Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenluister even..

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Onderwerp: luister even..
    Geplaatst op: 15 februari 2005 om 14:37

Beste ongelovigen,

We komen op de wereld, niemand vraagt eigenlijk om onze mening, we worden zo geplaatst, en daarna word ons weer het leven ontnomen zonder onze toestemming. Heb je dan nooit bij jezelf gedacht van okay dat zal wel iemand anders zijn die daar over gaat want ik heb er zelf niks over te vertellen. Ik kom en ik ga, en ik beslis zelf niet daarover. Dus er is iemand anders die daarover gaat, logisch nadenken. En als dat zo is, dan moet er ook een reden zijn voor jou bestaan. Kijk om je heen. Zon, maan, hemelen, kijk naar alles. Alles is gestructureerd, alles is georganiseerd, alles draait in perfectie. Er bestaat niet iets zoals blinde toeval. Er is iemand die daarover gaat. En er is iemand die over jou gaat. En degene heeft jou op de wereld geplaatst om een missie, om een functie te vervullen. En Allah zegt: Ik heb slechts de djinn en de mensen geschapen om mij te aanbidden. Dus dat is de functie die jullie moeten vervullen. En niet je tijd verspillen aan op straat rondhangen. En niet je tijd verspillen aan lusten. We zijn gemaakt voor een nobele zaak: het aanbidden van jullie Heer. Als je alleen je lusten volgt ben je niet beter dan dieren. Wat is dan het verschil tussen jou en een ezel? Eten, drinken, geslachtsgemeenschap doet een ezel ook. Dus wat is het verschil tussen jou en een ezel?

Groetjes Thara

Ps. Dit is zeker niet als een belediging bedoeld, maar meer als een poging om jullie wakker te schudden zodat jullie de waarheid zullen zien. En dat doe ik omdat ik alleen maar het beste met jullie voor heb. Dus voor degenen die het nog niet begrijpen, en ook de mensen die het nu alhamdulillah wel begrijpen, moeten zich niet aangevallen voelen.

Ps2. Dit was een stukje uit een lezing van Abou Ismail, moge Allah Subhana wa Ta'ala hem belonen.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2005 om 15:44
Aan te nemen dat dat 'ongelovigen' ook op mij slaat, hoewel ik dus een heiden ben.  Ja, ik heb het me wel afgevraagd, net als iedereen, gok ik zo.  Maar blijkbaar kwamen jij en ik dan tot een andere conclusie.  Maar wat variatie onder de mensen is wel leuk he
Wat betreft die lusten, ik dnek dat je dat verkeerd ziet.  Er zullen vast wel mensen zijn die enkel voor hun lusten leven, maar het grootste deel niet. Basaal zullen we vast hetzelfde zijn als een ezel, maar bij de mens zit daar nog een zelfbewust, nadenkend cerebrum boven, wat tot uiting komt in menselijkheid, normen en waarden.  Niet geloven of niet in een persoonlijke god geloven betekent niet dat je levensinvulling minder zou zijn dan die van een gelovige. Dat kan, maar omgekeerd net zo goed.
Verder is aanbidden niet echt mijn idee van een nuttige bezigheid.  Niet slecht bedoeld, maar het is gewoon zo. 

Groetjes Kim
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2005 om 16:11

En waarom hebben wij een nadenkend cerebrum gekregen Kimmie? Waarom is ons intelligentieniveau een stuk hoger dan die van ezels? Tenminste.. bij sommige mensen dan... :S... Om te kunnen begrijpen dat er ook dingen zijn die wij niet zien met de ogen, maar er wel zijn, dingen die gezien moeten worden in combinatie van het hart en het verstand. Maar zoals ik al eerder zei.. Sommige mensen zijn net ezels en begrijpen dingen niet als ze het niet kunnen zien via hun ogen. Zij kijken met hun ogen, in plaats van met hun hart en het verstand. Dus daarom de vergelijking met ezels. Omdat zij net zoveel verstand hebben als de ongelovigen.

Ik denk dat bidden zeker wel een nuttige bezigheid is. Aangezien het mij zal redden van de Hel, en mij zal helpen bij van alles na mijn dood. Als je dat niet nuttig noemt is jou intelligentieniveau nog lager dan een ezel. Maar ik denk als je zou weten wat er na dit leven is, dat je bidden dan wel een nuttige bezigheid zal vinden. En dat zul je ook. Hoe moeilijk het ook voor je te geloven is. Als jij in je graf ligt, en aan jou duidelijk gemaakt word dat je na de hel zult gaan zul je smeken om nog een kans. Helaas krijg je die dan niet, maar daar zullen we het maar even niet meer over hebben.

Heb jij niet graag geld in jou portomonnee? Heb jij niet graag aandacht van andere mensen? Heb jij niet graag je vriend om je heen waar je van alles en nog wat mee doet? Heb je niet graag een succesvolle carriere? Heb je niet graag een glaasje wijn in de avond? Ik noem nu maar een paar voorbeeldjes om je te laten zien wat ik precies met lusten bedoel. Dit zijn ook lusten, wereldse verlangens. Verlangens waar je na je dood niks meer aan zult hebben. Je kunt nog zo rijk zijn op deze wereld, je kunt nog zo gelieft zijn geweest op deze wereld, je kunt nog zo knap zijn geweest op deze wereld, maar het zal jou na jou dood niet meer helpen. Na jou dood gaat het alleen nog maar om jou aanbidding voor Allah. En daaronder vallen ook de goede daden die jij in je leven hebt gedaan voor andere mensen. Maar als het enige wat jij hebt gedaan is soms iets goeds doen voor een ander, bijvoorbeeld voor je moeder de was opruimen ik zeg maar wat onzinnigs.. Dan zul je echt niet ver komen kimmie. En dan zou je het liefste alles over willen doen. Maar dan zal het helaas te laat zijn...

