Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Verschillen tussen de islaam en christen?

 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>
Schrijver
Wessel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wessel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Verschillen tussen de islaam en christen?
    Geplaatst op: 29 maart 2006 om 19:49
Hallo mensen,

Blijf aub netjes

Probeer belangrijke verschillen te vinden tussen de Christendom en de islaam.

Met vriendelijk groet,

Wessel

P.s aub niet met elkaar op de vuist gaan, alleen maar verschillen noemen en niet discusseren
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 01:40

 

Hoi Wessel,

 

Probeer belangrijke verschillen te vinden tussen de Christendom en de islaam.

 

P.s aub niet met elkaar op de vuist gaan, alleen maar verschillen noemen en niet discusseren

 

Misschien  dat het ook een keertje iedereen goed zou doen om naar de overeenkomsten te gaan kijken tussen beiden religies in plaats van steeds maar weer naar de verschillen te gaan kijken.

 

Belangrijkste overeenkomst voor mij is dat zowel de Christenen als de Moslims in 1 God geloven. (Ik beperk me nu dus even tot het Christendom en de Islaam, ook al zijn er andere religies die ook in 1 God zouden kunnen geloven.)

 

Met vriendelijke groeten,


 


Marocaantje

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 01:47
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Hoi Wessel,

 

Probeer belangrijke verschillen te vinden tussen de Christendom en de islaam.

 

P.s aub niet met elkaar op de vuist gaan, alleen maar verschillen noemen en niet discusseren

 

Misschien  dat het ook een keertje iedereen goed zou doen om naar de overeenkomsten te gaan kijken tussen beiden religies in plaats van steeds maar weer naar de verschillen te gaan kijken.

 

Belangrijkste overeenkomst voor mij is dat zowel de Christenen als de Moslims in 1 God geloven. (Ik beperk me nu dus even tot het Christendom en de Islaam, ook al zijn er andere religies die ook in 1 God zouden kunnen geloven.)

 

Met vriendelijke groeten,


 


Marocaantje

 

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 02:43

Hallo

een andere overeenkomst is dat allebei in Isa alaihi salam geloven. en Moussa en Adam en nog vele andere profeten.

gr

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 10:21
en ze geloven allemaal in de wederkomst van Isa en in het oordeel
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 10:26
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Hoi Wessel,

 

Probeer belangrijke verschillen te vinden tussen de Christendom en de islaam.

 

P.s aub niet met elkaar op de vuist gaan, alleen maar verschillen noemen en niet discusseren

 

Misschien  dat het ook een keertje iedereen goed zou doen om naar de overeenkomsten te gaan kijken tussen beiden religies in plaats van steeds maar weer naar de verschillen te gaan kijken.

 

Belangrijkste overeenkomst voor mij is dat zowel de Christenen als de Moslims in 1 God geloven. (Ik beperk me nu dus even tot het Christendom en de Islaam, ook al zijn er andere religies die ook in 1 God zouden kunnen geloven.)

 

Met vriendelijke groeten,


 


Marocaantje

 

Asalaam Aleikum beste zuster,

De christenen zeggen dat ze in 1 God geloven maar delen HEM wel op in 3en. Ze kennen Isa (vrede zij met hem) en de heilige geest (Gabri�l) toe als deelgenoot aan God dus of er sprake is van het geloof in 1 God van hun kant betwijfel ik.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 13:35
Twijfel niet Rahil, ik geloof in 1 God, de almachtige Schepper
van hemel en aarde. Ik deel God niet op, maar God openbaart zich in
verschillende hoedanigheden. Mag Hij of wil je dat verbieden? Al zou God
uit 1000 aspecten bestaan, dan blijft God 1 God. Probeer God eens
ruimer te zien dan je dogma je toelaat. Jij bestaat toch ook uit
verschillende aspecten? Geest, ziel en lichaam en ook nog "emotie{" en
ook nog "verstand" en ook nog "wil" en ook nog "woord" etc? Betekent dat
dan dat Rahil als persoon deelgenoten heeft of dat Rahil eigenlijk uit
nepRahils bestaat? Of is het zo dat je vrouw je opdeelt als ze
verschillende aspecten van je leert kennen?
De leer van de 3eenheid is later bedacht en een poging om de
verschilende aspecten van God theologisch te duiden. daarmee is het
alleen maar ingewikkeld en theoretisch geworden, terwijl een kind kan
snappen dat God uit verschillende aspecten bestaat.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 13:48
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Twijfel niet Rahil, ik geloof in 1 God, de almachtige Schepper
van hemel en aarde. Ik deel God niet op, maar God openbaart zich in
verschillende hoedanigheden. Mag Hij of wil je dat verbieden? Al zou God
uit 1000 aspecten bestaan, dan blijft God 1 God. Probeer God eens
ruimer te zien dan je dogma je toelaat. Jij bestaat toch ook uit
verschillende aspecten? Geest, ziel en lichaam en ook nog "emotie{" en
ook nog "verstand" en ook nog "wil" en ook nog "woord" etc? Betekent dat
dan dat Rahil als persoon deelgenoten heeft of dat Rahil eigenlijk uit
nepRahils bestaat? Of is het zo dat je vrouw je opdeelt als ze
verschillende aspecten van je leert kennen?
De leer van de 3eenheid is later bedacht en een poging om de
verschilende aspecten van God theologisch te duiden. daarmee is het
alleen maar ingewikkeld en theoretisch geworden, terwijl een kind kan
snappen dat God uit verschillende aspecten kan bestaan.
Je kan dat wel blijven uitleggen,maar in de Koran staat dat ze dat toch niet zullen zien.Ze blijven het zien als of wij verschillende goden aanbiden.In de natuurkunde bestaat de kans,dat als ik maar lang genoeg tegen een muur aan duw dat ik er ooit door heen ga.In dit geval acht ik het uitgesloten. 
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 13:55
Moslims en orthodoxe Christenen geloven beiden:

