders. Ik denk
maar steeds aan je uitspraak dat je je liever op de drempel van de tempel
ophoudt dan er middenin. Je kent wellicht deze prachtige psalmvers?
Naast Psalm 131 een die mij sterk aanspreekt:
Ps�84,11�
Beter ��n dag in uw voorhoven dan duizend dagen daarbuiten, beter op
de drempel van Gods huis dan wonen in de tenten der goddelozen.

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2006 om 04:40
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Alzukar,
het riekt nogal naar plat bedrog. Daarom maar even iets anders. Ik denk
maar steeds aan je uitspraak dat je je liever op de drempel van de tempel
ophoudt dan er middenin. Je kent wellicht deze prachtige psalmvers?
Naast Psalm 131 een die mij sterk aanspreekt:
Ps�84,11�
Beter ��n dag in uw voorhoven dan duizend dagen daarbuiten, beter op
de drempel van Gods huis dan wonen in de tenten der goddelozen.



Weet je postpentacost,
Ik benijd vaak mijn hond die zich geen vragen stelt. Zoniet de mens, die verdwaalde aflegger van de Boom des Levens, nog in meerdere of mindere mate verbonden met Gods Sapstroom . Wie deze stroom in zich voelt heeft het, al levend en om zich heen kijkend, vaak moeilijk, maar kan zich troosten aan de Evangeli�n, het verhaal van de onvoorwaardelijke overgave van het Kind aan zijn Schepper. Een Schepper die t� groot is voor alle religies, -ismen en wetenschappen samen.
Op dit forum wordt vaak gediscussi�erd over de wederkomst van Jezus op aarde. Ik denk dat hij, als hij nog maar een halve zin zou hebben gesproken, binnen de kortste keren in stukken zou worden gescheurd. W��r dan ook.
Groeten, Alzukar.



Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2006 om 04:52

Maar Alzukar, lees "Christus wordt weer gekruisigd" van Kazanzakis, (briljant!) en je weet dat Hij elke dag gekruisigd wordt.

Elke dag, keer op keer, en vaak uit naam van..........

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2006 om 05:12
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Maar Alzukar, lees "Christus wordt weer gekruisigd" van Kazanzakis, (briljant!) en je weet dat Hij elke dag gekruisigd wordt.


Elke dag, keer op keer, en vaak uit naam van..........



Ik wil dat boek wel eens lezen. Bedankt!
Ik heb z�lf een boek wat er, denk ik, wel wat op lijkt: "De Aarde en haar Kruis" van Nico van der Perk.
Groeten.
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2006 om 05:41

overeenkomst bij het zeggen van:

amen/amien

verschil:

aanbidden vanalles en nog wat/aanbidt alleen allah soub7anahou wata3alaa, als enige zonder deelgenoten aan hem toe te schrijven.

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2006 om 13:07

Stop maar hier, we hoeven geen verschillen te zoeken. WARNING! Ik vraag de jonge en gevoelige broeders en zusters niet mee te lezen. Dit is even iets tussen mij en die Christenen, zij die naar de BOODSCHAP van de Bijbel kijken en niet naar lettertjes. Ik laat je iets zien, en ik daag je uit om dit aan je moeder, vader, broer of zus voor te lezen. Lees het hardop als je kinderen meeluisteren, want het is God's woord volgens jullie. Je zal het niet eens voor je eigen vrouw durven lezen, als ze kuis is. Dus roep je hele family bij elkaar en lees dit hardop:

Ezechi�l 23:2. Al toen ze jong waren, waren ze ontrouw, in Egypte. Daar werden hun borsten betast en lieten ze zich, terwijl ze nog maagd waren, in hun tepels knijpen.
8. En ook haar overspel met de Egyptenaren zette ze weer voort. Die hadden immers in haar jeugd met haar geslapen, haar toen ze nog maagd was in haar tepels geknepen en haar als hoer gebruikt.
19. Ze vermeerderde haar hoererij, terugdenkend aan de dagen van haar jeugd, toen ze in Egypte hoereerde
20. En brandde van verlangen naar mannen die geil zijn als ezels en toestoten als hengsten.
21. Jij, Oholiba,
verviel weer in de schanddaden van je jeugd, toen ze in Egypte in je tepels knepen omdat je jonge borsten had.

34. Je zult hem drinken en leegslurpen, je zult op zijn scherven bijten en er je borsten mee openhalen. Want zo heb ik gesproken � spreekt God, de HEER.

Ik schaam me zelfs om het neer te zetten. Vergeef me voor het neerzetten. Het was Ahmad Deedat ofzo, die ��n van deze verzen bij een debat boven zijn hoofd in het groot had laten schrijven. hahaha die man zei dat het plafond bijna naar beneden viel hahaha, die man schaamde zich zo en bood $100 aan degene die dat hardop durfde te lezen. Zelfs Satan zou zich schamen bij het lezen van dat! Noem je dat een Openbaring van God? In Afrika is die hele hoofdstuk verwijderd uit de Bijbel en wie dat naar die Islamitishe land meeneemt krijgt 2 jaar cel. Zo serius zijn zij, als het om geloof gaat. Dit is niet de enige vers, ik kan je nog 20 geven, als je wilt. EN als je die verzen niet durft te lezen, getuig dan dat het niet van God komt.

