Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenSubmission

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Submission
    Geplaatst op: 29 januari 2005 om 11:38

Submission wordt in Rotterdam waarschijnlijk niet uitgezonden.Op het 20.00 journaal zijn detail's te zien.Kijk aan ook wij krijgen inzicht.

 

 

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 11:42
Heh gelukkig maar. Men zou er nog door beinvloed door kunnen worden.

Nee sorry hoor, maar ik begrijp het hele probleem met die film niet. De God van het christendom wordt ook wel eens op die manier aangeklaagd, en weet je waar? In de bijbel.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 11:51
In eerste instantie geplaatst door Anne

Heh gelukkig maar. Men zou er nog door beinvloed door kunnen worden.

Nee sorry hoor, maar ik begrijp het hele probleem met die film niet. De God van het christendom wordt ook wel eens op die manier aangeklaagd, en weet je waar? In de bijbel.
Dat zij zaken aan de kaak wil stellen daar heb ik geen problemen mee,wel op de manier hoe ze het doet.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 13:12
Nee sorry hoor, maar ik begrijp het hele probleem met die film niet. De God van het christendom wordt ook wel eens op die manier aangeklaagd, en weet je waar? In de bijbel.


Dat zij zaken aan de kaak wil stellen daar heb ik geen problemen mee,wel op de manier hoe ze het doet.


Maar ik begrijp niet waarom men meteen vindt dat de Islam aangevallen wordt. Ik heb wat van de film gezien, en alles wat die vrouwen zeggen is: "Allah, waarom laat U dit toe?" "Allah, hoe kan dit goed zijn?" "Allah, doe iets aan dit onrecht." Waarom is dat zo aanstootgevend? Zulke dingen worden in de bijbel veelvuldig gezegd door bijvoorbeeld Job, David en nog meer mensen die juist heel dicht bij God leefden.
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 13:25

In eerste instantie geplaatst door Anne

Nee sorry hoor, maar ik begrijp het hele probleem met die film niet. De God van het christendom wordt ook wel eens op die manier aangeklaagd, en weet je waar? In de bijbel.


Dat zij zaken aan de kaak wil stellen daar heb ik geen problemen mee,wel op de manier hoe ze het doet.


Maar ik begrijp niet waarom men meteen vindt dat de Islam aangevallen wordt. Ik heb wat van de film gezien, en alles wat die vrouwen zeggen is: "Allah, waarom laat U dit toe?" "Allah, hoe kan dit goed zijn?" "Allah, doe iets aan dit onrecht." Waarom is dat zo aanstootgevend? Zulke dingen worden in de bijbel veelvuldig gezegd door bijvoorbeeld Job, David en nog meer mensen die juist heel dicht bij God leefden.

Anne, is dat echt zo moeilijk te begrijpen! Dit is al meerdere malen hier op het form aangegeven.

Er worden vrouwen in een sluier laten zien, waarvan de onderlichaam te zien is. Dat vind ik gewoon beledigend, wat denkt ze hiermee te bereiken. Dat moslims zich gekwets voelen, nou dat heeft ze dan wel bereikt. Er worden koranteksten op blote lichamen geschreven, dat vinden wij moslims beledigend en kwetsend.  Iets dat zo heilig voor ons is dat vertrapt ze gewoon in haar film.  

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 13:29
Er worden vrouwen in een sluier laten zien, waarvan de onderlichaam te zien is. Dat vind ik gewoon beledigend. Er worden koranteksten op blote lichamen geschreven, dat vinden wij moslims beledingd en kwetsend.


Daar ben ik het mee eens. Dat is inderdaad iets wat aanstoot kan geven. Maar de boodschap zelf?
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 13:32

In eerste instantie geplaatst door Anne

Er worden vrouwen in een sluier laten zien, waarvan de onderlichaam te zien is. Dat vind ik gewoon beledigend. Er worden koranteksten op blote lichamen geschreven, dat vinden wij moslims beledingd en kwetsend.


Daar ben ik het mee eens. Dat is inderdaad iets wat aanstoot kan geven. Maar de boodschap zelf?