dat God 1 is.
dat God almachtig is.
dat God alles geschapen heeft.
dat God rechtvaardig is
dat God barmhartig is.
dat Isa Gods Woord is.
dat de Heilige Geest er is.
dat Isa volmaakt en heilig was/is.
dat Isa grote wonderen verrichtte zoals het opwekken van doden.
dat de moeder van Isa Miriam is en dat zij nog maagd was toen Hij
geboren werd.
dat Djaja de voorbode van Isa was.
Dat de vader van Djaja priester was.
dat Djaja verwekt werd toen zijn ouders al bejaard waren.
dat Isa satan verpletterend zal verslaan bij Zijn terugkomst.
dat satan er op uit is de mensen te verleiden
dat een zondaar niet in het paradijs kan komen.
dat daar Gods vergeving voor nodig is.
dat het echte leven niet van deze wereld is, maar pas na de dood.
dat er talloze engelen en demonen (djinns) zijn.
dat goed zijn voor de armen een belangrijk gebod is
dat gebed hoogste prioriteit dient te hebben
dat er een antichrist is
dat de antichrist in de laatste dagen veel macht zal hebben
dat er een hel is
dat zondaars in de hel komen
en dat rechtvaardigen in het paradijs zullen komen.

en zo zijn er duizenden overeenkomsten en veel minder verschillen, die
wel om belangrijke kwesties gaan.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 13:59
In eerste instantie geplaatst door Ruud


Je kan dat wel�blijven uitleggen,maar in de Koran staat dat ze dat toch
niet zullen zien.Ze blijven het zien als of wij verschillende goden
aanbiden.In de natuurkunde bestaat de kans,dat als ik maar lang genoeg
tegen een muur aan duw dat ik er ooit door heen ga.In dit geval acht ik
het uitgesloten.�


"Ze" willen dat we verschillende goden aanbidden anders is er niets om
tegen aan te schoppen, nou ja, er zijn nog wel een paar punten
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 14:06
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door Ruud


Je kan dat wel blijven uitleggen,maar in de Koran staat dat ze dat toch
niet zullen zien.Ze blijven het zien als of wij verschillende goden
aanbiden.In de natuurkunde bestaat de kans,dat als ik maar lang genoeg
tegen een muur aan duw dat ik er ooit door heen ga.In dit geval acht ik
het uitgesloten. 


"Ze" willen dat we verschillende goden aanbidden anders is er niets om
tegen aan te schoppen, nou ja, er zijn nog wel een paar punten
Ik word een beetje moe van het heen en weer geschop en de onvermijdelijkheid staat op de laatste groef van de plaat.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 14:38
Welke plaat?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 15:14

hallo

ik snap wel hoe jullie het zien en geloven en hoe jullie het uitleggen(dus dat jullie maar in 1 god geloven en dat hij een deel van zichzelf naar beneden zond in vorm van een mens)maar wat nou zo raar is aan dit hele verhaal, is dat op het moment dat (wat jullie geloven) Jezus gekruizigd werd, hij omhoog keek en vroeg aan zijn heer waarom hij dit doet. begrijp je?dit schroomt niet met wat jullie hierboven hebben uitgelegd. want dan zou je kunnen denken dat God tegen zichzelf praat en zichzelf gaat kruizigen en zichzelf vraagt waarom Hij dit doet. dit kan alleen duiden op iemand naast God.begrijpen jullie nou waarom het in onze oren gewoon echt niet klopt en klinkt?en dat het niet echt klinkt als 1 God?want als jullie zeggen: in naam van Vader, de zoon en de heilige geest etc. dan komt het er wel degelijk op neer dat er drie entiteiten worden opgenoemd. en wat je tegen broeder Rahil zij vond ik ook vreemd. je zegt dat hij uit verschillende aspecten bestaat. dat klopt, we bestaan allemaal uit verschillende aspecten. maar wij splitsen ons niet op in vorm van een ander persoon. en vervolgens zal deze persoon tegen ons praten.begrijp me niet verkeerd, ik kraak jullie niet af of zo, ik heb genoeg gesprekken met christenen gehad en zelfs met christenen die moslim zijn geworden.en ze probere t me ook uit te leggen, maar eerlijk gezegd, het blijft een drie-eenheid voor mij. hoe het ook uitgelgd wordt.en al helemaal als erbij wordt gezegd dat het pas een aantal 100 jaar na chr is opgeschreven. als het werd opgeschreven om alleen wat duidelijk te maken, waarom is het dan nu een manier van aanbidding geworden en is het tot een geloofsleer uitgegroeid?waarom heeft Jezus er niks over gezegd?waarom heeft hij niet gezegd dat er in een drieenheid geloofd moet worden?hij was toch een profeet?dus dan moet hij toch een boodschap wat gaat over de essentie van het geloof toch overbrengen?

trouwens hindoes zeggen ook dat ze in 1 God geloven maar dat hij gewoon in verschillende manifestaties zichzelf toont. dus wat jullie hier aspect hebben genoemd. begrijpen jullie nou waarom wij het niet echt als 1 god zien de drie-eenheid?nogmaals, begrijp me niet verkeerd, ik probeer juliie alleen even onze kant van hte verhaal te laten zien over waarom wij het nooit zullen accepteren en begrijpen.

gr

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 15:24

Ja, dat begrijp ik. Wat ik niet begrijp is dat er een punt van gemaakt wordt. Stel dat ik een boom wil aanbidden. In het Nederlandse Koningshuis(ook jullie koninkrijk?) gebeurt dat.

