Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Moslims kiezen

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Enquête vraag: Waar stemt u op a.s. verkiezingen?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
22 [9.40%]
86 [36.75%]
106 [45.30%]
20 [8.55%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
Yellow Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yellow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Moslims kiezen
    Geplaatst op: 12 september 2006 om 09:53
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Thorax

Ik vind het een beetje kromme zaak (maar ik schrik er niet van) dat ik niet eens met woorden mijn standpunt en geloof hier mag uitleggen, maar dat jullie wel met bommen en granaten duizenden van mijn broeders mogen doden en democratie door hun strot mogen duwen (hier en aan de andere kant van de oceaan). Landen waar nu zogenaamd de vrijheid van democratie wordt gepropageerd, hebben het bloed van duizenden zo niet miljoenen onschuldigen aan hun handen kleven. Of door bombardementen of tijdens de koloniale periode etc etc. noem het maar op.

 

Wie is jullie? en wie denk jij dat jij bent?

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 11:08

Salaam aleikom,

Sharia law is the instrument by which Political Islam seeks to control the Muslim world. Whilst the Sharia may have been inspired by the Holy Quran, it has developed and evolved through time and through the efforts of men. The Sharia should be open to analysis, research and criticism like any other system of law, practice and belief. Its divine inspiration should no more shield it from criticism than Christianity should have been spared criticism for burning heretics or massacring unbelievers. The more pernicious interpretations of the Sharia today fall far short of the minimum standards of justice widely demanded by the international community and by Muslims and non-Muslims alike.

The Sharia should be opposed for its imposition of theocracy over democracy, its abuse of human rights, its institutionalized discrimination, its denial of human dignity and individual autonomy, its punishment of alternative lifestyle choices, and for the severity of its punishments.

In the west, in countries that have a sizable Muslim population, there have been calls for the Sharia to be adopted for the Muslim community. These calls should be vigorously opposed; the Sharia conflicts with many basic human values, such as equality before the law, that punishments should be commensurate with the crime, and that the law must be based on the will of the people. The Sharia as it developed in the first few centuries of Islam incorporated many pre-Islamic Middle-Eastern misogynist and tribal customs and traditions. The Sharia was developed not only from the Holy Quran but incorporates legal principles from other sects. We may ask how a law whose elements were first laid down over 1,000 years ago can possibly be relevant in the 21st century. The Sharia reflects the social and economic conditions at the time of the Abbasids and has become further and further out of touch with later social, economic, technological, cultural and moral developments. The principles of the Sharia are inimical to moral progress, humanity and civilized values.

The problem for all of us is how to oppose the violations of human rights inherent in the Sharia without being accused of blasphemy or apostasy. We would suggest that the answer lies in a return to the Five Pillars of Islam.

For non-Muslims who want to help, the problem is how to avoid charges of cultural imperialism, neocolonialism and racism, or of failing to respect �the other�. But cultural relativism is not the answer. In India, each religion has its own social laws. Muslim women do not enjoy the same rights as Hindu women. Why not? Justice cries out for secularism. One law for all � equality before the law � for Muslims and non-Muslims, for men and women alike, must be the answer.

Many of the arguments for permitting each religion or culture to determine its own laws are based on a misunderstanding of the nature of human rights. Human rights as defined in the UDHR are vested in the individual, not the group. As soon as rights are accorded to a group rather than to individuals, conflict becomes possible not only between one group and another, but between the group and its own members. Any group that denies the right of its members to leave is in contravention of one of the most fundamental principles of human rights. Yet clearly, one of the reasons for the growth of Islam over the past century has been that becoming a Muslim is a one-way street. Whether by birth or conversion (historically likely to have been a forced conversion) once you are a Muslim the only way out, under the Sharia, is death.

When Political Islam really does advocate jihad to achieve world domination, then anyone deeply concerned with humanity and human rights will be critical. Of all the existing ideologies, Political Islam remains the greatest danger to humanity. Political Islam has been neither tamed nor moderated by progressive forces. It has the power to inspire the terrorist mind, and, through its ties to oil-rich states, the funds to pursue its plans.

Islamic apologists often claim that many so-called violations of human rights are based on a misreading of the Holy Quran and will quote this or that sura in its defense. But the arguments against Political Islam are not against the holy texts but against the Sharia as it is practiced today in Islamic states. We are told that Islam is a religion of peace and that the struggle, jihad, to impose Islam by conquest is not to be taken literally. But for Political Islam it is. Ask the suicide bombers. The only possible response to the charge of misunderstanding or misreading Islam is to look at the reality of what is happening in those countries such as Iran, Pakistan, Saudi Arabia and northern Nigeria where the Sharia now holds sway.

The world is a battleground of social movements and ideas. It took people in the west over 400 years of often-bloody struggle to gain the right to criticize Christianity. Even now, that right is still not fully recognized. In Britain, for example, there is still a law against blasphemy, and many Islamic clerics have argued that it should be extended to cover Islam as well. It should be scrapped. Once we are prevented from expressing our point of view in the market place of ideas we will be heading back to the Dark Ages.

We must recognize that we now live in a global community. Society is far larger, more diverse and far more complex than the primitive tribal society of 7th century Arabia that gave birth to Islam. It is time to renounce the idea that anyone should be ruled exclusively by the Sharia. More than ever before, people need a secular state that respects freedom of religion, and freedom from religion for those that have none, and human rights founded on the principle that power belongs to the people. This means that we must reject the claims of the Islamists that sovereignty belongs exclusively to Allah � by which they mean His representatives, that is, themselves. Indeed it demands that the very concept of an Islamic state be challenged. The imposition of Sharia law for political ends must be opposed.

What is needed is nothing less than the secularization of Islamic society, and the establishment of the idea that individual conscience must be our guide and the judge of personal, private conduct. But secularization cannot be imposed from outside by force. Attempts by America and its allies to impose democracy and human rights on the Islamic world will rightly be resisted as neocolonialism and will simply drive more and more Muslims into the arms of the extremists. The onus is on us to promote the ideals of personal freedom, progress and change from within Muslim society, with help from those in the rest of the world who share our ideals and hopes for the future.

We call on all Muslims and all who value freedom, democracy and human rights to support: NO to Political Islam, YES to Human Rights.

Salaam Nefertiti.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 12:44
Op zich vind ik het al hondsbrutaal te beweren dat de wereld feitelijk geregeerd moet worden een clerus die zich rechtvaardigt met de perverse leugen als zou zij, en slechts zij,in laatste instantie, op onfeilbare wijze het woord en de wil van God vertolken. Er is daar een woord voor: fascisme
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 13:39
Dat is even toevallig...

