Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Fundamentalistische school weigert leerli

 Post Reply Post Reply
Schrijver
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Fundamentalistische school weigert leerli
    Geplaatst op: 22 juli 2006 om 09:59
Fundamentalistische school weigert leerling Afdrukken E-mail
21 juli 2006
AMERSFOORT - Het reformatorische Hoornbeeckcollege in Amersfoort weigert een 16-jarige scholier uit Veenendaal toe te laten omdat hij thuis televisie kijkt en internet gebruikt. Dat past volgens het bestuur niet binnen de identiteit en bijbelse levensovertuiging van de reformatorische school.

In de identiteitsverklaring van het Hoornbeeckcollege is opgenomen, dat �gebruik van televisie en open internet in de gezinnen wordt veroordeeld vanwege het Godonterend en mensverwoestend karakter van veel programma�s en sites�.

De ouders van de 16-jarige eisen in kort geding toelating van hun zoon tot de opleiding onderwijsassistent. De afwijzing is volgens hun advocaat De Gelder in strijd met de Wet Gelijke Behandeling en discriminerend. De ouders voldoen volgens De Gelder aan alle formele toelatingseisen en staan gezien hun �bijbelse levenswandel� volledig achter de identiteit van de school.

,,Ze dragen dezelfde levensovertuiging uit. Ze proberen alleen als christenen op fatsoenlijke wijze met andersdenkenden om te gaan.�� De ouders verzekeren dat veel leerlingen �n leraren op het Hoornbeeckcollege ook over televisie en internet beschikken, en vragen zich af waarom die wel zijn toegelaten. ,,Zeker driekwart heeft tv en internet,�� zegt De Gelder namens de familie.

De school bleef ook na herhaalde verzoeken bij de weigering. Zaken bij onder meer een beroepscommissie van drie predikanten hadden geen resultaat. Volgens de raadsman van het gezin zijn de verzoeken vrijwel ongemotiveerd afgewezen. Een filter op de internetaansluiting van het gezin mocht evenmin baten.

De motivatie van het college luidt dat de christelijke opvattingen wezenlijk verschillen. ,,Het is een aantasting van de persoonlijke levenssfeer, bizar,�� meent De Gelder. ,,Dit leidt tot willekeur; ze voldoen notabene aan alle formele eisen. In feite is dit een achterhoedegevecht. De school plaatst zich zo ook buiten de maatschappij.�� De raadsman noemt het onacceptabel dat het college zo onderscheid maakt tussen �goede� en �foute� leden van de Protestantse Kerk Nederland.

De uitspraak volgt op 1 augustus.

Bron: AD
Door: Istvan K�vi
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2006 om 14:38

Perfect voorbeeld tot wat fundamentalisme leid !

schandalig !

xxx,

stampertje

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2006 om 14:59

En als Taqwa dat ook nog begrijpt wat haar eigen geloof betreft. Dan is er sprake van een grote vooruitgang.

Vooruit Taqwa, je begint het te begrijpen!

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2006 om 16:39
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

En als Taqwa dat ook nog begrijpt wat haar eigen geloof betreft. Dan is er sprake van een grote vooruitgang.

Vooruit Taqwa, je begint het te begrijpen!

taqwaa gaat niet met de islaam belediger  in discussie

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2006 om 07:13

nee kimmi heb echt geen behoeft om met pan in discussie tegaan .

als hij zich anders wil gaan gedragen dan  zal ik erover na denken.

 

 

en kimmie je wou met me praten op chat  maar kwam later niet ?

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2006 om 08:41

Speciaal voor Tagwaa,

Volgens een Nederlands onderzoek, uitgevoerd door het Instituut voor Migratie en Etnische Studies in opdracht van minister Verdonk, wijst 40% van de Marokkaanse jongeren de westerse waarden en democratie af. Zij zijn tegen de vrijheid van meningsuiting waar het kwetsende uitspraken over de islam betreft, en zijn actiebereid om hun geloof te verdedigen, in overgrote meerderheid echter met legale middelen. (De Volkskrant, 14 juni).

