Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De 11 geboden

 Post Reply Post Reply
Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De 11 geboden
    Geplaatst op: 16 augustus 2006 om 15:31

 

De 11 geboden van oorlog

 

Gebod 1. Het leven van een westerling of een jood is volgens sommige mogendheden niet gelijk aan het leven van een Moslim;

 

Gebod 2. Voor veel mensen in het westen is kritiek op Israel en joden erger dan godslastering;

 

Gebod 3. De machtigen hebben een monopoly op �de waarheid� die niemand durft tegen te spreken;

 

Gebod 4. Zij die in het verleden massavernietigingswapens hebben gebruikt, leven nu met de angst zelf het doelwit te zijn;

 

Gebod 5. Er zal geen wapenstilstand zijn zolang Israel nog hoop heeft haar doelstellingen te halen. Wanneer de Moslims de sterkere macht zijn dan wordt er wel meteen een wapenstilstand ge�ist;

 

Gebod 6. Wanneer de plaaggeesten van Moslims burgers doden, moeten termen als �self-defence� en �collateral damage� worden gebruikt. Maar zelfs als Moslims vijandelijke soldaten doden of gevangen nemen, moet dat �terrorism� genoemd worden;

 

Gebod 7. Landen die Moslimland bezetten of die bepaalde natuurlijke bronnen van Moslims begeren en niet willen dat het land sterk wordt, moeten dat land dan blijven aanvallen of beschuldigen van iets, maakt niet uit van wat;

 

Gebod 8. Amerikaanse, Britse en niet te vergeten de Isra�li leiders volgen Machiavelli�s gebod: Als je iemand moet verwonden, doe het dan zodanig dat je geen wraak meer van die persoon hoeft terug te verwachten. Deze landen geloven niet in Adhaab, hoewel het al begonnen is met het openbaar worden van hun leugens en fouten;

 

Gebod 9.Niet iedere westerling is een vijand van de Moslims. Velen van hen zijn op een dwaalspoor gebracht door valse propaganda in hun eigen media. Moslims moeten zich richten op deze nog rechtvaardige mensen;

 

Gebod 10. De zwakheid van Moslims ligt in hun verdeeldheid en het onvermogen de vijandelijke propaganda te stoppen;

 

Gebod 11. Moslimlanden leren en zien de vrijheidsstrijders van Hamas en Hizbullah die het goede voorbeeld geven van hoe je moed en karakter toont.

 

Ter afsluiting de woorden van een VN afgezant die Libanon heeft bezocht: �We horen afschuwelijke verhalen van plekken waar vele vrouwen en kinderen zijn gedood. Een vrouw zei ons om op z�n minst te helpen de lijken weg te halen want de straathonden eten de lichamen op.�

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2006 om 02:20

is dit niet even eenzijdig?

Doe je nu niet net wat je andere partij terecht!! verwijt?

xxx,

stampertje

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2006 om 03:42
Ik ben bereid wijzigingen toe te brengen aan de 11 geboden. Ze zijn niet perfect of heilig. Als ik ergens fout zit hoor ik het graag.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2006 om 05:18

Salaam Aleykoum,

Ik vind dat je het goed gezegd alleen de titel is misschien wat ongepast,

Maar ik er zijn meer moslims die er zo over denken.

Alleen nog 1 vraagje wat is:Adhaab?

Gebod 8. Amerikaanse, Britse en niet te vergeten de Isra�li leiders volgen Machiavelli�s gebod: Als je iemand moet verwonden, doe het dan zodanig dat je geen wraak meer van die persoon hoeft terug te verwachten. Deze landen geloven niet in Adhaab, hoewel het al begonnen is met het openbaar worden van hun leugens en fouten;

 

En is hetecht al zo erg dat men de lichamen in Libanon niet meer kan begraven?en dat de honden aan hun eten?

Mag Allah ze bijstaan.

Verder wil ik nog aan toevoegen dat veel soennieten deze oorlog niet echt steunen laat staan dat ze willen meevechten...reden is omdat Hisbollah een Sjitische groepering is,en omdat 1 geleerde dit heeft gezegd dat ze niet mee mogen vechten wat me ook opvalt is dat iraq en Libanon voornamelijk sjitische landen zijn,met uitzondering van al qaida zijn zij degenen die strijden tegen de joden.

