Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wenkbrauwen eppuleren

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
mouni Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 26 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mouni Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wenkbrauwen eppuleren
    Geplaatst op: 27 maart 2004 om 06:26

 Salaam aleikom broeders/zuster,

Ik heb een vraag, vroeger teon ik geen hoofddoek droeg, eppuleer ik vaak mijn wenkbrauwen, omdat ik niet wist dat het haraam was, het dat niemand van mijn broeders/zusters tegen mijn verteld heeft. ik heb al 5 jaar mijn wenkbrauwen geeppulleerd. en ik vraag me af of het een zonde is of niet. sommige zeggen dat het Hallal is. ik wil graag jullie advies ins-allah van Allah. ik wist niet dat het haraam was, maar nogmaals ik ben 2 weken gestopt. ik wil graag duidelijkheid van jullie

Salaam aleikom: mouni

 

Terug naar boven
aghi fi dien Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 maart 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aghi fi dien Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2004 om 07:34
salaam zuster

het eppileren van wenkbrauwen is haram in de islaam.
daar zijn hadith die terug te vinden zijn op www.al-islaam.com via cyber imaam. daar vind je je antwoord.
en ik heb gehoord dat Allah(SWT) geen mensen straft als ze een fout hebben begaan in onwetendheid maar je moet wel vergeving vragen.

hoop dat ik je heb kunnen helpen
wa salaamo alaykom warahmatollahi wa baraqato
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2004 om 09:46

Asalamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe,

Het eppileren van de wenkbrauwen is inderdaad haram, Moge Allah swt hier de vrouwen (en mannen) voor behoeden inshAllah.

Neem een kijkje bij de site, die onze broeder genoemd had, www.al-islaam.com.

El Gair inshAllah.

Wa alikoem salam waarahmatoelahi wabarakatoehoe.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote souad& Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2004 om 10:59

salaam alaikom,

De profeet (sws) heeft de mensen vervloekt die hun wenkbrauwen weghalen en degene die ze bij de ander weghaalt.

Wallah oe ' alam.

Masalama

Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd
Terug naar boven
mouni Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 26 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mouni Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2004 om 13:49
Dank je wel zusters, ik heb al mijn antwoord. maar de vraag waarom zijn die vrouwen vervloekt, ik weet misschien een paar redenen: omdat wij zo zijn geschapen toch? het is gewoon een vraag? want, ik zie vaak op tv arabice vrouwen zijn wenkbrauwen dun hebben, soms is het van natuur, maar soms ook niet. maar bedankt voor jullie antwoord
Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Badia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2004 om 02:47
En hoe zit het met het weghalen van het haar tussen de twee wenkbrauwen. Dus op de neus..
Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote UmmHanifa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2004 om 02:51

In eerste instantie geplaatst door mouni

Dank je wel zusters, ik heb al mijn antwoord. maar de vraag waarom zijn die vrouwen vervloekt, ik weet misschien een paar redenen: omdat wij zo zijn geschapen toch? het is gewoon een vraag? want, ik zie vaak op tv arabice vrouwen zijn wenkbrauwen dun hebben, soms is het van natuur, maar soms ook niet. maar bedankt voor jullie antwoord

Assalaamu aleikoum zuster,

Het schijnt dat het in de tijd van de profeet (salla Allahu alayhi wa salaam) een gewoonte was van de prostituees om de wenkbrauwen te epileren. Het gaat er dus niet zozeer om of je met of zonder volle wenkbrauwen geschapen bent, want ander lichaamshaad mag/moet je wel weghalen. Wa Allahu 'alem

Ma'a salama,

Umm Hanifa

Terug naar boven
aghi fi dien Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 maart 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aghi fi dien Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2004 om 05:55
salaam

het weghalen van het haar tussen de ogen dus op de neus is wel toegestaan omdat het niet natuurlijk is en ook het haar onder de oksels en het schaamhaar zowel voor de man als de vrouw je kunt het ook gewoon bijknippen
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2004 om 06:09

In eerste instantie geplaatst door aghi fi dien

salaam

het weghalen van het haar tussen de ogen dus op de neus is wel toegestaan omdat het niet natuurlijk is en ook het haar onder de oksels en het schaamhaar zowel voor de man als de vrouw je kunt het ook gewoon bijknippen

Assalamu alaikum,

het haar tussen de ogen is niet natuurlijk? Als er ergens op het lichaam haar groeit, groeit het daar en is het dus natuurlijk. Hoe is het daar anders gekomen?

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
naziha Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naziha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2004 om 07:27

salaam alaikoem

Overleving vermeld: "de profeet v.z.m.h vervloekte vrouwen die epileren en zij die geld verdienen met het epileren van de wenkbrouwen(abu Dawud)

Bij deze manier van verfraaiing zou de moderne manier van de wenkbrauwen epileren en er dan andere overheen  tekenen zijn inbegrepen en ook het epileren van wat haar wenkbrouwen op twee omgekeerde boogjes te laten lijken.Indien een vrouw in haar gezicht echter wat overtollig haar heeft, mag ze die verwijderen.

