Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

koran en overspel

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: koran en overspel
    Geplaatst op: 06 september 2006 om 09:46

Mensen die de Islam nog niet kennen weten niet dat vrome moslims liever hun straf in deze wereld krijgen uitgedeeld dan in het hiernamaals. Alles is beter dan straks in het hiernamaals je straf voor overspel krijgen.

Op de Miraaj-reis zag RasoolAllah (sallalaho alaihi wasallam) mannen die rottend vlees aan het eten waren, het vlees had wormen, het stonk, was verrot, met erop vliegen, ernaast stond goed vers vlees, maar toch aten deze mannen van het rotte vlees. RasoolAllah sallalaho alaihi wasallam vroeg aan de engel Jibreel waarom de mannen van het verrotte vlees aten. Jibreel alaihi salaam zei: �Deze mannen lieten hun vrouw die halaal voor hen was en gingen naar vrouwen die haraam voor hen waren, dit is hun straf in het Hellevuur.� (deze beschrijving staat in de Hadith over Israa wal-Miraaj)

 


DruideHerne

 

De grote bekende geleerden van vroeger kenden honderdenduizenden ahadith uit het hoofd. Sommigen zelfs een miljoen. En dan heb ik het niet over de tekst van de Hadith alleen, maar ook de hele isnad (keten van overleveraars en ook hun levensverhaal), daarnaast kenden ze de Quran uit het hoofd. Met al die kennis samen is de Islamitische jurisprudentie ontstaan. En als nu anno2006 iemand mij komt vertellen dat deze Korantekst zo ge�nterpreteerd moet worden en die zus en zo, dan kan ik hem/haar alleen maar uitlachen. Maakt niet uit wie die persoon is. Ik lach hem/haar in zijn/haar gezicht uit. Want hoeveel weet die persoon van de Islam? Hoeveel Hadith ken die uit het hoofd?

 

Koraninterpretatie doe je niet zomaar.

 

Broeder  Aboe_Hassan , zuster  taqwaa Jazakmullah khair!

 

 

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 10:03
ik vind het allemaal kinderachtig die reacties van jullie. Als een rechter bij de rechtbank tot een uitspraak komt, reageren jullie toch ook niet zo? Waarom wel wanneer het om de Islam gaat? Weten jullie het beter dan de Islamitische rechters?

btw, kimmie, als er geen 4 ooggetuigen zijn die je hebben betrapt of als je jezelf niet aangeeft, heb je voorlopig niets te vrezen. Het is dan tussen jou en Allah straksjes...
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 10:06

wafik barakallah aghi  jiyuu.

 

ps kimmi dat doet een een moemin  en geen kafir.

wallahi ben blij met de wet van allah als er een land dat echt de sari3a had dan was ik  daarheen gevlucht voor de onrecht

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 10:13
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Mensen die de Islam nog niet kennen weten niet dat vrome moslims liever hun straf in deze wereld krijgen uitgedeeld dan in het hiernamaals. Alles is beter dan straks in het hiernamaals je straf voor overspel krijgen.

Op de Miraaj-reis zag RasoolAllah (sallalaho alaihi wasallam) mannen die rottend vlees aan het eten waren, het vlees had wormen, het stonk, was verrot, met erop vliegen, ernaast stond goed vers vlees, maar toch aten deze mannen van het rotte vlees. RasoolAllah sallalaho alaihi wasallam vroeg aan de engel Jibreel waarom de mannen van het verrotte vlees aten. Jibreel alaihi salaam zei: �Deze mannen lieten hun vrouw die halaal voor hen was en gingen naar vrouwen die haraam voor hen waren, dit is hun straf in het Hellevuur.� (deze beschrijving staat in de Hadith over Israa wal-Miraaj)

 


DruideHerne

 

De grote bekende geleerden van vroeger kenden honderdenduizenden ahadith uit het hoofd. Sommigen zelfs een miljoen. En dan heb ik het niet over de tekst van de Hadith alleen, maar ook de hele isnad (keten van overleveraars en ook hun levensverhaal), daarnaast kenden ze de Quran uit het hoofd. Met al die kennis samen is de Islamitische jurisprudentie ontstaan. En als nu anno2006 iemand mij komt vertellen dat deze Korantekst zo ge�nterpreteerd moet worden en die zus en zo, dan kan ik hem/haar alleen maar uitlachen. Maakt niet uit wie die persoon is. Ik lach hem/haar in zijn/haar gezicht uit. Want hoeveel weet die persoon van de Islam? Hoeveel Hadith ken die uit het hoofd?

