Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Turkije

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Turkije
    Geplaatst op: 07 oktober 2006 om 07:10

- Een namaak zijn fatwas zijn inconsequent. Voorbeeld: Een paar Moslimbroeders wilden destijds Sadam Husein omverwerpen. Zij vroegen toen aan een geleerde om een fatwa te geven. Ze vroegen of ze de wapens en hulp van een andere Ba�atist mochten gebruiken om tegen Sadam in te zetten. Deze geleerde kwam toen met een fatwa dat het niet mocht. Een ba�atist is een mushrik, en je mag niet de hulp van een mushrik gebruiken tegen een andere mushrik. En hij had gelijk. Zijn bewijs was dat tijdens de slag om Badr, dezelfde vraag werd gesteld door de Sahabah aan de Profeet (sallalaho alaihi wasallam). En die gaf toen ook dat antwoord. Dus die fatwa was goed.

Maar, deze zelfde geleerde gaf later een fatwa dat het toegestaan was om een half miljoen Amerikaanse soldaten toe te laten tot Saudi Arabie om Moslims te doden. Eerst zegt hij dat je de hulp van een kafir/mushrik niet mag gebruiken om een andere kafir/mushrik aan te pakken. Maar nu zegt ie dat je wel kafir soldaten mag toelaten om Moslims te gaan vermoorden. Namaak geleerden spreken zichzelf dus tegen wanneer ze spreken

 

Goeie tip en voorbeeld, alleen denk ik best moeilijk, want voordat je dan iets van een geleerde aanneemt moet je echt doorspitten wat hij zoal allemaal is, doet en zegt...

Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2006 om 07:14

Er zijn nog 44 andere tekenen hoe je de namaak van de oprechte kunt onderscheiden. In een lezing die ik op mp3 heb staan, worden ze allemaal toegelicht. Dus  wie wil, zeg het maar.

Krijg ik deze ook  ?

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2006 om 11:49

Ik zit wel eens te fantaseren om een land- of tuinbouwbedrijf te beginnen daar als we ooit mochten emigreren.  Met een madrassa erbij met Jiyuu als leraar, de studenten studeren in de madrassa en werken bij mij op het land om te betalen voor hun voedsel  en onderdak. Alim worden terwijl je onkruid wiedt! Als dat geen succes wordt... haha!

 

 

As-salamu alaikum warahmatullah

 

Ik heb echt zitten lachen toen ik dit las. Ik zie het allemaal al voor me. Ik moet je wel eerlijk zeggen dat ik ook met dit soort idee�n rondloop. En Turkije komt er toevallig ook in voor. Gewoon op het platteland werken en wonen en veel in de natuur is de meest gezonde omgeving voor een moslim om te zijn. Er verschijnt dan heel weinig fitnah en haraam voor je ogen. Als je dan met landbouw (bloembollen) of fruitteelt je geld kunt verdienen, moet je dat zeker met beide handen aanpakken. Ik hoorde vaker van broeders en zusters die dit soort projecten in het buitenland ook in het echt hebben uitgevoerd. Met andere vrienden en familie hebben ze een stuk land bebouwd en met akkers bewerkt. Zo een gek idee is het dus niet. Mocht je echt die plannen hebben, ben ik zeker van de partij. (Ik heb geen groene vingers, maar heb wel wat ervaring in de tuinbouw)

 

Wat de lessen betreft.. hahaha� ik kan bepaalde lessen wel verzorgen, mentaal en fysiek, dat zal ik dan met alle plezier doen.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2006 om 07:21

Goeie tip en voorbeeld, alleen denk ik best moeilijk, want voordat je dan iets van een geleerde aanneemt moet je echt doorspitten wat hij zoal allemaal is, doet en zegt...

 

Een diamanten handelaar die 73 diamanten voor zich heeft liggen en waarvan 72 nep zijn, zal in het begin enige moeite hebben de fake diamanten van de echte te onderscheiden. Maar met de juiste middelen en kennis zal dat voor hem na een poosje een fluitje van een cent zijn geworden.

