Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Omgang tussen moslim jongens en meisjes

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Omgang tussen moslim jongens en meisjes
    Geplaatst op: 21 maart 2005 om 07:53
Salaam Aleikum broeders en zusters,

Ik heb de laatste jaren een trend geconstateert onder de islamitische jongens en meisjes waar ik me zorgen over maak.

Ik reis de laatste jaren veel met het openbaar vervoer (trein, bus) en ik heb een verontrustende dingen gezien.
islamitische jongens en islamitische meisjes (vanaf de tienerleeftijd tot aan volwassenen toe) die bij elkaar in de trein of de bus gaan zitten en altijd bij elkaar zitten. En dan zullen sommigen van jullie denken dat zijn broers en zussen, neen het gaat hier niet om bloedverwanten afgaande op de omgangsvormen.
Mensen praten luidruchtig over dingen die broers en zussen niet zouden bespreken. En intieme omgangsvormen tijdens de omgang is hierbij ook geen uitzondering.

Nou was mijn vraag ben ik de enige die dit soort dingen ziet en is dit een bijzonderheid (ik hoop het wel) of komen jullie dit soort taferelen ook tegen in het openbaar?

Wat me stoort is dat het soms net gekleedde moslim meisjes betreft die echt respect verdienen voor hun voorkomen, maar zich toch wel in omgangsvormen met islamitische jongens inlaten. Ik heb weleens jongens die ik ken aangesproken op hun gedrag en hen gewaarschuwd (waarna sommigen mijn advies negeerden), maar ik denk dat veel meisjes niet beseffen dat dit ze als moslims niet met jongens om dienen te gaan. Vice versa natuurlijk ook.

Wat vinden jullie ervan?

Salaam aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 08:46

ik vind dat jehelemaal gelijk hebt malcom X

zo'n band hoort niet als je geen mahram van elkaar bent@!!!

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 09:01
Asalamu Aleykum Warahmatoellahi Wabarakatoeh

Ja aghi, ik ken ook iemand die een relatie heeft. Beiden (eigenlijk) met een (ex-)moslimachtergrond. De jongen zei zelfs tegen mij dat het niet de gehele Quraan gelooft. Ik had zelfs met hem een korte discussie over het wel/niet vieren van nieuwe jaar(!). Voor zover ik weet bleef het maar bij (intieme) gesprekken. Maar ik heb hem al verteld wat ik erover vind, namelijk, oprechte intentie ten huwelijk te vragen.
Ik verder zelf wel mensen die moslim 'horen te zijn'. Maar wat doe je dan als ze slechts hun dien vertonen op het vrijdagsgebed?
Ik wordt ik helemaal nostaglisch van, hoe was het wel niet indertijd bij de sahaba (mijn fascinatie groeit zelfs meer als ik hadiths lees waarin zelfs zij nog niet perfect waren)? Eigenlijk zijn het juist deze 'broeder/zusters' die steun zouden moeten geven aan de ummah. En het niet in de steek laten voor wereldse zaken. Ja, het is zelfs zo dat ik meer respect begin te krijgen voor niet-moslims die pas de Islam beginnen te bestuderen (en vlak daarna moslims worden) dan voor deze 'moslimgeborenen'.
Maar wat wil je wel niet doen voor hen? Ik denk dat zij door de wereldse lijden heen willen eer ze beginnen te realiseren dat zij iets kostbaars in de steek hebben gelaten, hun dien/Islam.

Ik ben ook maar mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Asalamu Aleykum Warahmatoellahi Wabarakatoeh
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 09:55

bismillah irahman irahiem, moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet mohammed en zijn met gezellen, dat klopt zeker broeder malcolm x , ik erger me daar ook aan, maar wat ik nog erger vind is wanneer ik een moslima met een kafer zie, en die dan met hem een relatie heeft of moslimhomos, maar alhoumdillah laatste tijd zie ik steeds  meer  moslimjongeren zich herbekeren tot de islam meer baardgroei islamitischekleding, en moslimmeisjes hellemaal bedekt SOEBHANALLAH moge er inshallah meer komen,  EN OOK AUTOCHTONEN die zich tot de zuivere islam bekeren, dit durfde ik niet eens in mij stoutste dromen te dromen

