Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenAmerikaanse helikopter gecrasht in Irak

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>
Schrijver
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Amerikaanse helikopter gecrasht in Irak
    Geplaatst op: 25 januari 2007 om 17:15
In eerste instantie geplaatst door moslima82


ook andere godsdiensten zijn er van overtuigd dat ze de waarheid volgen
de moslims hebben dat idee natuurlijk ook.


dat betekent dat die godsdiensten er ook van overtuigd zijn dat de
anderen de leugen volgen...
daarom dienen ze ook allemaal gelijke rechten te hebben in een
samenleving en dient die samenleving niet door enige religie gedicteerd
te worden; seculier bestuur, scheiding van kerk en staat. want anders
wordt het de macht die bepaalt welke religie de waarheid volgt. Dat
betekent tegelijkertijd achterstelling van degenen die die andere of geen
religies volgen.

als je eerlijk bent dan moet je toch toegeven dat in een land als nederland
de mensen van de verschillende religies gelijke rechten hebben.
De meeste landen, hindoe, bhoeddist of christelijk hebben die scheiding
van kerk en staat doorgevoerd. Maar Moslims streven naar een religieuze
staat en een religieuze wetgeving. Maar er is geen islamitisch land waar
de rechten van alle burgers, ongeacht welek religie, echt gewaarborgd
worden. Hetzelfde geldt voor Bhutan waar het Bhoeddisme de
staatsreligie is, daar heb je als Moslim of christen geen leven...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2007 om 17:33

Oei is het niet dom om alleen de Joodse , Christelijke en Is;amitische gedachten als voorbeeld te stellen?

Laten we het eens over de betekenis van Dharma hebben. Een term uit het hindoeisme. Maar so what.

Weet iemand nogwel wat Dharma betekent?

Voordat iemand alleen omdat dit een sankrietwoord is het geheel belachelijk probeert te maken wil ik opmerken dat allah waarschijnlijk ouder is dan de recente beschavingen uit het midden oosten.

 

 

 

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2007 om 07:30

ik kan je een kort antwoord geven postpentapost en dan stopt wat mij betreft deze discussie,

De profeet Mohamed saws is de laatste Profeet die Allah (God) ons gezonden heeft Hij legde zijn woorden in mohamed saws mond,daarna hebben 10.000 moslims de koraan uit het hoofd geleerd en dat word nog steeds gedaan alle lof en dank zij Allah,daarna is de koraan onder toe zicht van moslims die de koraan ook uit hun hoofd kenden,opgeschreven,de mensen waren erbij zodat er geen fouten werden gemaakt tijdens het opschrijven.

Dat is het laatste dat er gebeurd is,en er is gezegd dat de godsdienst voltooid is (dmv de koraan)alles is nu duidelijk en dat moeten wij allemaal de gehele aarde volgen,alleen niet iedereen is moslim Allah beproeft ons allemaal,en zal de besten ervoor belonen inshaAllah.

En in de koraan en de islam en de soenna is het bekend dat het zeker mogelijk is om onder islamitische shariah te leven alleen men wil dat niet ze vinden het ouderwets,maar dat houd niet in dat wij moslims geen shariah mogen,

Dit is Allahs gebod aan ons moslims om de shariah zoveel mogelijk in te stellen,en als je de geschiedenis bekijkt van de islam zal je het zeker tegenkomen dat de christenen zich veilig voelden sterker nog de moslims beschermde hun tegen hun vijanden,dus leer eerst de ware gschiedenis kennen,een mooi voorbeeldje is te vinden in wij moslims maart 2006 daar staat ook een stukje geschiedenis in geschreven door christenen en andersdenkende over de islam over het verleden en de shariah.

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2007 om 11:47
In eerste instantie geplaatst door Murat


 

Een aantal mensen bekijken dingen niet via de standpunt van de Islam. De koran legt ons uit om streng te zijn tegenover de bezetters van een land met een islamitische bevolking. Abdul Kaliq en neferti.. moeten een aantal dingen van de isllamitische standpunt bekijken.

Salaam Aleikom,

De laatse dagen heb ik wat gesprekken gehad over dit onderwerp hier in Egypte met moslims. Ook zij zijn natuurlijk fel tegen de Amerikaanse bezetting. Maar toen ik zei dat 1 persoon hier op het forum zei: El hamdu Allah voor het neerstorten van deze helicopter, reageerden zij met afschuw op de haatgevoelens van moslims op dit forum. Als je dat islamitisch vind dan ben je heel erg je pad kwijt. De islam zit zo niet in elkaar. Haat de vijand op milde wijze. Er staat nergens geschreven dat het goed is dat je juicht van vreugde als er mensen omkomen. En Allah weet het beter.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2007 om 15:48
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

ik kan je een kort antwoord geven
postpentapost en dan stopt wat mij betreft deze discussie,


De profeet Mohamed saws is de laatste Profeet die Allah (God) ons
gezonden heeft Hij legde zijn woorden in mohamed saws mond,daarna
hebben 10.000 moslims de koraan uit het hoofd geleerd en dat word nog
steeds gedaan alle lof en dank zij Allah,daarna is de koraan onder toe
zicht van moslims die de koraan ook uit hun hoofd
kenden,opgeschreven,de mensen waren erbij zodat er geen fouten
werden gemaakt tijdens het opschrijven.