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2006 om 07:20

As-salamo alaikum,

 

- Ik vind dat je het goed gezegd alleen de titel is misschien wat ongepast, -

 

Ik heb ook even moeten worstelen of het wel of niet gepast was, vandaar dat ik er 11 geboden van heb gemaakt en niet 10.

 

- Alleen nog 1 vraagje wat is: Adhaab? -

 

Het is een klein beetje het tegenovergestelde van het woord beloning:

 

 

 

- En is hetecht al zo erg dat men de lichamen in Libanon niet meer kan begraven?en dat de honden aan hun eten? �

 

Het zijn de woorden van de United Nations Emergency Relief Coordinator, Jan England, die het gebied heeft bezocht.

 

- Verder wil ik nog aan toevoegen dat veel soennieten deze oorlog niet echt steunen laat staan dat ze willen meevechten...reden is omdat Hisbollah een Sjitische groepering is,en omdat 1 geleerde dit heeft gezegd dat ze niet mee mogen vechten wat me ook opvalt is dat iraq en Libanon voornamelijk sjitische landen zijn,met uitzondering van al qaida zijn zij degenen die strijden tegen de joden. �

 

Een maand geleden had niemand verwacht dat Hizbullah na 32 dagen van gevechten en hevige bombardementen door het machtige Israel, nog zou bestaan. Het interessante is dat in de laatste twee dagen voor het bestand inging, Israel de grootste militaire verliezen heeft geleden. Hizbullah werd dus sterker ipv zwakker. Dit heeft iets unieks laten gebeuren in zelfs Soennitische landen. Grote fotos van de shia Hassan Nasrallah werden in die landen door de straten meegedragen. Iets wat niet eerder is vertoond in recente geschiedenis en iets waar de Amerikanen en joden grote moeite mee hebben, want zij willen ons graag regeren door verdeeldheid tussen ons te zaaien. Iraq en Afghanistan zijn goede voorbeelden. Een aantal andere zaken speelden zeker ook een rol, maar ik denk dat mede door de solidariteit onder de Libanesen Israel dit verlies heeft geleden.

 

Libanon is nu misschien wel 30 jaar terug in de tijd gebombardeerd, zonder legitieme redenen. En uit pure frustratie hebben de Israeli�s burgerdoelen, gebouwen, schuilkelders met vluchtelingen en konvooien met vluchtelingen aangevallen, maar Israel zal nu wel 10 keer beter nadenken voordat ze weer een �zwak� land binnenvallen.

 

De lessen die ik hieruit leer is dat verbondenheid belangrijk is, de kracht van Israel een mythe is, en de duizenden Hizbullah strijders hebben laten zien dat je niet hoeft te buigen voor terreur van buitenlandse agressors. Maar het Shia geloof blijft nog altijd gevaarlijk, verwerpelijk, fout en is kufr.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2006 om 09:35
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

 

De 11 geboden van oorlog

 

Gebod 1. Het leven van een westerling of een jood is volgens sommige mogendheden niet gelijk aan het leven van een Moslim;

 

Gebod 2. Voor veel mensen in het westen is kritiek op Israel en joden erger dan godslastering;

 

Gebod 3. De machtigen hebben een monopoly op �de waarheid� die niemand durft tegen te spreken;

 

Gebod 4. Zij die in het verleden massavernietigingswapens hebben gebruikt, leven nu met de angst zelf het doelwit te zijn;

 

Gebod 5. Er zal geen wapenstilstand zijn zolang Israel nog hoop heeft haar doelstellingen te halen. Wanneer de Moslims de sterkere macht zijn dan wordt er wel meteen een wapenstilstand ge�ist;

 

Gebod 6. Wanneer de plaaggeesten van Moslims burgers doden, moeten termen als �self-defence� en �collateral damage� worden gebruikt. Maar zelfs als Moslims vijandelijke soldaten doden of gevangen nemen, moet dat �terrorism� genoemd worden;

