Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

welke moskeeen komen jullie?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: welke moskeeen komen jullie?
    Geplaatst op: 23 september 2005 om 22:58

salemaleykoem wa rahmatoellah wa barakatuh!

ik wou graag weten in welke moskeeen jullie welles komen

zet je top 3-lijstje hier!

1 utrecht overvecht

2 utrecht kanaleneiland

3 den haag

 

wa aleykoem salaam.

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2005 om 02:46

Asalaam Aleikum,

1 Mevlana Moskee Rotterdam (Turks)

2 Moskee bij Maashaven in Rotterdam (dacht Somalisch maar weet het niet zeker)

3 Shane Mustafa Moskee in Rotterdam (Surinaams)

4 Moschine Moskee oranjeboomstraat in Rotterdam...weet niet of ik het goed schrijf...(Marokkaans)

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2005 om 05:04

Salaam,

1: Nebi cami in Kampen (Groenestraat)

2: Masjid al Kabir in Amsterdam (Weesperzijde)

3: Ulu cami in Zutphen (weet het adres niet, gewoon aan een pleintje).

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mujaheed_ila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 september 2005 om 03:30

salam,

masjiod annour denhaag

masjid as soenna denhaag

masjid al islaam denhaag

wa salam

Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 september 2005 om 06:18

Bismillah Irahman Irahiem asalama alykoum wahrahmatoe allahie wabarkatoe

Moskee: Nassr in Rotterdam West van imam al moumni

Moskee: Aboe Bakr Rotterdam Noord

Moskee: Soenna Den Haag maar laatste tijd niet meer zo vaak omdat Soenna moskee ook ver is wa gair inshallah

Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote souad& Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 september 2005 om 09:18

salaam alaikom,

majid Al Moetaqin in Zeist.

En die van Overvecht (Utrecht), ben de naam alleen vergeten.

 

Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2005 om 04:33

 

-Masjid Nasr in Amsterdam,

-Masjid Badr in Amsterdam,

-Masjid Al Islaam in Amsterdam (ben 1 x geweest voor een lezing),

-Ik hoop inshaAllah een keer naar masjid Tawheed te gaan in Amsterdam,

Wa salaam,

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2005 om 11:40

Salaam Aleikum moskee el taweed amsterdam en soenna moskee? of zoiets en in het oosten van het land een turkse moskee.

Wa Aleikum Salaam.

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2005 om 15:29

Salaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe

hmm onze moskee heet moskee al-mohsinien, maar is alleen voor mannen we zijn nu geld aan het in zamelen voor ook vrouwn gedeelte inshallah,, en waarschijnlijk kunnen wij de peuterspeelzaal naast de moskee overkopen,, ik weet niet hoe het nu precies was, 2jaar geleden wouden ze helemaal nieuwe bouwen, toen wouden ze gebouw afbreken dat stuk land verkopen en dan ergens anders gaan bouwen,, heeel vaag allemaal., gair inshallah

en verder nooit echt ergens in moskee geweest in Nl, was laatst in den haag zeg ik tegen me nicht we liepen buiten waar is majid al sunnah moskee, zegt ze wajouw najiha je bent gek ofniet als je dat lopend wilt doen zijn we dr morgen nog niet.. ik kom thuis vraag de vrouw van mijn oom(schoonzusje van mijn moeder) heey waar zit moskee majid sunnah,, zegt ze hier 2straten verder,, wajouw hoe kwaad ik op mijn nichtje was,, maar gair

 

wa Salaamoe alaikum

najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 04:31

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Ik kom niet echt vaak in de moskee, maar ik hoop wel weer heel de Ramadan te mogen doorbrengen in de moskee InchaAllaah.

De moskee waar ik naartoe ga is dan:

Moskee Arrahmaan

(Adres):
Archimedesstraat  6
4816BB Breda



Jullie Zuster Fi Dien!!

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 05:17

asalaamo3alaikomwara7matolaahwabarakatoho.

 ik ga voor lezingen  maar niet in de moskee  wij vrouwen gaan samen bij andren thuis   voor lezing  een keer in de twee weken .

maar nu in de ramadan  gaan we inschalaah elke zondag .

maschalaah vorgige zondag  ging de lezing over  limaan.

en aanstandezondag   gaat over het graf inschalaah  door een maschalaah zuster

met kennis.

en gaan jullie ook naar lezingen deze ramadan ???

