Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

moslima/gym....

 Post Reply Post Reply
Schrijver
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: moslima/gym....
    Geplaatst op: 11 augustus 2005 om 03:12

 

In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Asalaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe

Inshallah verkeren jullie in goede gezondheid en imaan,

met mij is alles goed Alhamdoulillah,

oegtys fie dien, ik heb een vraag aan jullie inshallah,

zitten jullie nog op school? dragen jullie hijaab? zoja hoe doen jullie dat dan met gym..

kijk ikzelf gym nu in een broek en een T-shirt, met langen mouwen, met een hoofddoek in mijn shirt, maar ik voel mij daar helemaal niet lekker in, omdat ik na gym les dan weer met een djellaba door de school loop. gair inshallah, maar nu dus mijn vraag, hoe doen jullie dat? met gym?

 

wa alaikum Salaam war'hamtoe allah wa barakatuhoe je zus in de islaam Najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2005 om 04:59
Als je moet gymen probeer dan losse trainingspakken te dragen, lange mouwen en lange broekspijpen. Draag een sporthoofddoek die aan de eisen voldoet en probeer de blikken neer te slaan bij de jongens als deze korte broeken dragen.

De aurah van een jongen is van zijn navel tot zijn knie.
De aurah van een meisje is alles behalve haar gezicht en handen.

Probeer te regelen dat je niet hoeft te sporten, als dat makkelijker is.
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2005 om 05:53

 

 

djazakallahoe gairen,

aghie wat jij nu beschrijft doe ik ook, lange broer (wijt) en shirt met langen mouwen, en een hoofddoek alhamdoulillah, maar dan nog voel ik mij niet fijn!

 jaa dat niet sporten, gaa meestal aan de kant zitten, want we hadden zo'n nieuwe leraar, maar toen kwam mijn echte lerares eraan en die had tegen mijn nieuwe leraar gezegd als najiha niet meer mee doet, moet ze zich gaan melden, en bij melden moet je 3 uur trg komen dus

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2005 om 06:05
Je moet het met je mentor of anders degene die erboven staat overleggen. Zeg dat je moslima bent en dat inhoud dat je je kuisheid moet bewaken en dat je liever niet gymt. Meestal halen ze een bekend argument naar voren: "Maar Fatima is ook een moslima en zij sport ook mee." Dan moet je duidelijk maken, dat je de massa niet volgt, jezelf aan de Koran wilt houden, en als anderen hun geloof verwaarlozen dat dat niet betekent dat jij dat ook moet doen.

Dit moet je doen van te voren, niet om straf te oplopen, anders nemen ze je niet serieus. Dus je moet gaan naar je mentor voor je gymles en dit hem duidelijk maken.
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2005 om 06:09

 

 

haha ja die ken ik wel, maar fatima doet dat wel

haha net als mij hijaab waarom draag je hoofddoek, en gym je met lange kleding, heb jehet  niet warm? want fatima die doet met gym haar hoofddoek af. blabla

hahha mijn mentor maak met niet aan het lachen, die gasten haten mij, als of ze rekening met mij houden ofso, ze3ma, echt niet,

laatst liep ik door de gang zo op school zag ik heeel groot een burqa vrouw waarvan je de ogen kon zien, en een man waar je alles van kon zien maar niet de ogen(ze3ma een terrorist) , en toen stond er boven in een balk, ZULLEN WIJ TROUWEN!!  ik werd echt kwaad wou hem er af trekken, maar die leraar die zag mij, en stuurde mij weg, en zei, ja je mag niet aan andermans spullen ziteen

blabla word ziek van ze echt

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2005 om 06:16
Ja, ga naar de directeur anders als ze niet luisteren, anders schrijf je een brief naar de minister van Onderwijs, als dat niet lukt schrijf je een brief aan Premier Balkenende en als dat niet lukt geef ik je wel de tel. nummer van kon. Beatrix.

Wat ik wil zeggen, is dat dit een democratie is. En vrijheid van Geloof is een onderdeel van de wet. Zeg dat dit onderdeel is van jouw geloof. De geloof waar jij recht op hebt.

