Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wist je dat?

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wist je dat?
    Geplaatst op: 19 juli 2006 om 13:31

Asalaam Aleikum beste zuster,

Ik denk zelf dat het een verhaal met moraal is maar dat weet ik niet zeker. Dat ik deze topic open is alleen maar omdat er al eerder zo een leerzame topic was die volgens mij was geopend door zuster Malikah of Taqwaa. En ik ben het een beetje zat om steeds maar topics te moeten lezen die alleen maar met oorlog en politiek te maken hebben. Maar ik zal het verhaal hieronder in mijn eigen woorden plaatsen wat ik er nog van kan herinneren. (Moge ALLAH mij vergeven als ik iets fouts heb gezegd)

Er was een man die door een vrouw haar huis werd binnengeroepen. ��nmaal binnen zei de vrouw tegen de man dat hij kon kiezen tussen of het doden van haar kleine kindje dat daar lag te slapen, of hij moest gemeenschap met haar hebben, of hij moest alcohol drinken. Hij dacht bij zichzelf, moord is een grote zonde in de Islam dus het kindje kon hij niet doden. Gemeenschap buiten het huwelijk is een grote zonde dus dat was ook geen optie voor hem. Bleef alleen het drinken van alcohol nog over, hij dacht van als ik alcohol drink vraag ik wel vergeving van ALLAH. Nadat hij zijn keuze had gemaakt en dronken was geraakt van de alcohol die hij had gedronken vermoorde hij alsnog het kind en had hij sex met de vrouw.

Het laat het gevaar zien van hoe schadelijk en gevaarlijk alcohol kan zijn. Dit is overigens wat ik van het verhaal kon herinneren, die broeder kon het echt heel erg mooi vertellen maar helaas heb ik die gave niet

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2006 om 13:55

Alcohol kan idd een heel gezin ontwrichten.

Maar waarom luisterde die man naar deze onzinnige eisen van die vrouw?

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2006 om 14:12

Barak Allahoe fiek broeder, het begint me een beetje bekend voor te komen je hebt het verhaal ook in een versie van een oude aanbidder die door shaytaan werd verleidt, weet niet of jij het verhaal kent maar heb het ooit eens ergens gelezen, dat verhaal eindigde ongeveer hetzelfde

Mocht ik het weer tegenkomen dan zal ik het zeker plaatsen Bi Ithnillah,

* 7ayaak Allah*

Wa Salaamoe3leikoem

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2006 om 14:16

Ik hoop dat je het verhaal vind en die InsaALLAH voor ons zal plaatsen. Ik ben benieuwd beste zuster.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2006 om 15:49
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum beste zuster,


Ik denk zelf dat het een verhaal met moraal is maar dat weet ik niet zeker. Dat ik deze topic open is alleen maar omdat er al eerder zo een leerzame topic was die volgens mij was geopend door zuster Malikah of Taqwaa. En ik ben het een beetje zat om steeds maar topics te moeten lezen die alleen maar met oorlog en politiek te maken hebben. Maar ik zal het verhaal hieronder in mijn eigen woorden plaatsen wat ik er nog van kan herinneren. (Moge ALLAH mij vergeven als ik iets fouts heb gezegd)


Er was een man die door een vrouw haar huis werd binnengeroepen. ��nmaal binnen zei de vrouw tegen de man dat hij kon kiezen tussen of het doden van haar kleine kindje dat daar lag te slapen, of hij moest gemeenschap met haar hebben, of hij moest alcohol drinken. Hij dacht bij zichzelf, moord is een grote zonde in de Islam dus het kindje kon hij niet doden. Gemeenschap buiten het huwelijk is een grote zonde dus dat was ook geen optie voor hem. Bleef alleen het drinken van alcohol nog over, hij dacht van als ik alcohol drink vraag ik wel vergeving van ALLAH. Nadat hij zijn keuze had gemaakt en dronken was geraakt van de alcohol die hij had gedronken vermoorde hij alsnog het kind en had hij sex met de vrouw.


