Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De Islam heeft een probleem

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De Islam heeft een probleem
    Geplaatst op: 11 september 2006 om 05:44

Wat vinden jullie van dit artikel.

Groet, Assur
 

http://www.ad.nl/binnenland/article617297.ece

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 september 2006 om 05:53

Salaam aleikom,

Sterk! Heb veel topics van Afshin Ellian in mijn favoerieten staan.

http://denaaktewaarheid.web-log.nl/denaaktewaarheid/2005/10/ debat_dinsdag_1.html

Nefertiti

 

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 september 2006 om 06:00

Maar ook hij wordt met zijn leven bedreigd door moslims. Ellian, een van de velen.

En zolang dat gebeurd zal ik mond niet dicht houden.

Petje af voor moslima Nefertiti, die wel de moed heeft te kijken naar misstanden en misdaden gepleegd door moslims en Assur, moslim i.o. die een grote aanwinst zal zijn voor de islamitische gemeenschap.

Allah Akbar en vrede zij met jullie.

PP

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 september 2006 om 06:03

Beste Assur,

Heb ik het fout als ik denk dat je bewust minder inhoudelijk reageerd, doelende op bijv, een topic plaatsen en dan afwachten wat er gebeurt? Ik kan het mis hebben hoor, gewoon een gedachte die door me heen schoot.

Nefertiti

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 september 2006 om 06:10
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Maar ook hij wordt met zijn leven bedreigd door moslims. Ellian, een van de velen.

En zolang dat gebeurd zal ik mond niet dicht houden.

Petje af voor moslima Nefertiti, die wel de moed heeft te kijken naar misstanden en misdaden gepleegd door moslims en Assur, moslim i.o. die een grote aanwinst zal zijn voor de islamitische gemeenschap.

Allah Akbar en vrede zij met jullie.

PP

Moedig ben ik niet echt hoor, ik zit veilig achter mijn PC. (Alhoewel? veilig? dat is nog maar de vraag omdat er enkele dagen geleden weer een 10 tal moslims hier in Egypte zijn opgepakt, bestempelt als radicale omdat ze filmpjes keken op internet, dus tja, in hoeverre ben ik hier veilig achter mijn PC) ooit kreeg ik het advies van iemand in Egypte om mijn berichten express verkeerd te spellen als het over politiek in Egypte ging. Maar..dat is tegen mijn natuur. Dus we zien wel.

Nefertiti

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 september 2006 om 07:02
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Beste Assur,

Heb ik het fout als ik denk dat je bewust minder inhoudelijk reageerd, doelende op bijv, een topic plaatsen en dan afwachten wat er gebeurt? Ik kan het mis hebben hoor, gewoon een gedachte die door me heen schoot.

Nefertiti

 

Beste Nefertiti,

Je hebt een goede mensenkennis en je ziet het scherp. Ik ben inderdaad gestopt met inhoudelijk te beginnen of te reageren. Wat heeft het voor zin om inhoudelijk uitgebreid een onderwerp aan te snijden als er hoofdzakelijk met een halve zin of kreet wordt beantwoord?

Ik zal mij wat dat betreft steeds meer gaan terugtrekken van dit platform. Ik vind het klimaat hier niet gematigd en liberaal en dat is wel wat ik zoek.

Groet, Assur

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 september 2006 om 07:21

Je hebt hier anders wel een jihad te voeren. Daarnaast dien je een evt. ontslag in 5-voud bij mij in moeten dienen.

Ik zal dan je ontslagverzoek afwijzen.

groet,

PP

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 september 2006 om 07:25

Even een praktisch voorbeeld van het probleem dat de islam heeft.