 

Gebod 7. Landen die Moslimland bezetten of die bepaalde natuurlijke bronnen van Moslims begeren en niet willen dat het land sterk wordt, moeten dat land dan blijven aanvallen of beschuldigen van iets, maakt niet uit van wat;

 

Gebod 8. Amerikaanse, Britse en niet te vergeten de Isra�li leiders volgen Machiavelli�s gebod: Als je iemand moet verwonden, doe het dan zodanig dat je geen wraak meer van die persoon hoeft terug te verwachten. Deze landen geloven niet in Adhaab, hoewel het al begonnen is met het openbaar worden van hun leugens en fouten;

 

Gebod 9.Niet iedere westerling is een vijand van de Moslims. Velen van hen zijn op een dwaalspoor gebracht door valse propaganda in hun eigen media. Moslims moeten zich richten op deze nog rechtvaardige mensen;

 

Gebod 10. De zwakheid van Moslims ligt in hun verdeeldheid en het onvermogen de vijandelijke propaganda te stoppen;

 

Gebod 11. Moslimlanden leren en zien de vrijheidsstrijders van Hamas en Hizbullah die het goede voorbeeld geven van hoe je moed en karakter toont.

 

Ter afsluiting de woorden van een VN afgezant die Libanon heeft bezocht: �We horen afschuwelijke verhalen van plekken waar vele vrouwen en kinderen zijn gedood. Een vrouw zei ons om op z�n minst te helpen de lijken weg te halen want de straathonden eten de lichamen op.�

 

Wat een rare titel, het zijn niet eens geboden. Ik weet nog niet eens hoe ik dit op moet vatten. Hopelijk niet serieus, wellicht cynisch? Ik heb ook geen zin om ellelange commentaren te typen. Ik kan het niet serieus nemen ze zijn heel makkelijk te weerleggen en anders uit te leggen. Aleen 3, 5 en 6 kan ik iets van waarheid in zien. Neem nu 3, voor jou zijn de 'machtigen' waarschijnlijk de VS en Israel voor mij kunnen het o.a. ook othodoxe selefie sjieks zijn, die de gelovigen hun waarheden opdringen.

Nefertiti

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2006 om 09:40
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

 

De 11 geboden van oorlog

 

Gebod 1. Het leven van een westerling of een jood is volgens sommige mogendheden niet gelijk aan het leven van een Moslim;

 

Gebod 2. Voor veel mensen in het westen is kritiek op Israel en joden erger dan godslastering;

 

Gebod 3. De machtigen hebben een monopoly op �de waarheid� die niemand durft tegen te spreken;

 

Gebod 4. Zij die in het verleden massavernietigingswapens hebben gebruikt, leven nu met de angst zelf het doelwit te zijn;

 

Gebod 5. Er zal geen wapenstilstand zijn zolang Israel nog hoop heeft haar doelstellingen te halen. Wanneer de Moslims de sterkere macht zijn dan wordt er wel meteen een wapenstilstand ge�ist;

 

Gebod 6. Wanneer de plaaggeesten van Moslims burgers doden, moeten termen als �self-defence� en �collateral damage� worden gebruikt. Maar zelfs als Moslims vijandelijke soldaten doden of gevangen nemen, moet dat �terrorism� genoemd worden;

 

Gebod 7. Landen die Moslimland bezetten of die bepaalde natuurlijke bronnen van Moslims begeren en niet willen dat het land sterk wordt, moeten dat land dan blijven aanvallen of beschuldigen van iets, maakt niet uit van wat;

 

Gebod 8. Amerikaanse, Britse en niet te vergeten de Isra�li leiders volgen Machiavelli�s gebod: Als je iemand moet verwonden, doe het dan zodanig dat je geen wraak meer van die persoon hoeft terug te verwachten. Deze landen geloven niet in Adhaab, hoewel het al begonnen is met het openbaar worden van hun leugens en fouten;

 

Gebod 9.Niet iedere westerling is een vijand van de Moslims. Velen van hen zijn op een dwaalspoor gebracht door valse propaganda in hun eigen media. Moslims moeten zich richten op deze nog rechtvaardige mensen;

 

Gebod 10. De zwakheid van Moslims ligt in hun verdeeldheid en het onvermogen de vijandelijke propaganda te stoppen;

 

Gebod 11. Moslimlanden leren en zien de vrijheidsstrijders van Hamas en Hizbullah die het goede voorbeeld geven van hoe je moed en karakter toont.

