Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenWaarom jezelf selefie noemen?

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
ozgur Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 26 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 40
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Waarom jezelf selefie noemen?
    Geplaatst op: 13 maart 2005 om 13:13
Hier het bewijs dan dat het ook met een dode persoon kan:

Imam Tabrani relates in his al-Mu�jam al-Kabir reporting from the same Uthman ibn Hunaif (Allah be pleased with him) that a person repeatedly visited him concerning something he needed, but Uthman paid no attention to him. The man met his son and complained to him about the matter- this was after the death of the Messenger of Allah (Allah bless him & give him peace) and after the eras of Sayyiduna Abu Bakr and Sayyiduna Umar (Allah be pleased with them)- so Uthman (who collected Hadith and was from the learned) said : �Go to the place of Wudu, then come to the Masjid, perform two Rak�ats and then say : �O Allah!, I ask you and turn to you through our Prophet Muhammad, the Prophet of Mercy. O Muhammad! I turn through you to my lord, that He fulfil my need�....... until the end of the Hadith.

Dus als er geen tegenbewijs is is het toegestaan net als het was toegestaan met een levende.


Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 12:57

Salaam aleikoum.

 

Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat Umar (raddiya Allahu anhu) geen wasila heeft gedaan via de profeet (salla Allahu aleyhi wassalam). Maar heeft dit gedaan via ibn Abbaas (raddiya Allahu anhu).

 

Waseela is hier gedaan via de dua van een levende, ibn Abbaas (raddiya Allahu anhu). Als de waseela via dode personen toegestaan was, had Umar (raddiya Allahu anhu) het allang gedaan. Ook gaat het hier om waseela d.m.v. dua van een goede persoon.

 

Daarom de vraag: Wie durft te zeggen dat hij het beter weet dan Umar (raddiya Allahu anhu)?

 

Salaam aleikoum.

Terug naar boven
um musab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 5
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 12:42

 

     esselamu alaikum we rahmetullahu we berakatuhu we maghfiratuhu,

  voor degenen die intresse hebben, zijn deze 2 sites: www.selefiepublikties.com  en www.selefieforum.net  erg leerzaam. inseAllah kunnen jullie ervan profiteren.

 moge Allah het ons allen gemakkelijk maken met het praktiseren van de 3ilm die we bizitten. amien...

  fie Amaniellah,

  um musab

Terug naar boven
ozgur Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 26 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 40
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 12:18
as salamou aleykum,

Nu zit je echt goed fout met die hadtith

5) In the Hadith recorded by Imam al-Bukhari and others, the Companion Umar (Allah be pleased with him) made Tawassul through the uncle of the Messenger of Allah (Allah bless him & give him peace), Sayyiduna Abbas (Allah be pleased with him), in asking Allah Almighty for rain at the time of drought.

Hazrat Umar maakte juist waseela doormiddel van de oom(Sayyiduna Abbas) van onze profeet vzmh, om Allah door hem waseela for regen te vragen.

Dit schreef jij:

Volume 2, Book 17, Number 123: Narrated Anas: Whenever drought threatened them, 'Umar bin Al-Khattab, used to ask Al-Abbas bin 'Abdul Muttalib to invoke Allah for rain. He used to say, "O Allah! We used to ask our Prophet to invoke You for rain, and You would bless us with rain, and now we ask his uncle to invoke You for rain. O Allah ! Bless us with rain."(1) And so it would rain.

Het is precies dezelfde hadith volgens mij is je engels is echt belabberd dat je nu hier je zelf tegenspreekt! Leer engels en leer islam en kom dan hier op het forum.

Wa aleykum selam

en Allah weet het beste
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 11:36

Salaam alikoum,

 

Om het kort te houden het volgende.

 

Volume 2, Book 17, Number 123: Narrated Anas: Whenever drought threatened them, 'Umar bin Al-Khattab, used to ask Al-Abbas bin 'Abdul Muttalib to invoke Allah for rain. He used to say, "O Allah! We used to ask our Prophet to invoke You for rain, and You would bless us with rain, and now we ask his uncle to invoke You for rain. O Allah ! Bless us with rain."(1) And so it would rain.

 

Waarom heeft Umar (radiya Allahu anhu) geen wasila gedaan via de Profeet (salla Allahu aleyhi wassalam), maar anders?

 

Wie durft te zeggen dat hij het beter weet dan Umar (raddiya Allahu anhu)?

 

Voor de rest is er genoeg daliel in de Koran.

 

Salaam,

 

 

 

Terug naar boven
ozgur Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 26 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 40
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 11:31
As salamoe aleykoem

Wat is er met mis met walidin? Jullie selefies denken dat de verjaardag van de profeet vzmh wordt GEVIERD! Het wordt niet GEVIERD a ahmak! met petjes fluiten en taarten en champagne euzubillahi minasj shaytan ir radjiem!

Op die dag doen we wat we altijd doen en dat is het zenden van Salawat naar de profeet vzmh.

Ja en ik weet dat die nederlands talige sites vol met selafie gedachtes zitten ja en ze zijn niet goed nee omdat ze alleen in hun bronnen Al Bani, Ibn Baz, Abdulwahaab,Ibn Taymiyya gebruiken en NIET hun ''VOORGANGERS'' als de 4 madhaab imams en hun ulema! Dus ze gaan ervan uit dat een alim die 600 tot 1400 na de profeet vzmh heeft geleefd beter weten als alims die 100 jaar na de dood van de profeet vzmh heeft geleefd! Moet ik dat nu een ''VERNIEUWING''  noemen?

Jullie zeggen dat jullie niet aan taqleed doen , en dat vind ik echt grappig maar volgen wel Albani of de andere selefi alims die een hadith sahih verklaren.

Moge allah jullie helpen

"Fas-aloo ahladh dhikri in kuntum laa ta'lamoon." {Ask Ahladh dhikr if you do not know} Holy Qur'an 16:43

vertaling:

vraagt daarom aan degenen, die de vermaning bezitten als gij het niet weet - met duidelijke tekenen en geschriften.

dit bevenstig dat taqleeq wajib is voor een moslim.

en Allah weet het beste
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 11:23

Assalamu alaikum,

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Behoort het uitvoeren van tawassul, du3a dmv de status van dode mensen, en vaak deze dode mensen op de graven zelf vragen, tot de Sunnah. Is dit geen shirk?