Hallo iedereen,

Ik ben zelf een Marokkaans meisje en schrijf onder de naam van een vriendin. Een jaar geleden heb ik de Islam verlaten, omdat ik de lelijkheid van dit geloof niet langer kon negeren.
Laten we eerst eens samen kijken naar het soort moslims dat er zijn. Volgens mij kan je de moslims in 4 categori�n indelen. Je hebt moslims die zelfs het woordje 'koran' niet kunnen schrijven en zich er niets van aantrekken. Dan heb je de gematigde moslims, die net zoals vele Christenen enkel op vrijdag (ipv zondag) naar de moskee gaan. Dan heb je zij, die elke letter uit hun Boek letterlijk volgen. En dan heb je volgens mij de gevaarlijkste groep. Zij die we alle dagen tegenkomen, maar snel voorbij lopen als we hen zien. Ik heb het dan over de jongeren die op straat hangen. Zij zijn niet praktiserend, maar opgelet als iemand hun geloof aanraakt, dan is het oorlog. Deze jongeren zijn niet opgeleid, hangen de hele dag op straat en leven in een staat binnen een staat. In Brussel bvb is Molenbeek allang geen deel meer van Belgie. Hier gelden de islamistische wetten en regels. Democratie is een woord, dat hier al jaren niet meer bestaat. De jongeren werken niet, want ze verdienen het dubbele van ons loon door te stelen of ze krijgen zakgeld van imaams om zo mensen te ronselen voor de jihaad. Wisten jullie dat er in Molenbeek vier moskees zijn waar ze kinderen en jongeren opleiden tot de jihaad? Deze kinderen werden nooit ingeschreven bij de geboorte en zijn dus als het ware spookse tijdbommen die wachten om af te gaan in de naam van Allah. Waarom is er nog niets in Belgie gebeurd? Omdat iedereen met ons land lacht. Geraak je als moslimfundamentalist niet meer binnen in je eigen land, geen probleem, kom naar Belgie, daar mag alles en je hoeft zelfs de taal niet te spreken. Kom naar Molenbeek, net alsof je in Marokko tercht komt. Imaams die trainingen hebben gekregen in landen zoals Afghanistan en dergelijke mogen niet meer binnen in hun land van oorsprong, zoals Turkije, Marokko. Belgie daarentegen zet zijn deuren wagewijd open. Want elk verbod tegen een moslim, wordt gezien als rascisme of politiek oncorrect.
De moslims hier in Belgi� zijn fanatiek. Waarom? Niet omdat ze arm zijn of omdat ze geen kansen krijgen. Integendeel. De underdog spelen is altijd de makkelijkste rol om iets gedaan te krijgen. Wist je dat je in Schaerbeek in de Colruyt geen catalogus kan bestellen in het Nederlands of Frans, maar enkel in het Arabisch? En dat de parking aangeduidt staat in het Frans en Arabisch? De meeste moslims hier, denken dat ze niet welkom zijn. Maar in Marokko of een ander land van oorsprong zijn ze dat ook niet. Dus hebben ze enkel hun geloof om zich aan vast te houden en om ��n geheel, een groep te vormen. Deze moslims dragen hun hoofddoek of baard, zoals punkers in de tijd van de anarchie hun hanenkam met trots droegen. Moslims in Belgie zijn de punkers van de vroegere tijden. Met hun religieus kenmerk willen ze laten tonen dat ze niet akkoord gaan met de waarden van deze maatschappij. Dan is de vraag: Waarom voelen ze zich zo onwelkom? Ze hebben als het ware de rozen onder hun gat zitten...
Het boezemt me dagelijks angst in om te weten hoe deze mensen denken en handelen. Wat zal er gebeuren met Belgie binnen 10 jaar? Als de groep moslims zal bestaan uit 5 miljoen of meer en de helft van het land zal innemen? Moeten we nog langer onze mond houden? We gaven hen een hand, ze namen onze arm en zijn nu bezig met het bovenlichaam. Hoe lang zal het nog duren voor ze ons hele lichaam hebben ingenomen?

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 september 2006 om 09:44

als iemand een andere godsdienst neemt na de islam het zal van hem/haar NIET aanvaard worden,

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 september 2006 om 09:45

Door wie? Op grond van welk arrogante betweterigheid?

Binnen de islam is geen dwang.

Staat slechts stijf van taboes, maar dwang? Nee.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 september 2006 om 09:49

is een vers in de koraan,

mijn man zal hem wel plaatsen,hij kent veel van de koraan uit het hoofd

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 september 2006 om 10:38
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

is een vers in de koraan,

mijn man zal hem wel plaatsen,hij kent veel van de koraan uit het hoofd

 

Salaam aleikom,

Weer een probleem waar PP op doelde binnen de islam.

Er wordt in sommige verzen in de Koran evenwel straf voorzien voor mensen die de Islam verlaten, maar deze straf wordt zonder uitzondering door God opgelegd (en niet door de mens). Het betreffen verzen met een "ontradend effect", die Moslims die de Islam verlaten tegenspoed in het huidige leven of een straf in het hiernamaals in het vooruitzicht stellen. Er is echter nergens in de Koran sprake van dat de "ex" Moslim in het huidige leven door mensen gestraft zouden moeten worden.

Het misverstand dat afvallige Moslims de doodstraf zouden moeten krijgen, berust op een verkeerde interpretatie van een hadith (uitspraak van Mohamed), die zei: Man baddala Dinahu faqtuluh ("dood hem die van godsdienst verandert"). Ook hier hebben we echter te maken met een regel uit de krijgswet en niet met een regel over geloof of ongeloof. Want wat was er gebeurd? Een aantal Joden uit Medinah hadden een plan beraamd om de Moslimgemeenschap te destabiliseren. Er zouden zich telkens een paar Joden in de schijn bekeren tot de Islam, om even later de Islam weer af te zweren. Dit plan zou telkens weer herhaald worden om op die manier twijfel te zaaien en onrust te doen onstaan in de Moslimgemeenschap. Toen de Profeet hiervan lucht kreeg, gaf hij bevel hen te doden. Geleerden beklemtonen dat de doodstraf hier niet uitgesproken werd omdat zij de Islam afgezworen hadden, maar omdat zij in oorlog waren met de Moslims en omdat zij met hun subversieve daden de Islamitische regering en samenleving wilden ondermijnen. De regel van de Profeet had dus betrekking op deze zeer specifieke situatie van met name hoogverraad, en had niets te maken met het geloof van de mensen in kwestie maar wel met hun subversie tegen de staat. Er is geen enkel geval bekend waarin Profeet Mohamed de doodstraf uitgesproken heeft over iemand die Islam de rug toekeerde. In geloofszaken is volgens Islam immers iedereen vrij te geloven wat hij wil, of te kiezen dat hij helemaal niet gelooft. Die vrijheid geldt ook voor Moslims. Deze stelling wordt door een groot aantal geleerden in de Islam uit heden en verleden onderschreven.