 

Ter afsluiting de woorden van een VN afgezant die Libanon heeft bezocht: �We horen afschuwelijke verhalen van plekken waar vele vrouwen en kinderen zijn gedood. Een vrouw zei ons om op z�n minst te helpen de lijken weg te halen want de straathonden eten de lichamen op.�

 

Wat een rare titel, het zijn niet eens geboden. Ik weet nog niet eens hoe ik dit op moet vatten. Hopelijk niet serieus, wellicht cynisch? Ik heb ook geen zin om ellelange commentaren te typen. Ik kan het niet serieus nemen ze zijn heel makkelijk te weerleggen en anders uit te leggen. Aleen 3, 5 en 6 kan ik iets van waarheid in zien. Neem nu 3, voor jou zijn de 'machtigen' waarschijnlijk de VS en Israel voor mij kunnen het o.a. ook othodoxe selefie sjieks zijn, die de gelovigen hun waarheden opdringen.

Nefertiti



Ik ben eens met Nefertiti. Ik vraag je wel Nefertiti waarom je het niet eens kunt zijn met "gebod" 9? Die vind ik toch redelijk waar!


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2006 om 09:54

Salaam Aleikom,

Ten eerste, echt, ik kan er niets mee met deze 'geboden. ahum. Misschien had ik daarom beter niet kunnen reageren.

FF lezen, tja, nummer 9: geldt eigenlijk hetzelfde antwoord als nummer 3: valse propoganda in hun eigen media??? Ik vind dat er aan 'onze' zijde ook heel wat valse propoganda opgedrongen wordt.

Nefertiti

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2006 om 10:05
Je hebt een punt! Toch is het begin van de zin kloppend.

Niet iedere westerling is een vijand van de Moslims

Is een hele belangrijke...



Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2006 om 10:52
Het zijn (eigen) conclusies
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2006 om 11:01
Het zijn lessen die we kunnen leren van de recente gebeurtenissen, wereldconflicten en oorlogen. Gewoon een analyse waar je het niet mee eens hoeft te zijn.

Mijn vroegere geschiedenisdocent zei me eens zoveel mogelijk kranteartikelen en knipsels te bewaren, dat advies heb ik opgevolgd. Ik heb nu een grote stapel oud papier waar ik nu iets mee moet gaan doen. Analyseren dus, en lessen trekken uit het verleden.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2006 om 11:14
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Het zijn lessen die we kunnen leren van de recente gebeurtenissen, wereldconflicten en oorlogen. Gewoon een analyse waar je het niet mee eens hoeft te zijn.

Mijn vroegere geschiedenisdocent zei me eens zoveel mogelijk kranteartikelen en knipsels te bewaren, dat advies heb ik opgevolgd. Ik heb nu een grote stapel oud papier waar ik nu iets mee moet gaan doen. Analyseren dus, en lessen trekken uit het verleden.


Je hebt helemaal gelijk. Levenlessen moeten worden getrokken uit het verleden.
Het is alleen zo jammer te constateren dat sinds de aanwezigheid van de mens op aarde, de mens sommige zaken nog niet echt onder de knie heeft gekregen.

 
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2006 om 12:46
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Het zijn lessen die we kunnen leren van de recente gebeurtenissen,
wereldconflicten en oorlogen. Gewoon een analyse waar je het niet mee
eens hoeft te zijn.

Mijn vroegere geschiedenisdocent zei me eens zoveel mogelijk
kranteartikelen en knipsels te bewaren, dat advies heb ik opgevolgd. Ik
heb nu een grote stapel oud papier waar ik nu iets mee moet gaan doen.

Analyseren dus, en lessen trekken uit het verleden.