Vrijheid van meningsuiting betekent OOK dat de islam ter discussie mag staan.

 


 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2006 om 15:28
ik lees al je onzin  niet pan
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2006 om 15:29
kimmi dat kan maar ik stuurde je daarna een pim maar je hebt niet daarop geraegerd.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2006 om 15:31

Te confronterend?

Je wilt mij middels poll verwijderen van dit forum, terwijl je mijn onzin niet leest.

Alles goed met je?

 

 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2006 om 11:14
De school heeft gelijk gekregen heb ik begrepen.

Hoewel ik de regels te ver vind gaan moet het kunnen als ik het stramien volg van enkele leden hier. Vrijheid van meningsuiting schijnt heiliger te zijn dan God. Deze school mag dat in dat denkstramien dus denken en doen.

Persoonlijk vind ik het fout, de school mag eisen stellen en dat is logisch als je een bepaalde achtergrond hebt, ik vind deze eisen alleen te ver gaan. Deze jongen kan er weinig aan doen dat zijn zusje een broek draagt (een reden die ook meespeelt dat hij niet is toegelaten).
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2006 om 12:48

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

ik lees al je onzin  niet pan

whahahhahha arme peter pan......nu moet hij uithuilen bij wendy

 

is het al zo erg dan taqwaa?

ghair inshaAllah je zal wel je redenen hebben

liefs je zuster

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2006 om 14:27

Maak je om mij geen zorgen. Ik heb niet de neiging te zwelgen in zelfmedelijden. Zelfmedelijden is het monopolie van de islam.

Dat taqwaa niet reageert op mijn post juich ik toe. Er komt bij  haar weinig meer uit dan de standaard isla-mantra's.

Wat wel vreemd is dat zij probeert mij te verwijderen van dit forum, terwijl ze mijn posts niet leest. Op grond van welke argumenten ze mij dan tracht te verwijderen is derhalve totaal onduidelijk, ook voor haar.

 

 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2006 om 15:05
In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

De school heeft gelijk gekregen heb ik begrepen.

Hoewel ik de regels te ver vind gaan moet het kunnen als ik het
stramien volg van enkele leden hier. Vrijheid van meningsuiting schijnt
heiliger te zijn dan God. Deze school mag dat in dat denkstramien dus
denken en doen.

Persoonlijk vind ik het fout, de school mag eisen stellen en dat is
logisch als je een bepaalde achtergrond hebt, ik vind deze eisen alleen
te ver gaan. Deze jongen kan er weinig aan doen dat zijn zusje een
broek draagt (een reden die ook meespeelt dat hij niet is toegelaten).



Zo'n vijftig jaar geleden mochten meisjes ��k niet in broek op de Katholieke lagere scholen verschijnen. Zij werden naar huis gestuurd om daar een rok of jurk aan te trekken. De eerste toegeving bestond hier uit dat een broek voor meisjes dan weer w�l mocht mits de sluiting (rits) zich aan de achterzijde bevond
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2006 om 15:20
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

De school heeft gelijk gekregen heb ik begrepen.

Hoewel ik de regels te ver vind gaan moet het kunnen als ik het
stramien volg van enkele leden hier. Vrijheid van meningsuiting schijnt
heiliger te zijn dan God. Deze school mag dat in dat denkstramien dus
denken en doen.

Persoonlijk vind ik het fout, de school mag eisen stellen en dat is
logisch als je een bepaalde achtergrond hebt, ik vind deze eisen alleen
te ver gaan. Deze jongen kan er weinig aan doen dat zijn zusje een
broek draagt (een reden die ook meespeelt dat hij niet is toegelaten).