Hieruit blijkt nog maar eens dat men zeer voorzichtig moet zijn met het citeren uit de Koran en de Sunnah. Het is erg belangrijk het groter kader te kennen om daarbinnen bepaalde verzen of uitspraken van Mohamed te kunnen interpreteren.

Dat sommige moslimslanden er andere opinies op na houden, al of niet gesteund door religieuse leiders, is een schande. Allah heeft de keus aan de mensen gegeven. Hij heeft tevens alles en iedereen lief die hij heeft geschapen dus daarom is het ook onlogisch om islam vrijheid en vrede te noemen als dit alles niet zo zou zijn. Het oordeel is voor Allah. Voor mij zijn diegene die zeggen dat een afvallige gedood moeten worden niet meer dan eigen rechters die voor God willen spelen. Bah.

Salaam Nefertiti




Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 september 2006 om 10:40
In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Beste Assur,

Heb ik het fout als ik denk dat je bewust minder inhoudelijk reageerd, doelende op bijv, een topic plaatsen en dan afwachten wat er gebeurt? Ik kan het mis hebben hoor, gewoon een gedachte die door me heen schoot.

Nefertiti

 

Beste Nefertiti,

Je hebt een goede mensenkennis en je ziet het scherp. Ik ben inderdaad gestopt met inhoudelijk te beginnen of te reageren. Wat heeft het voor zin om inhoudelijk uitgebreid een onderwerp aan te snijden als er hoofdzakelijk met een halve zin of kreet wordt beantwoord?

Ik zal mij wat dat betreft steeds meer gaan terugtrekken van dit platform. Ik vind het klimaat hier niet gematigd en liberaal en dat is wel wat ik zoek.

Groet, Assur

Beste Assur,

Wanneer is een Moslim gematigd of liberaal? Ik denk dat je juist moet oppassen voor mensen met te liberale opvattingen wat Islam betreft. De regels in de Islam zijn duidelijk omschreven, veel liberalen maken hun eigen regels die vaak ingaan tegen de wetten van ALLAH Subhana Wa Ta'ala. Ik ken zat liberale Moslims die alleen maar naar de moskee gaan wanneer het Ramadan is en gewoon alchol nuttigen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.. Nee...dan heb ik meer respect voor de fanatieke oude Turkse mannetjes die smorgens vroeg het Fadjrgebed verrichten in de Moskee en bezig zijn om de Koran te reciteren. Als iemand zich probeert vast te houden aan de Koran en de Soennah wordt die persoon vaak ten onrechte aangezien voor een fanatiekeling of fundamentalist. Je kan beter fanatiek zijn en je zo goed mogelijk proberen te baseren op de fundamenten van de Islam i.p.v er de kantjes van af te lopen als (liberale) Moslim. Vergeet niet dat een oprechte Moslim slechts de tevredenheid van ALLAH Subhana Wa Ta'ala nastreeft en niet de tevredenheid van andere mensen. Op een fourm zijn de dingen vaak anders dan in het dagelijkse leven. Misschien is het beter om geen kennis op te doen op fora maar om boeken te lezen en om met broeders mee te gaan naar de moskee zodat je de Islamitische broederschap kunt voelen. Moge ALLAH Subhana Wa Ta'ala je belonen voor de stappen die je hebt gezet en jou verder op weg helpen met het vinden van je weg.

 

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 september 2006 om 10:54

Salaam aleikom,

Ik ken ook zat moslims die liberaal, menselijk zijn en fanatiek zijn. Ik denk eerder dat je moet oppassen wat de extremere moslims zeggen. Breidt je kennis uit en censureer niets, lees alles en leer. Er is trouwens nog een andere, meer belangrijkere reden waarom liberale moslims op de achtergrond blijven. Namelijk angst. Angst voor hun regering, angst voor de leiders, etc.etc. Hun stem gaat verloren in het geschreeuw van de betweters. Ik ben dus een liberale moslims en heb in het verleden ook de fout gemaakt om alles maar aan te nemen wat me verteld werd. Nu dus niet meer want Allah weet het beter, beter dan iedereen. Ook jij en ik.

Salaam Nefertiti

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.