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Pagina 113 - http://teletekst.nos.nl/

(dat wordt stiekum toch stemmen, want nu is het Halal)

Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 15:47

Assalamu alaikum,

heb het een beetje te druk om een echte reactie te schrijven. Komt nog insha Allah. Vond wel dit artikel op planet.nl, leek me wel relevant en leuk:

http://www.planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=756322/v oted=true/sc=905b8a

Donner: invoering sharia moet kunnen
Gepubliceerd op dinsdag 12 september 2006
Het moet mogelijk zijn dat moslims langs democratische weg aan de macht komen; ze moeten dan zelfs ook de sharia kunnen invoeren.

Minister Donner zegt dat in het boek 'Het land van haat en nijd'.

Hij heeft moeite met de toon in het integratiedebat. Moslims hebben volgens Donner net als protestanten en rooms-katholieken recht op de beleving van hun religie, ook als daar afwijkende gedragsregels bijhoren zoals imams die een vrouw geen hand willen geven. Zo vond de CDA-bewindsman het heel verstandig dat koningin Beatrix er niet op stond dat de imam haar de hand schudde toen ze eerder dit jaar een moskee in Den Haag bezocht.

Gij zult assimileren
Over de houding van VVD-collega Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) in een eerdere soortgelijke situatie, laat Donner zich niet uit. "Maar er is een toon in het politieke debat geslopen die me niet bevalt. Een toon van: Gij zult assimileren, Gij moet in het openbaar onze waarden overnemen. Be reasonable, do it our way. Dat is niet mijn benadering."

De minister verwacht niet dat de tegenstellingen tussen autochtonen en allochtonen binnen een paar jaar zijn opgelost. De dreigende "gewelddadige confrontatie buiten de regels van het democratisch rechtsbestel om" moet volgens hem worden vervangen door een democratisch treffen binnen het bestel.

Abou Jahjah
Donner zou het daarom toejuichen als iemand als Dyab Abou Jahjah, de leider van de Arabisch Europese Liga (AEL), deel zou uitmaken van de Tweede Kamer. "Hij blijft binnen de grenzen van de wet en functioneert als bliksemafleider voor de onlustgevoelens onder jonge moslims. Wat hij wil bereiken, doet hij door met anderen samen te werken."

Donner is het niet eens met de CDA-fractie die eerder dit jaar stelde dat (lokale) partijen die de sharia (islamitische wetgeving) willen invoeren, uit het democratisch bestel geweerd moeten kunnen worden. Volgens de minister moeten moslimgroepen langs democratische weg aan de macht kunnen komen.

�Barbaarse sharia�
"Voor mij staat vast: als twee derde van alle Nederlanders morgen de sharia zou willen invoeren, dan moet die mogelijkheid toch bestaan? Zo iets kun je wettelijk toch niet tegenhouden? Het zou ook een schande zijn om te zeggen: dat mag niet! De meerderheid telt. Dat is nou juist de essentie van democratie", aldus Donner.

Tweede Kamerlid Geert Wilders (Groep Wilders) heeft Donner inmiddels via schriftelijke vragen opgeroepen zich te verantwoorden voor deze laatste uitspraken. Volgens Wilders moet een minister opkomen voor de Nederlandse waarden en normen en zich verzetten tegen de invoering van de "barbaarse sharia" in ons land.

Als Donner zijn uitspraken handhaaft, zal Wilders via een motie van wantrouwen het aftreden van de minister eisen, zo kondigde het Kamerlid later aan.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 16:09
Lees je de volgende keer gewoon mee?

 
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 16:12
Donner heeft wat tegen de Verlichting. Rancune?
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 23:49
Toch is het geen domoor die Donner...

Wat hij zegt snijd wel hout, zolang je, je binnen de democratische regels begeeft kan ik er ook niet op tegen zijn. Dat zijn nu eenmaal de spelregels die gelden. Het zou wel heel bizar wezen als je die spelregels ongeldig verklaard omdat je het met de uitkomst niet eens bent. De democratie moet in beginsel van toepassing zijn, welk gevolg daaraan dan ook hangt. 

Dus als moslims massaal gaan stemmen, en daar komt een Islamitische partij uit die de sharia invoert, wie ben ik om daar tegen op te zijn..

Groet, Assur



 


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 23:59

abou jaja binnen regels van de wet .. euhm euhm euhm ..

noem je bewust rellen stoken in borgerhout en daar de onrusten aanwakkeren binnen de wet...

ik ken zelfs moslims hier die hem verwerpelijk vinden. Extreem links �n koren op de molen van extreem rechts.

voor de rest vind ik effectief dat hij een punt heeft. Voor mij mag iedereen zichzelf zijn ALS er respect is voor de andere partijen waar mee samen geleefd wordt.

en ik vind bepaalde dingen w�l belangrijk .. kennis van cultuur waar je in leeft bijvoorbeeld .. �n dan vooral kennis van taal !

xxx,

stampertje

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 04:56
In eerste instantie geplaatst door Assur


<span style="font-weight: bold;">Toch is het geen domoor die Donner... Wat hij zegt snijd wel hout, zolang je, je binnen de democratische regels begeeft kan ik er ook niet op tegen zijn. Dat zijn nu eenmaal de spelregels die gelden. Het zou wel heel bizar wezen als je die spelregels ongeldig verklaard omdat je het met de uitkomst niet eens bent. De democratie moet in beginsel van toepassing zijn, welk gevolg daaraan dan ook hangt.� Dus als moslims massaal gaan stemmen, en daar komt een Islamitische partij uit die de sharia invoert, wie ben ik om daar tegen op te zijn..Groet, Assur�</span>


Wat vind je van een partij - doet niet toe welke - die, eenmaal aan de macht gekomen, de democratie afschaft?
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 05:19

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Assur


<span style="font-weight: bold;">Toch is het geen domoor die Donner... Wat hij zegt snijd wel hout, zolang je, je binnen de democratische regels begeeft kan ik er ook niet op tegen zijn. Dat zijn nu eenmaal de spelregels die gelden. Het zou wel heel bizar wezen als je die spelregels ongeldig verklaard omdat je het met de uitkomst niet eens bent. De democratie moet in beginsel van toepassing zijn, welk gevolg daaraan dan ook hangt.  Dus als moslims massaal gaan stemmen, en daar komt een Islamitische partij uit die de sharia invoert, wie ben ik om daar tegen op te zijn..Groet, Assur </span>


Wat vind je van een partij - doet niet toe welke - die, eenmaal aan de macht gekomen, de democratie afschaft?

Ja ik was er al bang voor, dat deze vraag zou komen. Dat kan in beginsel niet denk ik. Je hebt natuurlijk de grondwet die beschermt. Je hebt in eerste instantie 2/3 meerderheid in de tweede kamer, alswel de eerste kamer nodig om een grondwet te kunnen wijzigen. Daarna kijkt de raad van state er nog kritisch naar. En als laatste moet het staatshoofd meetekenen. Een hele reis dus.

