Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenSubmission

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Submission
    Geplaatst op: 30 januari 2005 om 04:02
In eerste instantie geplaatst door Anne

[quote]Vraag dat maar eens aan de Amerikaanse Homofiele Christen.

1 persoon? Ik zeg dat er een heleboel mensen zijn die met hun geaardheid zitten en het niet accepteren om die teksten zomaar weg te gooien. Wanneer je roept dat dit wel moet, doe je hen tekort.

[quote] Heb ik het hier over 1 persoon? Anne......Lees eens goed.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 04:04
In eerste instantie geplaatst door Anne

Iedereen is voor God gelijk. Daarom mag iedereen niet met hetzelfde geslacht naar bed.

Daarom respecteerd God iedereen's gevoelens.

Daarom wil God iedereen bijstaan die met zijn gevoelens in de knoop zit.

Daarom heeft God iedereen lief.
deze mensen zitten niet met hun gevoelens in de knoop Anne,je bent homo of je bent het niet.Deze mensen hebben er vaak al veel moeite mee om er voor uit te moeten komen in hun jeugd,maak het ze niet nog moeilijker.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 04:04
De Amerikaanse Homofiele Christen?

Of is dat een groep? Jah, ik kan jou ook wel naar een groep wijzen waar men wel volgens de bijbel wil leven. :/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 04:10
In eerste instantie geplaatst door Anne

De Amerikaanse Homofiele Christen?

Of is dat een groep? Jah, ik kan jou ook wel naar een groep wijzen waar men wel volgens de bijbel wil leven. :/
We hebben het hier over een groote groep mensen die laatst hebben gedemonstreerd,omdat ze hun regering niet begrepen.Bush misbruikt de bijbel om kiezers te winnen onder de extreeme christenen.Kan je het nog wel volgen allemaal?
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 04:11
deze mensen zitten niet met hun gevoelens in de knoop Anne,je bent homo of je bent het niet.Deze mensen hebben er vaak al veel moeite mee om er voor uit te moeten komen in hun jeugd,maak het ze niet nog moeilijker.


Ik zei iedereen die met zijn gevoelens in de knoop zit. Trouwens, ik kan me best voorstellen dat je met je gevoelens in de knoop kan zitten als je gelooft dat God niet wil dat je met hetzelfde geslacht naar bed gaat, terwijl je dit zelf wel wil.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 04:12
We hebben het hier over een groote groep mensen die laatst hebben gedemonstreerd,omdat ze hun regering niet begrepen.Bush misbruikt de bijbel om kiezers te winnen onder de extreeme christenen.Kan je het nog wel volgen allemaal?


Waar zit de fout? Bij de regering of in de bijbel/koran?

Jij gebruikt hier de fout van een regering om aan te tonen dat de regels in de bijbel/koran nergens op slaan. Dat volg ik prima maar ik ben het er niet mee eens.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 04:16

In eerste instantie geplaatst door Anne

We hebben het hier over een groote groep mensen die laatst hebben gedemonstreerd,omdat ze hun regering niet begrepen.Bush misbruikt de bijbel om kiezers te winnen onder de extreeme christenen.Kan je het nog wel volgen allemaal?


Waar zit de fout? Bij de regering of in de bijbel/koran?

Jij gebruikt hier de fout van een regering om aan te tonen dat de regels in de bijbel/koran nergens op slaan. Dat volg ik prima maar ik ben het er niet mee eens.
De fout wordt gemaakt in de bijbel waar het staat geschreven en iedereen die er misbruik van wil maken in zijn eigen belang doet dat.

Dit komt omdat men dan gewoon de belangrijkste regels....DIE VAN GOD aan de kant zet.Waarin hij zegt: Iedereen is gelijk.

Waar onze grondwet op gebaseerd is.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 04:18
De fout wordt gemaakt in de bijbel waar het staat geschreven en iedereen die er misbruik van wil maken in zijn eigen belang doet dat.

De fout zit bij degenen die er misbruik van maken. Net als bij bijvoorbeeld vrouwenmishandeling.