 

Koraninterpretatie doe je niet zomaar.

 

Broeder  Aboe_Hassan , zuster  taqwaa Jazakmullah khair!

 

 

 

Je vergeet erbij te vertellen Jiyuu dat de Hadith bij de eerste moslims strikt verboden was.

En verder beweer jij dus poeslief dat die geleerden de koran kenden maar deze niet genoeg vonden.

Waren zij de eerste afvalligen die tot de conclusie kwamen dat De koran niet duidelijk genoeg is. Dat de eerste moslims niet wisten waar ze over spraken toen ze losse oveleveringen los van de geopenbaarde woorden van Mohamed verwierpen.

Het is jouw religie jiyuu en jouw geschiedenis van religie.

Vertel me eens hoe jij kan geloven dat de koran volledig is en duidelijk en tegelijkertijd behoefte hebt aan uitleg van anderen dan allah of Mohamed om deze te kunnen begrijpen?

En hoe kan het zover komen dat deze uitleggingen zelfs tegen de gewone woorden van de koran ingaan?

Weet je als religie heeft de Islam helemaal niks meer vandoen met Mohamed als profeet.

Als profeet bracht hij volgens jullie de woorden van Allah.

Maar tevens zijn jullie religieuze invulling eerder gebaseerd op getuigenissen van mensen die veel later leefden.

En toch krijgen deze getuigenissen een grotere waarde dan de woorden van de Koran.

Is het niet vreemd dat Allah vergeten is om de namen van de mensen te noemen die zijn woorden mochten veranderen?

Of is Allah mischien geen God?

Het inzicht van Bukali en andere is veel belangrijker voor jullie.

Weet je wel zeker dat de overleveraars van deze vervormingen van de Koran niet zachtjes liggen te roosteren op een klein vuurtje?

Is het niet jullie God die zei niets toe te voegen aan zijn woorden?

Dus laat eens zien wat Allah zei over bidden en laat eens zien wat anderen daar over zeiden.

 

Laten we eens zien in welke gevallen Allah nog meer verduidelijking nodig had?

 

 

 

 

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 10:15

waarom zo een drama maken over de straffen.

als je een moord pleegt en je wordt opgehangen daarvoor dan is het jouw eigen schuld. dan had je in de eerste plaats niemand moeten vermoorden.

ik heb nog geen klachten gehoord over de elektrocutatie, de spuit die je hart laat stoppen met kloppen in Amerika of zijn die straffen wel rechtvaardig ?

laa ilaha illalah
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 10:19
*Kimmie* hmmm... dat het iets is tussen twee geliefden inderdaad, maar het heeft diepere consequenties in een vredige maatschappij, maar jij bent ook geen moslim dus denk je ook niet als een moslim.

De hele Nederlandse/belgische wetgeving is krom. Het is wel in hun wet verboden gesteld om op 1 moment met twee vrouwen tegelijk getrouwd te zijn, maar je mag wel buitenvrouwen en stiekeme relaties beginnen...


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 10:19
ja broeder dat zei ik ook al maar daar hoor je niemand over  subhannallah
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 10:21
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

waarom zo een drama maken over de straffen.

als je een moord pleegt en je wordt opgehangen daarvoor dan is het jouw eigen schuld. dan had je in de eerste plaats niemand moeten vermoorden.

ik heb nog geen klachten gehoord over de elektrocutatie, de spuit die je hart laat stoppen met kloppen in Amerika of zijn die straffen wel rechtvaardig ?



Je hebt gelijk broeder, het kan makkelijker, we brengen onze vijanden naar een menselijke dierentuin (Guantanamo) schieten z'n kop eraf en we doen dan alsof niemand iets weet... het is toch niemandsland... voordeel van menselijke wetten. Die stoppen aan de grens.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 10:22

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

hmmm... dat het iets is tussen twee geliefden inderdaad, maar het heeft diepere consequenties in een vredige maatschappij, maar jij bent ook geen moslim dus denk je ook niet als een moslim.

