Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenHoofddoek

 Post Reply Post Reply Pagina  <12345>
Schrijver
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hoofddoek
    Geplaatst op: 08 april 2006 om 14:57

We bezien het praktisch. Regent het, je koppie wordt niet nat. Is het koud, je koppie blijft warm.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2006 om 15:14
Beste Peter Pan,

Dat is precies wat ik bedoelde met mijn zin:

"Het past de autochtoon de hand in eigen boezem te steken, en niet te wijzen op wat de ander misschien niet goed doet."

Dat wat de ander niet goed doet, of waar hij/zij ronduit verkeerd bezig is, ontslaat mij niet van de verantwoordelijkheid om z�lf in elke situatie correct te blijven, en slechts verantwoording te dragen voor mijn eigen daden. Uiteindelijk is ieder slechts voor zichzelf verantwoordelijk. Je hebt natuurlijk gelijk als je constateert dat de ander in gebreke blijft, maar daarmee zal die ander zelf in het reine moeten komen. Dan kom ik niet ermee weg, door te zeggen: "Zie je wel: hij/zij doet het niet - waarom zou ik het w�l doen?!"

Bovendien vind ik dat ik als autochtoon, als inwoner van het gastverlenend land, een bepaalde verantwoordelijk heb mij ook gastvrij op te stellen en een zeker voorbeeld te zijn. Hoe die ander daar op reageert, is niet voor mijn verantwoordelijkheid. Die ander de fouten inwrijven heeft geen positieve uitwerking; beter is het, die ander juist de positieve kant te laten zien, en alles wat je tegenkomt met het goede te beantwoorden: "Beantwoord het kwade met het goede." Dus niet kwaad met kwaad vergelden.

Ik wens je Gods zegen toe!


Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2006 om 15:25

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Ja dat is niet mijn probleem ik vraag me af waar het probleem soms zit dat mensen de arrogantie bezitten om te bepalen wat anderen kunnen dragen. Zelf heb ik een aantal jaren geleden op de modeschool gezeten. Daar maakt het niet uit wie je bent wat je bent en wat je draagt. Als jij in een zwarte cape door de school wil lopen is dat goed, wil jij geheel Islamitisch gekleed gaan dan is dat ook goed, gelukkig is men vrij om te kunnen dragen wat hij of zij wil! Al7amduLilah

Daar sluit ik mij bij aan en ik hoop dat het zo zal blijven! Dat is (was?) juist het mooie aan dit land, of in elk geval bepaalde plekken in dit land (imho).
Ik vind jouw bijdragen vaak heel goed, Ammatoelaziz, en waardeer het daarin erg dat ze vrij zijn van uitingen van te serieus genomen vooroordelen of andere dingen die conflict veroorzaken.

"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2006 om 15:32

In eerste instantie geplaatst door Muslim lover


"Het past de autochtoon de hand in eigen boezem te steken, en niet te wijzen op wat de ander misschien niet goed doet."

Dat zou voor iedereen een goede eigenschap zijn, denk ik. Niet dat ik kritiek verkeerd vind, in het minst. Maar om het constructief te kunnen houden moet degene met kritiek ook kritisch naar zichzelf en zijn eigen kritiek kunnen zijn, meen ik. Zonder die eigenschappen is kritiek niet meer dan een uiting gebaseerd op negatieve vooroordelen, die eventuele problemen eerder vergroot. 
Degene die dat kan ziet dat de werkelijkheid genuanceerder is dan zijn vooroordelen hem eerst deden geloven en hopelijk gaat dat allemaal vooraf aan de eerste reactie (anders lijkt het me erg g�nant ).

"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2006 om 15:38
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

In eerste instantie geplaatst door Muslim lover

"Het past de autochtoon de hand in eigen boezem te steken, en niet te wijzen op wat de ander misschien niet goed doet."


Dat zou voor iedereen een goede eigenschap zijn, denk ik. Niet dat ik kritiek verkeerd vind, in het minst. Maar om het constructief te kunnen houden moet degene met kritiek ook kritisch naar zichzelf en zijn eigen kritiek kunnen zijn, meen ik. Zonder die eigenschappen is kritiek niet meer dan een uiting gebaseerd op negatieve vooroordelen, die eventuele problemen eerder vergroot.�Degene die dat kan ziet dat de werkelijkheid genuanceerder is dan zijn vooroordelen hem eerst deden geloven en hopelijk gaat dat allemaal vooraf aan de eerste reactie (anders lijkt het me erg g�nant ).