Dat is het laatste dat er gebeurd is,en er is gezegd dat de godsdienst
voltooid is (dmv de koraan)alles is nu duidelijk en dat moeten wij allemaal
de gehele aarde volgen,alleen niet iedereen is moslim Allah beproeft ons
allemaal,en zal de besten ervoor belonen inshaAllah.


En in de koraan en de islam en de soenna is het bekend dat het zeker
mogelijk is om onder islamitische shariah te leven alleen men wil dat niet
ze vinden het ouderwets,maar dat houd niet in dat wij moslims geen
shariah mogen,


Dit is Allahs gebod aan ons moslims om de shariah zoveel mogelijk in
te stellen,en als je de geschiedenis bekijkt van de islam zal je het zeker
tegenkomen dat de christenen zich veilig voelden sterker nog de moslims
beschermde hun tegen hun vijanden,dus leer eerst de ware gschiedenis
kennen,een mooi voorbeeldje is te vinden in wij moslims maart 2006 daar
staat ook een stukje geschiedenis in geschreven door christenen en
andersdenkende over de islam over het verleden en de shariah.




Blijft het gegeven dat ik net zoals jij een overtuiging heb die op echte
waarheid gebaseerd is, nl. het Evangelie zoals dat tot ons gekomen is.
Waarom zouden mensen van jouw of van mijn geloof dan uit moeten
maken dat hun opvatting in het land als enige waarheid mag gelden? Je
kunt nog zo overtuigd zijn, maar het blijft toch maar jouw overtuiging
tegenover andere overtuigingen.
En het verleden daar kan iedereen een mooie draai aan geven, maar als
we naar de realiteit van vandaag kijken dan is de (rechts)positie van
Christenen in veel Islamlanden beslist niet te benijden.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2007 om 16:41

Salaam Abdul-Khaliq

Zuster Moslima 82 heeft het een en ander met verzen duidelijk proberen te maken. Ik wil dat in het kort samenvatten.

Wij zijn als moslim verplicht om te vechten tegen degenen die tegen ons vechten. Het doden van de vijand is dan niet zomaar halal, het is zelfs fard! Oftewel een verplichting.

2:190 En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.

2:191 En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

Iedere Amerikaan, Timboektaan, Zwimbabwees of zelfs Irakees, die zich in bezet gebied bevindt in naam van de bezettende macht is vogelvrij en moet gedood worden. Ze bevinden zich daar dankzij de bezetting en hebben er niets te zoeken.Wel bestaat er een redding voor deze mensen:

2:192 Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.

En zolang ze rond blijven vliegen in die choppers van ze, mogen ze in de pan gechopt worden.

Moge Allah (swt) alle Mujahidin bijstaan in hun Jihad tegen de kuffaar!

Esselamu alaikoum voor al mijn broeders en zusters

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2007 om 04:05
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

In eerste instantie geplaatst door Murat


 

Een aantal mensen bekijken dingen niet via de standpunt van de Islam. De koran legt ons uit om streng te zijn tegenover de bezetters van een land met een islamitische bevolking. Abdul Kaliq en neferti.. moeten een aantal dingen van de isllamitische standpunt bekijken.

Salaam Aleikom,

De laatse dagen heb ik wat gesprekken gehad over dit onderwerp hier in Egypte met moslims. Ook zij zijn natuurlijk fel tegen de Amerikaanse bezetting. Maar toen ik zei dat 1 persoon hier op het forum zei: El hamdu Allah voor het neerstorten van deze helicopter, reageerden zij met afschuw op de haatgevoelens van moslims op dit forum. Als je dat islamitisch vind dan ben je heel erg je pad kwijt. De islam zit zo niet in elkaar. Haat de vijand op milde wijze. Er staat nergens geschreven dat het goed is dat je juicht van vreugde als er mensen omkomen. En Allah weet het beter.

Salaam Nefertiti



Salaam aleikoum

Heb je deze geleerden ook gevraagd om daliel? Waarom zijn degenen die alhamdu li Allah hierover zeiden op het dwalende pad?

Salaam aleikoum

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2007 om 04:33
"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabi�rs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)

(ja dit geld dus ook voor Christelijke of Joodse Amerikanen)

"En wanneer jullie hen die ongelovig zijn [in de strijd] ontmoeten, slaat hen dan dood..." (Koran, 47:4)

Ja, Moslims hebben het recht zichzelf te verdedigen, desnoods door mensen te doden.

"... maar wanneer jullie dan de overhand over hen gekregen hebben boeit hen dan stevig vast, hetzij om hen later als gunst vrij te laten hetzij om hen lost te laten kopen, wanneer de lasten van de oorlog zijn afgelegd. " (Koran 47:4)

Allah is ook in dit geval Barmhartig, Hij schenkt geen plezier in de dood van zijn Eigen creatie. Hij zegt niet, dood de gevangenen. In tegendeel zelfs.

Wat wilt dit allemaal zeggen? Deze Koranversen spreken boekdelen over Zijn Barmhartigheid, ook naar Joden en Christenen!

Het topic begon met het bericht dat er een ongeluk heeft plaatsgevonden. Wij hebben het hier niet over een "eervollle Jihad", nee deze militairen zijn door een ongeluk omgekomen. 
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2007 om 06:40
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

In eerste instantie geplaatst door Murat


 

Een aantal mensen bekijken dingen niet via de standpunt van de Islam. De koran legt ons uit om streng te zijn tegenover de bezetters van een land met een islamitische bevolking. Abdul Kaliq en neferti.. moeten een aantal dingen van de isllamitische standpunt bekijken.

