Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Dat het paradijs voor mij zal zijn.

 Post Reply Post Reply
Schrijver
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Dat het paradijs voor mij zal zijn.
    Geplaatst op: 09 augustus 2006 om 03:57

Salaam Aleykoum,

Waarschijnlijk kennen jullie deze documentaire al wel maar voor degenen die deze nog niet kennen,

Hier is de link waar je documentaire kan bezichtingen inshaAllah.

Je ziet het beeld steeds vaker: Nederlandse vrouwen met hoofddoek. De documentaire 'Dat het paradijs voor mij zal zijn' toont drie Hollandse vrouwen die zich hebben bekeerd tot de Islam. Voor ieder van hen heeft deze keuze grote consequenties.



De 22-jarige Astrid wil een gezin stichten en is op zoek naar een goede, islamitische man. Die zoektocht is vanuit het Drentse Ruinen voor haar aanmerkelijk lastiger dan voor haar dorpsgenoten. Zij zoeken hun 'aanstaande' in de plaatselijke discotheek.


Inge (25) heeft inmiddels een Egyptische man gevonden. Ze staat voor de keuze haar leven in Leiden te verruilen voor een strenger islamitisch leven in Ca�ro.



De 29-jarige Rabia uit Breda is al tien jaar getrouwd met een moslim. Zij wil graag verder groeien in de Islam. Ze worstelt met zaken als polygamie, homoseksualiteit en het al of niet dragen van de gezichtssluier.


Filmmaakster Merel Beernink duikt in het persoonlijke leven van deze vrouwen. Alle drie moeten ze een hoge prijs betalen voor hun nieuwe godsdienst. Ze bevinden zich vrijwel voortdurend in een culturele spagaat. De verwachtingen van familie en omgeving staan vaak haaks op hun nieuwe levensovertuiging. Vooral de ouders hebben het moeilijk met de nieuwe levensstijl van hun dochter.

bron: IKON
 

Ik zelf vind het een hele mooie documentaire alle andere bekeerde moslimas zullen hier heel veel in kunnen herkennen,en af en toe zal je wel een traantje moeten wegpinken omdat er toch veel verdriet in zit van de ouders bv de onwetendheid en de strijd om toch door te gaan met de islam,omwille alle tegenslagen en onbegrip,en de mashaAlllah doorzettingsvermogen van deze zusters,

Zuster Rabia heb ik op 1 van de conferentie ontmoet,het is gewoon mashaAllah,

Mag Allah deze zusters een plaatsje geven in el jenna.

1 van de mooiste stukjes vind ik als zuster Rabia de ansheed draaid van Last breath en vervolgends moet huilen....

ook legt ze het stukje muziek uit dat muziek niet toegestaan is enz,behalve de anasheed

 

Wa Aleykoum Salaam

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2006 om 06:24
mooi filpje , zelf vond ik het grappigste moment toen het konijn ontsnapte maarja
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2006 om 06:24
subhaan ALLAH heb ik nog vorige week zondag in NL3 gezien
Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2006 om 06:48

Salaam aleikom,

Hoewel de meeste moslims waarschijnlijk roepen, MashaAllah, vind ik het nogal heftig hoor. Waarom, omdat ik in een gedeelte van Egypte woon waar er veel buitenlandse vrouwen trouwen met moslims. Door de jaren heen zie ik ze komen en gaan. Vaak gepaart met veel leed en vooral als er kinderen in het spel zijn.

Ik heb niet zoveel met die ineens bekeerde moslimas. Vaak zijn ze fanatieker en zelfs extremer dan de gemiddelde moslims. Soms gaan ze zo ver dat ze de familiebanden verbreken, compleet doorslaan en vaak erg naief en beinvloedbaar zijn voor zo,n sterke indoctrinatie.  Wij noemen het hier vaak: "De zachte dwang" En als het dan later fout gaat dan komen ze uithuilen. En het gaat heeel vaak fout want een huwelijk op zich is al werken maar een gemengd huwelijk tussen 2 verschillende culturen is extra werken.

