Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wangedrag Britse militairen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wangedrag Britse militairen
    Geplaatst op: 13 februari 2006 om 12:51
Een vrouw bekijkt een exemplaar van News of the World
Een vrouw bekijkt een exemplaar van News of the World  Foto: AFP

Wangedrag Britse militairen in Irak


Door onze correspondent


Londen, 13 febr. Zowel in Groot-Brittanni� als in Irak is gisteren met verontwaardiging gereageerd op videobeelden die tonen hoe Britse militairen vier jonge mannen mishandelen op een basis in het zuiden van Irak.

 
Bij dit artikel
�  ACHTERGROND - Beelden ondermijnen morele gezag van de Britten
 
Links
�  Video News of the World

De korte videofilm is door het zondagsblad News of the World voor het eerst naar buiten gebracht. Hij toont hoe Britse militairen het viertal een basis binnendrijven. Meteen na binnenkomst gooien ze hun arrestanten op de grond en beginnen ze te schoppen en met stokken te slaan. Een man wordt in zijn schaamstreek geraakt, een ander verliest na enige tijd het bewustzijn. Een van de slachtoffers roept nog in het Engels �no, please�.

De video is voorzien van een enthousiaste commentaarstem, vermoedelijk van de man die vanaf een uitkijkpost boven de basis het tafereel heeft vastgelegd. Hij moedigt zijn collega�s aan.

De Britse militaire leiding heeft opdracht gegeven de veiligheidsmaatregelen voor de eigen manschappen in Irak, maar ook in Afghanistan te verscherpen. Premier Tony Blair zegde gisteren vanuit Zuid-Afrika, waar hij op bezoek was, toe dat de zaak grondig zal worden uitgezocht. Het ministerie van Defensie is daarmee inmiddels begonnen. Blair onderstreepte dat de meerderheid van de Britse troepen in het zuiden van Irak zich correct gedraagt. De leider van de Britse Moslimraad, Sir Iqbal Sacranie, waarschuwde gisteren dat zulke incidenten �enorme schade� aanrichten aan het Britse imago onder moslims.

Ook in Irak zelf, waar de beelden op de televisie werden vertoond, is woedend gereageerd op de videofilm. Meer haast nog dan aan de mishandeling zelf nemen veel Irakezen aanstoot aan het commentaar bij de video.

Deskundigen zeiden gisteren de indruk te hebben dat het om authentiek materiaal gaat. Het is niet voor het eerst dat Britse militairen betrokken zijn bij mishandeling van Iraakse gevangenen. Een aantal Britse militairen is in verband met zulke incidenten veroordeeld, anderen wachten nog op hun proces.


13 februari 2006


Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2006 om 13:21

Dom, dommer, het domst.

Ik ben democraat. Het is onwaarschijnlijk dom om zich als verdediger van de vrijheid zich zo op te stellen.

De militairen dienen hard gestraft te worden. Daarnaast zal gekeken moeten worden waarom deze beelden nu pas naar buiten komen.

Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2006 om 13:24
Ik zat er al op te wachten tot dit bericht het forum zou halen... 
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2006 om 13:28

 IK HEB ZOJUIST DE BEELDEN OP HET NIEUWS GEZIEN, ER GAAT VANALLES DOOR ME HEEN; VERACHTING!WALGING!EN VOORAL WOEDE!

MOGE ALLAH(swt)DE DADERS PIJNLIJK STRAFFEN!(DENK NIET DAT ZE DAN NOG ZOUDEN LACHEN)

Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2006 om 13:38
Al het goede wat de Britten gedaan hebben ten spijt, door de zieke geesten van een verdorven 5-tal is nu, natuurlijk, weer de hele Britse natie het doelwit van haat.

Kan iemand het mij vertellen als ik het fout heb? Dan zou ik het graag horen.

Engeltje
(Die alle negatieve nadruk een beetje zat is)
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2006 om 14:19

DE BRITSE NATIE HATEN? NEE HOOR,DE BRITSE MILITAIREN DAARENTEGEN......

NAIKA (DIE DE ONDERDRUKKING VAN MOSLIMS MEER DAN ZAT IS )

Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2006 om 14:37
Naika, nog iets preciezer; "enkele Britse militairen".

Waarschijnlijk zijn de legerleiding en het Britse volk nog bozer dan de
Irakezen...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2006 om 14:40

 

Oh mijn god het is echt verschrikkelijk. Ik kon het hele bestand niet afkijken, wat haat ik die vieze duivels. Moge Allah hen vervloeken, ik hoop voor hen een straf in de hel en dat ze voor altijd in de hel zullen verblijven, Ameen. 

Ik hoop dat osama bin laden of alzarkawi die man zullen pakken wiens stem je op het bestand hoort en dat ze hem net zoveel pijn zullen doen als dat ze die jongens hebben aangedaan.