Salaam Aleikom,

De laatse dagen heb ik wat gesprekken gehad over dit onderwerp hier in Egypte met moslims. Ook zij zijn natuurlijk fel tegen de Amerikaanse bezetting. Maar toen ik zei dat 1 persoon hier op het forum zei: El hamdu Allah voor het neerstorten van deze helicopter, reageerden zij met afschuw op de haatgevoelens van moslims op dit forum. Als je dat islamitisch vind dan ben je heel erg je pad kwijt. De islam zit zo niet in elkaar. Haat de vijand op milde wijze. Er staat nergens geschreven dat het goed is dat je juicht van vreugde als er mensen omkomen. En Allah weet het beter.

Salaam Nefertiti



Salaam aleikoum

Heb je deze geleerden ook gevraagd om daliel? Waarom zijn degenen die alhamdu li Allah hierover zeiden op het dwalende pad?

Salaam aleikoum

Het antwoord is reeds gegeven, ook in de post van Abdul-Khaliq.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2007 om 07:01
Elke moslim dient de bekende tafsierwerken lezen om de koranverzen te begrijpen en te weten wat de regels zijn van de Islam. En je moet de hadith lezen om de achtergrond van een vers te begrijpen. En we moeten het voorbeeld van de profeet volgen.

De Profeet Mohhamed (salla Allahu aleyhi wassalam) heeft ook gevangenen gedood, hoe zou je dit willen verklaren anders. Zonder studie van de koran en hadieth zou je het moeilijk krijgen.

En de vers over de joden en christenen gaat niet over de mensen die ongelovig werden.




15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2007 om 07:30

Salaam Aleikom,

Het gaat niet over doden tijdens een geoorloofde strijd. Het gaat over leedvermaak, wat niet toegestaan is.

Salaam Nefertiti

 

 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2007 om 08:01
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam Aleikom,

Het gaat niet over doden tijdens een geoorloofde strijd. Het gaat over leedvermaak, wat niet toegestaan is.

Salaam Nefertiti

 

 



Salaam aleikoum.

Ik dacht ook dat het niet ging over het doden tijdens een geoorloofde strijd, en begreep jouw verwijzing naar de post van Abd Alkhalig daarom ook niet toen ik vroeg over de daliel van jouw uitspraak dat het verboden is om Allah te lofrpijzen wanneer de vijand wordt overwonnen en is vernietigd. Degene die doet is een dwalende, volgens jou en je kennisen in Egypte. Maar waar is de daliel?








15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2007 om 08:15

Salaam Aleikom 3Abd arra7maan,

We begrijpen elkaar niet, en praten daarom naast elkaar heen. De dankbetuiging aan Allah van Taqwaa voor het neerstorten van de helicopter is voor mij onbegrijpelijk. Een vorm van diepgewortelde haat en leedvermaak.

Haat en woede zijn de voornaamste bronnen van het kwaad en weerhouden mensen om de juiste beslissingen te nemen, degelijk te denken en verstandig te gedragen. De mens neigt ernaar anderen, die hun vijandelijk gezind zijn, alle vormen van onrecht toe te schrijven. Ze kunnen deze mensen daden toeschrijven die ze nooit hebben begaan, of valse getuigenissen afleggen tegen ze, alhoewel ze weten dat ze onschuldig zijn. Ze kijken toe, vol leedvermaak aan de ellende, onrecht of lijden die de mensen wordt aangedaan en anderzijds is het hun grootste zorg dat gerechtigheid moet geschieden voor hunzelf en de onschuld van deze mensen moet worden bewezen.

De gevoelens echter, die iemand in zijn hart draagt voor iemand anders of tegen een gemeenschap, zouden nooit de beslissingen van een gelovige moeten be�nvloeden. Ongeacht hoe immoreel of vijandig de persoon tegenover hem is, de gelovige zet al zijn gevoelens opzij en handelt en beslist rechtvaardig en beveelt datgene aan dat rechtvaardig is. Zijn gevoelens tegenover die persoon werpt geen schaduw over zijn wijsheid en geweten. Zijn geweten inspireert hem daartoe om in overeenstemming met Gods bevelen te handelen en fatsoen en hoffelijkheid nooit buiten acht te laten. Want dit is een bevel die God aan de gelovigen in de Koran heeft gegeven. Moralen heet dat. Daar ging het om in het gesprek met moslims hier, die overigens geen geleerden zijn maar  vrienden.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2007 om 09:25
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam Aleikom 3Abd arra7maan,

We begrijpen elkaar niet, en praten daarom naast elkaar heen. De dankbetuiging aan Allah van Taqwaa voor het neerstorten van de helicopter is voor mij onbegrijpelijk. Een vorm van diepgewortelde haat en leedvermaak.

Haat en woede zijn de voornaamste bronnen van het kwaad en weerhouden mensen om de juiste beslissingen te nemen, degelijk te denken en verstandig te gedragen. De mens neigt ernaar anderen, die hun vijandelijk gezind zijn, alle vormen van onrecht toe te schrijven. Ze kunnen deze mensen daden toeschrijven die ze nooit hebben begaan, of valse getuigenissen afleggen tegen ze, alhoewel ze weten dat ze onschuldig zijn. Ze kijken toe, vol leedvermaak aan de ellende, onrecht of lijden die de mensen wordt aangedaan en anderzijds is het hun grootste zorg dat gerechtigheid moet geschieden voor hunzelf en de onschuld van deze mensen moet worden bewezen.