De hele Nederlandse/belgische wetgeving is krom. Het is wel in hun wet verboden gesteld om op 1 moment met twee vrouwen tegelijk getrouwd te zijn, maar je mag wel buitenvrouwen en stiekeme relaties beginnen...


kimmi moest een keer even naar een thuis voor jonge moeders gaan

dan zal ze zien hoe veel  kids geen vader hebben en geen normale leven .

......

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 10:28
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

waarom zo een drama maken over de straffen.

als je een moord pleegt en je wordt opgehangen daarvoor dan is het jouw eigen schuld. dan had je in de eerste plaats niemand moeten vermoorden.

ik heb nog geen klachten gehoord over de elektrocutatie, de spuit die je hart laat stoppen met kloppen in Amerika of zijn die straffen wel rechtvaardig ?

Het gaat niet om de straffen voor mij.

Ik vind het enkel vreemd dat Moslims andere straffen hanteren dan die door hun God beoogt worden en dan tevens denken dat die God dat wel goed vind.

Wie is nu belangrijker in een moslim oog.

Allag of Bukari.?

En welke Hadith volgde Mohamed?

Waarom is de Hadith niet opgenomen in de Koran wanneer die zo bepalend is?

Als Druide en dus een heiden denk ik dat sommige moslims hunGod als seniel bekijken.

Wat voor zin heeft het nu om een God te volgen wanneer men Zijn eigen woorden niet serieus neemt?

Wanneer Allah in Zijn woorden zegt dat de koran volledig is dan zouden zeze woorden genoeg moeten zijn.

Wanneer Hij Bukali en consorten nodig zou hebben die veel later leefden dan zou hij wel vermeld hebben dat de koran nog niet helemaal volledig zou zijn.

Jullie geloven maar wat je wilt. Het maakt mij niet uit.

Ik ben benieuwd of Bukali en consorten een soort van paradijs voor jullie maken kunnen dat de Hel van allah overstijgd.

Want Zei jullie God niet dat Hij niet wilde dat iemand iets oplegde wat hij niet heeft opgelegd?

Dus laten de dappere Moslims maar eens verklaren dat de Koran onvoeldoende is voor een juiste invulling van religie?

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 10:30
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Je vergeet erbij te vertellen Jiyuu dat de Hadith bij de eerste moslims strikt verboden was.



Je vergist je hier verschrikkelijk!
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 10:31
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

waarom zo een drama maken over de straffen.

als je een moord pleegt en je wordt opgehangen daarvoor dan is het jouw eigen schuld. dan had je in de eerste plaats niemand moeten vermoorden.

ik heb nog geen klachten gehoord over de elektrocutatie, de spuit die je hart laat stoppen met kloppen in Amerika of zijn die straffen wel rechtvaardig ?

Het gaat niet om de straffen voor mij.

Ik vind het enkel vreemd dat Moslims andere straffen hanteren dan die door hun God beoogt worden en dan tevens denken dat die God dat wel goed vind.

Wie is nu belangrijker in een moslim oog.

Allag of Bukari.?

En welke Hadith volgde Mohamed?

Waarom is de Hadith niet opgenomen in de Koran wanneer die zo bepalend is?

Als Druide en dus een heiden denk ik dat sommige moslims hunGod als seniel bekijken.

Wat voor zin heeft het nu om een God te volgen wanneer men Zijn eigen woorden niet serieus neemt?

Wanneer Allah in Zijn woorden zegt dat de koran volledig is dan zouden zeze woorden genoeg moeten zijn.

Wanneer Hij Bukali en consorten nodig zou hebben die veel later leefden dan zou hij wel vermeld hebben dat de koran nog niet helemaal volledig zou zijn.

Jullie geloven maar wat je wilt. Het maakt mij niet uit.

Ik ben benieuwd of Bukali en consorten een soort van paradijs voor jullie maken kunnen dat de Hel van allah overstijgd.

Want Zei jullie God niet dat Hij niet wilde dat iemand iets oplegde wat hij niet heeft opgelegd?

Dus laten de dappere Moslims maar eens verklaren dat de Koran onvoeldoende is voor een juiste invulling van religie?

 

1) Ik ben het met je eens over het feit dat er moslims hun eigen regels maken en zo de andere moslims op een verkeerde spoor leidt.