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 05:31

Salaamoe alaikum war'hamteo allah wa barakatuhoe

mashallah dat je de kans hebt oegty. wwaar ik woonde waren er ook altijd lezingen voor vrouwen apart en mannen apart,. en dan waren er 4 a 6 broeders die voor broeders lezing organiseerde en er waren 10 a 12 zusters die voor vrouwen lezingen organisereerden maar al gauw kwamen er roddels.. dat "wij"dus de organisatoren van de zusters allemaal slechte dingen deden enzo blabla onzin. toen zijn "wij" er mee gestopt de broeders die zijn niet meer de """"baas""" van de moskee dus toen kwamen die oudjes(niet dat daar wat mis mee is) maar nu worden er dus helemaal geen lezingen meer gegeven  de laatste lezing was toen net na de dood van theo van gohg.. subhanaAllah was een mashallah echt paar. de zuster kwam lezing geven aan vrouwen en haar man kwam lezing geven voor de broeders, toen hadden een paar marokkaanse straat jongetjes van 18 ofso die man apart gepakt en hem helemaal overhoren wat hij van mohammed b vond enzo subhanAllah nou je merkt dus die mensen zijn nooit meer terug gekomen subhanAllah zoiets doe je niet,. tog en probleem is.. niemand weet wie die jongens waren want die man die die l;ezing kwam geven, had pas aan het einde verteld tegen de broeders toen iedereen weg was dus niemand weet wie het waren,., gair inshallah.

maar hoop wel dat er snel weer lezingen komen, of dat onze imaam lezing gaat geven achter een scherm ofso.

btw. de lezingen voor vrouwen werden hier altijd gegeven in een gymzaal van een basisschool. en voor de mannen in de moskee gewoon (nadie)  en ied ul fitr gebeden altijd in sport hal.. en vrouwen achter mannen voor,. en dan zit er een heeeeeeeeel groote muur voor die je kunt dicht doen en weer open, mashallah al die zusters dan samen vorig jaar waren het er 150 zusters ongeveer... en dat waren dan de helft  denk ik van de vrouwen van hier waar ik woon is het niet zo groot.. gair inshallah

wa Salaamoe alaikum war'hamtoe allah

Najiha

 

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

asalaamo3alaikomwara7matolaahwabarakatoho.

 ik ga voor lezingen  maar niet in de moskee  wij vrouwen gaan samen bij andren thuis   voor lezing  een keer in de twee weken .

maar nu in de ramadan  gaan we inschalaah elke zondag .

maschalaah vorgige zondag  ging de lezing over  limaan.

en aanstandezondag   gaat over het graf inschalaah  door een maschalaah zuster

met kennis.

en gaan jullie ook naar lezingen deze ramadan ???

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
TaQwA Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote TaQwA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 11:15

Salaam

Ik ga vaak naar moskee Al-Fatih, er zijn daar twee gedeeltes, een gedeelte waar turken bidden en een ander gedeelte waar marokanen bidden

hoe komt het  eigelijk dat ze niet samen bidden.... jah het kan zo zijn dat de marokanen daar liever een lezing geven in het Marokaans en de Turken weer in het Turks

mah zou het niet prettiger zijn als de Marokanen en de Turken samen in een zaal zouden zitten en samen een lezing zouden geven in het Nl/Arabisch (een voordeel voor nl-moslims)

zo voel je echt de BROEDERSCHAPP!!

Wassalaam

 

 

 

 

 

 

 

�En dit wereldse leven is niets dan vermaak en spel. En voorwaar, het Huis van het Hiernamaals is zeker het echte leven, als zij het wisten!�( Soerah 29, aayah 64)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 14:37

zuster oegt_najiha

ik weet denk welke moskee je bedoelt daar ging ik ook toen om de twee weken toch  werd in het arabic en daarna nederlands vertaald door broeder??


 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 oktober 2005 om 03:05
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

zuster oegt_najiha

ik weet denk welke moskee je bedoelt daar ging ik ook toen om de twee weken toch  werd in het arabic en daarna nederlands vertaald door broeder??


 

Salaamoe alaikum

nee oegty volgens mij heb je verkeerde nu er is hier waar ik woon een moskee alleen voor mannen. en het was niet om de 2 weken maar we hadden om de maand een lezing omdat we te weinig mensen hadden die lezing wouden geven omgeving drenthe  want zusters moesten mahraam mee etc. is heel moeilijk om dit te regelen allemaal

gair inshallah

wa Salaamoe alaikum

najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 oktober 2005 om 03:40

asalaamo3alaikomwara7matolaahwabarakatoho

o zo nee deze is voor vrouwen en mannen.

maschalaah ik dacht als jij hier woonde dan kon je mee naar die lezing  elke zondag.

maar gayeerinschalaah

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 oktober 2005 om 05:52

 

allahoe akbar

mashallah nee was het maar waar..

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.