Alles daarbuiten is een ordinaire staatsgreep...

Ik ben van mening dat een democratie niet inhoudsloos is. Als de meerderheid in Nederland stemt voor invoering van de sharia dan hebben we dat gewoon aan te nemen en te accepteren. Zolang er maar aan de grondwet wordt voldaan! Dat is het uitgangspunt.. Waarom de spelregels veranderen als het even niet uikomt? Dat zou een ultieme afgang zijn voor de democratie.

Groet, Assur

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 14:48

Iemand die accepteert om Nederlandse burger te zijn, accepteert automatische het Nederlandse recht en hij dient eraan te houden.

Je kan je nog onthouden van stemmen maar door de belasting te betalen draag je bij aan de uitvoering van de regels die in het parlement zijn gemaakt. 

 

Ik zelf zal stemmen. En ik denk op de SP. Dit betekent niet dat ik verantwoordelijk ben voor alle beslissingen die de SP maakt.  Ik stem voor de punten waar ik wel achter sta.

Zolang er geen partij is die mijn kan vertegenwoordigen blijf ik kiezen voor het miste nadelige.

 

Veder zijn de niet-moslims vrij om hun eigen wetten te maken. De islam verplicht zijn wetten niet op niet-molims maar alleen op moslims.

 

In eerste instantie geplaatst door Aboe_Hassan

Vergeet niet dat je door jezelf te onthouden van dit misleidende en verdorven kiesproces, ook een stem uitbrengd, namelijk t�gen het secularisme en v��r de islam.

 

Door je te onthouden van het stemmen geef je stem weg aan de rechtse partijen die het op voorzien om het moeilijk te maken voor de moslims.

Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 14:55
In eerste instantie geplaatst door Assur

Eiegenlijk is het heel erg voor al die Islamieten die wel stemmen. Zij zijn dus eigenlijk geen goede Moslims. Zij keren zich af van wat Allah aan hen heeft opgedragen. En dan te bedenken dat het er nogal wat zijn die stemmen.

salaam Assur,

 

Bijna in alle islamitische landen wordt er gestemd, Van Marokko tot Malaise. en er doen er volop Islamitische partijen mee, neem bijvoorbeeld de Islamitische broederschap in Egypte, Hamas, Hizb Allah. Ik noemde even degene die het meeste in de media komen en zijn daarnaast nog honderden andere partijen.

Amin 

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 15:54
In eerste instantie geplaatst door Amin

Iemand die accepteert om Nederlandse burger te zijn, accepteert automatische het Nederlandse recht en hij dient eraan te houden.

Je kan je nog onthouden van stemmen maar door de belasting te betalen draag je bij aan de uitvoering van de regels die in het parlement zijn gemaakt. 

 

Ik zelf zal stemmen. En ik denk op de SP. Dit betekent niet dat ik verantwoordelijk ben voor alle beslissingen die de SP maakt.  Ik stem voor de punten waar ik wel achter sta.

Zolang er geen partij is die mijn kan vertegenwoordigen blijf ik kiezen voor het miste nadelige.

 

Veder zijn de niet-moslims vrij om hun eigen wetten te maken. De islam verplicht zijn wetten niet op niet-molims maar alleen op moslims.

 

In eerste instantie geplaatst door Aboe_Hassan

Vergeet niet dat je door jezelf te onthouden van dit misleidende en verdorven kiesproces, ook een stem uitbrengd, namelijk t�gen het secularisme en v��r de islam.

 

Door je te onthouden van het stemmen geef je stem weg aan de rechtse partijen die het op voorzien om het moeilijk te maken voor de moslims.



Beste Amin,

Je hebt helemaal gelijk met deze bijdrage.

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 15:55
In eerste instantie geplaatst door Amin

In eerste instantie geplaatst door Assur

Eiegenlijk is het heel erg voor al die Islamieten die wel stemmen. Zij zijn dus eigenlijk geen goede Moslims. Zij keren zich af van wat Allah aan hen heeft opgedragen. En dan te bedenken dat het er nogal wat zijn die stemmen.

salaam Assur,

 

Bijna in alle islamitische landen wordt er gestemd, Van Marokko tot Malaise. en er doen er volop Islamitische partijen mee, neem bijvoorbeeld de Islamitische broederschap in Egypte, Hamas, Hizb Allah. Ik noemde even degene die het meeste in de media komen en zijn daarnaast nog honderden andere partijen.

Amin 



Beste Amin,

Ik ben daarvan op de hoogte, mij bijdrage was dan ook cynisch bedoeld.
Ik vind het ook gewoon regelrechte nonsens om niet te stemmen.
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2006 om 00:56

In eerste instantie geplaatst door Amin

Door je te onthouden van het stemmen geef je stem weg aan de rechtse partijen die het op voorzien om het moeilijk te maken voor de moslims.

 

Al gaat het tegenwoordig nog zo slecht met de moslims. Meedoen aan een democratie is niet de oplossing.

Moslims kunnen trots zijn op hun geschiedenis, laten we dat dan ook doen. Dat we nu in een miserabele toestand verkeren, mag niet ertoe leiden dat we minder trots moeten zijn en democratie�n gaan stichten. Ik zei ergens al eerder dat je dan meespeelt met hun regels, hun wetten, op hun veld, met hun scheidsrechter, en uiteindelijk hun rode kaart zal krijgen. Volg de discussie maar op de tv de laatste dagen. Donner zegt er alles aan te doen dat desnoods de grondwet wordt gewijzigd om te voorkomen dat moslims hun zin krijgen. Je noemt Hamas, kijk wat er met Hamas gebeurt: de rode kaart.

 

Deze landen hebben onschuldig bloed aan hun handen kleven. Hoe kan een moslimvertegenwoordiger aan 1 tafel zitten met mensen die hun legers aan de andere kant van de wereld sturen en duizenden moslims afslacht alsof het kakkerlakken zijn. Samen met hen strategie�n bedenken en plannetjes smeden en dan handen schudden???

 

Meedoen met deze mensen is een ziekte waar de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) ons voor heeft gewaarschuwd.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2006 om 02:07
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Amin

Door je te onthouden van het stemmen geef je stem weg aan de rechtse partijen die het op voorzien om het moeilijk te maken voor de moslims.

 

Al gaat het tegenwoordig nog zo slecht met de moslims. Meedoen aan een democratie is niet de oplossing.

Moslims kunnen trots zijn op hun geschiedenis, laten we dat dan ook doen. Dat we nu in een miserabele toestand verkeren, mag niet ertoe leiden dat we minder trots moeten zijn en democratie�n gaan stichten. Ik zei ergens al eerder dat je dan meespeelt met hun regels, hun wetten, op hun veld, met hun scheidsrechter, en uiteindelijk hun rode kaart zal krijgen. Volg de discussie maar op de tv de laatste dagen. Donner zegt er alles aan te doen dat desnoods de grondwet wordt gewijzigd om te voorkomen dat moslims hun zin krijgen. Je noemt Hamas, kijk wat er met Hamas gebeurt: de rode kaart.

