Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Mijn tante is vandaag moslima geworden

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Wessel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wessel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mijn tante is vandaag moslima geworden
    Geplaatst op: 31 maart 2006 om 20:25
Hallo allemaal,

Ik hoorde het een paar dagen geleden, dat ze vrijdag(vandaag)zou gaan bekeren. Ik probeerde mijn oom nu al zeker een maand te bereiken, later bleek dat hij een nieuwe nr heeft, maar ook die nieuwe nr pakte hij niet op pas vandaag 20:00 uur. Hij nam de telfoon op en zei Asalaam ualaikom, het klonkt heel raar bij mijn orgen.
Mijn oom(de broer van mijn moeder) was echt zo tegen de islaam en de moslims(hij woont in Denemarken). Zijn leven is heel anders geworden zegt hij. Hij is echt heel gelukkig en blij vooral vandaag is zijn vrouw bekeerd tot de islaam.

Ik vroeg waarom op eens moslim terwijl je zo erg tegen de islaam en moslims was??
Hij beantwoorde: Nou onwetendheid over een geloof die je niet kent(hij was niet gelovige Christen, terwijl zijn vrouw heel erg gelovig Christen was) en zei ook omdat er veel moslims hier niet de juiste geloof praktiseren en niet in hun gedrag te vinden is jammer genoeg. en toen kreeg ik zijn vrouw aan de lijn.

Ze begon over vandaag in de moskee en zei opeens na het uitspreken van de woorden(getuigenis)spontaan te huilen en voelde net alsof mijn hart schoon gewassen is van ongeloof. toen vroeg ik, waarom ongeloof tante je geloofde toch in Chritendom? Toen zei ze: onwetendheid onwetendheid en begon te huilen en zei we waren verkeerde spoor/we hadden de verkeerde weg gekozen.
en veel dingen die ik niet meer kan herinenren.
echt heel apart hoe ze opeens praten.
En ze vertelden dat er heel veel mensen tot de islaam daar in Denemarken tot de islaam zijn bekeerd daar in Kopenhagen.
En ik vertelde hun dat ik ook boeken lees over de islaam(wat waren ze blij)maar ik onderbrak ze NIET OM TE BEKEREN en ze gaven me advies om alleen maar open te staan als je aan het lezen bent de rest komt zelf wel of je nou bekeerd of niet. En dat vind ik eigenlijk ook zo. 

Dit wou ik met jullie nog delen.

Me moeder is trouwens niet zo blij met de hele situatie daar in Denemarken , ook over haar broer en zijn vrouw en nu hoort ze dat mij vrouw en ik ook over de islaam lezen. ik ga maar proberen te slapen nu
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 02:17

hahaha mashaAllah hey ik vind jouw wel komisch denk jedatWIJ jou kunnen bekeren? hahaha washet maar zo,n feest! nee alleen god kan jouw bekeren, goddebarmhartigedie jouw in ZIJN gemeenschap wilt!

haha haal dat  scherm eens van je af!

kijk jekan bangzijn van de reaktie van mensen, maar mensen hebben toch ALTIJD wat te klagen, ik zou j een simpel voorbeeld vertellen,

een man en zijn vader gingen op reis met een ezel ze moesten naar een andere stad, en het was eenlange reis, de jonge man ging op de ezel zitten en de vader liep er naast, toen ze voorbijmensen kwamen zeiden ze, moet je toch zien moet je toch zien, die jongen laat zijn arme vader lopen en gaat zelf op de ezel zitten. okey de jongen ging er af en de vader ging er op, toen de mensen hun zagen zeiden ze moet je toch zien moetje toch zien, die vader laat zn arme zoon naast de ezel lopen ne n gaat er zelf op zitten, okey ze gingen nu bijden op de ezel zitten, toen de mensen hen zagen zeiden ze, moet je toch zien moet je toch zien, dit is echt dieren mishandeling 2 mensen op een arme ezel. okey ze gingen er allebij nu af, en wat zeiden de mensen? ja hoor die zijn echt gek hebben ze een ezel waar ze op kunnen zitten gaan ze er naast lopen!

dus maak je niet druk om wat mensen zullen zeggen Wat Allah/god zegt is belangrijker, en je zult je er heerlijk bij voelen!

trouwens er is wel eens eerder een hele familie moslim geworden! subhanAllah! Allah is groot!