Dit komt omdat men dan gewoon de belangrijkste regels....DIE VAN GOD aan de kant zet.Waarin hij zegt dat iedereen gelijk is.

Volgens mij is deze regel niet in strijd met Gods verbod op homoseks.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 04:23
In eerste instantie geplaatst door Anne

De fout wordt gemaakt in de bijbel waar het staat geschreven en iedereen die er misbruik van wil maken in zijn eigen belang doet dat.

De fout zit bij degenen die er misbruik van maken. Net als bij bijvoorbeeld vrouwenmishandeling.

Dit komt omdat men dan gewoon de belangrijkste regels....DIE VAN GOD aan de kant zet.Waarin hij zegt dat iedereen gelijk is.

Volgens mij is deze regel niet in strijd met Gods verbod op homoseks.
Anne..... geef mij eens de 10 geboden.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 04:26

Toen sprak God al deze woorden:

Ik ben de Here, uw God, die u uit het land Egypte, uit het diensthuis, geleid heb.

Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.

Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de Here, uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten, en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden.

Gij zult de naam van de Here, uw God, niet ijdel gebruiken, want de Here zal niet onschuldig houden wie zijn naam ijdel gebruikt.

Gedenk de sabbatdag, dat gij die heiligt; zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; maar de zevende dag is de sabbat van de Here, uw God; dan zult gij geen werk doen, gij noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch de vreemdeling die in uw steden woont. Want in zes dagen heeft de Here de hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte op de zevende dag; daarom zegende de Here de sabbatdag en heiligde die.

Eer uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land dat de Here, uw God, u geven zal.

Gij zult niet doodslaan.

Gij zult niet echtbreken.

Gij zult niet stelen.

Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.

Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn rund, noch zijn ezel, noch iets dat van uw naaste is.

Hier heb je ze....

Zeg mij waar God zegt:Gij zult geen homosex hebben.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 04:38
Zeg mij waar God zegt:Gij zult geen homosex hebben.

:D Als God het niet zegt, wat is dan jou probleem?

Maar het staat wel in de bijbel. Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk. Leviticus 18:22
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 04:46

In eerste instantie geplaatst door Anne

Zeg mij waar God zegt:Gij zult geen homosex hebben.

:D Als God het niet zegt, wat is dan jou probleem?

Maar het staat wel in de bijbel. Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk. Leviticus 18:22
Had ik het over GOD of over de Bijbel/Koraan?

Er is niets Heiliger dan Allah zelf.....Zelfs geen boek!

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 06:03
Had ik het over GOD of over de Bijbel/Koraan?

Je kan God niet loskoppelen van de bijbel of van de Koran. Uit deze boeken ken je de God die zich erin openbaart.

Verder, het stuk waar dat vers vandaan komt begint met:

De HEER zei tegen Mozes: �Zeg tegen de Isra�lieten: �Ik ben de HEER, jullie God. Volg niet de levenswijze van de Egyptenaren, bij wie je gewoond hebt, noch de levenswijze van de Kana�nieten, naar wie ik je breng. Leef niet volgens hun bepalingen, maar volgens mijn regels, houd je aan mijn bepalingen en leef ze na. Ik ben de HEER, jullie God. Mijn bepalingen en regels schenken leven aan wie ze volgt, houd ze dus in ere. Ik ben de HEER.

Dan volgen een aantal verzen waarin verboden wordt gemeenschap te hebben met bloedverwanten, met een vrouw die ongesteld is, met een vrouw van een ander, met dieren, en ja, met hetzelfde geslacht. De regel komt dus rechtstreeks van God en hij zegt: Verontreinig jezelf niet door dergelijke dingen te doen.

God zelf geeft deze regel, ook al staat die niet in de wet.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 06:08

In eerste instantie geplaatst door Anne

Had ik het over GOD of over de Bijbel/Koraan?

Je kan God niet loskoppelen van de bijbel of van de Koran. Uit deze boeken ken je de God die zich erin openbaart.

