Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenja, mogen we dit wel bloot noemen

 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>
Enquête vraag: (lees tekst) Geef je mening..
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
14 [18.42%]
58 [76.32%]
4 [5.26%]
Dit onderwerp is gesloten, stemmen is niet meer mogelijk

Schrijver
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Onderwerp: ja, mogen we dit wel bloot noemen
    Geplaatst op: 12 juni 2004 om 07:09
Assalaamoe Alaikoem en gegroet,

Op het islaam forum hebben we vaak discussies gehad over de zomer en de (half) blote mensen. Enkelen hier op het forum beweerden dat het best mee viel hier in NL...

Nou hier heb ik iets voor die personen...

Naaktfietsers maken tocht door omgeving Apeldoorn

Uitgegeven: 12 juni 2004 13:26

APELDOORN - In Apeldoorn is zaterdag kort na het middaguur een groep van ongeveer dertig deelnemers begonnen aan een omstreden naaktfietstocht. Het is de eerste Nederlandse editie van de World Naked Bike Ride.

De fietstocht is begonnen bij het Centraal Station in Apeldoorn. De route is vooraf geheim gehouden en zaterdagochtend aan de deelnemers verstrekt. Aan het begin van de fietstocht waren de deelnemers nog gekleed. Onderweg naar recreatiegebied Bussloo trekken ze hun kleding uit. "We willen niet meteen naakt beginnen. Nederland moet nog even wennen aan dit evenement", aldus een woordvoerder van de naaktfietsers.

Extra

Het is de bedoeling dat vanuit het naturistendeel van recreatiegebied Bussloo rond 14.30 uur de terugreis begint naar het station in Apeldoorn. Vermoedelijk sluiten in het recreatiegebied extra naaktfietsers aan bij de groep. De organisatie verwacht dat ongeveer vijftig deelnemers meedoen.

Doel van de naaktfietsers is het "terugclaimen van de vrijheid om naakt te mogen zijn", aldus een van de organisatoren. De doelstellingen van de individuele fietsers verschillen. "De een wil aangeven dat de overheid niets te zeggen heeft over zijn lichaam, een ander fietst voor de vrede of gewoon omdat dit een ludiek spektakel is. Wat ons bindt, is dat we naakt op de fiets stappen."

Illegaal

De naaktfietsers hebben voor hun fietstocht geen vergunning aangevraagd bij de gemeente Apeldoorn. De groep is principieel tegen het aanvragen van een vergunning om naakt te mogen zijn. Daardoor is de naaktfietstocht formeel illegaal en is sprake van nudisme in plaats van het legale naturisme. De organisatie verwacht niet dat de politie ingrijpt. "Wij zullen ons netjes gedragen en ik verwacht niet dat dan wordt ingegrepen."

Verscheidene organisaties hebben hun afkeuring uitgesproken over de fietstocht. Een motie van christelijke partijen in de Apeldoornse gemeenteraad om de fietstocht te voorkomen, werd in mei ingetrokken toen bleek dat niet de gemeente, maar het Openbaar Ministerie de aangewezen partij is om in te grijpen wanneer in strijd met de wet wordt gehandeld.

Ervaring

De naaktfietstocht is de eerste Nederlandse versie van de World Naked Bike Ride. Het evenement wordt in meerdere landen gehouden. Landen zoals Spanje, de Verenigde Staten en Nieuw-Zeeland hebben al ruime ervaring met naaktfietstochten.

***

En dan hebben ze er problemen mee als onze vrouwen de hijaab correct dragen,.....moeten we dan voortaan bloot de straat op??!?!??!

SUBHANALLAH
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2004 om 07:26
Subhanallah
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2004 om 07:29

Ik heb niet gestemd omdat de derde optie zo grappig is dat ik die daarom zou kiezen.    