"Toen A'isha( r.a) door een jonge vrouw van Abu Is'haq (r.a)werd benaderd, die haar gezichtshaartjes wenste te verwijdern om mooier te zijn voor haar man, adviseerde zij dit te doen.( overgeleverd door at-Tabarani)

Op deze basis zijn sommige Hanafi rechtsgeleerden van mening, dat er geen kwaad steekt in het verwijderen van gezichtshaartjes en het gebruik van kosmetica, indien dit gebeurt met deinstemming van de echtgenoot, om het hem naar de zin te maken en met goed bedoelingen. Maar Iman an-Nawawi is zelfs tegen het verwijderen van van gezichtshaarjes van de vrouw, omdat hij deze praktijk vergelijkbaar acht met het epileren van lichaamshaartjes.

salaam alaikoem

Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote UmmHanifa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2004 om 07:46
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Tegenwoordig halen prostituees wel wat meer weg dan enkel hun wenkbrouwen denk ik, waarom mogen de moslims dat dan ook?  Of andersom, omdat dat 1400 jaar geleden zo was dat prostituees hun wenkbrouwen wegdeden en daardoor moslima's niet, wat maakt dat dan nu nog uit?  Is nogal zinloos...

Kim

Hoezo zinloos? Het gaat hier om een regel die gesteld is in de tijd van de profeet (salla Allahu alayhi wa salaam) en wie zijn wij om die regel aan te passen naar gelang het ons uitkomt??? Dat maakt dus wel degelijk wat uit voor een moslim(a).

Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Badia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2004 om 05:54

As-salaam oe aleikum wa rahmatoe Allahie wa barakatoe/hallo,

Het is dus een beetje onduidelijk, wat betreft het weghalen van het haar tussen de wenkbrauwen.

We kunnen er ons dus het beste verre van houden, insha Allah. Wallahoe A3lem

Wassalaam oe aleikum wa rahmatoe Allahie wa barakatoe/doei

 

 

 

 

 

 

Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote UmmHanifa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2004 om 06:40
Kimmie je vergelijkt appels met peren, het feit dat prostituees hun schaamhaar weghalen, wil niet zeggen dat wij dat niet mogen want de islam schrijft het weghalen van het schaamhaar voor. Het feit dat protituees brood eten betekent toch ook niet dat wij dat niet meer mogen. We kunnen niet zelf de regels gaan bepalen. Er is destijds een duidelijk verbod gesteld op het epileren van de wenkbrauwen dus het is ZINLOOS als je dat wil gaan ontkennen omdat tegenwoordig iedereen het doet of omdat de protituees tegenwoordig nog wel meer doen. Dat heeft geen enkele invloed op de woorden van Allah of die van de profeet salla Allahu alayhi wa salaam. De historische context leert ons waar een gebod of verbod op gebaseerd is en Allah weet het het beste.
Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
*sihem* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *sihem* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2004 om 09:53
asalam oehalekoem warahamatoelahi wabarakatoehoe het epuleren van je wenkbrauwen is haram allah heeft gezegd je moet blij zijn met wat ik jullie mensen heb gegeven dus het is haram alleen tussen je wekbrauwen als meisje mag het omdat je niet op een man mag lijken en een man mag niet op een vrouw lijken  allah zeggenen julei allemaal beslammadoe je best he
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2004 om 10:23
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Zinloos omdat zoals je zelf zegt, de historische context er niet meer is.  Het ging er toch om niet op prostituees te lijken?  Ik denk dat die tegenwoordig wel meer weghalen dan enkel hun wenkbrouwen, ook hun pubisch haar en okselhaar en zo, maar dat mogen jullie ook.  Dus lijken jullie er nu toch wel op?  Logisch zou zijn dat de regel dan nu uitgebreid zou zijn naar al die haarstreken, maar dat is niet zo.  Wat ik hieruit dan afleid, is dat deze regel niet meer bij deze tijd past en hij maar blindelings wordt overgenomen...  Als er even wordt nagedacht, kan je dadelijk zien dat hij nu compleet onlogisch is...

[/QUOTE



Hoi Kimmie,

Wij mogen niet alleen hun oksel haar en schaamhaar verwijderen
wij moeten het zelfs om de 40 dagen.Om schoon te blijven.