Niet volgens de volgende hadith:

Tabarani, in his "al-Mu'jam al saghir," reports a hadith from 'Uthman ibn Hunayf that a man repeatedly visited Uthman ibn Affan (Allah be pleased with him) concerning something he needed, but Uthman paid no attention to him or his need. The man met Ibn Hunayf and complained to him about the matter - this being after the death (wisal) of the Prophet (Allah bless him and give him peace) and after the caliphates of Abu Bakr and Umar - so Uthman ibn Hunayf, who was one of the Companions who collected hadiths and was learned in the religion of Allah, said: "Go to the place of ablution and perform ablution (wudu), then come to the mosque, perform two rak'as of prayer therein, and say:
'O Allah, I ask You and turn to You through our Prophet Muhammad, the Prophet of mercy; O Muhammad (Ya Muhammad), I turn through you to my Lord, that He may fulfill my need,' and mention your need. Then come so that I can go with you [to the caliph Uthman]." So the man left and did as he had been told, then went to the door of Uthman ibn Affan (Allah be pleased with him), and the doorman came, took him by the hand, brought him to Uthman ibn Affan, and seated him next to him on a cushion. 'Uthman asked, "What do you need?" and the man mentioned what he wanted, and Uthman accomplished it for him, then he said, "I hadn't remembered your need until just now," adding, "Whenever you need something, just mention it." Then, the man departed, met Uthman ibn Hunayf, and said to him, "May Allah reward you! He didn't see to my need or pay any attention to me until you spoke with him." Uthman ibn Hunayf replied, "By Allah, I didn't speak to him, but I have seen a blind man come to the Messenger of Allah (Allah bless him and give him peace) and complain to him of the loss of his eyesight. The Prophet (Allah bless him and give him peace) said, "Can you not bear it?' and the man replied, 'O Messenger of Allah, I do not have anyone to lead me around, and it is a great hardship for me.' The Prophet (Allah bless him and grant him peace) told him, 'Go to the place of ablution and perform ablution (wudu), then pray two rak'as of prayer and make the supplications.'" Ibn Hunayf went on, "By Allah, we didn't part company or speak long before the man returned to us as if nothing had ever been wrong with him."

This is an explicit, unequivocal text from a prophetic Companion proving the legal validity of tawassul through the dead. The account has been classified as rigorously authenticated (SAHIH) by Baihaqi, Mundhiri, and Haythami.

 

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

 Behoort tassawuf, soefistische handjesgeklap tot de Sunnah. In welke hadith lees je over taariqas?

In welke hadith lees je over tafsir of fiqh? In welke aya lees je over de baard, het dragen van zijde en goud of de lengte van je kleding?

Tasawwuf is de esotherische kant van de islam, niets meer en niets minder. Tasawwuf is een universeel principe, daarom vind je tasawwuf in alle religies. Tariqaas (soefi broederschappen) zijn pas echt ontstaan in de 9e eeuw na chr. / 3e eeuw hidjra. Soefies waren er al ver voor die tijd en werden genoemd door alle vier de imams Hanifa, Malik, Shafi en Hanbal. De mystiek zelf is al zo oud als de wereld. Als je een tariqa zoekt, zoek er dan een die zich aan de koran houdt en de soenna. Het probleem met veel tariqa's is dat ze zich al net zo geinstitutionaliseerd hebben als de orthodoxe islam. Daardoor is er soms een soort "soenna naast de soenna" ontstaan, wat naar mijn mening bida is.
Ook zijn er tariqats die zich helemaal verwijderd hebben van de soenna, zoals de westerse "soefibeweging" die niet islamitisch (meer) is. Er zijn ook tariqats die zich aan de koran en de soenna houden. Zoek maar, dan vind je ze wel.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 10:40
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Assalamoe alykoem Amier, weet jij niet anders of maak jij die fouten bewust, lees nog eens die vetgedrukte woorden van jou.

en nu deze drie vragen:

1. bewijs waar de selefies mushabbihah zijn (antropomorfen)?

2. bewijs waar de selefies speculeren over hoe Allah eruit ? 

3. bewijs waar Imam Al Ash'arie verketterd wordt ?

Assalamu alaikum,

al je vragen beantwoord in 1 handzame link: http://www.sunnah.org/history/Innovators/ibn_baz.htm

(quote: Ibn Baz also suggests corporal limbs for Allah Most High and Exalted in his statement in Taliqat Hamma `ala ma Katabahu al-Shaykh Muhammad `Ali al-Sabuni fi Sifat Allah ("Important Comments on What Shaykh al-Sabuni Wrote Concerning the Divine Attributes") that "To declare Allah transcendent beyond possessing body (al-jism), pupils (al-hadaqa), auditory meatus (al-sim�kh), tongue (al-lis�n), and larynx (al-hanjara) is not the position of Ahl al-Sunna but rather that of the scholars of condemned kal�m and their contrivance."[2]

By his phrase "the scholars of condemned kal�m" he disparages Ibn Khafif, Ibn `Abd al-Salam, Ibn al-Juwayni, Ibn Hibban, Ibn `Arabi, al-Ghazzali, al-Razi, al-Qadi `Iyad, al-Maziri, al-Nawawi, al-Pazdawi, al-Bayhaqi, al-Qurtubi, al-Khatib, Ibn al-Jawzi, Ibn Daqiq al-`Id, Ibn Hajar al-`Asqalani, Shah Wali Allah, the entire Ash`ari and Maturidi Schools and, lately, al-Sabuni, all of whom asserted transcendence in similar terms. As Ibn Hajar stated in Fath al-Bari: "The elite of the mutakallim�n said: `He knows not Allah, who attributes to Him resemblance to His creation, or attributes a hand to Him, or a son."[3] Contrary to this the doctrine of the Literalists consists in attributing an actual hand to the Creator. But Ibn Baz in his notes on Fath al-Bari charges al-Qadi `Iyad and Ibn Hajar with abandoning the way of Ahl al-Sunna for stating that the Hand of Allah does not pertain to a bodily appendage.[4] This is similar to the pretext of the anthropomorphist who said: "We expelled Ibn Hibban from Sijistan for his lack of Religion: he used to say that Allah is not limited!"[5])

Het is wel weer zo'n "anti-selefie" link, maar de citaten van de bekriticeerde geleerden zijn echt en na te zoeken.