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2004 om 07:42
 Ik zou er niet aan meedoen (heb al een hekel aan sauna's) en ik kom ze liever ook niet tegen, zou me erg ongemakkelijk maken, maar verbieden?  Ik weet het eigenlijk niet zo goed, laat ze maar doen, zou k zeggen, maar niet op drukke plaatsen, ergens in een bos of zo kan wel.  En ik vind wel dat er toestemming gevraagd moet worden.  Wel een beetje het andere uiterste van het spectrum tov de burqa of zo, vind het wel goed dat zowel hijaab als naakt in 1 land kunnen, zolang er niet overdreven wordt.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2004 om 09:59

Assalamu alaikum,

ik ben in principe voor individuele vrijheid en dat soort dingen, maar dit gaat mij persoonlijk te ver. Waarom altijd willen provoceren en shockeren, wie zit hier nu op te wachten?

Ik heb voor optie 2 gestemd.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2004 om 10:18

Ik ben het met Kim eens, als je geheeld bedekt door het land mag gaan, dan ook geheel onbedekt, doe het dan in verband met shockeren niet in het openbaar (geheel onbedekt zijn). Ik kan me voorstellen dat mensen er niet op zitten te wachten, dus ik vind wel dat ze van tevoren de route even mogen vertellen, dan kan men die mijden. Lijkt mij heel redelijk.

Liefs Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2004 om 10:38
Moslims worden blootgesteld aan ernstige praktijken, ze worden geconfronteerd met in bv korte rokken lopende dames.
Het is onze plicht om een Islamitische staat te stichten, dit soort praktijken moeten wij verbieden voor hun eigen bestwil en voor de onze.
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2004 om 10:41
Dan stel ik voor dat je als de gesmeerde bliksem naar Saoedi� Arabi� verhuist, daar heb je zo'n staat, maar hier niet. Ik vind je reactie dom, en als je het zo ernstig vind moet je niet in Nederland gaan wonen. Want hier is dat de komende 1000 jaar nog gewoon toegestaan.
Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2004 om 11:30
Salaam Alejkoum Rahima,


Ben jij een Moslima ?
Je gedraagt je niet als een Moslima.
Waarom wil je slijmen bij de Kufar ?
Wil je geliefd zijn bij hen ? Wil je dat je hun accepteren ? Of denk je dat ze zich zullen bekeren als jij de Islam anders voordoet ?
Er zitten omhulsels om de harten van de Kufar.
En vergeet niet wat er in de Koran staat:
Neem de ongelovigen niet tot jullie vrienden, zij zijn elkanders vrienden !
Ga naar de topic: Heb jij ook banden met Alqaida, hopelijk besef jij dat je het mis had, en dat de Islam niet enkel voor SA of een andere Arabisch land is.
De wereld is van God, de Kufar zijn vijanden van Allah swt, Moslims hebben het recht op de gehele wereld, omdat zij trouwe dienaren zijn van Allah swt.
De Kufar hebben het recht op een verblijfplaats in het hellevuur.

Wasalaam,

Yehya
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2004 om 11:31
Ps: Kan jij in de toekomst kijken ?
Als God het wil, zullen morgen de hemelen instorten.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2004 om 12:04
Yahya, probeer eens niet zo xenofobisch te zijn...  Je leeft hier en nu, Nederland in de 20ste eeuw dus...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2004 om 12:29
Kimmie,

De Islam is een religie voor alle tijden, het is een leefwijze die past in alle tijden.
De mens verandert niet, de mens heeft al sinds zijn schepping gevoelens zoals bv blijheid, woede, jaloezie, aggressie, verdriet en schaamte.
God heeft ons bij onze schepping deze eigenschappen meegegeven.
Bepaalde reacties(van gevoelens) zijn vanzelfsprekend, het is niet zo dat in Europa mensen gaan lachen als kinderen worden verkracht en vermoordt, maar mensen in Afrika op zo'n moment gaat huilen.
Ik weet niet of je helemaal doorhebt waar ik op doel, ik wil je duidelijk maken dat bepaalde zaken gewoon alleen al vanuit moreel (laat staan religieus) standpunt niet kunnen.
Het is gewoon niet acceptabel om naakt door de straten te waggelen. Dat hoort gewoon niet, helaas keuren sommige onwetende mensen dit soort barbaarse praktijken goed. Net zoals onwetenden bv in de WO2 het goedkeurden dat enkel het blanke ras mocht overleven.
Net zoals o
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2004 om 12:41