Ze kunnen niet zeggen van niet.
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2005 om 06:20

 

 

haha aghie heb ik vaker aan gegeven, weet je wat ze zeiden,

 

ja najiha kunnen wij niks aan doen, je zit hier op een christelijke school, heb je zelf voor gekozen,,,

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2005 om 06:43
Christelijk h�, pak de bijbel voor hun.
Ga naar 1 Korinti�rs. Ga naar hoofdstuk 11. En lees dan vers 6 op:

Een vrouw die haar hoofd niet bedekt, kan zich maar beter laten kaalknippen. Wanneer ze dat een schande vindt, moet ze haar hoofd bedekken.

Zeg dan, ik heb gekozen voor deze school omdat deze Christelijk is. Het Christendom staat qua regels dicht bij de Islam. Dus ik vind dat de meisjes zich moeten houden aan de Bijbelse regels en dus allen een hoofddoek moeten dragen of dat ik een alternatief krijg aangeboden voor het gymmen.


Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2005 om 13:26

In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud



Zeg dan, ik heb gekozen voor deze school omdat deze Christelijk is. Het Christendom staat qua regels dicht bij de Islam. Dus ik vind dat de meisjes zich moeten houden aan de Bijbelse regels en dus allen een hoofddoek moeten dragen of dat ik een alternatief krijg aangeboden voor het gymmen.


 

uhmm neej dank je hou me liever aan de islamitische regels inshallah!

 

hhaah je kent die nl/ christelijke meisjes van tegenwoordig, eerlijk, ik ga zo weinig mogelijk met mijn oude vriendinnen om, echt, als ik ze zie alleen al dank ik Allah subhanAllah wa ta3'alah, dat hij mij op zijn pad heeft laten leiden alhamdoulillah!

 

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2005 om 16:38

salaam aleikum oegt najiha,ghair inshaAllah ik weet dat veel mensen tegen islam zijn enzo en zeker als je een hoofddoek draagd ik had ook vroeger ene meisje in de klas met hoofddoek ze gymde ook mee met hoofddoek maar kreeg verder geen  grote problemen  ben je de enige in de klas met hoofddoek?elhamdullilah ik was toen nog niet moslims he mag Allah je bijstaan inshaAllah en het je gemakkelijker maken(amin)

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2005 om 05:38

 

 

Asalaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe

lieve zuster, ja ik ben enige in de klas met hoofddoek, uhmm eigenlijk ook de enige van de school die haar hijaab ook goed draagt, ik woon namelijk niet in een grote stad ofso er zijn intotaal 4meisjes met hoofddoek bij mij opschool waarvan ik een. gair inshallah, maar ik wou ff weten, hoe andere zusters hier mee omgingen gair inshallah,

wa alaikum Salaam

oegty najiha

 

....maar ben ik dan de enige die hier mee zit???

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2005 om 16:08

salaam aliekum er zullen heus wel meerdere zijn hoor zus maar die laten niet van zich horen

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2005 om 16:18

 

inshallah!

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2005 om 16:28
In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

 

 

djazakallahoe gairen,

aghie wat jij nu beschrijft doe ik ook, lange broer (wijt) en shirt met langen mouwen, en een hoofddoek alhamdoulillah, maar dan nog voel ik mij niet fijn!

 jaa dat niet sporten, gaa meestal aan de kant zitten, want we hadden zo'n nieuwe leraar, maar toen kwam mijn echte lerares eraan en die had tegen mijn nieuwe leraar gezegd als najiha niet meer mee doet, moet ze zich gaan melden, en bij melden moet je 3 uur trg komen dus

Dus doe je er verstandig aan om gewoon mee te doen....

Kijk....

