Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Burka wordt in Nederland verboden

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Burka wordt in Nederland verboden
    Geplaatst op: 19 oktober 2006 om 03:48
In eerste instantie geplaatst door rikus

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

Het is wat mij betreft alleen maar beter dat de haqq (waarheid) van de baatil (valsheid/leugen) wordt onderscheiden.
Is het niet veel beter eerst eens en hand in eigen boezem te steken?
In eerste instantie geplaatst door Assur

Deze en andere wetsvoorstellen tonen aan dat de Nederlandse overheid haar zogenaamde waarden van vrijheid, verdraagzaamheid en tolerantie slechts toepast op de vijanden van de islam en dat zodra het om anti-islamitische initiatieven gaat, deze hoogdravende claims ineens los gelaten worden.
Ik denk toch dat je de feiten duidelijk verdraaid niet de nederlanderse overheid en de nederlanders zijn de oorzaak. De oorzaak wordt veroorzaakt door elementen uit de moslim wereld in den naam van allah?

 

In eerste instantie geplaatst door Assur

Dit is ook hetgeen waarvoor ik eerder al waarschuwde in de discussie omtrent een democratische staatsinrichting.

Binnen een islamitische staat zijn de rechten en plichten van minderheden in het algemeen en religieuze minderheden in het bijzonder, krachtens koraan en soennah uitvoerig en onwijzigbaar vast gesteld.

Een democratie kent dit principe echter niet. Binnen een democratie zal er altijd getrapt worden op de rechten van minderheden en zal de minderheid staan of vallen bij de genade of ongenade van de meerderheid.

Wasalaam

PS: Taqwa & moslima82, moge Allah jullie behoeden.

  barakallahofik aghoena  jou ook inschallah  en al onze moslim broeders en zusters
Ik denk inderdaad dat in een islamitische inderdaad de rechten van minderheden keijard vast staan ook die van vrouwen. Niets in te brengen toch??

[/QUOTE]

Rikus,

Bovenstaande zijn niet mijn quote`s!

Ik verzoek je dit te corrigeren. Ik denk dat je in de war bent met Aboe-Hassan!

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2006 om 04:17
ja Rikus heeft je verward zal wel niets persoonlijks zijn,
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2006 om 04:46
en mij ook   dat is niet mijn bericht
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2006 om 05:37

In eerste instantie geplaatst door rikus

Sorry hoor dat jkan natuurlijk gebeuren als je blind bent en met een spraak computer werkt nogmaals sorry

Prima Rikus! Toch wel fijn dat de hedendaagse techniek je zo kunt helpen.

Ik vind dat wel fijn voor je.

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2006 om 06:19
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

ja stom van haar dan dat ze burqa noemt  ze moet eertst weten wat ze wil verbieden  inschallah gaat dat niet lukken .

jah onwetend van haar, mensen in Nl zijn soort papegaaien geworden die praten elkaar na "Burkaverbod" en weten eens niet wat het is...

inch'llah lukt het haar  NOOIT...ben ook van plan om het later te doen inchaAllah...maar je  weet nooit wanneer misschien morgen.

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2006 om 09:03

Ik ben benieuwd hoe over een jaartje de discussie is waneer deze wet realiteit is geworden.

Natuurlijk mogen mensen vrij vertrekken uit Nederland of de EU.

Het hoeft niet maar anders dan in vele andere landen mag het wel.

Maar ik weet wel haast zeker dat de meerderheid van de Moslims zich gewoon aan de nieuwe wet aanpassen. Sterker nog de meerderheid van de Moslims willen helemaal geen Burca of andere gelaatbedekkende kledij.

En dat is zelfs wereldwijd zo.

Denk maar eens na waneer dit soort van kleding kenmerkend zou zijn voor een moslim of de Islam dan zou de Islam geen sterkgroeiende religie zijn maar eeder een religie die sterk in het verval is.

Dus eerlijk gezegd denk ik dat de meeste Moslims aplaudiseren bij zo een wet omdat dan een van de uitwassen van hun religie ingedamd wordt.

 

 

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2006 om 14:18
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

 

Maar ik weet wel haast zeker dat de meerderheid van de Moslims zich gewoon aan de nieuwe wet aanpassen. Sterker nog de meerderheid van de Moslims willen helemaal geen Burca of andere gelaatbedekkende kledij.

En dat is zelfs wereldwijd zo.

Denk maar eens na waneer dit soort van kleding kenmerkend zou zijn voor een moslim of de Islam dan zou de Islam geen sterkgroeiende religie zijn maar eeder een religie die sterk in het verval is.

