Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Burka wordt in Nederland verboden

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Burka wordt in Nederland verboden
    Geplaatst op: 17 oktober 2006 om 14:22
Vandaag in het nieuws, de burka moet in Nederland verboden worden in het openbaar.
Dat vind de tweede kamer en zal aandringen op een verbod.

Nu ben ik persoonlijk niet gecharmeerd van de burka, dus ik heb er geen bezwaar tegen. Maar ik kan me voorstellen dat sommigen dat anders zien.

Iemand een mening over de burka?
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2006 om 14:30

ten eerts  de tweede kamer  weet niet eens wat buraqa is .

 

in nederland draagt geen  niemand  burqa maar niqab .

dus buraq word verboden maar niqab niet

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2006 om 15:24

Ik vind dat de moslima`s helemaal zelf moeten weten of zij een hidjaab wilt dragen.
Het is aan de persoon zelf, om in te schatten of zij daarmee de ethiek van de Islam overschrijd. Ik vind de hidjaab een prachtig kledingstuk dat heel trots gedragen wordt.
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2006 om 15:30

Salaam Aleikom,

In eerste instantie geplaatst door Assur


Het is aan de persoon zelf, om in te schatten of zij daarmee de ethiek van de Islam overschrijd.

Maar goed, de burka werd opgelegt. Enfin..vond dit gedicht op internet.

Onder een wenende burka verberg ik mijn gezicht.

Een zwijgend woord op mijn lippen, de pijn verkrampt in mijn hart.

Geen neergeslagen blik, de laatste hoop voordat ik breek.

Gebroken mensen zonder zielen in de nacht.

Geen uitzicht, geen verlangen

Tranen vloeien allang niet meer

 

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2006 om 15:40
In eerste instantie geplaatst door rikus

Jah maar de verboden hebben met heel andere zaken te maken


Ja rikus ik weet dat het om de Burka gaat niet om de hidjaab. Omdat jij het over hoofddoekje`s had (beter is toch hidjaab) wilde ik daarop ingaan.
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2006 om 15:53

mensen het heet geen burka maar niqaab

inschallah ga ik niqab dragen

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2006 om 15:59

nee het heet gewoon niqab  wat ze in afganistan dragen dat is burqa.

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2006 om 02:04
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

nee het heet gewoon niqab  wat ze in afganistan dragen dat is burqa.

Beste Taqwaa,

Mijn excuses voor de onwetendheid, maar in dit geval doe ik het met de informatie die ik via de media krijg.

http://www.nu.nl/news/645072/11/Kamer_wil_verbod_op_boerka_i n_openbare_ruimte.html

Ik heb het idee, dat het ook om de Burka gaat zoals die in Afganistan wordt gedragen. Het kledingstuk dat jij beschrijft wordt helemaal niet genoemd, alleen de burka???

Help even met dit misverstand Taqwaa.

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2006 om 03:28

ik hoop het niet.....

als een vrouw er zelf voor kiest om een burka/niqaab te dragen...waarom moeten de onwetenden het een symbool zien van onderdrukking en haar die recht ontnemen.

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2006 om 04:58

dit is burqa

 

 

 

en dit is de niqaab

 

 

moge allah ons bij staan tegen en behoeden tegen hun saitan's plan moge allah hun plan teniet maken amin yarab

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2006 om 05:10

Bedankt voor de impressie Taqwaa, maar begrijp ik het nu wel goed, dat het dus inderdaad de Burka is de verboden wordt?

http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/nieuwsbericht/asp/art nr/63972/zoeken/ja/index.html

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2006 om 05:18

maar verdonk heeft het over Niqaab...omdat er bijna niemand in Nl te vinden die een Burqa draagt.

