Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wat zegt de islam over homosexualiteit?

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wat zegt de islam over homosexualiteit?
    Geplaatst op: 07 april 2005 om 06:18

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Jammer dat jij Kimmie wetenschappelijk gezien nooit meer dan 47% gelijk zou hebben als homoseksualiteit genetisch is bepaald. Met andere woorden het is al meer dan een decennia of twee zo dat zelfs al heeft men indentieke DNA (bij eeneige tweeling) dan kunnen er nog steeds verschillen zijn tussen hun psychologie.

Ik neem aan dat je fenotype bedoelt ipv psychologie?  En lees nu eens mijn posts door, ik heb nergens beweerd dat het volledig genetisch is , maar een samenspel tussen geno-en fenotype.

En menselijk handelen hoeft niet altijd natuurlijk te zijn of te zijn onderbouwd op genen. Tolerantie, een onderdeel van cultuur, kan dus niet worden gezien als een realistisch weergave van het natuurlijk zijn van de mens, maar een weergave van het handelen tussen mensen onderling zonder enig verband met genen.
Bovendien, is het accepteren van homoseksualiteit een verandering. En niet elke verandering is een verbetering. Ik neem aan dat dit logisch is, omdat dat dit ook geld voor wetenschap.

Het grootste deel van de mensen vindt het een verbetering, omdat het induvidu recht heeft op zijn "ik", en het recht dat te kunnen uiten.  Het is natuurlijk cultureel dat dat hier belangrijk is.

Al betrek je alle externe en genetische factoren erbij, toch is er altijd een menselijk factor van handelen. En iedereen heeft de wil gekregen van Allah. Al tel je alle percentage bij mekaar op, zal er altijd wel iets ontbreken. Iedereen kan deze invullen met zijn/haar wil. En ik kan de conclusie trekken dat mensen zichzelf kunnen wijsmaken over homoseksualiteit en zelf homoseksueel willen zijn omdat zij dat besluiten. Dit kan ook optreden zonder enige link naar de genetische opmaak van een persoon. Ik neem aan dat niet iedereen wordt als zijn/haar ouders.

Alles kan, genetica is vaak geen kwestie van gen aan of uit, maar dikwijls van een samenspel van meerdere genen.  Je moet je dat voorstellen als dat er een heel scala is van strict homoseksueel tot strict heteroseksueel, met het zwaartepunt (waar de meesten van ons dus zitten) rond de 80% heteroseksueel.  We kunnen dan bv beoordelen of een lid van hetzelfde geslacht aantrekkelijk is, maar zullen nog steeds het andere geslacht leuker vinden, om het met een voorbeeld te zeggen.
Maar wat ik dus wil uitleggen.  Ik zeg niet dat een mens zijn homoseksualiteit niet kan 'onderdrukken', en gewoon het hele leven alleen blijven.  Ik zeg wel dat het moeilijk en nutteloos is, iedereen heeft het recht bij iemand te zijn waarvan ie houdt.  Verder worden homoseksuelen niet verliefd op het andere geslacht, ze kunnen dus niet zomaar naar daar voor een relatie.


Doei Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2005 om 06:19

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Jij noemt het idiotie, ik noem het rechtvaardigheid. Al vind ik de straffen misschien iets te licht.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Dat dachten ze hier een eeuw geleden vast ook.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2005 om 07:38
Salaam

Tuurlijk, en wat als een homoseksueel toch verliefd wordt op een hetero? Of andersom?
Ik vind ook dat je niet moet onderdrukken, eerder veranderen op een logische manier. Ik denk nogsteeds dat je deze zwaartepunt door anders te denken op een stabiele plaats kunt krijgen. Er zijn nauwelijks bewijzen te vinden (ik heb er naar gezocht http://en.wikipedia.org) dat homoseksuelen te vrouwenlijk zijn, eerder het omgekeerde. Klinkt logisch als je weet dat de gemiddelde fallusobject van een homoseksueel groter is dan die van een hetero (bij mannen). Dus, ik denk dat er toch een denkwijze die zonder onderdrukking of andere psychologische stress iemand (zonder het gevoel te hebben iets te ontkennen) zich op zijn/haar gemak voelt als heteroseksueel. Verder, geloven wij (moslims) in de duivel, die dus mensen beinvloed (op een slechte manieren) en dus als je slechte gedachtes apart zet van je eigen gedachtes dit kan helpen. Hoe het ook zij, voor alles is er een oplossing. En ik weet wel zeker dat er genetische codes zijn die nooit tijdens het leven van een individu tot uitdrukking komen gewoon omdat die individu anders leeft en denkt (bijvoorbeeld, aanleg voor alcoholisme, terwijl zoon/dochterlief nooit alcohol heeft willen drinken laat staan verslaafd eraan gaan worden).
Zonder schade, zeker mogelijk. Je moet zeker niet gaan denken dat ik primitieve manieren ga zoeken dit taak te volbrengen. Ik weet genoeg hiervan, ik weet dat velen er echt niet in geslaagd zijn. Maar ik volhard tot ik genoeg bewijs heb.
Tjsa, je kan het blijven benadrukken dat mijn hypotheses, hypotheses blijven. Ik zal toch deze proberen te bewijzen op een adequate manier (nu en in de toekomst).
Mocht je al willen weten waar ik mij mee bezig ga houden. Nou, als computerliterate denk ik dat het mogelijk is en dat mensen altijd zichzelf pijnloos programeren met hun eigen concepten (ideen die men moeilijk onder woorden kan brengen). Misschien kan men zichzelf ook vast programeren (in bijvoorbeeld homoseksualiteit) of juist te los. Hoe het ook zij, neurologen zijn opgewonden genoeg mens en computermachine samen te brengen. En als het niet mogelijk is, dan is het niet mogelijk, maar dat zeg ik pas aan het einde. Ik denk dat deze onderwerp abstract genoeg is om een kern van waarheid te bezitten. Verder leg ik een hoop verbanden met wel succesvolle therapieen zoals cognitief emotioneele therapieen en anderen.