Het laat het gevaar zien van hoe schadelijk en gevaarlijk alcohol kan zijn. Dit is overigens wat ik van het verhaal kon herinneren, die broeder kon het echt heel erg mooi vertellen maar helaas heb ik die gave niet



die sex zal in ieder geval niet erg veel voor hebben gesteld   

maar toch een leuk verhaal
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2006 om 03:26
Op gezag van Aboe Hurairah (moge Allah tevreden met hem zijn), die het van de Profeet(moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen), (gehoord) heeft, die zei:�Allah de Almachtige zegt:

Ik ben zoals Mijn dienaar denkt, dat Ik ben [48] . Ik ben bij hem als hij Mij noemt. Als hij Mij in zichzelf noemt, dan noem Ik hem in Mijzelf, als hij Mij in een gemeenschap noemt, dan noem Ik hem in een gemeenschap, die beter is. En als hij zich een handbreedte naar Mij toe wendt, dan wend Ik Mij een armlengte naar hem toe, en als hij zich een armlengte naar Mij toe wendt, dan wend Ik Mij met de wijdte van uitgespreide armen naar hem toe. En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.�
Dit is overgeleverd door Al-Boechari(ook door Moeslim, at-Tirmidhi en Ibn Maadjah)
_________

48 Een mogelijke andere vertaling van het Arabisch is: �Ik ben zoals Mijn dienaar verwacht dat Ik ben.� Dit betekent dat vergeving en aanname van berouw bij de Almachtige afhangt of Zijn dienaar echt gelooft dat Hij vergevend en genadevol is. Maar om zo�n geloof niet met de juiste daden te begeleiden is spotten met de Almachtige.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2006 om 03:28

Op gezag van Aboe Hurairah(moge Allah tevreden met hem zijn), die zei dat de Boodschapper van Allah(moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen) zei: �Allah zal op de Dag der Opstanding zeggen:

�Waar zijn degenen, die elkaar liefhebben dankzij Mijn glorie? Vandaag zal Ik hen schaduw in Mijn schaduw geven, het zal een dag zijn waar geen schaduw dan Mijn schaduw is.�

Dit is overgeleverd door Al-Boechari(ook door Malik).

 
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2006 om 07:25
zineb je inbox zit weer eens een keertje vol
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2006 om 09:33
Aboe Horairah (��� ���� ��� ) verhaalt dat de Profeet  
( ��� ���� ���� ���� )  zei:


"De wereld is een gevangenis voor de gelovige en een paradijs voor de ongelovige"
                         (Sah�ih� Moeslim)
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2006 om 09:39


De Profeet (��� ���� ���� ���� ) heeft gezegd:

 �Druk elkaar op het hart om vrouwen goed te behandelen�

 (Moesliem)

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2006 om 12:44

Assalaam alykom warahmato ALLAH

het lijkt me ook leerzaam om een topic te openen met naam"islam Quiz"...

wat vinden jullie daarvan.

Fi Amani ALLAh

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2006 om 05:10

assalaamo3alaikom zuster binto-lislaam

die was al geopend maar niet iedereen deed mee helaas.

maar open een dan doe ik zeker mee en hoop dat andere broeders en zusters ook mee zullen doen.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2006 om 06:02
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

assalaamo3alaikom zuster binto-lislaam

die was al geopend maar niet iedereen deed mee helaas.

maar open een dan doe ik zeker mee en hoop dat andere broeders en zusters ook mee zullen doen.


waalykom assalaam warahmatoALLAH

inchaALLAh zuster taqwaa ...zullen de andere ook mee doen...

ik vind het echt leerzaam...zo komen wij meer te weten over onze

geloof...inchaALLAh.

ik zal inchaAllah het heropenen en de 1ste vraag stellen inchaALLAh.

Fi Amani ALLAh

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2006 om 14:04

broederschap in de ISLAM

 

Aboe Hamzah Anas bnoe Maalik, de bediende van de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) overlevert dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: �Niemand van jullie gelooft (waarlijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst.�                                 (al-Boechari en Moeslim)

Uitleg

�Niemand van jullie gelooft� betekent hier dat niemand volmaakte geloof bezit, totdat hij voor zijn moslimbroeder wenst wat hij zichzelf toewenst qua religieuze en wereldse zaken.

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2006 om 16:46

Abu Huraira, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd:

"De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, heeft gezegd: 'Wie in Allah en in de laatste dag gelooft, spreekt over het goede of zwijgt'."

(De uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Moesliem)

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2006 om 07:53

Aboe Hurayrah vertelde

dat de Boodschapper van Allah [  ��� ���� ���� ����  ] zei:

 "Ik zou graag mijn broeders willen zien.