So what?

Wat is nu eigenlijk het probleem?

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 15:30

En uiteindelijk hetzelfde?

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 15:37
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ja, dat begrijp ik. Wat ik niet begrijp is dat er een punt van gemaakt wordt. Stel dat ik een boom wil aanbidden. In het Nederlandse Koningshuis(ook jullie koninkrijk?) gebeurt dat.

So what?

Wat is nu eigenlijk het probleem?

er is absoluut geen probleem. je mag aan bidden wat je wilt. ik heb deze post alleen geplaatst als recatie op het gesprek tussen postpentacost en ruud. thats it. en aangezien de stichter van deze post naar de vreschillen vroeg. puur en alleen daarom. voor de rest maakt het mij niet zoveel uit wat iedereen aanbidt. je moet het voor jezelf weten. en ik voor mijzelf. respect voor elkaar.

gr

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 15:43
In eerste instantie geplaatst door muslima5

hallo

ik snap wel hoe jullie het zien en geloven en hoe jullie het uitleggen(dus dat jullie maar in 1 god geloven en dat hij een deel van zichzelf naar beneden zond in vorm van een mens)maar wat nou zo raar is aan dit hele verhaal, is dat op het moment dat (wat jullie geloven) Jezus gekruizigd werd, hij omhoog keek en vroeg aan zijn heer waarom hij dit doet. begrijp je?dit schroomt niet met wat jullie hierboven hebben uitgelegd. want dan zou je kunnen denken dat God tegen zichzelf praat en zichzelf gaat kruizigen en zichzelf vraagt waarom Hij dit doet. dit kan alleen duiden op iemand naast God.begrijpen jullie nou waarom het in onze oren gewoon echt niet klopt en klinkt?en dat het niet echt klinkt als 1 God?want als jullie zeggen: in naam van Vader, de zoon en de heilige geest etc. dan komt het er wel degelijk op neer dat er drie entiteiten worden opgenoemd. en wat je tegen broeder Rahil zij vond ik ook vreemd. je zegt dat hij uit verschillende aspecten bestaat. dat klopt, we bestaan allemaal uit verschillende aspecten. maar wij splitsen ons niet op in vorm van een ander persoon. en vervolgens zal deze persoon tegen ons praten.begrijp me niet verkeerd, ik kraak jullie niet af of zo, ik heb genoeg gesprekken met christenen gehad en zelfs met christenen die moslim zijn geworden.en ze probere t me ook uit te leggen, maar eerlijk gezegd, het blijft een drie-eenheid voor mij. hoe het ook uitgelgd wordt.en al helemaal als erbij wordt gezegd dat het pas een aantal 100 jaar na chr is opgeschreven. als het werd opgeschreven om alleen wat duidelijk te maken, waarom is het dan nu een manier van aanbidding geworden en is het tot een geloofsleer uitgegroeid?waarom heeft Jezus er niks over gezegd?waarom heeft hij niet gezegd dat er in een drieenheid geloofd moet worden?hij was toch een profeet?dus dan moet hij toch een boodschap wat gaat over de essentie van het geloof toch overbrengen?

trouwens hindoes zeggen ook dat ze in 1 God geloven maar dat hij gewoon in verschillende manifestaties zichzelf toont. dus wat jullie hier aspect hebben genoemd. begrijpen jullie nou waarom wij het niet echt als 1 god zien de drie-eenheid?nogmaals, begrijp me niet verkeerd, ik probeer juliie alleen even onze kant van hte verhaal te laten zien over waarom wij het nooit zullen accepteren en begrijpen.

gr

Ik kan me dat wel voorstellen ja.... Wat ik me echter ook niet kan voorstellen is dat God zijn eigen zoon offert....... God weerhield een andere vader er ook al eens van,al stelde hij hem er mee op de proef... Maar wat nu als je je bloot wil geven aan het kwaad,om een voorbeeld te zijn voor je volgelingen,waarvoor je ZELF de regels opstelde.Kan het dan niet zijn,dat je dit in onwetendheid (De zoon) moet uitvoeren zodat ook je eigen geloof als voorbeeld diend in wat je verkondigd? En nadat je dit hebt volbracht,je als alwetende verder gaat....(De vader) Zie het zo.... De zoon mocht van zich zelf NIET weten dat hij de VADER zelf was.Want anders werd ZIJN geloof zelf niet op de proef gesteld als voorbeeld voor de mens.

Maar...maar... maar... Niks te maren,ik ben je toch voor gegaan.Wat ik zeg is wat ik doe..... Ik hou woord....En heb 100% vertrouwen in mezelf gehad.

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 15:58
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door muslima5