Martinuzz: helemaal mee eens!


Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2006 om 15:41
Thanks, Paul! :)
"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2006 om 15:55
In eerste instantie geplaatst door Muslim lover

In eerste instantie geplaatst door Moslima_Y

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabaraktoehoe,

Nog een kleine toevoeging.

Beste ruud,

"Ja, nou kijk is perfect vergelijkbaar met wij als moslima�s in Frankrijk al zeker Belgi� en Nederland grotendeels toch ook en nog vele Europese landen ??? We worden bijna gedwongen om onze hoofddoeken af te doen indien we in de meeste gevallen willen gaan soliciteren worden we niet echt volwaardig gezien ook al staan we gelijk Qua diploma/opleiding.

Hun voorkeur gaat ook vaker naar diegenen zonder de hoofddoek."

Wel ik vind dat het perfect vergelijkbaar is met onze situatie hier... maar dan vanuit moslimhoekje gezien.


Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien


Beste Moslima_Y,

Helaas heb je gelijk, en wordt er door een groot deel van de autochtonen met onbegrip, maar ook vanuit onwetendheid gereageerd op het dragen van de hoofddoek. Waar het onwetendheid betreft, is er feitelijk geen excuus: iedereen kan zich van het hoe en waarom achter het dragen van de hijab op allerlei manieren op de hoogte stellen. Het onbegrip vloeit regelmatig voort uit een stuk onverschilligheid zich in de ander en zijn/haar cultuur te verdiepen, en dat is jammer.

Ik probeer zo objectief mogelijk te zijn, en dat moge blijken uit het feit dat ikzelf autochtoon ben, en niet-moslim. Maar ik denk dat het van fundamenteel belang is iedereen in zijn/haar waarde te laten, te respecteren en verder te kijken dan de kleding, ook als die kleding een religieuze uiting is. Vanuit dat perspectief moet ik zeggen dat menige christen, de groep waarbij ik behoor, een voorbeeld zou kunnen nemen aan de vrijmoedigheid en de passie die menige moslima aan de dag legt door de hijab te dragen, in het geval dat dit de reden voor haar is! Jammer genoeg lijkt het erop dat menige christen niet voor zijn/haar geloof durft uit te komen, terwijl de moslim(a) dit nou juist w�l doet!

Kortom: ik heb veel respect voor de motivatie die menige moslima toont door uit overtuiging de hoofddoek te dragen, en zou wensen dat meer christenen dezelfde moed zouden hebben om h�n geloof zonder schaamte maar met volle overtuiging met anderen te delen.

Ook al ben ik niet de eerder genoemde leraar, die kwaad werd toen je weigerde je hijab af te doen; toch voel ik de behoefte je, namens (hopelijk een groot deel van) de autochtonen mijn oprechte excuses aan te bieden voor het gebrek aan respect voor jou, en de pijn die je daardoor hebt ervaren. Het past de autochtoon de hand in eigen boezem te steken, en niet te wijzen op wat de ander misschien niet goed doet. Met jou doel ik eveneens op alle andere moslima's die beledigd worden of gediscrimineerd bij het zoeken naar een stageplaats of baan, en daardoor veel moeilijker die plaats of baan krijgen.

Ik begrijp dat je er misschien niet veel mee kunt, maar dit is het allerminste wat ik kan doen. Ik bid dat God jou en anderen de troost zal geven die je nodig hebt.

Gods zegen en met vriendelijke groet,


Paul



Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabaraktoehoe,

Ik dankje voor je respectbetoon,

Je hoefde je absoluut niet te exuseren namens mijn leerraar, maar toch bedankt.

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2006 om 16:08
Beste Oegt Y. fi dien/Moslima_Y,

Ik deed niet meer dan recht is, maar ik ben blij dat je het waardeert!

Moge God je omringen met Zijn liefde; dit is eveneens mijn bede voor jou.

