Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Coca-cola

 Post Reply Post Reply
Enquête vraag: Cola-cola moet verboden worden.
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
40 [32.52%]
83 [67.48%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Coca-cola
    Geplaatst op: 25 augustus 2006 om 01:25

Schadelijke stoffen ontdekt in cola. Een onderzoekster in India heeft bepaalde schadelijke stoffen ontdekt die in de cola zijn vermengd, dit heeft het hele land verontwaardigd achtergelaten en iedereen vraagt zich af of cola verboden moet worden. In een opiniepeiling vindt meer dan 80% van de Indiase bevolking dat de Amerikaanse Cola-cola en Fanta niet meer betrouwbaar zijn en verboden moet worden. De Indiase regering schoot de multinational te hulp en heeft, een dag na publicatie van het vernietigende rapport van Dr. Sunita Narayan, op de nationale tv-zenders verklaard dat men de coca-cola gewoon moet blijven drinken. Dit ondanks dat rapporten die erna verschenen vermelden dat deze stoffen op lange termijn schadelijk zijn voor het zenuwstelsel, immuunsysteem, voortplantingsorganen, kanker veroorzaken, vruchtbaarheidsproblemen en problemen geven bij geboorte van een kind.

Is coca cola op heterdaad betrapt???!!

Wat vinden jullie hiervan? Zou deze cola ook in Arabische landen verboden moeten worden? Moet er een lijn getrokken worden, of wachten we weer de vele advocaten af die nieuwe onderzoeken gaan eisen?

 

NEW DELHI, India, August 8, 2003 (ENS) - Two giant international soft drink manufacturers, Coca-Cola and Pepsi, have taken legal action in the Indian courts after a scientific study was published showing high concentrations of pesticide residues in 12 drink brands including Coke and Pepsi. The study was released Tuesday by Centre for Science and Environment, an environmental organization based in New Delhi.

The revelations have caused a countrywide panic including expressions of outrage from groups across the country who are smashing and burning bottles of Coke and Pepsi and calling for a ban on the popular drinks.

As of today, the state of Kerala will ban Coca-Cola and Pepsi brands of soft drinks in government guest houses and canteens, and the two brands will not be served during parties hosted by the government, a top official told the state parliament.

Hindustan Coca-Cola Beverages Pvt Ltd. has taken action in the Mumbai High Court in Bombay. The company's petition challenges the Maharashtra government for confiscating a large stock of the company's aerated water products from its Pune plant following the report of alleged pesticide contents.

The Hindustan Coca-Cola petition came up for hearing before a Bench headed by Chief Justice C.K. Thakker, which allowed the state government time until August 11 to file a reply.

Today PepsiCo India filed a writ petition in the Delhi High Court seeking to restrain the Centre for Science and Environment (CSE) from publishing the report. But the report, "Pesticides in Cold Drinks," has been posted since Tuesday on the CSE website at: http://www.cseindia.org/

PepsiCo India also is asking for independent evaluation of the "damaging" report.

http://www.ens-newswire.com

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2006 om 02:02
Ik zou het heel logisch vinden als coca cola wordt verboden als blijkt dat de drank niet pluis is. Ik begrijp alleen niet waarom je stelt dat in het geval dat het inderdaad ongezond zou zijn, je alleen spreekt over het niet meer consumeren in de Arabische wereld. Zullen we het danmaar wereldwijd niet meer drinken?

Moet coca cola verboden worden omtrent dit onderzoek? Of vind je zowiezo dat het moet verdwijnen? Je enquete geeft weinig ruimte.

Met vriendelijke groet, Assur


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2006 om 02:06

Als het schadelijk blijkt uit de handel nemen !

Maar niet om dat het amerikaans is .. maar omdat het schadelijk is !

en dus is het even schadelijk voor niet arabische landen lijkt me

xxx,

stampertje

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2006 om 02:59

Eet en drinkt van de goede dingen die wij u hebben gegeven.