Zo'n vijftig jaar geleden mochten meisjes ��k niet in broek op de Katholieke lagere scholen verschijnen. Zij werden naar huis gestuurd om daar een rok of jurk aan te trekken. De eerste toegeving bestond hier uit dat een broek voor meisjes dan weer w�l mocht mits de sluiting (rits) zich aan de achterzijde bevond


En? Wat probeer je hiermee duidelijk te maken. Mag ik niets zeggen omdat Katholieken vroeger ook anders over broeken dachten>

Daarbij gaat het niet om hetzelfde. De school weigert hem omdat zijn zus broeken draagt, dat is krom. Als een Katholieke school mij weigert omdat mijn familie niet Katholiek is dan klopt dat ook niet, ze weigeren namelijk mij, degene die wel Katholiek is. Ik kan er niets aan doen dat mijn familie niet Katholiek is, en zo kan deze jongen er niets aan doen dat zijn zus broeken draagt, en hij kan er niets aan doen dat zijn ouders hem hebben opgevoed met tv en internet. Je weigert hem dus op gronden waar hijzelf niets aan kan doen.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2006 om 15:22

Dat die jongen problemen heeft om het gedrag van haar zus (wat dennoch getuigde van enorme onschuld) is stuitend.

Zelden lees ik meer Godslastering dan in dit christelijke 'geval'. (moslims op deze site kunnen er trouwens ook wat van)

Mijn God kijkt niet naar lange /korte broeken, rokken of geen rokken, internet of geen internet, tv of geen tv, lang haar of kort haar, donker uiterlijk of blank, Palestijn of Israeliet, Amerikaan of moslim. God kijkt naar de intensie van een persoon. Hij kijkt naar het hart, en niet naar een broek, baard, burqa, of rok.

Soms denk ik dat uitzetting van alle uiterlijk-gelovigen gewenst is.

Ik heb, gezien mijn leeftijd, te vaak mannelijke (christelijke)gelovigen gezien, die om de omgeving gunstig te stemmen, Gods woorden predikten, en tegelijkertijd  stiekem meisjes in de billen kneep.

Schijnheiligheid ten top.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2006 om 16:07
In eerste instantie geplaatst door Bonifatius


In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

De school heeft gelijk gekregen heb ik begrepen.

Hoewel ik de regels te ver vind gaan moet het kunnen als ik het
stramien volg van enkele leden hier. Vrijheid van meningsuiting schijnt
heiliger te zijn dan God. Deze school mag dat in dat denkstramien dus
denken en doen.

Persoonlijk vind ik het fout, de school mag eisen stellen en dat is
logisch als je een bepaalde achtergrond hebt, ik vind deze eisen alleen
te ver gaan. Deze jongen kan er weinig aan doen dat zijn zusje een
broek draagt (een reden die ook meespeelt dat hij niet is toegelaten).



Zo'n vijftig jaar geleden mochten meisjes ��k niet in broek op de
Katholieke lagere scholen verschijnen. Zij werden naar huis gestuurd om
daar een rok of jurk aan te trekken. De eerste toegeving bestond hier
uit dat een broek voor meisjes dan weer w�l mocht mits de sluiting
(rits) zich aan de achterzijde bevond


En? Wat probeer je hiermee duidelijk te maken. Mag ik niets zeggen omdat Katholieken vroeger ook anders over broeken dachten>

Daarbij gaat het niet om hetzelfde. De school weigert hem omdat zijn
zus broeken draagt, dat is krom. Als een Katholieke school mij weigert
omdat mijn familie niet Katholiek is dan klopt dat ook niet, ze
weigeren namelijk mij, degene die wel Katholiek is. Ik kan er niets aan
doen dat mijn familie niet Katholiek is, en zo kan deze jongen er niets
aan doen dat zijn zus broeken draagt, en hij kan er niets aan doen dat
zijn ouders hem hebben opgevoed met tv en internet. Je weigert hem dus
op gronden waar hijzelf niets aan kan doen.


Dubbel erg dus. En die jongen wilde z�lf nog wel naar de school die aldus redeneerde? Of ging bij hem een lampje branden?
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2006 om 05:16

salaam aleykoum,

binnen verschillende godsdiensten vind je het verbod terug op tvs internet enz.dat doet men ter voorkoming dat het kind verkeerde dingen ziet of leerd(dus bv de muziek clips enz)

Er zijn ook moslims die dit allemaal verbieden,en ook dus bij de christenen,toch wel goed dat er ook overeenkomsten zijn en dat meer ouders dit zo zien.

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.