Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Het visioen dat ik kreeg..

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Somos Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Somos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Het visioen dat ik kreeg..
    Geplaatst op: 07 november 2006 om 15:53

Lieve mensen,

Omdat ik erachter ben gekomen dat ik fouten heb gemaakt in mijn bericht en ik denk dat dit verwarring zal brengen heb ik het verwijderd.

Ik hoop dat Allah mij vergeeft en dat jullie mij vergeven...voor de fouten die ik heb gemaakt en de verwarring of foute gedachten ik misschien bij jullie heb opgewekt met mijn bericht.

As-salaam aleikhum 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 03:50
Hallo Somos,
ik ben onder de indruk van je getuigenis. Dat de Almachtige zich zo
bijzonder aan je geopenbaard heeft. Wat een genade!

Zo ben ik vooral onder de indruk van dat visioen waarin je door God
uitgenodigd werd voor een groot feestmaal; een beeld dat Jezus in het
Evangelie meermalen gebruikt om iets van Gods Paradijs uit te leggen.
Je zag als het ware als lichtende gestalten God, Jezus en een derde
persoon. en ik vermoed dat het idd de Heilige Geest betrof. Immers Geest
is niet zo goed te onderscheiden. Een prachtig visioen!

Maar over het laatste visioen heb ik toch zo mijn bedenkingen. Je voelt je
erg goed bij de weg die je nu gaat en ik aarzel omdat ik dat niet wil
verstoren, maar dat van die ijzeren vuist met paarse bloemen komt mij
eerder over als een waarschuwing. Immers; het beeld ontstond toen je
hevige pijn in je buik had; zoals bij een miskraam.... Enne, een ijzeren
vuist en paarse bloemen zijn beelden die moeilijk te verenigen zijn met
een feestmaal met God aan het hoofd. Een ijzeren vuist is het beeld van
onderdrukking en geweld en van wetticisme. Paars is de kleur van de
dood...
Om echt te weten en te ervaren hoe het met Jezus zit, dat Hij door zijn
kruisdood jou van je zonden bevrijd en gereinigd heeft, wordt door
Jezus voorgesteld als een geboorte; een wedergeboorte (Johannes 3).
Het beeld dat je kreeg tijdens die miskraamachtige buikpijn, kan er op
duiden dat de weg van de Koran een miskraam ipv een wedergeboorte is.

Nogmaals; het laatste wat ik wil is dat je door twijfel verscheurd raakt,
maar aan de andere kant is het zo dat je eerste visioen zo Jezus-gericht
was met beelden die Jezus in het evangelie gebruikt, dat ik je toch moet
waarschuwen voor misleiding. Het feit dat je je erg goed voelt bij de weg
die je nu gaat (en ik kan me voorstellen dat je graag hetzelfde gelooft als
je nieuwe partner) zegt nog niet dat het de goede weg is. Overigens alle
respect voor jullie besluit om kuis te leven tot jullie huwelijk en dat je er
voor kiest je hoofd te bedekken. Maar ga niet voorbij aan het feit dat
Jezus voor jouw zonden stierf en je zo een splinternieuw leven gaf. Je
mag leven uit Genade in de zekerheid dat er voor jou een plek is aan de
feestmaaltijd. Een plek die je nooit zult kunnen verdienen door goed
gedrag.

Ik realiseer me dat ik het wellicht moeilijk voor je maak, maar Gods Geest
dringt mij om je dit te schrijven.

Vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 04:24

Hallo Somos,

 

Wat een mooie dromen.

 

Allah heeft jou duidelijk uitgekozen en je hart gereinigd om de waarheid te accepteren. Dat je je droom hier op het internet opschrijft, heeft als gevolg dat je een ieder de kans geeft om voor heel even in je priv�-leven te piepen.

Dromen werken met symbolen, en symbolen kan je niet letterlijk nemen en betekenen soms het tegenovergestelde van wat je denkt. Daar heb je een ervaren Islamitische droomuitlegger voor nodig om de juiste betekenis te vertellen. Je droom laten uitleggen door iemand die niet rein is, kan verkeerd zijn.