Kijk het probleem is met veel mensen, zij zijn bang om de waarheid te zien, en leven liever in een leugen. Wat is volgens jou de functie van dit leven? Wat is volgens jou de functie van jou bestaan hier op aarde? Wat is volgens jou de functie van de mensheid? Graag een reactie hierop want ik ben zeer benieuwd.

Groetjes Thara

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 03:55
In eerste instantie geplaatst door tarah

En waarom hebben wij een nadenkend cerebrum gekregen Kimmie? Waarom is ons intelligentieniveau een stuk hoger dan die van ezels? Tenminste.. bij sommige mensen dan... :S...

Ik weet niet of daar een duidelijk waarom voor is.  Het is gewoon een proces geweest van evolutie, maar het had net zo goed anders kunnen lopen natuurlijk. Evolutie heeft geen vaste, perfecte uitkomst. 

Om te kunnen begrijpen dat er ook dingen zijn die wij niet zien met de ogen, maar er wel zijn, dingen die gezien moeten worden in combinatie van het hart en het verstand. Maar zoals ik al eerder zei.. Sommige mensen zijn net ezels en begrijpen dingen niet als ze het niet kunnen zien via hun ogen. Zij kijken met hun ogen, in plaats van met hun hart en het verstand. Dus daarom de vergelijking met ezels. Omdat zij net zoveel verstand hebben als de ongelovigen.

En dat klopt dus niet.  Een anders/ongelovige doet heus wel wat anders dan enkel kijken, die denken ook na, en over het hoe van alles, misschien wel veel meer dan sommige gelovigen.  Wij nemen niet aan da iemand daarboven alles beter weet en voor ons zorgt, dus willen we zelf alles te weten komen en dingen beter maken.  Dus nogmaals, een erg kromme vergelijking.
Verder stoort het mij dat je het hebt over 'een ezel net zo weinig verstand als een ongelovige'.  Maak je maar geen illusies, ongelovigen zijn vaak net zo slim of zelfs slimmer dan gelovigen.  Wat ik mij altijd afvraag, is waarom sommige gelovigen blijkbaar de illusie van mindere intelligentie van ongelovigen nodig hebben om te geloven.  Kost minder tijd in afvragen waarom een even slim mens of slimmer mens evengoed niet-moslim kan zijn, maar vooral blijft het toch jezelf wat wijsmaken...

Ik denk dat bidden zeker wel een nuttige bezigheid is. Aangezien het mij zal redden van de Hel, en mij zal helpen bij van alles na mijn dood. Als je dat niet nuttig noemt is jou intelligentieniveau nog lager dan een ezel.

Gaan we weer beledigen?(zie dubbele moraal-topic waar je je daartegen afzette.) Nu ja, als jij even nadacht, wist je ondertussen dat ik niet in hemel en hel geloof. 

Maar ik denk als je zou weten wat er na dit leven is, dat je bidden dan wel een nuttige bezigheid zal vinden. En dat zul je ook. Hoe moeilijk het ook voor je te geloven is. Als jij in je graf ligt, en aan jou duidelijk gemaakt word dat je na de hel zult gaan zul je smeken om nog een kans. Helaas krijg je die dan niet, maar daar zullen we het maar even niet meer over hebben.

Dat valt nog af te zien, we weten geen van 2en wat er na de dood is... Of er iets na de dood is... Weet je wat mij vagina lijkt?  Als je je hele leven gelooft, alle regeltjes hebt gevolgd, tegen de sterren op hebt gebeden en aanbeden, en in je laatste moment denk je 'hey, waar blijft god nou?' en poef-gedaan.  Om het eens om te draaien.

Heb jij niet graag geld in jou portomonnee? Heb jij niet graag aandacht van andere mensen? Heb jij niet graag je vriend om je heen waar je van alles en nog wat mee doet? Heb je niet graag een succesvolle carriere? Heb je niet graag een glaasje wijn in de avond? Ik noem nu maar een paar voorbeeldjes om je te laten zien wat ik precies met lusten bedoel. Dit zijn ook lusten, wereldse verlangens. Verlangens waar je na je dood niks meer aan zult hebben.

Ja, dat wil/heb ik allemaal graag, maar ik wil ook mensen helpen, genezen in mijn geval.  Denk je heus dat mijn vriend enkel een lust is?  Dat is gewoon een goeie relatie, en hij is heus niet de enige die er energie insteekt.  Liefde is heel wat anders dan enkel lust hoor....