Ik ben verder ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2005 om 09:05

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Tuurlijk, en wat als een homoseksueel toch verliefd wordt op een hetero? Of andersom?

Dan noemen we dat een biseksueel.  Die trouwens niet zo heel veel voorkomen.

Dus, ik denk dat er toch een denkwijze die zonder onderdrukking of andere psychologische stress iemand (zonder het gevoel te hebben iets te ontkennen) zich op zijn/haar gemak voelt als heteroseksueel.

Dat is ook lang geprobeerd, tot zo'n 50 jaar terug, denk ik.  Men ging uiteindelijk zover dat zelfs electrochocks werden toegepast, en op een gegeven moment is men dan tot de conclusie gekomen dat het niet hun schuld is, dat ze zo zijn, en dat het geen schande is om te leven zoals men zich voelt.

Verder, geloven wij (moslims) in de duivel, die dus mensen beinvloed (op een slechte manieren) en dus als je slechte gedachtes apart zet van je eigen gedachtes dit kan helpen.

Dat weet ik, maar ik zie geen slechtheid in het uitdrukken van wederzijdse seksuele gevoelens.

Hoe het ook zij, voor alles is er een oplossing.

Waarom een oplossing voor iets wat geen probleem zou mogen zijn?

En ik weet wel zeker dat er genetische codes zijn die nooit tijdens het leven van een individu tot uitdrukking komen gewoon omdat die individu anders leeft en denkt (bijvoorbeeld, aanleg voor alcoholisme, terwijl zoon/dochterlief nooit alcohol heeft willen drinken laat staan verslaafd eraan gaan worden).

Je kan je als man niet je hele leven van andere mannen afsluiten. 

Zonder schade, zeker mogelijk. Je moet zeker niet gaan denken dat ik primitieve manieren ga zoeken dit taak te volbrengen. Ik weet genoeg hiervan, ik weet dat velen er echt niet in geslaagd zijn. Maar ik volhard tot ik genoeg bewijs heb.
Tjsa, je kan het blijven benadrukken dat mijn hypotheses, hypotheses blijven. Ik zal toch deze proberen te bewijzen op een adequate manier (nu en in de toekomst).

Volharden is een goede zaak, maar altijd opletten dat je het niet te ver drijft.  Voor iemand die probeert wetenschappelijk te zijn, negeer je wel erg veel medisch bewijs.

Mocht je al willen weten waar ik mij mee bezig ga houden. Nou, als computerliterate denk ik dat het mogelijk is en dat mensen altijd zichzelf pijnloos programeren met hun eigen concepten (ideen die men moeilijk onder woorden kan brengen). Misschien kan men zichzelf ook vast programeren (in bijvoorbeeld homoseksualiteit) of juist te los.

Dat noemt men in de psychologie conditioneren, en dat doen godsdiensten al eeuwen 'homoseksualiteit is slecht blabla, dus moet ik me in een rol persen die me niet past'.  Persoonlijk vind ik dat best gevaarlijk, een mens is geen computer.

Hoe het ook zij, neurologen zijn opgewonden genoeg mens en computermachine samen te brengen. En als het niet mogelijk is, dan is het niet mogelijk, maar dat zeg ik pas aan het einde.

Moet ik hier nu afleiden dat je die mensen tot cyborg zou willen ombouwen, door weet-ik-veel hun seksuele centra weg te halen en er een computertje in de plek te zetten...   Buiten het feit dat mij dat bijzonder onethisch lijkt, vraag ik me af of je wel zo erg, met wat jij gelooft een schepping te zijn, mag knoeien.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2005 om 09:26
Salaam

Houd 'pijnloos' iets in voor jou? Ik ga echt niet zeggen dat ik medische 'bewijs' negeer, ik vind dat het maar steeds op hetzelfde neer komt. Ik probeer gewoon een andere manier te vinden. Ik vind het maar lui om te zeggen dat verandering 100% onmogelijk is.
Wat betreft het veranderen, neen, ik had het niet over psychologisch conditioneren. Ik weet dat dat niet werkt en gevaarlijk is. Laat ik maar een voorbeeld geven als een duidelijke illustratie van wat ik echt bedoel. En nee, dus ook niet die controversieele cyborg conclusie die jij daar trekt. Iets dat veel met bescheidenheid kent.
(Tsja, wetenschappers nu altijd aan de schepping, ik snap niet hoe een heiden deze schepping argument durft te gebruiken. Je mag lering trekken uit de schepping, pijn of geknoei gaat meestal met een waarschuwing vooraf (moet jij wel weten) en dus zal ik het niet zover brengen.)
Nee, ik wil mensen niet laten opsluiten. En nee, jaarlijks plegen 149 Amerikaanse vrouwen zelfmoord nadat zij erachter komen dat hun toekomstige partner niets men hen wilt omdat deze homoseksueel is. Ik heb het dan over strikt heteroseksuele vrouwen. Verder, de duivel kan gevoelens bij de mens opwekken. Zijn deze gevoelens nog van een mens? Nee dus, logisch gezien. Maar wie weet kan ik de duivel wel neurologische verklaring geven. Ik weet wel zeker dat dit een hoop inzicht zal geven in psychologie, want ik weet dat hierin de duivel opgewekte gevoelens/gedachtes samen met die van de mens worden gediagnostiseerd. Vandaar dat het ook vaak mis kan gaan. Stel je eens voor dat de duivel zou meewerken.
Ok, de voorbeelden. Heb jij het wel eens gehad dat je de op een avond dacht 'morgen wordt ik zus en zo tijd wakker' en dit op de minuut uitkwam? Heb je jezelf niet geprogrammeerd? Meestal mislukt dit, maar soms lukt dit zo goed dat je je een hoedje kunt schrikken (vooral als je geen ochtendmens bent). Heb je wel eens verhalen gehoord van mensen die zo verslaafd waren aan alcohol/sigaretten en die op een dag ermee opgehouden zijn zonder maar dan ook zonder lichamelijke afkickverschijnselen? Zou het niet zo kunnen zijn dat je steeds op een bepaalde manier moet gaan denken om dit soort dingen voor mekaar te kunnen krijgen? Dat je bepaalde denkprocessen op een bepaalde volgorde moet doorlopen (vandaar dat het zo zeldzaam is) om tot een haast perfect eindresultaat te kunnen komen? Noem je dan niet programeren? Ja, het klinkt erg controversieel, maar ik denk dat het wel mogelijk zou kunnen zijn deze gedachtes/concepten aan te leren en uit te laten voeren door jouw hersenen. Met andere woorden, door op een bepaalde manier te denken de volgende ochten precies op tijd wakker worden. Vandaar dat ik denk dat dat misschien een soort programmeertaal kan zijn van hersenen. Denk je niet dat mensen hun hersenen nu nog steeds inefficient gebruiken? Ik denk dat als we onze hersenen op deze manier leren kennen wij een hoop dingen kunnen oplossing in de psychologie. Ik heb het niet direct over neurologisch te verklaren oorzaken, eerder iets in de geest van de mensen. Ik denk dat er zeker wel neurologische effecten te bemerken zullen zijn. Ik voel verder dat ik zeker niet zo zal overdrijven als ik genoeg meerzijdig kennis heb. De kennis van nu is over deze zaak naar mijn mening eenzijdig, misschien omdat het erg gevoelig ligt in de westerse samenleving.