Geef jij nou eens aan wat die boodschap is.

Groet,

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 13:43
Geef jij nou eens aan wat die boodschap is.

Ik denk niet dat de boodschap is dat er vrouwonvriendelijke dingen in de koran staan. Als vrouwen het zelf niet vrouwonvriendelijk vinden hoe ze behandeld worden, ja dan heb je helemaal geen punt. De vrouwen in submission zeggen dat de Islam misbruikt wordt voor vrouwenmishandeling. Ze geven dus niet de Islam de schuld, maar degenen die er misbruik van maken. Volgens mij wil Hirshi Ali juist d��r wat aan doen.

Daarmee valt ze de Moslims volgens mij niet aan. Het is gewoon wel zo dat Moslims veel betere mogelijkheden hebben om iemand die de Islam misbruikt erop aan te spreken. Naar een Moslim zal zoiemand veel eerder luisteren dan naar een niet-Moslim. Waarom dan meteen alles van je af schuiven in plaats van te kijken wat je kan doen? Ik zeg niet dat je iets eraan moet doen, maar iedereen wil er wat aan doen en jullie kunnen het gewoon beter.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 13:51

Doe wat je niet laten kunt.....!

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 13:54
Zie je, nu denk je meteen dat ik zeg dat je iets moet doen.

Over dat blote ben ik het eens. Dat kan een goede reden zijn om tegen de film te zijn. Maar op het rotterdams filmfestival worden echt wel veel meer films met bloot gespeeld en ook films waarbij de nadruk w�l gelegd wordt op het erotische. Waarom dan toch zo blij dat juist deze film daar niet gedraaid wordt? Dat vroeg ik me af door Ruud.
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 16:35

Salamoen Aleykoem

Submission=klein beetje islam+heeeeeel veel cultuur/propaganda.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 16:38

Assalamoe alykoem,

dit vind ik een goeie column:

Vrouwenrechten in de Islam?  
Written by Shniewlaa  
Saturday, 22 January 2005

 

Huh vrouwenrechten in de Islam? Hoezo vrouwenrechten in de Islam? Hebben Islamitische vrouwen rechten dan? Ze worden toch onderdrukt en moeten altijd gehoorzaam zijn aan hun man? Sterker nog dat weet ik zeker zegt de onwetende moslim! De niet-gelovige zegt ja..natuurlijk hebben de Islamitische vrouwen rechten in de Islam! Ze hebben recht om in de keuken te staan en klappen te krijgen van hun �meerderwaardige� mannen, ik heb namelijk een goed beeld van de Islam door Hirsi Ali�s Submission. Het is toch zo, dat de koran de man het recht geeft om zijn vrouw een blauw oog te slaan en te mishandelen indien ze het niet met hem eens is? Verder is het toch zo dat de vrouwen geen gelijke rechten hebben als de mannen zelfs in het hiernamaals?

 

Pfff wat wordt de Islam een onrecht aangedaan in Nederland, door onder andere de media, Hirsi Ali en de man met het mooie kapsel Wilders. Hoelang blijft dit doorgaan? Waarom word er nou zo�n slecht beeld gegeven en is er een enorme angst voor de Islam. Ik moest laatst nog denken aan de tekst van de rapper Nasir Jones a.k.a NAS waarin hij zei: People fear what they don�t understand and hate what they can�t conquer. Ik begin namelijk het gevoel te krijgen dat dit gaande is in Nederland mensen begrijpen en kennen de Islam niet, ze kennen de Islam alleen via het perspectief van geleerden zoals Hirsi Ali en Wilders, professoren op het gebied van de Islam (AHUM AHUM).

 

Wat me ook erg irriteert is dat wij moslims nog geen harde antwoord terug hebben op zulke idioten die de kruistochten tegen de Islam willen beginnen. Wanneer komt er nou eens een tijd dat wij moslims ons gaan organiseren en een keer met geleerde het debat aangaan om zulke anti-Islam racisten de grond in te boren, want ik verzeker je dat kunnen we zeker. De enige die nu voor ons opkomt, is onze grappenmaker en knuffel Marokkaan Ali B die meent te weten waar die het over heeft. Met alle respect voor Ali B natuurlijk, maar hij moet niet het debat aangaan. Laat dat maar over voor de mensen die wel weten waar ze het over hebben en ook serieus genomen worden vriend!
Laten we hopen dat we in de nabije toekomst een verbaal, hard en direct antwoord hebben op racisten met hun anti-Islam campagnes!