2) De soennah is betrouwbaar, maar de koran is het best betrouwbaar, daarom moet men eerst de koran raadplegen vooraleer men een hadith wil raadplegen. het is goed mogelijk dat in de loop der tijden kufars leugens hebben vermengd met de woorden van de profeet.

2)

laa ilaha illalah
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 10:32
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

kimmi moest een keer even naar een thuis voor jonge moeders gaan

dan zal ze zien hoe veel  kids geen vader hebben en geen normale leven .

......

Ik mis even de relevantie met de discussie.
Heb je die vluchthuizen al eens demografisch per geloof bekeken trouwens?

ben op de hoogte alhamdoelillah zijn dat nooit suna mensen
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 10:32
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

kimmi moest een keer even naar een thuis voor jonge moeders gaan

dan zal ze zien hoe veel  kids geen vader hebben en geen normale leven .

......

Ik mis even de relevantie met de discussie.
Heb je die vluchthuizen al eens demografisch per geloof bekeken trouwens?



Het wordt weer een tenniswedstrijd...

mijn buurjongen is vorige week opgesloten voor het mishandelen van zijn vriendin... hij is christen...


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 10:52
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Je vergeet erbij te vertellen Jiyuu dat de Hadith bij de eerste moslims strikt verboden was.



Je vergist je hier verschrikkelijk!

Neen Jiyuu ikdenk het niet . Temisnste wanneer we van de veronderstelling uitgaan kunnen dat de opvolger van Mohamed Abou Bakr een Moslim was. :-) En zo ook met de volgende kalief en weer de volgende totdat het tijdperk aangebroken was van de grote Bukasli:-) De eerste die de Hadith ging optekenen.

Je kan het draaien zoals je wil maar niet zo dat je gaat beweren dat de moslims die eerder leefden dan Bukali de Soennah volgden:-)

 

 

 

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 11:00
Sorry Druide, je zit er toch echt helemaal naast, btw wie is bukasli?
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 11:16

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Sorry Druide, je zit er toch echt helemaal naast, btw wie is bukasli?

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Sorry Druide, je zit er toch echt helemaal naast, btw wie is bukasli?

 

Haha spelingsfoutje.

Bukhari ? inieder geval hij die de eerste hadith opschreef. :-)

Daarna volgden er nog meer maar ik mag toch aannemen dat jullie dit veel beter weten dan ik :-)

 

 

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 11:31

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Sorry Druide, je zit er toch echt helemaal naast, btw wie is bukasli?

 

salam aleykum,

 

haha, broeder, hij bedoelt bukhari, maar probeert grappig over te komen.

Shaikh Al 7abib 3ali al-Djifri, ken je die? Hij is een gespecialiseerd in de sira nabawiyya. Hij heeft prachtige masha'allah lezingen op zijn site, waaronder de uitleg en de gunsten van onze profeet (sallalahu 3aleyhi wasallem).

Hij legt echt veel uit in zijn lezingen (is in het arabisch en engels) .

ma3a salaam

 

PS: Bukhari (ra7mahullah) was trouwens niet de eerste die hadeths opschreef.

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 11:36
Oh dat is interessant wie was dan de eerste ?
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 11:50
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Oh dat is interessant wie was dan de eerste ?


Volgens mij sheikh Rakuzla
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 12:05

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Oh dat is interessant wie was dan de eerste ?

salam aleykum akhie,

Ik ga nog naar een bekende, nooit van de Mowatha van Imam Malik gehoord?


PS: de link van 7abib Al-Djifri (engelse versie): http://www.alhabibali.org/english/

 

ma3a salaam,

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 13:00
In eerste instantie geplaatst door ABTT

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Sorry Druide, je zit er toch echt helemaal naast, btw wie is bukasli?

 

salam aleykum,

 

haha, broeder, hij bedoelt bukhari, maar probeert grappig over te komen.



Ik ken Bukhari, en ik ken Ali en al-As, maar BukAsLi is mij onbekend.