 Je kunt nog zo rijk zijn op deze wereld, je kunt nog zo gelieft zijn geweest op deze wereld, je kunt nog zo knap zijn geweest op deze wereld, maar het zal jou na jou dood niet meer helpen. Na jou dood gaat het alleen nog maar om jou aanbidding voor Allah. En daaronder vallen ook de goede daden die jij in je leven hebt gedaan voor andere mensen. Maar als het enige wat jij hebt gedaan is soms iets goeds doen voor een ander, bijvoorbeeld voor je moeder de was opruimen ik zeg maar wat onzinnigs.. Dan zul je echt niet ver komen kimmie. En dan zou je het liefste alles over willen doen. Maar dan zal het helaas te laat zijn...

Als een god had gewild dat ik hem aanbid, had ie me niet dit heerlijke verstand moeten geven dat de kans bekeken heeft dat hij bestaat en die zo immens klein achtte (oa wegens dat aanbidden, nog steeds nutteloos, moeders helpen met de was is 100 x nuttiger), dat het hele idee met het vuil water is mee buitengegaan.

Kijk het probleem is met veel mensen, zij zijn bang om de waarheid te zien, en leven liever in een leugen. Wat is volgens jou de functie van dit leven? Wat is volgens jou de functie van jou bestaan hier op aarde? Wat is volgens jou de functie van de mensheid? Graag een reactie hierop want ik ben zeer benieuwd.

Waarom zou er een functie zijn voor de mensheid? Zie jij daar ergens een aanwijzing voor?  Als ik rond me kijk, zie ik mensen die dingen doen, de auto wassen, eten kopen, papieren invullen; maar ik zie geen bepaalde lijn in hun leven, behalve kinderen krijgen dan, maar t zou anders snel gedaan zijn met de soort?

Groetjes Thara

Ik heb trouwens een vraag vetgedrukt voor jou daarboven, en wil bovendien vragen de discussie te voeren zonder beledigingen.  Je lijkt het niet boos te bedoelen, maar dan snap ik nog minder waarom je me zo nodig een verstand wilt toedichten kleiner dan dat van een ezel.  Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 04:43

Thara,

Ik zou je willen aanraden om de kritiek op het teleologisch godsbewijs te lezen. Dat zal jouw argumentatie wat zwakker maken.

Verder wanneer je over logisch praat, dan moet je het wel logisch opschrijven, want anders kunnen we er niets mee.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 05:21
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door tarah

En waarom hebben wij een nadenkend cerebrum gekregen Kimmie? Waarom is ons intelligentieniveau een stuk hoger dan die van ezels? Tenminste.. bij sommige mensen dan... :S...

Ik weet niet of daar een duidelijk waarom voor is.  Het is gewoon een proces geweest van evolutie, maar het had net zo goed anders kunnen lopen natuurlijk. Evolutie heeft geen vaste, perfecte uitkomst. 

Toch is er iets vreemds aan de hand Kimmie....Wij als mensen leren door steeds meer zaken te begrijpen (Studie),het leven zelf te kunnen verspreiden en te creeeren.Hoe komt het nu dat dit mogelijk is,als de natuur hierin eigenlijk al zijn voorzieningen heeft getroffen?

Om te kunnen begrijpen dat er ook dingen zijn die wij niet zien met de ogen, maar er wel zijn, dingen die gezien moeten worden in combinatie van het hart en het verstand. Maar zoals ik al eerder zei.. Sommige mensen zijn net ezels en begrijpen dingen niet als ze het niet kunnen zien via hun ogen. Zij kijken met hun ogen, in plaats van met hun hart en het verstand. Dus daarom de vergelijking met ezels. Omdat zij net zoveel verstand hebben als de ongelovigen.

En dat klopt dus niet.  Een anders/ongelovige doet heus wel wat anders dan enkel kijken, die denken ook na, en over het hoe van alles, misschien wel veel meer dan sommige gelovigen.  Wij nemen niet aan da iemand daarboven alles beter weet en voor ons zorgt, dus willen we zelf alles te weten komen en dingen beter maken.  Dus nogmaals, een erg kromme vergelijking.
Verder stoort het mij dat je het hebt over 'een ezel net zo weinig verstand als een ongelovige'.  Maak je maar geen illusies, ongelovigen zijn vaak net zo slim of zelfs slimmer dan gelovigen.  Wat ik mij altijd afvraag, is waarom sommige gelovigen blijkbaar de illusie van mindere intelligentie van ongelovigen nodig hebben om te geloven.  Kost minder tijd in afvragen waarom een even slim mens of slimmer mens evengoed niet-moslim kan zijn, maar vooral blijft het toch jezelf wat wijsmaken...

Ik denk dat bidden zeker wel een nuttige bezigheid is. Aangezien het mij zal redden van de Hel, en mij zal helpen bij van alles na mijn dood. Als je dat niet nuttig noemt is jou intelligentieniveau nog lager dan een ezel.

Gaan we weer beledigen?(zie dubbele moraal-topic waar je je daartegen afzette.) Nu ja, als jij even nadacht, wist je ondertussen dat ik niet in hemel en hel geloof. 

Maar ik denk als je zou weten wat er na dit leven is, dat je bidden dan wel een nuttige bezigheid zal vinden. En dat zul je ook. Hoe moeilijk het ook voor je te geloven is. Als jij in je graf ligt, en aan jou duidelijk gemaakt word dat je na de hel zult gaan zul je smeken om nog een kans. Helaas krijg je die dan niet, maar daar zullen we het maar even niet meer over hebben.

