Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Verschillen tussen de islaam en christen?

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Verschillen tussen de islaam en christen?
    Geplaatst op: 05 april 2006 om 17:05

Batle,
Boze tongen beweren dat, waar in de Koran gesproken word over "Paradijsmaagden", eigenlijk "Druiven" bedoeld worden. Dit als gevolg van een vertaalfout destijds. Wat lijkt jou zuiverder c.q. heeft jouw voorkeur: maagden of druiven?

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2006 om 18:27

In eerste instantie geplaatst door alzukar


Batle,
Boze tongen beweren dat, waar in de Koran gesproken word over "Paradijsmaagden", eigenlijk "Druiven" bedoeld worden. Dit als gevolg van een vertaalfout destijds. Wat lijkt jou zuiverder c.q. heeft jouw voorkeur: maagden of druiven?

ja, man dat heb je gewoon gelezen in die link van K. (waarin trouwens staat dat de bijbel op lange termijn neergezonden neergeschreven is door de tijd heen). In mijn moedertaal betekent vliegtuig in het arabisch auto. Dat is net hetzelfde met dat armeens, maar nogmaals niet van onderwerp veranderen hehe.

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2006 om 03:10
eerder in de discussie ging het over de drie-eenheid, misschien is de uitleg op   http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Christian-Trinity-vs-Qura n.png verhelderend
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2006 om 03:15
Ik ben areligieus, dus ik spreek niet vanuit eigen geloof.
Ik leer in elk geval christenen kennen die om anderen geven.
De islam openbaart zich meer en meer als religie van haat.
My 2 cents.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2006 om 04:01
In eerste instantie geplaatst door ABTT

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Batle, Boze tongen beweren dat, waar in de Koran gesproken word over "Paradijsmaagden", eigenlijk "Druiven" bedoeld worden. Dit als gevolg van een vertaalfout destijds. Wat lijkt jou zuiverder c.q. heeft jouw voorkeur: maagden of druiven?


ja, man dat heb je gewoon gelezen in die link van K. (waarin trouwens�staat dat de bijbel op lange�termijn neergezonden neergeschreven is door de tijd heen).�In mijn moedertaal betekent vliegtuig in het arabisch auto. Dat is net hetzelfde met dat armeens, maar nogmaals niet van onderwerp veranderen hehe.



Ik volg hierboven heel zorgvuldig de betoogtrant van Batle die de Bijbel hier neerzet als een obsceen boek, dit in tegenstelling tot de Koran waar zulks nergens valt te bespeuren. Wat dat laatste betreft zouden kwaadwillige "ongelovigen" kunnen wijzen op de "Paradijsmaagden", de associaties die deze kunnen oproepen. Wat zou er dan toch mooier zijn indien hier geen "maagden" maar "druiven" bedoeld worden. Dit zou de kracht van Batles betoog, zoals hij dat voert in het kader van verschillen tussen Islaam en Christendom (HET ONDERWERP VAN DEZE TOPIC DUS), alleen maar groter doen worden.
Het was niet mijn bedoeling om de authenticiteit van enig Heilig Boek hier ter discussie te gaan brengen. Daar zijn wereldcongressen voor nodig, die, op hun beurt, zonder goedwillende mensen die bereid zijn om elkaar te verstaan, geen fluit zullen opbrengen. Dat laatste geldt ook voor veel van de discussie hier op dit forum tussen "gelovigen" enerzijds en "ongelovigen" anderzijds. Vaak is sprake van niet meer dan een over-en-weer-smijten van, al dan niet volslagen uit hun verband gerukte en verdraaide, Koran- en Bijbelpassages.


Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2006 om 18:33

Wat druiven en maagden? Praat a.u.b niet zonder bewijs, ik weet niet waar je het over hebt. Geef bewijs uit Qur'an en Sunnah. Kijk je kan metgezellen of vrouwen zeggen maar je kan niet praten over iemands **** hahaha Ik hoop dat ik vergeven wordt door de broeders en zusters hier, maar dat was een strakke bewijs dat het niet God's woord kan zijn. Als een mens zich ervoor schaamt, dan hoe durf je het een Openbaring van de meest Schone te noemen? Wij als moslims hebben ze gewaarschuwd en 'Op ons rust slechts de duidelijke verkondiging'. (Qur'an 36:17). Wij kunnen en mogen niemand dwingen om te geloven, laat ze doen wat ze willen.