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 10:03
In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

bismillah irahman irahiem, moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet mohammed en zijn met gezellen, dat klopt zeker broeder malcolm x , ik erger me daar ook aan, maar wat ik nog erger vind is wanneer ik een moslima met een kafer zie, en die dan met hem een relatie heeft of moslimhomos, maar alhoumdillah laatste tijd zie ik steeds  meer  moslimjongeren zich herbekeren tot de islam meer baardgroei islamitischekleding, en moslimmeisjes hellemaal bedekt SOEBHANALLAH moge er inshallah meer komen,  EN OOK AUTOCHTONEN die zich tot de zuivere islam bekeren, dit durfde ik niet eens in mij stoutste dromen te dromen

Hoezo? Volgens Malcom is het niet erg als een moslima met een christ trouwd.Of vergis ik me nu in jou uitleg?

62. Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.

25. En verkondig aan degenen, die geloven en goede werken doen de blijde tijding, dat er tuinen (het paradijs) voor hen zijn, waardoorheen rivieren vloeien. Telkens, wanneer hen van de vruchten hieruit wordt geschonken, zullen zij zeggen: "Ziehier, hetgeen ons reeds voorheen werd gegeven"; en hun werd het soortgelijke gegeven. En zij zullen er reine metgezellen hebben en zij zullen er vertoeven.

Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 10:13
bismillah irahman irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de profeet mohammed en zijn metgezellen, ALS MALCOLM X BEWEERD DAT EEN MOSLIMA MET EEN CHRISTEN MAG TROUWEN DAN WIL IK GRAAG WETEN WAAR HIJ DIT VANDAAN HEEFT, WANT DIT KLOPT ABSOLUUT NIET RUUD
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 10:19

In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

bismillah irahman irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de profeet mohammed en zijn metgezellen, ALS MALCOLM X BEWEERD DAT EEN MOSLIMA MET EEN CHRISTEN MAG TROUWEN DAN WIL IK GRAAG WETEN WAAR HIJ DIT VANDAAN HEEFT, WANT DIT KLOPT ABSOLUUT NIET RUUD
Lees eens hierboven en je weet waarom het volgens mij echt wel mag lijkt me.... God/Allah is op zoek naar de zuiverste van de zuiverste harten hier op aarde....Zij die nooit kwaad doen.Maar steeds streven naar het doen van goede werken.En de Goede vrouwen treffen de Goede mannen.

Allah kent geen racisme Aboe.....Racisme is het werk van Satan.....Veel geweld komt er uit voort.....Slechte werken....

De niet-gelovige wordt gewaardeerd als Gods schepsel, begiftigd vanaf zijn/haar geboorte met de natuurlijke religie (d�n al-fitrah), waarvan de historische openbaring identiek is met die van de islam. Als het een jood of christen betreft, is hij of zij eigenaar van dezelfde openbaringstraditie als de moslims. Op dit punt stelt de koran andersdenkenden gerust: Voorzeker de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen en wie van hen in Allah en de Laatste Dag geloven en goede werken verrichten, zullen hun verdienste bij hun Schepper hebben en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren (2:62).

Het is een moslim niet toegestaan neerbuigend te spreken over de religie van andersdenkenden en hetgeen zij aanbidden: En scheldt niet op degenen tot wie zij buiten God smeken, anders zullen zij uit wrok en onwetendheid God uitschelden(...) 6:108). De vorm kan verschillen maar de aanvaardbaarheid van de inhoud bepaalt God Alleen: Zij zijn niet allen gelijk. Onder de mensen van het Boek (joden en christenen) is een oprechte gemeenschap, die Gods woord lezen in de stille uren van de nacht en zich voor hun Schepper ter aarde werpen (3:113).

Het hiernamaals is niet ingericht naar uw wensen, noch naar de wensen van de mensen van het boek. Wie kwaad doet zal ervoor gestraft worden en hij zal buiten God vriend noch helper vinden (4:123). betekent ook dat aanhangers van andere religies oprechte gelovigen kunnen zijn.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 11:11
Salaam Aleikum,

Ik heb gezegd het is niet verboden voor moslims om met andersgelovigen te trouwen, maar dit is niet prefeerbaar.
En gebeurt dit wel dan dienen de kinderen islamitisch opgevoed te worden. En is het beter wanneer de echtgenote islamitisch wordt of bij het huwen die intentie heeft.
Maar vanwege de vele onderlinge conflicten die het kan veroorzaken heeft het niet de voorkeur.

