Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vrouwen en mannelijk bezoek

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Zineta Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Zineta Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vrouwen en mannelijk bezoek
    Geplaatst op: 12 november 2005 om 13:28
Selam alejkum,

Ik ben een moslima van Albanese afkomst en mijn man is van Bosnische afkomst. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn partner en ik wonen met onze pasgeboren baby in een kamer, waar we tevens in slapen. Ik geef borstvoeding. We wonen ver af van zijn familie. Hij heeft een hechte band met zijn familie en ze komen vaak langs. Omdat wij zo ver weg wonen blijven ze dan ook overnachten. Dan heb ik het met name over mijn schoonbroers. Terwijl zij veel vrienden hebben in onze stad waar ze makkelijk terecht kunnen, verkiezen ze toch onze slaapkamer. Ik zit hier enorm mee. Ik wil graag weten wat de islam hier overzegt. Het is toch niet normaal om een slaapkamer te delen met mannelijk bezoek?? Mijn man wil graag dat ik met bewijzen kom en die kan ik nergens vinden. Bovendien verplicht hij me borstvoeding te geven bij zijn broers, ik moet mijn rug dan naar hun toe draaien en mag niet naar bijv de keuken. ik hoop dat iemand me kan helpen want ik voel me echt slecht in deze situatie. Zo slecht dat ik geen hap meer door mijn keel krijg en niet meer gelukkig ben met mijn man. Ik hoop dat iemand me kan helpen
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2005 om 14:01

Selam Alleykum zus,

Waarom mag je niet naar de keuken? Sorry, ik vind dat vreemd, als je ook naar de keuken kan, waarom verplicht hij je dat?Dat verplichten snap ik niet.

Waarom staat hij erop dat ze blijven slapen, opzich kan iedereen het respecteren aangezien er geen slaapkamer is? of is het dat hij ze hetzelfde vind als je eigen broers?

Ik weet zo snel niet iets concreets, wellicht andere broeders of zusters op dit forum.

Waarom staat je man er niet bij stil hoe je, je voelt? En waarom wil hij echt iets tastbaars? Is het cultuur? Vervelende situatie voor je,moge het beter gaan in de toekomst.

Wa'Selam

 

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2005 om 15:01

Salaam Aleikum lieve oegtie

ik weet percies hoe je je voeld omdat wij ook eens bij mensen inwoonden omdat we geen huis haden en daar was ook weinig ruimte en dan moest ik ook altijd de hoofddoek dragen enz maar ikmocht wel elhamdllilah na de slaapkamer of keuken als de baby wilde drinken,maar het is erg dat jou man andere mannelijke mensen binnenlaat soenna is 3 nachten is ene hadith zelfs zo dat het een zonde is als men langer dan 3 dagen blijven..... en je man moet ook indenken in jou situatie dat je ook een beetje ruimte wil en zeker dat die broers bij jou en je man op dezelfde kamer slapen is wel heel erg voor je

het kan inderdaad de cultuur zijn inshaAllah dat iemand anders bwijzen je kangeven ik wilde je wle laten weten dat ik het begrijp en hoop dat het beter met je gaat inshaAllah en heb geduld ya oegtie en mag Allah je situatie laten vergemakelijken en je ma tot inkeer laten komen dat jij en je baby ook stabilitiet en rust nodig hebben(amin)  omdat je schreef dat zijn broers ook wel ergends anders kunnen overnachten

Wa Aleikum Salaam

 

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Abu Ammaar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Ammaar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2005 om 10:01

Salaam alaykum zuster,

Moge Allaah je situatie verbeteren en je man leiden. Amien!

Hier het bewijs dat het niet toegstaan is dat mannen en vrouwen mixen:

Surah 33 Al-Ahzaab vers 53

"En als gij haar (zijn vrouwen) om iets vraagt, vraagt het dan van achter het gordijn. Dat is reiner voor uw hart en haar hart".

Tafseer Ibn Kathier zegt hierover:"met deze vers wordt bedoeld Zoals Allaah verboden heeft hun (de vrouwen van de Profeet) kamers binnen te treden, is het ook verboden om naar ze te kijken. Als men iets van een vrouw wil nemen moet men dat doen zonder naar haar te kijken. En als men iets wil vragen dan moet dit vanachter een scherm.

De Profeet (saw) heeft ook een scheiding gebracht tussen man en vrouw in de moskee, via de scheiding in de rijen. De profeet gebood de mannen te blijve zitten na de salaat om de vrouwen genoeg tijd te geven om de moskee te verlaten;en er was een speciale deur voor de vrouwen.

Het bewijs is o.a. de hadith nr. 793 van Umm Slamah in saheeh Bukhari:

......"As-Salaam alaykum tweemaal voor de beeindiging van het gebed en de vrouwen stonden dan op om weg te gaan. Hij (saw) bleef dan nog een tijdje zitten voordat hij wegging."