Heel leerzaam. Ik deed dat vroeger op het gebied van natuur en milieu. Zo'n twintig jaar lang de feiten leggen naast regelgeving, akkoorden, toezeggingen. Literatuur erbij. Proberen neutraal te blijven is belangrijk. Je ontdekt onvermoede krachten, krijgt een andere kijk op "de mens"
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2006 om 13:52

good on you jiyuu !

maar probeer effectief neutraal te blijven !!

er zitten zelfs goeie mensen tussen amerikanen en israelli's ..

�n ieder mensenleven is voor mij even veel waard .. jood. christen.. moslim .. atheist .. mens=mens.
Het enige wat (naar mijn bescheiden mening) �cht telt is de manier je handelt tijdens je leven ... NIET in wat en of je geloofd

xxx,

stampertje

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2006 om 02:21
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

probeer effectief neutraal te blijven !!


Dat heb ik geprobeerd, ik heb echt mijn uiterste best gedaan. Maar ik kan voorlopig geen andere lessen dan dit trekken.

In eerste instantie geplaatst door Stampertje

er zitten zelfs goeie mensen tussen amerikanen en israelli's ..

Dat staat ook in de 11 oorlogsgeboden hierboven.

In eerste instantie geplaatst door Stampertje

�n ieder mensenleven is voor mij even veel waard .. jood. christen.. moslim .. atheist .. mens=mens.
Het enige wat (naar mijn bescheiden mening) �cht telt is de manier je handelt tijdens je leven ... NIET in wat en of je geloofd

xxx,

stampertje



Dat is heel mooi, maar ik lees nergens in de geboden dat alle mensen wel zo zouden denken.

groeten,

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2006 om 02:34
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

good on you jiyuu !

maar probeer effectief neutraal te blijven !!

er zitten zelfs goeie mensen tussen amerikanen en israelli's ..

�n ieder mensenleven is voor mij even veel waard .. jood. christen.. moslim .. atheist .. mens=mens.
Het enige wat (naar mijn bescheiden mening) �cht telt is de manier je handelt tijdens je leven ... NIET in wat en of je geloofd

xxx,

stampertje

Wat stampertje zegt is ook voor mij van groot belang. Ondanks het feit dat in de Koran bepaalde levenswijzen worden aanbevolen. Geloof ook ik, dat je uiteindelijk wordt beoordeeld op wat je deed en hoe je het deed. Niet per definitie in wat je geloofde. Ik geloof vurig in de Oneindige Intelligentie van onze Schepper.  

Hij begrijpt, ziet en hoort alles. Ook, en juist vooral wat er zich in je hart afspeelt. Het is Hij die houd van de rechtvaardigen. Als je een goed mens bent, en je doet ook goed, zal dat nooit worden bestraft. Dit zal altijd worden beloond door God.

Het is van eminent belang te begrijpen dat Hij alles begrijpt.

Assur

 

 

 

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2006 om 04:17

Salaam Aleykoum,

DjazakAllah Ghairan voor de uitleg Jiyuu,

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2006 om 05:11
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

 

De 11 geboden van oorlog

 

Gebod 1. Het leven van een westerling of een jood is volgens sommige mogendheden niet gelijk aan het leven van een Moslim;

en visa versa .. voor sommige moslims is het leven van een westerling niet gelijk aan het leven van een moslim

 

Gebod 2. Voor veel mensen in het westen is kritiek op Israel en joden erger dan godslastering;

Voor moslims is een andere visie of ander geloof al heel vlug godslastering. (terwijl het heus niet altijd zo bedoeld is).

 

Gebod 3. De machtigen hebben een monopoly op �de waarheid� die niemand durft tegen te spreken;

Volledig mee eens !! en dat geld in elke cultuur jammer genoeg ..

word het eens geen tijd om kritisch te zijn voor onszelf en onze 'machtigen'

 

 

Gebod 4. Zij die in het verleden massavernietigingswapens hebben gebruikt, leven nu met de angst zelf het doelwit te zijn;

Ook akkoord .. zij vallen andere landen binnen op vermoeden van massavernietigingswapens terwijl ze er zelf hebben.. rare logica .. niemand mag het behalve wij .. iets klopt er niet.
Of je bent er principieel tegen .. of niet.