Koran 2:79. Wee daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven en dan zeggen, 'Dit is van God', zodat zij er een onwaardige prijs voor kunnen nemen. Wee hun dan, voor hetgeen hun handen schrijven en wee hun voor hetgeen zij verdienen.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2006 om 14:46
Wederom, Batle, begrijp je niet waar deze teksten over gaan. Ze geven
uiting aan Gods toorn over het gedrag van zijn volk. Dikwijls wordt in de
bijbel de tweeslachtigheid en afgoderij van veel gelovigen vergeleken met
hoererij. Mag God dat niet van jou? En mogen geschiedschrijver niet de
realiteit beschrijven?

Enne Batle als je je zo voor die teksten schaamt, waarom geef je ze dan
weer en plaats je ze ook nog eens in een verkeerde context. alsof de
Bijbel een pornoboek zou zijn. Het lijkt er op dat je ze stiekum met rooie
oortjes zit te lezen en is je z.g. verontwaardiging niet meer dan een
vroom sausje...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2006 om 15:02
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Wederom, Batle, begrijp je niet waar deze teksten over gaan. Ze geven
uiting aan Gods toorn over het gedrag van zijn volk. Dikwijls wordt in de
bijbel de tweeslachtigheid en afgoderij van veel gelovigen vergeleken met
hoererij. Mag God dat niet van jou? En mogen geschiedschrijver niet de
realiteit beschrijven?

Enne Batle als je je zo voor die teksten schaamt, waarom geef je ze dan
weer en plaats je ze ook nog eens in een verkeerde context. alsof de
Bijbel een pornoboek zou zijn. Het lijkt er op dat je ze stiekum met rooie
oortjes zit te lezen en is je z.g. verontwaardiging niet meer dan een
vroom sausje...
Maak je niet druk joh,God kijkt in alle harten.Ook in die van hem.   God ziet wie vredestichters zijn en wie niet. Overal vind je ze in elk land en elk geloof.Onzuiver zijn hun harten.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2006 om 15:24

Wederom, Batle, begrijp je niet waar deze teksten over gaan. Ze geven uiting aan Gods toorn over het gedrag van zijn volk. Dikwijls wordt in de bijbel de tweeslachtigheid en afgoderij van veel gelovigen vergeleken met hoererij. Mag God dat niet van jou? En mogen geschiedschrijver niet de realiteit beschrijven?

Ik weet waar die verhaal over gaat haha, ik weet het. Het gaat niet om het verhaal, maar om de woorden die zijn gebruikt. Wat kan het ons nou schelen hoe haar **** eruit zagen? Geef maar toe, dit is niks. Heb je het durven voorlezen aan je family? Zo ja, dan ben je een echte Christen en zonder enige schaamte zoals een dier. Zo niet, dan moet je toegeven broeder dat dit niet een openbaring van God kan zijn. Het woord hoer komt 213 keer voor in de Bijbel. Er wordt op meer dan 10 plaatsen over seks tussen familieleden gesproken. Vader met dochter, dochter met broer, moeder met zoon etc. Wat is dit man? Zelfs profeet Yaqoeb Alaihisalaam heeft volgens hun overspel gepleegd toen hij dronken was met zijn dochters! Hoor hun, en ze zeggen profeet Noah lag naakt in zijn tent en mensen zagen hem. Ze zeggen dat profeten vroeger jarenlang naakt op straat liepen etc. Waar slaat dit op? Lezen heeft invloed op de mensen, is dit wat jullie de kinderen in de kerken leren?

Enne Batle als je je zo voor die teksten schaamt, waarom geef je ze dan weer en plaats je ze ook nog eens in een verkeerde context. alsof de Bijbel een pornoboek zou zijn. Het lijkt er op dat je ze stiekum met rooie oortjes zit te lezen en is je z.g. verontwaardiging niet meer dan een vroom sausje.

Je snapt mij niet haha. Ik bedoel, hoe zou jij je voelen als iemand tegen jou zei, 'Jou twee borsten zijn zoals twee kalfjes'. (Hooglied 4:5). Wat moet je zeggen tegen zo'n iemand? Dit is rotzooi weet je, God is verre van wat deze 'mensen' schreven. Schaam je je niet voor deze verzen uit de 'Heilige Bijbel?' Of wat zou je doen als iemand zei, 'Ze laat je altijd van haar borsten drinken, je kunt eindeloos verzinken in haar liefde'. (Spreuken 5:19). haha wat is dit? Durf je dit voor je kind voor te lezen? Zo niet, hoe kan je het een openbaring van God noemen? Ik hoop dat mijn broeders en zusters mij vergeven, ik wou het net weghalen die reactie, maar ik kwam te laat. Het zijn niet mijn woorden, het zijn de woorden van de 'Heilige Bijbel'.

Koran 3:78. En voorzeker, onder hen is er een groep die de schrift verdraait met hun tongen, zodat jij denkt dat het bij de schrift hoort, terwijl het niet bij de schrift hoort. En zij zeggen, 'Het kom van God' terwijl het niet van God komt. En zij vertellen leugens over God, tegen beter weten in.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.188 seconden.