DruideHerne:

Sommige metgezellen van de Profeet sallalaho alaihi wasallam waren gewend op te schrijven wat ze hoorden of hadden geleerd tijdens de lessen die ze kregen. Lees bijvoorbeeld over Abdullah bin Amr bin al-A'as (radiallaho anho) halverwege de bladzijde:

www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=5525&PN=1& amp; amp;TPN=1

 


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 14:08
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

waarom zo een drama maken over de straffen.

als je een moord pleegt en je wordt opgehangen daarvoor dan is het jouw eigen schuld. dan had je in de eerste plaats niemand moeten vermoorden.

ik heb nog geen klachten gehoord over de elektrocutatie, de spuit die je hart laat stoppen met kloppen in Amerika of zijn die straffen wel rechtvaardig ?

Bij deze: walgelijk en verwerpelijk, een beschaving onwaardig.

groet,

PP

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 14:32
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

waarom zo een drama maken over de straffen.

als je een moord pleegt en je wordt opgehangen daarvoor dan is het jouw eigen schuld. dan had je in de eerste plaats niemand moeten vermoorden.

ik heb nog geen klachten gehoord over de elektrocutatie, de spuit die je hart laat stoppen met kloppen in Amerika of zijn die straffen wel rechtvaardig ?

Het gaat niet om de straffen voor mij.

Ik vind het enkel vreemd dat Moslims andere straffen hanteren dan die door hun God beoogt worden en dan tevens denken dat die God dat wel goed vind.

Wie is nu belangrijker in een moslim oog.

Allag of Bukari.?

En welke Hadith volgde Mohamed?

Waarom is de Hadith niet opgenomen in de Koran wanneer die zo bepalend is?

Als Druide en dus een heiden denk ik dat sommige moslims hunGod als seniel bekijken.

Wat voor zin heeft het nu om een God te volgen wanneer men Zijn eigen woorden niet serieus neemt?

Wanneer Allah in Zijn woorden zegt dat de koran volledig is dan zouden zeze woorden genoeg moeten zijn.

Wanneer Hij Bukali en consorten nodig zou hebben die veel later leefden dan zou hij wel vermeld hebben dat de koran nog niet helemaal volledig zou zijn.

Jullie geloven maar wat je wilt. Het maakt mij niet uit.

Ik ben benieuwd of Bukali en consorten een soort van paradijs voor jullie maken kunnen dat de Hel van allah overstijgd.

Want Zei jullie God niet dat Hij niet wilde dat iemand iets oplegde wat hij niet heeft opgelegd?

Dus laten de dappere Moslims maar eens verklaren dat de Koran onvoeldoende is voor een juiste invulling van religie?

 

1) Ik ben het met je eens over het feit dat er moslims hun eigen regels maken en zo de andere moslims op een verkeerde spoor leidt.

2) De soennah is betrouwbaar, maar de koran is het best betrouwbaar, daarom moet men eerst de koran raadplegen vooraleer men een hadith wil raadplegen. het is goed mogelijk dat in de loop der tijden kufars leugens hebben vermengd met de woorden van de profeet.

2)

Salaam aleikom,

Tussen al het gehakketak op en neer is Moslimboy eigenlijk de enige die een klein antwoord heeft gegeven op de vragen van de Druide toch? Ik heb het toch goed gelezen? Of niet soms?

Nefertiti

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 15:44
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212


waarom zo een drama maken over de straffen.


als je een moord pleegt en je wordt opgehangen daarvoor dan is het jouw eigen schuld. dan had je in de eerste plaats niemand moeten vermoorden.


ik heb nog geen klachten gehoord over de elektrocutatie, de spuit die je hart laat stoppen met kloppen in Amerika of zijn die straffen wel rechtvaardig ?



Bij deze: walgelijk en verwerpelijk, een beschaving onwaardig.


groet,


PP



En w��r in Amerika vinden we de meest fervente voorstanders van de doodstraf? Juist! Onder de christen-fundamentalisten van de Bible Belt, en i.h.b. bij de Southern-Baptists.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 22:02

En weer: qat lijken ze toch op elkaar.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Aboe_Hassan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aboe_Hassan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 01:33

In eerste instantie geplaatst door Druideherne

Je vergeet erbij te vertellen Jiyuu dat de Hadith bij de eerste moslims strikt verboden was.

In eerste instantie geplaatst door Juyuu

Je vergist je hier verschrikkelijk!

Inderdaad doet hij dat, want hij vergeet erbij te vertellen waar�m het in het begin van het profeetschap verboden werd om ahadith van de profeet (salAllahoe alayhi wa sallam) te noteren.