Ik heb in het begin van mijn bekering ooit een droom gehad dat ik hoogzwanger was en ik voelde alle pijnen en moeilijkheden die een vrouw voelt wanneer ze hoogzwanger is. (en ik ben een man) Om zo een droom letterlijk te nemen is natuurlijk onzin.

 

De pijnen die je voelde, kunnen aangeven dat de weg die je vanaf nu gaat bewandelen niet zonder slag of stoot zal gaan. De weg van de vromen, gelovigen en ware profeten is altijd een van moeilijkheden geweest. Allah geeft jou de kans een nieuwe Somos geboren te laten worden, vrij van zonden en met een schone lei.

 

Over die miskraam die je ooit in je leven hebt gehad. In de Islam is het zo dat de baby die je verliest tijdens een miskraam, in de tuinen van het Paradijs zal zwemmen totdat het een bepaalde leeftijd heeft bereikt en jij deze wereld verlaat. Dan zal deze baby die je nooit hebt gekend en inmiddels een volwassen persoon is, jou aan zijn navelstreng trekken totdat je het Paradijs binnen gaat.

 

Salaam

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 04:32
Visioenen kunnen toch zowel in het christelijk geloof als de islam van de satan komen? Lijkt me link om visioenen als bron te nemen voor de keus van een religie. Je kunt jezelf bedriegen door een droom als visioen te betitelen. Je kunt ook bedrogen worden door satan. Als je een keus voor een relgie maakt moet het volgens mij zijn op basis van wat die religie te bieden heeft. Als die religie meekomt als bijlage bij die leuke man, lijkt me het helemaal dubieus worden. Wees op je hoede, zou ik zeggen. 
שמע ישראל יהוה אלהינו יהוה אחד
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 05:09
Zodra ik in de buurt kom van een gebedsdienst, van welke religie dan ook, zegt mijn instinct (een soort van snel visioen) mij dat ik daar ras weer vandaan moet. Daarentegen kan (bijvoorbeeld n.a.v. een actuele gebeurtenis) het naslaan van Jezus' Woord in de Evangelie�n mij vaak dagenlang verkwikken vanuit een warm direct gevoel (ook weer een snel visioen zeg maar) van bevestiging. Heel raar is dat.
Terug naar boven
Somos Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Somos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 07:18

Ik haal al mijn berichten weg om de rede die ik in mijn afscheid heb geschreven,

vergeef mij...

Terug naar boven
Somos Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Somos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 07:21

Ik verwijder al mijn berichten om de rede die ik in mijn afscheid schreef.

vergeef mij...

Terug naar boven
Somos Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Somos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 07:30

Allah is Groot!

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 08:24

Somos,

Zodra je bekeert tot de Islam en volgens de wetten van Allah begint te leven, zijn je slechte daden en zondes uit je Jahil (onwetende) periode, gewist. Je boek met daden wordt zo wit als sneeuw net zoals bij een pasgeboren baby. Je vroegere goede daden die worden wel meegerekend en vermenigvuldigd.

 

Ongeboren kindjes uit een miskraam hebben niks misdaan. De Hadith (overlevering) geeft aan dat deze kinderen uit een miskraam blijven zwemmen in een rivier in het hiernamaals totdat ze volwassen zijn. En wanneer jouw tijd is gekomen en je deze wereld verlaat voor de volgende, dan trekt het kind je aan de navelstreng mee totdat jullie samen het Paradijs binnen gaan.

 

De plek van de navel is het meest pijnlijke plekje in het menselijke lichaam. Als iemand op die plek met een scherp voorwerp wordt geraakt, is de pijn zo hevig dat je in een shocktoestand kan raken. Misschien dat je daarom die pijn bijna niet kon verdragen en je meteen aan je miskraam moest denken.

 

Salaam

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 08:26

 

Over die miskraam die je ooit in je leven hebt gehad. In de Islam is het zo dat de baby die je verliest tijdens een miskraam, in de tuinen van het Paradijs zal zwemmen totdat het een bepaalde leeftijd heeft bereikt en jij deze wereld verlaat. Dan zal deze baby die je nooit hebt gekend en inmiddels een volwassen persoon is, jou aan zijn navelstreng trekken totdat je het Paradijs binnen gaat.