De vrede van God,


Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2006 om 19:08

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door ABTT

Waarom dragen jullie (ongelovigen) eigenlijk geen hoofddoeken?
Is met de tijd veranderd.Vroeger kwam dit vaker voor,in bepaalde gebieden.Westerlingen leggen de verantwoordelijkheid van goed gedrag bij de man neer.Dat wil niet zeggen dat er mannen zijn die dit niet na komen.Maar wij vinden dat mannen deze verantwoordelijkheid horen te dragen.... Kijken mag,maar aankomen alleen met toestemming.En andersom ook natuurlijk.  

hey, maar wat als je het zelf kan voorkomen op het geval van "Dat wil niet zeggen dat er mannen zijn die dit niet nakomen." Is toch een prestatie op zich?

Maar wat ik eigenlijk met dat hoofddoek-vraag bedoelde is eerder, waarom een Angelica geen hoofddoek draagt en een A�cha wel?

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2006 om 07:12

 

Daar sluit ik mij bij aan en ik hoop dat het zo zal blijven! Dat is (was?) juist het mooie aan dit land, of in elk geval bepaalde plekken in dit land (imho).
Ik vind jouw bijdragen vaak heel goed, Ammatoelaziz, en waardeer het daarin erg dat ze vrij zijn van uitingen van te serieus genomen vooroordelen of andere dingen die conflict veroorzaken.

[/QUOTE]

Ja laten we hopen dat het zo zal blijven..( Inscha Allah) Indd vergelijken met Belgie was men altijd vrij om een hoofddoek hier te dragen zowel op school als tijdens het werk. ( behalve bij sommige werkgevers dan waarbij ieder zijn eigen regels en meningen op na houdt)

Thnx voor je compliment ik doe mijn best : )

Groetjes....

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 04:59

In eerste instantie geplaatst door Moslima_Y



"Hun voorkeur gaat ook vaker naar diegenen zonder de hoofddoek."

en weet je waarom? omdat bij dit topic is aangetoond wat jij van mij denkt, daarom zou ik je nooit aannemen. Het is een stukje vertrouwen, en momenteel doen er weer velen alle moeite voor om dat vertrouwen te verliezen. Heb je er ooit wel eens aangedacht dat een verbeterde wereld, en dat is absoluut geen moslimstaat, altijd bij jezelf begint.

Als ik Polen, katholieken, neem... ze zeuren nergens over en gaan gewoon aan het werk. Bovendien passen ze zich aan aan de werk- en leefomstandigheden hier. Moslims proberen daarentegen een eigen dogmatische vrijstaat (zuil?) te creeeren wat hoogst onwenselijk is. Maar goed de kennis op het gebied van geschiedenis ontbreekt overal aangezien de koran niks schrijft over de afgelopen 1500 jaar... dus die lijken in jullie uitleg simpelweg niet te bestaan.

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 05:01

In eerste instantie geplaatst door ABTT

Waarom dragen jullie (ongelovigen) eigenlijk geen hoofddoeken?

Waarom wel? De hoofddoek zou voor mij een belemmering zijn en bovendien vreet het tijd om zo'n ding op te doen. Bovendien vind ik een hoofddoek vaak niet staan. Je ziet er gelijk uit als zo'n egghead. Daarom! Of was deze vraag niet op mannen gericht?

Kleren draag ik omdat andere essentiele onderdelen er af kunnen vriezen en het is een soort van bescherming.

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 05:06

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

arrogantie...

het zal mij een worst wezen wat jij draagt. Als iemand als starwars figuur wilt rondlopen, goed is zijn probleem. Het probleem is echter waarom het wordt gedragen en de redenen die hier worden gegeven. Die redenen berusten op misverstanden en misinterpretaties. Jammer dat jullie hierin zo ongelovelijk stug blijven!

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 05:18
In eerste instantie geplaatst door aadtos

In eerste instantie geplaatst door Moslima_Y



"Hun voorkeur gaat ook vaker naar diegenen zonder de hoofddoek."

en weet je waarom? omdat bij dit topic is aangetoond wat jij van mij denkt, daarom zou ik je nooit aannemen. Het is een stukje vertrouwen, en momenteel doen er weer velen alle moeite voor om dat vertrouwen te verliezen. Heb je er ooit wel eens aangedacht dat een verbeterde wereld, en dat is absoluut geen moslimstaat, altijd bij jezelf begint.