Ik heb de Christenen gewarschuwd vandaag, ik heb ze gezegd dat Islam de enige roete is naar het Paradijs vandaag, getuigen jullie daarvan? O Allah wees getuige!

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2006 om 22:18

Jehova's zijn ook zo dwingend. Hou ik niet van.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2006 om 01:19

batle, Jezus is de enige weg naar het Paradijs, want hij zegt zelf: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Hoe wil je anders gered worden? We verdienen allemaal de dood, omdat we allemaal God's wetten gebroken hebben. Geen enkel systeem van regels en wetten kan je redden van die eeuwige dood, de wet van Mozes niet (die toch perfect is), en ook islaam niet. (Johannes 14: http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Joh+14&id18=1&p os=0&set=10&lang=nl).

Jezus zegt ook: � 25 Maar Jezus zei: �Ik ben de opstanding en het leven. Wie in mij gelooft zal leven, ook wanneer hij sterft, 26 en ieder die leeft en in mij gelooft zal nooit sterven. Geloof je dat?� 27 �Ja Heer,� zei ze, �ik geloof dat u de messias bent, de Zoon van God die naar de wereld zou komen.� (Johannes 11: http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Joh+11&id18=1&p os=0&set=10&lang=nl)

Wij kunnen het paradijs, de nabijheid van God, niet verdienen. Paulus schrijft in een brief aan de Efezi�rs: (..) Net als zij lieten ook wij allen ons eens beheersen door onze wereldse begeerten, wij volgden alle zelfzuchtige verlangens en gedachten die in ons opkwamen en stonden van nature bloot aan Gods toorn, net als ieder ander. Maar omdat God zo barmhartig is, omdat de liefde die hij voor ons heeft opgevat zo groot is, heeft hij ons, die dood waren door onze zonden, samen met Christus levend gemaakt. Ook u bent nu door zijn genade gered. Hij heeft ons samen met hem uit de dood opgewekt en ons een plaats gegeven in de hemelsferen, in Christus Jezus. Zo zal hij, in de eeuwen die komen, laten zien hoe overweldigend zijn genade is, hoe goed hij voor ons is door Christus Jezus. Door zijn genade bent u immers gered, dankzij uw geloof. Maar dat dankt u niet aan uzelf; het is een geschenk van God en geen gevolg van daden, dus niemand kan zich erop laten voorstaan (..) (Efezi�rs 2: http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Ef+2&id18=1&pos =0&set=10&lang=nl)

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2006 om 01:52
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Jehova's zijn ook zo dwingend. Hou ik niet van.

 

Moet je gewoon de deur harder dicht doen. Ik ken er trouwens 1 uit me oude buurt.Al van af dat ik een jaar of 8 was,had hij het er al over dat de wereld zo verging.Afgelopen zomer zag ik hem voor het laatst,waarop ik zei:"En Jan alles goed?" "Ja... Ut gaat.." Ik zeg: "Schiet niet op met het vergaan van de wereld Jan he" "Duurt niet lang meer Ruud,duurd niet lang meer" Ik ben nu trouwens 38.

Ik heb er ook ooit twee naar binnen gelaten,toen ik nog thuis woonde.Ik was toen een jaar of 17.Gesprek van 40 min of zo.Tegen het einde van het gesprek zegt er 1 "Weet je Ruud die klok aan de muur,die hebben je ouders niet echt nodig." Waarop ik zei: "Als me ouders die niet nodig hebben,wat moet jij er dan mee?" Korte stilte en ze gingen. 

Ik moet altijd wel lachen om die mensen.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2006 om 05:08
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace


Wat druiven en maagden? Praat a.u.b niet zonder bewijs, ik weet niet waar je het over hebt. Geef bewijs uit Qur'an en Sunnah. Kijk je kan metgezellen of vrouwen zeggen�maar je kan niet praten over iemands **** hahaha Ik hoop dat ik vergeven wordt door de broeders en zusters hier, maar dat was een strakke bewijs dat het niet God's woord kan zijn. Als een mens zich ervoor schaamt, dan hoe durf je het een Openbaring van de meest Schone te noemen? Wij als moslims hebben ze gewaarschuwd en 'Op ons rust slechts de duidelijke verkondiging'. (Qur'an 36:17). Wij kunnen en mogen niemand dwingen om te geloven, laat ze doen wat ze willen.