Wat een onzin, de islam is een tolerante godsdienst, en ik zie geen 2 groepen (de kufar en de moslims) ik zie de mensheid, die met elkaar samen moet zien te leven en het te redden en dat kan niet door oorlogen. Allah (swt) zegt niet dat de kufar je vijanden zijn en zo moet je ze ook niet bejegenen. Mijn geloofsovertuiging gaat jou niets aan en hier in Nederland is de Islam als godsdienst geaccepteerd, maar het zal nooit een Islamitische staat worden, daarvoor moet je w�l in SA zijn.

En de moslims hebben geen recht op de gehele wereld, ze hebben net zoveel recht op de wereld als anderen, alleen dienen zij Allah, maar dat geeft ze geen extra rechten. En wat jij onacceptabel vind moet jij weten, niet iedereen is het daarmee eens!

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2004 om 13:06

Salaam,

om het even bij het onderwerp te houden:

http://www.nu.nl/news.jsp?n=338890&c=10

Groetjes.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2004 om 13:06
Rahima,

Je moet goed weten dat Kufar en Moslims duidelijk van elkaar verschillen. Als dat niet zo was, zou Allah swt onrechtvaardig zijn, want waarom gaan de Kufar naar de hel en de Moslims naar het paradijs ?
Kom met argumenten, reageer met argumenten op mijn berichten in de topic: Heb jij banden met Alqaida.
Het is de taak van de Moslims om de Islamitische staat wereldwijd te verspreiden, en zich in te zetten voor een wereldwijde Islam.
De mensheid wordt geteisterd door onwetenheid, Wij moeten proberen hen te redden van het hellevuur, het is uiteindelijk God die leidt wie Hij wil, maar het is onze taak om het geloof te prediken overal ter wereld, en God heeft ons het recht om de oorlog te verklaren en hen die zich niet tot de Islam willen bekeren en geen belasting willen betalen, indien zij de jizja wel betalen mogen zij hun geloof behouden.

Ik moet nu eten, ik typ de volgende keer verder.
Terug naar boven
mouni Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 26 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 132
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2004 om 14:24
WAAROM DOEN ZE DAT? IK BEGRIJP HET NIET.
Ja Rabie Lakal Hamdoe Kama Janbagie Lizalalie Wadzhika Walihadimie Sultanieka
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2004 om 18:18

Salaam Alaikum,

Ik weet het nog erger....
Zag op tv een over ander persoon van Groenlinks (een wethouder geloof ik)
Heeft stelling genomen tegen hetrosexueele stellen homostellen
aan het verdringen is ergens in een park van haar stad.
Met de reden dat ze de homes niet erg vind omdat hun (hou je vast)
toch snel klaar waren maar de hetro stellen deden er te lang over en maakten te veel herrie.

Ik weet niet of jullie allemaal van het volk van Loeth weten,
maar Bij Allah nederland lijkt er erg veel op Subhanallah.
Vraag me echt wel eens af wat er zou gebeuren als de gelovingen
allemaal zouden emigreren.

wa salaam

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 06:29

In eerste instantie geplaatst door Yahya


Ben jij een Moslima ?
Je gedraagt je niet als een Moslima.
Waarom wil je slijmen bij de Kufar ?
Wil je geliefd zijn bij hen ? Wil je dat je hun accepteren ? Of denk je dat ze zich zullen bekeren als jij de Islam anders voordoet ?
Er zitten omhulsels om de harten van de Kufar.
En vergeet niet wat er in de Koran staat:
Neem de ongelovigen niet tot jullie vrienden, zij zijn elkanders vrienden !
Ga naar de topic: Heb jij ook banden met Alqaida, hopelijk besef jij dat je het mis had, en dat de Islam niet enkel voor SA of een andere Arabisch land is.
De wereld is van God, de Kufar zijn vijanden van Allah swt, Moslims hebben het recht op de gehele wereld, omdat zij trouwe dienaren zijn van Allah swt.
De Kufar hebben het recht op een verblijfplaats in het hellevuur.