 

Gebod 5. Er zal geen wapenstilstand zijn zolang Israel nog hoop heeft haar doelstellingen te halen. Wanneer de Moslims de sterkere macht zijn dan wordt er wel meteen een wapenstilstand ge�ist;

Wapenstilstanden dienen in die regio blijkbaar om gebroken te worden .. hopelijk voor ALLE partijen komt er een diplomatische oplossing .. elk mensenleven dat vergoten wordt is er ��n teveel ..Dus eelrijk de rede waarom wapenstilstand er zou komen doet er mij niet toe .. dat het er maar komt!

 

Gebod 6. Wanneer de plaaggeesten van Moslims burgers doden, moeten termen als �self-defence� en �collateral damage� worden gebruikt. Maar zelfs als Moslims vijandelijke soldaten doden of gevangen nemen, moet dat �terrorism� genoemd worden;

Op zich ook juist ... dat noemen ze dan propaganda .. maar jouw tekstje is dat eigenlijk ook ... want je vergelijking klopt niet ... Uit jouw tekstje lijkt het alsof de israelli's de enige zijn die burgers doden .. en dat is niet het geval..

(trouwens in israel bestaat er dienstplicht .. wat is dan het verschil tussen burger en soldaat?? als je als jongen van 18 MOET gaan vechten .. maakt dat je dan ineens slecht ??.. of ga ik nu �cht te ver)

 

Gebod 7. Landen die Moslimland bezetten of die bepaalde natuurlijke bronnen van Moslims begeren en niet willen dat het land sterk wordt, moeten dat land dan blijven aanvallen of beschuldigen van iets, maakt niet uit van wat;

Deels waar.. Amerika is land binnen gevallen onder foute voorwendselen .. En de oorlog in libanon heeft met v��l meer te maken dan enkel die twee soldaten .. maar ... het is weer niet eenduidig zwart wit .. moslimlanden zijn niet enkel slachtoffer ..; het feit dat er olie in grond zit heeft hen ook rijk gemaakt .. als morgen niemand nog olie wil .. en rug omdraait ? zou dat zoveel beter zijn .. doubt it ..

 

Gebod 8. Amerikaanse, Britse en niet te vergeten de Isra�li leiders volgen Machiavelli�s gebod: Als je iemand moet verwonden, doe het dan zodanig dat je geen wraak meer van die persoon hoeft terug te verwachten. Deze landen geloven niet in Adhaab, hoewel het al begonnen is met het openbaar worden van hun leugens en fouten;

Geloven de moslims die een kleuterschool in beslam aanvallen niet in het zelfde machivelli's gebod ?? Of aanval op wtc ??

En zeker in europese landen is er vaak genoeg kritiek te horen op Amerika (hier in vlaanderen toch .. wij hebben trowuens als land zelfs positie ingenomen tegen oorlog in Irak..) En er komen effectief barstjes in beleid van amerikanen ..; waar vrijheid van pers soms ook ver te zoeken is.

 

Gebod 9.Niet iedere westerling is een vijand van de Moslims. Velen van hen zijn op een dwaalspoor gebracht door valse propaganda in hun eigen media. Moslims moeten zich richten op deze nog rechtvaardige mensen;

opmerking is al gemaakt ... is er ��n media die w�l neutraal is? Volgens mij niet .. dus ook jullie info is gekleurd .. jammer genoeg.

 

 

Gebod 10. De zwakheid van Moslims ligt in hun verdeeldheid en het onvermogen de vijandelijke propaganda te stoppen

Om het in Latijn te zeggen .. devide et impera (verdeel en heers) oude techniek die romeinen al toepasten .Zorg dat er verdeeldheid is binnen de groepen die je aanvalt . daar kan je als vijand alleen maar winst uit slaan.

Maar volgens mij ligt de zwakheid ook ergens anders .. net bij de blinde tereurdaden ook ... Islam heeft bij veel mensen veel krediet verloren door aanvallen zoals beslam .. zoals wtc .. daardoor zijn mensen ook gevoeliger voor de propaganda zoals bush die gebruikt.