 

Deze landen hebben onschuldig bloed aan hun handen kleven. Hoe kan een moslimvertegenwoordiger aan 1 tafel zitten met mensen die hun legers aan de andere kant van de wereld sturen en duizenden moslims afslacht alsof het kakkerlakken zijn. Samen met hen strategie�n bedenken en plannetjes smeden en dan handen schudden???

 

Meedoen met deze mensen is een ziekte waar de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) ons voor heeft gewaarschuwd.

Beste jiyuu,

Ik vraag me werkelijk af wat jij hier doet in Nederland? Als het hier nu allemaal zo slecht is, waarom woon je dan niet in een Islamitische staat?

Ik begin steeds meer te begrijpen waarom dit soort geluiden als extreem worden bestempeld. Jouw argumenten zijn doodlopende straten, die geen oplossing bieden voor vrede.. Je zet jezelf buitenspel in deze werkelijkheid. Gelukkig zien heel veel Moslims het heel anders dan jij, en vorm jij en een een paar anderen de kleine minderheid.

Het overgrote deel van de Moslims ter wereld kiezen voor vrede en harmonie!

Ik ook, en ik ben nog niet eens een Moslim..

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2006 om 02:41
Dus omdat ik weiger te stemmen, kan ik opkrassen?

Wil je iets van de Islam weten, lees dan de Seerah (levensverhaal) van de Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam). De Sahabah stelden hem ook vragen, dezelfde vragen die hier op het forum worden gesteld. En hij gaf hen antwoorden, ondubbelzinnige antwoorden. Wie toch zijn/haar eigen weg wil uitstippelen, moet dat maar doen, maar je kunt mij niet verplichten jouw weg te volgen. Er gebeurden dingen met onze Profeet (sallalaho alaihi wasallam), dezelfde dingen gebeuren ook nu met de moslims. Werkelijk precies hetzelfde gebeurt er, tot in de details lijkt onze situatie op die van onze Profeet. Wie slim is, leert ervan, wie niet slim is, niet.

Beste Assur, ik wens je veel wijsheid toe in je verdere zoektocht naar wat dan ook. Onze wegen splitsen zich hier. Ik ben geen onruststoker en wil ook niet als 1 bekend staan.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2006 om 03:02

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Dus omdat ik weiger te stemmen, kan ik opkrassen?

Wil je iets van de Islam weten, lees dan de Seerah (levensverhaal) van de Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam). De Sahabah stelden hem ook vragen, dezelfde vragen die hier op het forum worden gesteld. En hij gaf hen antwoorden, ondubbelzinnige antwoorden. Wie toch zijn/haar eigen weg wil uitstippelen, moet dat maar doen, maar je kunt mij niet verplichten jouw weg te volgen. Er gebeurden dingen met onze Profeet (sallalaho alaihi wasallam), dezelfde dingen gebeuren ook nu met de moslims. Werkelijk precies hetzelfde gebeurt er, tot in de details lijkt onze situatie op die van onze Profeet. Wie slim is, leert ervan, wie niet slim is, niet.

Beste Assur, ik wens je veel wijsheid toe in je verdere zoektocht naar wat dan ook. Onze wegen splitsen zich hier. Ik ben geen onruststoker en wil ook niet als 1 bekend staan.

Je oogst wat je zaait jiyuu. Jij stelt dat de Nederlandse democratie niet telt, dat deze inhoudsloos is. Je stelt dat Moslims niet moeten stemmen. Je stelt dat de huidige samenleving dus niet deugd. dat zeg je allemaal...

Dan zeg ik, ga daarheen waar je dat allemaal wel kunt vinden, i.p.v. de vrije democratie te verwerpen.

Het is niet mijn bedoeling om je weg te jagen, dat doe je toch zelf...

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2006 om 03:31
Jij wilt uit mijn mond horen wat ik niet ga zeggen.

Ik begin sterk de indruk te krijgen dat jij met andere bedoelingen op het forum bent gekomen. Werk je soms voor Wilders? Het heeft alle schijn dat je iets wil uitlokken met al de topics die je start? Ik kan het verkeerd hebben, maar die indruk begin ik langzamerhand te krijgen.

Je hoeft deze vragen nu niet voor mij te beantwoorden. Denk er rustig over na. Misschien dat ik volgende week weer inlog om te lezen wat je zegt.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2006 om 03:55

Salaam Aleykoum,

Nederland kan ooit wel de shariah invoeren inshaAllah,alleen dan niet via de democratie democratie dat behoren moslims niet mee in te stemmen(al zullen velen het daar niet met me mee eens zijn)

Het kan alleen als de shariah begint in een meer islamitisch land en vervolgends nederland veroverd en dan de shariah invoerd.

Wat nog wel zou kunnen is een staatsgreep dus dmv een staatsgreep de macht over te nemen,alleen ik persoonlijk moedig dit ookniet aan want dan gaan er zeker veel doden vallen.

Democratie daar behoren moslims niet aan mee te doen,er is daar een heel duidelijk stukje over wat ik zal opgaan zoeken en waardoor hopelijk meer mensen gaan nadenken.

Wa Aleykoum Salaam.

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2006 om 03:59
Het Islamitisch oordeel over democratie, 'vrijheid' en deelname aan verkiezingen

Bron:
www.thesavedsect.com
Vertaald door: Oem Osama alMuwahida
------------------------------------------------------------ --------------
Om in staat te zijn een goed Islamitisch oordeel of standpunt te geven betreffende deze onderwerpen, moeten we een uitgebreid en correct begrip hebben van de werkelijkheid (Tahqeeq ul-Manaat). Aangezien de term Democratie een niet-Arabische term is, kan het niet geintroduceerd zijn door de Islaam of door de Arabieren (ook al zou het concept ervan wel bestaan kunnen hebben). Daarom moeten we kijken waar de term vandaan komt en erachter komen wat de betekenis ervan is. Volgens het Oxford Dictionary betekent de term: "Een vorm van regeren waarin de mensen bepalen wie die macht heeft en hoe hij deze macht dient te gebruiken." Bijgevolg is dat de mensen de bron van wetgeving zijn en zij ervoor kiezen wat voor wetten ten uitvoer moeten worden gebracht.