Verder, het stuk waar dat vers vandaan komt begint met:

De HEER zei tegen Mozes: �Zeg tegen de Isra�lieten: �Ik ben de HEER, jullie God. Volg niet de levenswijze van de Egyptenaren, bij wie je gewoond hebt, noch de levenswijze van de Kana�nieten, naar wie ik je breng. Leef niet volgens hun bepalingen, maar volgens mijn regels, houd je aan mijn bepalingen en leef ze na. Ik ben de HEER, jullie God. Mijn bepalingen en regels schenken leven aan wie ze volgt, houd ze dus in ere. Ik ben de HEER.

Dan volgen een aantal verzen waarin verboden wordt gemeenschap te hebben met bloedverwanten, met een vrouw die ongesteld is, met een vrouw van een ander, met dieren, en ja, met hetzelfde geslacht. De regel komt dus rechtstreeks van God en hij zegt: Verontreinig jezelf niet door dergelijke dingen te doen.

God zelf geeft deze regel, ook al staat die niet in de wet.
Geef mij maar eens de delen uit de bijbel waar het letterlijk staat.

Lees dit eens: http://rawstory.rawprint.com/1204/westboro_tsunami_statement _1230.php

Het is maar goed dat dit soort figuren uit kerken worden verwijderd.

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 06:41

Hoi Ruud,

Jij weet totaal niets van de vrouwen af, jij mag ook helemaal niet in de vrouwengedeelte komen van de vrouwen. Ik ben degene die dat gelukkig wel mag en ik weet genoeg om te zeggen: 'de moslima is niet te breken, zolang zij diep gelooft in Allah Ta'ala'!

Het is echt een illussie als jij denkt dat Hirsi moslima's bereikt...zie alleen al het gesprek met de vrouwen in de Blijf van mijn lijfhuizen, die waren zelfs tegen haar, laat staan zusters die niet in blijf van mijn lijf huizen zitten!

Mvg.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 06:47

Boete ge�ist tegen
predikant wegens
beledigen homo's

Van onze binnenlandredactie
ARNHEM � Tegen de Hengelose predikant ds. E. S. H. is vanochtend een voorwaardelijke boete van 500 gulden ge�ist vanwege het beledigen van homo's. Ds. H., die voorganger is van de Bethel-Pinkstergemeente, stond terecht voor het gerechtshof in Arnhem omdat hij in 1998 in een ingezonden brief in een regionale krant homoseksualiteit �een vieze en vuile zonde� had genoemd.


Twee jaar geleden werd hij daarvoor door de politierechter in Almelo vrijgesproken. De rechter vond dat de predikant niet de opzet had gehad om te beledigen.

Het openbaar ministerie was het niet met deze vrijspraak eens en ging in beroep. Volgens advocaat-generaal mr. J. A. Wiarda was de brief van ds. H. onnodig grievend. �De verdachte heeft grenzen overschreden. Hij heeft strafrechtelijk gezondigd.� De advocaat-generaal vond dat er sprake was van �een principi�le zaak.�

De uit Indonesi� afkomstige ds. H. benadrukte dat hij geen homohater is. �Als God alle mensen liefheeft, wie ben ik dan om hen te haten. Maar God zal iedereen oordelen. Daarom predik ik Gods Woord. Men kan het aannemen of niet, dat moet iedereen zelf weten. Ze zijn gewaarschuwd.�

Op een vraag van het hof of de termen �vies� en �vuil� niet te ver gingen, verwees de predikant naar het bijbelboek Leviticus, dat homoseksualiteit �een gruwel� noemt. De raadsman van de predikant, mr. W. J. E. Hendriks, vroeg vrijspraak met een beroep op de uitspraak van de Hoge Raad in de zaak-Van Dijke. Die uitspraak laat volgens de advocaat ruimte voor kritiek op gedragingen, zelfs al zouden betrokkenen die kritiek beledigend opvatten. Van strafbare discriminatie is sprake als de waardigheid van mensen wordt miskend. �Dat is hier niet het geval.�

God heeft iedereen lief.....Nou zeg ik je....Als je iemand een vuile viezerik noemt,heb je hem dan lief?

Beste prediker donder op uit Gods huis.