Mischien wordt het wel eens tijd dat moslims durven openlijk dat soort daden afkeuren ..

 

 

Gebod 11. Moslimlanden leren en zien de vrijheidsstrijders van Hamas en Hizbullah die het goede voorbeeld geven van hoe je moed en karakter toont.

En hier ga je weer heel kort door de bocht .. Hamas en hizbullah hebben ook onschuldig bloed aan hun handen .. Amerikanen zouden zeggen dat hun soldaten moed betonen en israelli's zeggen dat weer van hun soldaten .. Is net het durven begrijpen van anderen moedig ?

Er is overlaats op nieuws een verhaal geweest van een orgaandonatie .. (ik denk van palestijns kindje naar israelli's kindje .. kan ook andersom geweest zijn.. doet er eigenlijk niet toe) w�l dat is moed .. Durven tegen de stroom in te gaan en durven een leven te redden van de vijand .. omdat �lk mensenleven telt.. !

 

Ter afsluiting de woorden van een VN afgezant die Libanon heeft bezocht: �We horen afschuwelijke verhalen van plekken waar vele vrouwen en kinderen zijn gedood. Een vrouw zei ons om op z�n minst te helpen de lijken weg te halen want de straathonden eten de lichamen op.�

 

 

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2006 om 05:26

Wat stampertje zegt is ook voor mij van groot belang. Ondanks het feit dat in de Koran bepaalde levenswijzen worden aanbevolen. Geloof ook ik, dat je uiteindelijk wordt beoordeeld op wat je deed en hoe je het deed. Niet per definitie in wat je geloofde. Ik geloof vurig in de Oneindige Intelligentie van onze Schepper.  

Hij begrijpt, ziet en hoort alles. Ook, en juist vooral wat er zich in je hart afspeelt. Het is Hij die houd van de rechtvaardigen. Als je een goed mens bent, en je doet ook goed, zal dat nooit worden bestraft. Dit zal altijd worden beloond door God.

Het is van eminent belang te begrijpen dat Hij alles begrijpt.

Assur

 Daar ben ik het helemaal mee eens, eindelijk

Goed gezegd.

 

Nefertiti

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2006 om 06:06

Ik denk dat God's wil is dat alle mensen in 1 huis kunnen samenwonen, ongeacht kleur, ras, geaardheid, godsdienst, politieke overtuiging.

Nu lijkt de wereld vooral geleid te worden door machtswellustelingen, die hun eigen agenda nastreven. En daar mag, lijkt het, veel onschuldig bloed bij vloeien.

 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2006 om 09:58
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik denk dat God's wil is dat alle mensen in 1 huis kunnen samenwonen, ongeacht kleur, ras, geaardheid, godsdienst, politieke overtuiging.

Nu lijkt de wereld vooral geleid te worden door machtswellustelingen, die hun eigen agenda nastreven. En daar mag, lijkt het, veel onschuldig bloed bij vloeien.

 

 

Sterker nog Peter Pan alle mensen WONEN in een huis. nl de Aarde.

En de Wereld lijkt niet geleid te worden door machtwellustelingen Het wordtgeleidt door machtswelustelingen.

Nog erger is dat deze machtswelustelingen zich ook nog eens bedienen van een leuke filosofie(Vul hier het Isme maar in) die moet maskeren wat ze werkelijk zijn, nl Moordenaars , Verkrachters en Dieven.

 

 

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2006 om 05:17
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Maar het Shia geloof blijft nog altijd gevaarlijk, verwerpelijk, fout en is kufr.



Nuancering: Niet alle Shia zijn kafir, er zijn een paar groepen die nog steeds moslim genoemd kunnen worden.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2006 om 05:38

Salaam Aleykoum,

Binnen de shia zijn er 12 groeperingen

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2006 om 10:16

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,


Nuancering: Niet alle Shia zijn kafir, er zijn een paar groepen die nog steeds moslim genoemd kunnen worden.

Verklaar je nader aub.

Bij voorbaat dank.