In Abu Dawood hadith nr. 876 staat de hadith van Ibn Umar dat de profeet (saw) heeft gezegd: "Wij moeten deze deur laten voor de vrouwen".

In een hadith van Uqbah inb 'Aamir zegt de profeet (saw):

"Wees voorzichtig in het binnentreden bij vrouwen.Een man van de Ansaar zei, "hoe zit het met Al-Hamu ,de schoonfamilie van de vrouw, (de broer van haar man of zijn neef etc.)? "de Profeet (saw) antwoordd": "De schoonfamilie (broer, neef) is de dood zelf".

Imaam An-Nawawi heeft over deze hadith gezegd: "Al Layth ibn Sa'd zegt de schoon-familie (al -Hamu) verwijst naar een (mannelijke) familielid van de echtgenoot, met wie zijn kan trouwen na scheiding of dood van haar man".Bijv. de broer neef, oom, etc. Hiertoe worden natuurlijk niet de vader van de echtgenoot gerekend en de zonen van haar man.

Wat betreft de uitspraak "de zwager is de dood zelf" betekent dat je heel voorzichtig moet zijn voor hem (hun), omdat het kwaad het meest van hem (hun) kan worden verwacht. Dit is omdat de zwager in tegenstelling tot de vreemde de vrouw makkelijker kan benaderen en makkelijker toegang heeft tot het huis van zijn broer zonder dat het hem kwalijk wordt genomen.

Als uiting van een man zijn liefde voor zijn vrouw hoort hij "ghayrah"voor haar te voelen;dat is een grote bezorgdheid om haar situatie,en het verlangen om haar te beschermen tegen al datgene dat haar pijn kan doen, al zijn het slechte woorden of blikken.Maar ghayrah moet niet wantrouwen worden zonder reden, of om gebreken bij haar te willen vinden. Jaabir Bin 'Atik heeft overgeleverd dat Rasuulullaah (s.a.s.) zei:

"Inderdaad, er is een vorm van ghayrah waar Allah van houdt en een vorm die Allaah haat. Ghayrah waar Allah van houdt is die welke gebaseerd is op toegestaan wantrouwen.En ghayrah wat Allah haat is die zonder geldig wantrouwen".

Iemand zonder ghayrah wordt "dayyuth"genoemd.Een man die dayyuth is heeft geen gevoel van bescherming of respect t.o.v. zijn vrouw, zo iemand zal de geur van het paradijs niet eens ruiken!

 De Profeet zei, vzmh, Allaah heeft het Paradijs voor drie mensen ontoegankelijk gemaakt: de alcoholist, de weggelopen slaaf (vroeger) en degene die zelfvoldaan is over de slechte daden die zijn familie aan het begaan is" (Sahih al-Jami` # 3047) 

Ik hoop dat Allaah je man zijn hart veranderd opdat hij hierme stopt.

Salaam alaykum wa rahmatullaahi wa barakaatuh

Je broer Abu Ammaar

Moge Allaah mij vergeven voor mijn fouten.

 

Ieder mens heeft 3 karakters: dat wat hij laat zien, dat wat hij heeft, en dat wat hij denkt dat hij heeft.
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2005 om 14:43

salaam aleikum,mashaAllah dat je met bewijzen sprak agie

sjoekran inshaAllah heeft deze zuster hier wat aan ghair inshaAllah

Dhazak Allah ghairan

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Abu Ammaar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Ammaar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2005 om 15:38
In eerste instantie geplaatst door het licht

salaam aleikum,mashaAllah dat je met bewijzen sprak agie

sjoekran inshaAllah heeft deze zuster hier wat aan ghair inshaAllah

Dhazak Allah ghairan

Wa alaykum salaam.

Ik hoop ook dat ze het lees mijn zuster. 

 Wa iyyaakum,

Ieder mens heeft 3 karakters: dat wat hij laat zien, dat wat hij heeft, en dat wat hij denkt dat hij heeft.
Terug naar boven
Zineta Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Zineta Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2005 om 13:40
Selam alejkum broer Abu Ammaar,

Ik kan niet in woorden uitdrukken hoe ontzettend dankbaar ik je ben. Mijn man heeft belooft zichzelf te veranderen als ik hem bewijs kon brengen uit de Koran.
Inshallah gaat dat ook gebeuren.

Wa Alejkum Salaam



Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2005 om 14:20

Salaam Aleikum

inshaAllah oegtie het zal zeker gebeuren inshaAllah als hij bid enzo ik zal doea voor je maken inshaAllah

Wa Aleikum Salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2005 om 11:13
Zineta ,
Ik ben maar een gewone Nederlander en geen moslim maar ik wil je zeggen dat ik mij op dit moment ontzettend schaam.
Ik schaam me omdat mijn volk je geen huis kon  of wilde bieden waarin je jouw privicy veilig kan stellen.
Herne

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.