Een andere betekenis van de term Democratie (van oorsprong een Griekse term-Demokratia) is dat het "de wet voor de mensen, door de mensen" is. Met andere woorden, het is een systeem waarin de mensen wetgeven volgens regels die passen bij hun eigen verlangens. Daarom is democratie, of wij het nou leuk vinden of niet, niet alleen een vorm van raadpleging (Shoora), zoals de seculiere "moslims" (in werkelijkheid ongelovigen) beweren om zo hun koefr te rechtvaardigen, maar in eerste instantie is het een systeem dat de mensen toestaat om de bevelen van Allah (subhanaho wa ta'ala) te verlaten en zo hun eigen wetten in te voeren. En zo wordt het ook uitgelegd door de niet-moslims! Allah (subhanaho wa ta'ala) zegt in de Qor'aan:



"Maar neen, bij uw Heer, zij zullen geen gelovigen zijn, voordat zij u (O Mohammed) tot rechter maken over al hun geschillen en in hun hart geen aarzeling vinden aangaande hetgeen gij oordeelt en zij zich geheel en al onderwerpen."

(sorat an-Nisa, aya 65)




"En het betaamt de gelovige man of vrouw niet, wanneer Allah en Zijn boodschapper over een zaak hebben beslist, dat er voor hen een keuze zou zijn in die zaak. En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt, is zeker klaarblijkelijk afgedwaald."
(sorat al-Ahzaab, aya 36)

Het is moslims dus niet toegestaan om een mening te vormen over de goddelijke regels (al-Ahkaam ash-Shar'iyyah) van Allah. Het bekritiseren van een enkele wetgeving van Allah wordt beschouwd als Kufr Akbar, waarmee deze persoon zich uit de islaam plaatst, zoals Allah (subhanaho wa ta'ala) heeft gezegd:



"En het zijn alleen de ongelovigen die Onze tekenen verwerpen."

(sorat al-'Ankaboot, aya 47)

Ervoor kiezen om niet volgens de wetten en bevelen van Allah te leven is hierom dus volgens de islaam Kufr en afvalligheid. Moslims (en niet-moslims) hebben niet het recht om te wetgeven,omdat Allah (subhanaho wa ta'ala) de enige Wetgever is. Hij is al-Hakam (de Wetgever):


"De wetgeving berust bij Allah alleen. Hij heeft bevolen dat gij naast Hem niets zult aanbidden. Dat is de juiste godsdienst, maar de meeste mensen weten het niet."

(sorat Yusuf, aya 40)


Dit vers maakt deze zaak zo duidelijk als het schijnen van de zon op een onbewolkte middag. Degenen die uitnodigen naar democratie, moedigen aan tot shirk, kufr en een andere deen dan de islaam.Dit zijn allen grote vormen van afvalligheid. Democratie komt niet van islaam, en degenen die dat zeggen zijn Zindeeq (ketters). Zij verspreiden kufr als een vorm van islaam en zij zijn erger dan de oorspronkelijke Kuffar.

Om deze redenen is het worden van tweede-kamerlid of wethouder een nog grotere vorm van afvalligheid, omdat je dan actief deelneemt aan kufr en shirk en er volledig mee toestemt. Sommige seculieren, die beweren moslim te zijn, zeggen dat stemmen de enige manier is om een verandering te weeg te brengen of zelfs dat het de enige manier is om de islaam te implementeren. Ten eerste zijn zij leugenaars, omdat zij claimen dat zij de islaam willen implementen, tenzij ze daadwerkelijk niet weten wat islaam betekent. Ten tweede,moeten we nooit afwijken van het pad van de Selef (de geredde groep) door onze verlangens en eigen methoden te volgen die niet van de islaam zijn. Het doel heiligt de middelen niet, daarom kun je geen kufr en shirk plegen om vervolgens Allah (subhanaho wa ta'ala) te gehoorzamen! Allah (subhanaho wa ta'ala) zegt:

 
"Wanneer gij degenen ziet, die Onze tekenen bespotten, wendt u dan van hen af, totdat zij een ander gesprek beginnen. En als Satan het u doet vergeten zit dan niet, nadat het in uw herinnering opkomt, met het onrechtvaardige (mushrikien, niet-moslims) volk bijeen."
(sorat al-An'aam, aya 68)

Hoe kunnen deze zogenaamde "moslim" kamerleden in het parlement zitten, terwijl de ongelovigen Allah's wetten en regels bespotten door wetten en regels, anders dan die van Hem, in te voeren? Het antwoord is heel simpel- omdat zij zelf ongelovigen zijn net als hen, alleen dragen zij moslimnamen. Het is niet toegestaan om te zitten met hen die democratie steunen of ernaar uitnodigen, of het als toegestaan beschouwen. En dit is heel duidelijk aangegeven in de bovenstaande vers.

Wat betreft het woord 'vrijheid', dit is als volgt uitgelegd: "Het recht of vermogen hebben om vrij te handelen, spreken of denken." Dit concept van vrijheid is geheel tegenstrijdig met de fundamentele regels van een moslim (onderworpene) zijn. De term 'moslim' is in tegenstrijd met vrijheid en persoonlijke verlangens, en de term geeft aan dat wij dienaren zijn en wij geen keus hebben in zaken waarover Allah (subhanaho wa ta'ala) en Zijn boodschapper hebben besloten.

"Vrijheid" is een vorm van Taghot (valse ilah) en moslims zijn verplicht alles te verwerpen wat wordt aanbeden, gehoorzaamt of gevolgd buiten Allah. Allah (subhanaho wa ta'ala) zegt:



En voorzeker Wij wekten onder elk volk een boodschapper op (die zei), "Aanbidt Allah en vermijdt de Taghoet."

(sorat an-Nahl, aya 36)

"Vrijheid" houdt in dat je vrij bent van de bevelen van Allah en zo je eigen verlangens en lusten kunt volgen. Daarom geloven moslims niet in vrijheid, of het nou gaat om vrijheid van expressie, woord of van welke vorm van kufr dan ook. De Qoraish hadden een soortgelijk systeem als democratie, waarbij verschillende stammen bij elkaar kwamen om wetten te maken. Heeft de boodschapper Mohammed (sal Allahu alaih wa salam) ooit voor hen gestemd of een compromis gesloten met hen? Heeft hij deelgenomen aan hun parlement, politiekorpsen of hun leger? Het antwoord op deze vragen is vanzelfsprekend "NEE" voor degenen die begrijpen en op het Pad der Leiding zijn; daarentegen degenen die dit niet inzien zijn doof, dom en blind.

Als het gaat om verkiezingen, is dit de enige term waar de seculieren mee kunnen spelen. Het betekent, het kiezen van een leider of regeerder, wat in feite een plicht is in de islaam, zo lang de leider de wetten van Allah (de Shaee'ah) implementeert. Als we spreken over de verkiezingen van vandaag de dag, betekent het niet 'het kiezen van een leider die de islaam zal implementeren'! Hedendaags gaan de verkiezingen om het kiezen van een persoon die zal regeren met de verlangens van de meerderheid, en dus is dit kufr zoals democratie en "vrijheid".
 