Ik heb de Christenen gewarschuwd vandaag, ik heb ze gezegd dat Islam de enige�roete is naar het�Paradijs vandaag,�getuigen jullie daarvan? O Allah wees getuige!



Je hoeft je van mij niet te schamen, n�ch schaam ik mijzelf waar ik de vrede in Jezus' woord met jou poog te delen. De Schepper zij getuige van het moment dat wij elkaar niet WAARSCHUWEN doch VRAGEN. En �nders reageren op een plagerijtje over - bijvoorbeeld - druiven en maagden.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2006 om 05:30
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace


Wat druiven en maagden? Praat a.u.b niet zonder bewijs, ik weet niet
waar je het over hebt. Geef bewijs uit Qur'an en Sunnah. Kijk je kan
metgezellen of vrouwen zeggen�maar je kan niet praten over iemands
**** hahaha Ik hoop dat ik vergeven wordt door de broeders en zusters
hier, maar dat was een strakke bewijs dat het niet God's woord kan zijn.
Als een mens zich ervoor schaamt, dan hoe durf je het een Openbaring
van de meest Schone te noemen? Wij als moslims hebben ze
gewaarschuwd en 'Op ons rust slechts de duidelijke verkondiging'.
(Qur'an 36:17). Wij kunnen en mogen niemand dwingen om te geloven,
laat ze doen wat ze willen.


Ik heb de Christenen gewarschuwd vandaag, ik heb ze gezegd
dat Islam de enige�roete is naar het�Paradijs vandaag,�getuigen jullie
daarvan? O Allah wees getuige!



Batle, je hebt eens gesteld dat als er 1 tegenstrijdigheid in de koran zou
staan dat je dan de Islam achter je zou laten. Er zijn toch verschillende
tegenstrijdigheden aan bod geweest, dus het verbaast me dat je nog
steeds Moslim bent.

Verder zegt het meer iets van jou en een overdreven kuise opvatting om
alles wat met lichamelijkheid te maken heeft vies te noemen, dan van de
zuiverheid van de Schrift. Maar goed; ik zal het Bijbelinstituut een brief
schrijven met het verzoek om bij een volgende vertaling in plaats van "de
borsten" en "de schaamdelen" maar "de **** " en "de **** " te
drukken. Het wordt dan wel verwarrend om uit te vinden wat er met die
**** bedoeld wordt. maar voor jou is dat vast niet zo erg omdat je zo
vroom bent dat je het verschil tussen **** en **** toch niet weet.

In ieder geval bedankt voor je hint; het is nu helemaal duidelijk waarom
moslims de Bijbel niet durven te lezen. Als de "vieze" woorden vervangen
zijn door **** en **** dan zullen eindelijk ook de moslims kennis nemen
van Gods Woord en zal ook voor hen wellicht een Licht op gaan.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Wessel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wessel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2006 om 19:59
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door wessel



ps welke Bijbel raad je me aan om te lezen???
Bij de moslims hoef ik deze vraag niet echt te stellen, want er is 1
Quraan, maar wel verschillende Nederlands vertaald. maar heel veel
hadden me aan geraden om De Edele Quraan te lezen.(wat makkelijker)en
zeker met Tafsier(inbnoe Khathir).
Me kennis gaat omhoog


De meest zuivere vertaling is de Statenbijbel, maar vanwege de
verouderde taal moeilijk te lezen. Sinds een jaar is er de Nieuwe Bijbel
Vertaling (NBV) en die is goed leesbaar en toch redelijk trouw aan de
oorspronkelijke tekst.

Ik vind dat je wel erg vaag over de bijbel schrijft terwijl je beweert er in te
lezen. je zou ook met punten kunnen komen, die voor jou onduidelijk
overkomen. en waarom niet gewoon beginnen met het evangelie van
jezus Christus; bijvoorbeeld dat van Marcus. heel beknopt en klare taal...
en zoals ik eerder schreef; vraag God wat de beste weg is.

Wessel, ik kan mij wel eens vergissen, maar een stemmetje in mij
zegt dat jij allang een Moslim bent...