De gevoelens echter, die iemand in zijn hart draagt voor iemand anders of tegen een gemeenschap, zouden nooit de beslissingen van een gelovige moeten be�nvloeden. Ongeacht hoe immoreel of vijandig de persoon tegenover hem is, de gelovige zet al zijn gevoelens opzij en handelt en beslist rechtvaardig en beveelt datgene aan dat rechtvaardig is. Zijn gevoelens tegenover die persoon werpt geen schaduw over zijn wijsheid en geweten. Zijn geweten inspireert hem daartoe om in overeenstemming met Gods bevelen te handelen en fatsoen en hoffelijkheid nooit buiten acht te laten. Want dit is een bevel die God aan de gelovigen in de Koran heeft gegeven. Moralen heet dat. Daar ging het om in het gesprek met moslims hier, die overigens geen geleerden zijn maar  vrienden.

Salaam Nefertiti

Wa aleikoum assalaam.

Ik zal je niet tegenspreken als je zegt dat de haat van een ander niet moet leiden tot onrechtvaardig gedrag. Of tot het berechten van mensen die onschuldig zijn. Dit wordt opgedragen in de Koran.

Het gaat hier echter verder dan gevoelens die zich in het hart van de vijand bevinden. Moslims worden vermoord, vernederd en verkracht in daad, omwille van shirk en ongeloof. Met rechtvaardigheid moet hier een antwoord op worden gegeven. Shirk, moord en verderf moeten worden bestreden zodat deze worden vervangen door islaam, imaan en vrede. De vernietiging van de eerste, is een overwinning voor de laatste. Allah wordt hiervoor geprezen door iedere moslim, omdat Allah de moslims steunt en overwinning biedt zodat Islam blijft behouden en de ongelovigen verlies en vernietiging geeft zodat shirk wordt verworpen.

Een moslim heeft de leidraad van de Koran en Hadith. Niemand kan hem wat wijs maken als hij deze bestudeert en praktiseert. Toen de profeet Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam) het nieuws had gekregen over de dood van Abu jahl, dankte hij Allah voor de overwinning en de vernietiging van de arabische veelgodenaanbidders. "Alle lof aan Allah die zijn belofte nakomt, en Zijn dienaar overwinning schenkt, en de samenzweerders heeft vernietigd"

Als moslim mag ik deze woorden uiten, en geen andere moslim heeft het recht om mij een dwalende te noemen.

Salaam aleikoum.


15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2007 om 09:58
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam Aleikom 3Abd arra7maan,

We begrijpen elkaar niet, en praten daarom naast elkaar heen. De dankbetuiging aan Allah van Taqwaa voor het neerstorten van de helicopter is voor mij onbegrijpelijk. Een vorm van diepgewortelde haat en leedvermaak.

Haat en woede zijn de voornaamste bronnen van het kwaad en weerhouden mensen om de juiste beslissingen te nemen, degelijk te denken en verstandig te gedragen. De mens neigt ernaar anderen, die hun vijandelijk gezind zijn, alle vormen van onrecht toe te schrijven. Ze kunnen deze mensen daden toeschrijven die ze nooit hebben begaan, of valse getuigenissen afleggen tegen ze, alhoewel ze weten dat ze onschuldig zijn. Ze kijken toe, vol leedvermaak aan de ellende, onrecht of lijden die de mensen wordt aangedaan en anderzijds is het hun grootste zorg dat gerechtigheid moet geschieden voor hunzelf en de onschuld van deze mensen moet worden bewezen.

De gevoelens echter, die iemand in zijn hart draagt voor iemand anders of tegen een gemeenschap, zouden nooit de beslissingen van een gelovige moeten be�nvloeden. Ongeacht hoe immoreel of vijandig de persoon tegenover hem is, de gelovige zet al zijn gevoelens opzij en handelt en beslist rechtvaardig en beveelt datgene aan dat rechtvaardig is. Zijn gevoelens tegenover die persoon werpt geen schaduw over zijn wijsheid en geweten. Zijn geweten inspireert hem daartoe om in overeenstemming met Gods bevelen te handelen en fatsoen en hoffelijkheid nooit buiten acht te laten. Want dit is een bevel die God aan de gelovigen in de Koran heeft gegeven. Moralen heet dat. Daar ging het om in het gesprek met moslims hier, die overigens geen geleerden zijn maar  vrienden.

Salaam Nefertiti

Wa aleikoum assalaam.

Ik zal je niet tegenspreken als je zegt dat de haat van een ander niet moet leiden tot onrechtvaardig gedrag. Of tot het berechten van mensen die onschuldig zijn. Dit wordt opgedragen in de Koran.

Het gaat hier echter verder dan gevoelens die zich in het hart van de vijand bevinden. Moslims worden vermoord, vernederd en verkracht in daad, omwille van shirk en ongeloof. Met rechtvaardigheid moet hier een antwoord op worden gegeven. Shirk, moord en verderf moeten worden bestreden zodat deze worden vervangen door islaam, imaan en vrede. De vernietiging van de eerste, is een overwinning voor de laatste. Allah wordt hiervoor geprezen door iedere moslim, omdat Allah de moslims steunt en overwinning biedt zodat Islam blijft behouden en de ongelovigen verlies en vernietiging geeft zodat shirk wordt verworpen.