Daarbij moet je je realiseren Ruud dat het niet is toegestaan voor een moslima een relatie aan te gaan voor het huwelijk. En meestal gaan niet moslims een relatie aan voordat ze met iemand besluiten te trouwen. Dus daar ligt het probleem al.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 12:12
bismillah irahman irahiem, moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet mohammed en zijn metgezellen, EEN MOSLIM MAN MAG EEN CHRISTENENVROUW OF EEN JOODSE VROUW HUWEN OMDAT ZIJ OOK IN ALLAH GELOVEN, MAAR GEEN ATHEIST OF EEN POLYTHEIST, HOE AANTREKELIJK ZE OOK ZIJN HET IS VERBODEN, EEN MOSLIMA VROUW MAG GEEN ANDERE MAN TROUWEN DAN EEN MOSLIMMAN
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 12:49
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Ik heb gezegd het is niet verboden voor moslims om met andersgelovigen te trouwen, maar dit is niet prefeerbaar.
En gebeurt dit wel dan dienen de kinderen islamitisch opgevoed te worden. En is het beter wanneer de echtgenote islamitisch wordt of bij het huwen die intentie heeft.
Maar vanwege de vele onderlinge conflicten die het kan veroorzaken heeft het niet de voorkeur.

Daarbij moet je je realiseren Ruud dat het niet is toegestaan voor een moslima een relatie aan te gaan voor het huwelijk. En meestal gaan niet moslims een relatie aan voordat ze met iemand besluiten te trouwen. Dus daar ligt het probleem al.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Ja dat begrijp ik...Maar we kunnen geen van bijde zeggen dat als 2 mensen het toch willen proberen,dat we hier negatief op moeten reageren.Maar ieder vanuit zijn Godsdienst gewoon moet uitleggen dat het vrij moeilijk wordt om het op de juiste weg te doen.Besluiten zij ondanks de uitleg het te proberen,zijn wij als mensen verplicht hun daar het beste bij te helpen en ze niet te veroordelen.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 13:02

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X


Wat vinden jullie ervan?


Assalamu alaikum,

je vraagt wat ik (jullie) ervan vind. Welnu, ik vind dat als een moslim en een moslima in een openbare ruimte, zoals de trein, tegenover elkaar zitten en praten, er geen regels gebroken of grenzen overtreden worden. Er bestaan geen koranteksten tegen voor zover ik weet en de ahadith hebben het over twee mensen (man en vrouw) zonder derden erbij; die hadith dat de derde persoon dan de shaitaan is. In een trein is dat niet het geval.

Het intieme contact waar je het over hebt kan natuurlijk niet tussen twee ongetrouwden, en ook intieme zaken bespreken wordt in de ahadith afgeraden. Ik herinner mij een hadith (ik weet zo even niet uit welke verzameling) dat de profeet vzmh aan een groep gelovigen vroeg wie er prive zaken uit de slaapkamer in het openbaar besprak. Een vrouw stond toen op (hee, een gemengde groep!!) en zei: "Wij allemaal", waarop de profeet vzmh zei dat ze dat niet moesten doen. Allahu alam.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 13:40
Salaam aleikum,

Precies aghi Abou bakr, ze moet een monotheist zijn. Dat is wat ik was vergeten.

En amier wie zegt dat ze gemengd waren. Je leest groep en je zegt gemengd. Ik denk eerder gescheiden broeder. En een moslimman en moslimvrouw dienen zonder mahram niet met elkaar te spreken. Ik kan begrijpen dat jij dit anders ziet omdat je nederlands bent (volgens mij had je dit een keer gezegd). Als je met dit idee opgevoed bent kan ik begrijpen dat je er het slechte er niet van in ziet (niet beledigend of kwetsend bedoeld).

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 14:19

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam aleikum, 


En amier wie zegt dat ze gemengd waren. Je leest groep en je zegt gemengd. Ik denk eerder gescheiden broeder.

Assalamu alaikum,

ik meen me te herinneren van niet. Ik zal het uitzoeken insha Allah.

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

 En een moslimman en moslimvrouw dienen zonder mahram niet met elkaar te spreken. Ik kan begrijpen dat jij dit anders ziet omdat je nederlands bent (volgens mij had je dit een keer gezegd). Als je met dit idee opgevoed bent kan ik begrijpen dat je er het slechte er niet van in ziet (niet beledigend of kwetsend bedoeld).