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2006 om 05:26
Verdonk kent het verschil niet tussen de Burqa en de Niqaab. Ze zou eerst eens beter haar huiswerk moeten doen. En zelfs als een vrouw in Nederland in haar Burqa op straat zou willen lopen en er niemand mee tot last is dan heeft ze dat recht toch in het "tolerante/ verdraagzame" nederland? Een Burqa mag niet maar iemand die midden in de Amsterdamse kalverstraat in een leren broek loopt waar geen achterkant aan zit moet kunnen.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2006 om 05:26

ja stom van haar dan dat ze burqa noemt  ze moet eertst weten wat ze wil verbieden  inschallah gaat dat niet lukken .

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2006 om 05:29

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Verdonk kent het verschil niet tussen de Burqa en de Niqaab. Ze zou eerst eens beter haar huiswerk moeten doen. En zelfs als een vrouw in Nederland in haar Burqa op straat zou willen lopen en er niemand mee tot last is dan heeft ze dat recht toch in het "tolerante/ verdraagzame" nederland? Een Burqa mag niet maar iemand die midden in de Amsterdamse kalverstraat in een leren broek loopt waar geen achterkant aan zit moet kunnen.

 ja sub7annallaah  dat bedoel ik nou

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2006 om 07:39
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

mensen het heet geen burka maar niqaab

inschallah ga ik niqab dragen

salaam aleykoum,

inshaAllah ik ook als protest en ik ga nog meer zusters overhalen om de niqaab te gaan dragen haha hun wetten werken vaak averechtsdat hebben we al meer gemerkt

weten ze wel het verschil tussen een burqa en een niqaab?

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2006 om 07:40

In eerste instantie geplaatst door rikus

Ja kom ff we zijn in NL en wij noemen ht boeka, zo is het ook in de nieuwe wet omschreven

 

Ik ben ook als nederlandse woonachtig in nl en noem het niqaab er zit wel degelijk verschil tussen burqas en niqaabs,alleen ken jij het verschil natuurlijk niet!

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2006 om 07:42
In eerste instantie geplaatst door bintoe_lislam

maar verdonk heeft het over Niqaab...omdat er bijna niemand in Nl te vinden die een Burqa draagt.

Mag Allah verdonk snel teniet doen gaan!en haar sjaitaan plannen ook al die arme kinderen die na hun eigen land zijn gestuurd en de gezinnen die gebroken leven en ellende meemaken alleen door haar allemaal,ze zal niet ver meer komen hier in nl!

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2006 om 07:47
inschallah zuster moslima82
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2006 om 10:50
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

dit is burqa

 

 

 

en dit is de niqaab

 

 

moge allah ons bij staan tegen en behoeden tegen hun saitan's plan moge allah hun plan teniet maken amin yarab

Wat is het verschil?

Bij beiden kan een persoon niet meer geindentificeerd worden.

En verder denk ik niet dat zo een wet averechts zal werken. Ervaringen in Frankrijk en zo je wilt Turkeye laten anders zien.

 

Terug naar boven
Aboe_Hassan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aboe_Hassan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2006 om 16:50

Assalaamoe alaykoem,

Het is wat mij betreft alleen maar beter dat de haqq (waarheid) van de baatil (valsheid/leugen) wordt onderscheiden.

Deze en andere wetsvoorstellen tonen aan dat de Nederlandse overheid haar zogenaamde waarden van vrijheid, verdraagzaamheid en tolerantie slechts toepast op de vijanden van de islam en dat zodra het om anti-islamitische initiatieven gaat, deze hoogdravende claims ineens los gelaten worden.

�Dit is ook hetgeen waarvoor ik eerder al waarschuwde in de discussie omtrent een democratische staatsinrichting.

Binnen een islamitische staat zijn de rechten en plichten van minderheden in het algemeen en religieuze minderheden in het bijzonder, krachtens koraan en soennah uitvoerig en onwijzigbaar vast gesteld.

Een democratie kent dit principe echter niet. Binnen een democratie zal er altijd getrapt worden op de rechten van minderheden en zal de minderheid staan of vallen bij de genade of ongenade van de meerderheid.