Een moslim heeft de leidraad van de Koran en Hadith. Niemand kan hem wat wijs maken als hij deze bestudeert en praktiseert. Toen de profeet Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam) het nieuws had gekregen over de dood van Abu jahl, dankte hij Allah voor de overwinning en de vernietiging van de arabische veelgodenaanbidders. "Alle lof aan Allah die zijn belofte nakomt, en Zijn dienaar overwinning schenkt, en de samenzweerders heeft vernietigd"

Als moslim mag ik deze woorden uiten, en geen andere moslim heeft het recht om mij een dwalende te noemen.

Salaam aleikoum.



Toen de profeet Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam) het nieuws had gekregen over de dood van Abu jahl, dankte hij Allah voor de overwinning en de vernietiging van de arabische veelgodenaanbidders. "Alle lof aan Allah die zijn belofte nakomt, en Zijn dienaar overwinning schenkt, en de samenzweerders heeft vernietigd"

De Amerikanen zijn geen veelgodaanbidders. Het merendeel is Christen of hangt een Christelijk stroming aan.

Je hebt gelijk ik ben geen geleerde, maar dat is niemand hier. Ik verdedig de VS niet, dat staat duidelijk her en der te lezen.
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2007 om 11:19
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq



De Amerikanen zijn geen veelgodaanbidders. Het merendeel is Christen of hangt een Christelijk stroming aan.



Allah noemt ze mushrikeen in Hoofdstuk 9, omdat zij zeggen dat Isa (aleyhi assalaam) de zoon van Allah is en daarmee God is. En omdat zij hun schriftgeleerden en priesters als heren naast Allah hebben genomen.

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq



Je hebt gelijk ik ben geen geleerde, maar dat is niemand hier. Ik verdedig de VS niet, dat staat duidelijk her en der te lezen.


Ik heb dit nooit beweerd of proberen te beweren.

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2007 om 12:14

Abdul-Khaliq,

Die militairen zijn de vijanden van de islamitische wereld. Hetzij veelgodenaanbidders, hetzij christenen of joden. Ze dienen de bezettende macht. Een ieder die deze macht dient, is een vijand.

Weet je Abdul-Khaliq, in oorlogssituaties gelden er andere condities. Dingen die niet geoorloofd zijn, worden geoorloofd en andere dingen, worden ongeoorloofd.

Lees wat er in de heilige Qur'aan staat over mensen als jou...

60:1/2 O gij die gelooft, neemt Mijn vijanden en uw vijanden niet tot vrienden! Biedt gij hun vriendschap aan, hoewel zij de Waarheid die tot u is gekomen hebben verworpen en de boodschapper en uzelf verdrijven, omdat gij in Allah uw Heer gelooft? Indien gij optreedt om voor Mijn zaak te strijden en Mijn welbehagen te zoeken, zoudt gij hun dan in het geheim vriendschap betuigen? En Ik weet het beste wat gij verbergt en wat gij openbaar maakt. En wie van u zo handelt, is zeker van de rechte weg afgedwaald. Als zij de overhand over u krijgen zullen zij als vijanden tegenover u handelen, en zij zullen hun handen en tong naar u uitsteken om u kwaad te berokkenen, en zij wensen vurig dat gij ongelovigen zult worden.

Op dit moment hebben ze de overhand over ons. Kijk maar naar de bezettingen in Afghanistan en Irak. Guantanamo bay en wie weet nog hoeveel andere geheime kampen. De moslims hebben nog lang niet de overhand Abdul-Khaliq, om genadevol tegenover de vijand te zijn. Pas wanneer zij ophouden en zich terugtrekken of wanneer zij verpletterd zijn en de moslims de overhand hebben is het tijd voor genade.

Laat je niet misleiden Abdul-Khaliq. Je andere wang toekeren tegen de vijand is geen optie in de islam.

Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2007 om 12:31
Soldier. Lollig, een echte radicale. Kom op joh, naar Irak en bommen gooien. 
שמע ישראל יהוה אלהינו יהוה אחד
Terug naar boven
Boubacar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 23
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2007 om 12:50
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam Aleikom 3Abd arra7maan,

We begrijpen elkaar niet, en praten daarom naast elkaar heen. De dankbetuiging aan Allah van Taqwaa voor het neerstorten van de helicopter is voor mij onbegrijpelijk. Een vorm van diepgewortelde haat en leedvermaak.

Haat en woede zijn de voornaamste bronnen van het kwaad en weerhouden mensen om de juiste beslissingen te nemen, degelijk te denken en verstandig te gedragen. De mens neigt ernaar anderen, die hun vijandelijk gezind zijn, alle vormen van onrecht toe te schrijven. Ze kunnen deze mensen daden toeschrijven die ze nooit hebben begaan, of valse getuigenissen afleggen tegen ze, alhoewel ze weten dat ze onschuldig zijn. Ze kijken toe, vol leedvermaak aan de ellende, onrecht of lijden die de mensen wordt aangedaan en anderzijds is het hun grootste zorg dat gerechtigheid moet geschieden voor hunzelf en de onschuld van deze mensen moet worden bewezen.