Een quote van http://www.allaahuakbar.net/ashariyyah/are_they_ahl_us_sunna h.htm :

1. Shaikh Ibn al-Uthaimeen - may Allaah protect him - said: "So - for example - the Ash'arees and the Maatooreedees are not considered from Ahl us-Sunnah wal-Jamaa'ah in this particular matter (i.e. concerning the Names and Attributes of Allaah). Rather, they oppose what the Prophe (sallallaahu alaihi wasallam) and his Companions were upon with regards to accepting the Attributes of Allaah - the Most Perfect - upon their haqeeqah (real meaning).

Nog een link over antropomorfisme: http://www.aljawahir.com/23.htm

En nog 1: http://village.flashnet.it/users/fn034463/tawhid2.html Let op: dit zijn wel weer anti-selefi sites!

Wat quotes van http://www.islamicaweb.com/forums/showthread.php?t=21697

Mr. Muhammad ibn Saalih al-`Uthaimin states regarding Allah swt,

'He is sitting in person on His Throne in a way that befits His Majesty and Greatness. Nobody except He knows exactly how He is sitting.'

[The Muslim Belief, p. 8]

in additon, Mr Muhammad ibn Saleh al-�Uthaymeen says in "The Muslim's Belief" i.e. the Aqidah the Salafis follow, says:

"We believe that Allah possesses two real eyes"

Mr. `Abdul-`Aziz Ibn Baaz stated the following about Allah:

Allah is above limits that humans know, but He has limits that only He knows.

al-`Aqidah Tahaawiyyah Bi-Ta`liq, p. 12]

So, according to Mr. Ibn Baaz Allah swt has limits AND,

'To say that Allah does not have a body, pupils, ear drums and ear lobes, tongue, and larynx is not the position of Muslim Orthodoxy.'

[At-Tanbihaat (Warnings), p. 22]

Wassalam,

Amier.

 




 

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Love_Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 114
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 10:27
Selamu alejkum we rahmetullah wa barakatahoe
Behalve Walidin??
Bedoel je ermee dat die betrouwbaar is ya3ni wie denk je dat je bent om te kunnen bepalen wat betrouwbaar is en wat niet 2je bent toch geen alim 3hebben toevallig een aantal geleerden JOU geprijsd om je kennis ik d8 het niet Allahu a'lem

haha walidin.com zit vol met bidah zoals vieren van verjaardag van profeet is shirk audhubillah k hoop niet dat je de site betrouwbaar vindt ,inshAllah maak je een foutje...
Terug naar boven
ozgur Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 26 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 40
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 10:19
O ja enkele goede sites waar je eens kan rondkijken:

http://www.daruliftaa.com

http://www.askimam.com

http://www.jamiat.org.za

http://sunniforum.com

http://www.islam.ca

af te raden sites die anti maadhaab zijn:

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng

http://www.troid.org

http://www.salafi.net

verder alle bekende nederlandstalige islam sites behalve www.walidin.com
Terug naar boven
ozgur Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 26 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 40
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 10:10
Salamou aleykum,

Abu jabir ik denk dat je engels heel slecht is!

The meaning of Tawassul is: To ask Allah Almighty through the medium and intercession of another person. For example, one says: �O Allah! I ask forgiveness for my sins through the Wasila (intercession) of the Messenger of Allah (Allah bless him & give him peace)�.

Tawassul can be carried out through one�s own righteous deeds, the Prophet (Allah bless him and give him peace), righteous people who have passed away and those who are still alive. All these types of Tawassul are permitted and acceptable.

Tawassul (supplicating Allah through a means) through a living or deceased intermediary is not the seeking of assistance from a physical body, or through a life or death; rather, it is to seek assistance through the positive meaning attached to the person in both life and death, and due to their rank with Allah, for the body is but the vehicle that carries that significance.
However, if one seeks the help of a Prophet, saint or any other creation of Allah believing him to be omnipotent like Allah, then this is polytheism (shirk) and can never be considered permissible. Similarly, one believes that Allah alone is Omnipotent, but also believes that He has delegated a part of His power to an angel, a Prophet or a saint who exercises full and independent authority in that area, then this will also be considered Shirk, and thus forbidden.

Also, when one uses Tawassul in supplication, one does not ask and seek from other than Allah Almighty!!!


The permissibility of Tawassul is proven from the Qur�an, Sunnah, continued practice of the Ummah and reason.

Goed lezen Abou jabir dan ben je al een heel eind op weg!



Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 09:30

Assalamoe alykoem,

over tawassul dan maar, er is een heel duidelijke vers in de Quran, die ons genoeg inzicht geeft op dit onderwerp, Allah zegt in 39:3: Weet dat Allah de zuivere aanbidding toekomt. En degenen die naast Hem beschermers nemen (zeggen): "Wij aanbidden hen slechts opdat zij ons zo dicht mogelijk tot Allah brengen" Voorwaar, Allah zal tussen hen rechtspreken over dat waarover zij van mening verschillen. Voorwaar, Allah leidt niet degene die een zeer ongelovige leugenaar is.