De Sahaba [metgezellen] vroegen: "O Gezant van Allah,

zijn wij niet uw broeders?" Hij  ��� ���� ���� ����zei:

"Nee, jullie zijn mijn Ashaab [vrienden].

Mijn broeders zijn de [toekomstige] moslims die [mij meer dan zichzelf zullen liefhebben en] niet tussen ons leven.


[Bron : Moeslim]

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 03:45

Assalaam alykom warahmato AllAH

Zutser Taqwaa waarom kan ik het Topic "Verplaatst: kan je arabich?klik hier dan"

niet bekijken.

Fi Amani ALLAH

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 04:16

wa3laikomosalaam oehgti  ik denk dat de beheerder hem heeft verplaatst ik heb heb die bij verkeerde forum geplaatst . maar hier heb je de link  http://www.mislamih.com/mi/133.htm

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 04:36

Op zekere dag kwam een wijze hond voorbij een gezelschap katten. Toe hij dichterbij kwam en zag, dat zij zeer aandachtig met iets bezig waren, en hem niet zagen, bleef hij staan.

Daarop verhief zich uit het gezelschap een grote ernstige kat die hen toesprak: "Broeders en zusters, bidt; en als ge telkens opnieuw bidt, zonder te twijfelen, waarlijk dan zal het muizen regenen".

Toe de hond dit hoorde, lachte hij in zichzelf en ging zijnsweegs, zeggende: "O blinde en dwaze katten, staat het niet geschreven en hebben mijn vaderen voor mij niet geweten, dat het, als antwoord op smeekbeden en geloof, nooit muizen regent, maar kluiven?"

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 04:39
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Ik hoop dat je het verhaal vind en die InsaALLAH voor ons zal plaatsen. Ik ben benieuwd beste zuster.

Salaam.

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

 

Assalaamoe3leikoem,

 

Zoals beloofd het verhaal, ik heb mijn boekenkast even uitgeplozen en vond het terug in de lezing Het kwaad en zijn bestemming.

Het is nogal een lang verhaal dus ik probeer een korte samenvatting te geven.

 

Ibn Abbaas(ra) heeft over een dienaar van Bani Israiel verteld: Bersisa was een diennaar van Allah swt die altijd Ibadaah deed zijn hele leven lang(was nu 70 jaar had nooit een zonde gepleegd zelfs niet met zijn ogen)Nooit was het shaytaan gelukt om hem van zijn geloof af te houden daarom vroeg hij een shaytaan genaamd Abjid om hulp. Deze shaytaan nam de vorm aan van een geleerde man scheerde het middenstuk van zijn haar af en probeerde hem uit te schakelen. Hij ging naar Bersisa plaats van afzondering en trof hem daar tijdens zijn salaat. Hij riep hem maar Bersisa bleef doorgaan met bidden.Hij ging naast hem staan en probeerde zo goe mogelijk salaat te doen Toen hij klaar was zei hij tegen Abjid: Ik was aan het bidden en had geen tijd voor je, wat wil je? Abjid zei: Ik wil graag samen met je eten en je gezelschap houden(Bersisa had de gewoonte 10 dagen te vasten en 1 dag te eten) Wil jij misschien iets van je Ilm leren en dan doe we samen doe3a,ik voor jouw jij voor mij. Bersisa zei Nee daar heb ik geen tijd voor ik doe voor iedereen doe3a dus als jij een oprechte moemien bent zal Allahs wt Inscha Allah jouw doe3a�s voor mij verhoren. Na 40 dagen zag Bersisa hem no in zijn buurt salaat blijven doen. Bersisa was 40 dagen intensief met Ibaadah bezig en rustte 1 dag uit of soms een keer in de 80 dagen van Ibaadah. Op een gegeven moment dacht hij dat Abjid aardig was omdat hij gelijkwaardige daden als hemzelf deed. Na een oos kwam Abjid terug en zei dat hij een betere vriend ontmoet had die beter Ibaadah deed. Dit betreurde Bersisa en had niet in de gaten dat dit shaytaan was,Abjid kwam terug en zeu tegen Bersisa Ik ga je iets leren wat mensen geneest.Abjid zei tegen Bersisa dat hij doe3a aan Allah swt moest doen zodat Allah swt hem kracht en vermogen zou geven om mensen te genezen,maar Bersisa wist niet dat Abjid dit via de djinn wilde bereiken ipv Allah swt. Bersisa wilde eigenlijk niet omdat hij dan alleen bezig zou zijn met genezen ipv vele vorme van Ibaadah voor Allah swt zou kunnen blijven verrichten. Na veel zeuren en aandringen van Abjid zwicht Bersisa toch voor het voorsel Abjid gaat daarop weg om zoveel mogelijk mensen dmv waswaasa ziek te maken om zodoende naar Bersisa te sturen voor genezing. Abjid komt bijv een man tegen,fluistert hem iets in waarop de man ziek wordt.Hierop gaat de zieke man naar huis waarop Abjid hem volgt in een andere gedaanteadvies komt geven om naar Bersisa te gaan om genezing. Dit gaat zo door todat hij een slavenmeisje op straat ziet ( is werkzaam bij de rechter) en haar ziek maakt. Abjid neemt de gedaante van een mooie man aan en gaat naar het huis van de familie van het meisje en vraagt of hij haar mag zien. Dan zegt hij dat ze een heel gevaarlijke ziekteheeft en zsm moet worden genezen.hij zegt dat hij een man kent Bersisa die haar kan genezen. De familie twijfelt maar Abjid zegt dat als zij geneest dit een bewijs is dat Bersisa echt kan genezen.De familie zegt dat Bersisa toch geen tijd voor haar heeft daar hij altijd met Ibaadah bezig is. Abjid adviseert een huis tegenover de Masjid te bouwen zodat hij met zijn eigen ogen kan zien hoe ziek ze is en naar haar zal vragen. De familie zite hier vanaf en besluit haar zelf naar Bersisa te brengen,