Salaam Aleikum,

Beste Ruud.....je had het over die punker. Laat nou net eens een tijdje geleden tijdens het vrijdagsgebed bij de Moskee aan de Rotterdamse Maashaven iemand binnenkomen met enorm lange rastaharen. Ik zag de persoon in kwestie langs de moskee lopen en dacht meteen aan Bob Marley omdat hij ook zo een enorme muts op zn hoofd had. De man met dreadlocks trekt zijn schoenen uit...loopt de overvolle moskee binnen en bid gewoon zoals het hoort zn 2 Rakah. En er was niemand die zich stoorde aan het feit dat hij een enorme rastamuts en enorme dreadslocks op zijn hoofd had. Weet je waarom?..Hij was een MOSLIM!!

Hier maakt het namelijk ook niets uit,hoe je er bij loopt.Als het in je hart maar goed zit! 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2005 om 16:39
In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

Als je moet gymen probeer dan losse trainingspakken te dragen, lange mouwen en lange broekspijpen. Draag een sporthoofddoek die aan de eisen voldoet en probeer de blikken neer te slaan bij de jongens als deze korte broeken dragen.

De aurah van een jongen is van zijn navel tot zijn knie.
De aurah van een meisje is alles behalve haar gezicht en handen.

Probeer te regelen dat je niet hoeft te sporten, als dat makkelijker is.
Dat gaat een beetje moeilijk met sporten Wadud,de blikken neerslaan.
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2005 om 17:02
In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud



Zeg dan, ik heb gekozen voor deze school omdat deze Christelijk is. Het Christendom staat qua regels dicht bij de Islam. Dus ik vind dat de meisjes zich moeten houden aan de Bijbelse regels en dus allen een hoofddoek moeten dragen of dat ik een alternatief krijg aangeboden voor het gymmen.

uhmm neej dank je hou me liever aan de islamitische regels inshallah!

hhaah je kent die nl/ christelijke meisjes van tegenwoordig, eerlijk, ik ga zo weinig mogelijk met mijn oude vriendinnen om, echt, als ik ze zie alleen al dank ik Allah subhanAllah wa ta3'alah, dat hij mij op zijn pad heeft laten leiden alhamdoulillah!



Het gaat er niet om hoe anderen zijn, als iedereen van een brug afspringt doe ik het toch ook niet. De Injil (Evangelie) komt van Allah (swt). Helaas hebben we niet de onbevlekte versie meer, maar dat betekent niet dat alles fout is. Als in de Bijbel staat hoofddoek, en je zit op een Christelijke school dan heb je het recht om een hoofddoek te dragen. Als ze komen met een smoes, maar dat is geen gebruik, moet je gewoon zeggen, ik volg gewoon van Jezus (vzmh) heeft gezegt. (Dit is tevens de waarheid, want Jezus heeft Mohammed (vzmh) aangekondigd).
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2005 om 17:15

Salaam Aleikum,

Beste Ruud....met mijn verhaaltje over die man met die lange rastaharen en rastamuts op wil ik niet de suggestie wekken dat ik vind dat Islam alleen maar in je hart moet zitten of dat ik vind dat Oeght Najiha zich maar moet aanpassen aan de rest van de klas en tijdens de gymles haar Hoofddoek maar moet afdoen omdat ze toch ook de Islam in haar hart heeft. Nee....Moslim ben je in woord en DAAD..en niet alleen in je hart. En ��n van die daden is voor een vrouw dat ze zich kleedt en bedekt volgens de regels van de Islam. En Oeght Najiha weet dat heel goed en ze zal zeker haar Hoofddoek niet afdoen tijdens de gymles omdat dat makkelijker zou zijn.  . Ik ben trots op haar dat ze zich ook tijdens de gymlessen probeert te houden aan de regels van de Islam.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2005 om 18:40
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Salaam Aleikum,

Beste Ruud....met mijn verhaaltje over die man met die lange rastaharen en rastamuts op wil ik niet de suggestie wekken dat ik vind dat Islam alleen maar in je hart moet zitten of dat ik vind dat Oeght Najiha zich maar moet aanpassen aan de rest van de klas en tijdens de gymles haar Hoofddoek maar moet afdoen omdat ze toch ook de Islam in haar hart heeft. Nee....Moslim ben je in woord en DAAD..en niet alleen in je hart. En ��n van die daden is voor een vrouw dat ze zich kleedt en bedekt volgens de regels van de Islam. En Oeght Najiha weet dat heel goed en ze zal zeker haar Hoofddoek niet afdoen tijdens de gymles omdat dat makkelijker zou zijn.  . Ik ben trots op haar dat ze zich ook tijdens de gymlessen probeert te houden aan de regels van de Islam.