Elhamdullilah dat ik geen cola drink

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2006 om 06:14

Asalaam Aleikum,

Als er inderdaad zulke gevaarlijke stoffen inzitten dan vind ik dat het inderdaad verboden moet worden. Ik heb dan ook voor ja gestemd. Ik vraag mezelf wel eens af of we al deze troep wel nodig hebben. Vroeger waren de mensen tevreden met wat ALLAH Subhana Wa Ta'ala hen gaf. (zoals water en melk). Alhamdulilah drink ik nu steeds minder frisdrank en ga ik lekker over op water.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2006 om 12:28
ik stemde ook voor "ja" ...vond het gewoon niet gezond,,,vooral voor de kids.
Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2006 om 15:54
Van cola is altijd al bekend geweest dat er fosforig zuur in zit, reden waarom het wel als roestoplosser wordt gebruikt. In het lichaam zal het, denk ik, wel ontkalkend werken.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2006 om 05:14

Volgens mij zal coca-cola nooit verboden worden. Het is volgens mij al jaren bekend dat er vreemde stoffen in verwerkt zijn. En om dezelfde reden dat sigaretten en alcohol in bijvoorbeeld Nederland ook niet verboden zijn, zal cola daar ook niet verboden worden: commercie. Al jaren weet men hoe schadelijk sigaretten zijn voor het lichaam, verschrikkelijk gewoon. Het maximale wat men besluit te doen is roken in vliegtuigen, treinen en openbare ruimten te verbieden. En geen compleet verbod.

 

Multinationals hebben landen als India in hun greep, boycotten ze westerse producten, dan zal dat uiteindelijk fataal worden voor hun economie. Buitenlandse bedrijven zullen de landen dan als �onbetrouwbaar� bestempelen en zullen er alles aan doen om de economie van zo een land om zeep te helpen. Al duurt het 50 jaar.

 

Dat de Indiase regering zo snel met een verklaring komt, verbaasd mij niets. Dat is hun taak.

 

Wat er volgens mij moet gebeuren is dat dit soort onderzoeken vaker gedaan moeten worden, en ook wekelijks gepubliceerd moeten worden. Heel veel geld zou er moeten worden vrijgemaakt voor dit soort onderzoeken. Miljoenen en men moet desnoods om de twee dagen op alle nationale tv zenders de uitslagen van de onderzoeken publiceren. (zo gebeurt het hier ook) Het Indiase volk is niet dom. Geen enkel normaal persoon zal dan nog cola kopen.


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2006 om 05:46
In eerste instantie geplaatst door jiyuu





<p class="Msonormal">Volgens mij zal coca-cola nooit verboden worden. Het is volgens
mij al jaren bekend dat er vreemde stoffen in verwerkt zijn. En om dezelfde
reden dat sigaretten en alcohol in bijvoorbeeld Nederland ook niet verboden
zijn, zal cola daar ook niet verboden worden: commercie. Al jaren weet men hoe
schadelijk sigaretten zijn voor het lichaam, verschrikkelijk gewoon. Het
maximale wat men besluit te doen is roken in vliegtuigen, treinen en openbare
ruimten te verbieden. En geen compleet verbod.




<p class="Msonormal"><o:p>�</o:p>




<p class="Msonormal">Multinationals hebben landen als India in hun greep,
boycotten ze westerse producten, dan zal dat uiteindelijk fataal worden voor hun
economie. Buitenlandse bedrijven zullen de landen dan als �onbetrouwbaar� bestempelen
en zullen er alles aan doen om de economie van zo een land om zeep te helpen. Al
duurt het 50 jaar.




<p class="Msonormal"><o:p>�</o:p>




<p class="Msonormal">Dat de Indiase regering zo snel met een verklaring komt,
verbaasd mij niets. Dat is hun taak.




<p class="Msonormal"><o:p>�</o:p>




<p class="Msonormal">Wat er volgens mij moet gebeuren is dat dit soort
onderzoeken vaker gedaan moeten worden, en ook wekelijks gepubliceerd moeten
worden. Heel veel geld zou er moeten worden vrijgemaakt voor dit soort
onderzoeken. Miljoenen en men moet desnoods om de twee dagen op alle nationale
tv zenders de uitslagen van de onderzoeken publiceren. (zo gebeurt het hier ook) Het Indiase volk is niet
dom. Geen enkel normaal persoon zal dan nog cola kopen.




<p class="Msonormal"><o:p>
</o:p>




Of onnodig autorijden, vliegreizen maken, peejestamp eten, teveel met z'n neus in de heilige boeken zitten of juist te weinig, snijbloemen kopen, rood vlees eten, ethiopische sperzieboontjes eten,.....
Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2006 om 05:50
haha ik drink zoiezo al geen cola omdat salpeterzuur je gebit niet echt bevordert

ik denk dat iedereen wel snapt wat er gebeurt als je een roestige spijker een dagje in de cola laat staan
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2006 om 08:14

assalaam aleykum.

een vriend van me die wetenschappen studeert op de universiteit zei eens dat ze een onderzoek op coca cola moesten doen en zo proberen te vinden wat het geheime ingredient is en hij zei tegen me dat er sporen van alcohol aanwezig waren.allahoe a3lem.

waleykum salaam

laa ilaha illalah
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.