Het is beter voor ons om een andere term dan "verkiezingen" te gebruiken, zelfs als we spreken over het kiezen van een Khaleefah. Dit om onszelf te onderscheiden van de ongelovigen (door niet hun termen te gebruiken) en om te vermijden dat er misconcepties en dubbelzinnigheid ontstaat over de term verkiezing.

Mijn geliefde moslimbroeders en zusters, weet dat democratie en "vrijheid" beiden vormen van Taghoet zijn, en het een voorwaarde voor een moslim is om deze te verwerpen en vijandschap aan hen te verklaren. Val niet voor de waswas (influisteringen van de Satan) van de seculieren die jullie oproepen om Imaan te verwerpen. Aanbid Allah zuiver door alleen Hem te gehoorzamen.

"...Dat is de juiste godsdienst, maar de meeste mensen beseffen het niet"

(sorat Yusuf, aya 40)
 
Stemmen voor DEMOCRATIE; een uitnodiging om de Islam te verlaten.

Stemmen voor Democratie is pure baatil (valsheid) en heeft geen plaats in de Islam; helaas zijn sommige zogeheten moslims de dupe geworden van de mooie verpakking van de democratische verkiezingen, en zelfs achter de koeffar aanracen om dit valse systeem te verspreiden. Organisaties zoals MCB en Al-Muntada hebben zelfs geprobeert om het stemmen voor te doen als een religeus plicht. Deze groepen hebben de verantwoordelijkheid op zich genomen om de stemmen van Iblees (Shaytan) te zijn. Ze zijn de belofte die Shaytan aan Allah heeft gedaan aan het vervullen, en dat is om zoveel mogelijk van de kinderen van Adam mee te nemen naar de kuilen van de Hel. Vandaar dat Allah waarschuwt: "O gij die gelooft, volgt de voetstappen van Satan niet. Wie de voetstappen van Satan volgt die zal hij zeker onzedelijkheid(fah'sha) en boosheid(munkar) beyelen." (24:21)

Stemmen voor leden van het parlement moet niet klein gezien worden, wanneer deze parlementsleden eenmaal zijn gekozen zullen ze wetten maken die gebaseert zijn op pure kufr, die dan de mensen in de maatschappij worden opgelegd.

Moslims zijn per defenitie onderdanig aan de wil van Allah (swt), vandaar dat wij uit moeten vinden wat de Islam zegt met betrekking tot stemmen en de gevolgen hiervan.

Al Hamdulilah hebben sommige moslims de tijd genomen om TAWHEED te bestuderen wat inhoud, het aanbidden van Allah alleen, zonder Hem deelgenoten toe te kennen in Zijn namen, atributen of bevelen; helaas is dit niet het geval bij het grootste deel van de mensen.

Het tegenovergestelde van TAWHEED is SHIRK (deelgenoten aan Allah toekennen), en Allah (swt) zegt: "Waarlijk, Allah vergeeft niet dat men iets met Hem vereenzelvigt, maar Hij zal al hetgeen daarbuiten staat vergeven, wie Hij wil. En wie iets met Allah vereenzelvigt, heeft inderdaad een zeer grote zonde begaan." (4:48)

Het is een integraal deel van het geloof van een moslim om Allah (swt) het alleenrecht te geven om wetten te maken, zolals een van Zijn namen Al Hakiem (De Wetgever) is. En Allah (swt) zegt: "De oordeel berust bij Allah alleen." (12:40)

Zodat de moslims in de Islam blijven, moeten zij refereren naar alleen de oordelen van de Islam zoals Allah (swt) zegt: "Maar neen, bij uw Heer, zij zullen geen gelovigen zijn, voordat zij u (profeet) tot rechter maken over al hun geschillen en in hun hart geen aarzeling vinden aangaande hetgeen gij oordeelt en zij zich geheel en al onderwerpen. " (4:65)

Het stemmen betekent, oordelen met mens-gemaakte-wetten, dit is oordelen met kufr, en Allah (swt) zegt: "Wensen zij het oordeel van onwetendheid? En wie is een betere rechter dan Allah voor een volk dat zekerheid van geloof bezit?" (5:50)

O Gelovigen in Allah (swt), val niet in de valstrik van de verwerping van de Islam, blijf weg bij hun kufr op hun verkiezingen.

O dienaren van Allah (swt) vergeet niet dat de rechten van Allah (swt) boven de rechten van elke andere zijn. Iedereen die zichzelf afschildert als een wetgever, verkondigt dat hij gelijk aan Allah is.

O onderdanen van Allah (swt) volg het voorbeeld van de metgezellen (Sahabah) en onthul het kwaad van die groepen die beweren dat zij moslims zijn, maar de valstrikken van de Shaytan leggen.

O moslims, de geschiedenis heeft geleerd dat wanneer ook maar de koeffar het gezag over de moslims hebben, zij geen heiliheid of eer overlaten voor degenen die in Allah (swt) geloven.

O Oemmah van Mohammad (saw), vergeet niet de missie van de Boodschapper van Allah (swt). Zijn (profeet) roep was naar acceptatie van Tawheed (aanbidding, onderwerping en gehoorzaamheid aan Allah alleen), en verwerping van Kufr.

In een tijd waarin het kwaad wijdversprijd is, zal de verlossing alleen verkregen worden door terug te keren naar de deen van Islam, en het volgen van het voorbeeld van onze Profeet (saw) en zijn metgezellen (raa).

Al-Muhajiroun...The Followers of Ahl us-Sunnati wal-Jamaa�ah
Box 349 London N9 7RR
07956 600 569 or 07956 572 162 � Fax: 0208 803 4541
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2006 om 05:57

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Jij wilt uit mijn mond horen wat ik niet ga zeggen.

Ik begin sterk de indruk te krijgen dat jij met andere bedoelingen op het forum bent gekomen. Werk je soms voor Wilders? Het heeft alle schijn dat je iets wil uitlokken met al de topics die je start? Ik kan het verkeerd hebben, maar die indruk begin ik langzamerhand te krijgen.

Je hoeft deze vragen nu niet voor mij te beantwoorden. Denk er rustig over na. Misschien dat ik volgende week weer inlog om te lezen wat je zegt.

Slappe hap opmerking van je! Je kan het inderdaad verkeerd hebben wat je denkt.

Ik ga alleen tegen de conservatie Islamitische gedachte van je in, en ik sluit mij aan bij de de gematigde Moslims in deze wereld. Dat jij daar niet tegen kunt zegt toch iets over jezelf. Jij hebt de vrijheid om in deze democratie te zeggen wat je wilt, dat geld voor mij ook. Dat ik het niet eens ben met jouw zienswijze, betekent zeker niet dat ik voor Wilders werk. Wat een schandalige uitspraak van je.

