Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

wie van jullie probeert zwanger te worden

 Post Reply Post Reply
Schrijver
hudayfah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 85
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hudayfah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: wie van jullie probeert zwanger te worden
    Geplaatst op: 23 augustus 2005 om 12:46
selam alaykom

ik dacht laat ik eens vragen

wie van jullie is er bezig om zwanger te geraken
dus da ge gestopt bent met voorbehoeds middelen
om inshalah moeder te worden en hoe lang ben je er mee bezig geweest
Terug naar boven
hudayfah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 85
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hudayfah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2005 om 13:21
niemand is er dan niemand die al moeder is en haar ervaringen wilt delen ?????
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2005 om 15:16

Salaam Aleikum ik heb nooit voorbehoedsmiddelen gebruikt om eerlijk te zijn met mijn ex partner,maar mijn zus heeft 5 jaar lang de pil gebruikt en kon heel moeilijk zwanger  worden en dat hoor ik wel meer maak doeas inshaAllah en inshaAllah lukt het je voor degenen die het niet weten de pil is haram trouwends en mijn tip voor iedereen is probeer eerst kinderen te krijgen en daarna voorbehoeds middelen te gebruiken mocht het nodig zijn.

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2005 om 16:23

Alaykoum wa Salaam zuster,

Ik denk persoonlijk dat dit een zaak is tussen de man en vrouw en Allah de Verhevene.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2005 om 16:33
de pil is haram omdat het hormonen zijn ofzo? maar welke voorbehoedsmiddelen worden dan wel goedgekeurd?
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2005 om 03:38

salaam aleikum naar mijn weten alleen de condoom, ik zal een stukje plaatsen iover de pil,

 

Het gebruik van de pil en co�tus interruptus

 

Wat de Moslims zouden moeten doen is proberen om zo veel mogelijk kinderen te krijgen als zij kunnen, omdat dit het bevel van de Profeet (sallallahu alaihi wa salaam) is, die zei:

"Huw degene die liefdevol en vruchtbaar is, opdat ik trots zal zijn op uw grote aantallen voor de naties." (Overgeleverd door Abu Dawud, 2050; ingedeeld als saheeh door al-Albaani in Saheeh Abi Dawud, 1805).

Meer kinderen krijgen, verhoogt de aantallen van de ummah, en het verhogen van de aantallen van de ummah is een bron van zijn glorie, zoals Allah zegt, de Kinderen van Isra�l herinnerend aan Zijn zegeningen:

� Wij hielpen u met rijkdommen en kinderen, en maakten u groter in getal. � {Qor�aan 17:6}

En Shu�aib zei tot zijn mensen:

� En gedenkt, hoe gij weinigen waart en Hij u vermenigvuldigde. � {Qor�aan 7:86}

Niemand kan ontkennen dat het hebben van een groot aantal een bron van trots en sterkte is voor de ummah, in tegenstelling tot wat die pessimisten denken die zeggen dat de grote aantallen armoede en verhongering in een natie veroorzaken.

Als de ummah in aantal toeneemt, het vertrouwen in Allah plaatst en gelooft in Zijn beloften zoals die in deze aayah worden vermeld,

� En er is geen schepsel dat op aarde kruipt, of zijn voorziening berust bij Allah. � {Qor�aan 11:6}

dan zal Allah dingen voor hen vergemakkelijken en hen onafhankelijkheid verlenen van middelen van Zijn voorziening.


Anticonceptiepillen:

Een vrouw zou geen anticonceptiepillen moeten gebruiken, tenzij aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:
 
1. als ze bijvoorbeeld ziek is en niet elk jaar het hoofd kan bieden aan een zwangerschap, of als ze fysiek ongeschikt is, of als er een andere reden is dat elk jaar zwanger worden haar schade zou kunnen berokkenen.

2. haar echtgenoot heeft zijn toestemming gegeven, omdat de echtgenoot het recht heeft kinderen te krijgen. Er moet ook overleg met de arts zijn, om te weten te komen of deze pillen schadelijk zijn of niet. 

Als aan deze twee voorwaarden wordt voldaan, is er niets verkeerds aan het nemen van deze pillen, maar dat zou niet op een permanente basis moeten zijn, wat dat betekent het verhinderen van het krijgen van kinderen.


'Azl (co�tus interruptus)

Wat betreft 'azl (co�tus interruptus), of zich terugtrekken tijdens betrekkingen, is de correcte geleerdenmening dat er niets verkeerds aan is vanwege de hadith van Jaabir (moge Allah tevreden met hem zijn): "Wij maakten gebruik van 'azl wanneer de Qur'aan werd geopenbaard.� � oftewel ten tijde van de Profeet (sallallahu alaihi wa salaam). Als die actie haraam was geweest, zou de Profeet (sallallahu alaihi wa salaam) het verboden hebben. Maar de geleerden zeggen dat men geen 'azl zou moeten gebruiken met een vrije vrouw behalve met haar toestemming, omdat zij het recht heeft kinderen te hebben. Voorts vermindert het terugtrekken zonder haar toestemming haar genoegen, omdat het genoegen van de vrouw slechts na ejaculatie kan worden voltooid. Dus het niet vragen van haar toestemming zorgt ervoor dat ze het genoegen en de mogelijkheid om kinderen te krijgen verliest. Vandaar verklaren wij de voorwaarde dat dit slechts met haar toestemming kan worden gedaan.