(Ik ben ook contactpersoon van een organisatie in Egypte waar gedupeerde vrouwen hun verhaal komen doen, ik mag de naam niet noemen er worden in Egypte geen statestieken bijgehouden van het aantal scheidingen die tussen deze huwelijken plaatsvinden, onze organisatie heeft deze wel maar zijn niet geheel up to dat en betrouwbaar, een schattng is zo,n 4 op de 5 huwelijken loopt mis, de redenen daarvoor zijn meestal de grote cultuurverschillen en het stuiten op onoverkomelijke dispuuts in de beleving van de religie)

Don't get me wrong, als je je wil bekeren dan gaat dat niet zomaar. Dat kost tijd, en God lijdt je inderdaad op je weg maar voor sommige is het niet de weg die ze verwacht hadden. Je kunt nooit je roots zomaar doorknippen en alle emotionele bagage achterlaten. Daar krijg je later spijt van. Je bent de persoon die je bent vanwege je verleden. Dat heeft voor mij ook jaren geduurt voordat ik daar achterkwam. Mijn ouders waren mijn eerste spirituele leiders en daar heb ik nog steeds profijt van.  

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2006 om 07:07
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam aleikom,


Hoewel de meeste moslims waarschijnlijk roepen, MashaAllah, vind ik het nogal heftig hoor. Waarom, omdat ik in een gedeelte van Egypte woon waar er veel buitenlandse vrouwen trouwen met moslims. Door de jaren heen zie ik ze komen en gaan. Vaak gepaart met veel leed en vooral als er kinderen in het spel zijn.


Ik heb niet zoveel met die ineens bekeerde moslimas. Vaak zijn ze fanatieker en zelfs extremer dan de gemiddelde moslims. Soms gaan ze zo ver dat ze de familiebanden verbreken, compleet doorslaan en vaak erg naief en beinvloedbaar zijn voor zo,n sterke indoctrinatie. Wij noemen het hier vaak: "De zachte dwang" En als het dan later fout gaat dan komen ze uithuilen. En het gaat heeel vaak fout want een huwelijk op zich is al werken maar een gemengd huwelijk tussen 2 verschillende culturen is extra werken.


(Ik ben ook contactpersoon van een organisatie in Egypte waar gedupeerde vrouwen hun verhaal komen doen, ik mag de naam niet noemen er worden in Egypte geen statestieken bijgehouden van het aantal scheidingen die tussen deze huwelijken plaatsvinden, onze organisatie heeft deze wel maar zijn niet geheel up to dat en betrouwbaar, een schattng is zo,n 4 op de 5 huwelijken loopt mis, de redenen daarvoor zijn meestal de grote cultuurverschillen en het stuiten op onoverkomelijke dispuuts in de beleving van de religie)


Don't get me wrong, als je je wil bekeren dan gaat dat niet zomaar. Dat kost tijd, en God lijdt je inderdaad op je weg maar voor sommige is het niet de weg die ze verwacht hadden. Je kunt nooit je roots zomaar doorknippen en alle emotionele bagage achterlaten. Daar krijg je later spijt van. Je bent de persoon die je bent vanwege je verleden. Dat heeft voor mij ook jaren geduurt voordat ik daar achterkwam. Mijn ouders waren mijn eerste spirituele leiders en daar heb ik nog steeds profijt van.


Salaam Nefertiti



De Moslima uit Leiden die in Cairo ging wonen zag er inderdaad niet echt al te happy uit , behalve dan met haar bruiloft.Maar dat zal je altijd met long distance relaties houden , iemand moet zich opofferen en alles achterlaten ,en zeker niet iedereen is daarvoor geschikt
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2006 om 07:16

Ik denk wel dat het veel uitmaakt in welk land en cultuur je als vrouw moslima wordt. In Nederland kun je als Nederlandse vrouw in deze gematigde islam cultuur goed uit de voeten (denk ik). Ik kan me wel inderdaad voorstellen dat dit in bijvoorbeeld Egypte heel anders ligt. Het is voor een Nederlandse vrouw of man zowiezo niet eenvoudig om moslim te worden. En dan bedoel ik natuurlijk de acceptatie van de omgeving. Ik weet er als Nederlander alles van hoe er wordt gedacht over de islam en moslims in zijn algemeenheid. Het is pure onwetenheid. Ik probeer wel eens het een en ander uit te leggen, maar ik stuit al snel op onbegrip. Helaas! Er is wat dat betreft nog een lange weg te gaan. Toch heb ik hoop voor onze jeugd die al veel goede feiten leert kennen.