En wij weten allemaal dat Allah aanroepen (du'a) een aanbidding is, wie dit ontkent, verloochent de profeet waar hij dat zei in een sahih hadith: du'a (Allah aanroepen) is een aanbidding.

dus wanneer iemand naar een graf gaat of gewoon in een ander plek via iemand anders (de eigenaar van het graf of iemand die hij ziet als een wali (heilige)) Allah aanroept, dan is er geen verschil tussen deze persoon en de persoon die in bovengenoemde vers wordt beschreven (zie ondergestreepte woorden).

dit is dus de niet-toegestane tawassul, daarnaast heb je de toegestane tawassul,

Allah aanroepen:

1. via Zijn namen en Eigenschapen

2. via de goede daden die men verricht heeft (bv je zegt: Oh Allah, ik heb voor U gebeden, genees mij)

er is ook een ander tawassul, maar die niet altijd gezien wordt als tawassul, namelijk je vraagt aan iemand die wel zowel aanwezig en levend moet zijn, om du'a voor jou te doen, en dit wordt ook gezien al toegestane tawassul.

wassalamoe alykoem,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
ozgur Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 26 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 40
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 08:47
as salamou aleykoum Abderrahmaan ,

VREES ALLAH om zoiets waarover je weinig kennis beschikt bidda te noemen!
Hier is een uitgebreid artikel over Tawassul,

En hoezo dicriminatie, die site heeft gewoon een afdeling hanafi en afdeling shafii wat is daar mis mee. Elke madhad heeft zn  eigen bewijzen .

Ik zal je uitleggen waarom er kleine vershillen tussen madhabs zijn hieronder volgt een voorbeeld:

Toen onze profeet vzmh zat te bidden viel er een stuk steen op zn voorhoofd waarin hij bleef steken. Natuurlijk zodra Aischa ra dit zag gebeuren rende zij erop af om de steen eraf te halen. Na dit ongeval nam de profeet opnieuw wodoo en ging verder bidden.

De vraag is hier wat brak de woddoo van de profeet vzmh dat hij dat opnieuw ging doen?

Imam Hanafi zegt: omdat er bloed vloeide brak zijn wodoo.
Imam Shafii zegt: omdat de hand van Aischa ra hem raakte brak hem wodoo.

Zoals je ziet zijn beide uitspraken juist en beide idjtihaads zijn goed deze situatie kun je zo ook met al die andere verschillen verglijken.


Tawassul (using intermediaries in supplication to Allah Most High) through the Messenger of Allah (Allah bless him & give him peace), Awliya and righteous believers is permitted, rather recommended according to the four schools of Sunni Islamic law.

This has been the mainstream belief held by scholars of this Ummah throughout the eras. The Salaf (predecessors) from the earliest generations had this understanding and this has been the way of the four Sunni Madhhabs in Fiqh.

The meaning of Tawassul is: To ask Allah Almighty through the medium and intercession of another person. For example, one says: �O Allah! I ask forgiveness for my sins through the Wasila (intercession) of the Messenger of Allah (Allah bless him & give him peace)�.

Tawassul can be carried out through one�s own righteous deeds, the Prophet (Allah bless him and give him peace), righteous people who have passed away and those who are still alive. All these types of Tawassul are permitted and acceptable.

The permissibility of Tawassul is proven from the Qur�an, Sunnah, continued practice of the Ummah and reason.

Some of the proofs on the validity of Tawassul:

1) Allah Most High says:

�O you who believe! Fear Allah and seek a means (wasila) to him� (Surah al-Ma'ida, V: 35)

The word �Wasila� (a means of approach) in its general indication includes Tawassul (intercession) by persons, and through actions.

2) Allah Almighty says:

�If they had only, when they were unjust to themselves, come to you (O Muhammad, Allah bless him & give him peace) and asked Allah�s forgiveness, and the Messenger of Allah had asked forgiveness for them, they would have found Allah indeed forgiving and Most Merciful�. (Surah al-Nisa, V: 64)

These two verses are clear on the permissibility and recommendation of Tawassul. The distinction made by some, between the living and the dead in this matter only comes from one who believes in the perishing of souls upon death, which would lead to denying resurrection.

Also, when one uses Tawassul in supplication, one does not ask and seek from other than Allah Almighty. Only the high position, status and rank of the person through whom Wasila is carried out is used as intercession. In other words, the servant is saying: �O Allah! This certain Prophet or servant of yours is very close to you. I do not possess any good deeds, but I have love for the pious. O Allah! Pardon me and forgive my sins due to this love and connection I have with this pious servant of yours�.

Now, every person with a sound mind will determine that there is no reason to distinguish and differentiate between the living and the dead. This is the reason why scholars such as Imam Subki, Hafidh Ibn Kathir, Imam an-Nawawi (Allah have mercy on them all) and many others have declared the permissibility of Tawassul through the righteous, whether alive or passed away to the Mercy of Allah.

3) Imam al-Tirmidhi (Allah have Mercy on him) and others relate from Uthman ibn Hunaif (Allah be pleased with him):

�A blind man came to the Messenger of Allah (Allah bless him & give him peace) and said: �I've been afflicted in my eyesight, so pray to Allah for me�. The Prophet (Allah bless him & give him peace) said: �Go perform ablution (Wudu), perform two Rak�at Salat and then say: �O Allah! I ask you and turn to you through my Prophet Muhammad, the Prophet of Mercy. O Muhammad! I seek your intercession with my lord for the return of my eyesight, that it may be fulfilled. O Allah! Grant him intercession for me�. The Messenger of Allah (Allah bless him & give him peace) then said: �and if there is some other need, do the same�. (Recorded by Tirmidhi, Abu Dawud, Nasa'i, Tabrani and others, with a sound chain of narrators).

The express content of this Hadith proves the legal validity of Tawassul through a living person. It implicitly proves the validity of Tawassul through a deceased person, as Tawassul through a living or dead person is not through a physical body or through life or death, rather, through the positive meaning attached to the person in both life and death.

4) Moreover, Imam Tabrani relates in his al-Mu�jam al-Kabir reporting from the same Uthman ibn Hunaif (Allah be pleased with him) that a person repeatedly visited him concerning something he needed, but Uthman paid no attention to him. The man met his son and complained to him about the matter- this was after the death of the Messenger of Allah (Allah bless him & give him peace) and after the eras of Sayyiduna Abu Bakr and Sayyiduna Umar (Allah be pleased with them)- so Uthman (who collected Hadith and was from the learned) said : �Go to the place of Wudu, then come to the Masjid, perform two Rak�ats and then say : �O Allah!, I ask you and turn to you through our Prophet Muhammad, the Prophet of Mercy. O Muhammad! I turn through you to my lord, that He fulfil my need�....... until the end of the Hadith.