De gevoelens echter, die iemand in zijn hart draagt voor iemand anders of tegen een gemeenschap, zouden nooit de beslissingen van een gelovige moeten be�nvloeden. Ongeacht hoe immoreel of vijandig de persoon tegenover hem is, de gelovige zet al zijn gevoelens opzij en handelt en beslist rechtvaardig en beveelt datgene aan dat rechtvaardig is. Zijn gevoelens tegenover die persoon werpt geen schaduw over zijn wijsheid en geweten. Zijn geweten inspireert hem daartoe om in overeenstemming met Gods bevelen te handelen en fatsoen en hoffelijkheid nooit buiten acht te laten. Want dit is een bevel die God aan de gelovigen in de Koran heeft gegeven. Moralen heet dat. Daar ging het om in het gesprek met moslims hier, die overigens geen geleerden zijn maar  vrienden.

Salaam Nefertiti

Wa aleikoum assalaam.

Ik zal je niet tegenspreken als je zegt dat de haat van een ander niet moet leiden tot onrechtvaardig gedrag. Of tot het berechten van mensen die onschuldig zijn. Dit wordt opgedragen in de Koran.

Het gaat hier echter verder dan gevoelens die zich in het hart van de vijand bevinden. Moslims worden vermoord, vernederd en verkracht in daad, omwille van shirk en ongeloof. Met rechtvaardigheid moet hier een antwoord op worden gegeven. Shirk, moord en verderf moeten worden bestreden zodat deze worden vervangen door islaam, imaan en vrede. De vernietiging van de eerste, is een overwinning voor de laatste. Allah wordt hiervoor geprezen door iedere moslim, omdat Allah de moslims steunt en overwinning biedt zodat Islam blijft behouden en de ongelovigen verlies en vernietiging geeft zodat shirk wordt verworpen.

Een moslim heeft de leidraad van de Koran en Hadith. Niemand kan hem wat wijs maken als hij deze bestudeert en praktiseert. Toen de profeet Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam) het nieuws had gekregen over de dood van Abu jahl, dankte hij Allah voor de overwinning en de vernietiging van de arabische veelgodenaanbidders. "Alle lof aan Allah die zijn belofte nakomt, en Zijn dienaar overwinning schenkt, en de samenzweerders heeft vernietigd"

Als moslim mag ik deze woorden uiten, en geen andere moslim heeft het recht om mij een dwalende te noemen.

Salaam aleikoum.



Toen de profeet Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam) het nieuws had gekregen over de dood van Abu jahl, dankte hij Allah voor de overwinning en de vernietiging van de arabische veelgodenaanbidders. "Alle lof aan Allah die zijn belofte nakomt, en Zijn dienaar overwinning schenkt, en de samenzweerders heeft vernietigd"

De Amerikanen zijn geen veelgodaanbidders. Het merendeel is Christen of hangt een Christelijk stroming aan.

Je hebt gelijk ik ben geen geleerde, maar dat is niemand hier. Ik verdedig de VS niet, dat staat duidelijk her en der te lezen.
Asalaam Aleikum Wa Rahmatulahi Wa Barakatuhu,

Beste broeder...het is zoals broeder Abderrahman zegt. ALLAH Subhana Wa Ta'ala noemt de christenen wel degelijk veelgodenaanbidders.

Soerah At-Tauwbah:

31. Zij hebben naast Allah hun geleerde mannen en hun monniken tot Heren genomen. En ook de Messias, de zoon van Maria, hoewel hun was bevolen slechts de ene God te aanbidden. Er is geen God naast Hem. Hij is verheven boven hetgeen zij met Hem vereenzelvigen.

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2007 om 13:24
In eerste instantie geplaatst door Boubacar

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam Aleikom 3Abd arra7maan,

We begrijpen elkaar niet, en praten daarom naast elkaar heen. De dankbetuiging aan Allah van Taqwaa voor het neerstorten van de helicopter is voor mij onbegrijpelijk. Een vorm van diepgewortelde haat en leedvermaak.

Haat en woede zijn de voornaamste bronnen van het kwaad en weerhouden mensen om de juiste beslissingen te nemen, degelijk te denken en verstandig te gedragen. De mens neigt ernaar anderen, die hun vijandelijk gezind zijn, alle vormen van onrecht toe te schrijven. Ze kunnen deze mensen daden toeschrijven die ze nooit hebben begaan, of valse getuigenissen afleggen tegen ze, alhoewel ze weten dat ze onschuldig zijn. Ze kijken toe, vol leedvermaak aan de ellende, onrecht of lijden die de mensen wordt aangedaan en anderzijds is het hun grootste zorg dat gerechtigheid moet geschieden voor hunzelf en de onschuld van deze mensen moet worden bewezen.

De gevoelens echter, die iemand in zijn hart draagt voor iemand anders of tegen een gemeenschap, zouden nooit de beslissingen van een gelovige moeten be�nvloeden. Ongeacht hoe immoreel of vijandig de persoon tegenover hem is, de gelovige zet al zijn gevoelens opzij en handelt en beslist rechtvaardig en beveelt datgene aan dat rechtvaardig is. Zijn gevoelens tegenover die persoon werpt geen schaduw over zijn wijsheid en geweten. Zijn geweten inspireert hem daartoe om in overeenstemming met Gods bevelen te handelen en fatsoen en hoffelijkheid nooit buiten acht te laten. Want dit is een bevel die God aan de gelovigen in de Koran heeft gegeven. Moralen heet dat. Daar ging het om in het gesprek met moslims hier, die overigens geen geleerden zijn maar  vrienden.