Het strookt niet met je verhaal...Je geeft namelijk aan dat voor de vrouw begrenzende regels zijn.En dat het voor een man niet uitmaakt.Want als jij de rasta accepteerd zo als hij is,dan zal je ook de punker in zijn ontbloote bovenbast en piercings moeten accepteren.En waneer je aangeeft dat voor mannen dit niet uitmaakt,dan is de man niet gelijk aan de vrouw binnen de Islam.En aan veel moslims op deze site kan je ook zien dat zij het uiterlijk van westerse mensen eigenlijk niet willen accepteren...Sterker nog...Zelfs de wetten en regels niet.Terwijl je nu juist in de Koran kan lezen dat je respect moet tonen voor andere volken.  Daarbij kan jij niet trots zijn....Ze volgt namelijk geen gymles en doet dus geen sportiefe kennis op.  

Waneer Allah je opdraagd om respect te tonen voor andere volken,waneer je tussen hun leeft heb je ook met hun regels te maken en dien je ook je aan die regels te houden.Doe je dit niet.....Dan toon je dus eigenlijk geen respect voor een bepaald volk en dus heb je ook geen respect voor Allah's gebod.Buiten dit verwaarloost ze nu ook haar sportiefe opvoeding of het kennis opdoen van sporten waar Allah nu juist de mens in aanspoort dit te volgen..Hier tegenover staat de hoofddoek die tijdelijk afgezet dient te worden tijdens het sporten.....

Ergens is jou uitleg dus eenzijdig en vergeet je andere belangrijke zaken die in de Koran vermeldt staan.

Jemaa el-Fna plein

In mijn ogen kunnen bijde dames hierboven moslima zijn.

Terug naar boven
Simsalabim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Simsalabim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2005 om 11:29

Ik ben het met Ruud eens.

 

Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2005 om 14:54
Bismillah Irahman Irahiem mashallah Ruud die foto die je heb geplaats dat is Jemaah el Fna in Marrakech mijn stad echt grappig om te zien
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2005 om 15:31

Nog even snel mijn 5 centen in deze topic. Ik ben nog in de afkickfase van schrijven, dus vergeef mij �

 

Ik verzorg af en toe nog steeds de gymlessen op middelbare scholen. Ik heb niet een vaste school waar ik les geef ... ik reis langs verschillende scholen om daar de lessen over te nemen. Wat ik zie is dat de meeste moslima�s de sluier afdoen en sommige het wel gewoon aanhouden. Het merendeel van de meisjes dat wel aanhoudt zijn turks.

Ik zorg ervoor dat de les wordt gescheiden in een meisjes en jongens kant. De echte gymleraar die soms ook aanwezig is, is daar niet zo blij mee. Hij geniet liever van de rondhuppelende tieners in T-shirt. DE meeste meisjes (ook de niet-moslims) willen altijd liever wel apart gymmen van de jongens, maar dan worden ze gedreigd met straf of nakomen door hun eigen gymleraar. Heel eng!

 

Als de meisjes mij vragen om apart te gymen, geef ik ze die vrijheid gemakkelijk.

 

Puntje: Injeel blijft onbevlekt!! Bijbel is wel corrupt.

 

Aboe Bakr: Je hebt een mooie stad. Ik ben er ook een paar keren geweest. Kamelen die gewoon over straat lopen. Mooi. Ik zou zo terug willen.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2005 om 15:54
Bismillah Irahman Irahiem bedankt aghy Jiyuu mocht je weer gaan ben je van harte welkom bij mij broeder ik laat je mij mysterieuze sprookjes achtige Marrakech zien want zo noemen ze het, gair inshallah
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.