Of de reden van de wenkbrouwen is om niet te lijken op prostituees
kan je niet zomaar aannemen,er is hier nog niemand met bewijs gekomen.
Het zou wel kunnen dat omdat dingen nu anders zijn het weghalen van de
wenkbrouwen tussen de ogen toegestaan is,maar ik weet het niet
en geen van allen hierboven ook niet.
Muslims moeten erg voorzichtig zijn met dat soort conclusies,omdat
we anders verkeerde ideen erop nagaan houden,wat een grote zonde is.

mvg 



Hoi Kimmie,

Wij mogen niet alleen hun oksel haar en schaamhaar verwijderen
wij moeten het zelfs om de 40 dagen.Om schoon te blijven.

Of de reden van de wenkbrouwen is om niet te lijken op prostituees
kan je niet zomaar aannemen,er is hier nog niemand met bewijs gekomen.
Het zou wel kunnen dat omdat dingen nu anders zijn het weghalen van de
wenkbrouwen tussen de ogen toegestaan is,maar ik weet het niet
en geen van allen hierboven ook niet.
Muslims moeten erg voorzichtig zijn met dat soort conclusies,omdat
we anders verkeerde ideen erop nagaan houden,wat een grote zonde is.

mvg 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2004 om 12:26
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Tegenwoordig halen prostituees wel wat meer weg dan enkel hun wenkbrouwen denk ik, waarom mogen de moslims dat dan ook?  Of andersom, omdat dat 1400 jaar geleden zo was dat prostituees hun wenkbrouwen wegdeden en daardoor moslima's niet, wat maakt dat dan nu nog uit?  Is nogal zinloos...

Kim

Wat een onzin.....het is zinloos als je het zo gaat beredeneren.

wassalaam,

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2004 om 13:44

Hoi Kimmie

Kimmie, je zou mij blij maken, als je mij en vele moslims met mij, in onze waarde laat. Dat het epileren van je wenkbrouwen haram is en de reden daarvoor maakt mij niet uit. Veel dingen begrijpen we niet, hoe graag we dat ook willen, begrijp jij waarom je kiezen achterstaan en je tanden voor? Zo met vele regels, voor mij is het vaak al voldoende om te weten of ik hiermee tegen Allah's Wil inga of niet.

Groetjes Imaan

 

I

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2004 om 14:15
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ik reageerde gewoon op wat hier verteld werd, 'het mag niet, want dan lijk je op een prostitue'.  Wat is dan het belangrijkste, de regel in kwestie of de intentie?  Jullie kunnen dat dan een zinloze redenatie vinden, ik redeneer liever kritisch en logisch.  Als de regel de intentie voorbijstreeft, is het dom en onlogisch hem te blijven volgen. 

Polymorph, bedankt voor je reactie.  Heb je enig idee wat de uitleg ervoor dan wel is?

Groetjes Kim

Ik reageerde uitsluitend op je uitermate zinloze betrekking van andere gevoelsmatige lichaamsdelen (in de islam). Als je ff logische doordenkt dan zou je tot de conclusie komen dat het twee heel verschillende redevoeringen zijn.

groeten,
abdoe_allah

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 06:29

Salaamoe alaikoem wr wb,

Kimmie, een islamitische vrouw dient zich halal te kleden, dwz een djileb (wijd kledingstuk uit 1 geheel) en hoofddoek. De haren onder ��onze�� armen e.d. zie je dus sowieso niet! Alhoewel ik moet zeggen dat ik niet weet of het lijken op prostituees de reden is van het verbod om te mogen epileren.

Wat ik wel weet is dat je je wenkbrauwen epileert met een reden. Je intentie is in zo�n geval: Ik vind mijn wenkbrauwen niet mooi, laat ik mezelf eens mooier maken door ze te epileren. En iedere moslim(a) weet (InchaAllah) dat je jezelf niet mooi mag maken voor mensen die haram (verboden) zijn voor je (natuurlijk wel voor je man, naaste familie zoals broer etc) Je mag je ook niet op maken, strakke kleding aan, etc etc. Ik vind het zelf een hele mooie reden, aangezien Allah ons (vrouwen) wil beschermen!

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, en dat anderen een antwoord hebben op hun vraag.

Moge Allah swt ons leiden..

Soumaya

Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 11:22

Salaam

Er is al veel gezegd over epileren, maar ik heb er toch nog een vraagje over. Ik las gister in een boek "Islamitische richtlijnen" dat het verboden is om je haar er uit te trekken, dat is dus epileren. Maar tegenwoordig zijn er ook van die kleine mesjes te koop waar je je wenkbrauwen mee kan doen. Is dit ook haram. Ik vraag me dit echt af omdat je je haar er niet mee uit trekt. Wel maak je je mooier dus ik dacht zelf wel dat het haram is.