Van Fataawa al-Shaykh Muhammad ibn ' Uthaymeen.

Van Fataawa Islamiyyah, volume. 3, p. 190.

De reden waarom de Sahaabah �azl gebruikten was omdat zij niet wilden dat de vrouw - vooral een slavenvrouw - zwanger zou worden, zodat zij konden blijven genieten van een fysieke verhouding met hen en de vrouw nog haar werk zou kunnen doen.

Abu Dawud vertelde dat een man zei, "O Boodschapper van Allah, ik heb een slavenvrouw en ik gebruik 'azl met haar omdat ik haar niet zwanger wil maken, maar ik wil wat mannen willen. Maar de Joden zeggen dat 'azl een kleine vorm van infanticide is." Hij zei, "De Joden liegen. Als Allah (een kind) wil scheppen kunt u dat niet verhinderen." (Overgeleverd door Abu Dawud, Kitaab al-Nikaah, 1856; ingedeeld als saheeh door al-Albaani in Saheeh Abi Dawud, 1903).


Islam Q&A
Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid
Vertaal door AlMutaqqun.tk

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Simsalabim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Simsalabim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2005 om 04:14

Zoveel mogelijk kinderen krijgen als ze kunnen?! En wie betaald dat???

Dat mag je beide wel 3 banen gaan zoeken om je kinderen te onderhouden.

Probeer eerst met 1 kind in deze economie je hoofd maar eens boven water te houden. Enig idee wat een pak luiers kost?!

Terug naar boven
hudayfah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 85
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hudayfah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2005 om 07:18
IS DE PIL HARAM , DAT WIST IK NIET MAAR DAN KUN JE EIGENLIJK IEDER JAAR KINDEREN KRIJGEN IS DAT NIET TE VEEL .

EN VOOR DE STELLENDIE PAS GETROUWD ZIJN,,
METEEN KINDEREN OF FF WACHTEN
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2005 om 07:38
In eerste instantie geplaatst door Simsalabim

Zoveel mogelijk kinderen krijgen als ze kunnen?! En wie betaald dat???

Dat mag je beide wel 3 banen gaan zoeken om je kinderen te onderhouden.

Probeer eerst met 1 kind in deze economie je hoofd maar eens boven water te houden. Enig idee wat een pak luiers kost?!

 

Salaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe

tot 4 kilo kost een pak luiers 4.80 ongeveer. bij de kruitvat

en van 4 tot 7 kilo volgens mij 10 euro.

een speen kost ongeveer 3 a 4 euro

een slabbertje 2.50 voor 2 bij de henk ten hoor

kleren voor een setje ben je ongeveer 15 a 20 euro kwijt.

goh en ik heb niet eens kinderen

 

wa alaikum salaam

 

Najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
hudayfah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 85
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hudayfah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2005 om 08:45
dus je wacht niet en gelijk inderen inshlalh
ik bedoel je weet hoeveel je moet uitgeven
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2005 om 08:54

 

nej oegty ik ben nog niet getrouwd dus kinderen zitten er helaas niet in bij mij,

maar inshallah komt nog wel

de prijs weet ik omdat ik zelf dit jaar 2 nichtjes heb gekregen me zus een dochtertje en me broer ook alhamdoulillah,, en ik doe soms wel even de boodschapjes

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
hudayfah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 85
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hudayfah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2005 om 09:35
iwa is een goede stgae nie dan hahahah

maar wat denk je denk je dat er echt meiden zijn die dat heel serieus nemen da zwanger worden ik bedoel de vruchtbare dagen enz en die test cyclus enz enz
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2005 om 09:40

 

ja oegty dat word serieus genomen, hoor.. ken meerder vrouwen die wel steeds proberen soms lukt het in 1 keer maar soms ook pas naar een paar maanden,

wallahoe 3'alam, je moet gewoon vertrouwen hebben op Allahoe subhanAllah wa ta3'alah, en veel dua doen inshallah..