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Zo snel ben ik nou ook weer niet beledigd. Maar kun je mij dalil geven dat een moslim en moslima niet met elkaar mogen spreken zonder mahram erbij? De dalil dat ze niet alleen in een afgesloten ruimte mogen zitten ken ik, maar dat ze niet met elkaar mogen spreken ken ik niet. Voor zover ik weet is dat ook wel toegestaan in de soenna; dwz niet verboden = toegestaan. Allahu alam.

Wassalam,

amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
ali el o Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ali el o Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 14:21

salamoe alaikoem.

ik zeg tog moslims zijn geen moslims meer..allemaal verdwaald..het zijn slechts de tekenen die leiden tot de dag des oordeels..zag pas nog een marokaanse meisje met hoofdoek met een jongen zoenen in een steegje..Ik wou er naar toelopen en ze allebei ellebogen geven..maar jah..geweld helpt niet..het verleden heeft ons geleerd...maar zie je ook de kloof niet tussen de 1ste generatie moslims die naar nederland is gekomen en de 2de generatie..zoo een grote verhschil...

salamoe alaikoem

Terug naar boven
Lies Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2005 om 06:53

paar kleine vraagjes als leek in dit onderwerp...

hoe leer je dan iemand kennen om mee te trouwen?

hoe sta je dan tegenover de relationele cultuur van het westen?

groetekes

Lies

Terug naar boven
Maryam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 123
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maryam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2005 om 07:25

Lies,

Om iemand te leren kennen om mee te huwen: er moet gewoon een mahram man aanwezig zijn, zo kan je elkaar wat beter leren kennen. En de vader van de vrouw (als hij natuurlijk ook een moslim is) kan ook nagaan of het wel een goede moslim is door met hem om te gaan enz, want hij heeft het beste voor zijn dochter. Met die gegevens weet je ongeveer wel met wie je een huwelijk aangaat. En mensen die daar niet mee akkoord gaan en zeggen dat je eerst voor een bepaalde duur een relatie moet hebben om deze persoon te leren kennen, die hebben het verkeerd want dat is helemaal niet nodig.

Terug naar boven
Musliem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 23
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Musliem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2005 om 10:22
In eerste instantie geplaatst door Lies

paar kleine vraagjes als leek in dit onderwerp...

hoe leer je dan iemand kennen om mee te trouwen?

hoe sta je dan tegenover de relationele cultuur van het westen?

groetekes

Lies

Asslamoe Alaikoem Warahmatoelllah Wabarakatoehoe, Hallo voor de ongelovige en afgodienaren.

Beste Lies,

Antwoord op jou eerste vraag heb je al van mijn zuster fie dien gekregen. En de 2e antwoord daar zal ik proberen op te antwoorden.

Als moslim verkies je het leven van het hiernaarmaals(wat van langere levens duur is) over het leven op deze (tijdelijke) aarde, dus er zal geen verandering hoeven zijn, leef jij maar met de mensen in het westen mee naar een nieuwe toekomst, en verander je cultuur en of geloof. Wij kennen geen verandering. (we kennen het leven van de westen wel, scheidingingen zijn een dood gewoonen zaak geworden, net zoals homo huwelijke, en nog meer van die zaken die betrekking hebben op het leven. Als je leeft als een trouwe moslim met het (ware) geloof heb je geen last van die gevolgen die we alle kunnen aanschouwen. (dus laat ons maar die (ouderwetse boeren) zijn die van de fouten leren van hun voorouders.) en leven op de oude, maar wijzen manier, zo kennen wij geen fouten, noch mislukkelingen. Het is gewoon een feit, als je als moslim leeft, leef je gelukkige en leef je gezond! Wij benuttigen geen onreinigen zaken, noch schadelijke zaken. Om maar een kleine (simple) voorbeeldje te noemen: varkensvlees, alchol, is gewoon schadelijk voor de mens, maar sommigen mensen beseffen het gewoon niet, door dat ze blind en doof zijn geboren. En zo ook het zieke gedachten van homo's sexueelen en ontucht plegers. En vragen ze ons moslim waarom mogen jullie geen varkensvlees? Waarom drinken jullie geen Alchol? We kennen allemaal de gevolgen, het staat al eeuwen in de Koran geschreven dat het een slechte zaak is, zoals nog meer dingen, en noch willen sommigen niet geloven! Vertel jij mij dan? Mijn vraag naar jou? Als jij weet dat iets slecht voor jou is ga jij het dan benuttigen?  

SoehbanAllah!