Salaam Nefertiti

Wa aleikoum assalaam.

Ik zal je niet tegenspreken als je zegt dat de haat van een ander niet moet leiden tot onrechtvaardig gedrag. Of tot het berechten van mensen die onschuldig zijn. Dit wordt opgedragen in de Koran.

Het gaat hier echter verder dan gevoelens die zich in het hart van de vijand bevinden. Moslims worden vermoord, vernederd en verkracht in daad, omwille van shirk en ongeloof. Met rechtvaardigheid moet hier een antwoord op worden gegeven. Shirk, moord en verderf moeten worden bestreden zodat deze worden vervangen door islaam, imaan en vrede. De vernietiging van de eerste, is een overwinning voor de laatste. Allah wordt hiervoor geprezen door iedere moslim, omdat Allah de moslims steunt en overwinning biedt zodat Islam blijft behouden en de ongelovigen verlies en vernietiging geeft zodat shirk wordt verworpen.

Een moslim heeft de leidraad van de Koran en Hadith. Niemand kan hem wat wijs maken als hij deze bestudeert en praktiseert. Toen de profeet Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam) het nieuws had gekregen over de dood van Abu jahl, dankte hij Allah voor de overwinning en de vernietiging van de arabische veelgodenaanbidders. "Alle lof aan Allah die zijn belofte nakomt, en Zijn dienaar overwinning schenkt, en de samenzweerders heeft vernietigd"

Als moslim mag ik deze woorden uiten, en geen andere moslim heeft het recht om mij een dwalende te noemen.

Salaam aleikoum.



Toen de profeet Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam) het nieuws had gekregen over de dood van Abu jahl, dankte hij Allah voor de overwinning en de vernietiging van de arabische veelgodenaanbidders. "Alle lof aan Allah die zijn belofte nakomt, en Zijn dienaar overwinning schenkt, en de samenzweerders heeft vernietigd"

De Amerikanen zijn geen veelgodaanbidders. Het merendeel is Christen of hangt een Christelijk stroming aan.

Je hebt gelijk ik ben geen geleerde, maar dat is niemand hier. Ik verdedig de VS niet, dat staat duidelijk her en der te lezen.
Asalaam Aleikum Wa Rahmatulahi Wa Barakatuhu,

Beste broeder...het is zoals broeder Abderrahman zegt. ALLAH Subhana Wa Ta'ala noemt de christenen wel degelijk veelgodenaanbidders.

Soerah At-Tauwbah:

31. Zij hebben naast Allah hun geleerde mannen en hun monniken tot Heren genomen. En ook de Messias, de zoon van Maria, hoewel hun was bevolen slechts de ene God te aanbidden. Er is geen God naast Hem. Hij is verheven boven hetgeen zij met Hem vereenzelvigen.



29. De Spin (Al-Ankaboet)
46. En twist met de mensen van het Boek (Joden/Christenen) slechts op de goede wijze; doch zeg tegen de onrechtvaardigen: "Wij geloven in hetgeen ons is geopenbaard en hetgeen u is geopenbaard; en onze God en uw God is E�n; en aan Hem onderwerpen wij ons."

Ik heb zoveel geloof in Allah, in Zijn Barmhartighied, in Zijn Genade, dat Hij weet welke intentie ik in mij draag. Alleen Hij weet waarom ik verdrietig ben als er doden vallen, Alleen Hij kent mijn gevoel. Er is geen mens ter wereld die mij tot anders denken kan brengen. Ik ben behoorlijk geschrokken hoe weinig barmhartigheid op dit forum wordt uitgesproken, in het geval van een ongeluk (niks geen eervolle strijd).


De Koranvers, haat je vijand op een milde wijze heeft hier weinig tot geen kracht blijkbaar!

Allah is de Grootste, de Genadevolste. Dat is voor mij voldoende.

Wa Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2007 om 15:12

AK

Welke Qur'aan vers spoort ons aan om onze vijand op een milde wijze te haten? Waar staat trouwens dat je de vijand moet haten? Ga alsjeblieft geen dingen schrijven over de Qur'aan als je er geen weet van hebt. Haten en bestrijden zijn twee verschillende dingen.

De vijand, AK, bestrijd je. Voor de rest acht ik deze discussie volstrekt nutteloos. Je probeert je mening kracht bij te zetten met Qur'aanverzen die geen direct verband tonen met het onderwerp. Daarintegen laat je de verzen die direct te maken hebben met zulke zaken, langs je heen gaan.

Moge Allah ons allen leiden op het rechte pad en ons afhouden van de pad der dwalenden.