Wilders staat voor een maatschappij zonder de Islam. Wilders wilt geen moskeen.Wilders zegt, assimileren of opsodemieteren.

Lees nu eens een keer goed wat ik allemaal zeg. Ik wil niets met conservatieve krachten of hopeloos ouderwetse opvattingen te maken hebben. Noem mij maar de nieuwe lichting. Ik ben kritisch naar de Islam geworden door mensen als jij, die terug willen keren naar een samenleving die in de middeleeuwen plaats vond.

Ik stel zaken aan de kaak die mij raken. Ik vind dat jij enkel het Islamisme predikt. Daar zit ik, en ik weet heel veel andere Moslims helemaal niet op te wachten.  

Het interesseerd mij helemaal niets verder, wat men hier van mij vind, of welke motieven mij worden aangeplakt.

God is mijn rechter, niemand anders.

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2006 om 06:09

democratie is een europees principe ... akkoord (athene oude griekenland)

democratie is arabische wereld geen bekend begrip (kan perfect zijn)

maar euhm ... waar zijn jullie? We leven toevallig w�l in europa.

groetjes,

stampertje

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2006 om 11:49

Ik ben kritisch naar de Islam geworden door mensen als jij, die terug willen keren naar een samenleving die in de middeleeuwen plaats vond.

 

Ik heb hier wel een opmerkingje over,ookal was het niet naar mij gericht.

Islam is NIET veranderd maar er zijn moslims die het willen moderniseren,

De koraan is ook NIET veranderd en de soenna van de Profeet saws ook niet,

De wereld is veranderd,de mensen zijn veranderd (er zijn nog weinige moslims die de waarheid zeggen en hun geleerden zijn of vermoord of opgepakt en in de gevangenis)of worden achtervolgt door de aivd of ze draaien helemaal de andere kant op en zwijgen.

Langzaam aan sterft dit getale uit,maar inshaAllah zullen ze overwinnen.

Als de belangrijkste geleerden gestorven zijn(de martelaren zijn niet gestorven die leven bij Allah)verwacht dan het uur.

Dus nogmaals wij moeten ons aan de ware islam vasthouden men zegt ook dat de hoofddoek en de ghimaar niet van deze tijd is blablabla houd dat dan in dat we die mensen maar tevreden moeten stellen die daar TEGEN zijn?Nee wij moeten Allah (swt)tevreden stellen en Zijn geboden naleven,ook nu nog in 2006.

behoor niet tot de verliezers maar onderwerp je aan Allah(swt)

Mag Allah ons allen leiden naar de rechte weg en ons helpen de juiste kennis door te geven amin.

Wa Aleykoum Salaam

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2006 om 11:52
Assalaamu alaikum,

Een moslim is iemand die zich heeft overgeven aan Allah Subhana Wa Ta'alaa. Hij probeert in elke omstandigheid zijn Heer tevreden te stellen, datgene wat hem doet twijfelen over iets omdat hij niet weet of Allah Subhana Wa Ta'alaa hier tevreden mee is neemt hij afstand van. Omdat hij bang is dat Allah Subhana Wa Ta'alaa mischien met datgene Ontevreden mee is.

Als moslim zijnde neem ik afstand van stemmen, niet dat ik tegen stemmen ben ofzo, maar omdat ik niet weet of Allah Subhana Wa Ta'alaa hier Tevreden of Ontevreden mee is.

Wa alaikum salaam,
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2006 om 11:53
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Ik ben kritisch naar de Islam geworden door mensen als jij, die terug willen keren naar een samenleving die in de middeleeuwen plaats vond.

 

Ik heb hier wel een opmerkingje over,ookal was het niet naar mij gericht.

Islam is NIET veranderd maar er zijn moslims die het willen moderniseren,

De koraan is ook NIET veranderd en de soenna van de Profeet saws ook niet,

De wereld is veranderd,de mensen zijn veranderd (er zijn nog weinige moslims die de waarheid zeggen en hun geleerden zijn of vermoord of opgepakt en in de gevangenis)of worden achtervolgt door de aivd of ze draaien helemaal de andere kant op en zwijgen.

Langzaam aan sterft dit getale uit,maar inshaAllah zullen ze overwinnen.

Als de belangrijkste geleerden gestorven zijn(de martelaren zijn niet gestorven die leven bij Allah)verwacht dan het uur.

Dus nogmaals wij moeten ons aan de ware islam vasthouden men zegt ook dat de hoofddoek en de ghimaar niet van deze tijd is blablabla houd dat dan in dat we die mensen maar tevreden moeten stellen die daar TEGEN zijn?Nee wij moeten Allah (swt)tevreden stellen en Zijn geboden naleven,ook nu nog in 2006.

behoor niet tot de verliezers maar onderwerp je aan Allah(swt)

Mag Allah ons allen leiden naar de rechte weg en ons helpen de juiste kennis door te geven amin.

Wa Aleykoum Salaam

 

Ameen, op je dua zuster
Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2006 om 12:37

Wij moslims zeggen lakum deenakum waliya deen: jullie jou weg en wij onze weg. (Hoofdstuk 109 Koran)

Moet het land dan splitsen zodat jullie jullie weg kunnen gaan en wij onze? Zo niet, hoe ga je dan met de niet-moslims in dat land om? In geen land is de bevolking namelijk 100% Islamitisch.

Nederland kan ooit wel de shariah invoeren inshaAllah,alleen dan niet via de democratie democratie dat behoren moslims niet mee in te stemmen(al zullen velen het daar niet met me mee eens zijn)

Het kan alleen als de shariah begint in een meer islamitisch land en vervolgends nederland veroverd en dan de shariah invoerd.

Wat nog wel zou kunnen is een staatsgreep dus dmv een staatsgreep de macht over te nemen,alleen ik persoonlijk moedig dit ookniet aan want dan gaan er zeker veel doden vallen.

Goed punt, maar als veroveren mag, mogen de Joden dan ook Palestina veroveren? Nee toch?

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2006 om 14:20

Moet het land dan splitsen zodat jullie jullie weg kunnen gaan en wij onze? Zo niet, hoe ga je dan met de niet-moslims in dat land om? In geen land is de bevolking namelijk 100% Islamitisch.