This is an explicit and clear text from a Companion (sahabi) proving the legal validity of Tawassul through the dead. The Hadith has been classed as authentic (Sahih) by al-Bayhaqi, Mundhiri, al-Haythami and many others.

5) In the Hadith recorded by Imam al-Bukhari and others, the Companion Umar (Allah be pleased with him) made Tawassul through the uncle of the Messenger of Allah (Allah bless him & give him peace), Sayyiduna Abbas (Allah be pleased with him), in asking Allah Almighty for rain at the time of drought.

These and many other Ahadith are clear on the permissibility and validity of Tawassul. This is the reason why the great traditional Sunni scholars have held this belief throughout the ages. Even in the present era, most of the Muslims who belong to the Ahl al-Sunnah Wa al-Jama�ah in most parts of the world have this belief.

Many books in Arabic and other languages have been written in refutation of those who regard Tawassul to be Shirk. Scholars from Syria, Jordan, Lebanon, Kuwait, Emirates, India, Pakistan and Saudi Arabia itself have rejected the position held by the minority -so called- Salafi sect.

As far as some of the scholars of the Haramayn are concerned, there views in matters of Aqida are generally from the blind following of Imam Ibn Taymiyya... The Imam, despite having great knowledge, in many issues chose a path which was different from the path of the majority of the Ummah, and the Scholars by and large did not accept his views.

At the same time, one should be precautious in not having any wrong belief in Aqidah. There should be the conviction that Allah Almighty alone has influence over everything, outwardly and inwardly. Also, one should not have the belief that the supplication (Dua) is not accepted without Tawassul. This is the real Tawhid.


Dus voortaan praat als een Alim of ben stil als een man!

Wa aleykoem selam
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 08:32

Salaam aleikoum

Ze zijn van mening dat je maar 1 madhab mag volgen. Als je een bepaalde keuze maakt voor een regel dat in een andere madhab is te vinden, op basis van daliel, ben je verkeerd bezig.

Salaam aleikoum.

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 08:21

nog iets, er staat daar Q&A alleen voor Hanafies en Shafie's, hoe ziet het met Malikie's en hanbalies, is dit niet discriminatie ?

dit is het domste wat er is, als je een vraag hebt over het geloof, moet je eerst vragen welke madhab die imam volgt, als hij een ander volgt, moet je bij hem weggaan en een ander gaan zoeken.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 08:10

Behoort het uitvoeren van tawassul, du3a dmv de status van dode mensen, en vaak deze dode mensen op de graven zelf vragen, tot de Sunnah. Is dit geen shirk? Behoort tassawuf, soefistische handjesgeklap tot de Sunnah. In welke hadith lees je over taariqas? Is dit geen bid3a?

Graag zou ik van jullie hier wat bronnen van willen hebben aub. Welke taariqas volgen jullie en hoeveel zijn het er?

Ik lees op sunnipath dat ze claimen dat men mondeling van sheich op scheich kennis overdragen zonder daliel en dit overgeleverd is van de profeet (salla Allahu aleyhi wassalam). En zelfs dat die taariqas sunnah zijn die door de sahaba zijn uitgevoerd. Subhana Allah.

Dit is niet de madhab van abu haneefa en is geen Sunnah. Is allemaal bid3a wat ik zie op die sunnipath. Als dit geen bid3a is, geef mij maar HADITHS hierover. 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 07:49
In eerste instantie geplaatst door Amier

Assalamu alaikum,

zit hem eigenlijk vooral in de verschillen van opvatting over taqlied, ijtihaad, ijmaa en qiyaas. Verder zitten er wat verschillen in het Godsbeeld: selefies zijn antropomorfen (althans Ibn Baaz) die zich baseren op de letterlijkheid van de koran wanneer het gaat over "de hand van God" of "God zit op zijn troon" e.d., terwijl soenni's (dus van de vier wetscholen) daar niet over mogen speculeren ("bilaa kayf": zonder de hoe-vraag. Eigenlijk een doctrine uit de theologische stroming van Al Ashari die dus ook volledig verketterd wordt door de selefie geleerden, hoewel zeer veel bekende klassieke geleerden uit de tweede en derde eeuw tot de kalaam behoorden. Kalaam is de islamitische theologie, waar imam Ibn Hanbal zo fel op tegen was). Allahu alam.

Assalamoe alykoem Amier, weet jij niet anders of maak jij die fouten bewust, lees nog eens die vetgedrukte woorden van jou.

en nu deze drie vragen:

1. bewijs waar de selefies mushabbihah zijn (antropomorfen)?

2. bewijs waar de selefies speculeren over hoe Allah eruit ? 

3. bewijs waar Imam Al Ash'arie verketterd wordt ?

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 07:04

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

en kunnen jullie mij  de namen van de geleerden en bewijs  plaatsen   van geleerden waar jullie luisteren  en over lezen en ik heb het over hooge geleerden ,en geen si3aa  jazakomolaah ogjeer moge allah ons allen leiden op het rechtepad siratalmoestakim amin.

Assalamu alaikum,

als je lijsten met namen van moderne geleerden uit de Ahl al Soenna wilt, surf dan een naar www.sunnipath.com of www.ummah.net . Verder gewoon veel boeken lezen, en niet alleen artikelen van websites.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 06:54

Assalamu alaikum,

ik denk dat je gelijk hebt. Trouwens over dat Godsbeeld; daar verschillen soenni's onderling weer over van mening, en selefies ondereling ook. Veel mensen in Nederland die zeggen dat ze selefie zijn komen eigenlijk uit een Maliki traditie (Marokkaans namelijk) en weten vaak niet goed wat de verschillen tussen die twee madhabs zijn. Ik ben ook geen expert.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 06:43
In eerste instantie geplaatst door Amier

selefies zijn antropomorfen (althans Ibn Baaz) die zich baseren op de letterlijkheid van de koran wanneer het gaat over "de hand van God" of "God zit op zijn troon" e.d., terwijl soenni's (dus van de vier wetscholen) daar niet over mogen speculeren ("bilaa kayf": zonder de hoe-vraag.