Wasalaam

PS: Taqwa & moslima82, moge Allah jullie behoeden.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2006 om 17:34
In eerste instantie geplaatst door rikus

Je kan er ook heel handit wat anders in stoppen toch?
Jij gaat er al bij voorbaat vanuit dat mensen er wat anders in zouden kunnen stoppen. Veel niet-Moslims hier in nederland beginnen aardig door te draaien. Wat een stelletje angsthazen zeg. Iemand laat een vuilniszak achter in de trein en de NS is direct in rep en roer. Zijn het geen bladeren op de rails dan is het wel een vuilniszak waar een bom in kan zitten.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Abu_Harisah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 oktober 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu_Harisah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2006 om 21:11
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

ja stom van haar dan dat ze burqa noemt  ze moet eertst weten wat ze wil verbieden  inschallah gaat dat niet lukken .

Idd Taqwaa

Ze weet wel wie ze dingen wil verbieden ze weet alleen nog niet hoe en wat. 

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2006 om 01:42

Salaam Aleikom,

Ik ben dus pro democratie. Geen enkel rechtsysteem is perfect, dus ook de democratie niet. Echter de stelling dat de minderheden het onderspit delven is dus niet democratisch. Dat is het mooie van dit systeem dat er altijd nog partijen strijden voor deze minderheden en er verschuivingen plaatsvinden naar gelang de vraag van de bevolking. Maar inderdaad hebben we deze discussie al gevoerd. Ik schrik meer van tirannenregimes die alles over 1 kam scheren. Wat te denken van de berichtgevingen gisterenavond over het communistische regime in China??? Waarin geloven in God i.pv. de staat een bedreiging is? Geen ruimte voor christenen, Joden en Moslims in dit land.

Maar goed, ik begrijp de westerse bevolking best. De manier van denken is de hunne. Om nader tot elkaar te komen is heel wat positieve jihad nodig. Balkenende kan dan een stijve hark zijn, en er wordt om hem gelachen maar zijn waarden en normen praatje is toch cool!

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2006 om 01:52

PS: Taqwa & moslima82, moge Allah jullie behoeden.

En de andere moslims hier dan?

Salaam Nefertiti 

 

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2006 om 01:52
In eerste instantie geplaatst door Abu_Harisah

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

ja stom van haar dan dat ze burqa noemt  ze moet eertst weten wat ze wil verbieden  inschallah gaat dat niet lukken .

Idd Taqwaa

Ze weet wel wie ze dingen wil verbieden ze weet alleen nog niet hoe en wat. 

ja daar heb je gelijk in  .maar inschallah zal ze er ook nooit uit komen

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2006 om 01:54
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

PS: Taqwa & moslima82, moge Allah jullie behoeden.

En de andere moslims hier dan?

Salaam Nefertiti 

 

Ik dacht geheel hetzelfde!

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2006 om 02:33

Vrouwen en mannen krijgen in de Islam gelijke beloning. In de Islam is het niet zo dat de man op enig gebied boven de vrouw staat, niet in salaris en functie op het werk en ook niet in functie thuis bij de familie. Dat is iets wat mensen als mevrouw Rita Verdonk nog steeds niet kunnen begrijpen. Een vrouw hoeft niet aan de maatstaven van de man te voldoen en een man niet aan de maatstaven van de vrouw. In de Islam is een vrouw een vrouw en een man een man en voldoen ze beiden aan de maatstaven van Allah; en Hij heeft de Hijaab bevolen te dragen. Hun beloning is bij Allah.

 

Voorwaar, de Moslims en de Moslima's en de gelovige mannen en vrouwen, de gehoorzame mannen en vrouwen, de waarachtige mannen en vrouwen, de standvastige mannen en vrouwen, de mannen en de vrouwen die nederig zijn, de mannen en de vrouwen die aalmoezen geven, de mannen en de vrouwen die vasten, de mannen en de vrouwen die hun kuisheid bewaren, de mannen en de vrouwen die Allah vaak gedenken � voor zulken heeft Allah vergiffenis en een grote beloning bereid.