Yahya,

Je bent een schoolvoorbeeld van hoe (verkeerd geinterpreteerde) religie kan leiden tot onverdraagzaamheid. Ik kan je om die reden ook nauwelijks serieus nemen. Besef dat het overgrote deel van de mensheid geen moslim is. Enige bescheidenheid zou alleen daarom al op zijn plaats zijn.

 

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 07:36
Ik besef dat het overgrote deel van de mensheid religieus is.

Meer dan 1miljard Moslims, meer dan 2miljard Christenen, en volgens mij ook meer dan 1miljard boeddhisten/hindoeisten.
Zover ik het weet staat geen enkele religie dit(in ieder geval het christendom en de Islam) soort barbaarse praktijken niet toe.

Kom met argumenten als je me goed wilt afkraken Vincent, wat heb ik verkeerd geinterpreteerd.
Er is geen 1 Islamitische geleerde die zou durven beweren dat mannen en vrouwen naakt rond mogen huppelen volgens de Islam !
Je hoort teveel verhaaltjes van mensen die de Islam anders voordoen alsdat ze is.
De Nederlandse wet is voor mij niet geldig, de enige wet die ik erken is de wet van God.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 09:32

Yahya,

Dat is nu net het punt, dat het grootste deel van de wereld niet-moslim is, en bevendien dat het grootste deel van Nederland (denk ik) niet religieus is, of tegen naturisme.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
lika Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 februari 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 60
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 11:07
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Wat een onzin, de islam is een tolerante godsdienst, en ik zie geen 2 groepen (de kufar en de moslims) ik zie de mensheid, die met elkaar samen moet zien te leven en het te redden en dat kan niet door oorlogen. Allah (swt) zegt niet dat de kufar je vijanden zijn en zo moet je ze ook niet bejegenen. Mijn geloofsovertuiging gaat jou niets aan en hier in Nederland is de Islam als godsdienst geaccepteerd, maar het zal nooit een Islamitische staat worden, daarvoor moet je w�l in SA zijn.


En de moslims hebben geen recht op de gehele wereld, ze hebben net zoveel recht op de wereld als anderen, alleen dienen zij Allah, maar dat geeft ze geen extra rechten. En wat jij onacceptabel vind moet jij weten, niet iedereen is het daarmee eens!




Ik zie wel twee groepen heel duidelijk zelfs, Ik weet niet hoe dat bij u ziet maar als gij uzelf gelijk zet met een kufar. dan doet ge maar. Ik weet al wat voor iemand je bent ik ga u niet oordelen ik ga gewoon raden in huis ben je zeker een lieve moslima als je buiten bent dan aanvaardt je alles wat een kufar doet dan denkt ge niet in uw eigen van wat ge doet is verkeerd God ziet u.

En is het haraam voor ons om naar naakte mensen te kijken. Ja ik dacht van wel.
En waarom zouden moslims niet in Nederland kunnen leven ik ben trots op mijn godsdienst en ik doe wat ik wil.


Beslema
Terug naar boven
lika Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 februari 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 60
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 11:14
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Dan stel ik voor dat je als de gesmeerde bliksem naar Saoedi� Arabi� verhuist, daar heb je zo'n staat, maar hier niet. Ik vind je reactie dom, en als je het zo ernstig vind moet je niet in Nederland gaan wonen. Want hier is dat de komende 1000 jaar nog gewoon toegestaan.