hallo

ik snap wel hoe jullie het zien en geloven en hoe jullie het uitleggen(dus dat jullie maar in 1 god geloven en dat hij een deel van zichzelf naar beneden zond in vorm van een mens)maar wat nou zo raar is aan dit hele verhaal, is dat op het moment dat (wat jullie geloven) Jezus gekruizigd werd, hij omhoog keek en vroeg aan zijn heer waarom hij dit doet. begrijp je?dit schroomt niet met wat jullie hierboven hebben uitgelegd. want dan zou je kunnen denken dat God tegen zichzelf praat en zichzelf gaat kruizigen en zichzelf vraagt waarom Hij dit doet. dit kan alleen duiden op iemand naast God.begrijpen jullie nou waarom het in onze oren gewoon echt niet klopt en klinkt?en dat het niet echt klinkt als 1 God?want als jullie zeggen: in naam van Vader, de zoon en de heilige geest etc. dan komt het er wel degelijk op neer dat er drie entiteiten worden opgenoemd. en wat je tegen broeder Rahil zij vond ik ook vreemd. je zegt dat hij uit verschillende aspecten bestaat. dat klopt, we bestaan allemaal uit verschillende aspecten. maar wij splitsen ons niet op in vorm van een ander persoon. en vervolgens zal deze persoon tegen ons praten.begrijp me niet verkeerd, ik kraak jullie niet af of zo, ik heb genoeg gesprekken met christenen gehad en zelfs met christenen die moslim zijn geworden.en ze probere t me ook uit te leggen, maar eerlijk gezegd, het blijft een drie-eenheid voor mij. hoe het ook uitgelgd wordt.en al helemaal als erbij wordt gezegd dat het pas een aantal 100 jaar na chr is opgeschreven. als het werd opgeschreven om alleen wat duidelijk te maken, waarom is het dan nu een manier van aanbidding geworden en is het tot een geloofsleer uitgegroeid?waarom heeft Jezus er niks over gezegd?waarom heeft hij niet gezegd dat er in een drieenheid geloofd moet worden?hij was toch een profeet?dus dan moet hij toch een boodschap wat gaat over de essentie van het geloof toch overbrengen?

trouwens hindoes zeggen ook dat ze in 1 God geloven maar dat hij gewoon in verschillende manifestaties zichzelf toont. dus wat jullie hier aspect hebben genoemd. begrijpen jullie nou waarom wij het niet echt als 1 god zien de drie-eenheid?nogmaals, begrijp me niet verkeerd, ik probeer juliie alleen even onze kant van hte verhaal te laten zien over waarom wij het nooit zullen accepteren en begrijpen.

gr

Ik kan me dat wel voorstellen ja.... Wat ik me echter ook niet kan voorstellen is dat God zijn eigen zoon offert....... God weerhield een andere vader er ook al eens van,al stelde hij hem er mee op de proef... Maar wat nu als je je bloot wil geven aan het kwaad,om een voorbeeld te zijn voor je volgelingen,waarvoor je ZELF de regels opstelde.Kan het dan niet zijn,dat je dit in onwetendheid (De zoon) moet uitvoeren zodat ook je eigen geloof als voorbeeld diend in wat je verkondigd? En nadat je dit hebt volbracht,je als alwetende verder gaat....(De vader) Zie het zo.... De zoon mocht van zich zelf NIET weten dat hij de VADER zelf was.Want anders werd ZIJN geloof zelf niet op de proef gesteld als voorbeeld voor de mens.

Maar...maar... maar... Niks te maren,ik ben je toch voor gegaan.Wat ik zeg is wat ik doe..... Ik hou woord....En heb 100% vertrouwen in mezelf gehad.

wat jij nu vertelt is me al eerder een x verteld..maar nog steeds zelfde resultaat:kzie het nog steeds als 3 eenheid. begrijp trouwens je "maar..maar.." zin niet

gr

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 16:01
Muslima5
Ik waardeer de manier waarop je reageert en kenbaar maakt dat je
het niet kunt rijmen.
Ik snap dat het moeilijk ligt. Zeker omdat er een leer, een dogma van
gemaakt is. Jezus is er overigens zelf heel duidelijk over. Hij heeft het
over zichzelf als Zoon en over God als de Vader. Ik kan er zelf ook niet
met mijn verstand bij, maar ik kan het wel aanvoelen. En wat Ruud er over
schrijft kan ik ook plaatsen. De relatie Jezus/God is een geheimenis. zo
zijn er meerdere geheimenissen, die niet met ons verstand te
doorgronden zijn, maar die ons duidelijk worden als we gods licht daarop
ontvangen. zo noemt Jezus het huwelijk tussen man en vrouw als beeld
van de verbintenis tussen hem en de Gemeente van gelovigen ook een
geheimenis...

In Matthe�s wordt beschreven hoe Jezus afscheid neemt van zijn
discipelen voordat Hij opstijgt naar de hemel:

16 De elf leerlingen gingen naar Galilea, naar de berg
waar Jezus hen had onderricht, 17 en toen ze hem zagen bewezen ze
hem eer, al twijfelden enkelen nog. 18 Jezus kwam op hen toe en zei:
�Mij is alle macht gegeven in de hemel en op de aarde.
19 Ga dus op
weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de
naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest,
20 en hun te leren
dat ze zich moeten houden aan alles wat ik jullie opgedragen heb. En
houd dit voor ogen: ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voltooiing
van deze wereld.�


Je zult begrijpen dat ik deze opdrachtgever en zijn opdracht zeer serieus
neem.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 16:06
Op dit punt splitst mijn geloof iets af van die van Postpentacost.Als ik me niet vergis zie jij Postpentacost vader en zoon wel gescheiden neem ik aan?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 16:14
In eerste instantie geplaatst door muslima5