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 02:19

ps we hebben eerder een hele leuke gast op ons forum gehad mischien kan je zn logboek er eens op naslaan! erg leuk om te zien.

mvg kathelijne, malikah. logboek deel 1,2,3 en zijnbesluitenis, je kan ookmooi zien hoe de ongelovingen heb proberen te weerhouden, hij reageerd daar heel sportief op en is zelfs met christelijke mensen gaan praten! heeft niks op geleverd, ja dat hij nu moslim is geworden mashaAllah!

http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=4482&am p;KW=1a2b3c

http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=4797&am p;KW=1a2b3c

http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=4915&am p;KW=1a2b3c

http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=5009&am p;KW=1a2b3c

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 03:20

Wat ben ik blij om te horen dat ALLAH jouw tante en oom heeft geleid naar de ware religie. ALLAH leidt wie HIJ wilt...en InsaALLAH (als ALLAH het wilt) zal HIJ jouw en jouw vrouw ook leiden tot de waarheid.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 04:05
In eerste instantie geplaatst door malikah

ps we hebben eerder een hele leuke gast op ons forum gehad mischien kan je zn logboek er eens op naslaan! erg leuk om te zien.

mvg kathelijne, malikah. logboek deel 1,2,3 en zijnbesluitenis, je kan ookmooi zien hoe de ongelovingen heb proberen te weerhouden, hij reageerd daar heel sportief op en is zelfs met christelijke mensen gaan praten!(ja, je leest het goed: hij is ZELFS met ongelovigen gaan praten!!!! En nog sportief gereageerd ook nog!!!!)) heeft niks op geleverd, ja dat hij nu moslim is geworden mashaAllah!

http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=4482&am p;am p;KW=1a2b3c

http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=4797&am p;am p;KW=1a2b3c

http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=4915&am p;am p;KW=1a2b3c

http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=5009&am p;am p;KW=1a2b3c

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 05:00
Als dat nog even zo doorgaat loop ik zo meteen w��r alleen met m'n hond door de bossen terwijl de rest in de tempel zit!
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 07:37

Hallo Wessel,

Fijn om te horen dat ze achter hun besluit staan om moslim te worden Al7amduLilah... Jij ook bedankt dat je dit met ons wilde delen : )

Gr.AmatoelAziz

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 09:50

TAKBIER!!! Allahu Akbaaar!!!


Koran 110:1. Als de hulp van God en overwinning komt,
2. En jij de mensen in groepen ziet binnentreden tot God's godsdienst,
3. Roem dan jou Heer met de lof die Hem toekomt en vraag vergiffenis van Hem; voorzeker Hij is Berouwaanvaardend.

Dit is goed nieuws man
Moge Allah haar een goed leven schenken en moge Allah haar, jou en ons leiden op de Siratal Mustaqeem en onze zonden vergeven en ons de tuinen van Jannah toelaten, ook al verdienen we het niet. Amien ya rabbel Aalamien.

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2006 om 09:51
Ameen
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
sister Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 87
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sister Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2006 om 11:37
Mascha�llahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh''''''''''''''
Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2006 om 11:42
Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,

Mash'allah...

Moge allah over hen waken inch'allah...

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
sister Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 87
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sister Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2006 om 11:45
Amien '
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2006 om 12:34
Gefeliciteerd!
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2006 om 20:05

Assalamou 3alaykoum wara7matoullahou ta3alaa wabarakatouhou,

Masha'allah, broedern, vooral die zin van "omdat er veel moslims hier niet de juiste geloof praktiseren en niet in hun gedrag te vinden is" soubhanallah, alle lof aan Allah.

Mooi verhaal van dat verzoening, ik hoop insha'allah dat het tussen jullie terug goed gaat.

jij kunt degene die jij lief hebt geen leiding geven, maar Allah leid wie Hij wil, en Hij kent degenen die de Leiding volgen het best

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.