Wa Alaikoem Salam Warahmatoelllahi Wabarakatoehoe

Maar gij verkiest het leven deze wereld (Denja), ofschoon het hiernamaals (Djanna) beter en van langere duur is. (Quran 87:16-17)
Terug naar boven
Lies Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2005 om 14:49

Beste musliem,

mijn vraagjes waren uit interesse gesteld en niet om je aan te vallen,en zeker niet om te insinueren dat jullie ouderwetse boeren zouden zijn  Ik heb er alle respect voor dat jullie geen varkensvlees en alcohool consumeren omdat het volgens jullie geloof onrein is. Absoluut nooit aan iemand gevraagd omdat het hetzelfde is als een katholiek die op vrijdag geen vlees mag eten (al zoek ik nog steeds iemand die dit nog doet...-wat natuurlijk een verarming van de godsdienst inhoud etc maar daar ging het hier nu niet over-) Het is idd zo dat echtscheidingen schering en inslag zijn geworden en dat expirimenteren op gebied van relatie 'normaal' is... maar zoals steeds mag je niet veralgemenen. Vroeg me dus gewoon af hoe dat volgens jullie godsdienst gaat en of jullie daar zelf volledig achterstaan of is er af en toe een innerlijke strijd aan de gang?

en op je vraag: natuurlijk ga ik iets niet benuttigen wat slecht voor me is. Roken bv, ik zou er niet aan denken om zoiets in mijn mond te steken, vind het al verschrikkelijk als er mensen in mijn buurt een sigaret opsteken, want wat doe je daar dan mee? da's toch ook slecht voor me en die ander is daar de oorzaak van! hoe los je dat dan op?

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2005 om 15:31

In de Naam van Allah de Barmhartige Meest Genadevolle

Aleikoem salaam wr wbr broeders en zusters, niet-moslims ook gegroet..

Ik begrijp wat je bedoelt broeder, maar wie zijn wij om over hen te oordelen? Daar is Allah swt voor. Wat wij kunnen doen is doe3a voor hen i.p.v. oordelen tenminste zo denk ik erover.

Soms gaan broeders en zusters inderdaad te vrij met elkaar om, het is beter en veiliger als je het gewoon beperkt houd in datgene wat noodzakelijk is dus op school als een broeder je iets vraagt of wat dan ook.(Omdat shaitaan overal tussenkomt van het een komt het ander.)

Gair inschallah, Moge Allah swt ons leiden en vergeven Ameen Ya Rabb

FiAmanilah, wasalamoe3leikoem wr wbr

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 09:35
In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

bismillah irahman irahiem, moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet mohammed en zijn metgezellen, EEN MOSLIM MAN MAG EEN CHRISTENENVROUW OF EEN JOODSE VROUW HUWEN OMDAT ZIJ OOK IN ALLAH GELOVEN, MAAR GEEN ATHEIST OF EEN POLYTHEIST, HOE AANTREKELIJK ZE OOK ZIJN HET IS VERBODEN, EEN MOSLIMA VROUW MAG GEEN ANDERE MAN TROUWEN DAN EEN MOSLIMMAN

een moslimman mag een andersgelovige huwen???
dacht dat hij alleen een ongelovige mocht huwen.
dan vindt ik het nog vervelender dat een anders-gelovige niet met een moslima mag huwen

maar wat betreft het topic. het is bij mij op school ook zo dat veel moslimjongens en meiden gearmd door het gebouw heenlopen en zich volledig uitleven. ik kan ze hier natuurlijk moeilijk op aanspreken. sowieso kan ik dat maar beter laten want als nederlander zijnde kan ik van deze mensen alleen een grote mond en een klap verwachten

wat betreft de mensen met de hoofddoek; draag hem en hou je aan de Quran of draag hem niet, zoals sommigen hem steeds op en af doen is niet goed, respect voor God is het belangrijkst.
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 09:37

In eerste instantie geplaatst door Musliem

Asslamoe Alaikoem Warahmatoelllah Wabarakatoehoe, Hallo voor de ongelovige en afgodienaren.

Beste Lies,

Antwoord op jou eerste vraag heb je al van mijn zuster fie dien gekregen. En de 2e antwoord daar zal ik proberen op te antwoorden.