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door muslima5

hallo

ik snap wel hoe jullie het zien en geloven en hoe jullie het uitleggen(dus dat jullie maar in 1 god geloven en dat hij een deel van zichzelf naar beneden zond in vorm van een mens)maar wat nou zo raar is aan dit hele verhaal, is dat op het moment dat (wat jullie geloven) Jezus gekruizigd werd, hij omhoog keek en vroeg aan zijn heer waarom hij dit doet. begrijp je?dit schroomt niet met wat jullie hierboven hebben uitgelegd. want dan zou je kunnen denken dat God tegen zichzelf praat en zichzelf gaat kruizigen en zichzelf vraagt waarom Hij dit doet. dit kan alleen duiden op iemand naast God.begrijpen jullie nou waarom het in onze oren gewoon echt niet klopt en klinkt?en dat het niet echt klinkt als 1 God?want als jullie zeggen: in naam van Vader, de zoon en de heilige geest etc. dan komt het er wel degelijk op neer dat er drie entiteiten worden opgenoemd. en wat je tegen broeder Rahil zij vond ik ook vreemd. je zegt dat hij uit verschillende aspecten bestaat. dat klopt, we bestaan allemaal uit verschillende aspecten. maar wij splitsen ons niet op in vorm van een ander persoon. en vervolgens zal deze persoon tegen ons praten.begrijp me niet verkeerd, ik kraak jullie niet af of zo, ik heb genoeg gesprekken met christenen gehad en zelfs met christenen die moslim zijn geworden.en ze probere t me ook uit te leggen, maar eerlijk gezegd, het blijft een drie-eenheid voor mij. hoe het ook uitgelgd wordt.en al helemaal als erbij wordt gezegd dat het pas een aantal 100 jaar na chr is opgeschreven. als het werd opgeschreven om alleen wat duidelijk te maken, waarom is het dan nu een manier van aanbidding geworden en is het tot een geloofsleer uitgegroeid?waarom heeft Jezus er niks over gezegd?waarom heeft hij niet gezegd dat er in een drieenheid geloofd moet worden?hij was toch een profeet?dus dan moet hij toch een boodschap wat gaat over de essentie van het geloof toch overbrengen?

trouwens hindoes zeggen ook dat ze in 1 God geloven maar dat hij gewoon in verschillende manifestaties zichzelf toont. dus wat jullie hier aspect hebben genoemd. begrijpen jullie nou waarom wij het niet echt als 1 god zien de drie-eenheid?nogmaals, begrijp me niet verkeerd, ik probeer juliie alleen even onze kant van hte verhaal te laten zien over waarom wij het nooit zullen accepteren en begrijpen.

gr

Ik kan me dat wel voorstellen ja.... Wat ik me echter ook niet kan voorstellen is dat God zijn eigen zoon offert....... God weerhield een andere vader er ook al eens van,al stelde hij hem er mee op de proef... Maar wat nu als je je bloot wil geven aan het kwaad,om een voorbeeld te zijn voor je volgelingen,waarvoor je ZELF de regels opstelde.Kan het dan niet zijn,dat je dit in onwetendheid (De zoon) moet uitvoeren zodat ook je eigen geloof als voorbeeld diend in wat je verkondigd? En nadat je dit hebt volbracht,je als alwetende verder gaat....(De vader) Zie het zo.... De zoon mocht van zich zelf NIET weten dat hij de VADER zelf was.Want anders werd ZIJN geloof zelf niet op de proef gesteld als voorbeeld voor de mens.

Maar...maar... maar... Niks te maren,ik ben je toch voor gegaan.Wat ik zeg is wat ik doe..... Ik hou woord....En heb 100% vertrouwen in mezelf gehad.

wat jij nu vertelt is me al eerder een x verteld..maar nog steeds zelfde resultaat:kzie het nog steeds als 3 eenheid. begrijp trouwens je "maar..maar.." zin niet

gr

Met maar...maar...maar... Wil ik aangeven dat je weinig in te brengen kan hebben als God je op je fouten zou aanspreken. En ik dan? Mij lukte het toch ook... Ik hield toch ook woord,aan mijn eigen regels.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 16:24
In eerste instantie geplaatst door Ruud


Op dit punt splitst mijn geloof iets af van die van Postpentacost.Als ik me
niet vergis zie jij Postpentacost vader en zoon wel gescheiden neem ik
aan?

in ieder geval wel waar het Zijn aardse missie betreft. Maar ook
bvb openbaringen 19-22 dat toch handelt over een hemelse
werkelijkheid, laat een gradueel verschil zien; God en het Lam, God en het
Woord, God en het Licht... Wij kunnen ons eenvoudig de goddelijke
werkelijkheid niet voorstellen. God is alles in allen, zegt Paulus. Ik ben
geneigd te geloven dat uiteindelijk allen die daartoe bestemd zijn ahw in
God oplossen; niet meer een ik-bewustzijn, maar een totaal Godsbesef.
Het hogepriesterlijk gebed in Johannes 17 geeft daar wel argumenten
voor; Opdat zij allen 1 zijn zoals wij 1 zijn, Wij in hen en zij
in ons.

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 16:43
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door Ruud


Op dit punt splitst mijn geloof iets af van die van Postpentacost.Als ik me
niet vergis zie jij Postpentacost vader en zoon wel gescheiden neem ik
aan?

in ieder geval wel waar het Zijn aardse missie betreft. Maar ook
bvb openbaringen 19-22 dat toch handelt over een hemelse
werkelijkheid, laat een gradueel verschil zien; God en het Lam, God en het
Woord, God en het Licht... Wij kunnen ons eenvoudig de goddelijke
werkelijkheid niet voorstellen. God is alles in allen, zegt Paulus. Ik ben
geneigd te geloven dat uiteindelijk allen die daartoe bestemd zijn ahw in
God oplossen; niet meer een ik-bewustzijn, maar een totaal Godsbesef.
Het hogepriesterlijk gebed in Johannes 17 geeft daar wel argumenten
voor; Opdat zij allen 1 zijn zoals wij 1 zijn, Wij in hen en zij
in ons.

Ok...  Ik vind dit best een moeilijk punt.Hoe het precies zit zullen we moeten afwachten waarschijnlijk.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 17:43
Naast de drie-eenheid de volgende verschillen die bij mij opkomen.