(ik gebruik hier de vertaling van de interpretatie van islaam.nl) Quran 33:35

 

Wat is de werkelijke reden achter zo een racistische wet, vraag ik mij af. Wat is het nut ervan. Ik wil dat weten. Want volgens de meeste mensen die buiten de Moslimoemmah staan, is de Hijaab slechts een teken van verschil. Het beangstigt hen om te zien dat een vrouw en een man verschillen. In de Islam is het zo dat de vrouw niet op de man hoeft te lijken, want dat zou betekenen dat de man beter is, en dat is niet zo.

 

Als iemand het geloof heeft en de harde bewijzen heeft dat Hijaab betekent: ook gezicht en handen bedekken. Dan zal en kan zo iemand nooit de Hijaab afdoen in bijzijn van vreemden, ook al komt er zo een domme wet. Maar als iemand gelooft dat de gezichtsbedekkende Hijaab alleen een Soennah is, dan zal die persoon deze gezichtsbedekking misschien wel afdoen; als zo een wet er toch komt. Maar die eerste groep zal dat nooit en te nimmer afdoen, want zij weten dat hun beloning bij Allah is. Dat is hun geloof en daar kom je niet aan.

 

En het betaamt de gelovige man of vrouw niet, wanneer Allah en Zijn boodschapper over een zaak hebben beslist, dat er voor hen een keuze zou zijn in die zaak. En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt, is zeker klaarblijkelijk afgedwaald.

(ik gebruik hier de vertaling van de interpretatie van islaam.nl) Quran 33:36

 

Gelukkig zien we dat steeds meer westerse vrouwen de Hijaab gaan dragen. De westerse vrouw is slimmer geraakt door alle vernederingen in eigen maatschappij en weet nu dat het bedekken van haar schoonheid, een werkelijke vrijheid betekent. Ze bedekt haar schoonheid, niet haar kalasnikov. En haar beloning is bij Allah.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2006 om 02:56
In eerste instantie geplaatst door Aboe_Hassan

Assalaamoe alaykoem,

Het is wat mij betreft alleen maar beter dat de haqq (waarheid) van de baatil (valsheid/leugen) wordt onderscheiden.

Deze en andere wetsvoorstellen tonen aan dat de Nederlandse overheid haar zogenaamde waarden van vrijheid, verdraagzaamheid en tolerantie slechts toepast op de vijanden van de islam en dat zodra het om anti-islamitische initiatieven gaat, deze hoogdravende claims ineens los gelaten worden.

�Dit is ook hetgeen waarvoor ik eerder al waarschuwde in de discussie omtrent een democratische staatsinrichting.

Binnen een islamitische staat zijn de rechten en plichten van minderheden in het algemeen en religieuze minderheden in het bijzonder, krachtens koraan en soennah uitvoerig en onwijzigbaar vast gesteld.

Een democratie kent dit principe echter niet. Binnen een democratie zal er altijd getrapt worden op de rechten van minderheden en zal de minderheid staan of vallen bij de genade of ongenade van de meerderheid.

Wasalaam

PS: Taqwa & moslima82, moge Allah jullie behoeden.

  barakallahofik aghoena  jou ook inschallah  en al onze moslim broeders en zusters
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2006 om 03:44
In eerste instantie geplaatst door rikus

In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Mag Allah verdonk snel teniet doen gaan!en haar sjaitaan plannen ook al die arme kinderen die na hun eigen land zijn gestuurd en de gezinnen die gebroken leven en ellende meemaken alleen door haar allemaal,ze zal niet ver meer komen hier in nl!
Vergis je niet ze wordt minister president

 

Ook als ze minister president word dan zal ze niet lang meer leven figuren zoals mohamed B,hebben haar vast al in het vizier net als Wilders met zijn achelijke uitspraken over de islam zag hem gisteren in netwerk dat nederland nederland is en dat het nederland moet blijven,

 

Hahahahhahha en dan al die NEDERLANDSE MOSLIMS DAN!!Die zich bekeerd hebben tis ook ons land,en als wij zo willen leven dan leven we zo! en kunnen we dit land opeisen net zoals hun dat doen en aan de macht komen en de sjhariah invoeren alleen daar hebben we echte mannen voor nodig!

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.