Ik ben verder ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2005 om 09:39

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Houd 'pijnloos' iets in voor jou? Ik ga echt niet zeggen dat ik medische 'bewijs' negeer, ik vind dat het maar steeds op hetzelfde neer komt. Ik probeer gewoon een andere manier te vinden. Ik vind het maar lui om te zeggen dat verandering 100% onmogelijk is.

Wel grotendeels, en het is in dit geval behoorlijk nutteloos.  Denk jij dat jijzelf te conditioneren valt tot een homoseksueel?  Ik denk het bij mezelf niet...  En inderdaad komt het medisch bewijs steeds op hetzelfde neer, daaruit trek ik mijn conclusies...

(Tsja, wetenschappers nu altijd aan de schepping, ik snap niet hoe een heiden deze schepping argument durft te gebruiken. Je mag lering trekken uit de schepping, pijn of geknoei gaat meestal met een waarschuwing vooraf (moet jij wel weten) en dus zal ik het niet zover brengen.)

Ik had het tegen jou.  De schepping waar jij in gelooft, staat er.  En waarom zou ik dat niet durven gebruiken als argument tegen iemand die er wil in gelooft?  Wat je met die waarschuwing bedoelt, moet je even uitleggen trouwens.

Nee, ik wil mensen niet laten opsluiten. En nee, jaarlijks plegen 149 Amerikaanse vrouwen zelfmoord nadat zij erachter komen dat hun toekomstige partner niets men hen wilt omdat deze homoseksueel is. Ik heb het dan over strikt heteroseksuele vrouwen.

Leert je dat dan niets?  Nl dat zo'n man best kan proberen zich in het keurslijf te dwingen, maar het vaak niet lukt.

Verder, de duivel kan gevoelens bij de mens opwekken. Zijn deze gevoelens nog van een mens? Nee dus, logisch gezien. Maar wie weet kan ik de duivel wel neurologische verklaring geven. Ik weet wel zeker dat dit een hoop inzicht zal geven in psychologie, want ik weet dat hierin de duivel opgewekte gevoelens/gedachtes samen met die van de mens worden gediagnostiseerd. Vandaar dat het ook vaak mis kan gaan. Stel je eens voor dat de duivel zou meewerken.

Je ziet de duivel toch als wat slechts?  En wat is er slecht aan een man die van een man houdt?  Geen 'het staat in de koran aub', gewoon logisch.  Wie kwetsen ze ermee?  Wie ondervindt schade?  Juist: NIEMAND.

Ok, de voorbeelden. Heb jij het wel eens gehad dat je de op een avond dacht 'morgen wordt ik zus en zo tijd wakker' en dit op de minuut uitkwam? Heb je jezelf niet geprogrammeerd?

Dat bepaalde voorbeeld nu niet, ik sta meestal op wanneer ik college heb, en dat varieert tss 8 en 10 ;-) Maar ik zal vast op bepaalde manieren geconditioneerd zijn.

Meestal mislukt dit, maar soms lukt dit zo goed dat je je een hoedje kunt schrikken (vooral als je geen ochtendmens bent). Heb je wel eens verhalen gehoord van mensen die zo verslaafd waren aan alcohol/sigaretten en die op een dag ermee opgehouden zijn zonder maar dan ook zonder lichamelijke afkickverschijnselen?

Als ze enkel psychologisch verslaafd waren, kan dat.  Ze blijven er echter nog vaak aan denken (en neem als vb mijn mamie die nu 3 maanden zonder is).

Zou het niet zo kunnen zijn dat je steeds op een bepaalde manier moet gaan denken om dit soort dingen voor mekaar te kunnen krijgen? Dat je bepaalde denkprocessen op een bepaalde volgorde moet doorlopen (vandaar dat het zo zeldzaam is) om tot een haast perfect eindresultaat te kunnen komen? Noem je dan niet programeren?

Je stelt het je allemaal wat te makkelijk voor, vermoed ik.

Denk je niet dat mensen hun hersenen nu nog steeds inefficient gebruiken? Ik denk dat als we onze hersenen op deze manier leren kennen wij een hoop dingen kunnen oplossing in de psychologie. Ik heb het niet direct over neurologisch te verklaren oorzaken, eerder iets in de geest van de mensen.

Ik verwacht net dat de neurologie dat allemaal kan verklaren.  Dat de geest slechts een plastisch iets is voor een bepaald onderdeel van de hersenen.

Ik denk dat er zeker wel neurologische effecten te bemerken zullen zijn. Ik voel verder dat ik zeker niet zo zal overdrijven als ik genoeg meerzijdig kennis heb. De kennis van nu is over deze zaak naar mijn mening eenzijdig, misschien omdat het erg gevoelig ligt in de westerse samenleving.