Dat valt nog af te zien, we weten geen van 2en wat er na de dood is... Of er iets na de dood is... Weet je wat mij vagina lijkt?  Als je je hele leven gelooft, alle regeltjes hebt gevolgd, tegen de sterren op hebt gebeden en aanbeden, en in je laatste moment denk je 'hey, waar blijft god nou?' en poef-gedaan.  Om het eens om te draaien.

Heb jij niet graag geld in jou portomonnee? Heb jij niet graag aandacht van andere mensen? Heb jij niet graag je vriend om je heen waar je van alles en nog wat mee doet? Heb je niet graag een succesvolle carriere? Heb je niet graag een glaasje wijn in de avond? Ik noem nu maar een paar voorbeeldjes om je te laten zien wat ik precies met lusten bedoel. Dit zijn ook lusten, wereldse verlangens. Verlangens waar je na je dood niks meer aan zult hebben.

Ja, dat wil/heb ik allemaal graag, maar ik wil ook mensen helpen, genezen in mijn geval.  Denk je heus dat mijn vriend enkel een lust is?  Dat is gewoon een goeie relatie, en hij is heus niet de enige die er energie insteekt.  Liefde is heel wat anders dan enkel lust hoor....

 Je kunt nog zo rijk zijn op deze wereld, je kunt nog zo gelieft zijn geweest op deze wereld, je kunt nog zo knap zijn geweest op deze wereld, maar het zal jou na jou dood niet meer helpen. Na jou dood gaat het alleen nog maar om jou aanbidding voor Allah. En daaronder vallen ook de goede daden die jij in je leven hebt gedaan voor andere mensen. Maar als het enige wat jij hebt gedaan is soms iets goeds doen voor een ander, bijvoorbeeld voor je moeder de was opruimen ik zeg maar wat onzinnigs.. Dan zul je echt niet ver komen kimmie. En dan zou je het liefste alles over willen doen. Maar dan zal het helaas te laat zijn...

Als een god had gewild dat ik hem aanbid, had ie me niet dit heerlijke verstand moeten geven dat de kans bekeken heeft dat hij bestaat en die zo immens klein achtte (oa wegens dat aanbidden, nog steeds nutteloos, moeders helpen met de was is 100 x nuttiger), dat het hele idee met het vuil water is mee buitengegaan.

Kijk het probleem is met veel mensen, zij zijn bang om de waarheid te zien, en leven liever in een leugen. Wat is volgens jou de functie van dit leven? Wat is volgens jou de functie van jou bestaan hier op aarde? Wat is volgens jou de functie van de mensheid? Graag een reactie hierop want ik ben zeer benieuwd.

Waarom zou er een functie zijn voor de mensheid? Zie jij daar ergens een aanwijzing voor?  Als ik rond me kijk, zie ik mensen die dingen doen, de auto wassen, eten kopen, papieren invullen; maar ik zie geen bepaalde lijn in hun leven, behalve kinderen krijgen dan, maar t zou anders snel gedaan zijn met de soort?

Groetjes Thara

Ik heb trouwens een vraag vetgedrukt voor jou daarboven, en wil bovendien vragen de discussie te voeren zonder beledigingen.  Je lijkt het niet boos te bedoelen, maar dan snap ik nog minder waarom je me zo nodig een verstand wilt toedichten kleiner dan dat van een ezel.  Groetjes Kim

En hoe kan het zijn dat er mensen zijn die bepaalde zaken dromen,die zij later waarnemen in het dagelijks leven? Hoe konden zij in de tijd vooruitkijken? En hoe kan het zijn dat bepaalde mensen op het juiste moment op dezelfde plaats samenkwamen die zij zagen?
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 05:27
In eerste instantie geplaatst door Ruud

[QUOTE=Kimmie][QUOTE=tarah]

En waarom hebben wij een nadenkend cerebrum gekregen Kimmie? Waarom is ons intelligentieniveau een stuk hoger dan die van ezels? Tenminste.. bij sommige mensen dan... :S...

Ik weet niet of daar een duidelijk waarom voor is.  Het is gewoon een proces geweest van evolutie, maar het had net zo goed anders kunnen lopen natuurlijk. Evolutie heeft geen vaste, perfecte uitkomst. 

Toch is er iets vreemds aan de hand Kimmie....Wij als mensen leren door steeds meer zaken te begrijpen (Studie),het leven zelf te kunnen verspreiden en te creeeren.Hoe komt het nu dat dit mogelijk is,als de natuur hierin eigenlijk al zijn voorzieningen heeft getroffen?

Waarom zou het niet mogelijk zijn?  Waarom zou het feit dat wij leven kunnen manipuleren/"cre�eren" bewijzen dat er een goddelijk persoon is?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 05:33
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Ruud

[QUOTE=Kimmie][QUOTE=tarah]

En waarom hebben wij een nadenkend cerebrum gekregen Kimmie? Waarom is ons intelligentieniveau een stuk hoger dan die van ezels? Tenminste.. bij sommige mensen dan... :S...

Ik weet niet of daar een duidelijk waarom voor is.  Het is gewoon een proces geweest van evolutie, maar het had net zo goed anders kunnen lopen natuurlijk. Evolutie heeft geen vaste, perfecte uitkomst. 