 

Lieve broeders en zusters in de islam.

 

Hirsi Ali en haar anti-Islam crew hebben al veel leugens verteld over de rechten van de vrouwen in de Islam. Ik heb de afgelopen week veel gezocht over de rechten van de vrouwen en ben tot de conclusie gekomen, dat de Islam de meest vrouwvriendelijke levenswijze betreft (dat wist ik al, maar werd me alleen maar bevestigd).

 

Allereerst wil ik een antwoord geven op de film �submission� (nou ja film? Meer een zieke fantasie van mevr Hirsi Ali), waarin naakte vrouwen met een doorzichtige khimare zweepslagen op hun rug hadden en allemaal zielige verhalen vertelde over de minderwaardigheid van de vrouw en het recht van de man om zijn vrouw te slaan, die dan nog ondersteund zou worden door de koran ook!

 

Over het slaan van de vrouwen heeft de Koran gezegd: De mannen zijn zaakwaarnemers voor de vrouwen, omdat Allah de ene boven de andere heeft bevoorrecht en omdat zij van hun bezittingen uitgegeven hebben. De deugdzame vrouwen zijn dus onderdanig en zij waken over wat verborgen is, omdat Allah erover waakt. Maar zij die van jullie onzeglijkheid vrezen, vermaant haar, laat haar alleen in de rustplaatsen en slaat haar. Als zij dan jullie gehoorzamen, dan moeten jullie niet proberen haar nog iets aan te doen. God is verheven en groot. (an-nisaa:34)

 

Mevrouw Hirsi Ali heeft de ayah zodanig verdraaid, dat het lijkt alsof de koran zegt sla je vrouwen en that�s it, maar dat is natuurlijk onzin. Het allerlaatste wat er staat, is de vrouw slaan en Hirsi Ali heeft er niet bijgezegd, dat het slaan van de vrouw het allerlaatste middel is, om haar tot haar zinnen te brengen. Er staat namelijk eerst vermaant haar (dat betekent waarschuw haar), daarna staat er laat haar alleen in de rustplaatsen (slaap gescheiden en negeer haar) en als allerlaatste middel slaat haar.

Maar wat wordt er bedoeld met slaat haar? Is het zo dat de man zijn vrouw een blauw oog mag slaan, of allerlei blauwe plekken achterlaat, zoals het in �submission� wordt afgebeeld?
N-E-E en nog eens N-E-E!

Ten eerste moet het slaan zelden gebeuren en mag het absoluut niet in het gezicht, het is eigenlijk gewoon een zacht klapje op het lichaam en het moet gezien worden als een symbolische maatstaf en niet als een straffende. Sommige oude rechtsgeleerden, zeiden dat het zelfs met een siwaak gebeurde (soort tandenborstel). Dus ook hier bewijst de Islam het tegendeel van �submission�!

 

Maar lieve broeders en zusters, is mevrouw Ayaan Hirsi Ali niet iets vergeten? Is het niet de profeet Mohammed (vzmh) die gezegd heeft dat: De beste moslim, is degene die het best is voor zijn familie (Tirmidhi) en is het niet de profeet Mohammed (vzmh) die heeft gezegd dat: Vrouwen moeten jullie goed behandelen. En in een andere hadith: de beste onder jullie, is degene die het best is voor zijn vrouwen en ik ben de beste van jullie voor mijn vrouwen. En is het niet de Profeet Mohammed (vzmh) die gezegd heeft: Sla niet de vrouwelijke dienaren van Allah. En is het niet de Profeet Mohammed die gezegd heeft: Hoe kan iemand van jullie zijn vrouw slaan, zoals hij zijn kameel of paard slaat en vervolgens haar omhelzen (naar bed gaan). Mevrouw Hirsi Ali, is het niet de Profeet Mohammed (vzmh) die nog nooit een van zijn vrouwen heeft geslagen? Het is dezelfde man die Ayaan Hirsi Ali een perverse man noemt (STAGHFIROU ALLAH EL 3ADIME)!