-Moslims ontkennen geen enkele profeet van Allah
-Christenen ontkennen de laatste profeet van Allah, Mohammed (vrede zij met hem)

-Moslims geloven dat iedereen aansprakelijk is voor zijn eigen daden
- Christenen geloven dit niet en zeggen dat er een erfzonde is.

-Islaam is gebaseerd op "Iqra", ofwel lezen, leren en begrijpen op basis van logisch denken. Door te leren kom je dichtbij Allah.
-Christenen hebben het veel over bijgeloof en de wonderen van de heilige geest. Logisch lezen en begrijpen is niet inbegrepen om de weg naar God te vinden of dichtbij Hem te komen, je moet een visoen hebben ofzo en de geest voelen.

-Moslims volgen Allah en Zijn boodschappers, iedereen wie de Koran en de Hadith opvolgt is op het rechte pad. Er is geen rangorde.
-Christenen volgen hun priesters en bisschoppen op, ook al gaat het tegen de leer van God, tegen de bijbel en tegen de Boodschappers.

-Het contact tussen een moslim en Allah gebeurt rechtstreeks, iedereen die om vergeving vraagt hoeft slechts Allah te roepen d.m.v. Islaam en Hij zal je verhoren. Een moslim vraagt aan Allah.
- Christenen vragen vergeving aan hun priesters, "Priester vergeef me, want ik heb gezondigd

- Moslims geloven dat de profeten nooit gezondigd hebben, maar wel fouten hebben gemaakt, omdat zij ook mensen zijn.
- Christenen geloven dat profeten grote zondes hebben begaan.

- Moslims geloven dat er een volmaakte Indjiel is geopenbaard door Allah met Zijn exacte woorden, die is veranderd door mensenhanden, vandaar de vele fouten.
- Christenen zeggen dat het Boek slechts een insipratie is van de Heilige Geest, geschreven door mensenhanden, vandaar de vele fouten.

Er zijn vast wel meer verschillen...






Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 18:16

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Naast de drie-eenheid de volgende verschillen die bij mij opkomen.

-Moslims ontkennen geen enkele profeet van Allah
-Christenen ontkennen de laatste profeet van Allah, Mohammed (vrede zij met hem) Heel veel christenen wel,ik overigens niet.

-Moslims geloven dat iedereen aansprakelijk is voor zijn eigen daden
- Christenen geloven dit niet en zeggen dat er een erfzonde is.Nou en of men aansprakelijk is voor zijn daden anders hoefde men niet te biechten.

-Islaam is gebaseerd op "Iqra", ofwel lezen, leren en begrijpen op basis van logisch denken. Door te leren kom je dichtbij Allah.
-Christenen hebben het veel over bijgeloof en de wonderen van de heilige geest. Logisch lezen en begrijpen is niet inbegrepen ??????? Het waren de nonnen die les gaven op scholen vroeger hoor...Ik had zelf les van 2 om de weg naar God te vinden of dichtbij Hem te komen, je moet een visoen hebben ofzo en de geest voelen.

-Moslims volgen Allah en Zijn boodschappers, iedereen wie de Koran en de Hadith opvolgt is op het rechte pad. Er is geen rangorde.Je vergeel de Imam's 
-Christenen volgen hun priesters en bisschoppen op, ook al gaat het tegen de leer van God, tegen de bijbel en tegen de Boodschappers.Deze geestelijken geven de gelovigen leiding,maar worden niet vereerd.Soms ontstaat er wel liefde tussen gelovigen en hun leidende (Bv Paus...) Hetzelfde verhaal een beetje als bij Imam's volgens mij.

-Het contact tussen een moslim en Allah gebeurt rechtstreeks, iedereen die om vergeving vraagt hoeft slechts Allah te roepen d.m.v. Islaam en Hij zal je verhoren. Een moslim vraagt aan Allah.
- Christenen vragen vergeving aan hun priesters, "Priester vergeef me, want ik heb gezondigd Nee hoor..... Men kan rechtstreeks tot God spreken thuis,kerk,op het veld,waar dan ook.... Soms kan men ook geestelijke bijstand vragen bij een priester... Zie het maar als ondersteuning.

- Moslims geloven dat de profeten nooit gezondigd hebben, maar wel fouten hebben gemaakt, omdat zij ook mensen zijn.
- Christenen geloven dat profeten grote zondes hebben begaan. Huh?

- Moslims geloven dat er een volmaakte Indjiel is geopenbaard door Allah met Zijn exacte woorden, die is veranderd door mensenhanden, vandaar de vele fouten.
- Christenen zeggen dat het Boek slechts een insipratie is van de Heilige Geest, geschreven door mensenhanden, vandaar de vele fouten.Ja de bijbel is wel door mensenhand geschreven..

Er zijn vast wel meer verschillen... Goed mogelijk...






Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2006 om 11:25

God van de Bijbel VS God van de Qur'an

. God is menselijk. [Genesis 1:26].
. Niets lijkt op God. [Qur'an 112:4].

. God werd moe en ruste uit. [Exodus 31:17].
. God is Almachtig en wordt nooit moe. [Qur'an 50:38].

. God kreeg spijt, want Hij had niet verwacht dat mens zo zou handelen. [Genesis 6:6].
. God is de Alwetende en op de hoogte van alles en krijgt geen spijt. [Qur'an 6:59].

. God vergeet soms dingen. [Psalmen 13:1].
. God vergeet nooit, want Hij is Alwetend en Alwijs. [Qur'an 20:52].

. God slaapt soms. [Psalmen 4:23].
. God slaapt nooit en Hij zorgt voor het bestuur van de hemelen en de aarde. [Qur'an 2:225].