Beste postpentacost,

Sorry dat ik zo lang niet geregeerd heb. Ik lees/las in de bijbel (evangelie) met een Bijbel uitleg. maar ook online www.biblija.net ken je veel soorten vinden. Waar ik heel mooie verhalen in vond. Dus mijn vraag was. Welke Bijbel moet ik lezen om te beginnen en makkelijk te snappen.
Wel heel grappig dat je denkt dat ik moslim ben. Ik lees heel heel veel boeken van de islaam en ik ben om islamtische website maar meer niet hoor. Wel grappig dat je dat denk(is mijn uitspraken dan zo veranderd??? voor mijn gevoel niet maar het kan dat door wat ik lees).
Terug naar boven
Wessel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wessel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2006 om 20:42



Mij ging het allemaal ook merkwaardig snel met de carrie�re van die "Wessel". Ben benieuwd naar zijn voornaam.


[/QUOTE]

Lees hier boven over mijn carrie�re en als je mijn naam wilt weten: Ik heet Elof(wessel word ik vanaf jongsaf aan genoemd) en mijn (stief)vader heet Wim Muurling te vrede??????
 
Ik weet nou niet waarom deze ineen stroming van vragen naar mij om mijn Moslims zijn, is dat omdat ik nu veel lees over de islaam. en wat meer Kritish sta om het Chritendom. Dat heeft verschillende redenen. 1e Ik lees de bijbel veel langer dan de Quraan dus ik kan eerder beaordelen er over dan de Quraan, ook zijn bij mij die antwoorden en vragen naar Chritenen(van moslims)bevestigend voor mij(vragen en kritische punten).2 Misschien een beinvloeding dat mijn Oom en tante moslims zijn geworden en mij Moslim Colega (die ik heel erg waardeer hoe die omgaan met mensen). 3 Het bevesteging van veel Chritenen (ook hier bijvoorbeeld Ruud)dat de Bijbel niet helemaal klopt en dat er mensen aan geknoeid hebben. Dan is het voor mij niet meer een boek van God, dan weet ik niet meer wat nou van god is en wat van niet. En dat bevestigen Moslims steeds(vooral bekeerlingen van chritendom naar de islaam). etc
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2006 om 04:30

de best leesbare is de nieuwste vertaling, NBV2004 Nieuwe Bijbel Vertaling, zie ook http://www.denieuwebijbelvertaling.nl/. De StatenVertaling is de oudste, die is ook bv. ook te lezen vanaf www.statenvertaling.net

Begin gewoon ergens in 1 van de evangeli�n, bv. Matthe�s ( http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Mat&id18=1&pos= 0&set=10&lang=nl) of Johannes ( http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Joh&id18=1&pos= 0&set=10&lang=nl) en vraag aan God of hij zichzelf wilt openbaren, dan zal Hij Zijn woord bevestigen, want God zegt:

10 Zoals regen of sneeuw neerdaalt uit de hemel
en daarheen niet terugkeert
zonder eerst de aarde te doordrenken,
haar te bevruchten en te laten gedijen,
zodat er zaad is om te zaaien en brood om te eten �
11 zo geldt dit ook voor het woord
dat voortkomt uit mijn mond:
het keert niet vruchteloos naar mij terug,
niet zonder eerst te doen wat ik wil
en te volbrengen wat ik gebied.

(Jesaja 55 getiteld in de NBV "Een nieuw verbond" - Jesaja was een profeet van God, http://www.biblija.net/biblija.cgi?set=10&lang=nl&po s=1&qall=0&idq=19&idp0=19&m=%4A%65%73%20%35% 35&hl=%4A%65%73%20%35%35%2C%31%31 )

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2006 om 05:04

De discussie of een boek al dan niet van God komt is een domme lege discussie.

Nadat ik "De grootinquisiteur"van Dostojewski had gelezen, kon ik niet anders concluderen dat achter zijn hand God zat.

Is kunst scheppen uberhaupt mogelijk zonder God?

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2006 om 05:52
In eerste instantie geplaatst door Wessel




Mij ging het allemaal ook merkwaardig snel met de carrie�re van die "Wessel". Ben benieuwd naar zijn voornaam.


Lees hier boven over mijn carrie�re en als je mijn naam wilt weten: Ik heet Elof(wessel word ik vanaf jongsaf aan genoemd) en mijn (stief)vader heet Wim Muurling te vrede??????�Ik weet nou niet waarom deze ineen stroming van vragen naar mij om mijn Moslims zijn, is dat omdat ik nu veel lees over de islaam. en wat meer Kritish sta om het Chritendom. Dat heeft verschillende redenen. 1e Ik lees de bijbel veel langer dan de Quraan dus ik kan eerder beaordelen er over dan de Quraan, ook zijn bij mij die antwoorden en vragen naar Chritenen(van moslims)bevestigend voor mij(vragen en kritische punten).2 Misschien een beinvloeding dat mijn Oom en tante moslims zijn geworden en mij Moslim Colega (die ik heel erg waardeer hoe die omgaan met mensen). 3 Het bevesteging van veel Chritenen (ook hier bijvoorbeeld Ruud)dat de Bijbel niet helemaal klopt en dat er mensen aan geknoeid hebben. Dan is het voor mij niet meer een boek van God, dan weet ik niet meer wat nou van god is en wat van niet. En dat bevestigen Moslims steeds(vooral bekeerlingen van chritendom naar de islaam). etc[/QUOTE]