Bersisa is bezig met zijn salaat en na de tasliem komt het doodzieke meisje met haar familie die vragen om genezing en vertrouwen hem hun Al Amaanah (verantwoording) toe. Wanneer de familie weg gaat blijft Bersisa alleen achter met het meisje Abjid komt etrug maakt haar nog zieker waarbij ze van zwakte tegen zijn arm valt. Ook maakt Abjid haar mooier in de ogen van Bersisa Bersisa doet doe2a voor haar en ze geneest. Hierop gaat Bersisa weer verder met zijn Ibaadah.Abjid komt terug maakt haar weer ziek waardor ze zich gaat ontkleden en niet normaal gedraagt.Abjid blijft nu in  Bersisa�s gedachten en laat medelijden omslaan in liefde.Hij gaat door met hen beiden todat het meisje Bersisa verleidt en ze overspel plegen.Het meisje blijkt hierna zanger te zijn geworden. Abjid komt nu in een menselijke gedaante en zegt tegen Bersisa: Kijk wat je hebt gedaan,als de mensen er achter komen wat een schandaal je hebt gepleegd Doodt haar zodat niemand er achter komt.Mocht haar familie komen zeg dat je veel moeite hebt gedaan om haar te genezen maar dat ze zo ziek was dat ze is gestorven aan haar ziekte. Bersisa luistert.dood haar en begraaft haar s�nachts bij een berg. Er blijft alleen een klein stukje stof steken boven de grond. Bersisa gaat door met Ibaadah zoals hij gewend was te doen. Dan komt de oudtse broer naar zijn zusje�s gezondheid vragen en verteld Bersisa dat er een shaytaan in het meisje zat die haar meegenomen heeft. De broer gelooft het verhaal en gata verdrietig naar huis. S�Nachts komt shaytaan in zijn droom en verteld hoe het hele verhaal is gegaan en gaat op die manier naar alle broers, de oudste broer denkt dat het een droom van shaytaan is maar via zijn broers komen ze er achter dat ze allemaal dezelfde droom hebben gehad. Dan gaan ze naar Bersisa maar deze verteld het oude verhaal. Vrevolgens gaan ze naar de berg uit de droom en zien een stukje stof uit de grond steken.Ze beginnen te graven en vinden het zusje.Xe keren terug naar Bersisa waarbij ze zijn huis met een houweel kapot slaan. Ze nemen Bersisa mee naar de rechter( bij wie het meisje ooit werkzaam was) en vertellen het hele verhaal. Bersisa ontkent alles Dan komt Abjid en vraagt: Waarom lieg je nu? Je hebt slechte daden gedaan door haar zwanger te maken en te doden,wees nu ook zo eerlijk en pleeg niet nog meer zonden door ook nog te liegen. Bersisa bekent alles bij de rechter en krijgt de doodstraf opgelegd. Shaytaan komt in een andere gedaante en Bersisa vraagt wie hij is: Ik was toch altijd bij je ik heb je doe3a geleerd om mensen te genezen en nu heb je je Amaanah niet goed volbracht. Je hebt jezelf voor schut gezet en tot schande gebracht en ook nog een meisje onteerd.De mensen willen je niet eens meer onder ogen komen,zo erg heb je jezelf verlaagd. Bersisa vraagt wat hij dan moet doen.Shaytaan zegt Ik geef je nog een kans en zal je helpen uit deze situatie te halen.Maar wat moet ik dan doen? Ik kan niet eens bewegen omdat ik hier hang.Je hoeft alleen maar je hoofd te buigen. Bersisa doet het en shaytaan zegt: Wat heb je nu gedaan,ben je Allah vergeten?! Je hebt mij nu aanbeden!Hoe durf je ooit voor Allah te verschijnen? Ik ben jouw niets verschuldigd want ik ben wel erg bang voor Allah.Er staat je iets heel ergs te wachten! ( In dit verhaal hebben we kunnen lezen dat de shaytaan doorgaat tot uiteindelijk de ergste zonde koefr ( ongeloof) wordt bereikt een zonde die Allah swt nooit vergeeft)