 

En hoe komt men trouwens op het idee dat de Islam de vrouw minder rechten geeft dan de man, terwijl de koran zegt: En zij (vrouwen) hebben recht op hetzelfde als waartoe zij in redelijkheid verplicht zijn..(Al-Baqaraqh: 228)

 

Het beeld dat de Islam vrouwonvriendelijk is valt ook weg door de volgende ayah: En gaat vriendelijk met haar om. Als jullie een afkeer van haar hebben, dat zijn jullie afkerig van iets waar Allah toch veel goeds in heeft gelegd (An�nisaa:19)

 

De koran zegt ook: Onze heer, schenk ons dat wij aan onze echtgenotes en nakomelingen vreugde beleven en comfort tot onze ogen zijn, en maak ons een voorbeeld voor de rechtvaardigheid. (Al-furqaan:74.

 

Zusters en broeders in de Islam. De vrouw heeft een hoge waarde in de Islam en een man is niets zonder vrouw, net zoals de vrouw niets is zonder haar man. De Islamitische vrouw heeft wel degelijk veel rechten in de Islam en is het comfort voor het oog van de man. De vrouw is de moeder van onze kinderen en degene waar de man rust moet vinden.

 

Lieve zusters in de Islam. De Islam leert jullie over jullie rol in het gezin en de rechten die jullie hebben, bij echtscheidingen en noem maar op. De wijze man (en een lieve kennis van me) zei ooit:  (�min kouli radjoulin amra�a �) : achter elke man staat een vrouw.

Mijn prachtige moslima zusters, het is absoluut van belang dat jullie weten wat jullie rechten zijn in de Islam en laat jullie niet zomaar dingen aanpraten, want 80% is onzin.  Jullie hebben een prachtige rol in de Islam en in jullie gezin. Er is niets dat onderdrukking van de vrouw heet binnen de Islam. Jullie hoeven de mannen niet te helpen met het onderhouden, want dat is de plicht van de man. Zorg ervoor dat het nooit ge�ist wordt door de man! Want de islam zegt dat je het niet hoeft te doen.

 

Mijn beste broeders in de Islam. De Islam en de Profeet Mohammed (vzmh) leert ons dat de vrouw een hoge waarde heeft in de Islam en dat wij hen goed moeten onderhouden en lief moeten benaderen. In onze oude tradities wordt de vrouw niet altijd even goed behandeld, maar de Islam leert ons dat wel te doen. Wij mannen zijn niets zonder een vrouw en zij zijn de moeders van onze kinderen.

 

Dus mevrouw Ayaan Hirsi Ali, you can slide submission right up your ass en naar je idiote leugens luistert toch niemand meer. Althans de Islamieten luisteren er niet na. Je zal toch niet in je doel slagen want de Islam is barmhartig voor zowel man als VROUW.

Insha allah zal het allemaal goed komen met de vooroordelen die de mensen hebben over de Islam en zullen ze inzien dat de Islam gewoon een goede godsdienst is, die geen terrorisme noch onderdrukking kent.

(Bronnen: islamonline.com)

 

(P.S, ik wil jullie bedanken voor jullie positieve reacties op mijn vorige column en ik zal mijn best doen om zo veel mogelijk goede columns te schrijven voor mezelf en voor jullie)

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 17:35

Wa alaykoum wa Salaam, beste broeder,

Djazak Allah Ghairan voor deze bijdrage die je met ons deelt. Werkelijk de zusters zijn sterker dan men denkt. Ook al worden ze nagekeken, uitgescholden, vernederd..het geloof in Allah Ta'ala staat op nummer 1. Elke dag, dag in dag uit, leven vele zusters met diep geloof in Allah Ta'ala. Niemand kan hen dit van hen afpakken, zolang Allah Ta'ala dat niet wil. Elke poging die men waagt, is gedoemd te mislukken.