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2006 om 14:45
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,


Nuancering: Niet alle Shia zijn kafir, er zijn een paar groepen die nog steeds moslim genoemd kunnen worden.

Verklaar je nader aub.

Bij voorbaat dank.

Jullie Zuster Fi Dien!!



InshaAllah zal ik dat doen:

De Zaidiyyah Shia�s zijn de Shias die het meest op ons lijken. Waarin ze van ons verschillen is dat ze Ali (radiallaho anho) een betere opvolger vinden dan Abu Bakr, Umar en Uthman (radiallaho anhum). Maar tenminste accepteren ze de eerste drie rechtgeleide kaliefen.

Jammer genoeg vormen deze shias een kleine minderheid binnen het Shia geloof.

 

De grootste groep onder Shias behoort tot de Imamis die ook bekend staat met andere benamingen. Dit is de groep van de 12 imams, wiens woorden heiliger worden gehouden dan de Koran. Het khalifaat van een ieder die niet tot de kinderen of kleinkinderen van Ali (radiallaho anho) behoort, zien zij als onrechtmatig. Het khalifaat van Abu Bakr, Umar en Uthman betekent niets voor hen. Hun aqeedah is dat ze alle Sahabah vanaf de dood van Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) tot kafir hebben verklaard, behalve drie. Hun aqeedah is dat onze Koran niet volledig en gewijzigd is, en dat hun twaalfde imam Mohamed (206 n.Hidjra) vanaf zijn 5de jaar spoorloos is in een tunnel en nu al meer dan 1100 jaar oud moet zijn. Dat dit de verwachte imam is die een dag de rest van de Koran met zich zal meebrengen. Dit is ook de groep van de vele vormen van shirk, khomeini�s en Iran. Hun haat voor de Sahabi is zo groot, dat hun imam in een van zijn �heilige� boeken de meest vreselijke dingen over de Sahabi heeft geschreven. Hun aqeedah is dat ze geloven dat als hun twaalfde imam terugkomt, hij Umar, Abu Bakr en Aisha (radiallaho anhum) weer uit hun graf tot leven zal maken en ze zal kruisigen.

 

Dan zijn er nog 4 andere Shia groepen. Eentje die zegt dat engel Jibreel alaihi salaam een fout heeft gemaakt door openbaring aan Muhammad (Muhammad) te sturen i.p.v. aan Ali (radiallaho anho). Een andere groep zegt dat Allah het lichaam van Ali had genomen en naar de aarde is gekomen. En dan heb je een nog ergere soort Shia�s en dat zijn de agakhanis en de Ismailis. Deze laatste heeft een eigen tafseer en staat bekend om verboden seksuele misdragingen die ze halal hebben gemaakt. Deze laatste groep is zo erg dat zelfs de Imamis ze tot kafir hebben verklaard. Kan je het je voorstellen? Kafirs die op andere kafirs takfir doen. Hoe erg kan je dan zijn?

 

We leven in een tijd waar vasthouden aan de Soennah hetzelfde is als hete kolen vasthouden. Wij van de AhlusSoennah wa-ljamaah leven in een tijd dat we de Sahabah en de Tabi�oen moeten verdedigen. We leven in een tijd waarover RasoolAllah (sallalaho alaihi wasallam) heeft gezegd dat we als moslim gaan slapen, maar als kafir wakker worden die zijn Deen verkoopt voor het wereldse.

 

De werkelijkheid is dat Umm Kulthum, de dochter van Ali radiallaho anho, was getrouwd met umar (radiallaho anho). Dit is de waarheid van de Sahabah. Ali (radiallaho anho) gaf in zijn leven aan dat hij een ieder 80 zweepslagen zou geven die zei dat hij beter was dan Umar of Abu Bakr as-sadeeq (radiallaho anhuma). Maar Shia gebruiken andere boeken dan ons en zijn vanaf het ontstaan van Shiaism bewust verkeerd ingelicht. De stichter van het Shia geloof was de jood Abdullah. Deze jood deed hetzelfde met de Islam als Paulus (een andere jood) deed met de boodschap van Jezus (alaihi salaam).


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.