Marleen

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 16:59

Salaamoe alaikoem Marleen,

Je mooi maken voor mensen die haram zijn voor je, dwz 'mooi' (geepileert, strak gekleed, makeup) de deur uit gaan mag niet. Je mag de haren tussen je wenkbrauwen weghalen (dit behoort niet tot je wenkbrauwen, zal inchaAllah bewijs voor je zoeken). Dus ook niet de uiteindelijke high-tech hoogstandjes om haartjes weg te halen.

Wassalaam, S

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2004 om 06:14

Dank je wel Soumaya. Als je goed nadenkt dan klopt het natuurlijk ook wel, maar het boek was hier niet echt duidelijk over. Dus alleen het stukje tussen je ogen mag je weghalen, maar mag je die haartjes er dan wel uittrekken? Of moet het op een andere manier.

Wassalaam,

Marleen

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2004 om 07:43

Salamoe 3alaikoum broeders en zusters
Goede dag niet moslims,

Ikzelf snap zoiezo niet waarom mensen hun wenkbrauwen epileren vind het namelijk helemaal niet mooi...

Je ziet het gelijk als iemand het doet en ik vind nou niet bepaald dat er wonderen ontstaan als je het weghaalt...maar ik snap wel dat sommige mensen het belangrijk vinden...het speelt zelfs een rol in de mode wereld...

De ene periode in het IN om je wenkbrauwen zo dun mogelijk te maken...(soms worden ze zelfs getekend zodat je nooit hoeft te epileren a3oedoe billah)
De andere periode is het IN om ze zo veel mogelijk te laten zitten...

Sub7anna ALLAH....ALhamdoe lilah heb ik nog nooit mijn wenkbrauwen geepileerd en verder hoop ik dat de moslimas die het wel doen zullen gaan beseffen dat het omwille van ALLAH swt beter is te laten....

Wa allahoe a3lem = ALLAH weet het beter

m3a salama aan de moslims

groetjes aan de niet moslims

merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Maryem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 december 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maryem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2006 om 17:17

salam warahmatoe Allahi Wa Barakatoehoe

Het epileren van wenkbrauwen is haram. Er zijn genoeg hadiets die dat duidelijk maken. Je wist niet dat het haram was dus daar hoef je je nu geen zorgen meer om te maken Allah is de meest Vergeefzindige de meest Genadevolle. Wat je nu best wel kan doen is je wenkbrauwen bedekken met je hoofddoek. Ik heb dit aan mijn broer gevraagd die imaam is en die heeft mij laten weten dat dit de beste oplossing is. En Al-Hamdoelilah dat je het rechte pad terug gevonden hebt en onthoud geduld is het mooiste bezit dat er bestaat!

Salam warahmatoe Allahi Wa Barakatoehoe

Maryem

Terug naar boven
Zwaluw Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 29 november 2006
Online status: Offline
Berichten: 155
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Zwaluw Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2006 om 03:03

Is dit serieus?

En moet dit in 'Verhalen met moraal'?

Terug naar boven
sara.84 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sara.84 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2006 om 16:11
Slm,

Ik heb thuis het boek "het handboek van de moslimvrouw", hierin staat vermeld dat het eppileren van de wenkbrouwen is toegestaan om het overtollige haar te verwijderen,maar het is haram als je de wenkbrauwen eppileert om ze in vorm te brengen.

Dus volgens dit boek mag je als u overtollige haargroei hebt deze om hygi�nische redenen verwijderen.

grts
Sara
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2006 om 17:23

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Dus kunnen 'wij' stellen dat het epileren van de wenkbrauwen niet toegestaan is. (Uitzonderingen zijn er bijna altijd.) De vraag die er wordt gesteld (of het is toegestaan) is bedoeld voor degene die hun wenkbrauwen �in vorm� (willen) laten epileren en dus niet om overtollig haar weg te halen.

Gayr InchaAllaah.


Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2006 om 11:34
Is het in de Islam niet zo dat er regels uitgevaardigd zijn die in die tijd
relevant waren, maar in deze tijd niet? en dat er universele regels zijn die
voor alle tijden gelden?

Enne, maaakt het wel of niet epileren van wenkbrauwen echt het verschil
uit tussen hel of paradijs? Kan ik me niet voorstellen, maar ik ben ook
geen moslim...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2006 om 12:11

assalaam alaikoem,

Zusters wenkbrauwen mag je wel epileren...je mag ze alleen niet wegscheren en vervolgens tekenen.

Wa salaam alaikoem,

RAhima

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2006 om 13:33
In eerste instantie geplaatst door rahima

assalaam alaikoem,

Zusters wenkbrauwen mag je wel epileren...je mag ze alleen niet wegscheren en vervolgens tekenen.

Wa salaam alaikoem,

RAhima

SalaamAleykoum,

waarom spreken de ahadiths dit dan tegen?

Waar is jou bewijs oegtie?

Tis beter om daliel bij te voegen inshaAllah,

Wa Aleykoum Salaam

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.