Als je spiritualiteit bedoelt, dat ligt helemaal niet gevoelig, het westen wordt net spiritueler.  Maar je kan spiritualiteit en wetenschap niet zomaar op een hoopje gooien.  Wetenschap moet bewijs hebben.
Verder is het ook wel handig aan te nemen dat je niet alles weet of kan weten, dat is eigenlijk een opmerking die slaat op meerdere nu lopende topics. 



Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2005 om 12:38
Salaam

Ik noem dat nog steeds geen conditioneren. Conditioneren is iets passiefs. Ik wil wel opmerken dat ik wat dieper wil gaan dan psychologie soms gaat. Misschien lijkt het allemaal vrolijk en wel, maar het is mijn beoogde hypothese die ik wel probeer te bewijzen. Genoeg mensen die het niet met mij eens hiermee zijn, toch laat ik mij alleen met feiten die ikzelf verzamel tegenhouden. Ik denk dat er wel voorbeelden zijn waarin volharding tot ontdekking heeft geleid en ja ook andersom. Je mag vermoeden wat je wilt, zo ook heb ik mijn vermoedens. Misschien dat jij mij een 'realistisch' beeld wilt geven, ik ben zelf er erg overtuigd van. Dus, laat alstublieft nog een 'open mind' over zodat ik mijzelf nou eens kan bewijzen. Zelf ben ik ook erg open voor vreemde dingen, toch denk ik er vaak over na eer ik het geloof.
Nee, ik heb het over een voorbeeld (van iemand die ik indirect ken) die echt verslaafd was aan roken en gewoon op een dag ermee ophield. Gewoon, omdat het hem teveel moeite en geld koste. Kreeg ook daarna geen afkickverschijnselen, terwijl die jongen die mij dit vertelde (is zijn vader) wist dat deze zwaar rookte. Dus ik heb het niet alleen over psychologisch. Vandaar dat ik afkickverschijnsel erbij zet. Ook denkt die man niet meer aan roken.
Verder geloven wij moslims, dat als je iets slechts doet je jezelf kwaad aan doet. Dat geld ook voor homoseksualiteit. Al zie ik de duivel als iemand slechts, wat goeds kan deze jou wel niet geven? Wat voor goede gevoelens en gedachtes zou deze toch al verdoemde persoon jou nog geven? Als hij toch verdoemd is, waarom zou hij jou niet bij hem willen hebben in het Hiernamaals?
Westen spiritueler? Westen niet atheistischer? Spiritualiteit gaat samen met atheisme? Begrijp maar wat ik bedoel, ik vind dat normen en waarden langzaam wegzakken hier in het westen, omdat deze veranderen en omdat er geen duidelijk eenheid met deze is. Immers, individualisme voorop. Vandaar dat ik het eigenlijk 'jammer' vind dat christendom weg is gegaan uit velen, immers men werd in het christendom met moraal bijgebracht. Het weggaan van het christendom is geen probleem, maar wie leert dan nog moraal bij als deze toch zal blijven veranderen?
Ik begrijp ook niet hoe jij de (zelf)moorden kunt vergeten die maar toenemen. Ik bedoel, mosims kennen echt geen midlife crisis of andere dingen. Ik was eigenlijk geschokt toen ik erachter kwam wat het eigenlijk betekende. Ik weet niet, maar ik twijfel zeer aan jouw standpunt hierover netals jij twijfelt over de mijne.

Ik ben verder ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Yinith Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yinith Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2005 om 08:06
hey kim
sorry hoor maar ik las net dat andere topic over homosexuele ik wou graag even zeiken op jou bewering van wat is er mis met alcohol als je eht met mate doet?
denk is na hoe weet jij wat mate is bij ieder mens is dit verschillend allah heeft het juist zo neergezet om dit soort onzin te voorkomen

nu over homosexuele
insha allah gaan mensen nu niet denken dat ik een slechte moslima ben ofzo
maar ik ben het gewoon niet eens met het id dat homosexuele onrein en vies zijn
mijn oom is homo
zijn vriend is moslim (nja ok k vind dat hij geen moslim is k heb ook een hekel aan hem) maar hun doen niet aan anale sex etc
mja ik heb er zelf nixmee maar ik ben opgegroeid met het id dat homo's niet vies zijn en daar blijf ik bij t zijn gewoon mensen geen varkens hoor
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2005 om 08:46
Salaam

Ok, het is niet mis al je het toch al ziet gebeuren. Maar mag ik jou vragen, Yinith, zijn mensen die andere mensen afmaken/doden zonder enige redenen maar alleen er voor voelen niet beesten? Ja toch? Maar hoe zit het dan met mensen die zichzelf 'afmaken/doden'? Uitgaande van het feit dat homoseksualiteit voor 53% tegen jouw lichaam ingaat. Zijn deze nog mensen of dieren in 'mensenkleding'? Luister, mij hoor je niet roepen dat homoseksuelen beesten of afgemaakt moeten worden, maar wel of dezen zichzelf eens kritische hebben bekeken. Dat zij hun gedachtes/gevoelens scheiden met die van shaytaan (die fluisterd ze in). Kijk, en dat is wel slecht, als je de influisteringen (van onder andere gevoelens) van shaytaan neemt als de jouwe en erop los leeft.
Begrijp je wat ik bedoel oegti (=zuster)?

Ik ben verder ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Yinith Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yinith Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2005 om 09:00
ok daar ben ik het wel meeeens
ik kreeg een beetje de indruk van homo's zijn smerig en moeten gewoon verbannen worden
maar i.m.o. zijn het ook gewoon mensen die niet weten wat ze aan moeten
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2005 om 16:01

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Ik noem dat nog steeds geen conditioneren. Conditioneren is iets passiefs. Ik wil wel opmerken dat ik wat dieper wil gaan dan psychologie soms gaat. Misschien lijkt het allemaal vrolijk en wel, maar het is mijn beoogde hypothese die ik wel probeer te bewijzen. Genoeg mensen die het niet met mij eens hiermee zijn, toch laat ik mij alleen met feiten die ikzelf verzamel tegenhouden. Ik denk dat er wel voorbeelden zijn waarin volharding tot ontdekking heeft geleid en ja ook andersom. Je mag vermoeden wat je wilt, zo ook heb ik mijn vermoedens. Misschien dat jij mij een 'realistisch' beeld wilt geven, ik ben zelf er erg overtuigd van. Dus, laat alstublieft nog een 'open mind' over zodat ik mijzelf nou eens kan bewijzen. Zelf ben ik ook erg open voor vreemde dingen, toch denk ik er vaak over na eer ik het geloof.