 

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 06:50
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Hoi Ruud,

Jij weet totaal niets van de vrouwen af, jij mag ook helemaal niet in de vrouwengedeelte komen van de vrouwen. Ik ben degene die dat gelukkig wel mag en ik weet genoeg om te zeggen: 'de moslima is niet te breken, zolang zij diep gelooft in Allah Ta'ala'!

Het is echt een illussie als jij denkt dat Hirsi moslima's bereikt...zie alleen al het gesprek met de vrouwen in de Blijf van mijn lijfhuizen, die waren zelfs tegen haar, laat staan zusters die niet in blijf van mijn lijf huizen zitten!

Mvg.

Ja dat heb ik gezien,zij pakt de zaken niet netjes aan.Iemand die ergens voor kiest spreek je niet tegen.Daar ben ik het geheel met je eens. En iemand die daar niet voor kiest hou je niet tegen.....Die vrijheid gaf God de mens.  let wel Imaan het is niet aan u om te bepalen met wie ik spreek maar God.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 07:01
Beste Ruud, voorbeelden geven van mensen die verkeerd bezig zijn in de kerk ondersteunt je punt niet.

Geef mij maar eens de delen uit de bijbel waar het letterlijk staat.

Dat heb ik net gedaan.

Misschien was het niet duidelijk. In het stuk wat ik gaf staat: "Toen zei de Heer tegen Mozes" (...) "Hou je aan mijn regels" (...) "Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk."

Voor alle duidelijkheid kan ik het hele stuk nog wel eens posten. Het is echt de Heer die dit de mensen opdraagt.

'de moslima is niet te breken, zolang zij diep gelooft in Allah Ta'ala'!

Waarom zeg je dat men moslimas wil breken? Het is een aanval op de daders, niet op de Islam.

Het is echt een illussie als jij denkt dat Hirsi moslima's bereikt...zie alleen al het gesprek met de vrouwen in de Blijf van mijn lijfhuizen, die waren zelfs tegen haar, laat staan zusters die niet in blijf van mijn lijf huizen zitten!

Waarom zijn zij tegen haar als zij hun verhaal juist wil vertellen aan de mensen zodat er iets gedaan kan worden aan hun lijden.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 07:07
Anne......In dat deel van de bijbel staat ook dat je geen kleren mag dragen die uit 2 stoffen bestaat.Nou vraag ik je....
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 07:11
Kijk daarom is het eblangrijk om het wat genuanceerder te bekijken en niet meteen: deze wet geldt niet meer, deze wel.

Trouwens ook in het nieuwe testament staat dat God seks met hetzelfde geslacht verbied. Deze regel is dus niet alleen van het oude verbond.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 07:18
In eerste instantie geplaatst door Anne

Kijk daarom is het eblangrijk om het wat genuanceerder te bekijken en niet meteen: deze wet geldt niet meer, deze wel.

Trouwens ook in het nieuwe testament staat dat God seks met hetzelfde geslacht verbied. Deze regel is dus niet alleen van het oude verbond.
 