Poging na poging..filmpje na filmpje....Wallahi, de gelovige wordt er alleen maar sterker door.

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 22:33
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Wa alaykoum wa Salaam, beste broeder,

Djazak Allah Ghairan voor deze bijdrage die je met ons deelt. Werkelijk de zusters zijn sterker dan men denkt. Ook al worden ze nagekeken, uitgescholden, vernederd..het geloof in Allah Ta'ala staat op nummer 1. Elke dag, dag in dag uit, leven vele zusters met diep geloof in Allah Ta'ala. Niemand kan hen dit van hen afpakken, zolang Allah Ta'ala dat niet wil. Elke poging die men waagt, is gedoemd te mislukken.

Poging na poging..filmpje na filmpje....Wallahi, de gelovige wordt er alleen maar sterker door.

 

 

Daar vergis je je in. En voor die vrouwen kom ik op.Een religie moet zo sterk zijn als een kasteel,met een gracht en een ophaalbrug om op te halen als het belegert wordt.Maar weet wel dat deze ophaalbrug iets is om wat buiten te houden en niet binnen.

(Vergeet niet dat haar film naar harde cijfers wijst,iets waar onze maatschappij niet om heen kan nog liegt.En waar de Moslims extra op moeten letten binnen hun cultuur in onze maatschappij.Er zijn veel mannen die uit jarlousie de koran misbruiken door het gehoorzaam zijn van de vrouw,als onderdrukend middel aan te grijpen.)

Weet dat ook de bijbel hier niet onderuit kan komen en soms nog steeds niet komt,maar veele malen minder als vroeger.Weet dat het een plicht is om dit in naam van Allah en dus de vrouw te bewaken.

Moge Allah onze geest delen.

 

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 02:36
Ze hebben recht om in de keuken te staan en klappen te krijgen van hun �meerderwaardige� mannen, ik heb namelijk een goed beeld van de Islam door Hirsi Ali�s Submission.

Deze collumnist probeert je te beinvloeden. Dat is helemaal niet het beeld wat je van de hele Islam zou moeten krijgen van het filmpje.

Ik had gehoopt dat er teksten in de Koran stonden die zeggen dat iemand slaan zondig is, en dat je je schuldig maakt. Maar als laatste middel bij een ruzie mag het blijkbaar wel.

Het probleem bij een ruzie is: de gemoederen lopen op. Denk je echt dat iemand een tandenborstel pakt om een ander een 'klapje' te geven bij een knallende ruzie?
En wat als de ander gelijk heeft en jij wil het niet zien? De ander zal het blijven volhouden omdat hij/zij denkt dat hij/zij gelijk heeft. Dan zijn al de vermanende middelen voor niks. Wie heeft er dan gelijk?

De sterkste blijkbaar.

Ik stel voor dat onderdrukte vrouwen gaan power-liften.

Weet dat ook de bijbel hier niet onderuit kan komen en soms nog steeds niet komt

De bijbel met zijn: 'Onderwerp u aan elkaar uit eerbied voor Christus.' en: 'in de omgang met elkaar moet ieder van u altijd de minste willen zijn' Daarom kan iemand die hier niet naar leeft en zijn vrouw mishandeld van de kerk geschorst worden. Hij blijft dan vasthouden aan zonde.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 03:30

Nee.......Wat dacht je van wat de bijbel over de homofiel vind en zegt?Of hoe de Paus de bijbel vertaald uhhhhh geen condooms graag,ga maar gewoon dood daar in Afrika.

Niet ouwehoeren he' ook in de bijbel staan domme dingen net als in de koraan.Maar als weldenkend mens haal je ze er zo uit,of je nu moslim bent of christ en aan deze zaken hecht je gewoon geen waarde,in het belang van je mede mens.

Als ik mij naaste lief moet hebben zoals mij zelf,ga ik niet kijken of hij homo dan wel hetero is,jij wel?Of denk je soms dat Jezus een blinde homo die om hulp had gevraagd was voorbijgelopen?