Toch is er iets vreemds aan de hand Kimmie....Wij als mensen leren door steeds meer zaken te begrijpen (Studie),het leven zelf te kunnen verspreiden en te creeeren.Hoe komt het nu dat dit mogelijk is,als de natuur hierin eigenlijk al zijn voorzieningen heeft getroffen?

Waarom zou het niet mogelijk zijn?  Waarom zou het feit dat wij leven kunnen manipuleren/"cre�eren" bewijzen dat er een goddelijk persoon is?

Als wij zelf langzamerhand bepaalde zaken zelf leren ja....Waarvan wij destijds niets zouden hebben begrepen toch mogelijk blijken te zijn.Dan bewijst dat steeds meer dat bepaalde zaken die niet gelovigen niet geloven toch mogelijk zijn.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 05:50
Ik denk dat de manier waarop wij cre�ren heel wat anders is dan de wereld in 7 dagen maken (had cre�ren in vorige post ook al tussen "-jes).  En indien we dat ooit zouden kunnen, zouden we dus zelf god zijn, volgens jouw redenering.
Maar je zegt wel ergens iets leuks: allerlei dingen waarvan we dachten dat enkel een god het zou kunnen, blijken steeds meer wetenschappelijk te verklaren.  Het nut van god is nogal afgenomen, zeg maar.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 05:55
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ik denk dat de manier waarop wij cre�ren heel wat anders is dan de wereld in 7 dagen maken (had cre�ren in vorige post ook al tussen "-jes).  En indien we dat ooit zouden kunnen, zouden we dus zelf god zijn, volgens jouw redenering.
Maar je zegt wel ergens iets leuks: allerlei dingen waarvan we dachten dat enkel een god het zou kunnen, blijken steeds meer wetenschappelijk te verklaren.  Het nut van god is nogal afgenomen, zeg maar.
Dat denk ik niet,als ik zo naar de mens kijk.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 05:57
Waarom?
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 05:58
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Waarom?
Heb jij wel eens een perfect mens gezien op emotioneel gebied met alwetendheid en het vermogen om alles wat de mens ziet te maken? Als ik me niet vergis lopen er op het moment zo'n 6 miljard rond.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 06:05
Nee, nooit.  Maar dat iets niet bestaat, kan je moeilijk bewijs noemen van het bestaan van een almachtig, alwetend, barmhartig wezen...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 06:09
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Nee, nooit.  Maar dat iets niet bestaat, kan je moeilijk bewijs noemen van het bestaan van een almachtig, alwetend, barmhartig wezen...
Wat bewijst de mens zo langzamerhand zelf? En wat heb jij als je man naar het werk gaat en ontmoed lieve vrouwen.....Ondanks dat je hem niet ziet wat heb je toch in hem?
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 06:23

Ruud,

Jouw redenering bewijst inderdaad niet dat er een God of godheid bestaat. Dat de mens iets niet weet of niet kan heeft enkel met tijdelijk vermogen te maken. Niemand had gedacht dat de bliksem anders te verklaren viel dan de donder door Thor teneergeslagen. Echter, op een bepaald moment kwam er toch iemand die de bliksem kon verklaren op een wetenschappelijkere manier.

We reduceren god in de materiele wereld tot nul en komen dan bij een soort semantisch atheisme. Deze term ontleen ik aan de term die Herman Philipse ooit heeft gebruikt en nog steeds gebruikt.

Terug naar boven
ali el o Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 06:29

salamoe alaikoem broeders en zusters,

Beste tarah,

Ik vind u een wijze vrouw..je hebt veel verstand van de islam.

In de koran staat dat dit leven een grote spel is...sommige mensen streven naar wereldse vermaak of niet kimmie..en voor sommingen zijn gelukkig subhanallah de ogen geopend en weten dat dit leven geen enkele waarde heeft.

In de Koran staat dat de Hel en Hemel beide gevuld zullen worden als de dag des oordeels aanbreken..

P.S: Kimmie, ik wou echt dat je je ging verdiepen in de ISLAM. het zou je een hoop voordelen leveren.Ga alstjeblieft naar een bibliotheek..lees wat boeken. Ik hoop dat je ooit je verstand gaat gebruiken en je op de rechte pad zult bekeren

 

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 07:17
Niet alle religies hebben het over een god of goden om daarmee natuurverschijnselen te verklaren. Ik denk ook niet dat onverklaarbare dingen pers� de sleutel zijn om tot het bestaan van God te komen.

Dit is zo mijn gedachte over hoe je God zou kunnen zien in de schepping.

Evolutionisten zijn het vast zat om te horen: "Het is zo mooi en ingewikkeld, dat kan nooit vanzelf ontstaan zijn. Jullie waarderen de natuur niet bla!" Dat is ook niet wat ik bedoel.

Als ik een organisme neem, any organisme, en ik kijk ernaar... dan heeft dat een bepaalde impact op me. Of ik het nu mooi vind of lelijk, het raakt me op ��n of andere manier. Ook levenloze dingen zoals een mooie lucht of een landschap hebben dat. Het geeft me een bepaald gevoel. Mensen maken kunstwerken om een bepaald gevoel over te brengen, in composities, schilderijen of mooie auto's. Ik denk dat alles wat je om je hen ziet ook een kunstwerk is. Elk dier is bijvoorbeeld zo karakterisitiek. Het heeft een bepaalde vorm en gedrag. Het is heel moeilijk om een dier na te tekenen en precies datgene wat dat dier dat dier maakt (zn aard) op papier te krijgen. Een kleine afwijking en het hele effect is weg. Daarom mag je geloof ik volgens Moslims geen afbeelding van een mens of dier maken. Je legt dan zijn 'ziel' vast. Volgens mij zit daar wat in.