Als ik Polen, katholieken, neem... ze zeuren nergens over en gaan gewoon aan het werk. Bovendien passen ze zich aan aan de werk- en leefomstandigheden hier. Moslims proberen daarentegen een eigen dogmatische vrijstaat (zuil?) te creeeren wat hoogst onwenselijk is. Maar goed de kennis op het gebied van geschiedenis ontbreekt overal aangezien de koran niks schrijft over de afgelopen 1500 jaar... dus die lijken in jullie uitleg simpelweg niet te bestaan.

Nee wat jij graag liever hebt, is dat wij onze indentiteit weg doen en ons afkeren van ons geloof. Iemand kan zijn werk goed uitvoeren, met een hoofddoek op. Wanneer iemand mij niet accepteerd omdat ik een hoofddoek draag, dan accepteer ik ook die persoon niet. Ik ben een moslima met een arabische achtergrond en ben opgegroeid in NL. Nederland en Marokko en mijn geloof hebben mij gemaakt tot wat ik nu ben. Ik ben zoals ik ben, en ben niet van plan om dat opzij te zetten zodat jij en vele anderen, mij genoeg geintegreerd vinden. Als ik wordt afgewezen bij een werkgever om mijn hoofddoek, dan zal dat alleen maar leiden dat ik mij nog meer afzet tegen de niet-moslims. En jullie zijn daar zelf ook schuldig aan.

Je opent een topic waarin je aangeeft dat je goed kunt samenwerken met moslims. Je wilt ze niet in dienst hebben maar je kan wel met ze samenwerken, een beetje tegenstrijdig vind je zelf ook niet.

Groet,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 05:37
In eerste instantie geplaatst door ABTT

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door ABTT

Waarom dragen jullie (ongelovigen) eigenlijk geen hoofddoeken?
Is met de tijd veranderd.Vroeger kwam dit vaker voor,in bepaalde gebieden.Westerlingen leggen de verantwoordelijkheid van goed gedrag bij de man neer.Dat wil niet zeggen dat er mannen zijn die dit niet na komen.Maar wij vinden dat mannen deze verantwoordelijkheid horen te dragen.... Kijken mag,maar aankomen alleen met toestemming.En andersom ook natuurlijk.  

hey, maar wat als je het zelf kan voorkomen op het geval van "Dat wil niet zeggen dat er mannen zijn die dit niet nakomen." Is toch een prestatie op zich?

Maar wat ik eigenlijk met dat hoofddoek-vraag bedoelde is eerder, waarom een Angelica geen hoofddoek draagt en een A�cha wel?

Vind jij het een prestatie van de mannen als zij getest worden in handjes thuishouden en de vrouwen moeten zich hiervoor helemaal inpakken.En wie moet er dan aan zich zelf sleutelen?Angelica voelde zich prettiger zonder hoofddoek en wie zijn wij om te zeggen dat zij dat niet mag.
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 07:18
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Je opent een topic waarin je aangeeft dat je goed kunt samenwerken met moslims. Je wilt ze niet in dienst hebben maar je kan wel met ze samenwerken, een beetje tegenstrijdig vind je zelf ook niet.

Groet,

duidelijk begrijp je mijn posts maar niet. Als jij zonodig vind dat jij je identiteit moet leggen in een stuk stof vind ik fijn. Dat je je zou afzetten omdat iemand vind dat je je identiteit niet op die manier moet uitten vind ik ook niet goed. Alleen de redenen die hier gegeven worden waarom een hoofddoek moet worden gedragen zijn gewoonweg fout en het laat zien dat het niet alleen om die identiteit gaat. Het toont voor mij momenteel een verdraaid beeld van de wereld vanuit de moslimhoek. Een misverstand dat ik momenteel probeer op te lossen. Misschien is het verstandig om vanaf post 1 beginnen te lezen. Iedere keer moet ik opnieuw hetzelfde neerzetten. Beetje irritant!