 

 

 

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 03:36
Nee.......Wat dacht je van wat de bijbel over de homofiel vind en zegt?

Dat als twee mannen seks hebben met elkaar, God dat een gruwel vindt? Dat vinden hetero-mannen ook. Staat het eigenlijk niet tussen alle regeltjes van het oude verbond?

Of hoe de Paus de bijbel vertaald uhhhhh geen condooms graag,ga maar gewoon dood daar in Afrika.

Geen condooms?

Als ik mij naaste lief moet hebben zoals mij zelf,ga ik niet kijken of hij homo dan wel hetero is,jij wel?

Ehh... homofiele mannen heb ik niet minder lief dan heterofiele mannen hoor.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 03:41

In eerste instantie geplaatst door Anne

Nee.......Wat dacht je van wat de bijbel over de homofiel vind en zegt?

Dat als twee mannen seks hebben met elkaar, God dat walgelijk vindt? Dat vinden hetero-mannen ook. Staat het eigenlijk niet tussen alle regeltjes van het oude verbond?

Of hoe de Paus de bijbel vertaald uhhhhh geen condooms graag,ga maar gewoon dood daar in Afrika.

Geen condooms?

Als ik mij naaste lief moet hebben zoals mij zelf,ga ik niet kijken of hij homo dan wel hetero is,jij wel?

Ehh... homofiele mannen heb ik niet minder lief dan heterofiele mannen hoor.
Mooi!!!! Want er staan de meest homo onteerende zaken in de bijbel,dan wel in de koraan.

En ja de Paus is tegen condooms of hij dat nu nog is......Er is veel verzet vanuit de samenleving geweest tegen deze denkwijze.En er komt er binnenkort nog 1. Waar China al mee bezig is.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 03:45
Mooi!!!! Want er staan de meest homo onteerende zaken in de bijbel,dan wel in de koraan.

Waarom 'onterend'? Hier beledig je een heleboel mensen mee die ondanks hun andere geaardheid toch volgens de bijbel/koran willen leven.

Er is veel verzet vanuit de samenleving geweest tegen deze denkwijze.

Dat komt doordat de paus ook maar een mens is en het ook niet beter weet dan de rest van ons. Het is ook een denkwijzen die niet op de bijbel gebaseerd is.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 03:45

Sterker nog.......

De homobeweging zou bijde boeken mogen verbieden binnen deze samenleving aangezien de texten aanzetten tot haat.

Ik dank de Homo beweging dat ze dit door de vingers zien.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 03:46
In eerste instantie geplaatst door Anne

Mooi!!!! Want er staan de meest homo onteerende zaken in de bijbel,dan wel in de koraan.

Waarom 'onterend'?

Er is veel verzet vanuit de samenleving geweest tegen deze denkwijze.

Dat komt doordat de paus ook maar een mens is en het ook niet beter weet dan de rest van ons. Het is ook een denkwijzen die niet op de bijbel gebaseerd is.
Jawel hoor.....Mens vermeerder u tot in het ontelbaare,als konijntjes dus.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 03:47
In eerste instantie geplaatst door Anne

Mooi!!!! Want er staan de meest homo onteerende zaken in de bijbel,dan wel in de koraan.

Waarom 'onterend'? Hier beledig je een heleboel mensen mee die ondanks hun andere geaardheid toch volgens de bijbel/koran willen leven.

Er is veel verzet vanuit de samenleving geweest tegen deze denkwijze.

Dat komt doordat de paus ook maar een mens is en het ook niet beter weet dan de rest van ons. Het is ook een denkwijzen die niet op de bijbel gebaseerd is.
Omdat het letterlijk in bijde boeken staat.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 03:50
Omdat het letterlijk in bijde boeken staat.

Dat je als homofiel onteerd bent? Hiermee kwets je een heleboel homofiele christenen en moslims. Er zijn namelijk ook mensen die de teksten serieus nemen en ernaar willen leven. Wie ben jij om te zeggen: 'dat is niet eerlijk, dat is onterend'. Daar zijn zij het helemaal niet mee eens.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 03:51

  

Sjaloom juultje1985,

Ik denk niet dat je het voor elkaar zult krijgen dat christenen zouden gaan inzien dat de bijbel niet klopt. Dat doet de bijbel namelijk w�l.