. God baart kinderen. [Hebre�n 5:5].
. God is van niemand geboren en baart geen kinderen. [Qur'an 19:88].

. God brak zijn beloftes. [Psalmen 89:19].
. God breekt nooit zijn beloftes. [Qu'an 30:6].

. God kan gezien worden op aarde, door mensen. [Genesis 32:22].
. Als we de zon niet eens aankunnen kijken, kunnen we God zeker niet kunnen zien op aarde. [Qur'an 6:103].

. God is niet Alwetend, Hij ziet je niet, als je jezelf verbergt voor Hem. [Genesis 3:8,9].
. God is Alwetend, Hij weet alles, Hij hoeft niks te vragen. [Qur'an 6:59].

Dit waren een paar verschillen die ik kon vinden, er zijn zonder twijfel meer dingen. In de Qur'an is een Almachtige God beschreven, zelfs fylosofen stonden versteld van zijn beschrijvingen. Zonder enige zwaktes of enig deelgenoot in Zijn koninkrijk. Wij geloven wel dat de God van de Qur'an ook de openbaarder was van de Bijbel, onze God is 1, maar ik wou laten zien wat zij van God hebben gemaakt. Degenen die Jezus God noemen beweren het volgende.

. God was niet alwetend. [Mark 13:32, Matt 24:36, Joh 7:16].
. God heeft een God. [John 20:17, Luke 11:2,4, Matt 26:36,39, Matheus 27:46].
. God is niet Almachtig. [John 5:19, John 5:30].
. God aanbidt iemand anders. [Matthew 26:39, John, 17:3, Luke 5:16].
. Er is een grotere macht dan God. [John 14:28, Luke 18:19, John 8:42, Luke 22:42].
. God kon niks zelf, behalve als een ander macht hem hielp. [John 8:28 and 29, John 5:30, Acts 2:22].
. God zei dat hij geen God was. [Mark 10:18].
. God was een nakomeling van David. [Romans 1:3].
. God had voorvaderen. [Matthew 1:1].
. God was een man, geen vrouw. [Luke 2:21].
. God was geboren in Betlehem. [Matthew 2:1].
. God was een metselaar. [Mark 6:3, Matthew 13:55].
. God zat op een ezel. [Matthew 21:5].
. God was arm. [Matthew 8:20].
. God betaalde huur. [Matthew 17:24-27].
. God heeft hulp van engelen nodig. [Luke 22:43].
. God kwam alleen voor de Joden. [Matthew 15:24].
. God was bang van de Joden. [John 11:53-54].
. God is een dienaar van zichzelf. [Matthew 12:18, Acts 4:27, Acts 3:13].
. God was door iemand anders naar de aarde gestuurd. [John 17:3].
. God was een gewone mens. [Matthew 9:8].
. God is een zoon van mensen. [Matthew 9:6].
. God heeft een vader [1 John 1:3].
. God werd gedoodt door mensen. [Romans 5:10].
. God is zijn eigen profeet. [Matthew 21:11, John 7:40, John 6:14, John 4:19, John 9:17].
. God huilde om hulp en vroeg een ander god om hem te redden van de Joden en niemand hielp hem. [Hebr 5:7].



Koran 4:171. O, mensen van het Boek, overdrijft in uw godsdienst niet en zegt van God niets dan de waarheid. Voorwaar, de Messias, Jezus, zoon van Maria was slechts een boodschapper van God en Zijn woord tot Maria gegeven als barmhartigheid van Hem. Gelooft dus in God en Zijn boodschappers en zegt niet: "Drie (in ��n)." Houdt op, dat is beter voor u. Voorwaar, God is de enige God. Het is verre van Zijn heiligheid, dat Hij een zoon zou hebben. Aan Hem behoort wat in de hemelen en op aarde is en God is als Bewaarder afdoende.

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2006 om 15:06

Alhamdoe li Allah, dat Allah ons heeft geleid tot de Islaam.

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2006 om 15:56
Batle,
je haalt de zaken uit hun verband en geeft een valse voorstelling van
zaken, maar ik weet je je niet anders kunt. Het
zij je vergeven

3abd,
Je hebt het in de rijtje over de mensen van de RK kerk en nog wel van een
paar generaties terug.

als je het evangelie zou kennen zou je weten dat iedere gelovige
verantwoordelijk is voor zijn eigen daden en daar ooit verantwoording
voor af zal moeten leggen.

Kennis van de Heilige Schrift is een hoofdpijler van het christelijk geloof.
Andere pijlers zijn de werking van Gods Geest in het mensenhart, de
Vieringen en Sacramenten en zeker ook rechtstreekse openbaring.

En er zijn Christenen die priesters volgen en bisschoppen enzo en er zijn
er die Jezus volgen. De opmerking van ruud over de imams in deze is
volkomen terecht. Zo zijn er veel Moslims die Imams en Mullahs en
Ayatollahs volgen, ook al gaat het tegen de leer van God, tegen de koran
en tegen de gezindheid van de profeet.

Christenen weten heel goed rechtstreeks de weg tot God te vinden, om
vergeving te vragen of om te danken of te aanbidden.

Christenen geloven dat alle mensen, inclusief de profeten, zondigen.