Salaam

[/QUOTE]

 

salaam aleykoum,

heb jij daar bewijs voor agie?of ergends in een boek gelezen weet je nog zo welk boek?

En maakt het dan uit hoe oud de mogelijke baby is?

DjazakAllah Ghairan

Wa Aleykoum Salaam

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 08:34

salaam aleykoum,

Ik heet je hier van harte welkom somos,

En hoop dat je het licht nog meer gaat voelen in je leven en dat je de juiste weg gaat bewandelen verder zijn er veel bekeerden hier in nl  dus vreemd is dat niet meer,elhamdullilah,

En soms overkomen dingen je en denk je dat het slecht is maar wat juist goed kan zijn voor jou later,

Ook als jij je bekeerd zal Allah al je zonden gaan vergeven inshaAllah,je geloofd al in je hart en leest de koraan en probeerd te bidden dat vind ik heel goed van,dus volgends mij als jij getuigd van 1 God en de Profeet saws als boodschapper van Allah erkend ben jij al een moslim elhamdulilah,dus mag ik je zelfs zus in de islam noemen.

Mag Allah jou en je gezin zegenen je vergeven en je helpen in de toekomst met de andere problemen amin.

hier is nog een interessant stukje misschien heb je daar iets aan:

 

Het verschil tussen bestraffingen en beproevingen

Door Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid (www.islam-qa.com)
Vertaald door
www.AlMutaqqun.tk



Bestraffingen zijn dingen die mensen overkomen in ruil voor hun kwade daden. Beproevingen zijn testen die gezonden worden om mensen te testen en mensen kunnen door goede dingen of door slechte dingen getest worden.

Over bestraffingen zegt Allah (interpretatie van de betekenis): �Wat jou van het goede overkomt, het is van Allah; en wat jou van het slechte overkomt, het is van jezelf.� {al-Nisa� 4:79}

Betreffende de uitdrukking �het is van jezelf� heeft Qutaadah gezegd: �[Het betekent] de bestraffing is voor jou, O zoon van Adam, vanwege je zonde.� Aby Saalih heeft gezegd dat �wat jou van het slechte overkomt, het is van jezelf� betekent �vanwege je zonde, en Ik [Allah] ben Degene die het voor jou heeft verordend.� (Tafsir Ibn Kathir)

Allah zegt ook (interpretatie van de betekenis): �En er treft jullie geen ramp, of het is vanwege wat jullie handen hebben verricht, maar Hij vergeeft veel.� {al-Shoera 42:30}

Ibn Kathir (rahimuAllah) heeft gezegd: �[Het betekent] welke ramp jullie ook overkomt, O mensen, is vanwege de slechte daden die jullie reeds begaan hebben en �Hij vergeeft veel� verwijst naar slechte daden. Hij bestraft jullie er niet voor maar Hij vergeeft ervoor. En indien Allah de mensen zou straffen voor hetgeen zij doen, zou Hij geen schepsel op de oppervlakte ervan achterlaten. {Fatir 35:45 � interpretatie van de betekenis}.�

Over beproevingen heeft de Profeet (sallAllahu alaihi wa salaam) gezegd: �Als Allah van een groep mensen houdt, test Hij hen, en wie geduld heeft, zal geduldig zijn en wie ongerust is, zal ongerust zijn.� (Overgeleverd door Imam Ahmad; Sahih al-Jaami�, 1706)

De Profeet (sallAllahu alaihi wa salaam) heeft ook gezegd: �De omvang van de beloning zal in overeenstemming zijn met de omvang van de beproeving. Als Allah van een groep mensen houdt, zal Hij hen beproeven, en wie tevreden is, zal tevredenheid hebben en wie woedend is, zal woede hebben.� (Overgeleverd door al-tirmidhi, 2320; Sahih al-Jaami�, 2210)

Het volgende geeft aan hoe men kan zeggen of een bepaalde gebeurtenis een straf of een proef is:

Als het ongeluk het resultaat is van een handeling van gehoorzaamheid aan Allah, zoals het gewond raken in jihaad of het verliezen van geld wanneer men migreert omwille van Allah of wanneer men een baan verliest omdat men moslim wordt of men zich meer toewijdt aan de islam, dan is dit een beproeving. Wie het met geduld ondergaat, zal beloond worden maar als men woedend reageert dan zal men de woede van Allah verdienen. Als het ongeluk het gevolg is van zonde, zoals seksueel overdraagbare ziekten of ziekten veroorzaakt door het drinken van alcohol en het gebruiken van drugs enzovoorts, dan is dit het soort bestraffing dat in deze wereld komt (in tegenstelling tot de uitstelling tot het Hiernamaals). Als het ongeluk niet verbonden is aan een goede daad noch aan een zonde, zoals andere ziektes, het verliezen van een kind, falen in zaken, dan hangt het af van de situatie van de persoon. Als hij goed en godsvruchtig is, dan is het een beproeving en als hij zondig is, is het een bestraffing.

Het ongeluk kan een bestraffing zijn om zonden te compenseren of het kan een beproeving zijn, gericht op het verheffen van iemands status of het verhogen van zijn hasanaat (goede daden/beloningen). Dit kan bepaald worden door het gehoorzaam of ongehoorzaam zijn van een persoon. Een persoon zou zichzelf niet moeten prijzen, hij zou zichzelf juist moeten bekritiseren voor zijn tekortkomingen en naar perfectie moeten streven. Hij zal in elk geval profiteren van ongeluk als hij geduld heeft en hoopt op een beloning.

 

En Allah weet het het beste.

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 08:47
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

 

heb jij daar bewijs voor agie?of ergends in een boek gelezen weet je nog zo welk boek?

En maakt het dan uit hoe oud de mogelijke baby is?

DjazakAllah Ghairan

Wa Aleykoum Salaam

 

Wa alaikum salaam,

 

De Hadith ging over kindjes uit een miskraam wanneer het kind nog niet is volgroeid en kan dus al in de eerste drie maanden ook gebeuren. Ik zal het moeten opzoeken. Ik had een keer een stuk erover geschreven en uitgeprint. Waar ik het heb gelaten weet ik niet meer, maar ik zal de ahadith erover weer voor je opzoeken. inshallah

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 08:48

salaam aleykoum,

Oke ik geloof je ook wel op je woord hoor

DjazakAllah Ghairan

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 08:52
In eerste instantie geplaatst door Somos

Weet een van jullie trouwens iemand die dromen kan uitleggen?ik word er mee gebombardeerd de laatste tijd


<!-- Message ''"" -->



-Er zijn op dit forum al topics over dromen geweest (via de zoekfunctie te vinden);
-Je kunt eens wat lezen van Carl Gustav Jung;
-De beste uitlegger van je dromen ben je z�lf, omdat jij, als geen ander weet, waarmee je in je zielsleven nog niet klaar bent: in de droom zet de ziel de zaken op hun plek. Van uitleg door derden komen nog wel eens rare dingen, tot scheidingen toe. Sowieso lijkt het mij niet zo heel verstandig om op basis van welke droomuitleg dan ook acties te ondernemen. Zo vinden in dromen o.a. allerlei situatieveranderingen en rolverwisselingen plaats.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 13:00
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

salaam aleykoum,

Oke ik geloof je ook wel op je woord hoor

DjazakAllah Ghairan

Alhamdolillah. Wa iyyaak.

 

Ik hoop dat het bericht een heel goed bericht voor alle vrouwen en hun partners is.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
92Chick Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 109
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 92Chick Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 13:52

Assalaamualeikum
Ik heet je van harte welkom op het forum, maar vooral in de islam! :)
Assalaamualeikum

I am what I am, and only Allah swt can change that! (:
proud to be a moslim <3
Terug naar boven
Somos Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Somos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 13:59

Allah is Groot!

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 14:11
Welkom Somos,

Netzoals alle anderen hier hoop ik dat jij het juiste pad weet te vinden, voor nu en in de toekomst.

Inchallah komt alles goed.

 

Met vriendelijke groet,

Abdul-Khaliq
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Somos Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Somos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 15:21

Allah is Groot!

Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2006 om 00:35

jiyuu,

wilde je h��l ff dankje zeggen .. want hoewel ik g��n moslim ben vind ik dat een ongeloofelijk mooi idee.

en heeft het me echt geraakt.

dankje

stampertje

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2006 om 01:16

Iets dat ik nog even kwijt wilde in dit topic voordat jullie van mij verlost zijn, is het volgende, en is zeer belangrijk om te weten.