Het is zeer verleidelijk om de bijbelse boodschap aan te passen aan de westerse manier van denken, maar toch doe ik dat niet en met mij veel andere christenen. De bijbel is weliswaar heel oud, maar nog steeds actueel. Wat toen gebeurde, gebeurt nu nog en wat toen gold, geldt nu nog.

God stelde in Zijn ideale wereld het huwelijk in tussen man en vrouw. Nu is deze wereld niet meer ideaal, maar dat betekent niet dat het meteen afgelopen is met het huwelijk. Het kan zijn dat jij een ander idee hebt van het huwelijk, maar bij God is het de eenwording van man en vrouw.

Man en vrouw vullen elkaar namelijk aan en vormen zo samen het evenbeeld van God. Daarvoor is het huwelijk bedoeld en niets anders. Het is dus puur om Gods evenbeeld en onvoorwaardelijke liefde te tonen en dat evenbeeld krijg je niet compleet met twee mannen of twee vrouwen. Dat kun jij belachelijk vinden, maar jij hebt deze wereld ook niet geschapen, dus jij kunt �berhaupt niet zomaar bepalen wat goed is en wat niet. Dat kan alleen God.

Kijk en dan gaan mensen dus zo denken.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 03:53
Waarom mag iemand zo niet denken? Veel homofielen denken zo ook. Hoe kan je dan tegen hen zeggen: laat het maar vallen, het heeft toch geen zin. Dat al hun inspanning voor niets is?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 03:53
In eerste instantie geplaatst door Anne

Omdat het letterlijk in bijde boeken staat.

Dat je als homofiel onteerd bent? Hiermee kwets je een heleboel homofiele christenen en moslims. Er zijn namelijk ook mensen die de teksten serieus nemen en ernaar willen leven. Wie ben jij om te zeggen: 'dat is niet eerlijk, dat is onterend'. Daar zijn zij het helemaal niet mee eens.
Vraag dat maar eens aan de Amerikaanse Homofiele Christen.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 03:55
In eerste instantie geplaatst door Anne

Waarom mag iemand zo niet denken? Veel homofielen denken zo ook. Hoe kan je dan tegen hen zeggen: laat het maar vallen, het heeft toch geen zin.
Ach Anne hou op joh....Er zijn heel veel mannen en vrouwen nu in Amerika die weer niet mogen trouwen. En dan nog roepen dat ze dat niet erg vinden.  Gekkie.....
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 03:55
Vraag dat maar eens aan de Amerikaanse Homofiele Christen.

1 persoon? Ik zeg dat er een heleboel mensen zijn die met hun geaardheid zitten en het niet accepteren om die teksten zomaar weg te gooien. Wanneer je roept dat dit wel moet, doe je hen tekort.

Er zijn heel veel mannen en vrouwen nu in Amerika die weer niet mogen trouwen.

Dat is iets anders. Dan kan je ook seks voor het huwelijk gaan verbieden of liegen of jaloers zijn. Zulke dingen in de grondwet opnemen heeft niet veel zin. Iemand moet zelf beslissen of hij zich eraan wil houden ipv gedwongen te worden door de grondwet.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 04:00
  


ik geloof god's ten volle, iedereen is gelijk.

Lees deze zin eens goed:

Als iedereen voor god gelijk is, waarom mogen homo's dan niet trouwen.

Merk je dat dit een punt is wat erg tegenoverelkar staat. En zo staat de bijbel vol met dat soort dingen

Tsjaaaaaa

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 04:01
Iedereen is voor God gelijk. Daarom mag iedereen niet met hetzelfde geslacht naar bed.

Daarom respecteerd God iedereen's gevoelens.

Daarom wil God iedereen bijstaan die met zijn gevoelens in de knoop zit.

Daarom heeft God iedereen lief.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.