1-2 De Heer droeg Mozes op om de Isra�lieten op het volgende te wijzen:
�Wanneer iemand onder jullie, Isra�liet of geen Isra�liet, een van zijn kinderen afstaat voor de verering van Molek, dan moet hij onverbiddelijk ter dood gebracht worden. Het hele volk moet hem stenigen. Ikzelf zal mij tegen zo iemand keren en hem uit de gemeenschap stoten. Want hij heeft mijn heiligdom onrein gemaakt en mijn heilige naam ontwijd, door een van zijn kinderen aan Molek af te staan. Ook wanneer het volk zoiets oogluikend toestaat en de betrokken man niet ter dood brengt, zal ik mij persoonlijk tegen die man keren en tegen zijn hele familie. Hemzelf en al de anderen die door zijn toedoen mij ontrouw zijn geworden en Molek zijn gaan vereren, zal ik uit de gemeenschap stoten.
Wanneer iemand onder jullie, in plaats van bij mij, zijn heil zoekt bij mensen die de geesten van doden kunnen raadplegen, dan zal ik mij tegen hem keren en hem uit de gemeenschap stoten.
Zorg ervoor dat jullie mij als een heilig volk blijven toegewijd: ik, de Heer, ben jullie God. Wees dus gehoorzaam aan mijn wetten en ga daarnaar te werk. Want aan mij, de Heer, heb je je heiligheid te danken.
Voor jullie gelden de volgende bepalingen:
Wanneer iemand onder jullie een vloek uitspreekt over zijn vader of zijn moeder, dan moet hij onherroepelijk ter dood gebracht worden. Wie zoiets doet, heeft zijn dood aan zichzelf te wijten.
10 Wanneer iemand overspel pleegt met de vrouw van een ander, dan moeten beiden onherroepelijk ter dood gebracht worden, hijzelf en de betrokken vrouw.
11 Wanneer iemand gemeenschap heeft met een van zijn vaders vrouwen en daarmee zijn eigen vader schande aandoet, dan moeten beiden onherroepelijk ter dood gebracht worden; zij hebben hun dood aan zichzelf te wijten.
12 Wanneer iemand gemeenschap heeft met zijn schoondochter, dan moeten beiden onherroepelijk ter dood gebracht worden. Zij hebben iets schandelijks begaan; zij hebben hun dood aan zichzelf te wijten.
13 Wanneer iemand als man ligt bij een andere man zoals bij een vrouw, dan hebben beiden zichzelf in hoge mate onrein gemaakt. Zij moeten onherroepelijk ter dood gebracht worden; zij hebben hun dood aan zichzelf te wijten.
14 Wanneer iemand tegelijk een huwelijk sluit met een dochter en haar moeder, dan heeft hij zich schuldig gemaakt aan bloedschande. Zowel hijzelf als de beide vrouwen moeten worden verbrand; iets dergelijks mag in jullie midden niet voorkomen.
15 Wanneer een man seksuele omgang heeft met een dier, dan moet hij onherroepelijk ter dood gebracht worden; ook het dier moet worden afgemaakt.
16 Wanneer een vrouw zich afgeeft met een dier, moet zowel de vrouw als het dier worden gedood. De man of de vrouw die zich aan zoiets schuldig maakt, moet onherroepelijk ter dood gebracht worden; beiden hebben hun dood aan zichzelf te wijten.
17 Wanneer iemand trouwt met zijn zuster of zijn halfzuster en zij gemeenschap met elkaar hebben, dan hebben zij zich schuldig gemaakt aan bloedschande. Beiden moeten in aanwezigheid van allen uit de gemeenschap worden gestoten. Omdat de man gemeenschap heeft gehad met zijn eigen zuster, moet hij de gevolgen daarvan dragen.
18 Wanneer iemand gemeenschap heeft met een vrouw tijdens haar menstruatie en de vrouw ook zelf daarmee heeft ingestemd, dan moeten beiden uit de gemeenschap worden gestoten.
19 Niemand van jullie mag gemeenschap hebben met zijn tante, van moeders- of van vaderskant. Het betreft hier immers een bloedverwant. Wanneer zoiets toch gebeurt, zullen beiden de gevolgen daarvan dragen.
20 Wanneer iemand gemeenschap heeft met de vrouw van zijn oom en zijn oom daarmee schande aandoet, zullen beide betrokkenen de gevolgen daarvan dragen: tot hun dood zullen zij kinderloos zijn.
21 Wanneer iemand trouwt met de vrouw van zijn broer, maakt hij zich schuldig aan bloedschande. Het betreft hier immers zijn schoonzuster, en zijn eigen broer doet hij daarmee schande aan. Beide betrokkenen zullen kinderloos zijn.
22 Wees gehoorzaam aan al mijn wetten en ga te werk volgens al mijn voorschriften. Anders zal het land waar ik jullie naartoe breng, je uitbraken. 23 Jullie mogen je leven dan ook niet inrichten naar de gewoonten van de volken die ik nu voor jullie uit Kana�n ga verdrijven. Want vanwege al de kwalijke praktijken die zij eropna houden, heb ik een hartgrondige afkeer van hen gekregen. 24 Daarom heb ik hun land aan jullie als eigendom toegezegd, en ikzelf geef jullie nu dat vruchtbare land, dat land van melk en honing. Ik, de Heer, ben jullie God, en ik heb jullie een speciale plaats gegeven onder de volken. 25 Maak dus onderscheid tussen reine en onreine landdieren en tussen onreine en reine vogels. En maak jezelf niet in hoge mate onrein door een van die landdieren, vogels of kruipende dieren, die ik voor jullie onrein heb verklaard. 26 Zorg ervoor dat je als een heilig volk mij bent toegewijd, want ik, de Heer, ben heilig. En onder de volken heb ik jullie een bijzondere plaats gegeven om mij toe te behoren.
27 Mannen of vrouwen die de geesten van doden raadplegen, moeten onherroepelijk ter dood gebracht worden. Zij moeten gestenigd worden; zij hebben hun dood aan zichzelf te wijten.�
 