En ja ik kan goed samen werken met veel mensen, waaruit blijkt dat er weinig verschil in het goed en kwaad besef is. Daarmee toon ik mijn ogen veel meer aan dan alle boeken die door moslims over de koran zijn geschreven ;)

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 07:38
In eerste instantie geplaatst door aadtos

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Je opent een topic waarin je aangeeft dat je goed kunt samenwerken met moslims. Je wilt ze niet in dienst hebben maar je kan wel met ze samenwerken, een beetje tegenstrijdig vind je zelf ook niet.

Groet,

duidelijk begrijp je mijn posts maar niet. Als jij zonodig vind dat jij je identiteit moet leggen in een stuk stof vind ik fijn. Dat je je zou afzetten omdat iemand vind dat je je identiteit niet op die manier moet uitten vind ik ook niet goed. Alleen de redenen die hier gegeven worden waarom een hoofddoek moet worden gedragen zijn gewoonweg fout en het laat zien dat het niet alleen om die identiteit gaat. Het toont voor mij momenteel een verdraaid beeld van de wereld vanuit de moslimhoek. Een misverstand dat ik momenteel probeer op te lossen. Misschien is het verstandig om vanaf post 1 beginnen te lezen. Iedere keer moet ik opnieuw hetzelfde neerzetten. Beetje irritant!

En ja ik kan goed samen werken met veel mensen, waaruit blijkt dat er weinig verschil in het goed en kwaad besef is. Daarmee toon ik mijn ogen veel meer aan dan alle boeken die door moslims over de koran zijn geschreven ;)

Nee, ik begrijp jou post heel goed, alleen ben ik het er totaal niet mee eens. Dat jij de redenen voor het dragen van een hoofddoek fout vindt, dan is dat jou probleem. Als een Moslima een hoofddoek draagt omdat zij haar schoonheid wil bedekken, hoeft dat niet een foute reden zijn. Het dragen van een hoofddoek is een onderdeel van mijn identiteit want het is een onderdeel van mijn geloof, waar ik dagelijks elke minuut bewust van ben. Als iemand vindt dat het fout is als ik mijn identiteit op deze manier uit, dan hoef ik daar niks mee te maken. Als iemand mij respecteert en accepteert ook al is deze persoon geen moslim en draagt geen hoofddoek, dan kan ik daar prima mee omgaan. Maar zodra iemand wat tegen mijn hoofddoek heeft, dan is het toch logisch dat ik daar niks mee te maken wil hebben.

 
Daarmee toon ik mijn ogen veel meer aan dan alle boeken die door moslims over de koran zijn geschreven ;)

Je zult het misschien raar vinden, maar kan je even toelichten wat je hiermee bedoelt ???

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 08:24
In eerste instantie geplaatst door aadtos

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

arrogantie...

het zal mij een worst wezen wat jij draagt. Als iemand als starwars figuur wilt rondlopen, goed is zijn probleem. Het probleem is echter waarom het wordt gedragen en de redenen die hier worden gegeven. Die redenen berusten op misverstanden en misinterpretaties. Jammer dat jullie hierin zo ongelovelijk stug blijven!

Als het jouw zo worst zou wezen wat ik draag waar maak je je dan zo druk om en wat zit je hier dan zo driftig neer te tikken? Immers het boeit je niet maar kennelijk boeit het je wel gezien je talloze reacties in deze topic!

Overigens slaat het dus totaal nergens op dat waarom het wordt gedragen een probleem is of zou moeten zijn. Misverstanden/misinterpretaties dat zijn jouw woorden meneer de wijsneus, talloze malen zijn er topics geplaats wat de reden is van het dragen van een hoofddoek en als jij dat als een probleem ziet dan is dat jouw probleem.

Je standpunt is overigens onderbouwd met nul komma nul feiten want het is gewoon je eigen persoonlijke mening dus wie is nu degene die ongelovelijk stug doet jij of de moslima's

Ach verder zal ik geen woorden meer aan je vuil maken zoals jezelf aangaf dat je een hoofddoek geen gezicht vindt en niet vindt staan Neem geen moslima's aan en kijk op straat de andere kant op! Probleem opgelost.