Wessel,
Met de Bijbel is het zo'n beetje als in de wetenschap: een lange weg van vallen en opstaan, tot daar opeens door Jezus'Boodschap, volkomen helderheid is, en alle stukjes van de puzzel op hun plaats vallen. Om het simpel te houden zou ikzelf beginnen met het lezen en in mezelf opnemen van de Evangelie�n (Jezus'Boodschap), kijken hoe je die Boodschap ervaart, de practische werking ervan, de contrasten die worden opgeroepen enz.. Pas d��rna zou ik v�rder gaan lezen in de Bijbel om kennis te nemen van de moeizame en verwarrende weg die naar die Boodschap leidde. Maar de Eindformules, die staan in de Boodschap (Evangelie�n) z�lf. Ze staan al tweeduizend jaar recht overeind, daar kan misbruik of kwaadsprekerij niets aan veranderen. Het is ook in die Boodschap dat mensen van alle religies tot goedheid verenigd worden. En in g��n andere.
Sorry als ik je -ten onrechte- gekwetst mocht hebben



Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2006 om 19:17
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Jehova's zijn ook zo dwingend. Hou ik niet van.

 

ja, mee eens, vooral als het niet klopt wat ze vertellen 

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2006 om 07:00
Helaas; halve waarheden. Ze staan dichter bij de Islam dan bij het
christelijk geloof.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2006 om 08:00

In eerste instantie geplaatst door Wessel




Mij ging het allemaal ook merkwaardig snel met de carrie�re van die "Wessel". Ben benieuwd naar zijn voornaam.




Lees hier boven over mijn carrie�re en als je mijn naam wilt weten: Ik heet Elof(wessel word ik vanaf jongsaf aan genoemd) en mijn (stief)vader heet Wim Muurling te vrede??????
 
Ik weet nou niet waarom deze ineen stroming van vragen naar mij om mijn Moslims zijn, is dat omdat ik nu veel lees over de islaam. en wat meer Kritish sta om het Chritendom. Dat heeft verschillende redenen. 1e Ik lees de bijbel veel langer dan de Quraan dus ik kan eerder beaordelen er over dan de Quraan, ook zijn bij mij die antwoorden en vragen naar Chritenen(van moslims)bevestigend voor mij(vragen en kritische punten).2 Misschien een beinvloeding dat mijn Oom en tante moslims zijn geworden en mij Moslim Colega (die ik heel erg waardeer hoe die omgaan met mensen). 3 Het bevesteging van veel Chritenen (ook hier bijvoorbeeld Ruud)dat de Bijbel niet helemaal klopt en dat er mensen aan geknoeid hebben. Dan is het voor mij niet meer een boek van God, dan weet ik niet meer wat nou van god is en wat van niet. En dat bevestigen Moslims steeds(vooral bekeerlingen van chritendom naar de islaam). etc
[/QUOTE] Beste Wessel, Zelfs mijn broertje die al meer dan 10 jaar geleden bekeerd en gedoopt is bij de pinkstergemeente heeft de laatste tijd steeds meer twijfels over of de bijbel wel het zuivere woord van God zou zijn. Hij had het over voornamelijk het nieuwe testament waar hij steeds meer twijfels bij kreeg. Wat hem ook opvalt is dat de Islam de Moslims leert om van alle profeten te houden zonder onderscheid maar dat het christendom de laatste profeet Mohamed (vrede zij met hem) gewoon ontkent. 

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2006 om 10:58
Rahil,
Het kan ook wel eens zo zijn dat mensen vinden dat met Jezus' woorden is gezegd wat er te zeggen viel, en dat het verder zaak is er naar te leven. En dat zij weinig tot geen affiniteit hebben tot een epos ook van angst en sectarisch geweld, tentoongespreid in de Koran (evenzo in het Oude testament). Ja, Rahil, ik heb NIETS met Mohammed! Lees Lucas 22,47-53 en je zult begrijpen waarom.