Ga jij al deze moorden plegen?
Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 07:23

Hmmm, ik lat de berechting aan Allah over, die beschikt over alle kennis en die weet wat er in onze harten schuilt.

Berecht jezelf voordat JIJ wordt berecht

wa aleikum salam

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 07:48

In eerste instantie geplaatst door Anne

'de moslima is niet te breken, zolang zij diep gelooft in Allah Ta'ala'!

Waarom zeg je dat men moslimas wil breken? Het is een aanval op de daders, niet op de Islam.

Anne, zij spreekt niet over de mishandelaars, maar over de islam, Quran, Mohamed als perverse tiran, enz., dat hoef ik jou toch niet wijs te maken.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 09:14
In eerste instantie geplaatst door Jaseena

Hmmm, ik lat de berechting aan Allah over, die beschikt over alle kennis en die weet wat er in onze harten schuilt.

Berecht jezelf voordat JIJ wordt berecht

wa aleikum salam

Kijk zie je..... Nu twijfelt men aan God's woord.  terwijl hij hier volgens sommige een opdracht geeft.

Maar wees gerust......God zij: Gij zult niet doden.

 

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 09:18
Ga jij al deze moorden plegen?


Deze mensen verdienen allemaal de dood ja. Elke zonde is trouwens een doodzonde. Is het je opgevallen dat elk mens sterft? :) Het was belangrijk dat het volk Isra�l puur bleef, zijn waren het uitverkoren volk. Maar... ondertussen is een nieuw verbond aangebroken!:

Toen brachten de schriftgeleerden en de Farizee�n een vrouw bij hem die op overspel betrapt was. Ze zetten haar in het midden en zeiden tegen Jezus: �Meester, deze vrouw is op heterdaad betrapt toen ze overspel pleegde. Mozes draagt ons in de wet op zulke vrouwen te stenigen. Wat vindt u daarvan?� Dit zeiden ze om hem op de proef te stellen, om te zien of ze hem konden aanklagen. Jezus bukte zich en schreef met zijn vinger op de grond. Toen ze bleven aandringen, richtte hij zich op en zei: �Wie van jullie zonder zonde is, laat die als eerste een steen naar haar werpen.� Hij bukte zich weer en schreef op de grond. Toen ze dat hoorden gingen ze weg, een voor een, de oudsten het eerst, en ze lieten hem alleen, met de vrouw die in het midden stond. Jezus richtte zich op en vroeg haar: �Waar zijn ze? Heeft niemand u veroordeeld?� �Niemand, heer,� zei ze. �Ik veroordeel u ook niet,� zei Jezus. �Ga naar huis, en zondig vanaf nu niet meer.� (Joh 8:3-11)

In tegenstelling tot Moslims die nog in het oude verbond leven (lees de hadieth van Aboe Dawoed, 4428) leven mensen die geloven dat Jezus God was in het nieuwe verbond! (Kijk trouwens ook eens naar hoeveel respect Jezus heeft voor deze vrouw in tegenstelling tot de religieuze leiders van die tijd!)

Anne, zij spreekt niet over de mishandelaars, maar over de islam, Quran, Mohamed als perverse tiran, enz., dat hoef ik jou toch niet wijs te maken.