 

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellllllllllleeeeeeeeeeee leuke stage hoor echt,

kindertjes zijn mijn allesjes

zo lief, en als ze lachen mashallah!

word weer helemaal bij Alhamdoulillah

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
hudayfah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 85
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hudayfah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2005 om 09:54
iwa snel trouwen inshalah en je eigen kindjes of zijn van andere die zo leuk zijn hahahahah
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2005 om 09:59

 

 

nou ik kan niet w8en tot ik MIJN EIGEN kind op de wereld zet inshallah!

nou ja gair inshallah

 

wa alaikum Salaam

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
hudayfah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 85
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hudayfah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2005 om 10:05
kun je echt neit wachten ik bedoel ik was zenuwachtig voordat ik trouwde en nu ben ik zenuwachtig als ik zwanger zou geraken na de negende maand oeh wat een pijn
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2005 om 10:13

 

tuurlijk kan ik wel wachten.. ahaha nu ook niet gelijk denken, dat ik gelijk zwanger word als ik 2maanden ben getrouwd hoor wees niet bang,,

hhahaha ben nog jong dus.. maar gair inshallah,

de pijn? die gaat zo weer over als je eenmaal je kind in je handen hebt, dan denk je dit is alle pijn waard geweest. hihi ik weet niet hoor, maar hoor vele verhalen,

 

wa alaikum Salaam

oegt Najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Simsalabim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Simsalabim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2005 om 09:55
In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

In eerste instantie geplaatst door Simsalabim

Zoveel mogelijk kinderen krijgen als ze kunnen?! En wie betaald dat???

Dat mag je beide wel 3 banen gaan zoeken om je kinderen te onderhouden.

Probeer eerst met 1 kind in deze economie je hoofd maar eens boven water te houden. Enig idee wat een pak luiers kost?!

 

Salaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe

tot 4 kilo kost een pak luiers 4.80 ongeveer. bij de kruitvat

en van 4 tot 7 kilo volgens mij 10 euro.

een speen kost ongeveer 3 a 4 euro

een slabbertje 2.50 voor 2 bij de henk ten hoor

kleren voor een setje ben je ongeveer 15 a 20 euro kwijt.

goh en ik heb niet eens kinderen

 

wa alaikum salaam

 

Najiha

Ja, en dan nog een baby- uitzet babykamer, bedje, babybadje, buggy/kinderwagen,misschien toch nog een aantal setjes kleding(1 is ook zo weinig)vervolgens wordt dat kind goter, dus meer kleding(dit komt ongeveer elk half jaar voor) schoenen, mobieltjes, computers, brommers, speelgoed etc. vervolgens, kleuterschool, basisschoolkosten, vervolgonderwijs, evt, studie. En dan nog maar hopen dat je een gezond kind zal krijgen, die geen bijzondere ziektekosten met zich meebrengt.

Dus ik denk dat het toch wel iets meer gaat kosten dan die 40 euro voor 1 pak luiers, 1 set kleding, 1 speen, en slabbertje.

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2005 om 11:16

 

 

volgens mij zie jij een kind

 

als 1 grote last

 

wallahoe 3'alam

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2005 om 15:15

Salaam Aleikum met 1 kind hadden we niets alleen een kale huis met een beetje zelf gemaakte inboedel vervolgends op straat gegooid bij de tweede kind hadden we een huis en alles was oke elhamdulilah genoeg geld voor eten drinken mooie inboedel autootje enz bij de derde kind een grotere huis en ook alles redelijk voor elkaar,kortom het  de gelovigen stellen altijd hun vertrouwen in Allah swt   het is Allah(swt) DIE VOOR JULLIE en jullie KINDEREN ZORGT!!!! HIJ HELPT JE EN STEUND JE IN TIJDEN DAT HET MOEILIJK GAAT.vraag Hem om hulp

InshaAllah dat mensen niet zo negatief zijn en het klopt zolang de vrouw het aankan en de man lichamelijk het meeste werk ligt bij de vrouw huishouden enz verzorging is het beter om elke 2 jaar een kind op de wereld te zetten en als ze niet meer kan om psygische redenen of lichamelijke redenen in overleg kan er dan anti conceptie gebruikt worden ghair inshaAllah

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Yinith Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yinith Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2005 om 08:18
de pil is niet haraam hoor
het is alleen beter om een condoom te gebruiken
de rest is wel haraam omdat het pas na de bevruchting werkt
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2005 om 09:38

elk jaar kinderen krijgen?

sorry hoor, tis wel duidelijk dat mannen niet weten hoe het is om een kind te moeten, baren, voeden de zwangerschap zelf enzv. daarbij heb je super weinig tijd om je geloof te practiseren, nou sorry hoor..

ik vind het werkelijk belachelijk

dat zal dan betekenen dat je meer dan 30 kinderen op de wereld zou moeten zetten.

 

 

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2005 om 11:29

`Veel kinderen krijgen en zoveel mogelijk binnen blijven`, is wat ik op deze site lees.

Lijkt me teveel op een legbatterijkip.

Anderzijds, als dat je diep gelukkig maakt.

Terug naar boven
Tarik02 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Tarik02 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2005 om 11:53

salaam

nee menen jullie dit echt, wie van jullie probeert zwanger te raken??

zoals iqwan  imaan dat al zei dit is een zaak  tussen en man, vrouw en Allah swt

salaam(Peace!)


�O mijn Heer! Alle lof is slechts aan U verschuldigd, wat past bij Uw Glorieuze Aanwezigheid en Uw Soevereiniteit.�

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.093 seconden.