Christenen geloven dat de Bijbel door God ge�nspireerd, zodanig dat je de
Schrift het Woord van God kan noemen. Tegelijkertijd weten Christenen
dat de Bijbel net zoals de Koran door mensen geschreven is en alleen
daarom al niet volmaakt is. Er is altijd zoveel respect voor de Bijbel
geweest dat men zelfs de ogenschijnlijke tegenstrijdigheden niet heeft
durven wegpoetsen, hetgeen met de Koran wel gebeurd is.   
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2006 om 16:47
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door muslima5

hallo

ik snap wel hoe jullie het zien en geloven en hoe jullie het uitleggen(dus dat jullie maar in 1 god geloven en dat hij een deel van zichzelf naar beneden zond in vorm van een mens)maar wat nou zo raar is aan dit hele verhaal, is dat op het moment dat (wat jullie geloven) Jezus gekruizigd werd, hij omhoog keek en vroeg aan zijn heer waarom hij dit doet. begrijp je?dit schroomt niet met wat jullie hierboven hebben uitgelegd. want dan zou je kunnen denken dat God tegen zichzelf praat en zichzelf gaat kruizigen en zichzelf vraagt waarom Hij dit doet. dit kan alleen duiden op iemand naast God.begrijpen jullie nou waarom het in onze oren gewoon echt niet klopt en klinkt?en dat het niet echt klinkt als 1 God?want als jullie zeggen: in naam van Vader, de zoon en de heilige geest etc. dan komt het er wel degelijk op neer dat er drie entiteiten worden opgenoemd. en wat je tegen broeder Rahil zij vond ik ook vreemd. je zegt dat hij uit verschillende aspecten bestaat. dat klopt, we bestaan allemaal uit verschillende aspecten. maar wij splitsen ons niet op in vorm van een ander persoon. en vervolgens zal deze persoon tegen ons praten.begrijp me niet verkeerd, ik kraak jullie niet af of zo, ik heb genoeg gesprekken met christenen gehad en zelfs met christenen die moslim zijn geworden.en ze probere t me ook uit te leggen, maar eerlijk gezegd, het blijft een drie-eenheid voor mij. hoe het ook uitgelgd wordt.en al helemaal als erbij wordt gezegd dat het pas een aantal 100 jaar na chr is opgeschreven. als het werd opgeschreven om alleen wat duidelijk te maken, waarom is het dan nu een manier van aanbidding geworden en is het tot een geloofsleer uitgegroeid?waarom heeft Jezus er niks over gezegd?waarom heeft hij niet gezegd dat er in een drieenheid geloofd moet worden?hij was toch een profeet?dus dan moet hij toch een boodschap wat gaat over de essentie van het geloof toch overbrengen?

trouwens hindoes zeggen ook dat ze in 1 God geloven maar dat hij gewoon in verschillende manifestaties zichzelf toont. dus wat jullie hier aspect hebben genoemd. begrijpen jullie nou waarom wij het niet echt als 1 god zien de drie-eenheid?nogmaals, begrijp me niet verkeerd, ik probeer juliie alleen even onze kant van hte verhaal te laten zien over waarom wij het nooit zullen accepteren en begrijpen.

gr

Ik kan me dat wel voorstellen ja.... Wat ik me echter ook niet kan voorstellen is dat God zijn eigen zoon offert....... God weerhield een andere vader er ook al eens van,al stelde hij hem er mee op de proef... Maar wat nu als je je bloot wil geven aan het kwaad,om een voorbeeld te zijn voor je volgelingen,waarvoor je ZELF de regels opstelde.Kan het dan niet zijn,dat je dit in onwetendheid (De zoon) moet uitvoeren zodat ook je eigen geloof als voorbeeld diend in wat je verkondigd? En nadat je dit hebt volbracht,je als alwetende verder gaat....(De vader) Zie het zo.... De zoon mocht van zich zelf NIET weten dat hij de VADER zelf was.Want anders werd ZIJN geloof zelf niet op de proef gesteld als voorbeeld voor de mens.

Maar...maar... maar... Niks te maren,ik ben je toch voor gegaan.Wat ik zeg is wat ik doe..... Ik hou woord....En heb 100% vertrouwen in mezelf gehad.

Hahahaha Ruudje toch, Hoe kan je nou beweren dat als God almachtig is HIJ als de zoon van zichzelf  NIET mocht weten dat HIJ de vader zelf was........De God waar ik in geloof weet alles en er is NIETS dat HEM ontgaat.

ALLAH SWT verteld ons in de Heilige Koran:

�Hij bezit de schatten van het onwaarneembare en niemand kent die, behalve Hij. Hij weet wat er op de aarde is en in de zee; en er valt nog geen blad of Hij weet ervan; en er is geen graankorrel in de duisternissen van de aarde; en niets vers en niets droogs, of het staat in een duidelijk Boek.� ( soera 6:59)

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2006 om 16:54

Zal hieronder nog even een stukje plaatsen dat ik al eerder heb geplaatst om aan te geven dat christenen God helemaal niet als almachtig zien.

Ik heb tijdens de kerstdagen een folder van een christelijke kerk in de brievenbus gehad en toen ik het doorlas sloeg ik bijna steil achterover. Zal even de tekst letterlijk overnemen zoals die op de folder staat afgedrukt:

Wat betekent kerst? Kerst verwijst naar Christus. Met kerst gedenken christenen de geboorte van Jezus Christus, de zoon van God. God werd mens. Hij was in het begin net zo hulpeloos als wij allen als baby zijn geweest. waarom werd God mens? Om de zonden van veel mensen te verzoenen. Om het weer goed te maken tussen God en hen. Dat is nodig. wij zijn allen verloren door zonden en schuld. We zijn vijanden van God. Van onszelf willen we niets van Hem weten.

Ik he  deze tekst niet verzonnen maar zo staat ie letterlijk afgedrukt op de folder. Zelfs mijn familieleden die geen Moslim zijn zeiden dat dit de grootst mogelijke onzin was die ze ooit hadden gelezen, en dan met name dat God in het begin net zo hulpeloos als een baby was.......

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.