Volgens mij spuit ze in de film submission alleen kritiek op mensen die de Islam misbruiken. Waarom voelen jullie die de Islam aanhangen je dan aangevallen? Dat hoeft toch helemaal niet? Kijk, als je Mohammed pervers gaat noemen, ja, dat is heel stom en het is goed als je je daarvoor afsluit. Maar ik denk dat zij soms ook goede dingen zegt waar jullie wel wat mee kunnen.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 09:28
In eerste instantie geplaatst door Anne

Ga jij al deze moorden plegen?


Deze mensen verdienen allemaal de dood ja. Elke zonde is trouwens een doodzonde. Het was belangrijk dat het volk Isra�l puur bleef, zijn waren het uitverkoren volk. Maar... ondertussen is een nieuw verbond aangebroken!:

Toen brachten de schriftgeleerden en de Farizee�n een vrouw bij hem die op overspel betrapt was. Ze zetten haar in het midden en zeiden tegen Jezus: �Meester, deze vrouw is op heterdaad betrapt toen ze overspel pleegde. Mozes draagt ons in de wet op zulke vrouwen te stenigen. Wat vindt u daarvan?� Dit zeiden ze om hem op de proef te stellen, om te zien of ze hem konden aanklagen. Jezus bukte zich en schreef met zijn vinger op de grond. Toen ze bleven aandringen, richtte hij zich op en zei: �Wie van jullie zonder zonde is, laat die als eerste een steen naar haar werpen.� Hij bukte zich weer en schreef op de grond. Toen ze dat hoorden gingen ze weg, een voor een, de oudsten het eerst, en ze lieten hem alleen, met de vrouw die in het midden stond. Jezus richtte zich op en vroeg haar: �Waar zijn ze? Heeft niemand u veroordeeld?� �Niemand, heer,� zei ze. �Ik veroordeel u ook niet,� zei Jezus. �Ga naar huis, en zondig vanaf nu niet meer.� (Joh 8:3-11)

In tegenstelling tot Moslims die nog in het oude verbond leven (lees de hadieth van Aboe Dawoed, 4428) leven mensen die geloven dat Jezus God was in het nieuwe verbond! (Kijk trouwens ook eens naar hoeveel respect Jezus heeft voor deze vrouw in tegenstelling tot de religieuze leiders van die tijd!)

Anne, zij spreekt niet over de mishandelaars, maar over de islam, Quran, Mohamed als perverse tiran, enz., dat hoef ik jou toch niet wijs te maken.

Volgens mij spuit ze in de film submission alleen kritiek op mensen die de Islam misbruiken. Waarom voelen jullie die de Islam aanhangen je dan aangevallen? Dat hoeft toch helemaal niet? Kijk, als je Mohammed pervers gaat noemen, ja, dat is heel stom en het is goed als je je daarvoor afsluit. Maar ik denk dat zij soms ook goede dingen zegt waar jullie wel wat mee kunnen.
Tsjaaaa....Wie was ook alweer de weg naar God? Het was ook Jezus die geen wraak wenste op zijn moordenaars. "Vergeef het hun heer,zij weten niet wat ze doen"
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 09:29
Jezus? Dat is mijn hele punt. Iedereen zondigt en verdient gedood te worden. Alleen door Jezus aan te nemen krijgen we het eeuwige leven.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 09:33
In eerste instantie geplaatst door Anne

Jezus? Dat is mijn hele punt. Iedereen zondigt en verdient gedood te worden. Alleen door Jezus aan te nemen krijgen we het eeuwige leven.
Als iedereen de dood verdient,waarom vergaf Jezus dan zijn moordenaars?
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 09:36
Als iedereen de dood verdient,waarom vergaf Jezus dan zijn moordenaars?

Hij vergaf iedereen zijn zonde omdat hij gekomen was om hun oordeel over te nemen. Dat is de kern van het christelijk geloof.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 09:37
In eerste instantie geplaatst door Anne

Als iedereen de dood verdient,waarom vergaf Jezus dan zijn moordenaars?

Hij vergaf iedereen zijn zonde omdat hij gekomen was om hun oordeel over te nemen. Dat is de kern van het christelijk geloof.
Dus niemand verdiend gedood te worden.Opdat god sprak: "Gij zult niet doden"
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.156 seconden.