Ik wil niet zeggen dat mensen die geloven in schepping de natuur mooier vinden dan athe�sten, maar dit is wel een verschil. Als je naar een stuk van Mozart luistert en je ontkent de componist kan je evenveel genieten van de muziek. Maar zolang je de muziek ziet als een toevallige samenkomst van geluiden zul je je niet kunnen inleven in de maker. Je zal niet 'door de muziek heen' kunnen luisteren naar het gevoel wat de maker met die geluiden probeerde vast te leggen. Volgens mij genieten mensen die in een schepper geloven anders ervan dan mensen die dat niet doen.
Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 07:20

En hoe kan het zijn dat er mensen zijn die bepaalde zaken dromen,die zij later waarnemen in het dagelijks leven? Hoe konden zij in de tijd vooruitkijken? En hoe kan het zijn dat bepaalde mensen op het juiste moment op dezelfde plaats samenkwamen die zij zagen?

Dat komt beste ruud door dat als we gaan slapen de ziel gaat dingen meemaken of meschien helemaal niks meemaken is bij ieder verschillend. de ziel is niet gebonden en tijd en ruimte. die ziel is een wezen van andere diemensie. wij zijn wezen van vierdimensionaal. wij kijken in hoogte lengte en breedte en diepte.

tijdesn het slapen kan de ziel dingen meemaken die nog moeten gebeuren voor het fysieke lichaam. vandaar dat we afentoe dingen zien waar wij van denken '''hee dat ik heb al een keer meegemaakt of gezien'''komt het je bekend voor ruud?de fransen noemen dat DEJAVOE weet niet hoe je het precies schrijft maar ik denk dat jullie mij wel begrijpen.

dit verzin ik niet zelf maar de wetenschapers waar jij zo heilig van spreekt.

ruud als je niet in de hemel en hel gelooft wat is jou doel hier op aarde dan?

Als jij zo goed voor je zelf kan zorgen, zorg dan geen ongeluk jou treft in het leven zorg ervoor dat jij altijd gelukkig bent. neee ruud dat kan niet niemand is altijd gelukkig of altijd ongelukkig. maak je wel eens plannen ruud om dingen te gaan doen?

gaan die plannen wel eens mis ruud? als dat zo is dan wioe heeft er controle over die plannen van jou ruud? niet jij want hoe jij het gepland hebt is het mis gegaan. de meeste mensen met gezond verstand denken dan als ik mijn plannen niet onder controle heb wie heeft het dan wel onder controle?

Moet ik aan nemen dat jij een atheaist bent ruud? want jij gelooft niet in de hemel en hel.luister hier eens naar ruud het duurt maar 30 min.

http://www.islamindex.com/islamindex/download.aspx?id=16

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 07:28
http://www.islamindex.com/islamindex/download.aspx?id=16

Ik heb een probleem met de manier waarop hij praat. Hij doet een beetje lacherig over athe�sten. Alsof ze allemaal zo zijn als die professor. Zoals vaker worden Kafurs afgeschilderd als gemene dommerikken. :)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 11:15

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Nee, nooit.  Maar dat iets niet bestaat, kan je moeilijk bewijs noemen van het bestaan van een almachtig, alwetend, barmhartig wezen...
Wat bewijst de mens zo langzamerhand zelf? En wat heb jij als je man naar het werk gaat en ontmoed lieve vrouwen.....Ondanks dat je hem niet ziet wat heb je toch in hem?

Hetzelfde als altijd.  Maarreuh, als je de vgl met god bedoelt, die zie je nooit.  No imaginary friends voor mij
Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 11:17
In eerste instantie geplaatst door ali el o

P.S: Kimmie, ik wou echt dat je je ging verdiepen in de ISLAM. het zou je een hoop voordelen leveren.Ga alstjeblieft naar een bibliotheek..lees wat boeken. Ik hoop dat je ooit je verstand gaat gebruiken en je op de rechte pad zult bekeren

Mijn verstand gebruik ik altijd, en ik verdiep me in islam, maar niet op de manier die jij bedoelt, denk ik. Maar toch bedankt voor de goeie wens, dat prefereer ik boven enkele andere uitspraken doei Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 11:51
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Nee, nooit.  Maar dat iets niet bestaat, kan je moeilijk bewijs noemen van het bestaan van een almachtig, alwetend, barmhartig wezen...
Wat bewijst de mens zo langzamerhand zelf? En wat heb jij als je man naar het werk gaat en ontmoed lieve vrouwen.....Ondanks dat je hem niet ziet wat heb je toch in hem?

Hetzelfde als altijd.  Maarreuh, als je de vgl met god bedoelt, die zie je nooit.  No imaginary friends voor mij
Groetjes Kim

Ruud, Kimmie heeft geen man, want ze kan er geen krijgen!

Waarom denk je dat ze hier terecht is gekomen en voor de rest van de dag niets te doen heeft?

Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 11:52
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door ali el o

P.S: Kimmie, ik wou echt dat je je ging verdiepen in de ISLAM. het zou je een hoop voordelen leveren.Ga alstjeblieft naar een bibliotheek..lees wat boeken. Ik hoop dat je ooit je verstand gaat gebruiken en je op de rechte pad zult bekeren

Mijn verstand gebruik ik altijd, en ik verdiep me in islam, maar niet op de manier die jij bedoelt, denk ik. Maar toch bedankt voor de goeie wens, dat prefereer ik boven enkele andere uitspraken doei Kim

Bedoel je mij lieve Kim?

Kom, zeg nou eens eerlijk je hebt iets meegemaakt in je verleden wat met Islam te maken heeft of niet soms?

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 12:22
In eerste instantie geplaatst door SoldierOfAllah

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Nee, nooit.  Maar dat iets niet bestaat, kan je moeilijk bewijs noemen van het bestaan van een almachtig, alwetend, barmhartig wezen...
Wat bewijst de mens zo langzamerhand zelf? En wat heb jij als je man naar het werk gaat en ontmoed lieve vrouwen.....Ondanks dat je hem niet ziet wat heb je toch in hem?

Hetzelfde als altijd.  Maarreuh, als je de vgl met god bedoelt, die zie je nooit.  No imaginary friends voor mij
Groetjes Kim

Ruud, Kimmie heeft geen man, want ze kan er geen krijgen!

Waarom denk je dat ze hier terecht is gekomen en voor de rest van de dag niets te doen heeft?

Ik heb idd geen man, maar wel een vriend.  Verder doe ik unief, heb ik een avondjob, en doe aan politiek, klein lief bzzz-ertje...
Maar goed, jij bent hier dus terecht gekomen omdat je geen man hebt en er geen kan krijgen?  Of waar haal je deze redenering vandaan?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 12:24
In eerste instantie geplaatst door SoldierOfAllah

Bedoel je mij lieve Kim?

Kom, zeg nou eens eerlijk je hebt iets meegemaakt in je verleden wat met Islam te maken heeft of niet soms?

Onderandere, maar hemzelf ook.
En met de islam, enkel het afgelopen anderhalf jaar, hier op het forum.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 12:25
Wat heeft de wereld jou eigenlijk misdaan?  Ik denk dat de woede meer in jou zit, je geeft nl nogal blind af op alle niet-moslims. 
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 12:35
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door SoldierOfAllah

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Nee, nooit.  Maar dat iets niet bestaat, kan je moeilijk bewijs noemen van het bestaan van een almachtig, alwetend, barmhartig wezen...
Wat bewijst de mens zo langzamerhand zelf? En wat heb jij als je man naar het werk gaat en ontmoed lieve vrouwen.....Ondanks dat je hem niet ziet wat heb je toch in hem?

Hetzelfde als altijd.  Maarreuh, als je de vgl met god bedoelt, die zie je nooit.  No imaginary friends voor mij
Groetjes Kim

Ruud, Kimmie heeft geen man, want ze kan er geen krijgen!

Waarom denk je dat ze hier terecht is gekomen en voor de rest van de dag niets te doen heeft?

Ik heb idd geen man, maar wel een vriend.  Verder doe ik unief, heb ik een avondjob, en doe aan politiek, klein lief bzzz-ertje...
Maar goed, jij bent hier dus terecht gekomen omdat je geen man hebt en er geen kan krijgen?  Of waar haal je deze redenering vandaan?

Ik heb mensenkennis

O wacht, je bent zeker van het Vlaamse Belang....nu begrijp ik het!

 

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 13:03
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

[QUOTE=tarah]

Ik weet niet of daar een duidelijk waarom voor is.  Het is gewoon een proces geweest van evolutie, maar het had net zo goed anders kunnen lopen natuurlijk. Evolutie heeft geen vaste, perfecte uitkomst. 

En dan vind ik dat je de fout in gaat. Je wilt over alles logisch nadenken, een goede reden voor hebben, maar hier heb je niks voor? Wil je dan echt ongelovig zijn dan vind ik dat je hier ook een goed antwoord op moet hebben. Niet zo van het is een proces, jah natuurlijk is het een proces, maar het is een proces dat door iets tot stand is gekomen. En de evolutie is gewoon onzin. Ze noemen het niet voor niets THEORIE, zo van het zou misschien wel kunnen.

En dat klopt dus niet.  Een anders/ongelovige doet heus wel wat anders dan enkel kijken, die denken ook na, en over het hoe van alles, misschien wel veel meer dan sommige gelovigen.  Wij nemen niet aan da iemand daarboven alles beter weet en voor ons zorgt, dus willen we zelf alles te weten komen en dingen beter maken.  Dus nogmaals, een erg kromme vergelijking.
Verder stoort het mij dat je het hebt over 'een ezel net zo weinig verstand als een ongelovige'.  Maak je maar geen illusies, ongelovigen zijn vaak net zo slim of zelfs slimmer dan gelovigen.  Wat ik mij altijd afvraag, is waarom sommige gelovigen blijkbaar de illusie van mindere intelligentie van ongelovigen nodig hebben om te geloven.  Kost minder tijd in afvragen waarom een even slim mens of slimmer mens evengoed niet-moslim kan zijn, maar vooral blijft het toch jezelf wat wijsmaken...