Namelijk omdat de profeet (salallahoe alayhi wa sallam) bang was dat men de ahadith zou gaan verwarren met de Koraanische aaya's.

Later, gedurende het tweede deel van de Medinische periode stond de profeet (salallahoe alayhi wa sallam) het overigens alsn�g toe dat er ahadith werden gememoriseerd.

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

De hele Nederlandse/belgische wetgeving is krom. Het is wel in hun wet verboden gesteld om op 1 moment met twee vrouwen tegelijk getrouwd te zijn, maar je mag wel buitenvrouwen en stiekeme relaties beginnen...

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

ja broeder dat zei ik ook al maar daar hoor je niemand over subhannallah

Inderdaad, het is, sterker nog, voor twee mannen of twee vrouwen toegestaan met elkaar te huwen.

Zo zie je maar weer dat deze mensen met twee maten meten als het op de islaam en de moslims aan komt.

Dat is iets wat eigen is aan de koeffaar uit het verleden en die van tegenwoordig.

In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Begin er gerust een topic over. Van mij (en ik vermoed van alle andere niet-moslims) ga je enkel afkeuring daarvoor horen.

Ik ben echter blij met frisse wind van Neferteti, Marocaantje en Assur. Eindelijk mensen die hun mond durven opentrekken.

Het is ons, in tegenstelling tot wellicht sommigen op dit forum, helemaal niet te doen om jullie goed of afkeuring.

Wij aanbidden j�ll�� niet.

Wellicht dat zij blij zijn dat jij blij met hen bent, maar jouw goed of afkeuring doet ons niets.

In eerste instantie geplaatst door Druideherne

Ik vind het enkel vreemd dat Moslims andere straffen hanteren dan die door hun God beoogt worden en dan tevens denken dat die God dat wel goed vind.

Whaha die is helemaal goed!!

Nu moeten we ons door een kaafir laten uitleggen wat Allah de verhevene beoogt,.....

Gekker moet het toch niet worden hier.

In eerste instantie geplaatst door Druideherne

Jullie geloven maar wat je wilt. Het maakt mij niet uit.

Zo te zien houdt het je nogal bezig, gezien het feit dat je er zoveel tijd en moeite in steekt om ons op andere gedachten te brengen.

Het is grappig om te zien hoe een onwetende kaafir belezen tracht over te komen en ons islamles probeerd te geven.

Je dacht dat Boechari de eerste was die ahadith opschreef en n�g denk je ons te vertellen hoe het nu eigenlijk zit tussen de Koraan en de soennah.

Ik kan niet anders dan glimlachen wanneer ik je posts lees.

Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 02:42

Maar jij wij zijn maar ongelovig uitschot dus kunnen niks goeds doen natuurlijk.
Kijk eens in je eigen hart .. en kijk eens rondom .. en ontdek wat deze harde lijn van islam bereikt zelfs hier op het forum.
En wij ongelovigen .... tja ... wij doen dan ons best om brokken te lijmen.

Maar ja ik ben en westers .. en vrouw .. en ongelovig .. dus ik zal wel leugenaar en hoer zijn zeker.
SORRY mensen maar ik ben het beetje beu om konstant geminacht te worden door sommigen hier.

Gelukkig weet ik dat anderen er niet zo overdenken. Dankje !

xxx,

stampertje

Terug naar boven
Aboe_Hassan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aboe_Hassan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 02:59

In eerste instantie geplaatst door Stampertje

Maar ja ik ben en westers .. en vrouw .. en ongelovig .. dus ik zal wel leugenaar en hoer zijn zeker.

SORRY mensen maar ik ben het beetje beu om konstant geminacht te worden door sommigen hier.

Het gaat er niet om dat jij westers of een vrouw bent, maar wel om het feit dat je ongelovig bent ja.

Ik minacht jou dus niet, maar wel jouw ongeloof.

Wat je hoerigheid betreft; Allahoe 3aalim, maar die XXXjes aan het eind van iedere post komen in ieder geval wel wat onzedelijk op me over.

Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 03:08

bij deze zwijg ik.

mensen die me willen bereiken weten me te vinden in pb.

mocht het je interseren .. je hebt me echt gekwetst nu. Maar ja ik ben maar ongelovig geval dus zal wel geen gevoelens hebebn ook niet zeker

gegroet,

stampertje

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.