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 08:31
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

In eerste instantie geplaatst door aadtos

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Je opent een topic waarin je aangeeft dat je goed kunt samenwerken met moslims. Je wilt ze niet in dienst hebben maar je kan wel met ze samenwerken, een beetje tegenstrijdig vind je zelf ook niet.

Groet,

duidelijk begrijp je mijn posts maar niet. Als jij zonodig vind dat jij je identiteit moet leggen in een stuk stof vind ik fijn. Dat je je zou afzetten omdat iemand vind dat je je identiteit niet op die manier moet uitten vind ik ook niet goed. Alleen de redenen die hier gegeven worden waarom een hoofddoek moet worden gedragen zijn gewoonweg fout en het laat zien dat het niet alleen om die identiteit gaat. Het toont voor mij momenteel een verdraaid beeld van de wereld vanuit de moslimhoek. Een misverstand dat ik momenteel probeer op te lossen. Misschien is het verstandig om vanaf post 1 beginnen te lezen. Iedere keer moet ik opnieuw hetzelfde neerzetten. Beetje irritant!

En ja ik kan goed samen werken met veel mensen, waaruit blijkt dat er weinig verschil in het goed en kwaad besef is. Daarmee toon ik mijn ogen veel meer aan dan alle boeken die door moslims over de koran zijn geschreven ;)

Nee, ik begrijp jou post heel goed, alleen ben ik het er totaal niet mee eens. Dat jij de redenen voor het dragen van een hoofddoek fout vindt, dan is dat jou probleem. Als een Moslima een hoofddoek draagt omdat zij haar schoonheid wil bedekken, hoeft dat niet een foute reden zijn. Het dragen van een hoofddoek is een onderdeel van mijn identiteit want het is een onderdeel van mijn geloof, waar ik dagelijks elke minuut bewust van ben. Als iemand vindt dat het fout is als ik mijn identiteit op deze manier uit, dan hoef ik daar niks mee te maken. Als iemand mij respecteert en accepteert ook al is deze persoon geen moslim en draagt geen hoofddoek, dan kan ik daar prima mee omgaan. Maar zodra iemand wat tegen mijn hoofddoek heeft, dan is het toch logisch dat ik daar niks mee te maken wil hebben.

 
Daarmee toon ik mijn ogen veel meer aan dan alle boeken die door moslims over de koran zijn geschreven ;)

Je zult het misschien raar vinden, maar kan je even toelichten wat je hiermee bedoelt ???

 

Ik ben het met je eens... Maar draai de zaken nu eens om...... Hoe moet ik jou respecteren als jij een vrouw zonder hoofddoek eigenlijk onacceptabel vind?Misschien dat je daar zelf geen last van hebt(En het dus wel accepteerd.),maar er zijn er toch heel wat onder jou geloofsgenoten die daar idd zo over denken.1 van de redenen waarom westerse landen gelijkheid willen crieeren,ligt volgens mij hier aan ten grondslag.  
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 08:37

Nergens uit haar tekst kun je opmaken dat zij zegt dat ze een vrouw zonder hoofddoek onacceptabel vindt, want Umm schreef:

Als iemand vindt dat het fout is als ik mijn identiteit op deze manier uit, dan hoef ik daar niks mee te maken. Als iemand mij respecteert en accepteert ook al is deze persoon geen moslim en draagt geen hoofddoek, dan kan ik daar prima mee omgaan. Maar zodra iemand wat tegen mijn hoofddoek heeft, dan is het toch logisch dat ik daar niks mee te maken wil hebben.

M.a.w. als iemand haar respecteert en accepteert dan gaat ze daar prima mee om,Gelukkig zijn er genoeg moslima's die dat probleem niet hebben Al7amduLilah

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 08:40
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Nergens uit haar tekst kun je opmaken dat zij zegt dat ze een vrouw zonder hoofddoek onacceptabel vindt, want Umm schreef:

Als iemand vindt dat het fout is als ik mijn identiteit op deze manier uit, dan hoef ik daar niks mee te maken. Als iemand mij respecteert en accepteert ook al is deze persoon geen moslim en draagt geen hoofddoek, dan kan ik daar prima mee omgaan. Maar zodra iemand wat tegen mijn hoofddoek heeft, dan is het toch logisch dat ik daar niks mee te maken wil hebben.