Als moslim verkies je het leven van het hiernaarmaals(wat van langere levens duur is) over het leven op deze (tijdelijke) aarde, dus er zal geen verandering hoeven zijn, leef jij maar met de mensen in het westen mee naar een nieuwe toekomst, en verander je cultuur en of geloof. Wij kennen geen verandering. (we kennen het leven van de westen wel, scheidingingen zijn een dood gewoonen zaak geworden, net zoals homo huwelijke, en nog meer van die zaken die betrekking hebben op het leven. Als je leeft als een trouwe moslim met het (ware) geloof heb je geen last van die gevolgen die we alle kunnen aanschouwen. (dus laat ons maar die (ouderwetse boeren) zijn die van de fouten leren van hun voorouders.) en leven op de oude, maar wijzen manier, zo kennen wij geen fouten, noch mislukkelingen. Het is gewoon een feit, als je als moslim leeft, leef je gelukkige en leef je gezond! Wij benuttigen geen onreinigen zaken, noch schadelijke zaken. Om maar een kleine (simple) voorbeeldje te noemen: varkensvlees, alchol, is gewoon schadelijk voor de mens, maar sommigen mensen beseffen het gewoon niet, door dat ze blind en doof zijn geboren. En zo ook het zieke gedachten van homo's sexueelen en ontucht plegers. En vragen ze ons moslim waarom mogen jullie geen varkensvlees? Waarom drinken jullie geen Alchol? We kennen allemaal de gevolgen, het staat al eeuwen in de Koran geschreven dat het een slechte zaak is, zoals nog meer dingen, en noch willen sommigen niet geloven! Vertel jij mij dan? Mijn vraag naar jou? Als jij weet dat iets slecht voor jou is ga jij het dan benuttigen?  

SoehbanAllah!

Wa Alaikoem Salam Warahmatoelllahi Wabarakatoehoe

juist, hoe zit het met het varkensvlees en de alcohol? waarom mag dat nou eigenlijk niet? want dat weet ik niet, ja het is onrein, maar waarom? God heeft het varken toch ook geschapen? sorry als ik dom overkom ik heb er nog niet veel verstand van

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 09:57

 

Natuurlijk heeft Allah (subhanah wa ta'ala) het varken geschapen, alleen niet om te eten.

Je kan ook heel veel terug vinden als je de zoek-machine gebruikt op dit forum. Er zijn nl al vele topics over alcohol en varkensvlees geplaatst.

 

Terug naar boven
Agie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Agie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 12:08
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

In eerste instantie geplaatst door Musliem

Asslamoe Alaikoem Warahmatoelllah Wabarakatoehoe, Hallo voor de ongelovige en afgodienaren.

Beste Lies,

Antwoord op jou eerste vraag heb je al van mijn zuster fie dien gekregen. En de 2e antwoord daar zal ik proberen op te antwoorden.

Als moslim verkies je het leven van het hiernaarmaals(wat van langere levens duur is) over het leven op deze (tijdelijke) aarde, dus er zal geen verandering hoeven zijn, leef jij maar met de mensen in het westen mee naar een nieuwe toekomst, en verander je cultuur en of geloof. Wij kennen geen verandering. (we kennen het leven van de westen wel, scheidingingen zijn een dood gewoonen zaak geworden, net zoals homo huwelijke, en nog meer van die zaken die betrekking hebben op het leven. Als je leeft als een trouwe moslim met het (ware) geloof heb je geen last van die gevolgen die we alle kunnen aanschouwen. (dus laat ons maar die (ouderwetse boeren) zijn die van de fouten leren van hun voorouders.) en leven op de oude, maar wijzen manier, zo kennen wij geen fouten, noch mislukkelingen. Het is gewoon een feit, als je als moslim leeft, leef je gelukkige en leef je gezond! Wij benuttigen geen onreinigen zaken, noch schadelijke zaken. Om maar een kleine (simple) voorbeeldje te noemen: varkensvlees, alchol, is gewoon schadelijk voor de mens, maar sommigen mensen beseffen het gewoon niet, door dat ze blind en doof zijn geboren. En zo ook het zieke gedachten van homo's sexueelen en ontucht plegers. En vragen ze ons moslim waarom mogen jullie geen varkensvlees? Waarom drinken jullie geen Alchol? We kennen allemaal de gevolgen, het staat al eeuwen in de Koran geschreven dat het een slechte zaak is, zoals nog meer dingen, en noch willen sommigen niet geloven! Vertel jij mij dan? Mijn vraag naar jou? Als jij weet dat iets slecht voor jou is ga jij het dan benuttigen?  