@thorax, lollig, echt een dom schaapje. De bevrijding is niet alleen weggelegd voor '45

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2007 om 15:37
In eerste instantie geplaatst door soldier


in oorlogssituaties gelden er andere condities. Dingen die niet
geoorloofd zijn, worden geoorloofd en andere dingen, worden
ongeoorloofd.


wat fijn zeg; een oorlog. Kan je eindelijk eens straffeloos dingen doen die
anders verboden zijn... Van die bloedige dingen die je alleen maar in
films ziet en je handen doen jeuken.
Vandaar dat de jihad door menigeen zo bejubeld wordt. Eindelijk eens dat
dunne laagje fatsoen afwerpen en zoveel mogelijk koppen afhakken,
mensen opblazen, beetje martelen en verkrachten...
Nu weet ik waarom er altijd wel ergens oorlog zal zijn.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2007 om 02:58

De vraag is dan ... wie is de vijand?
De Amerikaanse soldaten daar? Of diegene die hen stuurt?
Of ineens maar alle Amerikanen om veilig te zijn?
Of ineens het westen?
Alle democratieen?
Alle andersgelovigen?

Wie is de vijand???

Er is effectief verschil tussen verdedigen van je land. En leedvermaak met verdriet van anderen.
EN daar ligt een fijne grens van menselijkheid tussen.

mvg,

stampertje

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2007 om 06:19
Wie is de vijand?

De grootste vijand is het moeilijkst te bestrijden en woont in ons eigen
hart; het is ons IK...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2007 om 22:21
Mijn mening: Alle Amerikanen die de invasie in praktijk hebben omgezet en daar nog steeds zitten moeten dood vanwege de fitna die ze hebben veroorzaakt.

Al de anderen die al weg zijn, zijn weg en degenen die komen moeten ook dood (als ze er geraken), anders moeten ze niet vertrekken (zoals Mohamed Ali indertijd). Wie daar is, steunt de invasie (in praktijk), natuurlijk gelden er nog regels, zoals vrouwen en kinderen geen schade te berokkenen (alleen als het verdedigend moet).

DIT IS DUIDELIJK GENOEG


groet,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2007 om 22:23
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Oei is het niet dom om alleen de Joodse , Christelijke en Is;amitische gedachten als voorbeeld te stellen?

Laten we het eens over de betekenis van Dharma hebben. Een term uit het hindoeisme. Maar so what.

Weet iemand nogwel wat Dharma betekent?

Voordat iemand alleen omdat dit een sankrietwoord is het geheel belachelijk probeert te maken wil ik opmerken dat allah waarschijnlijk ouder is dan de recente beschavingen uit het midden oosten.

 

 

 



jij moet dringend de site van Dr. Zakir Naik (7afidahu'Allah) bezoeken, daar weerlegt hij elke beweging hier op aarde met de hulp van Allah, inclusief sikhisme en boedhisme.


groet,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Boubacar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 23
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2007 om 23:23

Druide,

Dharma zijn overigens de verplichte regels die hindoes moeten volgen. (volgens mij)

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2007 om 00:36
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam Aleikom,

De laatse dagen heb ik wat gesprekken gehad over dit onderwerp hier in Egypte met moslims. Ook zij zijn natuurlijk fel tegen de Amerikaanse bezetting. Maar toen ik zei dat 1 persoon hier op het forum zei: El hamdu Allah voor het neerstorten van deze helicopter, reageerden zij met afschuw op de haatgevoelens van moslims op dit forum. Als je dat islamitisch vind dan ben je heel erg je pad kwijt. De islam zit zo niet in elkaar. Haat de vijand op milde wijze. Er staat nergens geschreven dat het goed is dat je juicht van vreugde als er mensen omkomen. En Allah weet het beter.

Salaam Nefertiti



Wat bedoel je daarmee dat je vrienden de juiste visie hebben van de Islaam? Pobeer iemand neutraal te vinden in plaats van steeds terug te vallen op Egypte, Egypte, Egypte. Geef eens de visie van Qardawi ofzo


Assalaam-aleykum,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2007 om 03:00

Salaam aleikom beste zusters en broeders .

Subhannallah,wat een discussie.Het begon met een zuster die zei alhamdoelillah ,wat je overigens altijd moet zeggen bij goede en slechte dingen,en ineens wordt er van gemaakt dat ze leedvermaak zou hebben,subhannallah.Hoe makkelijk is het om iemand ze woorden te verdraaien en hem van iets beschuldigen wat niet uit zijn mond kwam.Maar gear insha allah.Het valt me op dat het altijd de ��LIBERALE`moslims zijn die de dingen zien zo als ze het willen zien en niet zoals ALLAH SUBHANA WA T`ALA het heeft voorgeschreven.Er wordt te vaak dan een soerah bij gehaald die helemaal niks met het onderwerp te maken heeft,maar die HUN goed uitkomt ,zodat het lijkt alsof ze gelijk hebben,allahoe allam.Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA de overwinning geven aan de moedige strijders tegen de bezetters  waar ook ter wereld,amien ya rabbie.      

ALLAH SUBHANA WA T�ALA weet wat in de mensen hun harten is verborgen

Waleikom salaam wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2007 om 05:24
Het lijkt me dat niet alleen de liberale moslims soerah's gebruiken zoals
het hen uitkomt. Ik ben op dit forum al heel wat staaltjes van selectief
gebruik tegen gekomen. De koran heeft m.i. over dezelfde onderwerpen
zowel milde als agressieve teksten. Kies maar uit, welke je het beste
uitkomt. bvb dat Christenen in feite als mede-gelovigen gerekend moeten
worden of dat christenen afgodendienaars zijn... Kies maar uit. welke
benadering je kiest zegt vooral veel over jou. Of je je medemens
respecteert of veracht, dat zal je keuze bepalen. Het is, zeg maar, een
testje.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.