Bewijs jezelf maar  Overrompel mij er ook maar mee als je dat wil.  Maar verwacht niet dat ik je zomaar gelijk geef

Nee, ik heb het over een voorbeeld (van iemand die ik indirect ken) die echt verslaafd was aan roken en gewoon op een dag ermee ophield. Gewoon, omdat het hem teveel moeite en geld koste. Kreeg ook daarna geen afkickverschijnselen, terwijl die jongen die mij dit vertelde (is zijn vader) wist dat deze zwaar rookte. Dus ik heb het niet alleen over psychologisch. Vandaar dat ik afkickverschijnsel erbij zet. Ook denkt die man niet meer aan roken.

Ik zal eerlijk zijn, ik kan het me niet inbeelden.  Ook omdat verslaving wilt zeggen dat je er niet af kunt komen, tenminste niet zonder enige problemen.  Kon hij dat wel, is de term verslaving hier niet eens van toepassing.

Verder geloven wij moslims, dat als je iets slechts doet je jezelf kwaad aan doet. Dat geld ook voor homoseksualiteit. Al zie ik de duivel als iemand slechts, wat goeds kan deze jou wel niet geven? Wat voor goede gevoelens en gedachtes zou deze toch al verdoemde persoon jou nog geven? Als hij toch verdoemd is, waarom zou hij jou niet bij hem willen hebben in het Hiernamaals?

Ik kan mij inderdaad niet inbeelden dat het "slechte" mij goede dingen zou laten doen.  Dat is dan ook een erg belangrijke reden waarom volgens mij het "slechte" niet als entiteit bestaat.

Westen spiritueler? Westen niet atheistischer? Spiritualiteit gaat samen met atheisme? Begrijp maar wat ik bedoel, ik vind dat normen en waarden langzaam wegzakken hier in het westen, omdat deze veranderen en omdat er geen duidelijk eenheid met deze is. Immers, individualisme voorop.

Beweer je nu dat individualiteit niet samen kan met spiritualiteit?  Wel: fout.  Verder zijn er helemaal niet zoveel athe�sten, wel veel mensen die niet meer geloven in de god van het christendom/jodendom/islam.

Vandaar dat ik het eigenlijk 'jammer' vind dat christendom weg is gegaan uit velen, immers men werd in het christendom met moraal bijgebracht. Het weggaan van het christendom is geen probleem, maar wie leert dan nog moraal bij als deze toch zal blijven veranderen?

Een moraal is er altijd, alleen misschien wel eentje die jij niet leuk vindt.

Ik begrijp ook niet hoe jij de (zelf)moorden kunt vergeten die maar toenemen. Ik bedoel, mosims kennen echt geen midlife crisis of andere dingen. Ik was eigenlijk geschokt toen ik erachter kwam wat het eigenlijk betekende. Ik weet niet, maar ik twijfel zeer aan jouw standpunt hierover netals jij twijfelt over de mijne.

Tja, die zelfmoorden.  Ik kan je er waarschijnlijk duizend en ��n redenen voor geven, maar die weet je waarschijnlijk zelf ook. 


Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2005 om 16:03

In eerste instantie geplaatst door Yinith

hey kim
sorry hoor maar ik las net dat andere topic over homosexuele ik wou graag even zeiken op jou bewering van wat is er mis met alcohol als je eht met mate doet?
denk is na hoe weet jij wat mate is bij ieder mens is dit verschillend allah heeft het juist zo neergezet om dit soort onzin te voorkomen

Je kan wel eens grens opstellen waarbij het voor iedereen praktisch veilig, en gezond is.  Verder ben ik geen moslima, dus geloof ik ook niet in allah.

nu over homosexuele
insha allah gaan mensen nu niet denken dat ik een slechte moslima ben ofzo
maar ik ben het gewoon niet eens met het id dat homosexuele onrein en vies zijn
mijn oom is homo
zijn vriend is moslim (nja ok k vind dat hij geen moslim is k heb ook een hekel aan hem) maar hun doen niet aan anale sex etc
mja ik heb er zelf nixmee maar ik ben opgegroeid met het id dat homo's niet vies zijn en daar blijf ik bij t zijn gewoon mensen geen varkens hoor

Inderdaad

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2005 om 16:06

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Ok, het is niet mis al je het toch al ziet gebeuren. Maar mag ik jou vragen, Yinith, zijn mensen die andere mensen afmaken/doden zonder enige redenen maar alleen er voor voelen niet beesten? Ja toch? Maar hoe zit het dan met mensen die zichzelf 'afmaken/doden'? Uitgaande van het feit dat homoseksualiteit voor 53% tegen jouw lichaam ingaat.

Deze bewering klopt niet zoals je vast weet.  Een fenotype is niet perse iets dat tegen je lichaam ingaat.

Zijn deze nog mensen of dieren in 'mensenkleding'? Luister, mij hoor je niet roepen dat homoseksuelen beesten of afgemaakt moeten worden, maar wel of dezen zichzelf eens kritische hebben bekeken. Dat zij hun gedachtes/gevoelens scheiden met die van shaytaan (die fluisterd ze in). Kijk, en dat is wel slecht, als je de influisteringen (van onder andere gevoelens) van shaytaan neemt als de jouwe en erop los leeft.

Ik wil je eigenlijk wat vragen.  Vind je dat een homoseksueel dus gewoon hetzelfde moet worden behandeld als een hetero?  In de zin van: je vind dat ze wat fouts doen, maar behandelt ze er niet anders om?


Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 02:05
Salaam Aleikum,

Beste Yinith, ik vind het heel erg voor je dat je oom ook onder deze ziekte lijdt. Maar dit is geen reden om homosexualiteit enigzins goed te keuren. Het is jou plicht om je oom er op te wijzen dat hij verkeerd bezig is. De wijze waarop er bv niet aan sodomie wordt gedaan doet niets aan het feit toe dat homosexualiteitnog steeds niet toegestaan is.
Tuurlijk zijn homo�s ook mensen, en daarom moeten zij niet gehaat of verafschuwd worden, maar moeten hun daden en denkwijze verafschuwd worden. Deze daad moet dus zeker wel als vies beschouwd worden.
En ik ben blij dat je erkent dat je geen homo kunt zijn en tegelijkertijd kunt beweren dat je moslim bent.
Acceptatie van homosexualiteit zal verder nooit kunnen, omdat dit simpelweg niet mogelijk is zonder het woord van Allah swt te negeren.

Inshallah zal je oom het juiste pad weer vinden en afstand doen van zijn gedrag en zijn denkwijze.

Salaam ALeikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 04:09
Salaam

Kimmie, al is het 'de fenotype' alleen maar dan toch is er wetenschappelijk bewijs dat homoseksuelen langer leven met als verklaring dat zij zich niet hebben voortgeplant. Daarom blijft hun biologische klok langer tikken, wat eigenlijk zo niet hoort, want volgens het lichaam is het natuurlijker als men zich voortplant.
Mijn conclusie is dat de psyche en dus ook de fenotype in kan gaan (voor een aanzienlijk deel) tegen het lichaam.
Trouwens, is volgens jou deze fenotype de gedrag (psychologie) van homoseksuelen of alleen de lichamelijke vorm? Zover ik weet denk ik niet dat psychologie vastgelegd kan worden in DNA, ik geloof dat het daar veelste veranderlijk is.
Dus volgens jou bestaat slecht eten niet? Bestaat slecht gedragen niet? En is alles relatief? En er bestaat dus ook niet negatief en positief?
Onder moraal versta ik iets wat een waarde kan toevoegen aan een samenleving en 'westerse' moraal richt zich op iets wat in de Quraan als 'verderfelijks' kan worden geacht. Met andere woorden, moraal betekent ook moraal goede. Het lijkt mij dan ook logisch, want anders zou er geen moreel verval zijn, of het verval van normen en waarden (en die is er wel in Nederland, volgens Nederlanders).
Verder vind ik dat homoseksuelen op z'n minst aangezet moeten worden tot verandering, maar mocht zij dit niet willen, eigen keuze eigen verantwoordelijkheid. Netals hetero's zal ik dus ook geen homo's lastigvallen. Maar echt diep in mijn hart doet het pijn als ik aan zo'n daad als homoseksualiteit denk (ik wordt er geestelijk gezien ook misselijk van, dit zonder te denken aan enig vooroordeel dan ook en nee, ik ben dus echt niet geconditioneerd). Ik denk dus echter wel dat ik homoseksuelen meer zal mijden dan heteroseksuelen.

Ik ben verder ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Yinith Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yinith Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 04:27
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Beste Yinith, ik vind het heel erg voor je dat je oom ook onder deze ziekte lijdt. Maar dit is geen reden om homosexualiteit enigzins goed te keuren. Het is jou plicht om je oom er op te wijzen dat hij verkeerd bezig is. De wijze waarop er bv niet aan sodomie wordt gedaan doet niets aan het feit toe dat homosexualiteitnog steeds niet toegestaan is.
Tuurlijk zijn homo�s ook mensen, en daarom moeten zij niet gehaat of verafschuwd worden, maar moeten hun daden en denkwijze verafschuwd worden. Deze daad moet dus zeker wel als vies beschouwd worden.
En ik ben blij dat je erkent dat je geen homo kunt zijn en tegelijkertijd kunt beweren dat je moslim bent.
Acceptatie van homosexualiteit zal verder nooit kunnen, omdat dit simpelweg niet mogelijk is zonder het woord van Allah swt te negeren.

Inshallah zal je oom het juiste pad weer vinden en afstand doen van zijn gedrag en zijn denkwijze.

Salaam ALeikum,

Malcolm X


hmm ik ben het totaal niet met je eens dat je het een ziekte noemt
t is geen ziekte mensen hebben dit gewoon in hun hoofdgepraat psychisch dus maar je kunt het hun niet kwalijk nemen ze zijn ongelovig en gaan mee in de wereld
d'r is tegenwoordig zoveel mogelijk en nix is raar meer
ja ik hoop ook dat hij op het geode pad terecht kotm maar ik ga niet tegen een 54 jarige man zeggen hey wat ej doet is fout dat mag niet van mij geloof en dat dan te hroen krijgen van een meisje van 16
ik respecteer zijn mening zijn leven zijn probleem
dit moet hij zelf op zien te lossen
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 04:47
Salaam Aleikum,

Als iemand psychisch niet in orde is dan kwalificeer ik dat als een zieke persoon. Niet denigrerend bedoeld of zo, maar gewoon iemand die het niet helemaal op een rijtje heeft staan.
En als hij je oom is, dan zie ik niet in waarom je dat niet mag zeggen. Oudere mensen mogen ook aangesproken worden wanneer ze iets verkeerds doen. Niemand is te oud om te leren. En dat jij 16 jaar bent en hij 54 dat maakt niet uit, wanneer jij blijkbaar beter het goede van het slechte kunt scheiden.

Ik spreek zo vaak oudere mensen aan op hun gedrag wanneer ze iets verkeerd doen. En ze worden nooit boos op me, ze zijn eerder blij dat ik ze op hun fouten heb gewezen. En zo ook vice versa.

Alhoewel het bij je oom een iets andere geval is. Maar doordat hij het slechte nastreeft kan hij heel moeilijk als voorbeeld dienen voor jou. Misschien moet je hem dat duidelijk maken.
En je kan hem als persoon respecteren, maar niet zijn daden of zijn mening over homosexualiteit.