 

Krijg ik deze ook

 

InshAllah, krijg je deze ook.

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2006 om 07:46

 

Met Fiqh al Waqi bedoel je hedendaagse omstandigheden van moslims?


De Ahkaam kent 4 bronnen: Quran, Soennah, Ijmah en Qiyas.

 

Je hebt de fiqh van de tekst, dat zijn de dingen die RasoolAllah (sallalaho alaihi wasallam) heeft gezegd.

 

En je hebt fiqh ul-Waaqi. Dat betekent dat je niet je kop in het zand moet steken voor wat er in de wereld gebeurt op het moment dat je uitleg van de Quran geeft of een fatwa uitspreekt.


Toen de Romeinen (christenen) tegen de perzen (heidenen) vochten keken de Sahabah vanaf de zijlijn, de Profeet en alle andere moslims van die tijd vooral Abu Bakr (radiallaho anho) hoopten dat de Romeinen zouden winnen. De gevechten buiten hun gebied hadden invloed op het dagelijkse leven van de Moslims met de ongelovigen onder de Quraish. Het was belangrijk om te weten wie er zou winnen, want de Moslims zullen dan vroeg of laat ook hun levens moeten aanpassen en de wapens moeten opnemen tegen de Quraish die moed zou putten uit de overwinning van de andere mushriks, de Perzen.


Nu zien we bijvoorbeeld dat de Mujahideen van Afghanistan werden gebruikt door USA om hun vijand, destijds nog de USSR, te vernietigen. Dat lukte de Mujahideen en iedere Islamitische geleerde gaf de fatwa dat het een zuivere Jihad was. Zelfs de USA noemde de Mujahideen �vrijheidsstrijders�. Maar nu dezelfde Mujahideen met de USA in gevecht zijn, heten ze �terroristen� en � extremisten�. Dit is fiqh ul-Waaqih.

 

Om de juiste beslissingen voor de Moslimoemmah te nemen, dient een geleerde op de hoogte te zijn van alle politieke, economische en militaire zaken, ook in andere landen. En moet hij niet zijn kop in het zand steken, bang voor zijn positie, salaris of verblijfsvergunning.

 

RasoolAllah (sallalaho alaihi wasallam) stuurde vroeger de Moslims naar Abysinie. Er was die tijd nog geen fax en telefoon om de situatie in dat land te kennen. Toch wist hij dat het daar veiliger was voor Moslims en kon hij de juiste beslissing nemen op grond van Quran en kennis van de omstandigheden van zijn omgeving. Dat is fiqh ul-Waaqih.

 

De geschiedenis herhaalt zich altijd en daarom is figh ul-Waaqi belangrijk. Niet zomaar geeft Allah in de Quran zo vaak voorbeelden uit het verleden van eerdere profeten. Geleerden die zeggen dat fiqh ul-Waaqi niet belangrijk is, willen dat de Moslims blijven slapen. En zij zijn het die tegen de Quran ingaan.

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2006 om 14:54

salaam aleykoum,

Turkije schijnd ook erg te zijn,mijn vriendin was daar met haar broer op vakantie ze belde me op en zei:SubahanaAllah ze zijn hier naakt er staan moskeeen maar daarom heen zie je gewoon naakte mensen zeer schaars gekleed ze vond het zelfs nog erger als nederland,

Wat ook jammer is is dat daar de hoofddoeken ook VERBODEN zijn op scholen,een turkse hodj die mij koraan leerd lezen praatte laatst over turkije(ze is alleen hier met de ramadan)en ze kreeg tranen in haar ogen omdat de islam zo slecht gepraktiseerd word de laatste jaren,haar stem zat vol emotie,

Maar ghair inshaAllah,

InshaAllah dat het platteland wel mee valt,

Wa Aleykoum Salaam

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.096 seconden.