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2006 om 16:28

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Helaas; halve waarheden. Ze staan dichter bij de Islam dan bij het christelijk geloof.

Als dat waar is is het nogmaals goed nieuws voor de islam

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Rahil,
Het kan ook wel eens zo zijn dat mensen vinden dat met Jezus' woorden is gezegd wat er te zeggen viel, en dat het verder zaak is er naar te leven. En dat zij weinig tot geen affiniteit hebben tot een epos ook van angst en sectarisch geweld, tentoongespreid in de Koran (evenzo in het Oude testament). Ja, Rahil, ik heb NIETS met Mohammed! Lees Lucas 22,47-53 en je zult begrijpen waarom.

waarom zet je die tekst niet hier, je bent het toch al gewoon

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2006 om 16:37
In eerste instantie geplaatst door ABTT

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Helaas; halve waarheden. Ze staan dichter bij de Islam dan bij het christelijk geloof.[Quote]


Als dat waar is is het nogmaals goed nieuws voor de islam


[QUOTE=alzukar]Rahil, Het kan ook wel eens zo zijn dat mensen vinden dat met Jezus' woorden is gezegd wat er te zeggen viel, en dat het verder zaak is er naar te leven. En dat zij weinig tot geen affiniteit hebben tot een epos ook van angst en sectarisch geweld, tentoongespreid in de Koran (evenzo in het Oude testament). Ja, Rahil, ik heb NIETS met Mohammed! Lees Lucas 22,47-53 en je zult begrijpen waarom.


waarom zet je die tekst niet hier, je bent het toch al gewoon



W�lke tekst, en wie is wat?
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2006 om 16:43
hey, de vetgedrukte tekst, dus of dat je die verzen hier kan neerzetten
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2006 om 17:04
In eerste instantie geplaatst door ABTT

hey, de vetgedrukte tekst, dus of dat je die verzen hier kan�neerzetten

Als jij wilt oordelen over de Evangelie�n verwacht ik dat je ze ook bij de hand hebt. Ik heb -al zo'n dertig jaar inmiddels- een Koran in huis. Plus nog wat.
Overigens (mocht je dat denken): ik ben geen lid van enig christelijk kerkgenootschap, en spreek hier op dit forum geheel voor mezelf.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2006 om 17:23
Nou, helemaal voor jezelf ik meen er toch de stem van iemand anders
in te verstaan.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2006 om 17:58
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Nou, helemaal voor jezelf ik meen er toch de stem van iemand anders
in te verstaan.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2006 om 00:23
In eerste instantie geplaatst door ABTT

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Jehova's zijn ook zo dwingend. Hou ik niet van.

 

ja, mee eens, vooral als het niet klopt wat ze vertellen 

Het is niet van belang of het klopt of niet. Geloof blijft een kwestie van interpretatie. Het is die ellendige voet die zonodig mijn huiskamer binnen wenst te dringen. Is trouwens het perverse van veel gelovigen: ze zijn zo verdomd overtuigd van hun kleine 'waarheid'.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2006 om 00:32

wie de waarheid zoekt zal Hem vinden. Als je de woorden van Jezus leest dan brandt dat in je hart.

De tekst die alzukar aandroeg was deze (verzoek van ABIT):

47 Terwijl hij nog sprak, kwam er opeens een horde mensen aan. Voorop liep de man die Judas heette, een van de twaalf; hij ging naar Jezus toe om hem te kussen. 48 Maar Jezus zei tegen hem: �Judas, lever je de Mensenzoon uit met een kus?� 49 Toen degenen die bij hem stonden zagen wat er ging gebeuren, vroegen ze: �Heer, zullen we er met het zwaard op los slaan?� 50 En een van hen sloeg in op de dienaar van de hogepriester en sloeg hem zijn rechteroor af. 51 Maar Jezus zei: �Houd daarmee op. Zo is het genoeg!� Hij raakte het oor aan en genas de man. 52 Tegen de hogepriesters en tempelwachters en de oudsten van het volk die op hem afgekomen waren, zei hij: �Als tegen een misdadiger bent u uitgetrokken met zwaarden en knuppels? 53 Dagelijks was ik bij u in de tempel, en toen hebt u geen vinger naar me uitgestoken, maar dit is uw uur, het uur van de macht van de duisternis.�

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.