Ik ben zelf ook Nederlandse,maar ben wel van plan om dit land te verlaten alleen al om mijn dochters goed op te voeden,hier is meer kans dat ze afdwalen en kufr gaan begaan ookal geef je ze de islam mee als ze omgaan met weinig moslims en de verleidingen zien kan het verkeerd met ze lopen ook wij ouders zijn daar veraniwoordelijk voor als wij ze tekort doen in de opvoeding helaas zijn veel jongeren moslims ontspoord ze studeren ze komen in aanraking met muziek andere jongeren en langzaam kan het mis met ze lopen.

alleen er is nergends nog een land waar de shariah volledig is ingevoerd.

ik heb daar ook eerder iets over gepost meende ik over omgang met niet moslims zal het nog een keertje posten inshaAllah:

Over het omgaan met niet-moslims in westerse landen

Auteur: Shaych el-`Uthaymien (rahiemehoellaah)

Shaych ibn el-`Uthaymien (rahiemehoellaah) zei tijdens een telelink
op 28 juli 2000 in Birmingham:

�Ook nodig ik jullie uit om respect te hebben voor de mensen die
respect verdienen, voor degenen onder jullie en degenen waarmee een
overeenkomst (van bescherming)(i.e. niet-moslims) is. Want in  het
land waarin je leeft is het zo dat er een overeenkomst is tussen
jullie en hen. Als dit niet het geval was geweest dan hadden zij
jullie vermoord of verbannen. Dus behoudt deze overeenkomst en wees
niet ontrouw daaraan, want onbetrouwbaar zijn is een teken van de
hypocrieten en het is niet van de weg van de Gelovigen.

En weet dat het authentiek is overgeleverd dat de Profeet (sal
Allaahoe `alayhie wa sellem)  zei: "Degene die iemand vermoordt die
onder een overeenkomst van bescherming staat, zal de geur van het
Paradijs niet ruiken."

Laat je niet van de kaart brengen door de uitspraken van domme
mensen, mensen die zeggen: `Die mensen zijn niet-moslims, dus hun
bezit is rechtmatig voor ons [i.e. te verduisteren of af te pakken
door middel van dood en verderf].' Want bij Allaah - dit is een
leugen! Een leugen over Allaah`s Religie en een leugen in de
Islaamitische gemeenschappen.

Dus we mogen niet zeggen dat het rechtmatig is om ontrouw te zijn
tegenover mensen waarmee we een overeenkomst hebben.

O mijn broeders. O jongeren. O moslims. Wees eerlijk in het kopen en
verkopen, huren en leasen en in alle wederzijdse transacties. Want
eerlijkheid is ��n van de karaktereigenschappen van de Gelovigen en
Allaah (soebhaanehoe wa ta`ala)  heeft eerlijkheid bevolen in de
uitspraak van Allaah (soebhaanehoe wa ta`ala):

"O jullie die geloven � vreest Allaah en houdt jullie plicht naar
Allaah en wees met de waarheidsgetrouwen. "

En de Profeet (sal Allaahoe `alayhie wa sellem) spoorde aan tot
eerlijkheid en zei: "Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid
leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs; en een
persoon zal doorgaan met eerlijkheid en streven naar eerlijkheid
totdat hij bij Allaah staat aangeschreven als een betrouwbaar
persoon."  

En hij (sal Allaahoe `alayhie wa sellem) waarschuwde tegen
valsheid: "Pas op voor valsheid, want valsheid leidt naar ongeloof,
en ongeloof leidt naar het Vuur. En een persoon zal doorgaan met
liegen en streven naar liegen totdat hij bij Allaah staat
aangeschreven als een grote leugenaar."

O mijn moslimbroeders. O jongeren. Wees waarheidsgetrouw in wat
jullie zeggen in het bijzijn van jullie broeders en met de niet-
moslims waar jullie mee samenleven � zodat jullie uitnodigers zullen
zijn naar de Religie van Islaam, door jullie daden en de realiteit.
Want hoeveel mensen zijn er wel niet de Islaam binnengestapt in
eerste instantie vanwege het goede gedrag en de manieren van de
moslims, en hun betrouwbaarheid, en hun betrouwbaarheid hun in
zaken?


------------------------------------------------------------ ---------
-----------

Vertaald vanuit het engels door `Iesaa aboe Yoesoef ibn Antonius al-
Limburgi 
Oorspronkelijke titel: Shaikh Ibn Uthaimeen on Interacting With Non-
Muslims in Western Countries

Goed punt, maar als veroveren mag, mogen de Joden dan ook Palestina veroveren? Nee toch?

Nee de joden mogen palestina niet veroveren want dat land behoord tot de moslims,en dat zullen ze blijven bevechten inshaAllah.

Vroeger werden er ook wel landen veroverd(jihaad) en de islam ingevoerd alleen nu is het anders,nu zijn de moslims sterk maar vechten er alleen nog weinig moslims (in verhouding met het aantal moslims),als ze nou eens allemaal samen kwamen en 1 land de shariah in voerden dat zou al een begin zijn,

 

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2006 om 14:42
In eerste instantie geplaatst door Priscilla

Wij moslims zeggen lakum deenakum waliya deen: jullie jou weg en wij onze weg. (Hoofdstuk 109 Koran)

Moet het land dan splitsen zodat jullie jullie weg kunnen gaan en wij onze? Zo niet, hoe ga je dan met de niet-moslims in dat land om? In geen land is de bevolking namelijk 100% Islamitisch.

Al vanaf de vroegere periode van de Islam, bijvoorbeeld ook in de periode van het Islamitische Rijk onder de Umayyaden, werkten en woonden christenen en joden gewoon samen onder de moslims. Dat is honderden jaren zo geweest. De Islamitische Shariah is van nature heel erg tolerant en een ieder kan zijn of haar �ding� gewoon blijven doen. De medische wetenschap heeft bijvoorbeeld hele grote vooruitgangen geboekt onder dit islamitisch bewind. Het waren toen voornamelijk christelijke en joodse doktoren die in het islamitische rijk werkzaam waren.

 

Ook westerse filosofen erkennen dat de Islam zoveel rassen, kleuren en talen kent. En de periodes dat de Islamitische Shariah nog in z�n geheel gevoerd werd, werd de Gouden periode genoemd. Tot nu toe plukken wetenschappers de vruchten van de goede samenwerking in die periode.

 

De eerste Islamitische staat begon in Medina. Vanaf hier verspreidde zich de Islamitische cultuur en wet. Er is in de Shariah geen verschil in rassen, moslims en niet-moslims, slaven of vrije mensen. Iedereen die zich maar een beetje verdiept in de Islamitische geschiedenis ziet dat er zoveel geleerden, politieke leiders, filosofen en anderen hebben samengewerkt om de Islamitische beschaving vorm te geven. Wie de moeite neemt zal zien dat deze geleerden en leiders merendeel niet-Arabier zijn en van verschillende etnische achtergronden en landen afkomstig zijn.

 

Onze grootste leider ooit, Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) zei: �Alle mensen zijn gelijk, als de tanden van een kam.� (Ahmad � Musnad) en �Alle mensen zijn zonen van Adam en Allah schiep Adam uit klei.� (Sunan � Tirmidhee)

 

Vandaar dat je in de Islam ziet dat zelfs slaven de grootste geleerden zijn geworden.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.