Assur

 

 

  

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2006 om 13:13
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam aleikom,

Hoewel de meeste moslims waarschijnlijk roepen, MashaAllah, vind ik het nogal heftig hoor. Waarom, omdat ik in een gedeelte van Egypte woon waar er veel buitenlandse vrouwen trouwen met moslims. Door de jaren heen zie ik ze komen en gaan. Vaak gepaart met veel leed en vooral als er kinderen in het spel zijn.

In alle groepring moslims christenen koefaars zijn wel ongelukkige vrouwen...waar het huwelijk/relatie stuk loopt

Ik heb niet zoveel met die ineens bekeerde moslimas. Vaak zijn ze fanatieker en zelfs extremer dan de gemiddelde moslims. Soms gaan ze zo ver dat ze de familiebanden verbreken, compleet doorslaan en vaak erg naief en beinvloedbaar zijn voor zo,n sterke indoctrinatie.  Wij noemen het hier vaak: "De zachte dwang" En als het dan later fout gaat dan komen ze uithuilen. En het gaat heeel vaak fout want een huwelijk op zich is al werken maar een gemengd huwelijk tussen 2 verschillende culturen is extra werken.

Mijn exman is irakees ben nou getrouwd met een somalische man,theeft niets met cultuur te maken maar met imaan van een moslimman,een echte moslimman zou zijn vrouw geen pijn doen,dus niet slaan niet geestelijk of lichamelijk mishandelen,dus zoek een man omwille het geloof en niet omdat hij zo mooi is....

Ook is het niet toegestaan om de familiebanden te verbreken,al willen sommige mannen dat zodat ze meer macht over de vrouw krijgen ook isoleren sommige mannen hun vrouwenmaar nogmaals een goede moslimman zou zijn vrouw aansporen contact te houdne met haar familie en haar zeggen dat ze ook naar moslimse vriendinnen mag.

Hier een bewijs van een Sheik:

http://www.al-yaqeen.com/vragen/gedragscode/omgang.htm

 

(Ik ben ook contactpersoon van een organisatie in Egypte waar gedupeerde vrouwen hun verhaal komen doen, ik mag de naam niet noemen er worden in Egypte geen statestieken bijgehouden van het aantal scheidingen die tussen deze huwelijken plaatsvinden, onze organisatie heeft deze wel maar zijn niet geheel up to dat en betrouwbaar, een schattng is zo,n 4 op de 5 huwelijken loopt mis, de redenen daarvoor zijn meestal de grote cultuurverschillen en het stuiten op onoverkomelijke dispuuts in de beleving van de religie)

Van fouten kan men leren en soms geeft Allah je eerst een minder makkelijke man/vrouw en daarna iets beters waar je wel meer gelukkig mee word.

Don't get me wrong, als je je wil bekeren dan gaat dat niet zomaar. Dat kost tijd, en God lijdt je inderdaad op je weg maar voor sommige is het niet de weg die ze verwacht hadden. Je kunt nooit je roots zomaar doorknippen en alle emotionele bagage achterlaten. Daar krijg je later spijt van. Je bent de persoon die je bent vanwege je verleden. Dat heeft voor mij ook jaren geduurt voordat ik daar achterkwam. Mijn ouders waren mijn eerste spirituele leiders en daar heb ik nog steeds profijt van.  

Tklopt bekeren kost tijd omdat de islam veel onderwerpen heeft,maar die kan je ook leren als je de shahadah hebt afgelegd,en verleden is zeker een rol die mee speeld denk aan de opvoeding die jekreeg dat geef je automatisch je kinderen ook,als je goed bent opgevoed dan zal je je kids goed grooot kunnen brengen,als je een moeilijke opvoeding hebt gehad mishandeling bv dan heb je niet het juiste voorbeeld gekregen en zul je af en toe wat hulp nodig hebben

Salaam Nefertiti

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2006 om 13:16



De Moslima uit Leiden die in Cairo ging wonen zag er inderdaad niet echt al te happy uit , behalve dan met haar bruiloft.Maar dat zal je altijd met long distance relaties houden , iemand moet zich opofferen en alles achterlaten ,en zeker niet iedereen is daarvoor geschikt [/QUOTE]

 

Klopt dat is een keuze die je moet durven te maken en waar je lang en goed over na moet denken het beste is om eerst ergends en maandje te wonen voordat je er definitief heen vertrekt

Weet wel degene die emigreerd omwille van Allah.

haar/zijn zonden zullen vergeven worden inshaAllah

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2006 om 14:47
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam aleikom,

Hoewel de meeste moslims waarschijnlijk roepen, MashaAllah, vind ik het nogal heftig hoor. Waarom, omdat ik in een gedeelte van Egypte woon waar er veel buitenlandse vrouwen trouwen met moslims. Door de jaren heen zie ik ze komen en gaan. Vaak gepaart met veel leed en vooral als er kinderen in het spel zijn.