 

Allah heeft in de hele geschiedenis van de mensheid maar op drie  verschillende manieren gesproken tot de mens:

 

1. Rechtstreeks van achter een bescherming. Dit was zo bij Profeet Musa (Mozes) alaihi salaam. Maar Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) is de laatste in rij van de Profeten, dus verwacht niet dat Allah nog op deze wijze met iemand zal communiceren.

2. Via de openbaringen in Boeken: Zaboor (Psalmen) aan Dawood (David)/Thora aan Musa (Mozes)/Injeel aan Isa (Jezus)/de Quran aan Muhammad.

3. Via een engel.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2006 om 01:18
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

jiyuu,

wilde je h��l ff dankje zeggen .. want hoewel ik g��n moslim ben vind ik dat een ongeloofelijk mooi idee.

en heeft het me echt geraakt.

dankje

stampertje

Beste stampertje,

 

Geen dank aan mij, het is Allah die alle Lof verdient. Ik ben er blij om dat dit je raakt.

 

Salaam

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Somos Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Somos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2006 om 14:55

Allah is Groot!

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2006 om 16:38

Beste Somos,

 

Bedankt voor je post over goede en slechte dromen. Ik ken de overleveringen die erin staan ook. En die spreken niet tegen wat ik eerder heb gezegd over de drie manieren hoe GOD met de mens communiceert. Natuurlijk kan een droom van Allah zijn. Maar welke gedaante zie jij, of denk je te zien? Daar ging het bij mij om.

Als jij een droom krijgt waarin je van een gedaante een duidelijke boodschap krijgt, kan die droom zeker van Allah afkomstig zijn. Hoe Allah sinds het begin met mensen communiceerde, heb ik al verteld. Dat gebeurde altijd op de drie manieren en op geen enkele andere. Die gedaante die jou toespreekt in zo een droom kan een engel zijn die slechts de boodschap komt overbrengen (dat is de derde manier die ik beschreef). En Allah zelf, zal jij niet zien en Hij zal je ook niet rechtstreeks toespreken vanachter een of andere bedekking (zoals bij profeet Mozes alaihi salaam), simpelweg omdat Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) de laatste Profeet van Allah was.

 

Ik wilde je met deze info helpen, zodat je in de toekomst je ervaringen zelf beter zal kunnen begrijpen en interpreteren. Het beste is nog steeds om met je droom naar een ervaren geleerde te gaan.

 

Misschien dat ik direct duidelijker had moeten zijn en alles meteen erbij had moeten vertellen. Als het niet duidelijk is, hoor ik het van je. Mijn excuses daarvoor.

 

Salaam

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2006 om 17:05
Je hoeft geen profeet in de orde van de bijbelse profeten te zijn om
visioenen te zien of betekenisvolle dromen te dromen. Het is nog steeds
aan God hoe Hij zich aan de mens persoonlijk openbaart en welke mens
Hij gebruikt om iets belangwekkends door te geven. Zo verschijnt Jezus
juist in deze tijd aan velen (ook Moslims) in een droom en maakt ze zo
duidelijk wie Hij werkelijk is.

Tegelijkertijd is het idd zaak voorzichtig te zijn. Dromen en Visioenen die
indruisen tegen de strekking van de Bijbel zijn onzuiver of vals.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2006 om 17:25

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Je hoeft geen profeet in de orde van de bijbelse profeten te zijn om
visioenen te zien of betekenisvolle dromen te dromen.

Misschien moet je het hele verhaal nogmaals lezen, want dat heb ik niet gezegd.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 04:15
In eerste instantie geplaatst door postpentacost


Tegelijkertijd is het idd zaak voorzichtig te zijn. Dromen en Visioenen die
indruisen tegen de strekking van de Bijbel zijn onzuiver of vals.