Bedankt Amier,

 

Dit is dus iets meer filosofisch, want hoe dan ook niemand weet hoe het precies is en je zal niet anders gaan geloven als Allah wel of geen hand heeft. of als de koran het woord van Allah is of een schepsel is van Allah.

Ik meen dat de verschillen worden aangedikt. Dit is mede door de houding van de verschillende partijen tegen over elkaar. Men moet elkaar respecteren en accepteren en ophouden met elkaar voor afvallig uitmaken.    

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 06:27

Assalamu alaikum,

zit hem eigenlijk vooral in de verschillen van opvatting over taqlied, ijtihaad, ijmaa en qiyaas. Verder zitten er wat verschillen in het Godsbeeld: selefies zijn antropomorfen (althans Ibn Baaz) die zich baseren op de letterlijkheid van de koran wanneer het gaat over "de hand van God" of "God zit op zijn troon" e.d., terwijl soenni's (dus van de vier wetscholen) daar niet over mogen speculeren ("bilaa kayf": zonder de hoe-vraag. Eigenlijk een doctrine uit de theologische stroming van Al Ashari die dus ook volledig verketterd wordt door de selefie geleerden, hoewel zeer veel bekende klassieke geleerden uit de tweede en derde eeuw tot de kalaam behoorden. Kalaam is de islamitische theologie, waar imam Ibn Hanbal zo fel op tegen was). Allahu alam.

En zo zijn er nog verschilletjes. Maar in weze verschilt de geloofsleer niet en baseren we ons allemaal op dezefde bronnen, alleen de interpretatie kan soms verschillen.

Wassalam,

Amier.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 06:11

salaam alaikom,

kan iemand een paar duidelijke verschillen aangeven tussen salafies en de rest van ahlussunnah wal jamaa�ah?

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 06:11

Assalamu alaikum,

de selefies verschillen dus onderling ook van mening over hoe selefie ze nu eigenlijk zijn. Lees de openingpost van deze topic maar. Oh, en zuster, je zei:

In eerste instantie geplaatst door Taqwaa

waar hebben jullie het over salfies  wij zijn geen salafies

Wie zijn "wij" dan; diegenen die jij bedoelt met "wij zijn geen selefies"? Zeker niet sheich Al Albani, want die noemt zichzelf wel selefie.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 05:54
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

asalaamo3alaikom       &a mp;a mp;n bsp;  waar hebben jullie het over salfies  wij zijn geen salafies er bestaan geen salfsali7in meer  radjalaaho3anhoem .maar vertel mij geldat ook voor allabanie vrees allah o salies            dan  kun je gelijk asta3firoelaah zegen.

Assalamu alaikum,

nu zijn jullie geen selefies? Dat is vreemd, want deze topic begon met een verhandeling van Al Albani waarin hij duidelijk pleitte voor de naam "selefie" om aan te geven dat je die bepaalde stroming aanhangt en niet bijvoorbeeld 1 van de vier soennitische madhab's.

Wassalam.


neer is ad-Dawatoes-Salafiyyah begonnen
< = src="/sites/admin/news/poetry.js">
������ : ( 27/08/2004  16:33 ) - ����� ( 89 )

Vraag: Een vraagsteller richt zijn vragen aan shaych Oebayd al-Djaaberie en zegt: "Wanneer begon ad-Dawatoes-Salafiyyah voor het eerst? Begon ad-Dawatoes-Salafiyyah � zoals sommige mensen beweren � slechts twee honderd jaar geleden? 

Antwoord: Shaych Oebayd al-Djaaberie begon het beantwoorden van de vraag als eerste met het prijzen van Allaah, zeggende, "Alle lof zij Allaah, de Heer der Werelden. De goede afloop (het Paradijs) is voor de vromen. Ik getuig dat er geen godheid het recht heeft aanbeden te worden behalve Allaah, die alleen, zonder deelgenoten, de ware godheid is van de eerste schepping en de ware godheid van de laatste schepping. En verder getuig ik dat Mohammed Zijn Dienaar en Boodschapper is en Zijn uitverkorene, betrouwbare en gelovige dienaar is, moge de Vrede en Zegeningen van Allaah met hem zijn en zijn familie en met zijn goede en ware Metgezellen. Om verder te gaan:

Ik zal eerst spreken over de betekenis van (het woord) Salafiyyah. Wat is Salafiyyah? De taalkundige betekenis van Salafiyyah refereert naar degenen die ons voor zijn gegaan. Dus de Saalif (het enkelvoud van Salaf) betekent voorganger. En de betekenis van het werkwoord salafa betekent afgelopen zijn, voorbij zijn, of om voor te gaan. En de wettige betekenis van het woord Salafiyyah in de Islaam, is iedereen die ons is voorgegaan na de Boodschapper van Allaah (sallaAllaahoe aleihi wa sallam), van de Metgezellen en al degene die hen volgden in oprechtheid en vroomheid, de Qor�aan en de authentieke Soennah volgend, dan is hij een Salafie.

Dus hierop gebaseerd, is ad-Dawatoes-Salafiyyah de da�wah (uitnodiging) van de mensen om te handelen in overeenstemming met dat waar de Boodschapper van Allaah (sallaAllaahoe aleihi wa sallam) op was en dat waar zijn Metgezellen op waren, in aanbidding van Allaah met oprechtheid en in wat betreft aanbidding handelen in overeenstemming met de Qor�aan en de Soennah, net als in onze tijd om op te treden met onze omgang met anderen. Dit is Salafiyyah.