SoehbanAllah!

Wa Alaikoem Salam Warahmatoelllahi Wabarakatoehoe

juist, hoe zit het met het varkensvlees en de alcohol? waarom mag dat nou eigenlijk niet? want dat weet ik niet, ja het is onrein, maar waarom? God heeft het varken toch ook geschapen? sorry als ik dom overkom ik heb er nog niet veel verstand van

as-Salaam alaikoem,

Een varken is niet onrein, het is gewoon verboden om te eten. Een varken is onrein indien hij zichzelf door de mest gerold heeft.

Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juli 2005 om 05:10

Assalaam oe Ehleykoom Warahmatoelah Wabaraktoeh,

MalcolmX,

Nou ik las net je topic en tis echt een rare situatie,

Ook vind ik dat je als moslim geen misbruik mag maken van de situatie in naam van je ouders : Alsje weet datje van je ouders het openbaarvervoer mag gebruiken maak er dan geen MISBRUIK van ga gewoon naar school zonder onderweg nog zondes te begaan , Weet zeker dat bij Elke zonde je begaat dat Allah (SWT) U ziet! Nou zelf reis ik niet al te vaak met de bus,trein ik neem gewoon de dichts bij zijnde school, Ik gebruik enkel het openbaar vervoer als we met een groepje ofzow een Lezing gaan bijwonen in een andere stad ofz maar verder bijna niet of als het met school is ofzo op uitstap ... maar dat maakt iedereen voor zich zelf uit maar Ghair...

Mijn wens naar deze moslim/a's toe is "Moge Allah hen leiden , en Moge Allah hen standvastigheid geven in het GELOOF" Inch'allah (AMIEN)...

Met vriendelijke groeten,

Oegt Y. fi dien

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juli 2005 om 05:25
Salaam Aleikum,

Helemaal met je eens zuster. En ben blij dat jij het op deze manier ziet.
Deel verder in je wens dat Allah swt de hen mag leiden. Inshallah.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juli 2005 om 10:47
Wordt een Christen gezien als een monotheist in de Islaam?
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juli 2005 om 13:19
Wat ik overigens erg vaak zie zijn moslimjongens die zich amechtig storten op nederlandse niet-moslima's. Blonde nederlandse meisjes, die blijkbaar door de moslimjongens erg worden begeerd. Ook hoor ik dat die moslimjongens er graag sex mee hebben. Dat is erg hypocriet. Wanneer ik hoor dat diezelfde moslimjongens later een meisje dat nog maagd is over willen laten komen uit hun land van herkomst, wordt voor mij de hypocrisie alleen maar groter. Het maakt de islam voor mij niet aantrekkelijker. 
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juli 2005 om 15:40

Pfarrer
weet je nog steeds niet dat het niets met de islaam temaken heeft wat deze ontwetende jongeren doen .deze jongeren zijn niet  met de islaam grootgebracht

ze weten heel erg weinig over ,in de islaam is het een grote zonde een vriendin/vriend   tehebben geen gemeenschap voor het heuwelijk of nou met moslima of niet moslima het is een slecht weg,

dus waarom zou het de islam niet  aantrekkelijk maken het heeft toch niets mee temaken.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juli 2005 om 16:00
Salaam ALeikum,

Precies, heeft niets met de islaam te maken zoals zuster Taqwaa zegt.

Onzin standpunt dus pfarrer. Moslim ben je voor je zelf niet voor anderen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 04:25

Wa ehleykoom Salaam warahmatoelah wabaraktoeh,

Pfarrer,

Nou ik wou toch nog ff wat aan u tekstje of mening zeg maar toevoegen...

Zoals oegty taqwaa al zei dat is puur uit onwetenheid ...

Nou maar om eerlijk te zijn mogen zulke mensen zelf geen moslim genoemnd worden... En om heel eerlijk nu klinkje ff als de media die alles zo BAD interperteren... Nu klink't alsof elke moslimjongen zo is ... Nou er zijn zowel goede als slechten moslims , zowel goede als slechte christenen, er zijn zowel goede als slechte joden...

Het beste is je zo goed mogelijk aan je geloof te houden en jah aan de moslim(as) toe gericht weet datje dan wel een zonde begaat alsje dat zou doen en weet ook dat bij elke zonde je begaat Allah SWT U ziet ...

Met vriendelijke groeten,

Oegt Y.  fi dien..

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.