Weet je hoe men dat noemt niet ernstig al de mensen die islamitisch leven in een land waar ongelovige wonen die hebben Sabr totdat hun tijd aankomt. En dat kan nu op het ogenblik zijn over 100 jaar over tien jaar de dag dat God wil.
Of weet jij misschien wanneer je weet toch dat de komende 1000 het nog altijd gewoon toegestaan zal zijn.
En wat raad je je zusters aan dat ze naar SA moeten verhuizen ofwat waarom dat waarom geef me een goede reden waarom.
Naarmij gedacht kunnen moslims overal overleven.
Niet alleen in SA.

Beslema
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 11:24
Citaat:
---
Yahya,

Dat is nu net het punt, dat het grootste deel van de wereld niet-moslim is, en bevendien dat het grootste deel van Nederland (denk ik) niet religieus is, of tegen naturisme.
---

Kimmie,

Misschien dat men eens referendums moet houden in Nederland, het is vrijwel zeker dat het meerendeel van de mensen dit soort ziekelijke praktijken afkeurt.
Indien dat niet het geval is, moet de minderheid van het volk dat zijn verstand niet is verloren en dit soort praktijken walgelijk vindt, ervoor zorgen dat dit soort praktijken verboden worden.





Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 11:59

Yahya,

welkom in de democratie, de stem van de meerderheid...  Maar ga maar lekker verder dromen van je leuke, dictatoriale toekomstlandje hoor.  Gelukkig zijn er ook nog moslim(a)'s die wat wereldbewuster en begrijpender zijn...  Rahima, trek je niks van alle reacties hier aan...

Lika,

ik snap je niet.  Je hebt hier een schoolvoorbeeld van begrip (Rahima) en vindt dat een reden om haar hypocriet te noemen.  Droom jij dus ook maar lekker verder in je eigen, kleine wereldje.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 12:09

ik snap je niet.  Je hebt hier een schoolvoorbeeld van begrip (Rahima) en vindt dat een reden om haar hypocriet te noemen.  Droom jij dus ook maar lekker verder in je eigen, kleine wereldje.

Volgens jou droomt zeker iedereen behalve jij.

Arme jij toch.

Kun je het niet aan dat andere anders denken dan jou..??

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 12:18

Ik denk dat het probleem net omgekeerd was, maar had wel verwacht dat je je mede-zusters zou steunen, ongeacht waarover het gaat.  Ik snap trouwens niet waar ik ergens wat ivm mezelf heb gezegd. 

Ik raad je toch eens aan terug te lezen, want Rahima is toch ook je zuster?  Dus ga niet zomaar op mij zitten reageren, maar lees eens wat er allemaal richting Rahima gaat, gewoon omdat ze zich tolerant en niet-wereldvreemd wil opstellen.

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 12:23
In eerste instantie geplaatst door Yahya

Kimmie,

De Islam is een religie voor alle tijden, het is een leefwijze die past in alle tijden.
De mens verandert niet, de mens heeft al sinds zijn schepping gevoelens zoals bv blijheid, woede, jaloezie, aggressie, verdriet en schaamte.
God heeft ons bij onze schepping deze eigenschappen meegegeven.
Bepaalde reacties(van gevoelens) zijn vanzelfsprekend, het is niet zo dat in Europa mensen gaan lachen als kinderen worden verkracht en vermoordt, maar mensen in Afrika op zo'n moment gaat huilen.
Ik weet niet of je helemaal doorhebt waar ik op doel, ik wil je duidelijk maken dat bepaalde zaken gewoon alleen al vanuit moreel (laat staan religieus) standpunt niet kunnen.
Het is gewoon niet acceptabel om naakt door de straten te waggelen. Dat hoort gewoon niet, helaas keuren sommige onwetende mensen dit soort barbaarse praktijken goed. Net zoals onwetenden bv in de WO2 het goedkeurden dat enkel het blanke ras mocht overleven.
Net zoals o
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 12:23