Wat betreft (het beantwoorden van jou vraag) wanneer is ad-Dawatoes-Salafiyyah begonnen, dan vereist dit de uitleg van twee dingen:

Als eerste, ad-Dawatoes-Salafiyyah is de pure Religie die uitnodigt naar Tauwhied en oprechtheid in aanbidding. Het is de da�wah of de uitnodiging om te geloven in Allaah, Zijn Engelen, Zijn Boeken, Zijn Boodschappers, de Dag des Oordeels, en geloven in Qadar (Voorbestemming). Daarom is ad-Dawatoes-Salafiyyah de da�wah van alle Profeten, van Noeh die de eerste Profeet was, helemaal tot aan Mohammed (sallaAllaahoe aleihi wa sallam), die de laatste en afsluitende Profeet en Boodschapper was die naar de mensheid werd gezonden. Moge Vrede en Zegeningen met hen allen zijn. Daarom, de geschiedenis van ad-Dawatoes-Salafiyyah begint met de eerste Profeet. Het kan zelfs gezegd worden dat ad-Dawatoes-Salafiyyah begonnen is bij Aadam (alayhis salaam) want het is de pure Religie. En ad-Dawatoes-Salafiyyah is het begrijpen van de Qor�aan en de Soennah zoals Allaah en Zijn Boodschapper (sallaAllaahoe aleihi wa sallam) ons bevolen hebben te doen. En het is doen wat Allaah en Zijn Boodschapper ons bevolen hebben te doen, hopend op de beloning die bij Allaah is. En het is het wegblijven van dat wat Allaah en Zijn Boodschapper hebben verboden, vrezend voor de Bestraffing van Allaah. Dus de geschiedenis van ad-Dawatoes-Salafiyyah is niet iets dat beperkt kan worden tot honderd jaar of tweehonderd jaar of vijfhonderd jaar. Het enige dat beperkt kan worden tot een specifieke periode zijn de activiteiten van bepaalde dwalende da�wah groepen zoals de Ichwaanoel-Moeslimien en Jamaa�atoet-Tabliegh en de Soeroeriyyah/Qoetoebiyyah en anderen dan hen van de da�wah groepen die recentelijk zijn ontstaan. Dat was het eerste dat ik duidelijk wilde uitleggen.

Wat betreft het tweede, ad-Dawatoes-Salafiyyah is niet gesticht door een specifiek persoon. En wellicht is dit de reden waarom sommige mensen vragen wanneer ad-Dawatoes-Salafiyyah is begonnen. Dus ik zeg dat ad-Dawatoes-Salafiyyah niet gesticht of gevestigd is door een specifiek persoon. De Profeten en Boodschappers zijn echter door Allaah de Glorieuze en Verhevene met deze da�wah gezonden. Daarom, mijn zoon, is de oorsprong van Dawatoes-Salafiyyah in de tekst (de Qor�aan en de Soennah) en Idjmaa� (consensus van de geleerden) en diens origine is niet gebaseerd op een simpel begrip, idee of mening. Dus de leiders van ad-Dawatoes-Salafiyyah zijn de Profeten (�aleihimoes-salaam) en zij zijn de Imaams van de schepping. En daarna, na hen zijn de Metgezellen van de Profeten. En na hen zijn de geleerden. Zoals we vinden in de authentieke hadieth, �De leiders van de Kinderen van Israa�iel waren de profeten en iedere keer dat een profeet werd vermoord (halaka), kwam een andere profeet na hem, en er is geen Profeet na mij.�[1] Dus Allaah heeft het leiderschap van deze Oemmah doorgegeven in de handen van de geleerden.

En de geleerden zijn degenen die beschreven zijn en bekend staan om het hebben van kennis en zaken van de Religie leggen zij uit aan de hand van de Qor�aan en de Soennah. En alle problemen en moeilijkheden die zij tegenkomen leggen zij uit en lossen zij op met begrip van de teksten (van de Qor�aan en de Soennah) door het gebruiken van de Sierah (biografie�n) van de Salafoes-Saalih (Vrome Voorgangers) van de Metgezellen (radia Allaahoe anhoem) en de geleerden van de Taabi�ien (de generatie na de Metgezellen), en evenzo de geleerden van de drie geprefereerde generatie welke de beste van de generaties van mensen zijn, zoals de Boodschapper van Allaah (sallaAllaahoe aleihi wa sallam) zei, �De beste van mijn mensen zijn mijn generatie, dan degenen na hen, dan degenen na hen.�[2]

 Daarom is het niet correct om te zeggen dat Salafiyyah een begrip is of een gedachte of een concept waar iemand op gekomen is, want ad-Dawatoes-Salafiyyah is niet gesticht of gevestigd door een individu, echter, deze da�wah is dat waarmee de Profeten en Boodschappers kwamen, dan degenen die na hen kwamen van de Metgezellen van de Profeten en Boodschappers, dan daarna degenen die met kennis uitnodigden naar de Religie van Allaah. Zij zijn degenen die uitnodigen naar ad-Dawatoes-Salafiyyah. Dus vanonder de Salafiyien van de Oemmah van Mohammed (sallaAllaahoe aleihi wa sallam) die Allaah tot hervormers[3] van ad-Dawatoes-Salafiyyah verordende, waren er vier: 

* Ahmad ibn Hanbal (d.241H). Hij hervormde ad-Dawatoes-Salafiyyah onder de Moslims die beproefd werden met de uitspraak dat de Qor�aan geschapen is. Imaam Ahmad en degene met hem verspreidde ad-Dawatoes-Salafiyyah � en hij was de beste van hen en de meest geduldige onder hen en de sterkste onder hen � totdat Allaah de Oemmah middels hem genas. Hij legde aan de mensen uit dat de Qor�aan de ongeschapen Uitspraak van Allaah was en van Hem geopenbaard. En dat Djibriel ermee afdaalde naar Mohammed (sallaAllaahoe aleihi wa sallam).