Was hij trouwens ooit moslim voordat hij homo werd? Want ik las volgens mij dat je zei dat hij geen moslim is.

Salaam aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 04:59

assalaam aleikom,beste zusters en broeders .

Het is jou plicht ,in de islaam,om iemand op zijn gedrag te wijzen.Je kan dat ook met vriendelijke woorden en veel sabr>geduld>proberen om  iemand te overtuigen.In de koran worden genoeg dingen duidelijk gezegd i.v.m. homo�s ,dat is niet de mening van moslims maar het woord van ALLAH SWT.Als je moslim bent geworden,ALHAMDOELILAH,moet je nog veel dingen leren,leuke dingen en soms dingen die jij niet leuk vindt maar ALLAH SWT allen weet de reden daarvan.Moge ALLAH SWT jou, je oom en ons allemaal op het rechte pad leiden,AMIEN,AMIEN.

P.S.Mischien kun je je bekeringsverhaal een keertje opschrijven, dat is altijd mooi om te lezen.

Je zuster fie dien,oem moussa.

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 05:08
Salaam

Beste oegti Yinith,

Hoe kun jij nou zeggen dat homoseksuelen psychisch zo zijn en dus niet toerekeningsvatbaar, terwijl je het accepteert als ze bewust die keuze maken. Kijk, de logica is hem nou, als je iemand gezond genoeg acht om bewust voor iets te kiezen, dat deze persoon automatisch verantwoordelijk is voor die doet. Dus, als mensen zich gaan gedragen (gek dat het niet in de kindertijd begint) als homoseksuelen, is dat een bewuste keuze en dus geen psychische ontoerekeningsvatbaarheid.
Verder, zoals aghi Malcom X en oegtie Oem Moussa al zeggen, als is het zijn probleem, toch heb jij als moslima de plicht om te helpen met de problemen en zodoende deze sneller te kunnen oplossen. Laat ik het zo zeggen, zo kan deze jou niet meer verwijten in het Hiernamaals en dat kan een enorme opluchting wezen.

Ik ben verder ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 05:16

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Kimmie, al is het 'de fenotype' alleen maar dan toch is er wetenschappelijk bewijs dat homoseksuelen langer leven met als verklaring dat zij zich niet hebben voortgeplant. Daarom blijft hun biologische klok langer tikken, wat eigenlijk zo niet hoort, want volgens het lichaam is het natuurlijker als men zich voortplant.
Mijn conclusie is dat de psyche en dus ook de fenotype in kan gaan (voor een aanzienlijk deel) tegen het lichaam.
Trouwens, is volgens jou deze fenotype de gedrag (psychologie) van homoseksuelen of alleen de lichamelijke vorm? Zover ik weet denk ik niet dat psychologie vastgelegd kan worden in DNA, ik geloof dat het daar veelste veranderlijk is.

Fenotype is het geheel van de omgeving -nu en in het verleden- waarin je leeft.  Dat is dus het 'omgekeerde' van het genotype (maw de genetische informatie).  Het fenotype bepaald dus, samen met het genotype, oa de psychos van de mens.

Dus volgens jou bestaat slecht eten niet? Bestaat slecht gedragen niet? En is alles relatief? En er bestaat dus ook niet negatief en positief?

Jawel, maar niet zoiets als absoluut goed of absoluut slecht.  Negatief en positief is ook een geheel van goed en kwaad dat toevallig naar een bepaalde kant doorslaat.  Dus idd, alles is relatief ;-)

Onder moraal versta ik iets wat een waarde kan toevoegen aan een samenleving en 'westerse' moraal richt zich op iets wat in de Quraan als 'verderfelijks' kan worden geacht. Met andere woorden, moraal betekent ook moraal goede. Het lijkt mij dan ook logisch, want anders zou er geen moreel verval zijn, of het verval van normen en waarden (en die is er wel in Nederland, volgens Nederlanders).

Nee, moraal is niet perse goed of slecht.  Moraal is gewoon, en is de resultante van de normen en waarden van een bepaalde samenleving.

Verder vind ik dat homoseksuelen op z'n minst aangezet moeten worden tot verandering, maar mocht zij dit niet willen, eigen keuze eigen verantwoordelijkheid. Netals hetero's zal ik dus ook geen homo's lastigvallen. Maar echt diep in mijn hart doet het pijn als ik aan zo'n daad als homoseksualiteit denk (ik wordt er geestelijk gezien ook misselijk van, dit zonder te denken aan enig vooroordeel dan ook en nee, ik ben dus echt niet geconditioneerd). Ik denk dus echter wel dat ik homoseksuelen meer zal mijden dan heteroseksuelen.

Maar je bedoelt dus dat je niet bewust doet?  Dan vind ik eigenlijk dat ik er weinig op kan aanmerken.  Ik kan met je discussieren over het goede of slechte ervan, maar zolang je ze net zo behandelt als elk ander mens (en ze mijden vind ik niet perse slecht), kan ik daarover weinig zeggen.