M.a.w. als iemand haar respecteert en accepteert dan gaat ze daar prima mee om,Gelukkig zijn er genoeg moslima's die dat probleem niet hebben Al7amduLilah

Ik heb het over het beeld van veel moslims die daar wel zo over denken en als je een beetje nadenkt weet je precies wat ik bedoel.Hoe harder je ontkent hoe meer je het beeld crieerd bij westerlingen,dat je feiten ontkent die er wel degelijk zijn.En hoe harder ze je zullen pakken en beknotten in je geloof. 

Lees:

Misschien dat je daar zelf geen last van hebt(En het dus wel accepteerd.),maar er zijn er toch heel wat onder jou geloofsgenoten die daar idd zo over denken.

Met andere woorden........

De goede moslims lijden onder de kwade......

Dus voor je wijst kijk eerst eens binnen je eigen rangen...

De Koran waarschuwt hier ook voor,maar jah.... Mensen willen blijkbaar niet inzien.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 08:57

Wat veel moslims doen die in de media verschijnen,is Koran versen projecteren op het westen en te weinig op het volk waarvoor hij eigenlijk geschreven is.

De moslim zelf dus.....  

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 08:58

Maar als je eerlijk bent begon jij je zin met: Hoe moet ik jou respecteren als jij een vrouw zonder hoofddoek eigenlijk onacceptabel vind?Dus het staat er alsof je ervan uit gaat dat zij vrouwen zonder hoofddoek onacceptabel vind Snappie? Pas daarnee schreef je misschien heb je erg geen last van, maar goed ik hoef mij niet te verantwoorden voor eventuele geloofsgenoten die daar wel last van hebben, net zo min als jij je hoeft te verantwoorden voor christelijk mensen of niet moslims die anti-hijaab zijn om het zo maar te zeggen.Ik ben verantwoordlijk voor mezelf en ik ben zelf geboren en getogen in een buurt waar je nauwelijks hoofddoeken zag en dat is me prima afgegaan mede dankzij Allah swt en mijn ouders Alhamdulillah.

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 09:03
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Maar als je eerlijk bent begon jij je zin met: Hoe moet ik jou respecteren als jij een vrouw zonder hoofddoek eigenlijk onacceptabel vind?Dus het staat er alsof je ervan uit gaat dat zij vrouwen zonder hoofddoek onacceptabel vind Snappie? Pas daarnee schreef je misschien heb je erg geen last van, maar goed ik hoef mij niet te verantwoorden voor eventuele geloofsgenoten die daar wel last van hebben, net zo min als jij je hoeft te verantwoorden voor christelijk mensen of niet moslims die anti-hijaab zijn om het zo maar te zeggen.Ik ben verantwoordlijk voor mezelf en ik ben zelf geboren en getogen in een buurt waar je nauwelijks hoofddoeken zag en dat is me prima afgegaan mede dankzij Allah swt en mijn ouders Alhamdulillah.

 Ik vul het niet voor niets aan....... Maar jah... Begrijp wel dat het veel te makkelijk is om nu te zeggen.... "Ik voel me niet verantwoordelijk voor mensen die dit wel doen" Want het zijn wel deze mensen die jou geloof zwart maken.En wat zegt de Koran wat je in zo'n situatie moet doen? 

Een beetje vreemd als je ziet dat bepaalde moslims de Koran verkeerd intepreteren en dit in de media breed uit verkondigen,om vervolgens te zeggen."Ja dat moeten ze zelf weten....". Terwijl je eigen geloof zegt,dat je deze mensen moet aanpakken.

De Koran schrijft niet voor niets dat men een land,volk en wetten diend te respecteren.

Waneer dit dan niet gebeurd crieeren dwalende moslims een onvriendelijke admosfeer voor goede moslims.