Verdomde kufar.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2006 om 14:52
Ik vrees dat OBL tijdens de aardbeving bedolven is. al een tijdje niets
meer van hem gehoord.
Met je eens dat een flink pak slaag bij die lui geen kwaad zal kunnen. De
hel wens ik overigens niemand toe; zelfs OBL of AZ niet.
Vind je niet dat je zelf een groter risico loopt in de hel te komen als je
een ander de hel toewenst?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2006 om 15:01

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Naika, nog iets preciezer; "enkele Britse militairen". JE HEBT GELIJK "ENKELE BRITSE MILITAIREN"

Waarschijnlijk zijn de legerleiding en het Britse volk nog bozer dan de
Irakezen...
DAT BETWIJFEL IK TEN ZEERSTE.

Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2006 om 15:07

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Ik vrees dat OBL tijdens de aardbeving bedolven is. al een tijdje niets
meer van hem gehoord.
Met je eens dat een flink pak slaag bij die lui geen kwaad zal kunnen. De
hel wens ik overigens niemand toe; zelfs OBL of AZ niet.
Vind je niet dat je zelf een groter risico loopt in de hel te komen als je
een ander de hel toewenst?

Ik denk niet dat hen de hel toewensen een risico is om in de hel te belanden.  Deze britse soldaten wens ik de hel toe, wat ze doen is verschrikkelijk en dat is nog zacht uitgedrukt.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2006 om 16:52
Umm, ik kan me je verontwaardiging voorstellen. Ik vind het ook
barbaars. Welke partij dan ook gruweldaden bedrijft.
Maar wat er in feite gebeurd is betreft een oorlogssituatie, waarbij altijd
de normen vervagen. In een tijdspanne van tien minuten of zo worden
enkele mensen zwaar mishandeld. En zelfs als ze nog een paar keer
mishandeld worden, hetgeen niet waarschijnlijk is, dan betreft het een
betrekkelijke kwelling in een relatief korte tijd.

Even afgezien of ze ergens schuldig aan waren, al was het onverdiend,
het betreft een betrekkelijk lijden. In ieder geval niets vergeleken met het
lijden van de hel, dat volgens jullie geloof toch heel intens en
eindeloos
is. Iemand dat lijden toewensen is niet in verhouding en
naar mijn mening niet in overeenstemming met de leer van de islam.
In ieder geval niet met het evangelie van Isa. Hij zegt dat als we niet
willen vergeven, ons ook niet vergeven kan worden...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
moslim_broeder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslim_broeder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2006 om 18:27

vreselijk wat de kufar's tegenwoordig doen

maar de amerikaanse militairen in irak veel ergere gebeurtenissen gebracht in irak

kijk maar is naar de film kurtlar vadisi irak (valley of the wolves irak) gemaakt door de turken op een waargebeurde verhaal van de amerikanen in irak is nu te zien in de bioscoop

en dan zegge dat haat niet goed is tuurlijk is haat niet goed maar als de britse en de amerikaanse militairen zich zo gaan gedrage tjah dan krijg je hoe dan ook haat ik kom net van het film vandaan en geloof me ik zou niemand de hel wensen en willen haten maar nadat ik deze film heb gezien is het alleen maar haat haat en haat en de hel wensen en vin het niet gek dat de amerikanen gewaarschuwd worden om naar de film kurtlar vadisi irak(valley of the wolves) te gaan door de amerikaanse ......... (weet het niet meer) want dan zien ze uiteindelijk hoe erg hun eigen millitairen zijn en dan zegge dat de moslims teroristen zijn als je eenmaal die film bekijk zie je wel dat de amerikaanse millitaire teroristen zijn nog erger ze zijn erger dan de teroristen 

Terug naar boven
moslim_broeder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslim_broeder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2006 om 18:30

maar de amerikaanse militairen in irak hadden veel ergere gebeurtenissen gebracht in irak (2de zin was het woord hadden vergeten)

 

Terug naar boven
moslim_broeder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslim_broeder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2006 om 18:47
amerikaanse..... weet het niet meer= minister van binnenlandse zaken zo te lezen was het namelijk ff vergeten 
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2006 om 19:22
Tuurlijk ben je verontwaardigd van zo'n film. maar het is een gedeelte van
het verhaal. De terroristen in Irak kunnen er ook wat van. En het zijn voor
het grootste gedeelte buitenlanders.Ik heb gelezen dat de echte Irakezen
hun terreuraanslagen zat zijn en ze zo snel mogelijk weg willen hebben
uit Irak.

Hoe dan ook; oorlog maakt van mensen beesten en de satan lacht zich
een kriek dat ie weer eens zoveel haat heeft kunnen zaaien...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2006 om 22:04

De waarheid is het eerste slachtoffer in oorlogssituaties. Over en weer worden de meest verschrikkelijke misdaden gepleegd.

Waarom? Beide partijen menen altijd de waarheid in pacht te hebben. Moorden uit naam van democratie is niet anders dan moorden uit naam van Allah.

De uitwerling is altijd catastrofaal.

Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2006 om 02:26
Moeten we ook maar eens een onthoofdingsvideo plaatsen op deze site om ons te herinneren hoe lief de moslims in Irak zijn. Ik vind de 'ooooooh wat erg.....' kreetjes van de moslims erg hypocriet. De moorden op onschuldige burgers in Irak door moslims zijn minstens zo afschuwelijk.

Desalniettemin: de britse militairen moeten gestraft worden. Terecht. Ik hoop dat de moslims net zo denken over de onthoofders van diverse slachtoffers in Irak.
Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2006 om 03:01

Moeten we ook maar eens een onthoofdingsvideo plaatsen op deze site om ons te herinneren hoe lief de moslims in Irak zijn. Ik vind de 'ooooooh wat erg.....' kreetjes van de moslims erg hypocriet. De moorden op onschuldige burgers in Irak door moslims zijn minstens zo afschuwelijk.

Desalniettemin: de britse militairen moeten gestraft worden. Terecht. Ik hoop dat de moslims net zo denken over de onthoofders van diverse slachtoffers in Irak.

 

wat is dit nou voor onzin zijn wij degene die jullie aanvalle zijn wij degene die jullie bezette  het enigste wat wij doen is ons verdedigen,...  en ja dan kunnen wel is wat koppe rolle. Heeft irak amerika om hulp gevraagt nee ze zijn gewoon binne gestormt voor olie punt en miljoene mense hebbe hun leve verloren, saddam was een dictator  maar daar heb je der heel veel van dus ik begrijp niet wat je voor onzin uitkraamt..

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2006 om 03:15

Wij -jullie en jullie - wij  en samen zijn we mens, in het zelfde schuitje.

 

Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2006 om 04:56
In eerste instantie geplaatst door dawood102

het enigste wat wij doen is ons verdedigen,... 



Wij? Ik begrijp dat je deze post plaatst vanuit een internetcaf� in Bagdad?

En niet zo paniekerig doen: ik wijs gewoon op de hypocrisie: het is zo afschuwelijk als iraakse jongens mishandeld worden door millitairen, terwijl die onthoofdingen natuurlijk een beestachtig ritueel zijn die in afschuwelijkheid die mishandelingen overtreffen.

En zitten de amerikanen daar ongevraagd. Nou, volgens de sji'itische meerderheid niet. Die hebben dan ook overweldigend de eerste democratische verkiezingen daar gewonnen en zijn blij met de bevrijding van de gruwelijke onderdrukking door het pseudo-soenitische regime van dictator Saddam.
Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2006 om 10:10
In eerste instantie geplaatst door Thorax

Moeten we ook maar eens een onthoofdingsvideo plaatsen op deze site om ons te herinneren hoe lief de moslims in Irak zijn. Ik vind de 'ooooooh wat erg.....' kreetjes van de moslims erg hypocriet. De moorden op onschuldige burgers in Irak door moslims zijn minstens zo afschuwelijk.VOOR JOU INFORMATIE;DE MOSLIMS DIE IK KEN(EN DAT ZIJN ER HEEL WAT)WAREN RONDUIT GESCHOKT TOEN WE DE ONTHOOFDINGSVIDEO TE ZIEN KREGEN.DUS WIE BESCHULDIG JE HIER PRECIES VAN HYPOCRISIE?

Desalniettemin: de britse militairen moeten gestraft worden. Terecht. Ik hoop dat de moslims net zo denken over de onthoofders van diverse slachtoffers in Irak.
Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2006 om 10:30
In eerste instantie geplaatst door naika

VOOR JOU INFORMATIE;DE MOSLIMS DIE IK KEN(EN DAT ZIJN ER HEEL WAT)WAREN RONDUIT GESCHOKT TOEN WE DE ONTHOOFDINGSVIDEO TE ZIEN KREGEN.DUS WIE BESCHULDIG JE HIER PRECIES VAN HYPOCRISIE?


Goed om te horen! Dat wist ik niet. Ben nog niet zo lang op dit forum. Ik hoop dat jullie er allemaal zo over denken! En  nog steeds: ik ben van mening dat die soldaten echt gestraft moeten worden.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2006 om 11:46

Assalamoe3leikoem en Hallo,

La hawla wa la qoewata illa billah,

Walgelijk ik heb het op tv gezien ziekelijk gewoon het zullen je kinderen maar zijn die dat meemaken Allahie7fath.

Thorax voor jouw informatie Islam keurt geweld af even voor alle duidelijkheid, ik bedoel maar deze soldaten handelen niet vanuit de Islaam maar vanuit hun "zieke geest"

Moge Allah swt ons allen leiden Allahoema Amien.

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
islamnu Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islamnu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2006 om 12:57

Sallaam alikoem wr br.

La hawla wa la qoewata illa billah

Moge Allah die daders heel hard strafen.amien

 

.::www.islamnu.tk::.
.::www.islam-wereld.tk::.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.