Doei Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 08:13
Salaam

Dus, als ik het zo mag stellen, impliceer jij Kimmie, dat ookal heeft men genetisch aanleg voor homoseksualiteit men bewust een keuze maakt ervoor en dit mede invloed door de omgeving. Is het niet zo dat een homoseksuel-accepterende maatschappij hierdoor meer van deze individuen heeft? Nee, ik ga er niet zomaar van uit dat een maatschappij die homoseksuelen niet accepteert automatisch betekent dat mensen in die maatschappij hun seksuele voorkeuren gaan onderdrukken. Immers het is een keuze, die homoseksualiteit voor een duidelijk deel. Ok, laat ik er een anekdote tegen aan gooien. Wat als iemand altijd sterke genetische aanwijzing heeft dat ie homoseksueel 'hoort' te zijn, terwijl deze zijn hele leven lang geleefd heeft als heteroseksueel en daarmee gelukkig is gestorven? Deze vraag, omdat jij indirect dus impliseert dat homoseksualiteit iets passiefs is, iets waar je jezelf bij moet neerleggen.
Verder, ik ga ervan uit dat veranderende normen en waarden minder kansen maken om het hoogste goed in moraal te kunnen vinden. Jawel, al is er acceptatie, er zijn veel meer eigenschappen die hoog zijn in menselijk moraal. En ik vind dat de Schepper die het beste bepaalt. Zeker wanneer het eigenschappen/normen/waarden zijn waar iedereen het over eens is, zoals geduld, rechtvaardigheid, eerlijkheid en dergelijke. Alleen ik vertrouw niet op de mens een evenwichtige maatschappij te maken van normen en waarden, zeker niet wanneer deze aan verandering onderhevig zijn. Ik ga er zeker niet van uit dat iedere verandering een verbetering. Zo ook iedere verandering in normen en waarden een verbetering. Het klinkt gewoon logisch dat er iets goed en iets slecht bestaat.

Ik ben verder ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Yinith Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yinith Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 12:46
In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Beste oegti Yinith,

Hoe kun jij nou zeggen dat homoseksuelen psychisch zo zijn en dus niet toerekeningsvatbaar, terwijl je het accepteert als ze <span style="font-weight: bold;">bewust </span>die <span style="font-weight: bold;">keuze </span>maken.
Kijk, de logica is hem nou, als je iemand gezond genoeg acht om bewust
voor iets te kiezen, dat deze persoon automatisch verantwoordelijk is
voor die doet. Dus, als mensen zich gaan gedragen (gek dat het niet in
de kindertijd begint) als homoseksuelen, is dat een bewuste keuze en
dus geen psychische ontoerekeningsvatbaarheid.
Verder, zoals aghi Malcom X en oegtie Oem Moussa al zeggen, als is het
zijn probleem, toch heb jij als moslima de plicht om te helpen met de
problemen en zodoende deze sneller te kunnen oplossen. Laat ik het zo
zeggen, zo kan deze jou niet meer verwijten in het Hiernamaals en dat
kan een enorme opluchting wezen.







Ik ben verder ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.













En Allah Weet Het Beste






Salaam(=vrede)



mja ik weet het niet zo goed meer
ik heb ook een tijdje gedacht dat ik op vrouwen viel maar bleek gewoon een zwak moment te zijn omdat het psychisch neit geod ging met mij
ik denk gewoon dat ze hun gevoelens verwarren ik weet het niet precies
t mag mijn plicht dan wel zijn om hem erop te wijzen dat hij fout bezig is
maar er is toch iets teveel gebeurd tussne hem en mij ik kan dat gewoon niet
over het moslim zijn zijn homosexuele vriend is dus "moslim" mja hij noemt zihczelf zo maar hij leeft er neit naar
maar hij heeft mij dus misbruikt (die moslim jonge)
mijn oom geloofde mij toen niet
k heb hem dat niet vergeven
en als ik nu tegen hem ga zeggen van hey je moet hetro worden want je ben vies
(niet zo grof natuurlijk)dan zla het allemaal alleen maar erger worden
terwijl ik het eerste wat ik beschreven heb probeer op te lossen
zover mijn mening over het erop wijzen
k heb zelf genoeg psychosche dingen meegemaakt maar dit is echt geen ziekte hoor
t is pas een ziekte als je je in de aard van schizofrenie of lichamelijke problemen komt die je hersenen veroorzaken
dus niet iemand zijn gedachten over zijn geaarheid
mja k kan het neit geod uitleggen denkik ik ben emzelf een beejte aan het tegenspreken af entoe
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 12:59
Salaam

Helaas is schizofrenie een ingewikkelde psychologische afwijking is nauwelijks te bewijzen valt met neuronen (heb ik mij laten vertellen door studenten van wageningen). Dus niet echt een 'fysieke' ziekte te noemen. Zo vind ik homoseksualiteit juist wel een verzonnen ziekte (door shaytaan), want ook deze is zeer mager aantoonbaar. Immers invloeden van buiten kunnen ook voor deze 'afwijking' zorgen. En je weet hoe shaytaan met verwarring omgaat bij de mens. En ik weet wel zeker dat met een bepaalde psychologische handgreep dit valt te veranderen (zonder pijn). Maar dat is mijn overtuiging, van het feit dat ik volledig vertrouw op mijn religie die mij nog nooit heeft gefaald, slechts mensen. Inscha Allah, met Allah's wil is alles mogelijk.
Beste oegti Yinith, weet dat jij het beste voor het voor jouw oom. Weet dat hij jou kan verwijten in het Hiernamaals. Weet dat jij echt woedend en teleurgesteld zult zijn dat jij hem niet een enkele waarschuwing hebt laten zien (hoe schuw ook). Hoe woedend zou jij zijn als hij jou recht in de rug kan raken met 'Zij heeft mij niet zo en zo verteld over uw Tekenen, Heer' waarop Allah zal zeggen 'Yinith, is dat zo?'. Ja, zelfs nauwe familiebanden zullen op de Dag des Oordeels niets uitmaken. Ik raad je aan, slechts een schuwe waarschuwing op een zachtmoedige toon. Weet dat Allah je zal belonen en voor de intentie en voor de daad en voor de toorn die jouw oom misschien op jou zal zetten. Zelfs, ik een zeer luie moslim vertel het liever dan het moeten verantwoorden voor de Heer der Werelden. Dat is mijn advies uit mijn hart en ik heb alleen het beste voor je oegti. Ik heb er vage dromen over en geloof mij, dat verraad gevoel wil je niet hebben en zeker niet op de Dag des Oordeels.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Christian Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Christian Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 16:37

http://isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-556874

Dit is een link naar een iraanse studenten nieuws site, waarop te zien is hoe twee homo jongeren opgehangen worden, omdat ze homo zijn.

Wat vinden jullie nou van deze werkwijze? Keuren jullie het af of zouden dit soort praktijken ook in holland moeten plaats vinden?

En wat vinden jullie van homosexualiteit in het algemeen? 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.