Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Tiener vast

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Tiener vast
    Geplaatst op: 13 juli 2005 om 05:46
Tiener vast in Hofstadgroep-zaak 13-07-05
Een Amsterdamse gepanserde politie-auto Foto: ANP

De nationale recherche heeft maandagavond een 17-jarige jongen opgepakt die in het ouderlijk huis een zelfgemaakte bom had verborgen. Dat heeft het landelijk parket bekendgemaakt. 

De tiener kwam als verdachte naar voren in het onderzoek naar de zogenoemde Hofstadgroep, het netwerk waartoe ook Mohammed B. zou behoren. Volgens bronnen rond het onderzoek had de jongen, een Nederlander woonachtig in Amsterdam, het voorzien op Tweede-Kamerlid Wilders. 

Dat zou onder meer blijken uit afgeluisterde telefoongesprekken. Wilders heeft desgevraagd bevestigd dat de jongen hem eerder via internet heeft bedreigd. 

Ge�mproviseerde bom
Bij het doorzoeken van het ouderlijk huis van de jongen is op zijn kamer een ge�mproviseerde bom aangetroffen. Wat hij met het explosief van plan was, is niet bekend. Volgens eerste indrukken van het Openbaar Ministerie was de bom "potentieel gevaarlijk".

Het explosief bestond uit een omwikkelde kartonnen staaf met kruit, kleine kogeltjes en een onstekingsmechanisme. Experts van het Nederlands Forensisch Instituut onderzoeken de bom. 

MSN-groepen
Onderzoek heeft uitgewezen dat de jongen zich al enige tijd op internet profileerde als extremistisch moslim. Onder een pseudoniem beheerde hij een aantal zogeheten MSN-groepen, waarop bedreigende teksten, filmpjes en beelden waren geplaatst. 

Door zijn internetgedrag kwam de jongen bij politie en justitie in beeld. 

Justitie benadrukt dat de jongen niet behoort tot de harde kern van de Hofstadgroep. Onderzocht wordt nu welke contacten hij met de groep onderhield. Morgen wordt de tiener voorgeleid aan de kinderrechter in Amsterdam. 

De ouders van de jongen zijn van Nederlandse en Britse afkomst. Hij zou op zijn veertiende zijn bekeerd tot de islam en daarna snel zijn geradicaliseerd. 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2005 om 06:58

Salaam Aleikum,

Moge ALLAH SWT hem bijstaan.

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2005 om 07:15
amin yarab
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2005 om 08:42

Salaam aleikoem,

Misschien een rare vraag maar wat bedoel je precies met moge Allah hem bijstaan? Als die jongen de intentie had om mensen op te blazen dan keurt Allah dit toch ook af. Je mag toch niet het lot van iemand in je eigen handen nemen, dat is toch verboden.

Wasalaam,

Marleen

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2005 om 08:58

Assalaam alaykoum,

Ik denk dat we met z'n allen moeten opletten in deze tijden waar de kennis vaak ontbreekt en waar velen denken dat men kennis heeft om niet over anderen te gaan oordelen. Wij zijn daar niet de geschikte personen voor en het is nooit fout om te bidden voor iemand ongeacht zijn daden. Bidden voor niet-moslims is ook een goede zaak en dit heeft de profeet (vzmh) ook vaak gedaan.

Moge Allah ons geduld en dankbaarheid schenken.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2005 om 09:22

Wa aleikoem salaam,

Imaan ik ben het helemaal met je eens . Allah weet het beter en wie zijn wij om over iemand anders te oordelen.

 

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2005 om 09:45

 

Asalaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe,

heej Imaan, kan jij mij een hadith stuk ofso geven waarin staat dat je dua mag doen voor niet-moslims, ik heb een vriendin die het heel moeilijk heeft, alleen ze geloofd niet in god maar ze geloofd in geesten, ze geloofd niet in god omdat haar te veel is overkomen om nog in god te geloven, ze geloofd niet dat god een persoon zo pijn kan doen, maar ik wou dua voor haar doen inshallah, maar ik dacht dat dat niet mocht omdat ze niet in Allah/god geloofd. wallahoe 3'alam, ik hoor wel van je inshallah.
ze geloofd in geesten omdat ze ze heeft gezien, omdat ze haar helpen, toen ze dat tegen mij zei, toen dacht ik aan de Djins..? wallahoe 3'alam, maar ik hoor het wel

wa alaikum Salaam war'hamtoe allah wa barakatuhoe

oegt_najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2005 om 11:18
Ik denk niet dat het ooit verkeerd kan zijn om iemand wat goeds te wensen :-)
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.