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 04:51

MashaALLAH.....wat een goed verhaal. Het laat zien dat we er als mensen altijd voor moeten waken om te denken dat we er al zijn. sjietaan ligt altijd op de loer. Dankjewel voor het opzoeken en plaatsen zuster en moge ALLAH Subhana Wa Ta'ala ons beschermen tegen de influisteringen van de vervloekte.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 05:03

Wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu,

Graag gedaan aghie en Ameen op je doe3a!!

*7ayaak Allah*

Wa Salaamoe3leikoem

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 05:14
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Op zekere dag kwam een wijze hond voorbij een gezelschap katten. Toe hij dichterbij kwam en zag, dat zij zeer aandachtig met iets bezig waren, en hem niet zagen, bleef hij staan.

Daarop verhief zich uit het gezelschap een grote ernstige kat die hen toesprak: "Broeders en zusters, bidt; en als ge telkens opnieuw bidt, zonder te twijfelen, waarlijk dan zal het muizen regenen".

Toe de hond dit hoorde, lachte hij in zichzelf en ging zijnsweegs, zeggende: "O blinde en dwaze katten, staat het niet geschreven en hebben mijn vaderen voor mij niet geweten, dat het, als antwoord op smeekbeden en geloof, nooit muizen regent, maar kluiven?"

haal dit onzin weg dit is ahadiet onderwerp  open zelf een onderwerp
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 05:54
Beheer - ik snap niet dat peter pan nog steeds lid is van dit forum...
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 06:24

Zal me niks verbazen als peter pan zelf ook ��n van de beheerders van deze site is.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 06:31

De vergelijking tussen degene die zijn Heer gedenkt en degene die Hem niet gedenkt, is als de vergelijking tussen de levende en de dode.

(Boekhaarie)

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 06:33
Djaabir verhaalt dat hij de Boodschapper van ALLAH hoorde zeggen: De beste gedachtenis van ALLAH is: Er is geen God dan ALLAH (Laa ilaaha illallaah)
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 06:35

Van wie op een dag honderd maal zegt Subhan allaahi wabi hamdihi, worden zijn fouten gewist, al zijn zij als het schuim van de zee.

(Boekhaarie en Moeslim)

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 06:35

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Zal me niks verbazen als peter pan zelf ook ��n van de beheerders van deze site is.

Ik vind het persoonlijk nogal te ver gaan om het beheer / 1 v/d beheerders te gaan vergelijken met Peter Pan. Notabene een niet-moslim����� (Ook al doe je het misschien niet direct.)

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 07:01
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Zal me niks verbazen als peter pan zelf ook ��n van de beheerders van deze site is.

wallahi broeder ik snap de beheerder ook niet mij stuurt die wel een pim bericht dat ik geen plaatje mag plaatsen.

maar peter pann  beledegid hier de islaam  .dat mag wel 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.156 seconden.