Nee hoor ik ken genoeg zusters die een niqaab willen gaan dragen,dus dat is onzin alleen men durft het niet zo goed hier in nl dat is het probleem,

 

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Aboe_Hassan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aboe_Hassan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2006 om 17:22

Assalaamoe alaykoem,

Ik beperk mijn doe3a natuurlijk niet alleen tot de zusters Taqwa en moslima82, maar vraag Allah om alle moslims en moslima's overal ter wereld te behoeden, te vergeven voor hun zondes, te belonen voor hun goede daden en te redden van zijn bestraffing.

Wasalaam

Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2006 om 02:11
Allahumma Amien
Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2006 om 09:15
In eerste instantie geplaatst door rikus

Of topic





of off?
שמע ישראל יהוה אלהינו יהוה אחד
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2006 om 14:20

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Voor een ieder die tegen het burka verbod is kun je via onderstaande link een petitie tekenen.

http://www.axci.nl/axci/index.php?ln=ned&show=petitie&am p;petitieID=155&showmodify=yes

 

Succes!!

 

Jullie Zuster Fi Dien!! 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2006 om 14:27
In eerste instantie geplaatst door Thorax

In eerste instantie geplaatst door rikus

Of topic





of off?


Ghe Ghe!
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Care Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 december 2006
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Care Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 19:39
Salaam alaikum,


Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Voor een ieder die tegen het burka verbod is kun je via onderstaande link een petitie tekenen.

http://www.axci.nl/axci/index.php?ln=ned&show=petitie&am p;am p;petitieID=155&showmodify=yes

 

Succes!!

 

Jullie Zuster Fi Dien!!


er zijn nu 1186 stemmen en we hebben er 10000 nodig, dus stemmen a.u.b!!

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2006 om 05:25

Asalaam Aleikum,

De link doet het bij mij niet....misschien willen ze dat we niet tekenen.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2006 om 07:37
Koran 2:120. En de Joden en de Christenen zullen jullie nooit accepteren, totdat jullie hun God'sdienst niet volgen.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2006 om 07:49

Asalaam Aleikum,

De link doet het bij mij niet....misschien willen ze dat we niet tekenen.

Salaam.

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Kun je onderstaande link proberen Rahil Amin? Die moet het als het goed is wel doen. Ik hoor het wel als het niet lukt :-)

http://www.axci.nl/axci/index.php?ln=ned&show=handtekeni ng&petitieID=155



Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Care Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 december 2006
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Care Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2006 om 09:09

Salaam alaykum,

bij mij werkt die link ook niet, ga anders naar hier:

http://www.axci.nl/axci/index.php?ln=ned&show=

en klik op de link onderaan, rechts in het rijtje waar staat "Wij zeggen NEE! tegen een Burka verbod"

wa Salaam.

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2006 om 10:52
Iedereen loopt te ageren tegen een burkaverbod.

Per saldo stonden aan handvol vrouwen in Den Haag te staken!

Waar was de ummah?
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2006 om 11:29
Alleen al gelet het feit dat het voor vele vrouwen niet hun eigen keuze is
om zoiets als een burka of niqaab te dragen is het dringend noodzakelijk
dat de Burka verboden wordt.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2006 om 14:01

Alleen al gelet het feit dat het voor vele vrouwen niet hun eigen keuze is
om zoiets als een burka of niqaab te dragen is het dringend noodzakelijk
dat de Burka verboden wordt.
 

Ik vind dit heel erg overdreven van je. Stel dat er mensen zijn die dit niet vrijwillig dragen dan moet je ze helpen door degene die ze dwingt de niqaab / burka te dragen aan te pakken. En dus niet de burka gaan verbieden. Dat lijkt mij toch geen oplossing.

Gegroet,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2006 om 16:28
Het is wel een oplossing voor degenen die er op een of andere manier toe
gedwongen worden om een burka te dragen.

Maar mijn belangrijkste punt is dat het teveel afwijkt van de nederlandse
cultuur en daarom veel irritatie oproept; los van de vraag of die cultuur
wel zo goed is. Jiyuu zwngelt een topic aan dat er mensen in amerika voor
zijn dat moslims een herkenningsteken gaan dragen.
Dat hoeft dus helemaal niet want de uniforme kledij van orthodoxe
moslims onderscheidt Moslims veel meer van het gangbare dan een
herkenningsteken. Ik ben er juist voor dat Moslims zich niet zozeer met
hun kledij of herkenningstekens gaan onderscheiden, maar door hun
gedrag... Daar zullen ze veel meer respect en acceptatie mee oogsten.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.