En zelfs al druisen ze niet in , dan n�g kunnen ze, in hun (actie-)opvolging averechts uitwerken. Dat is mede wat ik hierboven wilde zeggen.
Zie bijvoorbeeld de droom van de jonge Marx ( "Parijse Manuscripten"), naar zijn bron ( Jezus'Woord) geduid door Erich Fromm in het boek "Marx' visie op de mens". Door de communisten volslagen uit zijn verband gerukt, en thans n�g door vele aanhangers van allerlei -ismen in onze wereld.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 04:18
In eerste instantie geplaatst door Jiyuu


En Allah zelf, zal jij niet zien en Hij zal je ook niet rechtstreeks
toespreken vanachter een of andere bedekking (zoals bij profeet Mozes
alaihi salaam), simpelweg omdat Muhammad (sallalaho alaihi wasallam)
de laatste Profeet van Allah was.


Voor zover ik weet gebeurde het bij iedere grote profeet weer op een
andere manier. Bij verschillende profeten gebeurde het door iets
wonderlijks zoals in een brandende braambos bij Mozes en tevens
doordat de betreffende profeet rechtstreeks met God kon communiceren.
Mozes communiceerde rechtstreeks met God maar God toonde zich maar
1x tamelijk rechtstreeks aan Mozes. De mens kan een dergelijke
confrontatie immers niet verdragen. de glorie en heerlijkheid van God is
zo groot dat ons armzalige lichaam daar niet tegen bestand is...

De bijzondere gaven, zoals de gave van profetie, van kennis, van
krachten, van openbaring, etc (zie I Corinthi�rs 12) heeft God ook aan de
eerste Christenen gegeven. Maar de gelovigen hebben dat niet voldoende
op waarde geschat zodat in de loop der eeuwen een vervlakking en
corruptie van het geloofsleven optrad.
Maar de laatste paar honderd jaar openbaart God zich steeds meer onder
(een deel van) de gelovigen. Aan het begin van de vorige eeuw waren er
grote geestelijke opwekkingen met veel wonderen en het opnieuw
manifest worden van de geestelijke gaven. Sindsdien neemt dat in een
soort golfbeweging toe. Terwijl de traditionele kerk duidelijk leegloopt
zien we een enorme groei van kerken waar God echt centraal staat en hij
het geloof beantwoordt met krachtige geestelijke gaven, waaronder ook
de gave van profetie.

Tezamen met de terugkeer van het Joodse volk naar het hun beloofde
land zien we deze werkingen van Gods Geest als een teken dat Jezus
spoedig terug zal komen...
Vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Salaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Salaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 05:21
Salaam 3aleikoem Somos

Ik vind het jammer dat je de forum verlaat en dat je je berichten verwijderd. Ik zag ook dat je je "verhaal" hebt verwijderd. Ik hoop dat je die ooit weer terug plaatst, misschien dat je hem aanpast of korter maakt naar je eigen wensen. Het inspireert mensen om zo'n verhalen te lezen. Voor niet moslims zal dit misschien een stap zijn om zelf de Islam te ontdekken en een praktiserende moslim realiseerd zich het geluk dat hij de islam kent.

gair insha allah


PS: beste postpentacost Moses (as) drong aan bij Allah om hem te zien maar, maar allah swt vertelde hem dat hij het niet zou kunnen verdragen. Daarop zei Allah, kijk naar die berg, die zal t ook niet kunnen verdragen. Toen een beetje licht van Allah zichtbaar werd voor de berg, is de berg ingestort. TOen musa dat zag, is hij flauw gevallen. Hij heeft Allah swt nooit gezien, ook profeet mohammed (saw) niet in zijn nachtelijke reis, dit gebeurde met een hidjaab tussen hen, dus vanachter een bescherming.

Ik heb ook eens gehoord dat als Jibreel met Allah swt praat, dat er een hidjaab tussen hun zit. Het licht dat van Allah swt straalt is zo sterk dat het hem Jibreel kan doden. Weet iemand hier iets meer over?



O Allah, vergeef mijn fouten en tekortkomingen


Allahoe A3lam!!
Terug naar boven
Salaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Salaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 05:34
Ik zie heel vaak dat ALLAHOE AKBAR vertaald wordt naar Allah is Groot, maar volgens mij betekend Akbar de Grootste.

Een groot verschil tussen groot en De Grootste.

gair insha allah


Allahoe A3lam!!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.