In alle groepring moslims christenen koefaars zijn wel ongelukkige vrouwen...waar het huwelijk/relatie stuk loopt

Ik heb niet zoveel met die ineens bekeerde moslimas. Vaak zijn ze fanatieker en zelfs extremer dan de gemiddelde moslims. Soms gaan ze zo ver dat ze de familiebanden verbreken, compleet doorslaan en vaak erg naief en beinvloedbaar zijn voor zo,n sterke indoctrinatie.  Wij noemen het hier vaak: "De zachte dwang" En als het dan later fout gaat dan komen ze uithuilen. En het gaat heeel vaak fout want een huwelijk op zich is al werken maar een gemengd huwelijk tussen 2 verschillende culturen is extra werken.

Mijn exman is irakees ben nou getrouwd met een somalische man,theeft niets met cultuur te maken maar met imaan van een moslimman,een echte moslimman zou zijn vrouw geen pijn doen,dus niet slaan niet geestelijk of lichamelijk mishandelen,dus zoek een man omwille het geloof en niet omdat hij zo mooi is....

Ook is het niet toegestaan om de familiebanden te verbreken,al willen sommige mannen dat zodat ze meer macht over de vrouw krijgen ook isoleren sommige mannen hun vrouwenmaar nogmaals een goede moslimman zou zijn vrouw aansporen contact te houdne met haar familie en haar zeggen dat ze ook naar moslimse vriendinnen mag.

Hier een bewijs van een Sheik:

http://www.al-yaqeen.com/vragen/gedragscode/omgang.htm

 

(Ik ben ook contactpersoon van een organisatie in Egypte waar gedupeerde vrouwen hun verhaal komen doen, ik mag de naam niet noemen er worden in Egypte geen statestieken bijgehouden van het aantal scheidingen die tussen deze huwelijken plaatsvinden, onze organisatie heeft deze wel maar zijn niet geheel up to dat en betrouwbaar, een schattng is zo,n 4 op de 5 huwelijken loopt mis, de redenen daarvoor zijn meestal de grote cultuurverschillen en het stuiten op onoverkomelijke dispuuts in de beleving van de religie)

Van fouten kan men leren en soms geeft Allah je eerst een minder makkelijke man/vrouw en daarna iets beters waar je wel meer gelukkig mee word.

Don't get me wrong, als je je wil bekeren dan gaat dat niet zomaar. Dat kost tijd, en God lijdt je inderdaad op je weg maar voor sommige is het niet de weg die ze verwacht hadden. Je kunt nooit je roots zomaar doorknippen en alle emotionele bagage achterlaten. Daar krijg je later spijt van. Je bent de persoon die je bent vanwege je verleden. Dat heeft voor mij ook jaren geduurt voordat ik daar achterkwam. Mijn ouders waren mijn eerste spirituele leiders en daar heb ik nog steeds profijt van.  

Tklopt bekeren kost tijd omdat de islam veel onderwerpen heeft,maar die kan je ook leren als je de shahadah hebt afgelegd,en verleden is zeker een rol die mee speeld denk aan de opvoeding die jekreeg dat geef je automatisch je kinderen ook,als je goed bent opgevoed dan zal je je kids goed grooot kunnen brengen,als je een moeilijke opvoeding hebt gehad mishandeling bv dan heb je niet het juiste voorbeeld gekregen en zul je af en toe wat hulp nodig hebben

Salaam Nefertiti

Ja, ja dat weten we allemaal. Dat voegt aan het artikel niets toe.

We weten allemaal best wel wat wel en niet mag. Echter in de praktijk loopt het voor vele vrouwen en mannen vaak anders dan in theorie. Ces't la vie! Het valt nu eenmaal niet mee om de regels integraal toepasbaar te maken in de geglobaliseerde wereld van nu.

Salaam Nefertiti.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.