Marocaantje, waar haal jij het trouwens vandaan dat ik niet droom?  Ik droom net heel veel, ben een beetje te idealistisch soms.  Ik droom van een multi-culturele wereld waarin iedereen zich goed kan voelen en zijn eigen leven kan leiden, zonder daarvoor bekritiseerd te worden of nagekeken.  Wat ik niet apprecieer, zijn mensen die dat in het geding willen brengen, en daar ga ik mee in de discussie. 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 12:34
In eerste instantie geplaatst door lika

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Wat een onzin, de islam is een tolerante godsdienst, en ik zie geen 2 groepen (de kufar en de moslims) ik zie de mensheid, die met elkaar samen moet zien te leven en het te redden en dat kan niet door oorlogen. Allah (swt) zegt niet dat de kufar je vijanden zijn en zo moet je ze ook niet bejegenen. Mijn geloofsovertuiging gaat jou niets aan en hier in Nederland is de Islam als godsdienst geaccepteerd, maar het zal nooit een Islamitische staat worden, daarvoor moet je w�l in SA zijn.


En de moslims hebben geen recht op de gehele wereld, ze hebben net zoveel recht op de wereld als anderen, alleen dienen zij Allah, maar dat geeft ze geen extra rechten. En wat jij onacceptabel vind moet jij weten, niet iedereen is het daarmee eens!




Ik zie wel twee groepen heel duidelijk zelfs, Ik weet niet hoe dat bij u ziet maar als gij uzelf gelijk zet met een kufar. dan doet ge maar. Ik weet al wat voor iemand je bent ik ga u niet oordelen ik ga gewoon raden in huis ben je zeker een lieve moslima als je buiten bent dan aanvaardt je alles wat een kufar doet dan denkt ge niet in uw eigen van wat ge doet is verkeerd God ziet u.

En is het haraam voor ons om naar naakte mensen te kijken. Ja ik dacht van wel.
En waarom zouden moslims niet in Nederland kunnen leven ik ben trots op mijn godsdienst en ik doe wat ik wil.


Beslema

Salaam,

jou reactie vind ik best grappig, moet ik zeggen.. je inschatting is behoorlijk verkeerd, en als je de moeite zou nemen mij beter te leren kennen zou je dat weten. Bovendien heb ik niet gezegt dat moslims niet in Nederland kunnen leven, ik heb gezegt dat Nederland geen islamitische staat wordt, dus lees in het vervolg even 2x de tekst over als je het de eerste keer niet snapt. En dat je niet naar naakte mensen wil kijken kan ik begrijpen, daarom moet (zoals ik in eerdere posts al zei) de route aangegeven worden, zodat men die kan vermijden. nog even een advies voor je: mocht je een naturist tegenkomen, hou dan je ogen dicht   

Wassalaam: Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 12:37

In eerste instantie geplaatst door lika

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Dan stel ik voor dat je als de gesmeerde bliksem naar Saoedi� Arabi� verhuist, daar heb je zo'n staat, maar hier niet. Ik vind je reactie dom, en als je het zo ernstig vind moet je niet in Nederland gaan wonen. Want hier is dat de komende 1000 jaar nog gewoon toegestaan.


Weet je hoe men dat noemt niet ernstig al de mensen die islamitisch leven in een land waar ongelovige wonen die hebben Sabr totdat hun tijd aankomt. En dat kan nu op het ogenblik zijn over 100 jaar over tien jaar de dag dat God wil.
Of weet jij misschien wanneer je weet toch dat de komende 1000 het nog altijd gewoon toegestaan zal zijn.
En wat raad je je zusters aan dat ze naar SA moeten verhuizen ofwat waarom dat waarom geef me een goede reden waarom.
Naarmij gedacht kunnen moslims overal overleven.
Niet alleen in SA.

Beslema

Salaam,

Ik raad mijn zusters absoluut niet aan naar SA te verhuizen, ik raad Yahyah aan naar SA te verhuizen, daar heeft hij zijn moslimstaat, want Nederland is geen moslimstaat en hij wil er 1. Hij blij, wij blij.

En ik ben het met je eens, moslims kunnen overal leven, ik heb ook niet het tegendeel gezegt, of wel?

Wassalaam: Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.