Ik bedoel te zeggen dat als het gaat om de intelligentie op het gebied van geloof en dingen kunnen begrijpen. Dan bedoel ik niet te zeggen dat jou totale intelligentie laag is, maar jou intelligentie op het gebied van het geloof, en dingen die daarmee te maken hebben. Ik denk zeker wel dat op dat gebied de gelovigen meer intelligentie hebben, omdat zij het wel begrijpen, en in kunnen zien dat er meer is dan wat wij met onze ogen zien.

Gaan we weer beledigen?(zie dubbele moraal-topic waar je je daartegen afzette.) Nu ja, als jij even nadacht, wist je ondertussen dat ik niet in hemel en hel geloof. 

Ik heb liever niet dat je woorden in mijn mond legt Kimmie. Dit is weer dat verdraaien waar ik een tijdje geleden bij jou ook al tegen aan liep. Ik vind niet dat dit de correcte manier van discussieren is, en zie je dit ook heel graag anders doen. Want toen je verder las las je dit : Maar ik denk als je zou weten wat er na dit leven is, dat je bidden dan wel een nuttige bezigheid zal vinden. Wist je dan niet wat ik bedoelde?

Dat valt nog af te zien, we weten geen van 2en wat er na de dood is... Of er iets na de dood is... Weet je wat mij vagina lijkt?  Als je je hele leven gelooft, alle regeltjes hebt gevolgd, tegen de sterren op hebt gebeden en aanbeden, en in je laatste moment denk je 'hey, waar blijft god nou?' en poef-gedaan.  Om het eens om te draaien.

Maar ook al zou er helemaal niks zijn, zou me dat nog niet uitmaken, alhoewel ik weet dat er wel iets is, maar goed.. Mijn geloof maakt me sterk, en maakt van mij een beter mens. Ik ben nu meer gelukkig dan ik ooit geweest ben.

Ja, dat wil/heb ik allemaal graag, maar ik wil ook mensen helpen, genezen in mijn geval.  Denk je heus dat mijn vriend enkel een lust is?  Dat is gewoon een goeie relatie, en hij is heus niet de enige die er energie insteekt.  Liefde is heel wat anders dan enkel lust hoor....

Natuurlijk, maar sommige dingen die toch eigenlijk niet zo goed zijn voor je, kun je doorbreken door middel van je geloof. Je hebt er geen behoefte meer aan. Zoals dat glaasje wijn bijvoorbeeld. En ik vind het goed van je dat je geneeskunde studeerd want het is een zeer interessant vak, en je kunt er inderdaad mensen mee helpen. Maar er is meer dan dat snap je. Dat probeer ik je in te laten zien.. En niet omdat ik gelijk wil krijgen, maar omdat ik je wil helpen.

Als een god had gewild dat ik hem aanbid, had ie me niet dit heerlijke verstand moeten geven dat de kans bekeken heeft dat hij bestaat en die zo immens klein achtte (oa wegens dat aanbidden, nog steeds nutteloos, moeders helpen met de was is 100 x nuttiger), dat het hele idee met het vuil water is mee buitengegaan.

Ja, maar dat is juist het nut van je verstand. Dat je het begrijpt. Ooit een vis zien bidden? Ik niet.. Omdat ze te weinig intelligentie hebben om Allah op die manier te kunnen aanbidden. Maar bij sommige mensen laat Hij het verstand niet werken zoals het zou moeten.

Waarom zou er een functie zijn voor de mensheid? Zie jij daar ergens een aanwijzing voor?  Als ik rond me kijk, zie ik mensen die dingen doen, de auto wassen, eten kopen, papieren invullen; maar ik zie geen bepaalde lijn in hun leven, behalve kinderen krijgen dan, maar t zou anders snel gedaan zijn met de soort?

Idd er is geen lijn, maar die lijn zou er wel moeten zijn. Waarom zou er geen functie zijn voor de mensheid? Wat zou het nut van ons mensen zijn als wij geen functie hebben in dit leven? Kijk nog eens goed om je heen. Niet naar mensen die auto's wassen, en naar mensen die papieren invullen. Maar naar hoe alles precies in elkaar past. Als een puzzel. Alles past in elkaar, en vult elkaar aan. Kijk naar de aarde en de wolken. Zonder de wolken zou de aarde niet kunnen bestaan. En zonder de aarde zouden de wolken ook niet veel nut hebben. Maar toch zijn het twee aparte dingen. Het is niet een. Waarom heeft deze aarde wel wolken, en andere planeten niet? Omdat er op deze aarde mensen wonen, die voedsel en drinken nodig hebben, waarbij de wolken ( regen dus ) een onmisbare factor zijn.

Groetjes Thara

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 13:05
In eerste instantie geplaatst door SoldierOfAllah

Ik heb mensenkennis

O wacht, je bent zeker van het Vlaamse Belang....nu begrijp ik het!

 

Blijkbaar niet dus, wnat ik ben een N-VAer.  Maar goed, tot die conclusie kwam ik al eerder.  En ja hoor, ik heb je weer gereport.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 13:05

Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh Soldier of Allah,

Ik wil je er eventjes aan herinneren dat je moslim bent, en dat het niet gepast is om zo te reageren. Ook niet tegen een ongelovige. Moge Allah je vergeven en leiden.

Ma'asalama

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.