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 09:19

Aanpakken wie ben ik? Ik kan mensen slechts corrigeren en nasiha advies geven wat ik vaak genoeg doe Ieder is verantwoordelijk voor zichzelf dat is wat ik bedoel en dat is wat ik schreef. Je hoeft mij niet uit te leggen wat de Koraan hierover zegt want dat weet ik zelf ook.

net zoals jij de christen aanpakt die het christendom verkeerd interperteren?  ach wederom leidt dit weer nergens naar toe laten we bij het onderwerp blijven we hebben het hier over de hijaab en niet wie waar verantwoordelijk voor is.

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 09:27
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Aanpakken wie ben ik? Ik kan mensen slechts corrigeren en nasiha advies geven wat ik vaak genoeg doe Ieder is verantwoordelijk voor zichzelf dat is wat ik bedoel en dat is wat ik schreef. Je hoeft mij niet uit te leggen wat de Koraan hierover zegt want dat weet ik zelf ook.

net zoals jij de christen aanpakt die het christendom verkeerd interperteren?  ach wederom leidt dit weer nergens naar toe laten we bij het onderwerp blijven we hebben het hier over de hijaab en niet wie waar verantwoordelijk voor is.

Ja.... Ik spreek idd ook mensen aan die in mijn ogen,zaken anders zien als dat ik ze zelf zie.(En dat hoeft niet altijd vanuit een geloof te zijn.)Het wil niet zeggen dat het me altijd lukt om die mensen een andere kijk te geven,Zoals ik zelf tegen bepaalde zaken aan kijk.Wat ik soms erg jammer vind.Toch doe ik dat wel.

Een van mijn buurt vrienden heeft zelfs uiterst rechtse denkbeelden.En hoe vaak ik het ook probeer te veranderen,hij blijft bij zijn manier van naar de wereld kijken.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 09:33
Ruud
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Geslacht: man
Locatie: Belgie
Berichten: 2207

Status is Online
Geplaatst op: 15 april 2006 om 12:04 | IP Genoteerd Quote Ruud

Peter Pan schreef:

Referendum is het gezag van de onderbuik.

Politici dienen een zekere afstand te hebben van het volk. De kunst is de juiste afstand te hebben.

 

Ik vind dit nu juist een uitspraak van een politici die de macht wil handhaven,zonder naar het volk te luisteren.Een opmerking die aangeeft dat het volk geen verstand heeft en blijkbaar alleen maar impulsief kan denken.Hier in Nederland is regelmatig te zien dat politici maar al te vaak zonder verstand beslissingen neemt en een elite groep bevoorrecht.Daarbij ook nog vlierenfluitend de opositie uitlacht,waneer men weet dat ze onaantastbaar zijn. 

Fortuyn liet zien hoe voorschut hij de politiek kon zetten die zo denkt.En er zullen er meer gaan volgen.  

 

Hier heb je een voorbeeld,van het niet eens zijn met........Al is dit een wat eenvoudig voorbeeld.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 09:38

AmmatoelAziz

Fortuyn legde veel gevoelens bloot van wat er werkelijk leeft onder het nederlandse volk.En daarbij zit een stukje verantwoordelijkheid waartoe jij je niet geroepen voelt,maar wat heel veel nederlanders dwars zit.

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 09:53

Wie zegt dat ik me daar niet geroepen toe voel kun je op basis van een reactie weten hoe ik in elkaar zit? Knap hoor : )

Ik zie mensen als mensen ongeacht hun afkomst,religie of geaardheid als ik iets zie wat niet klopt en ik heb daar de kennis over dan probeer ik de ander te corrigeren. Net zoals een ander mij corrigeert Maar een denkwijze van een ander daar ben ik niet verantwoordelijk voor en dat is wat ik met die zin bedoel.

Gr.

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 10:00
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Wie zegt dat ik me daar niet geroepen toe voel kun je op basis van een reactie weten hoe ik in elkaar zit? Knap hoor : )

Ik zie mensen als mensen ongeacht hun afkomst,religie of geaardheid als ik iets zie wat niet klopt en ik heb daar de kennis over dan probeer ik de ander te corrigeren. Net zoals een ander mij corrigeert Maar een denkwijze van een ander daar ben ik niet verantwoordelijk voor en dat is wat ik met die zin bedoel.

Gr.

Ok... Dan hoop ik hier van jou nog veele reacties te lezen.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12345>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.