* De tweede hervormer was Shaychoel-Islaam, al-Imaam Ahmad ibn Taymiyyah (d.728H). Wie zijn boeken leest, waaronder Madjmoe� al-Fataawaa, dan zal hij zien hoe Shaychoel-Islaam de Soennah aanbeveelt en ingaat tegen innovatie (in zaken van Religie). En hoe hij zichzelf inspande voor het verduidelijken van de Soennah en het onderwijzen van de mensen. Echter deze twee Imaams, Imaam Ahmad ibn Hanbal en Ahmed ibn Taymiyyah � Moge Allaah hen beide barmhartig zijn � hadden geen land achter hen om hen te helpen en hen te verdedigen.

* De derde hervormer van ad-Dawatoes-Salafiyyah was Shaychoel-Islaam Mohammed ibn Abdoel-Wahhaab (d1206H) en met hem was zijn broeder in Islaam al-Amier Mohammed ibn Sa�oed (rahimahoellaah). Mohammed ibn Abdoel-Wahhaab legde de Religie uit met zijn tong en zijn broeder Mohammed ibn Sa�oed hielp hem met het zwaard en speer. Dus een land, gevestigd op Tauwhied, ontsprong in het hart van Nadjd en daarna gebeurde er meningsverschil, opsplitsing en zwakheid, totdat Allaah de vierde hervormer bracht.

* En hij was Imaam Abdoel-Aziez ibn Abdoer-Rahmaan ibn Faysal en degenen met hem van onder de Imaams van de Da�wah. En gedurende hun tijd was de vierde heropleving. En wij - alle lof zij Allaah - leven onder de schaduw van een land gevestigd op Tauwhied en in de schaduw van de vierde heropleving, en we vragen Allaah om deze zegening voor iedereen te voltooien. En wellicht eindigt hier ons antwoord op jou eerste vraag, O verzameling van Britse studenten.


 

[1] Overgeleverd door Moeslim (6/17)|
[2]  Overgeleverd door al-Boechaarie (nr. 2652) en Moeslim (nr. 2533)

[3] Voetnoot van
Oem Aaliyah: Hervormers houdt hier niet in dat ze het veranderden of aanpasten maar dat ze het deden herleven in een tijd waar de Islaamitische principes niet correct werden nageleeft. Ze corrigeerde de opvattingen van mensen aan de hand van de zuivere en authentieke Islaam.

www.Troid.org

 

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 05:48

wil goed lezen ha ik zei erbestaan geen salafsali7 was maar waar dat wij als hun zijn wasalaamo3aliakom.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 05:42

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

asalaamo3alaikom       &a mp;n bsp;  waar hebben jullie het over salfies  wij zijn geen salafies er bestaan geen salfsali7in meer  radjalaaho3anhoem .maar vertel mij geldat ook voor allabanie vrees allah o salies            dan  kun je gelijk asta3firoelaah zegen.

Assalamu alaikum,

nu zijn jullie geen selefies? Dat is vreemd, want deze topic begon met een verhandeling van Al Albani waarin hij duidelijk pleitte voor de naam "selefie" om aan te geven dat je die bepaalde stroming aanhangt en niet bijvoorbeeld 1 van de vier soennitische madhab's.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 05:38
en kunnen jullie mij  de namen van de geleerden en bewijs  plaatsen   van geleerden waar jullie luisteren  en over lezen en ik heb het over hooge geleerden ,en geen si3aa  jazakomolaah ogjeer moge allah ons allen leiden op het rechtepad siratalmoestakim amin.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 05:07
asalaamo3alaikom       &n bsp;  waar hebben jullie het over salfies  wij zijn geen salafies er bestaan geen salfsali7in meer  radjalaaho3anhoem .maar vertel mij geldat ook voor allabanie vrees allah o salies            dan  kun je gelijk asta3firoelaah zegen.
Terug naar boven
ozgur Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 26 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 40
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 04:40
Ik ben het broeder Amier mee eens, Love Islam je zegt dat je dingen wilt verduidelijken nou beste broeder dat wil ik ook dus ik discussier ook niet of niet Broeder Amier?

Maar het is gewoon zo dat de selafie sekte ook nooit iets wil toegeven he, volgens hun volgen zij alleen de koran en de sunnah en zijn zij de vrome voorgangers.

Was Abu Hanifa (rahimullah)geen vrome voorganger? Waarom zeggen selafies tegen de volgers van madhab Hanafi van hij volgt de deen van Abu Hanifa? Dat is echt iets stoms, Want Abu Hanifa (rahimullah) zien we als een grote geleerde die de Koran en Sunnah op het best mogelijke manier volgde, En als mensen hem volgen volgen zij dan de deen van Abu Hanifa of de deen van onze geliefde profeet VZMH? , Ik vraag het aan jullie ja salafies die imam Abu Hanifa zo bekritiseren!  Oh ja Abu Hanifa had een zwak denkvermogen en een zwak geheugen was slecht in hadith en had maar 17 hadeeths etc etc....

Omdan maar niet te spreken over de metgezel Abdullah ibn Masud die ze als zwak en oud en vergeetachtig noemenvanwege de volgende hadith die ze tegenwerkt:

Abdullah ibn Masud overleverd:

Zal ik niet jullie het gebed van de profeet SAW laten zien? En hij deed de gebed en hefde alleen in de eerste takbier zijn handen en daarna niet meer.

Terwijl deze hadith met een SAHIH keten is overgelverd, menen de selafies Abdullah ibn Masud als zwak en vergeetachtig en dement af te schrijven .

VREES ALLAH O JULLIE SELAFIES!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 04:06

Salaam,

ik heb trouwens dat artikel van http://www.troid.org/articles/manhaj/innovation/asharees/boo koffalsehood.htm
 bekeken, en los van de overdadige bijvoegelijke naamwoorden en verwensingen waarmee de tekst doorspekt is, valt mij al in de eerste alinea's op dat er wordt toegegeven dat Al Albani zichzelf in feite tegenspreekt, maar dat veel hadithgeleerden dat deden en je dat anders moet zien. Ik ga het nog eens helemaal goed lezen, maar een objectief werk kan ik het al niet meer noemen (net zomin als het boek van As-Saqqaf natuurlijk).

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.